quote:
Het is nog altijd niet duidelijk waar de toekomst van Ismaïl Aissati ligt. De middenvelder van Ajax beschikt over een aflopend contract en heeft reeds laten weten dat hij een avontuur in de Primera División wel ziet zitten. Een gebrek aan zelfvertrouwen heeft hij in ieder geval niet: "Ik weet van mezelf dat ik fantastisch goed kan voetballen. Dat vertrouwen heb ik altijd gehouden, wat andere mensen ook van me vinden", zegt Aissati in NUsport.
De 23-jarige middenvelder annex aanvaller werd aan het begin van dit seizoen nog uit de selectie verwijderd, maar vocht zich terug en was belangrijk in de topwedstrijden tegen PSV en sc Heerenveen. "Ik begreep best dat de trainer een keuze moest maken", zegt Aissati over het begin van dit seizoen. "Maar laat het een les zijn voor andere jonge voetballers die het moeilijk hebben. Als ik in een tweede elftal zit, kun je twee dingen doen: je kop laten hangen of keihard knokken om terug te komen. Ik koos voor het laatste."
Door zijn goede spel van de laatste weken komt er ongetwijfeld wel wat belangstelling voor Aissati, maar een langer verblijf bij Ajax wil de Utrechter ook niet uitsluiten. Frank de Boer heeft al laten weten dat hij de technicus graag voor zijn selectie wil behouden. "Ik heb van Ajax niks meer gehoord, dus ik sta open voor alles. Maar eerst kampioen worden", aldus Aissati, die sinds 2008 bij Ajax onder contract staat.