Moest nog aflevering inhalen, net gekeken. Echt, ik heb me kapot zitten schamen. Wat een ongelofelijk idioten zitten er dit jaar in. De enige ietwat sympathieke kandidaten zijn er al uit. De Groningse zussen zijn de enige die een beetje normaal zijn. De danseressen, oliedom en alleen zo ver omdat ze liften als een stel tippelaars. Dan heb je nog Annabet, die verliefd is op zichzelf, met Quinten die wat mij betreft het meest gênante tv-moment ooit op zijn naam kan schrijven. Ik heb me nog nooit zo erg geschaamd om iets wat een ander doet. Bas en Sem, tja. Bas is eigenlijk nietszeggend en leunt op de harde, meedogenloze terreur van zijn maatje Semih. Een blok spelen is één, maar andermans waterflesje wegtrappen? Iemand die op 't punt van huilen staat keihard in z'n gezicht uitlachen en gaan zingen "ze kan wel janken, lala", sorry maar dan ben je gewoon een sadist.
De enige die zich normaal heeft gedragen is de moeder, Ineke, en dan claimt Annabet ook nog eens dat zij dat voor elkaar gekregen heeft, terwijl duidelijk is dat zij als oudste van de groep een andere mentaliteit heeft. Ik denk dat Hans bijvoorbeeld ook niet zou hebben geblokt. Zelfs Reinier was niet zo zonder enige vorm van gêne aan het blokken. Goed, Ineke's dochter is een schreeuwlelijk maar wel recht door zee.
Ik vind het echt een schandaal dat de leiding van Peking Express niet heeft ingegrepen toen Quinten zijn broek in het openbaar liet zakken. Echt stuitend.