abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110494581
Even een korte inleiding, zoek informatie over hechtingsstoornis maar liever eigenlijk wat praktijk achtergrond van mensen die hier te maken hebben gehad dus als kind dan wel ouder.

http://ouders.ggzkinderen(...)nder.aspx?PageID=816

En de DSM.

http://www.hechtingsstoornis.com/articles.php?article_id=40

En heeft iemand een idee wat er gebeurt wanneer een kind opgroeit naar volwassenheid als dit onbehandeld blijft? Het is me allemaal een beetje onduidelijk hoe en wat.
pi_110500771
Je vraag is veel te breed. Daarvoor kun je beter Google raadplegen.

Hier kun je beter de situatie c.q. onstandigheden schetsen waar je mee zit alsmede jouw vraag.

Effect is dat je een op jouw situatie en vraag toegesneden antwoord mag verwachten met wellicht zelfs Fok!kers met ervaring(en) met jouw situatie.

Kortom: wat is de vraag nu precies? ;)
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
pi_110501295
Vrij simpele vraag wie heeft er dusver ervaringen mee wanneer zoiets onbehandeld blijft liggen?
pi_110501307
Is een mooie documentaire over, genaamd 'Child of Rage'. Mocht je dat interessant vinden kan ik die aanraden, staat ook gewoon op YouTube.
pi_110501320
Je antwoorden staan eigenlijk al in je door jezelf geposte links Ts, maar misschien heb je wat aan onderstaande.

quote:
Wat zijn de gevolgen van een hechtingsstoornis?
Kinderen van het passieve type kunnen eenzaam worden, voltooien moeizaam of nauwelijks enige opleiding en neigen tot depressie. Het agressieve, erg actieve kind is makkelijk beïnvloedbaar en komt snel in aanraking met negatieve contacten en activiteiten. Als volwassene komt het snel in de criminaliteit terecht.
Chronisch depressief of psychopaat.
En daartussen een heel groot grijs gebied.

quote:
Kinderen met een hechtingsstoornis zijn niet in staat zich te hechten aan mensen in hun naaste omgeving. Het basisvertrouwen in anderen ontbreekt. Tot in de volwassenheid kunnen ze alleen oppervlakkige relaties aangaan.
Het is, zoals ik het zie dan, een blijvend deel van je zijn.
Ideaal als je je toch al niet wou hechten oftewel de eeuwige vrijgezel, maar in het dagelijkse leven en zeker in de volwassenheid draait het om relaties; partner, vrienden, werk en meedoen in de gemeenschap, waarbij je zelf moet kunnen investeren en ontvangen om de relaties werkend te houden, dit kan men niet of iig heel wat minder makkelijk wanneer men een hechtingstoornis zoals in je link omschreven.

De ander komt niet echt binnen, (beetje zweverig nu) in je hart en ziel. Je voelt de afstand vroeg of laat aan je opdringen. En ondanks de wetenschap (ik ga ervan uit dat de volwassenen op de hoogte is) van zijn stoornis, heeft men wel de behoefte aan menselijke aandacht als in een partner of vriendschap maar door het weinig tot geen empathie kunnen voelen stoot je onherroepelijk mensen van je af. Scheiding of afhakende vroegere vrienden zijn onoverkomelijk. Eenzaamheid is uiteindelijk wat rest, waardoor de depressiviteit vrijelijk zijn gang kan gaan.

Als kind kom je nog wel weg met dit vreemde gedrag, maar als men eenmaal de volwassen leeftijd heeft bereikt is het over met het "begrip" En verwacht de hele buitenwereld dat je gewoon meedraait net zoals je leeftijdsgenoten..

http://www.yeswecanclinics.nl/?gclid=CMXi8eX7vq8CFYqq3godABpqxg
pi_110501464
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:12 schreef Sneezeechu het volgende:
Vrij simpele vraag wie heeft er dusver ervaringen mee wanneer zoiets onbehandeld blijft liggen?
Zie hiervoor mijn ex :)

Veel problemen in relaties en uiteindelijk borderline ontwikkeld. Hoeft niet altijd, maar heeft haar in ieder geval geen voordelen opgeleverd.

Toevallig start ik volgende week met een paper over RAD (http://en.wikipedia.org/wiki/Reactive_attachment_disorder)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:12 schreef brojo het volgende:
Is een mooie documentaire over, genaamd 'Child of Rage'. Mocht je dat interessant vinden kan ik die aanraden, staat ook gewoon op YouTube.
Dat is wel heel heftig en dat had ook te maken met seksueel misbruik.
pi_110501860
Ik zal mijn doel even duidelijk aangeven dit gaat over mijzelf...
pi_110501972
Niemand weet dus wat er precies gebeurt als het onbehandeld blijft, dat ligt aan de persoon zelf.
Als je al een psychopaat bent, is dat toch niet meer te verhelpen.
pi_110504790
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:25 schreef brojo het volgende:
Niemand weet dus wat er precies gebeurt als het onbehandeld blijft, dat ligt aan de persoon zelf.
Psychopaat ben ik niet, wel vreemd kun je stellen. Ik herken zeker wel punten uit de punten maar ik hecht wel aan mensen maar slechts aan enkelen en zeg maar.

Is er niet ergens een vragenlijst testen op het internet te krijgen dan wel andere dingen?
  woensdag 18 april 2012 @ 21:11:33 #10
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_110504863
Het is voor iedereen anders. Ik heb zelf ook geen goede hechting gehad in het verleden en ben hiervoor nooit behandeld geweest. Het resultaat? Tot een paar jaar terug dacht ik dat iedereen die me zag meteen een ontzettende hekel aan me had. Raar? Tja niet als je mijn levensverhaal hoort.

Nu volg ik een sociale studie en 'help ik mezelf'. Ik ben nog wel steeds elke dag pissig op mijn ouders en omgeving maar ik heb geleerd om rustig adem te halen en mijzelf niet op anderen af te reageren. Vroeger kon ik echt het ene moment heel vrolijk zijn en het andere moment je naar de keel vliegen.
Misschien wel interessant: mijn broer heeft precies hetzelfde maar kan hiermee niet omgaan. Hij is dus half autistisch terwijl hij zeg maar 'gezond' in zijn kop is.

Wat ik heb geleerd is dat onveilige hechting zich bij iedereen anders uit. Het ligt aan de persoon zelf (veel zelfvertrouwen of juist niet), de leeftijd waarop het mis ging (jonge jeugd of puberteit) en hoe de omgeving daarmee omging. Op latere leeftijd word vooral belangrijk hoe je er zelf over denkt. Vind je het erg wat er is gebeurd of vergeef je de diegene die jiou het hebben aangedaan. Maar ook of je het kan benoemen en zelf inziet hoe jou leven is beinvloed door wat er is gebeurd.

Hoop dat dit je helpt ;)
  woensdag 18 april 2012 @ 21:13:14 #11
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_110504978
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:25 schreef brojo het volgende:
ow dat weten mensen wel hoor. Officieel word gezegd dat het bij ieder persoon zich anders uit. En ik denk zelf dat een psychopaat niet altijd onveilig gehecht hoeft te zijn geweest.
pi_110505457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:13 schreef Elvenpath het volgende:

[..]

ow dat weten mensen wel hoor. Officieel word gezegd dat het bij ieder persoon zich anders uit. En ik denk zelf dat een psychopaat niet altijd onveilig gehecht hoeft te zijn geweest.
Bedankt voor het beamen van mijn argument :') En er is inderdaad verschil tussen een hechtingsstroonis en psychopathie, het probleem is dat veel mensen beide aandoeningen door elkaar halen. Een psychopaat zal zich nooit hechten, de ander zal het moeten leren.
pi_110508083
Ik snap het inmiddels niet meer...
pi_110510235
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:54 schreef Sneezeechu het volgende:
Ik snap het inmiddels niet meer...
Ik hecht me ook niet echt aan anderen, misschien maar aan een persoon maar zelfs dat weet ik niet zeker, pas als hij weggaat denk ik. Aan welke mensen hecht jij je wel en in hoeverre?
A dirty mind is a joy forever.
pi_110510574
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:23 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Ik hecht me ook niet echt aan anderen, misschien maar aan een persoon maar zelfs dat weet ik niet zeker, pas als hij weggaat denk ik. Aan welke mensen hecht jij je wel en in hoeverre?
Ik ben loyaal naar mijn moeder alleen die wil daar niets [meer] van weten en ik heb toch echt alles eraan gedaan om haar tevreden te houden verder familie heb/had ik niet. En verder 2 personen maar die zijn er niet meer....
pi_110510901
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:27 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Ik ben loyaal naar mijn moeder alleen die wil daar niets [meer] van weten en ik heb toch echt alles eraan gedaan om haar tevreden te houden verder familie heb/had ik niet. En verder 2 personen maar die zijn er niet meer....
Dat is wel erg alleen... Heb je echt zo weinig familie, vrienden, kennissen? Is zoiets als dit gelijk een hechtingsstoornis? Heb je symptomen? Gaat het nu wel een beetje met je?
pi_110511702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:32 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Dat is wel erg alleen... Heb je echt zo weinig familie, vrienden, kennissen? Is zoiets als dit gelijk een hechtingsstoornis? Heb je symptomen? Gaat het nu wel een beetje met je?
Familie heb ik echt nooit gehad vrienden wel helaas niet zo goed afgelopen helaas kennissen wel weer, Verder een heel naar verleden.

Ik heb een maandenlange strijd gehad om papieren van mijn verleden te krijgen ik heb nu een stukje.. en er komt meer. Deze diagnose staat op de papieren vermeld...
pi_110511876
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:44 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Familie heb ik echt nooit gehad vrienden wel helaas niet zo goed afgelopen helaas kennissen wel weer, Verder een heel naar verleden.

Ik heb een maandenlange strijd gehad om papieren van mijn verleden te krijgen ik heb nu een stukje.. en er komt meer. Deze diagnose staat op de papieren vermeld...
Zal wel een zwaar verleden zijn dan ja. Wanneer weet je dat je een hechtingsstoornis hebt of was dat jouw vraag op dit Topic al? Hoe oud ben je nu, interesse hoor.
pi_110511994
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:48 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Zal wel een zwaar verleden zijn dan ja. Wanneer weet je dat je een hechtingsstoornis hebt of was dat jouw vraag op dit Topic al? Hoe oud ben je nu, interesse hoor.
Als je als kind niet hebt kunnen hechten aan je ouders op welke manier dan ook zo heb ik het gelezen tenminste. Ik ben nu 25 jaar.
pi_110512563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:50 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Als je als kind niet hebt kunnen hechten aan je ouders op welke manier dan ook zo heb ik het gelezen tenminste. Ik ben nu 25 jaar.
Je vraag was wat praktijkervaring, theorie kun je idd op internet wel lezen. Ik kan je mijn ervaring wel lichtelijk uitleggen als je wil maar heb niet de stempel hechtingsstoornis, wel borderline o.a.
pi_110512728
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:59 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Je vraag was wat praktijkervaring, theorie kun je idd op internet wel lezen. Ik kan je mijn ervaring wel lichtelijk uitleggen als je wil maar heb niet de stempel hechtingsstoornis, wel borderline o.a.
Je mag het best uitleggen al ben ik wel een beetje bekend met borderline maar het verhaal erachter mag hoor ik graag :)
pi_110512952
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:03 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Je mag het best uitleggen al ben ik wel een beetje bekend met borderline maar het verhaal erachter mag hoor ik graag :)
Ik stuur je dan liever een PM. Ik ga mijn best doen. Geheugen lichtelijk aangetast hihi...
pi_110512986
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:08 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Ik stuur je dan liever een PM. Ik ga mijn best doen. Geheugen lichtelijk aangetast hihi...
Is goed :)
  woensdag 18 april 2012 @ 23:20:55 #24
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110513677
Dan kan zo iemand zich moeilijk hechten aan mensen wat moeilijkheid oplevert bij het aangaan van relaties, werk etc. Zo iemand zal zich moeilijk kunnen geven en mensen vertrouwen. Er blijft altijd een basisangst.
pi_110513966
er is ook een variant,de zogenaamde allemansvriendjes.Die hechten zich aan alles en iedereen.Het zgn ontremde type.Het geremde type is het bekendst.
i'm just a figment of your imagination
pi_110514034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:26 schreef strawberry_hill het volgende:
er is ook een variant,de zogenaamde allemansvriendjes.Die hechten ich aan alles en iedereen.Het zgn ontremde type
Leg uit?
pi_110514139
oppervlakkige relaties gaan met Iedereen maar zich niet specifiek kunnen hechten ironisch genoeg
deze kinderen zijn erg beinvloedbaar.Het precieze tegenovergestelde extreem open beinvloedbaar,naief,afhankelijk,kwetsbaar want je vertrouwt iedereen.
pi_110514199
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:26 schreef strawberry_hill het volgende:
er is ook een variant,de zogenaamde allemansvriendjes.Die hechten zich aan alles en iedereen.Het zgn ontremde type.Het geremde type is het bekendst.
Kun je het een periode in je leven ook beide hebben, om beurten dan wel? Dat je na een zware periode bijv de verkeerde kant opslaat en je idd aan alles en iedereen gaat hechten en vervolgens weer terugkomt bij de hechtingsstoornis.
pi_110514406
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:31 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Kun je het een periode in je leven ook beide hebben, om beurten dan wel? Dat je na een zware periode bijv de verkeerde kant opslaat en je idd aan alles en iedereen gaat hechten en vervolgens weer terugkomt bij de hechtingsstoornis.
een ontwikkelingsstoornis ,want het remt de ontwikkeling veranderen niet zo extreem het kan wel verminderen de symptomen cq sociale intelligentie,emotionele ontwikkeling
alleen mensen me het ontremde type leren niet of zelden van hun fouten waardoor de vicieuze cirkel moeilijk doorbroken kan worden

je kan ook niet om de beurten ADHD en ADD hebben toch?Terwijl het een variant is op dezelfde stoornis.

[ Bericht 29% gewijzigd door strawberry_hill op 18-04-2012 23:57:17 ]
pi_110515051
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:31 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Nou voor mij geld een iemand waar ik met alles van houd en meer niet de rest ben ik wel aardig tegen maar houd ze op een soort afstand zeg maar.
pi_110515176
dat is de geremde versie, meest voorkomend en ook het meest bekend
zowel ontremd als geremd zijn erg kwetsbaar de ontremde types hebben alleen geen muur,maar een deur beeldspraak,maar je snapt wel wat ik bedoel toch?
pi_110515203
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:50 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Nou voor mij geld een iemand waar ik met alles van houd en meer niet de rest ben ik wel aardig tegen maar houd ze op een soort afstand zeg maar.
hoe heeft dit je leven beinvloed?
pi_110515388
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:54 schreef strawberry_hill het volgende:

[..]

hoe heeft dit je leven beinvloed?
Ik ben pas 3 jaar vrij al heb ik wel altijd een jongen gehad ook daarvoor waar ik veel mee kon, En daar voor mijn liefje ;(

Beetje mijn jeugd omschreven

Een vraag een antwoord...

Verander nog weleens van username...
pi_110516222
je jeugd is verschrikkelijk,zo komt het iig over maar hoe functioneer je nu?
WERK/school etc
je kan alleen de toekomst bepalen heb je het verleden een plek kunnen geven?
pi_110516718
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 00:23 schreef strawberry_hill het volgende:
je jeugd is verschrikkelijk,zo komt het iig over maar hoe functioneer je nu?
WERK/school etc
je kan alleen de toekomst bepalen heb je het verleden een plek kunnen geven?
Een simpel diploma een beetje werk meer niet... Nee een plek nee lange nog niet.
  donderdag 19 april 2012 @ 03:01:01 #36
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110518742
Dwepen met je verleden kan ook vluchten voor de toekomst zijn... Misschien zijn er wel meer mensen in Nederland met een lage diploma met werk. So what? Leven is niet alleen maar glitter & glammer en dat mensen naar jouw dramaverhaal moeten luisteren...
pi_110518766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 03:01 schreef Mishu het volgende:
Leven is niet alleen maar glitter & glammer
Precies.
  donderdag 19 april 2012 @ 03:14:23 #38
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_110518804
quote:
9s.gif Op donderdag 19 april 2012 03:06 schreef Specularium het volgende:

[..]

Precies.
Glamour, excusez-moi.
pi_110518841
- nee -

[ Bericht 93% gewijzigd door Crutch op 19-04-2012 13:58:16 ]
Sex met condoom is hetzelfde als een Fruitella eten met het papiertje er nog omheen
pi_110518844
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 03:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Glamour, excusez-moi.
Gletter en glimmer, het maakt allemaal niet uit.
pi_110519043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 03:01 schreef Mishu het volgende:
Dwepen met je verleden kan ook vluchten voor de toekomst zijn... Misschien zijn er wel meer mensen in Nederland met een lage diploma met werk. So what? Leven is niet alleen maar glitter & glammer en dat mensen naar jouw dramaverhaal moeten luisteren...
quote:
1s.gif Op donderdag 19 april 2012 03:14 schreef Mishu het volgende:

[..]

Glamour, excusez-moi.
Verontschuldig je liever tegen die jongen. 8)7 Tegen iemand met een achtergrond als de zijne zeggen dat "het leven niet alleen maar glitter en glamour is"? :') |:( Ben jij wel helemaal goed snik? :')
Je suis Charlie Sheen
pi_110519179
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 00:39 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Een simpel diploma een beetje werk meer niet... Nee een plek nee lange nog niet.
wat zou je met je leven willen?En hoe wil je het verleden een plekje even?DAT IS belangrijk aangezien het een keihard verleden i toch is het wel mogelijk
pi_110528978
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 06:08 schreef strawberry_hill het volgende:

[..]

wat zou je met je leven willen?En hoe wil je het verleden een plekje even?DAT IS belangrijk aangezien het een keihard verleden i toch is het wel mogelijk
Weet ik dus echt niet...
pi_110529196
Als ik de symptomen zo bekijk heeft de hechtingsstoornis nogal wat overlappende kenmerken met de anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. Lag een hechtingsstoornis niet juist ten grondslag aan een anti-sociale stoornis en waarom denk je dat je dat hebt Sneezeechu? :)
  donderdag 19 april 2012 @ 13:44:43 #45
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_110529581
TT-fix op verzoek. :7
Je moeder is een hamster
pi_110529596
quote:
13s.gif Op donderdag 19 april 2012 04:22 schreef NotYou het volgende:

[..]

[..]

Verontschuldig je liever tegen die jongen. 8)7 Tegen iemand met een achtergrond als de zijne zeggen dat "het leven niet alleen maar glitter en glamour is"? :') |:( Ben jij wel helemaal goed snik? :')
Wat moet ze dan zeggen?
pi_110530506
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Als ik de symptomen zo bekijk heeft de hechtingsstoornis nogal wat overlappende kenmerken met de anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. Lag een hechtingsstoornis niet juist ten grondslag aan een anti-sociale stoornis en waarom denk je dat je dat hebt Sneezeechu? :)
Staat in mijn papieren... Dat is de diagnostiek, die dan gesteld is op jongere leeftijd alleen daar is niets mee gedaan. Het klopt wel al kan ik niet echt zien over agressie of dat soort punten verdere punten weer wel.

Het is op zijn zachts gezegd een bende op het moment.
pi_110534545
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 14:05 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Staat in mijn papieren... Dat is de diagnostiek, die dan gesteld is op jongere leeftijd alleen daar is niets mee gedaan. Het klopt wel al kan ik niet echt zien over agressie of dat soort punten verdere punten weer wel.

Het is op zijn zachts gezegd een bende op het moment.
Ah zo. Ik lees nu dat er ook een geremd type is, zonder geweld. Het ongeremde type zal dan eerder de anti-sociale kant op gaan. Ik snapte het al niet. :)
pi_110539994
het ongeremde type hoeft niet perse geweldadig te zijn,maar kn gevaarlijk zijn voor ziczelf
  donderdag 19 april 2012 @ 18:35:40 #50
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_110542422
Het ongeremde type kan ook juist iemand zijn die te aanhankelijk is. Dus hij deelt alles met iedereen, vertrouwt alle soorten mensen inclusief de verkeerde mensen, lage eigenwaarde, enz.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_110543116
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:33 schreef strawberry_hill het volgende:
het ongeremde type hoeft niet perse geweldadig te zijn,maar kn gevaarlijk zijn voor ziczelf
Je bedoelt automutileren etc?
pi_110543330
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:48 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Ik denk niet per se, want als je zo naief bent kan het ook op andere manieren foutlopen, omdat de mensen die je aantrekt niet te vertrouwen zijn.

Kennissen van mij waren een opvang gezin voor spoedjes in de pleegzorg. Die mogen normaal gesproken max. 3 weken opgevangen worden, maar het zijn toen langer gebleven. Een jongetje van 4-5 en een meisje van 8-9.

Dat jongste kind had overduidelijk problemen en het leek ook echt op ongeremd type hechtingsproblematiek. Gek gedrag zoals super aanhankelijk zijn, je helemaal plat knuffelen, aandacht niet kunnen delen. Er is toen een vriend langsgekomen van dat koppel en daar ging hij ook gewoon op schoot zitten e.d. Vroeg hij aan het eind van de avond: "Neem jij me nu mee naar huis?".

Zo triest en sneu. Moeder was alleenstaande moeder en opgepakt voor diefstal. Daarna zijn ze in een tehuis geplaatst, maar ik vrees met grote vrezen dat het niet goed met ze zal gaan. Er was gewoon geen andere optie.
  vrijdag 20 april 2012 @ 01:25:05 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_110549364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 18:48 schreef marleneke1980 het volgende:

[..]

Niet perse, maar dat kan ook een onderdeel van zijn natuurlijk.

Maar ook gewoon heel impulsief zijn, met iedereen en alles omgaan ook al zijn ze slecht voor hem/haar, heel open en aanhankelijk zijn naar iedereen toe, enz.

Stel je eens voor die ene jongen die heel open over al zijn problemen en issues sprak tegen iedereen op een feestje waar hij niemand kende. Of het meisje dat zich telkens laat naaien door verschillende loverboys en ook verliefd op hen wordt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_110549431
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 17:33 schreef strawberry_hill het volgende:
Ja het is niet heel zwart/wit natuurlijk. :)
pi_110549558
Ik lees mee maar reageer even niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')