abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110432718
We hebben een huis gekocht en krijgen eind juni de sleutel. Nu willen we een kunstof dakkapel op de achterkant plaatsen over 2 slaapkamers, totale lengte 6 meter. Nu heb ik al verschillende offertes liggen maar er zitten prijsverschillen van 800 euro tussen voor alleen het dakkapel met keralit. De "bijzaken" zoals ventilatierooster en horren zijn qua prijs bijna gelijk. Ik vraag mij af waar het verschil nu inzit. Ik heb een offerte met Veka (2x), Rehau kunstof en twee zonder een merknaam.
Volgende week gaan we bij een showroom langs hier in de buurt, die tevens ook bijna de duurste is en geen merk vermelde.
Weten jullie waar het prijsverschil in kan zitten? En zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?
Misschien nog vragen die ik kan stellen als ik bij die showroom ben?
pi_110433048
isolatiewaarde
afwerking binnenkant
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:55:40 #3
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_110433125
Op zich vind ik een prijsverschil van ¤800 tussen twee verschillende dakkapellen niet eens zo schokkend. Kan gewoon een andere marge zijn. Let wel goed op dat het echt twee identieke dakkapellen zijn voordat je echt goed kan vergelijken. Afwerking, gebruikte materialen, wat voor dakbedekking zit er op (EPDM of iets anders?) kan ook veel uitmaken. Zelfs de manier waarop de schroeven voor de boeidelen worden weggewerkt kan aardig wat uitmaken.
pi_110433285
een prijsverschil zegt niet zoveel, ik had ook in de eerste orrientatie offertes opgevraagd.. de range was ergens tussen de 6500 en 15.000 euro.. Dus dat werkt niet..

Vervolgens een uitgebreide wensenlijst incl materialen opgesteld en bouw eisen en daarmee de hort op gegaan, kwam het binnen een marge van 2K uit, en tsja waar het dan in zit.. gewoon op onderbuik gevoel gekozen uiteindelijk
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110433862
Ik had 2 dure offertes die er 4k boven zaten er al bij weg gehaald. ook had ik een offerte die een dappakel van 5 meter aanbood (maar daar vroeg ik niet om). Heb er dus nog 5 over waar ik nog geen keuze uit heb kunnen maken.

binnenafwerking zit er niet bij, EPDM dakbedekking, glas HR++ met 10 jr Komo keur (Glaverbell en Pilkington)

Is of zijn er kunstofmerken waar je beter geen dakkapel van kunt hebben?
pi_110433977
6 meter onder de 4k? das niet echt duur , lees goedkoop..

Ter referentie, ik laat nu 2 dakkapellen bouwen van 5 meter kosten 10K.. Nu zijn ze dan wel niet standaard maten (2,20meter hoog) maar ik heb daar flink voor moeten onderhandelen...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_110436265
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 april 2012 12:15 schreef RanTheMan het volgende:
6 meter onder de 4k? das niet echt duur , lees goedkoop..

Ter referentie, ik laat nu 2 dakkapellen bouwen van 5 meter kosten 10K.. Nu zijn ze dan wel niet standaard maten (2,20meter hoog) maar ik heb daar flink voor moeten onderhandelen...
Nee zo bedoelde ik het niet. Ik heb nu offertes die allemaal zo rond de 6500 euro liggen, maar had er ook 2 die rond de 10k lagen waar ik dus niet mee verder wil gaan.
pi_110437299
met je laatste post in het achterhoofd, je vorige post nog eens gelezen en nu begrijp ik het.. tsja
pi_110920060
De merken waar je het over hebt, zijn puur de kunststof kozijnen die in de dakkapel worden verwerkt.
Voor de rest is het "geraamte" van de kappel helemaal van hout, maar het hout wordt bekleedt met kunststof materiaal.
De kwaliteit van die bekleding zul je uiteindelijk ook betalen en dan is keralit bekleding en boeidelen veruit het beste materiaal (en dus het duurst).
Dan natuurlijk de keus EPDM of bitumen.
pi_119896576
*knip*

Reclame maken zonder toestemming is niet toegestaan.
Ik heb je reactie daarom aangepast.

[ Bericht 88% gewijzigd door Vonkenboer op 04-12-2012 21:08:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')