Chronisch depressief of psychopaat.quote:Wat zijn de gevolgen van een hechtingsstoornis?
Kinderen van het passieve type kunnen eenzaam worden, voltooien moeizaam of nauwelijks enige opleiding en neigen tot depressie. Het agressieve, erg actieve kind is makkelijk beïnvloedbaar en komt snel in aanraking met negatieve contacten en activiteiten. Als volwassene komt het snel in de criminaliteit terecht.
Het is, zoals ik het zie dan, een blijvend deel van je zijn.quote:Kinderen met een hechtingsstoornis zijn niet in staat zich te hechten aan mensen in hun naaste omgeving. Het basisvertrouwen in anderen ontbreekt. Tot in de volwassenheid kunnen ze alleen oppervlakkige relaties aangaan.
Zie hiervoor mijn exquote:Op woensdag 18 april 2012 20:12 schreef Sneezeechu het volgende:
Vrij simpele vraag wie heeft er dusver ervaringen mee wanneer zoiets onbehandeld blijft liggen?
Dat is wel heel heftig en dat had ook te maken met seksueel misbruik.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:12 schreef brojo het volgende:
Is een mooie documentaire over, genaamd 'Child of Rage'. Mocht je dat interessant vinden kan ik die aanraden, staat ook gewoon op YouTube.
Psychopaat ben ik niet, wel vreemd kun je stellen. Ik herken zeker wel punten uit de punten maar ik hecht wel aan mensen maar slechts aan enkelen en zeg maar.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:25 schreef brojo het volgende:
Niemand weet dus wat er precies gebeurt als het onbehandeld blijft, dat ligt aan de persoon zelf.
Als je al een psychopaat bent, is dat toch niet meer te verhelpen.
ow dat weten mensen wel hoor. Officieel word gezegd dat het bij ieder persoon zich anders uit. En ik denk zelf dat een psychopaat niet altijd onveilig gehecht hoeft te zijn geweest.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:25 schreef brojo het volgende:
Niemand weet dus wat er precies gebeurt als het onbehandeld blijft, dat ligt aan de persoon zelf.
Als je al een psychopaat bent, is dat toch niet meer te verhelpen.
Bedankt voor het beamen van mijn argumentquote:Op woensdag 18 april 2012 21:13 schreef Elvenpath het volgende:
[..]
ow dat weten mensen wel hoor. Officieel word gezegd dat het bij ieder persoon zich anders uit. En ik denk zelf dat een psychopaat niet altijd onveilig gehecht hoeft te zijn geweest.
Ik hecht me ook niet echt aan anderen, misschien maar aan een persoon maar zelfs dat weet ik niet zeker, pas als hij weggaat denk ik. Aan welke mensen hecht jij je wel en in hoeverre?quote:
Ik ben loyaal naar mijn moeder alleen die wil daar niets [meer] van weten en ik heb toch echt alles eraan gedaan om haar tevreden te houden verder familie heb/had ik niet. En verder 2 personen maar die zijn er niet meer....quote:Op woensdag 18 april 2012 22:23 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Ik hecht me ook niet echt aan anderen, misschien maar aan een persoon maar zelfs dat weet ik niet zeker, pas als hij weggaat denk ik. Aan welke mensen hecht jij je wel en in hoeverre?
Dat is wel erg alleen... Heb je echt zo weinig familie, vrienden, kennissen? Is zoiets als dit gelijk een hechtingsstoornis? Heb je symptomen? Gaat het nu wel een beetje met je?quote:Op woensdag 18 april 2012 22:27 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Ik ben loyaal naar mijn moeder alleen die wil daar niets [meer] van weten en ik heb toch echt alles eraan gedaan om haar tevreden te houden verder familie heb/had ik niet. En verder 2 personen maar die zijn er niet meer....
Familie heb ik echt nooit gehad vrienden wel helaas niet zo goed afgelopen helaas kennissen wel weer, Verder een heel naar verleden.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:32 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Dat is wel erg alleen... Heb je echt zo weinig familie, vrienden, kennissen? Is zoiets als dit gelijk een hechtingsstoornis? Heb je symptomen? Gaat het nu wel een beetje met je?
Zal wel een zwaar verleden zijn dan ja. Wanneer weet je dat je een hechtingsstoornis hebt of was dat jouw vraag op dit Topic al? Hoe oud ben je nu, interesse hoor.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:44 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Familie heb ik echt nooit gehad vrienden wel helaas niet zo goed afgelopen helaas kennissen wel weer, Verder een heel naar verleden.
Ik heb een maandenlange strijd gehad om papieren van mijn verleden te krijgen ik heb nu een stukje.. en er komt meer. Deze diagnose staat op de papieren vermeld...
Als je als kind niet hebt kunnen hechten aan je ouders op welke manier dan ook zo heb ik het gelezen tenminste. Ik ben nu 25 jaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:48 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Zal wel een zwaar verleden zijn dan ja. Wanneer weet je dat je een hechtingsstoornis hebt of was dat jouw vraag op dit Topic al? Hoe oud ben je nu, interesse hoor.
Je vraag was wat praktijkervaring, theorie kun je idd op internet wel lezen. Ik kan je mijn ervaring wel lichtelijk uitleggen als je wil maar heb niet de stempel hechtingsstoornis, wel borderline o.a.quote:Op woensdag 18 april 2012 22:50 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Als je als kind niet hebt kunnen hechten aan je ouders op welke manier dan ook zo heb ik het gelezen tenminste. Ik ben nu 25 jaar.
Je mag het best uitleggen al ben ik wel een beetje bekend met borderline maar het verhaal erachter mag hoor ik graagquote:Op woensdag 18 april 2012 22:59 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Je vraag was wat praktijkervaring, theorie kun je idd op internet wel lezen. Ik kan je mijn ervaring wel lichtelijk uitleggen als je wil maar heb niet de stempel hechtingsstoornis, wel borderline o.a.
Ik stuur je dan liever een PM. Ik ga mijn best doen. Geheugen lichtelijk aangetast hihi...quote:Op woensdag 18 april 2012 23:03 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Je mag het best uitleggen al ben ik wel een beetje bekend met borderline maar het verhaal erachter mag hoor ik graag
Is goedquote:Op woensdag 18 april 2012 23:08 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Ik stuur je dan liever een PM. Ik ga mijn best doen. Geheugen lichtelijk aangetast hihi...
Leg uit?quote:Op woensdag 18 april 2012 23:26 schreef strawberry_hill het volgende:
er is ook een variant,de zogenaamde allemansvriendjes.Die hechten ich aan alles en iedereen.Het zgn ontremde type
Kun je het een periode in je leven ook beide hebben, om beurten dan wel? Dat je na een zware periode bijv de verkeerde kant opslaat en je idd aan alles en iedereen gaat hechten en vervolgens weer terugkomt bij de hechtingsstoornis.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:26 schreef strawberry_hill het volgende:
er is ook een variant,de zogenaamde allemansvriendjes.Die hechten zich aan alles en iedereen.Het zgn ontremde type.Het geremde type is het bekendst.
een ontwikkelingsstoornis ,want het remt de ontwikkeling veranderen niet zo extreem het kan wel verminderen de symptomen cq sociale intelligentie,emotionele ontwikkelingquote:Op woensdag 18 april 2012 23:31 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Kun je het een periode in je leven ook beide hebben, om beurten dan wel? Dat je na een zware periode bijv de verkeerde kant opslaat en je idd aan alles en iedereen gaat hechten en vervolgens weer terugkomt bij de hechtingsstoornis.
Nou voor mij geld een iemand waar ik met alles van houd en meer niet de rest ben ik wel aardig tegen maar houd ze op een soort afstand zeg maar.quote:Op woensdag 18 april 2012 23:31 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Kun je het een periode in je leven ook beide hebben, om beurten dan wel? Dat je na een zware periode bijv de verkeerde kant opslaat en je idd aan alles en iedereen gaat hechten en vervolgens weer terugkomt bij de hechtingsstoornis.
hoe heeft dit je leven beinvloed?quote:Op woensdag 18 april 2012 23:50 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Nou voor mij geld een iemand waar ik met alles van houd en meer niet de rest ben ik wel aardig tegen maar houd ze op een soort afstand zeg maar.
Ik ben pas 3 jaar vrij al heb ik wel altijd een jongen gehad ook daarvoor waar ik veel mee kon, En daar voor mijn liefjequote:Op woensdag 18 april 2012 23:54 schreef strawberry_hill het volgende:
[..]
hoe heeft dit je leven beinvloed?
Een simpel diploma een beetje werk meer niet... Nee een plek nee lange nog niet.quote:Op donderdag 19 april 2012 00:23 schreef strawberry_hill het volgende:
je jeugd is verschrikkelijk,zo komt het iig over maar hoe functioneer je nu?
WERK/school etc
je kan alleen de toekomst bepalen heb je het verleden een plek kunnen geven?
Precies.quote:Op donderdag 19 april 2012 03:01 schreef Mishu het volgende:
Leven is niet alleen maar glitter & glammer
quote:Op donderdag 19 april 2012 03:01 schreef Mishu het volgende:
Dwepen met je verleden kan ook vluchten voor de toekomst zijn... Misschien zijn er wel meer mensen in Nederland met een lage diploma met werk. So what? Leven is niet alleen maar glitter & glammer en dat mensen naar jouw dramaverhaal moeten luisteren...
Verontschuldig je liever tegen die jongen.quote:
wat zou je met je leven willen?En hoe wil je het verleden een plekje even?DAT IS belangrijk aangezien het een keihard verleden i toch is het wel mogelijkquote:Op donderdag 19 april 2012 00:39 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Een simpel diploma een beetje werk meer niet... Nee een plek nee lange nog niet.
Weet ik dus echt niet...quote:Op donderdag 19 april 2012 06:08 schreef strawberry_hill het volgende:
[..]
wat zou je met je leven willen?En hoe wil je het verleden een plekje even?DAT IS belangrijk aangezien het een keihard verleden i toch is het wel mogelijk
Wat moet ze dan zeggen?quote:Op donderdag 19 april 2012 04:22 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Verontschuldig je liever tegen die jongen.Tegen iemand met een achtergrond als de zijne zeggen dat "het leven niet alleen maar glitter en glamour is"?
![]()
Ben jij wel helemaal goed snik?
Staat in mijn papieren... Dat is de diagnostiek, die dan gesteld is op jongere leeftijd alleen daar is niets mee gedaan. Het klopt wel al kan ik niet echt zien over agressie of dat soort punten verdere punten weer wel.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Als ik de symptomen zo bekijk heeft de hechtingsstoornis nogal wat overlappende kenmerken met de anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. Lag een hechtingsstoornis niet juist ten grondslag aan een anti-sociale stoornis en waarom denk je dat je dat hebt Sneezeechu?
Ah zo. Ik lees nu dat er ook een geremd type is, zonder geweld. Het ongeremde type zal dan eerder de anti-sociale kant op gaan. Ik snapte het al niet.quote:Op donderdag 19 april 2012 14:05 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Staat in mijn papieren... Dat is de diagnostiek, die dan gesteld is op jongere leeftijd alleen daar is niets mee gedaan. Het klopt wel al kan ik niet echt zien over agressie of dat soort punten verdere punten weer wel.
Het is op zijn zachts gezegd een bende op het moment.
Je bedoelt automutileren etc?quote:Op donderdag 19 april 2012 17:33 schreef strawberry_hill het volgende:
het ongeremde type hoeft niet perse geweldadig te zijn,maar kn gevaarlijk zijn voor ziczelf
Ik denk niet per se, want als je zo naief bent kan het ook op andere manieren foutlopen, omdat de mensen die je aantrekt niet te vertrouwen zijn.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:48 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Je bedoelt automutileren etc?
Niet perse, maar dat kan ook een onderdeel van zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 19 april 2012 18:48 schreef marleneke1980 het volgende:
[..]
Je bedoelt automutileren etc?
Ja het is niet heel zwart/wit natuurlijk.quote:Op donderdag 19 april 2012 17:33 schreef strawberry_hill het volgende:
het ongeremde type hoeft niet perse geweldadig te zijn,maar kn gevaarlijk zijn voor ziczelf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |