abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:10:26 #176
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111310832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:06 schreef Apollon het volgende:

[..]

:+ Als TS 1.500 euro bij heeft weten te sparen door vakken te vullen of kranten te bezorgen, dan kan het best pijnlijk zijn om zomaar 40-60 euro te zien verdampen (daar moet je toch een goed aantal uren voor maken). Dat zou wat van het hypernerveuze gedrag van TS verklaren. En emoties zijn over het algemeen een slechte raadgever. No offence, maar voorlopig komt TS nog niet over als een geschikte belegger.
Gezien het feit TS nog jong is, is het (relatief) gezien niet zo'n probleem dat je vaak op de blaren moet zitten. Ik was liever ook eerder met beleggen begonnen. Des te ouder je bent, des te minder risico je kunt nemen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_111312277
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gezien het feit TS nog jong is, is het (relatief) gezien niet zo'n probleem dat je vaak op de blaren moet zitten. Ik was liever ook eerder met beleggen begonnen. Des te ouder je bent, des te minder risico je kunt nemen.
Eens, maar daarom vraag ik mij ook af waar die nervositeit van TS vandaan komt. Lijkt me niet echt nodig...
pi_111312906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:06 schreef Apollon het volgende:

[..]

:+ Als TS 1.500 euro bij heeft weten te sparen door vakken te vullen of kranten te bezorgen, dan kan het best pijnlijk zijn om zomaar 40-60 euro te zien verdampen (daar moet je toch een goed aantal uren voor maken). Dat zou wat van het hypernerveuze gedrag van TS verklaren. En emoties zijn over het algemeen een slechte raadgever. No offence, maar voorlopig komt TS nog niet over als een geschikte belegger.
Hehe, ik maak me niet echt zorgen over me geld omdat ik er anders toch weinig mee doe.
Gewerkt voor me geld heb ik bijna nooit, ik heb soms wel een baantje maar dan is dat voor even en niet als krantenbezorger ofzo xD maar dan zijn het ook baantjes die goed verdiende. Nu werk ik bij een restaurant (bediening) en krijg ik 4.50 betaald als 16 jarige. en voor de rest hoef ik weinig zelf te betalen(niks eigenlijk) ik werk ook alleen als ik zin heb dus dat is zo 1-2 keer per maand. 2 jaar geleden had ik geen zin om iets te doen en vanaf toen kreeg ik geen zakgeld meer en krijg nu nog steeds geen zakgeld QQ. en ja de rest komt eigenlijk van verjaardagen e.d

Ik zie het beleggen meer als een uitdaging en doe het niet perse voor het geld (wat wel mooi zou zijn) en ook om mezelf te motiveren om weer te werken nu ik weer minder geld op me rekening heb (want ben behoorlijk lui geworden).

Al met al ben ik toch een redelijk geschikte belegger volgens mij :)
graag verwijderen
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:53:31 #179
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111313533
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:42 schreef Taciho het volgende:

[..]

Hehe, ik maak me niet echt zorgen over me geld omdat ik er anders toch weinig mee doe.
Gewerkt voor me geld heb ik bijna nooit, ik heb soms wel een baantje maar dan is dat voor even en niet als krantenbezorger ofzo xD maar dan zijn het ook baantjes die goed verdiende. Nu werk ik bij een restaurant (bediening) en krijg ik 4.50 betaald als 16 jarige. en voor de rest hoef ik weinig zelf te betalen(niks eigenlijk) ik werk ook alleen als ik zin heb dus dat is zo 1-2 keer per maand. 2 jaar geleden had ik geen zin om iets te doen en vanaf toen kreeg ik geen zakgeld meer en krijg nu nog steeds geen zakgeld QQ. en ja de rest komt eigenlijk van verjaardagen e.d

Ik zie het beleggen meer als een uitdaging en doe het niet perse voor het geld (wat wel mooi zou zijn) en ook om mezelf te motiveren om weer te werken nu ik weer minder geld op me rekening heb (want ben behoorlijk lui geworden).

Al met al ben ik toch een redelijk geschikte belegger volgens mij :)
zo ben ik ook begonnen, met zelfs maar 1000 euro :P al werk ik er juist wel veel bij. je moet je met beleggen vooral niet laten demotiveren door anderen omdat ze zeggen dat je te weinig geld hebt, te jong bent, niet geschikt e.d. gewoon je eigen plan trekken :Y
pi_111322588
Ik begon zelf op m'n 19e, alleen met 5000 euro en met wat meer risico :')

Achteraf ging dat verbazingwekkend genoeg (laat ik eerlijk zijn) best goed, heb alleen veel geld gedoneerd aan mijn broker.

Het is een klassieke beginnersfout om teveel transacties te maken, of de relatieve omvang hiervan te onderschatten. Vandaar dat mijn advies voor TS is om meer risico (hoeft niet enorm te zijn, maar minstens offensievere aandelen) te nemen (dat kan hij in theorie wel dragen), of juist meer richting een buy & hold strategie te gaan. Aan een neutraal aandeel als DSM (beta van bijna 1) heeft TS niet zoveel.
pi_111323013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:38 schreef Apollon het volgende:
Het is een klassieke beginnersfout om teveel transacties te maken, of de relatieve omvang hiervan te onderschatten. Vandaar dat mijn advies voor TS is om meer risico (hoeft niet enorm te zijn, maar minstens offensievere aandelen) te nemen (dat kan hij in theorie wel dragen), of juist meer richting een buy & hold strategie te gaan. Aan een neutraal aandeel als DSM (beta van bijna 1) heeft TS niet zoveel.
Wat hij ook doet, hij zou zich iets meer in het betreffende bedrijf kunnen verdiepen. Mijn tip is dan ook een kleiner bedrijf te kiezen met een makkelijker te begrijpen product. Dan kan hij z'n eigen visie ontwikkelen over de groei van de markt van dat product.

Als TS zich na DSM nu weer op ING of Aegon zou storten, dan gebeurt er mogelijk weer hetzelfde als nu met DSM. Dat is als blind in een lift stappen met geen enkel idee op welke verdieping de deur weer open gaat.
pi_111324087
Hoi Taciho, je eerste miljoen al binnen? :)
pi_111335126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:48 schreef Outrun12 het volgende:
Hoi Taciho, je eerste miljoen al binnen? :)
Nou.... op dit moment alles behalve dat :P.
heb nu een min van 60 euro ongeveer QQ, vooral door weer een adviesverlaging ( en een verhoging van koersdoel van ING ). Maar DSM houdt het aardig vol en staat wel in het rijtje van minst harde dalers :).

Nu is het hopen op betere dagen :D
graag verwijderen
pi_111335740
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:47 schreef Taciho het volgende:

[..]

Nou.... op dit moment alles behalve dat :P.
heb nu een min van 60 euro ongeveer QQ, vooral door weer een adviesverlaging ( en een verhoging van koersdoel van ING ). Maar DSM houdt het aardig vol en staat wel in het rijtje van minst harde dalers :).

Nu is het hopen op betere dagen :D
Pas maar op, beleggen kan leiden tot verslaving :)
pi_111336455
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:01 schreef Outrun12 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ?
graag verwijderen
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:31:57 #186
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111336968
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:01 schreef Outrun12 het volgende:

[..]

terechte klacht :')

ik kan ook moeilijk stoppen denk ik, maar zolang ik er ook geld aan overhoud maakt dat mij niet zo heel veel uit :P ik heb zelfs er een tijdje over gedacht om ook een dollarrekening te openen zodat ik ook 's avonds kon traden. gelukkig kon ik mezelf beheersen. :')___!

overigens houdt DSM het heel mooi TS ^O^ ik begin alleen wel steeds meer te vrezen dat de huidige koersval geen dipje of correctie meer is, maar dat we weer dieper gaan zakken. Ik heb altijd gedacht dat Griekenland wel in de Eurozone zou blijven en niet failliet zou gaan, maar ik begin daar steeds meer over te twijfelen, zeker nu ze waarschijnlijk alweer nieuwe verkiezingen krijgen. Maar ach, dat bied ook weer kansen :+
pi_111337533
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:31 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ik kan ook moeilijk stoppen denk ik, maar zolang ik er ook geld aan overhoud maakt dat mij niet zo heel veel uit :P ik heb zelfs er een tijdje over gedacht om ook een dollarrekening te openen zodat ik ook 's avonds kon traden. gelukkig kon ik mezelf beheersen. :')___!

Binck heeft standaard al een dollarrekening toch?
Ik zat er ook aan te denken omdat de S&P het altijd nog best redelijk doet met al die onrust in de EU

En het is ook wel leuk om iets te doen te hebben in de avond haha.
graag verwijderen
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:57:05 #188
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111337953
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:46 schreef Taciho het volgende:

[..]

Binck heeft standaard al een dollarrekening toch?
Ik zat er ook aan te denken omdat de S&P het altijd nog best redelijk doet met al die onrust in de EU

[ afbeelding ]

En het is ook wel leuk om iets te doen te hebben in de avond haha.
klopt, maar als ik in Amerika ga traden doe ik dat liever bij een Amerikaanse broker, omdat ik dan niet hoef te betalen voor real time koersen en omdat die meestal (veel) goedkoper zijn qua transactiekosten.

opzich maakt mij die onrust in europa niet zo veel uit, ik doe meer speculeren dan beleggen, dus een beetje volatiliteit vind ik opzich wel lekker (tot bepaalde hoogte dan :P), veel beter dan van die saaie vlakke dagen ^O^
pi_111338362
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:19 schreef Taciho het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ?
Hoe meer je snapt / leert, hoe leuker het allemaal wordt..het kan echt een tijdvreter worden en behoorlijke impact op je rl leven (lees - met een beetje beleggen in NL aandelen etc heb je hier niet echt last van :) )

Tijdzones, de verschillende beurzen, contacten in het buitenland etc. Tijden gehad dat ik vergat te slapen / eten c_/

Het is moeilijk om er niet de hele dag mee bezig te zijn (voor mij en vele andere).

Beleggen zonder emotie is voor sommige mensen best moeilijk, wat erg vermoeiend kan zijn.

Maar goed, ben benieuwd hoe jij dit in de toekomst ervaart :)
pi_111338395
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:31 schreef Shispeed het volgende:

[..]

overigens houdt DSM het heel mooi TS ^O^ ik begin alleen wel steeds meer te vrezen dat de huidige koersval geen dipje of correctie meer is, maar dat we weer dieper gaan zakken. Ik heb altijd gedacht dat Griekenland wel in de Eurozone zou blijven en niet failliet zou gaan, maar ik begin daar steeds meer over te twijfelen, zeker nu ze waarschijnlijk alweer nieuwe verkiezingen krijgen. Maar ach, dat bied ook weer kansen :+
Klacht? :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:12:22 #191
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111338465
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:10 schreef Outrun12 het volgende:

[..]

Klacht? :')
sorry ik zit te veel in de Klaagbaak :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:13:17 #192
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111338499
Ik zou het neit doen, maar zo te zien is dat advies al te laat ;)
Beleggen met zo'n minimale portefeuille lijkt me gewoon geen zin hebben tenzij je het echt als 'leergeld' ziet. Voor jou is 1500 nog enorm veel geld iig lijkt me?

Hiermee wil ik niet elitair overkomen, maar meer dat ik me kan voorstellen dat dat je gehele vermogen is :o
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_111338805
quote:
19s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:13 schreef kingmob het volgende:
Ik zou het neit doen, maar zo te zien is dat advies al te laat ;)
Beleggen met zo'n minimale portefeuille lijkt me gewoon geen zin hebben tenzij je het echt als 'leergeld' ziet. Voor jou is 1500 nog enorm veel geld iig lijkt me?

Hiermee wil ik niet elitair overkomen, maar meer dat ik me kan voorstellen dat dat je gehele vermogen is :o
Nee is niet heel me vermogen haha had het zelfs verhoogd naar 1750 euro ( zit al in DSM haha).
Ik heb genoeg geld over op me bank om nog dingen te kunnen doen ;)
En ik ben het niet met je eens dat het geen zin heeft want ik kan, als ik alles in zoveel mogelijk in een fonds doe, redelijke winsten maken (en verliezen). De transactie kosten (eerste 50 euro gratis) waren minder dan 1% rendement dus het kan snel gaan
graag verwijderen
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:24:51 #194
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111338956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:20 schreef Taciho het volgende:

[..]

Nee is niet heel me vermogen haha had het zelfs verhoogd naar 1750 euro ( zit al in DSM haha).
Ik heb genoeg geld over op me bank om nog dingen te kunnen doen ;)
En ik ben het niet met je eens dat het geen zin heeft want ik kan, als ik alles in zoveel mogelijk in een fonds doe, redelijke winsten maken (en verliezen). De transactie kosten (eerste 50 euro gratis) waren minder dan 1% rendement dus het kan snel gaan
Nouja, zin is relatief. Als jij winst maakt en je hebt plezier haal je er misschien idd uit wat je wil. Zelf ben ik geen 'liefhebber' en heb dus de conclusie getrokken dat het het niet waard was. Te veel werk om (misschien) een klein beetje meer rendement er uit te slepen dan een goed spaarplan, of heel veel risico nemen. Zolang je maar niet de verkeerde verwachtingen van gouden bergen hebt :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_111338968
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:09 schreef Outrun12 het volgende:

[..]

Beleggen zonder emotie is voor sommige mensen best moeilijk, wat erg vermoeiend kan zijn.

Haha ja ik begrijp wat je hiermee bedoelt.
Ik kon me nog redlijk beheersen toen de koers van DSM in een dag 4.5% naar beneden ging :(.
Maar ik heb het nu al een beetje geaccepteerd dat het nog wel even duurt voordat ik weer op het oude niveau zit.
graag verwijderen
pi_111338992
Nee ik heb al lang ingezien dat het niet allemaal zo makkelijk gaat op de beurs :)
graag verwijderen
pi_111339082
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:12 schreef Shispeed het volgende:

[..]

sorry ik zit te veel in de Klaagbaak :')
np :)
pi_111341405
Hup DSM Hup *O* :s)
graag verwijderen
pi_111342778
Sparen is niet echt een optie. Een rente van maximaal 3% kan niet op tegen 1,2% belasting + inflatie. De enige manier om je vermogen echt te laten groeien is door te investeren. Gelukkig kan dat laatste best leuk zijn :P

Met name in het begin kun je er veel tijd aan kwijt zijn. Na verloop van tijd voel je wel aan wat belangrijk is en wat niet, dus dan gaat het meeste nieuws langs je heen.
pi_111344611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:21 schreef Taciho het volgende:
Hup DSM Hup *O* :s)
Haha, onze Warren Junior :)
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:55 schreef Apollon het volgende:
Sparen is niet echt een optie. Een rente van maximaal 3% kan niet op tegen 1,2% belasting + inflatie. De enige manier om je vermogen echt te laten groeien is door te investeren. Gelukkig kan dat laatste best leuk zijn :P

Met name in het begin kun je er veel tijd aan kwijt zijn. Na verloop van tijd voel je wel aan wat belangrijk is en wat niet, dus dan gaat het meeste nieuws langs je heen.
Klopt helemaal, neemt niet weg dat ik soms nog steeds uren naar dezelfde charts kan kijken :)

Ik ben een nieuws-junkie, zal helaas altijd zo blijven :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')