PSV won met 10-0 van Feyenoord, dat vijftiende staat in de Eredivisie en pas twee keer won deze voetbaljaargang, toch vindt Ibrahim Afellay dat Feyenoord een prima elftal heeft. "Natuurlijk staat Feyenoord onderaan, maar dat is denk ik een verkeerd beeld", vertelt de middenvelder aan De Telegraaf.
"In mijn eigen ogen hebben ze gewoon een heel goede ploeg", benadrukt de Oranje-international aan het dagblad. Hij had tijdens de wedstrijd niet verwacht dat de wedstrijd in 10-0 zou eindigen. "Het hielp dat we al snel tegen tien man kwamen te staan, maar het is natuurlijk wel knap dat we het zo uitspelen."
"De drive was enorm om een grote uitslag neer te zetten", aldus PSV-coach Fred Rutten, die zijn ploeg na de pauze acht maal zag toeslaan. "Na rust speelden we tegen tien man met heel veel discipline en was het baltempo hoog. Als je dan zo’n uitslag neerzet, is dat alleen maar een compliment naar de ploeg."
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !