Tja, maar de behandeling van hematologische maligniteiten ligt nu eenmaal net wat anders dan bij solide tumoren. Stamceltransplantaties hebben altijd het risico dat patiënten eraan kunnen overlijden.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:35 schreef starla het volgende:
Nou, dat dunkt mij niet. Sowieso is kwaliteit van het leven belangrijker dan levensverlenging. Als er een grote kans staat om aan de behandeling te overlijden, dan moet je als weldenkend mens die behandeling niet geven. De gezondheidszorg doet niet anders. Iemand met terminale longkanker en een Karnofsky van 40 ga je niet behandelen, omdat ie dat niet juist niet trekt en de kwaliteit er niet beter op wordt.
Dus ja, ik vind het raar dat mensen aan een behandeling overlijden (uitzonderingen komen voor), helemaal als je weet dat de kans op overlijden groot is.
Dat zei de hematoloog ook. In het beste geval was de uitslag slecht en de prognose nog slechter. Ik was wel blij te horen dat ik geen primaire beenmergaandoening had.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:55 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, maar de behandeling van hematologische maligniteiten ligt nu eenmaal net wat anders dan bij solide tumoren. Stamceltransplantaties hebben altijd het risico dat patiënten eraan kunnen overlijden.
Ik moet kandidaten gaan beoordelen dan hehe. Ik weet niet waar ze op gaan letten (training krijg ik nog), en dan nog had ik het niet kunnen vertellen vrees ik.quote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:44 schreef WalterMelon het volgende:
Hallo luitjes
Ik heb binnenkort met de decentrale selectie UvA een interview en/of 3 individuele opdrachten van 10 min die beoordeeld worden door een arts en een geneeskundestudent. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat ik in het interview zal moeten gaan praten over waarom ik denk dat ik geschikt ben voor de opleiding etc.
Ik dacht misschien weten jullie een beetje wat artsen graag willen horenen heeft 1 van jullie misschien een idee wat die 3 individuele opdrachten zouden kunnen inhouden?
Krijg je PML vanquote:Op vrijdag 4 mei 2012 22:50 schreef dotKoen het volgende:
Wat vind je van natalizumab bij MS, Starla?
Je kunt er PML van krijgenquote:
Ah, elke universiteit heeft nog blijkbaar z'n eigen decentrale selectie procedures. Probeer voor je zelf na te gaan waarin jij je onderscheidt van de rest, wat voor ervaringen/motivatie/CV heb je en maak daar een (uniek) verhaal vanquote:Op vrijdag 4 mei 2012 23:44 schreef WalterMelon het volgende:
Hallo luitjes
Ik heb binnenkort met de decentrale selectie UvA een interview en/of 3 individuele opdrachten van 10 min die beoordeeld worden door een arts en een geneeskundestudent. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat ik in het interview zal moeten gaan praten over waarom ik denk dat ik geschikt ben voor de opleiding etc.
Ik dacht misschien weten jullie een beetje wat artsen graag willen horenen heeft 1 van jullie misschien een idee wat die 3 individuele opdrachten zouden kunnen inhouden?
En altijd datzelfde plan gehad? Bij mij heeft dat zoveel gewisseld tijdens mijn middelbare school.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:19 schreef Pluizel het volgende:
Nou ik wilde anders ook al sinds mijn 4e dokter worden hoor! (geen grapje) maar ik ben blij dat ik geen decentrale hoef te doen en dat ik nog oldskool ben ingeloot.
Kinderarts?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:19 schreef Pluizel het volgende:
Nou ik wilde anders ook al sinds mijn 4e dokter worden hoor! (geen grapje) maar ik ben blij dat ik geen decentrale hoef te doen en dat ik nog oldskool ben ingeloot.
ik ben juist blij met de decentrale selectie. Zonder dat was ik waarschijnlijk nooit ingeloot. Het is een veel rechtvaardiger systeemquote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:19 schreef Pluizel het volgende:
het bekende clichequote:
Bij het eerste voorstelrondje wilde het merendeel van de dames kinderarts wordenquote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:54 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
het bekende clicheik wilde al dokter worden sinds ik een kleine peuter was. En kinderarts ja.
Nog geen 3 maanden begonnen met het 1e jaar geneeskunde en ik was er al vanaf gestapt
Tsja, ik ben blij met de loting, toen ik 17 was zou ik nooit door de decentrale selectie heen zijn gekomen (ben ook niet door de selectie bij het Erasmus MC gekomen). Inmiddels vind ik het een schitterend vak en sta ik cum laude (voor zover dat een maat voor studiesucces is).quote:Op zaterdag 5 mei 2012 15:52 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
ik ben juist blij met de decentrale selectie. Zonder dat was ik waarschijnlijk nooit ingeloot. Het is een veel rechtvaardiger systeem
Iets wat me als opleider helemaal niet zou interesseren.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:11 schreef WalterMelon het volgende:
Op mijn leeftijd (18) loop je niet zo snel vrijwilligerswerk te doen bij een bejaardentehuis ofzo.
Maar een actieve scholier kan zich wel onderscheiden door commissies op school, bijles geven, relevante baantjes, trainer zijn bij de sportclub, etc etc.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:11 schreef WalterMelon het volgende:
Ik ben ook zeker blij met de decentrale selectie, eigenlijk vind ik een nationale toelatingstoets het eerlijkst, zoals ze dat in belgie hebben.
Nu wordt ik dus beoordeeld op m'n cv, maar (natuurlijk) heb ik weinig noemenswaardigs op m'n cv staan. Op mijn leeftijd (18) loop je niet zo snel vrijwilligerswerk te doen bij een bejaardentehuis ofzo.
Leeftijd is geen issue. Ik was 18 toen ik decentraal werd geselecteerd bij het Erasmus MC. Decentrale selectie filtert studenten eruit die bereid zijn om op jonge leeftijd dingen uit de kast te trekken om hun droom te realiseren.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 16:01 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tsja, ik ben blij met de loting, toen ik 17 was zou ik nooit door de decentrale selectie heen zijn gekomen (ben ook niet door de selectie bij het Erasmus MC gekomen). Inmiddels vind ik het een schitterend vak en sta ik cum laude (voor zover dat een maat voor studiesucces is).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |