abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110495420
Ik vertel de taxichauffeur ook nooit waar ik heen moet. Gaat hem geen flikker aan.
pi_110497664
Trek het maar in het belachelijke, dat is makkelijker dan goede argumentatie. Je Taxichaffeur slaat niet al jouw gegevens centraal op.

Dit in tegenstelling tot Trans Link. Waar je geen idee hebt wie, hoe en wanneer toegang tot zulke systemen zullen gaan hebben.
pi_110498481
Ik was net van plan iets soortgelijks gaan te vragen, dus post ik het hier maar even, hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen:

Ik heb een dalurenabonnement op mijn ov-chipkaart alleen wanneer ik in en uitcheck betaal ik standaard iedere keer 2 euro meer dan wanneer ik met een kaartje reis (dit vanwege overstap van NS naar een andere vervoerder). Dat wil dus zeggen dat ik eigenlijk altijd een kaartje koop met korting en dan mijn ovchipkaart met korting laat zien icm kaartje.

Ik heb hier een keer een beetje gezeur mee gehad met een conducteur en verder nog nooit, maar mag het officieel nou wel of niet?
  woensdag 18 april 2012 @ 19:38:13 #29
189216 netolk
maar dan andersom
pi_110499245
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:08 schreef Kandijfijn het volgende:
Trek het maar in het belachelijke, dat is makkelijker dan goede argumentatie. Je Taxichaffeur slaat niet al jouw gegevens centraal op.

Dit in tegenstelling tot Trans Link. Waar je geen idee hebt wie, hoe en wanneer toegang tot zulke systemen zullen gaan hebben.
mwa, Trans Link is vast zo lek als een vergiet dus denk dat iedereen met een beetje hack skills idd wel bij die gegevens zou kunnen komen...

Maar dan nog dat maakt geen gene fuck uit aangezien er niet staan Jan is vandaag met de trein geweest van Groningen naar Rotterdam...

Maar eerder iets van 23432432490 is vandaag van Groningen naar Rotterdam gegaan...
dus je hebt geen ene flikker aan die info aangezien die "anoniem" is, de enige manier om er achter te komen wie welk nummertje heeft is door op zo'n station zo'n ding te hacken en dan ook daad werkelijk te gaan posten wie er hoelaat incheckt en dan nog op de een of andere manier achter zijn/haar naam komen
Beware of the Raping Zebra's
  woensdag 18 april 2012 @ 19:46:00 #30
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_110499701
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:23 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Ik was net van plan iets soortgelijks gaan te vragen, dus post ik het hier maar even, hopelijk kunnen jullie mij hier mee helpen:

Ik heb een dalurenabonnement op mijn ov-chipkaart alleen wanneer ik in en uitcheck betaal ik standaard iedere keer 2 euro meer dan wanneer ik met een kaartje reis (dit vanwege overstap van NS naar een andere vervoerder). Dat wil dus zeggen dat ik eigenlijk altijd een kaartje koop met korting en dan mijn ovchipkaart met korting laat zien icm kaartje.

Ik heb hier een keer een beetje gezeur mee gehad met een conducteur en verder nog nooit, maar mag het officieel nou wel of niet?
Als je een oud Voordeelurenabonnement hebt: je mag een papieren kaartje gebruiken. Heb je een van de nieuwe abonnementen: in- en uitchecken is verplicht.
pi_110500079
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:46 schreef freako het volgende:

[..]

Als je een oud Voordeelurenabonnement hebt: je mag een papieren kaartje gebruiken. Heb je een van de nieuwe abonnementen: in- en uitchecken is verplicht.
Dus dan word ik eigenlijk verplicht om standaard 2 euro teveel te betalen voor dezelfde reis :{ Ik ben trouwens wel benieuwd wat de boete zou zijn want in theorie reis je niet zwart en je bent in zekere zin wel in het bezit van een geldig vervoersbewijs, alleen dan geen digitale variant er van.
pi_110503535
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 19:38 schreef netolk het volgende:

[..]

mwa, Trans Link is vast zo lek als een vergiet dus denk dat iedereen met een beetje hack skills idd wel bij die gegevens zou kunnen komen...

Maar dan nog dat maakt geen gene fuck uit aangezien er niet staan Jan is vandaag met de trein geweest van Groningen naar Rotterdam...

Maar eerder iets van 23432432490 is vandaag van Groningen naar Rotterdam gegaan...
dus je hebt geen ene flikker aan die info aangezien die "anoniem" is, de enige manier om er achter te komen wie welk nummertje heeft is door op zo'n station zo'n ding te hacken en dan ook daad werkelijk te gaan posten wie er hoelaat incheckt en dan nog op de een of andere manier achter zijn/haar naam komen
Kan me niet voorstellen dat dat anoniem is. Het is een persoonlijke kaart, mijn naam, geboortedatum en pasfoto zijn ongetwijfeld digitaal gekoppeld.
pi_110503766
Zodat de overheid je in de gaten kan houden. :r
It's not too late to change your hikikomori ways!
  woensdag 18 april 2012 @ 21:16:57 #34
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_110505205
quote:
18s.gif Op woensdag 18 april 2012 17:40 schreef Keadran het volgende:
Zeg nou zelf, hoe moeilijk is het om gewoon in en uit te checken?
Als je in/uit moet checken bij de metro, met poortjes is het echt de hel. Je loopt achter elkaar, maar er zijn altijd van die mensen die halverwege ineens hun bus gaan zoeken en stil gaan staan. Terwijl jij al uitgecheckt bent lopen zij langs de laatste sensor, sluiten de poortjes en kun je nergens meer heen, want 'je bent al uigecheckt'. Of er loopt een zwartrijder vlak achter je aan zodat het alarm gaat krijsen.
Tegenwoordig neem ik liever een bus later zodat ik tenminste zeker weet dat het goed gaat met die poortjes.
pi_110506263
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:16 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Als je in/uit moet checken bij de metro, met poortjes is het echt de hel. Je loopt achter elkaar, maar er zijn altijd van die mensen die halverwege ineens hun bus gaan zoeken en stil gaan staan. Terwijl jij al uitgecheckt bent lopen zij langs de laatste sensor, sluiten de poortjes en kun je nergens meer heen, want 'je bent al uigecheckt'. Of er loopt een zwartrijder vlak achter je aan zodat het alarm gaat krijsen.
Tegenwoordig neem ik liever een bus later zodat ik tenminste zeker weet dat het goed gaat met die poortjes.
Op de bus is dit net zo goed? telkens moet ik maar raden of ik uitgechecked ben of niet.
  woensdag 18 april 2012 @ 21:57:43 #36
189216 netolk
maar dan andersom
pi_110508288
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:52 schreef Dastan het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat dat anoniem is. Het is een persoonlijke kaart, mijn naam, geboortedatum en pasfoto zijn ongetwijfeld digitaal gekoppeld.
Dat staat idd ergens op een server maar ik denk niet dat dat op de zelfde servers staat waar de in/uit check gegevens staan
  woensdag 18 april 2012 @ 21:59:28 #37
189216 netolk
maar dan andersom
pi_110508428
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:55 schreef LookAtMe het volgende:
Zodat de overheid je in de gaten kan houden. :r
Jij denkt dat de overheid die gegevens kan komen bekijken???

Die gegevens worden gewoon doorverkocht aan facebook, google ect. De overheid heeft toch helemaal geen hackers beschikbaar voor dat soort dingen
pi_110508600
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:52 schreef Dastan het volgende:

[..]

Maar die informatie krijgt de NS helemaal niet tijdens het in- en uitchecken.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:12:24 #39
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_110509437
Jankzak
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_110509758
Ik dacht dat je er al een boete voor kon krijgen. In treinen dus nog niet?! Maar goed, ook ik vergeet wel eens in te checken en op sommige stations zijn die in-check kastjes ver van het perron af waar ik moet zijn waardoor ik denk 'laat maar aangezien ik dan misschien de trein mis en ver moet lopen' :').

Ik was laatst in een tram in Den Haag en daar was ineens een controle, daar kregen ook allerlei studenten boetes vanwege het niet inchecken. Lullig.
  woensdag 18 april 2012 @ 22:19:30 #41
189216 netolk
maar dan andersom
pi_110509965
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:16 schreef Ziba het volgende:
Ik dacht dat je er al een boete voor kon krijgen. In treinen dus nog niet?! Maar goed, ook ik vergeet wel eens in te checken en op sommige stations zijn die in-check kastjes ver van het perron af waar ik moet zijn waardoor ik denk 'laat maar aangezien ik dan misschien de trein mis en ver moet lopen' :').

Ik was laatst in een tram in Den Haag en daar was ineens een controle, daar kregen ook allerlei studenten boetes vanwege het niet inchecken. Lullig.
helemaal niet lullig hadden die luie donders maar gewoon hun pasje/portemonnee langs dat ding moeten halen
pi_110510117
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 22:19 schreef netolk het volgende:

[..]

helemaal niet lullig hadden die luie donders maar gewoon hun pasje/portemonnee langs dat ding moeten halen
Haha ja eigenlijk wel vreemd dat er mensen zijn die in trams en bussen niet inchecken. Het is een super kleine moeite. Je steekt je hand uit, bliep en klaar. :')
  woensdag 18 april 2012 @ 22:23:38 #43
189216 netolk
maar dan andersom
pi_110510263
idd, trein ook overigens

nouja bepaalde stations hebben die dingen idd misplaatst zodat je echt een takke eind moet lopen maar de meeste stations hebben die dingen gewoon of bij de ingang staan of op het perron zelf
  woensdag 18 april 2012 @ 23:53:27 #44
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_110515162
quote:
7s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:31 schreef Xetran het volgende:

[..]

Op de bus is dit net zo goed? telkens moet ik maar raden of ik uitgechecked ben of niet.
Dat is zeker waar, maar dan loop ik niet het risico opgesloten te zitten tussen poortjes.
pi_110515537
Ik kreeg hier vorige week nog een boete voor en nog tientallen studenten. In Enschede was er een grootschalige controle alles was afgezet en je mocht niet alsnog inchecken ook al had je een studenten-ov. :')
I just love Purple Crayon...
Kannibaal een lesbo want ze eten hun eigen soort....
pi_110515881
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 00:03 schreef Scissor_Gang_Mafiosa het volgende:
Ik kreeg hier vorige week nog een boete voor en nog tientallen studenten. In Enschede was er een grootschalige controle alles was afgezet en je mocht niet alsnog inchecken ook al had je een studenten-ov. :')
Fucking gieren zijn het. Ze kunnen met die apparaatjes zien dat je gratis mag en dan als nog een boete geven.
pi_110516144
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 00:13 schreef LookAtMe het volgende:

[..]

Fucking gieren zijn het. Ze kunnen met die apparaatjes zien dat je gratis mag en dan als nog een boete geven.
Nee, dat kunnen zij alleen als je ingechecked bent?

En dan nog. moeilijk he, regels :')
pi_110516296
quote:
7s.gif Op donderdag 19 april 2012 00:21 schreef Xetran het volgende:

[..]

Hoe wisten ze vorig jaar dan of je een studenten-ov had of een peroonlijke ov-chip? Want inchecken was nog niet verplicht. Dat konden ze toen toch ook wel zien.

En ik dacht dat ik ingechecked was :')
I just love Purple Crayon...
Kannibaal een lesbo want ze eten hun eigen soort....
  donderdag 19 april 2012 @ 10:52:17 #49
189216 netolk
maar dan andersom
pi_110523616
quote:

[..]

met die apparaatjes kunnen ze alles zien wat die pas opslaat...
maar idd het is niet zo moeilijk om je aan deze regels te houden
pi_110525790
quote:

[..]

Nee ze kunnen dat wel zien. Ze kunnen ook zien waar je als laatste uitgecheckt hebt.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 10:52 schreef netolk het volgende:

[..]

met die apparaatjes kunnen ze alles zien wat die pas opslaat...
maar idd het is niet zo moeilijk om je aan deze regels te houden
Aan de regels houden is niet moeilijk, maar als je het een keer vergeet nou een boete moeten krijgen is onzin.
Het onnodig inchecken is ook niet nodig, als er een andere rede was dan ons gewoon in de gaten houden dan vond ik het niet erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')