Misschien daar ja.. Maar goed, als ik hoor bont, denk ik breezer.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:29 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
[..]
Ik weet dat bont faux pas is maar in sommige gebieden zoals in Siberië of Wit-Rusland is het geen overbodige luxe.
Daarbij vond ik het in die oude films bij bepaalde vrouwen wel staan, het had wel iets...
Maar op je 20,30 of 40ste moet je er sowieso al niet in gaan lopen en er zijn tegenwoordig genoeg alternatieven voor bont.
Ik denk kakmadam.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:30 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Misschien daar ja.. Maar goed, als ik hoor bont, denk ik breezer.
Met parels?quote:
Nou ja, als ik er even een parelsnoer aan moet hangen stel ik me wel even beschikbaar.quote:
'de Vil'quote:
O die types. Bontkraajes. Die zijn een heel ander verhaal. Ordinair is nog te zwak uitgedrukt.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:30 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Misschien daar ja.. Maar goed, als ik hoor bont, denk ik breezer.
Tegenwoordig. Bij vrouwen op oude foto's of in de oude films vind ik het wel stijlvol.quote:
Ja, alleen zo'n kraagje dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
O die types. Bontkraajes. Die zijn een heel ander verhaal. Ordinair is nog te zwak uitgedrukt.
[..]
Tegenwoordig. Bij vrouwen op oude foto's of in de oude films vind ik het wel stijlvol.
Ik vind foto's van vrouwen van die tijd sowieso erg classy. Daar hou ik ook wel van.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Tegenwoordig. Bij vrouwen op oude foto's of in de oude films vind ik het wel stijlvol.
Wel jammer als volwassen mensen ermee rondlopen. Laatst ook een kerel van rond de 45 rond zien lopen met een Nickelsonjas met bontkraag en alles erop en eraan.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:33 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
O die types. Bontkraajes. Die zijn een heel ander verhaal. Ordinair is nog te zwak uitgedrukt.
Ja dat is erg pijnlijk inderdaad. Met de penopauze te maken denk ik. Staat erg belachelijk, helaas leven die mensen in de waan dat ze erg hip en stijlvol zijn, helemaal bij de tijd.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:37 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik vind foto's van vrouwen van die tijd sowieso erg classy. Daar hou ik ook wel van.
[..]
Wel jammer als volwassen mensen ermee rondlopen. Laatst ook een kerel van rond de 45 rond zien lopen met een Nickelsonjas met bontkraag en alles erop en eraan._
Wat blijft dat toch een vreemd hardnekkig misverstand, zeker over konijnenbont.quote:Op woensdag 18 april 2012 01:33 schreef Saisai het volgende:
Ik heb een vest van konijnenbont, maar die worden ook opgegeten. hetzelfde geld voor varken/ koeien/ kalfsleer.
Ik vind het persoonlijk prima als het hele beest wordt gebruikt, maar ieder moet het voor zichzelf weten. Het is niet dat ik je met een rode spuitbus achterna ga zitten.
En het filmpje kan je hier kijken en niet zeggen dat je er niet tegen kan of niet hoeft te zienquote:Het undercoveronderzoek van konijnenbontfokkerijen in China en Frankrijk,
twee landen waar Armani konijnenbont koopt, onthult de beklagenswaardige leefomstandigheden
van konijnen, die zijn veroordeeld tot opsluiting in kleine draadgazen kooitjes voordat ze worden
geslacht.
Op de videobeelden van het onderzoek trekken Chinese bontwerkers de konijnen aan de oren uit
de kooi en verdoven de gillende dieren handmatig met een elektriseerapparaat, en dan vaak
meerdere keren. Konijnen met doorgesneden kelen blijven soms, voordat ze doodgaan, nog trillen en
schokken met de ogen wijd open.
Armani verkoopt tegenwoordig bontjasjes, óók van konijnenbont, voor baby's en kinderen.
Deze nieuwe ontwerpen betekenen dat hij zijn belofte van vorig jaar al weer heeft gebroken, toen hij
zei: "Ik heb met de mensen van PETA gesproken en zij lieten mij dingen zien die mij ervan overtuigden
om geen bont te gebruiken."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Pijnlijk' is inderdaad het goede woord.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:50 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja dat is erg pijnlijk inderdaad. Met de penopauze te maken denk ik. Staat erg belachelijk, helaas leven die mensen in de waan dat ze erg hip en stijlvol zijn, helemaal bij de tijd.
De meeste bont dieren zijn solitaire dieren die van oorsprong een groot terratorium hebben, dat hebben ze niet in de bontfok, dan hebben ze zeer kleine kooien die maken dat die vacht niet stuk gaat, kortom, met niets erin waaraan ze kunnen schurken of wat dan ook.quote:Op dinsdag 17 april 2012 20:16 schreef HiddenResponse het volgende:
Vanochtend was het iets van 4 graden, dus koud. Klaar om naar me werk te gaan, snel mijn winterjas weer aangetrokken - in de auto lekker stoelverwarming aan: want koud.
's middags om 17.30 naar huis toe en nog eerst even langs de AH om wat dingetjes voor het avondeten te kopen. Kom ik een oude bekende tegen die mij ineens vraagt of mijn kraag echt bont is. Ik zeg dus: ja ( dom, achteraf ). Begint ze ineens over hoe zielig het is voor die nerts beesten in Limburg en dat ik er een keer naar toe zou moeten gaan om te kijken hoe ze in kleine hokjes zitten. En of ik het dan ook nog zou dragen met de info dat ze vergast of geëlektrocuteerd worden.
Toen zei ik dat ik geen nerts draag, maar vossenbont vond ze dat nog veel erger( nu is er ineens onderscheid ? ) Zij: die beesten worden speciaal gefokt voor bont en al dat onnodige leed etc..
Iedereen mag vinden wat hij of zij wil, maar als een dier wordt gefokt voor bont is het zielig en als ze geslacht worden voor vlees is er niks aan de hand
Dat ligt in het Stenentijdperk ten grondslag. Als een stoere sterk man een beer had gedood paradeerde hij rond met de huid en het hoofd.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:41 schreef rosepetals het volgende:
Ik vind het hele idee ook raar, wie gaat er nou als decoratie een dood dier dragen?
Ulfsarks?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:41 schreef rosepetals het volgende:
Ik vind het hele idee ook raar, wie gaat er nou als decoratie een dood dier dragen?
quote:Op woensdag 18 april 2012 10:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Filmpje !
http://action.peta.nl/ea-(...)&ea.campaign.id=2120Komop zeg, PETASPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat boezemt angst in.quote:Op woensdag 18 april 2012 10:44 schreef rosepetals het volgende:
Slaat nergens op. Dat harige velletje om je heen
quote:
Nee, vroeger toen mannen nog kerels waren.quote:
En zo lekker zat dat blijkbaar niet, want zodra we wisten hoe we andersoortige kleding konden maken zijn we heel snel daarop overgegaanquote:Op woensdag 18 april 2012 10:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat ligt in het Stenentijdperk ten grondslag. Als een stoere sterk man een beer had gedood paradeerde hij rond met de huid en het hoofd.
Omdat het misschien naast decoratief, ook warm is in de winter?quote:Op woensdag 18 april 2012 10:41 schreef rosepetals het volgende:
Dit is Nederland.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:00 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Omdat het misschien naast decoratief, ook warm is in de winter?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |