abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113992469
nee, ik had toen niets aan instellingen gewist. Alleen triptotalen op 0 gezet en wat geswitcht tussen fiets A en fiets B. Volgens mij ook nog de teller eraf gehaald en dichter bij de sensor gehouden om 'signaal proberen op te vangen' ;(

Die vriend woont circa 3 km van mij, dus ik was al vrij snel bij hem vanwaar ik uit stilstand de overige opties checkte

De ingestelde bandenomtrek stond op 2094, dat getal staat ook in de handleiding. Misschien dat het paar millimeter afwijkt, maar dat is totaal niet interessant voor mij

edit: dat het een aantal milimeter afwijkt totaal niet interessant is even gepersonaliseerd, ik vind het namelijk totaal niet interessant, iemand anders misschien wel. Als je het echt belangrijk vindt moet je het even de omtrek van jouw band op de juiste spanning nameten.

[ Bericht 16% gewijzigd door Holenbeer op 09-07-2012 23:12:47 ]
  maandag 9 juli 2012 @ 23:14:49 #277
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_113992913
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:07 schreef Holenbeer het volgende:
nee, ik had toen niets aan instellingen gewist. Alleen triptotalen op 0 gezet en wat geswitcht tussen fiets A en fiets B. Volgens mij ook nog de teller eraf gehaald en dichter bij de sensor gehouden om 'signaal proberen op te vangen' ;(

Die vriend woont circa 3 km van mij, dus ik was al vrij snel bij hem vanwaar ik uit stilstand de overige opties checkte

De ingestelde bandenomtrek stond op 2094, dat getal staat ook in de handleiding. Misschien dat het paar millimeter afwijkt, maar dat is totaal niet interessant voor mij

edit: dat het een aantal milimeter afwijkt totaal niet interessant is even gepersonaliseerd, ik vind het namelijk totaal niet interessant, iemand anders misschien wel. Als je het echt belangrijk vindt moet je het even de omtrek van jouw band op de juiste spanning nameten.
ik vind het van belang dat mijn kilometers die ik fiets niet 3 / 4 km afstaan van de werkelijkheid..
Dat zou ik niet leuk vinden.
Maari k heb er weinig verstand van, dus heb ik de bandmaat opgegeven in mijn teller die op mijn band staar . 700 / 23
A man's got to do what a man's got to do
pi_113993371
als je aangevoerde bandomtrek 1 mm afwijkt, scheelt dat 1 kilometer positief/negatief op de 100 km die je fietst. Voor 3 a 4 km afwijking moet je dus aardige stukken rijden en wanneer je die stukken rijdt vind je die paar km ook niet meer zo interessant (lijkt mij).

Als je echt op de millimeter kijkt, kan je volgens mij je sensor ook beter op je achterwiel zetten dan op je voorwiel, omdat je achterwiel minder overbodige meters maakt door het constant corrigeren wat je met je stuur doet. (Dit heeft ook als voordeel dat je sensor altijd goed zit, omdat anders je cassette aan de linkerkant zit :P )
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juli 2012 @ 00:33:24 #279
245494 Peter_Aragorn
pi_113996751
Hier mensen met tips voor goede fietsenzaken in omgeving Almelo/Hengelo? Ben op zoek naar mijn eerste racefiets als beginner. Budget is max ¤350/¤400 ongeveer, dus moet wel een 2e hands zijn. Is wel budget puur voor de fiets. Zit ook nog wel enigszins rek in.
pi_113997405
in het centrum van Borne zit Brama oid, schijnt wel een goede te zijn.
Zelf komt mijn fiets bij Leenders (hengelo) vandaan, die hebben boven veel 2e hands fietsen en overjarige modellen. Verder geen klagen over de service en ik werd goed geholpen. Kom er verder niet vaak genoeg om er echt iets over te zeggen mbt kwaliteit.

Qua prijs/kwaliteit verhouding op de tweedehands markt kan je wellicht beter op marktplaats kijken. Ook fietsenzaken willen immers een deel van jouw geld.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juli 2012 @ 04:26:06 #281
245494 Peter_Aragorn
pi_113999927
Leenders wilde ik gisteren (maandag) kijken, maar toen was die gesloten. Ga er vandaag wel even heen. Kijken wat ik ongeveer leuk vind. Brama zit ook in Almelo, maar daar niet zo heel groot.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 08:28:55 #282
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_114000707
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:21 schreef Holenbeer het volgende:
als je aangevoerde bandomtrek 1 mm afwijkt, scheelt dat 1 kilometer positief/negatief op de 100 km die je fietst. Voor 3 a 4 km afwijking moet je dus aardige stukken rijden en wanneer je die stukken rijdt vind je die paar km ook niet meer zo interessant (lijkt mij).

Als je echt op de millimeter kijkt, kan je volgens mij je sensor ook beter op je achterwiel zetten dan op je voorwiel, omdat je achterwiel minder overbodige meters maakt door het constant corrigeren wat je met je stuur doet. (Dit heeft ook als voordeel dat je sensor altijd goed zit, omdat anders je cassette aan de linkerkant zit :P )
Oke valt nog wel mee dus..
En hoe zit het dan met de kilometers per uur die je fietst?
Die wijken dan ook af lijkt mij.
Maar ook minimaal als het maar een paar kilometer op de 100 km scheelt.
A man's got to do what a man's got to do
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:00:55 #283
308981 Narcotical
Best in the World
pi_114001130
Als je 35 kmph rijdt leg je ongeveer 10 meter af per seconde. Als je ee band omtrek hebt van ongeveer 2 meter (afgerond) dan maakt 1 mm meer of mider weinig uit, aangezien in 1 seconde je band dan 5x rond gaat en je dus een afwijking hebt van 5 mm op 10 meter ;). Dus ipv 10 meter per second registreerd je teller dan bv 10,005 meter per seconde. Minimaal verschil dus
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_114002115
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 20:53 schreef Ferdii het volgende:
...

eentwee, Fiets je op de tacx met je eigen banden? Ik zag dat er speciale banden worden aangeraden die slijtage verminderen. Is dit zo erg of valt het mee?

...
Wanneer je veel op de Taxc gaat trainen lijkt het me verstandig dit ofwel met oude versleten banden te doen ofwel met een speciale Taxc band (geen ervaring mee overigens). Nieuwe banden slijten echt als een idioot op zo'n ding en dat is zonde!
pi_114002179
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:14 schreef Olle. het volgende:

[..]

ik vind het van belang dat mijn kilometers die ik fiets niet 3 / 4 km afstaan van de werkelijkheid..
Dat zou ik niet leuk vinden.
Maari k heb er weinig verstand van, dus heb ik de bandmaat opgegeven in mijn teller die op mijn band staar . 700 / 23
Goede keus! Zo nauwkeurig kun je het toch niet even snel meten via een handmatige methode. Ik heb dezelfde bandmaat en gebruik 2096mm (zie http://www.wielersportinfo.nl/trapfrequentie.htm)
pi_114002996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 04:26 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Leenders wilde ik gisteren (maandag) kijken, maar toen was die gesloten. Ga er vandaag wel even heen. Kijken wat ik ongeveer leuk vind. Brama zit ook in Almelo, maar daar niet zo heel groot.
Ik ken brama in almelo niet, maar een zaak hoeft niet groot te zijn om goed te zijn. Daarnaast maakt het personeel en hun kennis het verschil. Bij brama in borne werd ik goed geholpen en volgens mij ook deskundig (heb er uiteindelijk niets gekocht)

Een 2e hands fiets vinden blijft ook een kwestie van geluk of jouw maat aanwezig is
pi_114008119
jup Brama in Borne, Pleij in Wierden zijn prima zaken met deskundig personeel.
everyone's a critic...
even you ! !
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juli 2012 @ 13:52:35 #288
245494 Peter_Aragorn
pi_114011010
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 10:31 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Ik ken brama in almelo niet, maar een zaak hoeft niet groot te zijn om goed te zijn. Daarnaast maakt het personeel en hun kennis het verschil. Bij brama in borne werd ik goed geholpen en volgens mij ook deskundig (heb er uiteindelijk niets gekocht)

Een 2e hands fiets vinden blijft ook een kwestie van geluk of jouw maat aanwezig is
Natuurlijk, daar heb je gelijk in. Brama in Borne kan ik ook even gaan kijken, net als bij Pleij. Ga zometeen eerst langs Leenders. Zit vlak bij mijn werk namelijk.

Ennuh, is dit iets?
http://fietsen-brommers.m(...)iets.html?fromAuth=1
pi_114012981
Ben ook nieuw hier op dit forum en al een paar maanden druk bezig met fietsen.
Heb altijd veel geschaatst en dit is toch een mooie voorbereiding op het winterseizoen.
Via marktplaats een Giant 8200 gekocht, mooi afgemonteerd met Ultegra, dit alles voor een koopje (¤250,-, van een student die dankzij een erfenis een gloedjenieuwe droomfiets kon kopen).
Op dit moment fiets ik zo rond de 500km per maand, wat ik nog wat op wil voeren met een vakantie in Zuid-Duitsland in het vooruitzicht.
Vanmiddag op zoek naar een hartslagmeter, iemand nog tips?
Eisen: een niet al te uitgebreid (duur) model, maar het liefst wel geschikt om zowel als fietscomputer als hartslagmeter te functioneren.
pi_114016730
Polar cs100 of 200, prima apparaatje voor een tientje of 6
pi_114019910
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:52 schreef Peter_Aragorn het volgende:

[..]

Natuurlijk, daar heb je gelijk in. Brama in Borne kan ik ook even gaan kijken, net als bij Pleij. Ga zometeen eerst langs Leenders. Zit vlak bij mijn werk namelijk.

Ennuh, is dit iets?
http://fietsen-brommers.m(...)iets.html?fromAuth=1
is het jouw maat?

voor die 160 euro die hij als starttarief stelt om te bieden, lijkt het mij een aardig goede fiets zo op het eerste gezicht. In het begin stond er ergens op Fok! een overzichtje qua groepen. Ik weet niet precies met welke groepen de Mirage groep te vergelijken is
  dinsdag 10 juli 2012 @ 17:02:44 #292
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114019988
staat geen maat bij. Dat is wel zon epische faal
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_114020354
ik zag dat er geen maat bij stond, vandaar de vraag ;)

ik schat zo'n 60 cm
pi_114026545
Al staat er wel een maat bij dan weet je nog niks. Het is dan namelijk maar `een maat'. Je weet alleen niet waarvan. ;) Voor 160¤ lijkt het me wel een goed fietsje. Ivo zal wel vinden dat-ie het driedubbele waard is omdat-ie van staal is. Groep is 7 of 8 speed dus wel oud maar voor dat geld kun je niet al teveel verwachten.
pi_114027628
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:48 schreef Doff het volgende:
Bedankt voor de tips, ik heb 'm vandaag gekocht :) .

[ afbeelding ]
Hoe bevalt de caad10? Ben zelf ook voorzicht aan het kijken naar een fiets en ben wel benieuwd hoe deze bevalt. En bij de proefrit tussen de 8 en de 10.... veel verschil?

Ik zal zelf binnenkort ook wel een proefritje maken maar wat info is altijd welkom :)
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
pi_114028356
quote:
14s.gif Op maandag 9 juli 2012 22:53 schreef Doff het volgende:
Voor wat het waard is, ik heb echt onwijs veel plezier met mijn paar weken geleden aangeschafte Cannondale Caad 10. Voor elke beginnende wielrenner echt een aanrader. Voldoende stijf frame, dat de vibraties van het wegdek ook redelijk opvangt (voor iemand die een mountainbike gewend is, is het sowieso wat wennen). Ook afmontage is voor zover ik na zo'n korte tijd kan beoordelen prima, al gaat mijn aandacht al uit naar een set mooie wielen :P .

Zeker een meer dan prima fiets dus.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
pi_114028522
quote:
12s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:00 schreef Doff het volgende:

[..]

Lezen... een vak apart. Wel weten te onthouden dat ik caad10 voorbij heb zien komen in dit topic en dan hier volledig over heen lezen |:( Maar goed, bedankt voor het antwoord :P
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
pi_114028576
Als je wat specifieke dingen wil weten, laat maar horen :) .
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juli 2012 @ 21:58:50 #299
245494 Peter_Aragorn
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:05:37 #300
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_114035606
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:58 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Kan deze twee fietsen ophalen. Welke zouden jullie doen?
http://fietsen-brommers.m(...)ontrager-velgen.html

Of

http://link.marktplaats.nl/576450453
Ik zou voor die Empella gaan. Is een nieuwere fiets en als die een beetje netjes onderhouden is, en het fietsen bevalt, dan heb je gelijk een leuke fiets om 's winters het bos mee in te gaan. Het afstellen van de remmen van zo'n crosser is wel een beetje precisie werk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')