abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111118031
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:47 schreef Taciho het volgende:
shit, een bank heeft vandaag het advies voor DSM van buy naar neutral gezet. Heeft dit invloed op het aandeel?
Niet noodzakelijk, ligt ook erg aan het de onderbouwing en in hoeverre dit afwijkt van bestaande adviezen. Wel opent de markt sowieso lager, dus verwacht geen goede dag vandaag. Afhankelijk van het Amerikaanse banenraport in de middag zou vandaag nog wel eens wat vuurwerk op kunnen leveren.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 09:33:59 #127
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111118737
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 08:56 schreef Apollon het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk, ligt ook erg aan het de onderbouwing en in hoeverre dit afwijkt van bestaande adviezen. Wel opent de markt sowieso lager, dus verwacht geen goede dag vandaag. Afhankelijk van het Amerikaanse banenraport in de middag zou vandaag nog wel eens wat vuurwerk op kunnen leveren.
Schijnbaar heeft het toch wel wat invloed, als dat soort adviezen worden gegeven vlak voor de kwartaalcijfers worden er altijd een paar zenuwachtig. Maar die -1.6% zoals het er nu voor staat is niet onoverkomelijk.

Het zal inderdaad hangen en vallen met de Payrolls van vanmiddag, mijn verwachting is dat ze positief zullen uitvallen, maar dat is niet echt ergens op gebaseerd. over een half uurtje ook nog de Service PMI's van de EU, dat kan ook nog wel eens een beetje het sentiment veranderen.
pi_111119152
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:33 schreef Shispeed het volgende:

[..]

Schijnbaar heeft het toch wel wat invloed, als dat soort adviezen worden gegeven vlak voor de kwartaalcijfers worden er altijd een paar zenuwachtig. Maar die -1.6% zoals het er nu voor staat is niet onoverkomelijk.

Het zal inderdaad hangen en vallen met de Payrolls van vanmiddag, mijn verwachting is dat ze positief zullen uitvallen, maar dat is niet echt ergens op gebaseerd. over een half uurtje ook nog de Service PMI's van de EU, dat kan ook nog wel eens een beetje het sentiment veranderen.
Jep ik zat er ook al op te wachten, hopen dat het een beetje positief is.
graag verwijderen
pi_111119364
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 09:33 schreef Shispeed het volgende:

[..]

In principe kun je bij een adviesverlaging altijd wel een negatief effect op de koers verwachten, al is dat wat kort door de bocht. Blijkbaar was de toon van deze wijziging voldoende aanleiding om DSM als grootste daler te laten openen (ik heb het advies niet gelezen), maar echt bijzonder negatief is het nou ook weer niet (anders stond het aandeel wel meer dan 2% in de min). De verwachting wat die banen betreft is nogal breed, dus alleen een sterk positief of negatief getal gaat een groot effect hebben. Wel leuk om daarop te speculeren met een strangle, 300 - 310 voor 25 euro en dan hopen op een 2% verandering in de AEX :P
pi_111119443
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:00 schreef Apollon het volgende:

[..]

In principe kun je bij een adviesverlaging altijd wel een negatief effect op de koers verwachten, al is dat wat kort door de bocht. Blijkbaar was de toon van deze wijziging voldoende aanleiding om DSM als grootste daler te laten openen (ik heb het advies niet gelezen), maar echt bijzonder negatief is het nou ook weer niet (anders stond het aandeel wel meer dan 2% in de min). De verwachting wat die banen betreft is nogal breed, dus alleen een sterk positief of negatief getal gaat een groot effect hebben. Wel leuk om daarop te speculeren met een strangle, 300 - 310 voor 25 euro en dan hopen op een 2% verandering in de AEX :P
Mwah cijfers vielen iets tegen nu maar wachten tot half 3 en kijken wat er in Amerika gebeurt, tot dan ga ik niet meer kijken :P
graag verwijderen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:34:44 #131
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111120380
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:03 schreef Taciho het volgende:

[..]

Mwah cijfers vielen iets tegen nu maar wachten tot half 3 en kijken wat er in Amerika gebeurt, tot dan ga ik niet meer kijken :P
misschien kun je beter maar helemaal niet meer kijken, het wordt er niet echt beter op :+
  vrijdag 4 mei 2012 @ 10:38:45 #132
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111120468
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 10:00 schreef Apollon het volgende:

[..]

dat valt opzich wel mee hoor, ik zie vaak zat gebeuren dat er nauwelijks op gereageerd wordt of dat het maar heel even een dipje veroorzaakt en het aandeel daarna weer vrolijk terugveert ;)

heel negatief kan het sowieso niet zijn aangezien het koersdoel nog steeds op 49.00 euro staat en het advies neutral luidt.
pi_111124926
Laat Binck alsjeblieft links liggen. Als het er op aan komt om te verkopen, of te kopen ligt de site plat. XD
pi_111129880
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 12:54 schreef Rode_banaan het volgende:
Laat Binck alsjeblieft links liggen. Als het er op aan komt om te verkopen, of te kopen ligt de site plat. XD
Je kunt toch vooraf limiet- en stop orders invoeren voor de niveau's waarop je wilt handelen ?
pi_111130041
quote:
Nog nooit last van gehad..ik gebruik meerdere brokers, ondanks bepaalde kosten is het best fijn werken.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 15:10:22 #136
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111130997
quote:
valt wel mee toch, ik heb maar ooit één keer last van gehad dat ze er een half uurtje uitlagen, voor de rest nooit. is je internet op PC niet gewoon traag? :P
pi_111134434
Het banencijfer levert inderdaad wat mooie actie op. Wat DSM betreft lijkt de daling relatief mee te vallen. Het aandeel is al lang niet meer de sterkste daler vandaag. Een kwartaalcijfer-gok was wellicht wat aan de vroege kant omdat het nu automatisch ook een gok is op dit soort belangrijk macro-economisch nieuws. Maandag (verkiezingen Frankrijk en Griekenland) en dinsdag (dan de kwartaalcijfers pas) worden interessant. :)
pi_111136906
Nou het was vandaag echt een slagveld. Van gister +50 euro naar -50 euro vandaag. Volgende keer ga ik bij een winst van meer dan 30 euro de aandelen verkopen. Had ik ze vandaag weer kunnen kopen voor veel lager
graag verwijderen
  vrijdag 4 mei 2012 @ 18:50:46 #139
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111138974
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 17:45 schreef Taciho het volgende:
Nou het was vandaag echt een slagveld. Van gister +50 euro naar -50 euro vandaag. Volgende keer ga ik bij een winst van meer dan 30 euro de aandelen verkopen. Had ik ze vandaag weer kunnen kopen voor veel lager
ach ik vind dat DSM het nog aardig gehouden heeft, aan het begin van de dag was het nog de sterkste daler, het is maar goed dat ze dat niet vast hebben gehouden.

ik hoop van harte voor je dat de kwartaalcijfers goed zijn, maar nogmaals dat blijft een vrijwel pure gok. de volgende keer zou ik inderdaad gewoon verkopen wanneer je een mooi winstje hebt ;)
pi_111160493
Analisten verwachten dat de cijfers zullen tegenvallen: http://www.iex.nl/Nieuws/(...)sbasis-voor-DSM.aspx
pi_111196256
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:39 schreef Taciho het volgende:
Oke ik heb beleggen voor dummies gekocht.
Ik had toch gelijk dat ing 5 tot 10 zou stijgen in komende dagen :p
Dit soort denken is heel gevaarlijk.

Ik quote Peter Lynch "Just because a stock has gone up, doesn't mean you made a good investment"

Je zou je geld beter kunnen "investeren" in een paar goede boeken over business, finance, accounting en dan over investeren.

Kun je ons iets vertellen over je niveau? vmbo/havo/ath/gym en met welk profiel?
pi_111196426
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:05 schreef Physics het volgende:

[..]
Kun je ons iets vertellen over je niveau? vmbo/havo/ath/gym en met welk profiel?
Dit is echt compleet irrelevant! Niet aanvallend bedoeld, maar met het hoogste niveau uit je rijtje, gym met EC12 (als dat nog steeds zo is?), weet je niets van de economie met betrekking tot finance, boekhouden (en bijbehorende trucjes waar je voor moet opletten), berekenen van free cash flows en laat staan bepalen hoe de macro-economische factoren ervoor staan. Het merendeel van de mensen met een MSc in Finance kunnen dit nog niet perfect terug rekenen naar de waarde van een aandeel. Bovendien, de beurs is niet te voorspellen en is vaak niet rationeel. Als er uit jouw analyse komt dat het aandeel onder de berekende waarde wordt verhandeld om hem vervolgens te kopen en de markt kiest ervoor om het aandeel te laten dalen sta je daar met je analyse.. De beurs is meer dan rationeel analyseren en winst schuiven naar de 'slimste' of hoogst opgeleide persoon.
pi_111197094
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:05 schreef Physics het volgende:

[..]

Dit soort denken is heel gevaarlijk.

Ik quote Peter Lynch "Just because a stock has gone up, doesn't mean you made a good investment"

Je zou je geld beter kunnen "investeren" in een paar goede boeken over business, finance, accounting en dan over investeren.

Hey,
Ik heb het boek al 2 weken uit en ben al van dat soort gedachten afgestapt. Ik doe momenteel atheneum met het profiel NT met economie in vrije ruimte. Ik ben trouwens ook al van plan om meer boeken te lezen, alleen heb ik het nu druk met school.
graag verwijderen
pi_111197456
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:18 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Dit is echt compleet irrelevant! Niet aanvallend bedoeld, maar met het hoogste niveau uit je rijtje, gym met EC12 (als dat nog steeds zo is?), weet je niets van de economie met betrekking tot finance, boekhouden (en bijbehorende trucjes waar je voor moet opletten), berekenen van free cash flows en laat staan bepalen hoe de macro-economische factoren ervoor staan. Het merendeel van de mensen met een MSc in Finance kunnen dit nog niet perfect terug rekenen naar de waarde van een aandeel. Bovendien, de beurs is niet te voorspellen en is vaak niet rationeel. Als er uit jouw analyse komt dat het aandeel onder de berekende waarde wordt verhandeld om hem vervolgens te kopen en de markt kiest ervoor om het aandeel te laten dalen sta je daar met je analyse.. De beurs is meer dan rationeel analyseren en winst schuiven naar de 'slimste' of hoogst opgeleide persoon.
Dus jij vind het irrelevant of iemand een vmbo gemengd pakketje heeft of gymnasium doet met 3 profielen? Oke, in mijn wereld is dat wel relevant.

Het ging me vooral om zijn potentie om boeken te lezen.

quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:03 schreef Taciho het volgende:

[..]

Hey,
Ik heb het boek al 2 weken uit en ben al van dat soort gedachten afgestapt. Ik doe momenteel atheneum met het profiel NT met economie in vrije ruimte. Ik ben trouwens ook al van plan om meer boeken te lezen, alleen heb ik het nu druk met school.
Ik zou focussen op
(1) Het begrijpen van een bedrijf, management en strategie
(2) Macroeconomie en (Corporate) Finance
(3) En dan pas echt investeringsboeken lezen
pi_111197706
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:19 schreef Physics het volgende:

[..]

Dus jij vind het irrelevant of iemand een vmbo gemengd pakketje heeft of gymnasium doet met 3 profielen? Oke, in mijn wereld is dat wel relevant.

Het ging me vooral om zijn potentie om boeken te lezen.
Qua potentie vind ik dat zeker wel relevant. Ik interpreteerde je post als zijnde polsend hoeveel kennis van economische dingen hij al had. In het geval je het bedoelde om potentie te peilen was mijn conclusie wat voorbarig, excuses in dat geval. :s)
pi_111197797
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 10:18 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Op de lange termijn zie je vaak wel een terugkeer naar de fundamentele waarde. Een goed recent voorbeeld hiervan is de huizenmarkt. Jarenlang zijn huizenprijzen door een irrationele markt overgewaardeerd geweest, maar inmiddels benaderen prijzen hun fundamentele waarde weer. Het is in dat geval toch best handig als je wat kunt rekenen, alleen moet je soms diepe zakken hebben om in de tussentijd tegen de irrationele markt op te kunnen (dit vereist een behoorlijk stukje risicomanagement). Warren Buffet heeft laten zien dat dit principe toch best wel goed werkt. Het probleem zit hem dus alleen in de korte termijn, omdat de markt dan wel meer onvoorspelbaar is. In dat laatste geval kun je je beter verdiepen in technische analyse om toch nog enig houvast te hebben. Niet dat technische analyse echt uitkomst biedt, maar zolang er mensen zijn die er in geloven heeft het altijd meerwaarde. Korte termijn werk blijft toch meer gokken dan wat anders. :')
pi_111197962
Dit is ook een goede website http://www.investopedia.com/
pi_111202389
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 11:33 schreef Apollon het volgende:
Het probleem zit hem dus alleen in de korte termijn, omdat de markt dan wel meer onvoorspelbaar is. In dat laatste geval kun je je beter verdiepen in technische analyse om toch nog enig houvast te hebben. Niet dat technische analyse echt uitkomst biedt, maar zolang er mensen zijn die er in geloven heeft het altijd meerwaarde. Korte termijn werk blijft toch meer gokken dan wat anders. :')
Ik ben het met je eens dat korte termijn investeren op gokken neer komt. Maar om dan vervolgens een instrument aan te raden om te helpen met gokken, vind ik niet handig. Technische Analyse kost ook weer tijd en geld om te leren. Ik denk dat TS die tijd beter kan investeren in kennis opdoen rondom bedrijfseconomie, macro-economie en investeren zoals een aantal posts hierboven wordt geadviseerd.

De TS is naar mijn mening nog niet toe aan investeren. Hij weet niets van DSM, weet niet waarom het aandeel eerst steeg, toen weer daalde en hij heeft ook geen doelstellingen rondom de investering (althans niet hier gepost).

Zo beleggen vele beginnende beleggers, daar niet van. Maar misschien kunnen we TS of een andere beginner die hier meeleest, net die kant opduwen dat er wat kans op winst onstaat door simpelweg met kennis van zaken en een plan te handelen.
pi_111202842
Ik heb het geluk dat ik de school bibliotheek kan plunderen;p
Weet iemand een paar titels over macro-economie en bedrijfseconomie?

Edit:
Het mogen ook studieboeken zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door floris_b op 06-05-2012 21:03:14 ]
pi_111204698
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:12 schreef jaco het volgende:

[..]

De TS is naar mijn mening nog niet toe aan investeren. Hij weet niets van DSM, weet niet waarom het aandeel eerst steeg, toen weer daalde en hij heeft ook geen doelstellingen rondom de investering (althans niet hier gepost).

Ik wist wel waarom het steeg (overname kensey nash) en daalde (advies van buy naar neutral vanwege lagere winst verwachting). Ook weet ik waar de DSM globaal in actief is. Wel heb je gelijk dat ik iets te snel de aandelen heb gekocht en iets te weinig onderzoek heb gedaan. Mijn doelstelling was eigenlijk om het dividend te krijgen en daarna ongeveer weer te verkopen als het aandeel 46 á 48 euro waard is.
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')