Zal waarschijnlijk ook gewoon zelfbehoud zijn gewest...quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:34 schreef raptorix het volgende:
Ooit hadden we ook een eigen topper op de sprint: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tinus_Osendarp
Niet zo een beste man trouwens....
Ehm, het was nogal een fanatiek mannetje, SS is wel ietsje anders dan NSB.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:42 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zal waarschijnlijk ook gewoon zelfbehoud zijn gewest...
Ik heb geen idee, heb de oorlog niet meegemaakt.quote:Op zondag 5 augustus 2012 13:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ehm, het was nogal een fanatiek mannetje, SS is wel ietsje anders dan NSB.
Hij startte zo rustig dan kan je het toch echt wel overmacht noemen, leuk voor Martina dat hij erbij zat, slim gelopen in de halve finalequote:Op maandag 6 augustus 2012 10:17 schreef LoganMCV het volgende:
Toch niet de grote overmacht en zeker geen 9,4 maar wel knap.
Zonde van Martina..ik hoopte dat hij stiekem nog brons kon wegsnoepen..maar wel al te gek dat er een Nederlander bij zat in de finale.
0,12 sec. voorsprong in de 100 m. is echt wel grote overmacht op het hoogste niveau. Dat hij geen 5 m. voorsprong heeft doet daar niets aan af, dat is gewoon een buitenaardse uitzondering bij een finale van dit kaliber. Deze keer liepen de anderen ook dicht tegen/sneller dan hun beste tijden.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:17 schreef LoganMCV het volgende:
Zonde van Martina..ik hoopte dat hij stiekem nog brons kon wegsnoepen..maar wel al te gek dat er een Nederlander bij zat in de finale.
wat jij wiltquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:26 schreef LoganMCV het volgende:
Overmacht was vorige keer..ver voor de lijn al niet meer je best doen en je feestje vast beginnen. Nu was ie duidelijk winnaar maar hij moest echt wel aan de bak tot de streep.
Die 19.19 zou zo maar eens kunnen vallen als de wind en temperatuur goed zit, zijn snelheid gisteren was gewoonquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:29 schreef knnth het volgende:
Absurd dat je in twee uur tijd 9,87 en 9,63 kan lopen op 100m ... die 9,63 is ongelofelijk knap maar twee uur eerder loopt Bolt ook al een wereldtijd. Maargoed, dat is op alle loopnummers een belangrijk onderscheid tussen de elite en de subtop: snel herstel.
Benieuwd of op de 200m het OR (19.30) of misschien zelfs WR (19.19) eraan gaat ...
Jij moet het groter geheel leren zien. Dat zijn de grote uitzonderingen, gisteren liep hij trouwens een snellere tijd dan die 9.69 s. met feestje. Die 9.58 was ook gewoon doorlopen tot het gaatje hoor, daar begon het feestje pas na de finish.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:26 schreef LoganMCV het volgende:
Overmacht was vorige keer..ver voor de lijn al niet meer je best doen en je feestje vast beginnen. Nu was ie duidelijk winnaar maar hij moest echt wel aan de bak tot de streep.
Gay had daar ook de (bijna) maximale toegelaten rugwind voor nodig, Bolt heeft die helemaal niet nodig. De enige die ik binnen afzienbare tijd een sub. 9.7 zie lopen buiten Bolt is Blake, hij had deze race een van de traagste reactietijden dacht ik.quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:39 schreef Ericr het volgende:
Zolang er geen tegenstanders zijn die regelmatig sub 9,70 zijn is er voor Bolt weinig aan de hand. Nu heeft Bolt ook niet heel veel keer sub 9.70 gelopen maar de momenten dat het nodig was inmiddels 3 keer. Alleen Gay liep 1 keer sub 9,70 maar zoals altijd bij Gay niet op het moment dat het echt nodig was.
Blake met zijn 9.75 is toch nog wel een aardig stuk verwijderd van de 9,6x. Zou wel mooi zijn als er een loper was die ook in de 9,6x kon lopen of zelfs harder. Wil wel eens zien hoe Bolt loopt als hij onder druk komt te staan.
Toch echt wel overmachtquote:Op maandag 6 augustus 2012 10:17 schreef LoganMCV het volgende:
Jammer dat 'ie eerst wel even checkt of het wel live is. Zo niet was het gewoon doorgegaan denk ik...quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:08 schreef Dirkos1987 het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)olt_een_held_is.html
Ik had deze keer toch al meer druk verwacht ja!quote:Op maandag 6 augustus 2012 10:39 schreef Ericr het volgende:
Zolang er geen tegenstanders zijn die regelmatig sub 9,70 lopen is er voor Bolt weinig aan de hand. Nu heeft Bolt ook niet heel veel keer sub 9.70 gelopen maar de momenten dat het nodig was inmiddels 3 keer. Alleen Gay liep 1 keer sub 9,70 maar zoals altijd bij Gay niet op het moment dat het echt nodig was.
Blake met zijn 9.75 is toch nog wel een aardig stuk verwijderd van de 9,6x. Zou wel mooi zijn als er een loper was die ook in de 9,6x kon lopen of zelfs harder. Wil wel eens zien hoe Bolt loopt als hij onder druk komt te staan.
Inderdaad. Er is in de atletiek maar vier keer ooit (non-wind-assisted) sub-9,7 gelopen. Drie keer door Bolt, een keer door Gay (en hij met +2.0 m/s).quote:Op maandag 6 augustus 2012 13:16 schreef Ericr het volgende:
We moeten niet vergeten dat 9,7x al verdomd snel is en je daarmee behoort tot de absolute elite.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |