En die Jort Kelder dan, die heeft altijd bruine schoenen en wordt als goed gekleed beschouwd.quote:Op maandag 16 april 2012 12:07 schreef Edskimo het volgende:
Vooral onder een (licht) grijs pak niet, maar onder een ander kleur pak word het ook niet echt gewaardeerd dacht ik...
Ligt eraan, of je dit in casual of zakelijk verband aantrekt.quote:Op maandag 16 april 2012 11:50 schreef Onnoman het volgende:
Welke kleur schoenen en stropdas past het beste onder een lichgrijs pak?
Je ziet men wel eens met bruine schoenen lopen, maar volgens bepaalde kledingwetten is dit "not done' (aldus iemand).
Over stropdassen heb ik mensen gehoord dat een stropdas met rood wel staat.
(wit hemd trouwens)
In Nederland zie ik steeds minder mensen in pak. En als ze het al dragen, dragen ze het vaak in combinatie met wanstaltige schoenen.quote:Op maandag 16 april 2012 23:03 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Ligt eraan, of je dit in casual of zakelijk verband aantrekt.
De rede waarom mensen bruine schoenen niet onder een (licht)grijze pak vinden staan, is omdat je dan een "old school" postbode look creëert. Zwarte schoenen zijn in zakelijk verband dan een stuk safer. Je ziet wel dat in landen als Italië en Frankrijk bruine schoenen ook in zakelijk verband steeds normaler begint te worden, maar volgens mij is dit in Nederland niet het geval.
Stropdas is afhankelijk van je overhemd, maar met een licht grijze pak kun je veel combineren.
Johanquote:Op dinsdag 17 april 2012 11:25 schreef BigSmurf het volgende:
Schijt aan wat "men niet vindt kunnen", als jij bruine schoenen onder een grijs pak mooi vindt, dan moet je dat gewoon lekker dragen. Een pak en een mooi overhemd is überhaupt al genoeg om formeel over te komen, de stropdas zou ik lekker weglaten als je geen bankdirecteur bent. Ze nemen je aan vanwege je kwaliteiten, niet vanwege je schoenen- of stropdaskeuze.
En als je niet weet welke schoenen je moet hebben, bel Johan!![]()
[ afbeelding ]
Boeiend, dassen zijn uit de tijd.quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:49 schreef Voorschrift het volgende:
Het is "das", geen "stropdas".
Over not done gesproken.
Verder: zwarte schoenen en egale kleur das, e.g. rood/blauw/geel/groen/zwart whatever.
Als ie een beetje te strak zit wordt het vanzelf een stropquote:Op dinsdag 17 april 2012 12:49 schreef Voorschrift het volgende:
Het is "das", geen "stropdas".
Over not done gesproken.
Verder: zwarte schoenen en egale kleur das, e.g. rood/blauw/geel/groen/zwart whatever.
Jij bent uit de tijd, met je Peter en Phil.quote:
Toch blijft het een das.quote:Op dinsdag 17 april 2012 13:16 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Als ie een beetje te strak zit wordt het vanzelf een strop
of stropdas ^^quote:Op maandag 16 april 2012 23:13 schreef Edskimo het volgende:
En vergeet de sokken niet (in dezelfde kleur als pantalon of schoenen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |