abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111205798
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat korte termijn investeren op gokken neer komt. Maar om dan vervolgens een instrument aan te raden om te helpen met gokken, vind ik niet handig.
Als het doel speculatie op (zeer) korte termijn is, dan kun je beter instrumenten gebruiken die daar meer voor geschikt zijn. Anders gooi je niet alleen geld weg met de "gok" zelf, maar nog eens met de kosten waar je tegenaan loopt. Aandelen zijn gewoon niet geschikt voor dit soort korte termijn "investeringen." Met 5 transacties loop je zo tegen 100 euro transactiekosten aan, zonder dat je daar echt iets aan over houdt (10% pakken op aandelen is veel, maar voor TS zou dit maximaal een winst van 150 euro betekenen).

TS moet eerst eens beginnen met het kiezen van een beleggingshorizon en risicoprofiel. Met andere woorden; hoeveel geld heb ik beschikbaar voor hoe lang, en hoe erg ga ik het vinden als ik daarvan X% verlies. Daar is geen enkele specifieke kennis voor nodig. Vervolgens kan op basis hiervan een heldere keuze gemaakt worden voor een bepaalde strategie en een daarbij ondersteunend product.

Edit: momenteel heb ik het idee dat TS wel de lusten wilt, maar niet de lasten. Dus wel snel een leuke winst willen pakken, maar niet bereid zijn om daarvoor het risico te dragen. Ik denk dat dit veel voorkomt onder iedere (jonge) startende belegger; het idee van het grote snelle geld (veelal natuurlijk geïnspireerd door de media), zonder dat (voldoende) wordt stilgestaan bij de inherente risico's. Als er iets is uit de financiële theorie wat altijd wel behoorlijk stand houdt, dan is het de relatie tussen risico en rendement. Daarom is het belangrijk de hiervoor genoemde afweging te maken, want anders ga je je niet op je gemak voelen bij waar je mee bezig bent (wat op zich weer kan leiden tot dure fouten).

[ Bericht 1% gewijzigd door Apollon op 06-05-2012 18:45:41 ]
pi_111222563
In griekenland en frankrijk hebben partijen gewonnen die tegen de EU en bezuinigen zijn.
Is dit negatief nieuws voor de beurs morgen?
graag verwijderen
  zondag 6 mei 2012 @ 21:27:20 #153
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111223223
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 21:18 schreef Taciho het volgende:
In griekenland en frankrijk hebben partijen gewonnen die tegen de EU en bezuinigen zijn.
Is dit negatief nieuws voor de beurs morgen?
ja, al zaten beiden uitslagen denk ik ook al wel ingeprijsd omdat beiden conform de verwachting zijn.

Vooral wanneer er in Griekenland géén coalitie gevormd wordt of kan worden die de bezuinigingen en hervormingen blijven steunen, en deze dus komen te vervallen, zullen de beurzen daar slecht op reageren. dan zitten we alweer met een flink probleem betreft Griekenland. :N

morgen zullen we in ieder geval wel door de 300 gaan zakken :s)
pi_111228344
In Griekenland moeten vanaf juni nieuwe bezuinigingsmaatregelen van kracht worden. Als er geen coalitie gevormd kan worden, dan is het nog maar de vraag of dit echt gaat gebeuren (met alle gevolgen van dien). Het gaat in ieder geval moeilijk worden, en de verkiezingsuitslag is ook nog eens slechter dan verwacht. Nieuwe Democratie en Pasok zouden naar verwachting nog wel de twee grootste partijen worden, maar in de uitslag is zelfs Syriza (radicaal links en anti-EU) Pasok gepasseerd (in de laatste twee weken voor de verkiezingen mochten geen peilingen meer gepubliceerd worden). Kortom, de beurzen zullen morgen wel omlaag gaan. Op korte termijn geef ik de AEX een koersdoel van 285, afhankelijk van verdere ontwikkelingen is er nog genoeg downside (de focus zal in eerste instantie nog op Frankrijk liggen).

Edit: DSM zal met een beta van 1,07 (192 observaties, AEX als benchmark) ongeveer in lijn met de markt gaan bewegen. Alleen speelt voor DSM nog het feit dat dinsdag die kwartaalcijfers gepubliceerd worden. Ben benieuwd :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Apollon op 06-05-2012 22:59:32 ]
pi_111231549
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:38 schreef Apollon het volgende:
In Griekenland moeten vanaf juni nieuwe bezuinigingsmaatregelen van kracht worden. Als er geen coalitie gevormd kan worden, dan is het nog maar de vraag of dit echt gaat gebeuren (met alle gevolgen van dien). Het gaat in ieder geval moeilijk worden, en de verkiezingsuitslag is ook nog eens slechter dan verwacht. Nieuwe Democratie en Pasok zouden naar verwachting nog wel de twee grootste partijen worden, maar in de uitslag is zelfs Syriza (radicaal links en anti-EU) Pasok gepasseerd (in de laatste twee weken voor de verkiezingen mochten geen peilingen meer gepubliceerd worden). Kortom, de beurzen zullen morgen wel omlaag gaan. Op korte termijn geef ik de AEX een koersdoel van 285, afhankelijk van verdere ontwikkelingen is er nog genoeg downside (de focus zal in eerste instantie nog op Frankrijk liggen).

Edit: DSM zal met een beta van 1,07 (192 observaties, AEX als benchmark) ongeveer in lijn met de markt gaan bewegen. Alleen speelt voor DSM nog het feit dat dinsdag die kwartaalcijfers gepubliceerd worden. Ben benieuwd :)
Hehe inderdaad spannend. Mischien moet ik me aandelen maar verkopen als dit echt de slechte kant op gaat, ook al speel ik quitte of met verlies.
graag verwijderen
  maandag 7 mei 2012 @ 00:20:52 #156
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111233544
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 23:32 schreef Taciho het volgende:

[..]

Hehe inderdaad spannend. Mischien moet ik me aandelen maar verkopen als dit echt de slechte kant op gaat, ook al speel ik quitte of met verlies.
als de jaarcijfers tegenvallen zou ik ze sowieso verkopen en niet afwachten, of je moet ze voor langere termijn aan willen houden. Morgenavond komen de cijfers van Solay (groot, enigszins vergelijkbaar Belgisch chemieconcern). dat kan alvast een indicatie zijn voor dinsdagochtend, maar daar kun je niet meer op reageren.
pi_111255378
Werd uiteindelijk nog wel een mooie dag. Komende 3 dagen zal duidelijk worden of Griekenland een coalitie zal kunnen vormen, dus de volatiliteit blijft. Voorlopig wachten we op DSM...
pi_111255602
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 17:50 schreef Apollon het volgende:
Werd uiteindelijk nog wel een mooie dag. Komende 3 dagen zal duidelijk worden of Griekenland een coalitie zal kunnen vormen, dus de volatiliteit blijft. Voorlopig wachten we op DSM...
Ja wel jammer dat DSM niet echt veel winst maakte en vrijwel quitte speelde. Nog 5 minuten en dan komen de kwartaalcijfers van dat Belgische bedrijf Solay, ben benieuwd.
graag verwijderen
pi_111255777
Haha de site van Solvay loopt gewoon vast nu.
graag verwijderen
pi_111259670
Wil zo snel mogelijk DSM verkopen (misschien deels), dan kan ik daarna de helft omzetten naar dollars en ga ik investeren in Amerikaanse beurs (voor als de euro instort).
graag verwijderen
pi_111259999
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:48 schreef Taciho het volgende:
Wil zo snel mogelijk DSM verkopen (misschien deels), dan kan ik daarna de helft omzetten naar dollars en ga ik investeren in Amerikaanse beurs (voor als de euro instort).
Wanneer de euro instort, wat ik overigens echt niet verwacht, dan heb je met je aandelen dsm toch een stukje echte waarde in handen?
Als je bang bent dat currencies instorten lijkt het me juist handig om aandelen te hebben, die gaan dan door het dak.
Misschien moet je dat plan nog eens heroverwegen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_111265132
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:56 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Wanneer de euro instort, wat ik overigens echt niet verwacht, dan heb je met je aandelen dsm toch een stukje echte waarde in handen?
Als je bang bent dat currencies instorten lijkt het me juist handig om aandelen te hebben, die gaan dan door het dak.
Misschien moet je dat plan nog eens heroverwegen.
Met dat soort doemscenario's kun je misschien beter investeren in kippen, eetbare planten, een fiets en handvaardigheid. :') Als het echt die kant op zou gaan, dan zou Duitsland uiteindelijk toch Eurobonds moeten slikken. De Euro laten vallen kost simpelweg vele malen meer. Wereldwijde diversificatie is echter nooit een slecht idee an sich, alleen zie ik weinig voordelen met dit soort lage bedragen.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:37:41 #163
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111265602
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:48 schreef Taciho het volgende:
Dat raad ik zeker af, aan Amerikaanse aandelen kleven ook flink wat nadelen. Ten eerste zul je je euro's moeten omwisselen wat geld kost, en zijn de transactiekosten veel hoger. Daarnaast heb je een valutarisico, zakt de dollar dan worden je aandelen minder waard in euro's, ook al zou er met het aandeel zelf niks gebeuren. Bovendien is handelen in Nederland voor een Nederlander simpeler en doorzichtiger, omdat dit toch je thuismarkt is en je veel meer inzicht en snelle informatie beschikbaar hebt voor Nederlandse aandelen dan voor Amerikaanse aandelen.

Met een klein bedrag in dollars handelen is sowieso niet geschikt, omdat de relatieve kosten dan veel te groot worden. Ik zou dat alleen doen wanneer je een groter bedrag hebt en je je wilt focussen op iets wat in Nederland niet te krijgen is (bv. mijnbouwbedrijven etc.).

ik zou eerst maar eens afwachten wat DSM gaat doen, als de resultaten positief zijn, zou ik ze nog even aanhouden. De euro gaat heus niet instorten. ;)
pi_111269340
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:37 schreef Shispeed het volgende:

[..]

Met een klein bedrag in dollars handelen is sowieso niet geschikt, omdat de relatieve kosten dan veel te groot worden.

Vanaf welk bedrag raad jij het aan? Ervan uitgaande dat er via Lynx gehandeld wordt.
Van de zomer heb ik ¤5000,- waar ik mee wil gaan beginnen en dan gedurende mijn studietijd (5/6 jaar) in Amerikaanse aandelen beleggen met hoogstens 2 transacties per jaar. Een juiste beslissing of raad je aan dichter bij huis te investeren?
pi_111270487
Hey sommige zeggen dat DSM een geschikte overnamekandidaat is. Hoe denken jullie hierover?
graag verwijderen
  maandag 7 mei 2012 @ 23:07:24 #166
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111271093
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:55 schreef Taciho het volgende:
Hey sommige zeggen dat DSM een geschikte overnamekandidaat is. Hoe denken jullie hierover?
dat wordt bij heel veel aandelen geroepen, niet te veel waarde aan hechten! DSM is een grote jongen, een bedrijf wat DSM overneemt zal dus een van de grootste spelers ter wereld op Chemiegebied moeten zijn. Bovendien zijn de aandelen van DSM vrij duur, meestal zie je dat een bedrijf wordt overgenomen wanneer de koers flink ingekakt is, zodat de keet goedkoop kan worden overgenomen.

ik denk dus niet dat DSM op de korte termijn een grote kans maakt om overgenomen te worden, er zijn zat andere aandelen in Nederland waarbij die kans veel groter is ;)

ga je trouwens morgen vroeg opstaan voor de kwartaalcijfers? :P
pi_111273274
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:07 schreef Shispeed het volgende:

[..]

dat wordt bij heel veel aandelen geroepen, niet te veel waarde aan hechten! DSM is een grote jongen, een bedrijf wat DSM overneemt zal dus een van de grootste spelers ter wereld op Chemiegebied moeten zijn. Bovendien zijn de aandelen van DSM vrij duur, meestal zie je dat een bedrijf wordt overgenomen wanneer de koers flink ingekakt is, zodat de keet goedkoop kan worden overgenomen.

ik denk dus niet dat DSM op de korte termijn een grote kans maakt om overgenomen te worden, er zijn zat andere aandelen in Nederland waarbij die kans veel groter is ;)

ga je trouwens morgen vroeg opstaan voor de kwartaalcijfers? :P
Ik moet morgen naar school :p heb nog gym ook dus kan ze ook niet stiekem verkopen hehe.
Maar de week hiervoor had ik vakantie en was ik elke dag 8 uur op, niet dat ik me wekker zette, maar gewoon omdat ik zenuwachtig was denk ik xD
graag verwijderen
pi_111277486
Hehe de cijfers van DSM zijn positiever als verwacht dus waarschijnlijk staan ze vandaag in de lift :)
graag verwijderen
  dinsdag 8 mei 2012 @ 07:42:29 #169
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111277553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 07:35 schreef Taciho het volgende:
Hehe de cijfers van DSM zijn positiever als verwacht dus waarschijnlijk staan ze vandaag in de lift :)
ik zag het, geluksvogel! als ik jou was zou ik ze nog een tijdje aanhouden :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 08:15:18 #170
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111277832
Je houdt het wel lekker bij moet ik zeggen ^O^
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:05:40 #171
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111278592
hmm apart de resultaten worden toch minder ontvangen, terwijl ze erg degelijk zijn en er een positieve outlook voor de rest van het jaar met genoeg groeikansen wordt gegeven :N

met een beetje geluk draait het sentiment jegens DSM vandaag nog wel :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Shispeed op 08-05-2012 09:11:27 ]
pi_111279498
De cijfers zien er goed uit, maar dit komt deels door uitgestelde kosten en de outlook is niet veranderd dus dit biedt weinig aanleiding tot enorm optimisme. Wellicht zit er nog wel een klein plusje in vandaag, maar tenzij de eurocrisis vandaag opgelost wordt zal het daarbij blijven.
pi_111305160
En dan wordt het tijd voor de vraag: wat nu? Geen uitschieter voor DSM vandaag, slechts een beperkte min. Verlies nemen? Nu al? Of aanhouden en de komende weken hopen dat de schade met Griekenland op de achtergrond beperkt blijft?

Hoe kom je eigenlijk aan je startkapitaal als ik vragen mag? Geloof niet dat het ergens gemeld is, maar je houdt niet zomaar 1.500 euro over lijkt me.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:15:30 #174
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111307677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:35 schreef Apollon het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan je startkapitaal als ik vragen mag? Geloof niet dat het ergens gemeld is, maar je houdt niet zomaar 1.500 euro over lijkt me.
Sparen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_111310556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sparen?
:+ Als TS 1.500 euro bij heeft weten te sparen door vakken te vullen of kranten te bezorgen, dan kan het best pijnlijk zijn om zomaar 40-60 euro te zien verdampen (daar moet je toch een goed aantal uren voor maken). Dat zou wat van het hypernerveuze gedrag van TS verklaren. En emoties zijn over het algemeen een slechte raadgever. No offence, maar voorlopig komt TS nog niet over als een geschikte belegger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')