abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:36:56 #1
369877 moonobserver
Reach for the stars bitch!
pi_110460391
'Uw land is een stabiele factor in een roerig gebied waarin alom bestaande machten en verhoudingen worden aangevochten'', zei de vorstin tegen president Abdullah Gül van Turkije. ''Voor velen is uw land een inspiratie en een voorbeeld.''

Beatrix hield haar toespraak tijdens het staatsbanket dat zij in het Koninklijk Paleis in Amsterdam aanbood aan Gül. De Turkse president is dinsdagochtend begonnen aan zijn 3-daagse staatsbezoek aan Nederland.

Het bezoek staat in het teken van de 400ste verjaardag van de diplomatieke betrekkingen tussen Nederland en Turkije. Beatrix memoreerde die eeuwenoude band.

Opmerkelijk

''Het is opmerkelijk dat in de 400 jaar die achter ons liggen, een periode waarin ons werelddeel zich uitputte in gewapende conflicten, de relaties tussen onze beide landen altijd vreedzaam zijn geweest.''

De koningin hoopt dat de talloze evenementen, uitwisselingen en contacten dit jubileumjaar ertoe leiden dat Nederlanders en Turken elkaar beter leren kennen.

''Nederlanders weten in het algemeen niet veel over het moderne Turkije en ik zou mij kunnen voorstellen dat eveneens bij veel van uw landgenoten de kennis over Nederland bescheiden is'', zei Beatrix tegen Gül.

Wetenschappelijk

De wetenschappelijke belangstelling die in Nederland al sinds de 16e eeuw bestaat voor de geschiedenis van Turkije en van de islam, noemde de vorstin ''een van de opvallende aspecten van onze eeuwenoude betrekkingen."

"De in onze universitaire bibliotheken verzamelde kennis van taal, godsdienst en cultuur van uw land vormt een rijk gebied voor samenwerking en uitwisseling tussen Turkse en Nederlandse onderzoekers.''

Beatrix is zo dom nog niet, ze slaat de spijker op zijn kop exact op het goede moment.
Ze weet op de juiste momenten de juiste complimenten te geven, deze vrouw is slim.

http://www.nu.nl/binnenland/2789511/turkije-velen-voorbeeld.html
Reality is a illusion
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:39:28 #2
154952 spoor4
Spoort niet
pi_110460524
Beatrix repareert wat Wilders kapot aan het maken is.
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:40:44 #3
369877 moonobserver
pi_110460600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:39 schreef spoor4 het volgende:
Beatrix repareert wat Wilders kapot aan het maken is.
Of niet dan?
Reality is a illusion
pi_110461117
Laat Turkije Cyprus maar eens herkennen en wat aan de mensenrechten doen. Ook het toekennen van het doden van miljoenen Armenen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  dinsdag 17 april 2012 @ 21:53:14 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110461315
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:36 schreef moonobserver het volgende:
''Voor velen is uw land een inspiratie en een voorbeeld.''
Maar voor de meesten niet :')

:N
pi_110461366
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:49 schreef HSG het volgende:
Laat Turkije Cyprus maar eens herkennen
Waarom, erkent de EU Turks-Cyprus?

quote:
en wat aan de mensenrechten doen.
Turkije doet genoeg aan de mensenrechten.

quote:
Ook het toekennen van het doden van miljoenen Armenen.
Miljoenen nog wel, toe maar, Turkije ontkent niet dat er enorm veel Armenen zijn gedood.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:12:07 #7
369877 moonobserver
pi_110462473
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:49 schreef HSG het volgende:
Laat Turkije Cyprus maar eens herkennen en wat aan de mensenrechten doen. Ook het toekennen van het doden van miljoenen Armenen.
altijd weer dat negatieve, laten we voor een keertje het voorbeeld van Bea volgen en voor een keertje een keer oprecht positief zijn over de behaalde resultaten!

Toen jij je diploma van de middelbare school haalde zei je vader toch ook niet; aardig aardig maar jammer dat je het maar zevens waren en geen tienen.
Reality is a illusion
pi_110463301
Sinds de koninging aangaf dat alle Nederlanders de broekriem aan moeten halen maar zei ondertussen een verhoging van haar uitkering kreeg kan ik haar absoluut niet meer serieus nemen. En dan nog maar niet te spreken over haar zoon die in tijden van crisis even weer een villa koopt. Spuug het volk maar weer even in het gezicht.
pi_110463414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:24 schreef Bombshell het volgende:
Sinds de koninging aangaf dat alle Nederlanders de broekriem aan moeten halen maar zei ondertussen een verhoging van haar uitkering kreeg kan ik haar absoluut niet meer serieus nemen. En dan nog maar niet te spreken over haar zoon die in tijden van crisis even weer een villa koopt. Spuug het volk maar weer even in het gezicht.
Maar wel een villa in Griekenland, hé? Doet hij waarschijnlijk om de Turken te f*cken. :+
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:30:42 #10
369877 moonobserver
pi_110463747
quote:
Dit is wel heel kort door de bocht he? Omdat ze gewend zijn in luxe te leven en aan zelfverrijking doen moeten we haar wijsheid en inzichten opeens ook maar van de hand doen.

Ik vind het heel erg diplomatiek wat ze hier gedaan heeft, ik kan dit dit echt waarderen.
Reality is a illusion
pi_110463901
Heeft Majesteit toevallig ook onder een pak sneeuw gelegen en een hersenbeschadiging opgelopen ofzo?

Of bedoelt ze dat Turkije een voorbeeld is hoe het niet moet?
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:34:10 #12
369877 moonobserver
pi_110464079
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:32 schreef 1-0-8 het volgende:
Heeft Majesteit toevallig ook onder een pak sneeuw gelegen en een hersenbeschadiging opgelopen ofzo?

U moet het in zij perspectief plaatsen, hoe doen de omringende landen het in verhouding tot Turkije?
Reality is a illusion
pi_110464207
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef moonobserver het volgende:

[..]

Dit is wel heel kort door de bocht he? Omdat ze gewend zijn in luxe te leven en aan zelfverrijking doen moeten we haar wijsheid en inzichten opeens ook maar van de hand doen.

Ik vind het heel erg diplomatiek wat ze hier gedaan heeft, ik kan dit dit echt waarderen.
Hou toch op man
pi_110464265
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:34 schreef moonobserver het volgende:

[..]

U moet het in zij perspectief plaatsen, hoe doen de omringende landen het in verhouding tot Turkije?
Even daargelaten of ze het in verhouding wel of niet goed doen, kan je echt als Nederlands vorstin gaan beweren dat Turkije een voorbeeld en inspiratie voor velen is :')
pi_110464428
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:32 schreef 1-0-8 het volgende:

Wat gaat er economisch daar mis dan?
pi_110464522
quote:
:')
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:39:51 #17
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110464534
De vijand van mijn vijand is mijn vriend, zal Bea denken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:39:52 #18
369877 moonobserver
pi_110464537
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:36 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Even daargelaten of ze het in verhouding wel of niet goed doen, kan je echt als Nederlands vorstin gaan beweren dat Turkije een voorbeeld en inspiratie voor velen is :')
Maar wil jij nu beweren dat je de politieke insteek van Beatrix niet begrijpt? dit is politiek vriend, wat deze vrouw hier doet is geniaal.

Ik weet niet wat voor programmas jij kijkt maar als je politiek 24 kijkt en pauw en witteman etc ipv pownews en de wereld draait door dan zul je de misschien de geniale insteek kunnen bevatten.

Dit is een politiek pareltje.
Reality is a illusion
pi_110464544
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:30 schreef moonobserver het volgende:

[..]

Diplomatiek my ass!

Iets met mensenrechten, islamisering van de staat, Armeense genocide, Cyprus....

En, niet te vergeten een Turkse overheid die Turken in den vreemde 'verbiedt' te integreren in het land waar zij wonen.'

Erg inspirerend enzo....
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:41:05 #20
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110464635
Ha, het halftamme klootjesvolk is weer es diep verontwaardigd.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:42:20 #21
369877 moonobserver
pi_110464728
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:39 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Diplomatiek my ass!

Iets met mensenrechten, islamisering van de staat, Armeense genocide, Cyprus....

En, niet te vergeten een Turkse overheid die Turken in den vreemde 'verbiedt' te integreren in het land waar zij wonen.'

Erg inspirerend enzo....
Als je een beetje research hebt gedaan weet je ook dat de genocide tweezijdig was en dat Armenen net zo goed Turken hebben afgeslacht. Turken meer Armenen dan andersom maar toch was dit een tweezijdig conflict.
Reality is a illusion
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:42:46 #22
369877 moonobserver
pi_110464763
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:41 schreef Ringo het volgende:
Ha, het halftamme klootjesvolk is weer es diep verontwaardigd.
^O^
Reality is a illusion
pi_110464924
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:39 schreef moonobserver het volgende:

[..]

Maar wil jij nu beweren dat je de politieke insteek van Beatrix niet begrijpt? dit is politiek vriend, wat deze vrouw hier doet is geniaal/

Ik weet niet wat voor programmas jij kijkt maar als je politiek 24 kijkt en pauw en witteman etc ipv pownews en de wereld draait door dan zul je de misschien de geniale insteek kunnen bevatten.

Dit is een politiek pareltje.
Bea heeft geen politiek te bedrijven. Zeker geen buitenlandse.

Wat betreft dat sneue ad hominem argument over programma's die ik wel of niet zou bekijken: :')
pi_110464942
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:38 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Wat gaat er economisch daar mis dan?
Dat is inderdaad het enige criterium om te bepalen of een land het goed doet. Dan is China bijvoorbeeld ook een topland...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:46:32 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_110465013
De kudde paupers hier snapt weinig van diplomatiek decorum.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')