Pas een seconde na het startschot vertrekken is wel heel dramatisch slecht hoorquote:Op donderdag 26 juli 2012 00:52 schreef Eenskijken het volgende:
de grootste winst valt toch te behalen bij het startschot? Een mens reageert pas na 1 seconde over het algemeen dus als je daar veel winst kan pakken = win.
Dat dacht Bolt ook bij de vorige spelenquote:Op donderdag 26 juli 2012 00:52 schreef Eenskijken het volgende:
de grootste winst valt toch te behalen bij het startschot? Een mens reageert pas na 1 seconde over het algemeen dus als je daar veel winst kan pakken = win.
WKquote:Op donderdag 26 juli 2012 08:16 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Dat dacht Bolt ook bij de vorige spelen
Dat is wel iets wat ik nooit snap eigenlijk, een reactietijd van 0.05 (dus eigenlijk een perfect start) wordt gezien als valse start, terwijl je na het startschot vertrokquote:Op donderdag 26 juli 2012 07:49 schreef knnth het volgende:
Reactietijden zijn nooit sneller dan .1 (sneller is valse start) en meestal rond ~.150 ...
Het is ook een valse start, omdat je dan op goed geluk bent vertrokken. Daadwerkelijke reactietijd van 0,05 is onmogelijk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:34 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat is wel iets wat ik nooit snap eigenlijk, een reactietijd van 0.05 (dus eigenlijk een perfect start) wordt gezien als valse start, terwijl je na het startschot vertrok
Tja, dan zou dat nog geen valse start moeten zijn. Het gaat erom dat je niet voor het startschot vertrekt lijkt me...quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:41 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het is ook een valse start, omdat je dan op goed geluk bent vertrokken. Daadwerkelijke reactietijd van 0,05 is onmogelijk.
Dan wordt gokken een te groot element van de sport. In dat geval kun je beter gewoon de tijd gaan meten vanaf vertrekken startblok tot over de finish komen. Dan lopen ze dus niet allemaal 'tegelijk' maar denderen de tijden wel als een trein naar beneden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:20 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Tja, dan zou dat nog geen valse start moeten zijn. Het gaat erom dat je niet voor het startschot vertrekt lijkt me...
Als je het dan "gokt" is het gewoon een kwestie van heel veel risico nemen, dat hoeft wat mij betreft niet gestraft te worden
dat was die race waar hij zich 20 meter voor de streep al op de borst klopte toch? Lijkt me dat daar genoeg te halen is.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:11 schreef DeeBee het volgende:
Van de week zag ik weer een keer de beelden van het WR en in die race heeft Bolt echt een prima start eigenlijk, dus de 9.4 lijkt mij wel een intense kluif eigenlijk, want hij liet op vrij weinig plekken iets liggen die race al...
Nee, dat was zijn 9.69 op de Spelenquote:Op donderdag 26 juli 2012 12:16 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
dat was die race waar hij zich 20 meter voor de streep al op de borst klopte toch? Lijkt me dat daar genoeg te halen is.
Het lijkt vaak dat ze op het eind sneller gaan lopen. Maar het is juist zo dat Bolt de laatste 40 meter het minst aan snelheid verliest.quote:Op donderdag 26 juli 2012 11:51 schreef Pandarus het volgende:
Bolt komt automatisch langzamer weg bij de start. Hij is veel langer en zwaarder dan de anderen dus voor hem is dat lastiger. Hij moet altijd in de laatste 60 meter de winst pakken. Dat zal altijd zo zijn. Hij haalt wel zijn topsnelheid sneller en die is hoger.
Een Japanse Olympische schaatser strikte zijn veters al doorschaatsend op de 10 kilometer. Gerard Nijboer had het op de Marathon.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:31 schreef heywoodu het volgende:
Sowieso, met losse veter de finale van de Olympische 100 meter lopen![]()
![]()
Maar dan zit er nog een verschil tussen iets van 14-15 minuten, een marathon van dik 2 uur of een finale van nog geen 10 secondenquote:Op donderdag 26 juli 2012 14:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een Japanse Olympische schaatser strikte zijn veters al doorschaatsend op de 10 kilometer. Gerard Nijboer had het op de Marathon.
Als je die 100 m. finale in 2008 bekijkt, zou je haast denken dat het hem nog net zou kunnen lukken.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar dan zit er nog een verschil tussen iets van 14-15 minuten, een marathon van dik 2 uur of een finale van nog geen 10 seconden
quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:44 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Als je die 100 m. finale in 2008 bekijkt, zou je haast denken dat het hem nog net zou kunnen lukken.
quote:Christophe Lemaitre doet tijdens de Olympische Spelen niet mee aan de 100 meter. De 22-jarige Fransman, Europees kampioen in 2010 en 2012, acht zichzelf in Londen kansloos voor een medaille op het koningsnummer.
Lemaitre concentreert zich volledig op de 200 meter, waar de Fransman zich wel tot de medaillekandidaten rekent. Op de dubbele sprintafstand heeft de Fransman naast Usain Bolt en Yohan Blake ook concurrentie van Churandi Martina, die onlangs in het Finse Helsinki Europees goud veroverde.
Ik ook, maar als een van de andere drie kanshebbers een fantastische race loopt zit ik ook te juichen hoorquote:Op woensdag 25 juli 2012 21:31 schreef knnth het volgende:
Tyson Gay. Niet zo schreeuwerig als de meeste Amerikaanse atleten, niet zo glad als Carl Lewis. Ondanks alle pech een doorzetter. Gun het hem van harte.
Jaquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:45 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Inderdaad, en slecht nieuws voor Martina
Waarom ? Wat hebben jullie met hem ?quote:
De eerste blanke atleet die onder de 10 seconden dookquote:Op donderdag 26 juli 2012 19:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Waarom ? Wat hebben jullie met hem ?
Weet je wie de eerste was die 10.00 liep ?quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:38 schreef Spies het volgende:
[..]
De eerste blanke atleet die onder de 10 seconden dook
Armin Hary (Duitser) liep in 1960 10. s., maar dit was zonder automatisch tijdsmeting. Ik geloof dat handmatige metingingen snellere tijden geven tov automatische metingen. Dus dan is de vraag, was die 10 s. wel 10.00 s.? Er wordt beweert dat je er gerust 1-2 tienden bij kunt tellen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 22:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weet je wie de eerste was die 10.00 liep ?
Liep de Italiaan Menea zijn wereldrecord op de 200 meter ook niet op grote hoogte in Mexico ?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:26 schreef kl1172 het volgende:
Jim Hines 9.95 in Mexico '68 was wel automatisch getimed, maar op grote hoogte gelopen.
Is een standaardfactor voor handtijden in de atletiek.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:26 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Armin Hary (Duitser) liep in 1960 10. s., maar dit was zonder automatisch tijdsmeting. Ik geloof dat handmatige metingingen snellere tijden geven tov automatische metingen. Dus dan is de vraag, was die 10 s. wel 10.00 s.? Er wordt beweert dat je er gerust 1-2 tienden bij kunt tellen.
Jim Hines 9.95 in Mexico '68 was wel automatisch getimed, maar op grote hoogte gelopen.
Ik denk dat het inderdaad op dezelfde piste was als Hines in '68.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 13:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Liep de Italiaan Menea zijn wereldrecord op de 200 meter ook niet op grote hoogte in Mexico ?
En word er niet beweerd dat ie als tweede voordeel toen de bocht afsneed ?
Duidelijk, dankjewel,quote:Handtijden moet je + 0.24 seconde doen om tot de vergelijkbare elektronische tijd te komen.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 20:38 schreef Spies het volgende:
De eerste blanke atleet die onder de 10 seconden dook
Ken je de Franse hordenloper Guy Drut Arcee ? Was ook zo'n fenomeen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat een baas tussen al die gespierde negers.
Lemaitre.
Nee, maar indrukwekkende erelijst zo te zien idd. Maar wat vind jij van Lemaitre? Je stelt alleen maar vragen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:53 schreef tong80 het volgende:
Ken je de Franse hordenloper Guy Drut Arcee ? Was ook zo'n fenomeen.
Mooie stijl. Te vergelijken met de schaatser Jan Bos. Geen krachtpatsers maar technische sprinters.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, maar indrukwekkende erelijst zo te zien idd. Maar wat vind jij van Lemaitre? Je stelt alleen maar vragen.
Het valt me van Lemaitre zwaar tegen dat hij zich heeft teruggetrokken voor de 100 m. Ik bedoel, kwalificeer je dan ook niet. Je wist vorig jaar ook al dat al die negers erbij zouden zijn. Dit is meer een "staart tussen de benen aftocht" dan iets andersquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, maar indrukwekkende erelijst zo te zien idd. Maar wat vind jij van Lemaitre? Je stelt alleen maar vragen.
Je kan beter op blote voeten de marathon lopen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een Japanse Olympische schaatser strikte zijn veters al doorschaatsend op de 10 kilometer. Gerard Nijboer had het op de Marathon.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |