Als het doel speculatie op (zeer) korte termijn is, dan kun je beter instrumenten gebruiken die daar meer voor geschikt zijn. Anders gooi je niet alleen geld weg met de "gok" zelf, maar nog eens met de kosten waar je tegenaan loopt. Aandelen zijn gewoon niet geschikt voor dit soort korte termijn "investeringen." Met 5 transacties loop je zo tegen 100 euro transactiekosten aan, zonder dat je daar echt iets aan over houdt (10% pakken op aandelen is veel, maar voor TS zou dit maximaal een winst van 150 euro betekenen).quote:Op zondag 6 mei 2012 14:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat korte termijn investeren op gokken neer komt. Maar om dan vervolgens een instrument aan te raden om te helpen met gokken, vind ik niet handig.
ja, al zaten beiden uitslagen denk ik ook al wel ingeprijsd omdat beiden conform de verwachting zijn.quote:Op zondag 6 mei 2012 21:18 schreef Taciho het volgende:
In griekenland en frankrijk hebben partijen gewonnen die tegen de EU en bezuinigen zijn.
Is dit negatief nieuws voor de beurs morgen?
Hehe inderdaad spannend. Mischien moet ik me aandelen maar verkopen als dit echt de slechte kant op gaat, ook al speel ik quitte of met verlies.quote:Op zondag 6 mei 2012 22:38 schreef Apollon het volgende:
In Griekenland moeten vanaf juni nieuwe bezuinigingsmaatregelen van kracht worden. Als er geen coalitie gevormd kan worden, dan is het nog maar de vraag of dit echt gaat gebeuren (met alle gevolgen van dien). Het gaat in ieder geval moeilijk worden, en de verkiezingsuitslag is ook nog eens slechter dan verwacht. Nieuwe Democratie en Pasok zouden naar verwachting nog wel de twee grootste partijen worden, maar in de uitslag is zelfs Syriza (radicaal links en anti-EU) Pasok gepasseerd (in de laatste twee weken voor de verkiezingen mochten geen peilingen meer gepubliceerd worden). Kortom, de beurzen zullen morgen wel omlaag gaan. Op korte termijn geef ik de AEX een koersdoel van 285, afhankelijk van verdere ontwikkelingen is er nog genoeg downside (de focus zal in eerste instantie nog op Frankrijk liggen).
Edit: DSM zal met een beta van 1,07 (192 observaties, AEX als benchmark) ongeveer in lijn met de markt gaan bewegen. Alleen speelt voor DSM nog het feit dat dinsdag die kwartaalcijfers gepubliceerd worden. Ben benieuwd
als de jaarcijfers tegenvallen zou ik ze sowieso verkopen en niet afwachten, of je moet ze voor langere termijn aan willen houden. Morgenavond komen de cijfers van Solay (groot, enigszins vergelijkbaar Belgisch chemieconcern). dat kan alvast een indicatie zijn voor dinsdagochtend, maar daar kun je niet meer op reageren.quote:Op zondag 6 mei 2012 23:32 schreef Taciho het volgende:
[..]
Hehe inderdaad spannend. Mischien moet ik me aandelen maar verkopen als dit echt de slechte kant op gaat, ook al speel ik quitte of met verlies.
Ja wel jammer dat DSM niet echt veel winst maakte en vrijwel quitte speelde. Nog 5 minuten en dan komen de kwartaalcijfers van dat Belgische bedrijf Solay, ben benieuwd.quote:Op maandag 7 mei 2012 17:50 schreef Apollon het volgende:
Werd uiteindelijk nog wel een mooie dag. Komende 3 dagen zal duidelijk worden of Griekenland een coalitie zal kunnen vormen, dus de volatiliteit blijft. Voorlopig wachten we op DSM...
Wanneer de euro instort, wat ik overigens echt niet verwacht, dan heb je met je aandelen dsm toch een stukje echte waarde in handen?quote:Op maandag 7 mei 2012 19:48 schreef Taciho het volgende:
Wil zo snel mogelijk DSM verkopen (misschien deels), dan kan ik daarna de helft omzetten naar dollars en ga ik investeren in Amerikaanse beurs (voor als de euro instort).
Met dat soort doemscenario's kun je misschien beter investeren in kippen, eetbare planten, een fiets en handvaardigheid.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:56 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Wanneer de euro instort, wat ik overigens echt niet verwacht, dan heb je met je aandelen dsm toch een stukje echte waarde in handen?
Als je bang bent dat currencies instorten lijkt het me juist handig om aandelen te hebben, die gaan dan door het dak.
Misschien moet je dat plan nog eens heroverwegen.
Dat raad ik zeker af, aan Amerikaanse aandelen kleven ook flink wat nadelen. Ten eerste zul je je euro's moeten omwisselen wat geld kost, en zijn de transactiekosten veel hoger. Daarnaast heb je een valutarisico, zakt de dollar dan worden je aandelen minder waard in euro's, ook al zou er met het aandeel zelf niks gebeuren. Bovendien is handelen in Nederland voor een Nederlander simpeler en doorzichtiger, omdat dit toch je thuismarkt is en je veel meer inzicht en snelle informatie beschikbaar hebt voor Nederlandse aandelen dan voor Amerikaanse aandelen.quote:Op maandag 7 mei 2012 19:48 schreef Taciho het volgende:
Wil zo snel mogelijk DSM verkopen (misschien deels), dan kan ik daarna de helft omzetten naar dollars en ga ik investeren in Amerikaanse beurs (voor als de euro instort).
Vanaf welk bedrag raad jij het aan? Ervan uitgaande dat er via Lynx gehandeld wordt.quote:Op maandag 7 mei 2012 21:37 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Met een klein bedrag in dollars handelen is sowieso niet geschikt, omdat de relatieve kosten dan veel te groot worden.
dat wordt bij heel veel aandelen geroepen, niet te veel waarde aan hechten! DSM is een grote jongen, een bedrijf wat DSM overneemt zal dus een van de grootste spelers ter wereld op Chemiegebied moeten zijn. Bovendien zijn de aandelen van DSM vrij duur, meestal zie je dat een bedrijf wordt overgenomen wanneer de koers flink ingekakt is, zodat de keet goedkoop kan worden overgenomen.quote:Op maandag 7 mei 2012 22:55 schreef Taciho het volgende:
Hey sommige zeggen dat DSM een geschikte overnamekandidaat is. Hoe denken jullie hierover?
Ik moet morgen naar school :p heb nog gym ook dus kan ze ook niet stiekem verkopen hehe.quote:Op maandag 7 mei 2012 23:07 schreef Shispeed het volgende:
[..]
dat wordt bij heel veel aandelen geroepen, niet te veel waarde aan hechten! DSM is een grote jongen, een bedrijf wat DSM overneemt zal dus een van de grootste spelers ter wereld op Chemiegebied moeten zijn. Bovendien zijn de aandelen van DSM vrij duur, meestal zie je dat een bedrijf wordt overgenomen wanneer de koers flink ingekakt is, zodat de keet goedkoop kan worden overgenomen.
ik denk dus niet dat DSM op de korte termijn een grote kans maakt om overgenomen te worden, er zijn zat andere aandelen in Nederland waarbij die kans veel groter is![]()
ga je trouwens morgen vroeg opstaan voor de kwartaalcijfers?
ik zag het, geluksvogel! als ik jou was zou ik ze nog een tijdje aanhoudenquote:Op dinsdag 8 mei 2012 07:35 schreef Taciho het volgende:
Hehe de cijfers van DSM zijn positiever als verwacht dus waarschijnlijk staan ze vandaag in de lift
Sparen?quote:Op dinsdag 8 mei 2012 20:35 schreef Apollon het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan je startkapitaal als ik vragen mag? Geloof niet dat het ergens gemeld is, maar je houdt niet zomaar 1.500 euro over lijkt me.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |