abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110434352
Ik heb dit probleem al een hele tijd en ik zit er echt mee..

Meestal kan ik het echt goed vinden met degene die mij uitvraagt voordat ik op een date met hem ga, maar tijdens de date ben ik zo verlegen, serieus en stil dat ik me afvraag wat er met me gebeurt. En ik heb het elke keer, behalve als de jongens gewoon vrienden van me zijn. Het lukt me trouwens niet tijdens een date te doen alsof het 'gewone' vrienden van me zijn.
Last van misselijkheid komt ook wel eens voor bij mij, maar lijkt me dat dit niet zo bijzonder ongewoon is.
Eigenlijk wilde ik dit dus begrijpen zodat ik volgende keer niet weer zo vreemd doe, want zo kom ik natuurlijk niet al te best over :{
pi_110434438
Praten over een van de 100 standaard topics, biertje erbij, en je bent zo een paar uur bezig.
pi_110434653
hoe losser de knoopjes, hoe losser het gesprek!

Meid, maak je niet zo druk, het gaat vanzelf, gaat het niet vanzelf en moet je het forceren is het hem toch net weer niet denk ik :@
pi_110434703
Praat erover met je date op t moment zelf als je er echt zo mee zit. Laat de ander proberen je het vertrouwen te geven dat t oke is. Zodra je gevoel wat meer rust heeft zul je ook minder verlegen zijn.
pi_110435011
Ik kan er wel over praten.. maar is dat niet een afknapper of zoiets?
Wil niet echt dat degene waarmee ik dan op een date ben iets van medelijden met mij krijgt
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:32 schreef Prof_Hoax het volgende:
hoe losser de knoopjes, hoe losser het gesprek!

Meid, maak je niet zo druk, het gaat vanzelf, gaat het niet vanzelf en moet je het forceren is het hem toch net weer niet denk ik :@
Idd, forceren is geen goede zaak. Maar voor ik op de date ga, kan ik het goed vinden met hem dus uiteindelijk ligt het aan mijn gedrag denk ik
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:46:10 #6
301635 Sjebbige
Gewoon, omdat het kan!
pi_110435112
Hoi Patricia, zou je een keer met mij willen blinddaten?
pi_110435185
Zeg gewoon dat je een beetje zenuwachtig bent. Dan kan de man jou ook beter plaatsen.
pi_110435200
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:42 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Wil niet echt dat degene waarmee ik dan op een date ben iets van medelijden met mij krijgt
I know. Want je hele verlegenheid etc komt voort uit onzekerheid over hoe je te gedragen tegenover je date. Wellicht zelfs bang om iets verkeerds te zeggen waardoor diegene op je afknapt.

Het lijkt mij eerder dat het gezien wordt als schattig, zo zou ik het in ieder geval zien.
Daarbij, en ik weet wat voor clichee het is maar t klopt, als je date al meteen het als een afknapper ziet als je verteld dat je een beetje verlegen bent en daardoor stiller bent dan normaal dan is het maar een vreemde kerel en kun je beter verder zoeken. Dan is het dus niks voor jou.
Daarbij, een beetje man mag ook wel wat begrip en inlevingsvermogen in zich hebben en geen begrip voor iets normaals als onzekerheid en verlegenheid is arrogant en bot.

Je hebt niks te verliezen dus erover praten kan geen kwaad. T zal je grote kans verbazen hoe begripvol de ander is en wat voor last er van je schouders valt zodra je merkt dat je gevoel erna meer op zijn gemak is.
  dinsdag 17 april 2012 @ 12:51:00 #9
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_110435308
Als vrouw hoef je je hierover niet zo druk te maken. De man heeft je uitgevraagd dus vindt jou blijkbaar knap genoeg. Dan maakt het voor veel mannen niet eens meer veel uit of je boring bent, als je maar toehapt op het moment suprême.
Als je een man was zou je echter wel een probleem hebben, dan moet je het gesprek kunnen leiden en boeiend zijn anders kan je het in veel gevallen schudden. Dan is verlegenheid wel echt een killer.

Maar nu dan de tip: luister goed naar zijn vragen, ga erop in en stel een wedervraag. Als hij voor jou boeiende onderwerpen weet aan te snijden en jij luistert er oprecht naar, dan moet de bal terugkaatsen niet zo lastig meer zijn en voor je het weet heb je een goed gesprek waardoor je je op je gemak voelt en moet je erop vertrouwen dat lichaamstaal de rest doet.
pi_110435415
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:42 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Idd, forceren is geen goede zaak. Maar voor ik op de date ga, kan ik het goed vinden met hem dus uiteindelijk ligt het aan mijn gedrag denk ik
Ik persoonlijk zou het wel schattig en mezelf een beetje gevleid voelen als de dame (die ik leuk vind omdat : date) mij zegt zenuwachtig te zijn. O+ Maargoed, zo ben ik. Ik denk idd dat het aangeven een goede optie is. Weet de man ook waarom je misschien geen oogcontact maakt of misschien wat stamelend praat o.i.d. :)

Succes :Y *G*
pi_110436306
Wat een lieve antwoorden haha

Thanks voor jullie advies, ik weet wat ik de volgende keer beter kan doen :Y
pi_110445018
Stoppen met proberen om op je best over te komen en proberen jezelf te blijven :). Verder kun je ook zelf het gesprek sturen door goed te luisteren en vragen te stellen of een ander onderwerp aan te snijden. :)
pi_110445840
Waar ga je heen ? Als het een café ofzo is... kies wellicht een plek waar sowieso meer te zien/doen is. Maakt het stoppen van stiltes wat eenvoudiger.
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:23:57 #14
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_110463261
De situatie gewoon benoemen kan een hoop schelen, geloof me. ;) Gewoon toegeven dat hij je verlegen maakt, wij mannen diggen dat. O+
pi_110463576
Wees jezelf, probeer niet te saai te zijn door alle standaard troep te vragen zoals wat voor studie/hoe oud/etc.. dan maak je het nogal saai.

Praat gewoon over dingen die gebeuren of wat er in je opkomt, wil je de studie weten, zeg dan bv 'volgens mij doe je een sport opleiding want je ziet er redelijk fit uit' hoeft niet te kloppen natuurlijk probeer gewoon lol te hebben :P
Zolang je maar niet teveel vraagt en te serieus bent, op een gegeven moment vind je vast wel een onderwerp dat jullie beiden interesseert.

En die ander is ook net zo nerveus ook al lijkt dat misschien niet zo. :9
  woensdag 18 april 2012 @ 08:16:36 #16
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110471967
Drink een glas alcohol als je denkt dat het helpt en bereid je date "voor" en onvoorbereid sollicitatie gesprek kan ook stroef verlopen als je er geen natural in bent :) Niets mis mee met een beetje voorbereiding!

Ik moet zeggen dat dates bij mij eigenlijk altijd wel goed gaan, tenzij de vrouw in kwestie een ware gespreks doder is, maar dan valt ze ook behoorlijk af bij mij :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110472013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:51 schreef rozecroc het volgende:
Als vrouw hoef je je hierover niet zo druk te maken. De man heeft je uitgevraagd dus vindt jou blijkbaar knap genoeg. Dan maakt het voor veel mannen niet eens meer veel uit of je boring bent, als je maar toehapt op het moment suprême.

:')
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110472419
Je moet gewoon praten op een eerste date en het gesprek zo sturen dat je kan zeggen dat je een beetje zenuwachtig bent :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 18 april 2012 @ 09:17:22 #19
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110473026
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 april 2012 22:23 schreef Gary_Oak het volgende:
De situatie gewoon benoemen kan een hoop schelen, geloof me. ;) Gewoon toegeven dat hij je verlegen maakt, wij mannen diggen dat. O+
klopt, als jij daar stil voor je uit staart en je geeft het toe, dan voelt de man zich leuk, als de man dat niet weet kan ie denken dat je saai bent :)
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110473106
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 08:50 schreef bijdehand het volgende:
Je moet gewoon praten op een eerste date en het gesprek zo sturen dat je kan zeggen dat je een beetje zenuwachtig bent :7
Precies, als je gewoon zegt dat je gewoon wat nerveus bent zal hij dat, neem ik aan, toch niet een heel groot probleem gaan vinden.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_110473501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:20 schreef Kluts het volgende:

[..]

Precies, als je gewoon zegt dat je gewoon wat nerveus bent zal hij dat, neem ik aan, toch niet een heel groot probleem gaan vinden.
Dat is zelf een compliment lijkt mij :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_110473596
Heb/had ik ook last van, maar als ik een klik voel gaat dat vanzelf over.
pi_110473727
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat is zelf een compliment lijkt mij :)
Precies!

Ik ga als ik nerveus ben alleen nog maar meer praten, gelukkig valt het dan minder op. :')
Maar ik denk dat degene die je tegenover je hebt zich alleen maar gevleid kan voelen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_110473908
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:43 schreef Kluts het volgende:

[..]

Precies!

Ik ga als ik nerveus ben alleen nog maar meer praten, gelukkig valt het dan minder op. :')
Maar ik denk dat degene die je tegenover je hebt zich alleen maar gevleid kan voelen.
Ja, ik voel me dan iig gevleid :D
pi_110476866
Volgens mij zal ik dan in de toekomst een hoop mannen gaan vleien met mijn verlegenheid/nerveusheid haha :P
Is gelukkig niet al te erg of zo, blijkbaar.
Voel me gerustgesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')