In deze thread worden goede adviezen gegeven en ik merk ook op dat je die leest. Toch bespeur ik een beetje dat je korte-termijn beleggingen wilt doen met speculatieve aannames. Net als in die competitie waar je 10% rendement haalde.quote:Op dinsdag 17 april 2012 16:39 schreef Taciho het volgende:
Ik had toch gelijk dat ing 5 tot 10 zou stijgen in komende dagen :p
En wat vind je dan van de Fundamentele analyse?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:30 schreef Bananenman het volgende:
Technische analyse is imo een hoop gebakken lucht dus bespaar je de moeite
Laat die amateurs maar lekker lullen. In werkelijkheid verdienen banken door middel van technische (day)trading elke dag miljoenen. Het is ook de enige manier om met een klein kapitaal te beginnen.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:32 schreef Taciho het volgende:
[..]
En wat vind je dan van de Fundamentele analyse?
Zeg dat maar tegen warren buffett toen ie op z'n elfde zn eerste aandeel kocht.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Laat die amateurs maar lekker lullen. In werkelijkheid verdienen banken door middel van technische (day)trading elke dag miljoenen. Het is ook de enige manier om met een klein kapitaal te beginnen.
Op je hoeveelste zijn jullie begonnen met beleggen? en hadden jullie er eerder mee willen beginnen?quote:Op woensdag 18 april 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen warren buffet toen ie op z'n elfde zn eerste aandeel kocht.
Welja, ontneem hem maar even al z'n dromen want de kans op een 2e Buffett is afgerond 0,0.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen warren buffett toen ie op z'n elfde zn eerste aandeel kocht.
Op jouw leeftijd: gewoon lekker aankloten en alles uitproberen want je weet nooit van te voren waar je talenten precies zitten.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:54 schreef Taciho het volgende:
[..]
Op je hoeveelste zijn jullie begonnen met beleggen? en hadden jullie er eerder mee willen beginnen?
quote:Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Laat die amateurs maar lekker lullen. In werkelijkheid verdienen banken door middel van technische (day)trading elke dag miljoenen. Het is ook de enige manier om met een klein kapitaal te beginnen.
Dit dus.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:33 schreef monkyyy het volgende:
Dat is eigenlijk waar het om draait: Koop goede bedrijven (dus geen troep) en koop ze tegen een aantrekkelijke prijs.
wat ik me dan afvraag he, wat en hoe betaald een broker nou transactiekosten aan het beursbedrijf?quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:47 schreef 123dudeguys het volgende:
Beleggen in nederland is heel moeilijk, in de VS heb je een broker die $1 per trade doet. Dus niet 20 euro voor een trade maar 2 dollar voor een trade. dus 10 maal goedkoper.![]()
Niet afhankelijk van de eisen van je broker kan je al vanaf een paar duizend beginnen.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:33 schreef monkyyy het volgende:
Waarom zou je eerst 50K moeten hebben om je eerste aandeel te kopen?
Ja ik ga ook niet teveel spreiden en zodra ik ¤3000 bij elkaar heb stap ik over naar lynx.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Niet afhankelijk van de eisen van je broker kan je al vanaf een paar duizend beginnen.
b.v. nu voor 5000 kopen en als je weer wat gespaard hebt weer wat erbij kopen maar wel blijven letten op transactiekosten dus minimaal 2000 euro (oid) per keer kopen/verkopen dan maar de eerste 5 a 10 jaar wat minder spreiding.
Raad je aan om aandelen te kopen in DSM en na uitkering bij winst weer te verkopen of om ze te houden tot bepaalde waarde?quote:Op maandag 23 april 2012 18:30 schreef Apollon het volgende:
Technische analyse is vooral een selffulfilling prophecy, het werkt alleen omdat voldoende mensen geloven dat het werkt. Afhankelijk van je beleggingshorizon kun je hier gebruik van maken. Hoe langer je horizon, hoe belangrijker fundamentele analyse wordt. Op lange termijn zie je altijd wel een convergentie van koersen en hun fundamentele waarde (behalve in FX markten).
Mocht je eenmaal aan kopen toekomen; een ex-dividend notering geeft aan dat je vanaf dat moment geen recht meer hebt op het aankomende dividend (wat later uitgekeerd zal worden), op de ex-dividend datum zal de koers dan ook gecorrigeerd worden met de waarde van het dividend (de koers van DSM zakt 15 mei dus ongeveer een euro).
Dividend discount model FTW!quote:Op maandag 23 april 2012 22:51 schreef Taciho het volgende:
[..]
Raad je aan om aandelen te kopen in DSM en na uitkering bij winst weer te verkopen of om ze te houden tot bepaalde waarde?
Heb jij je spullen van Binck al binnen?quote:Op maandag 23 april 2012 22:51 schreef Taciho het volgende:
[..]
Raad je aan om aandelen te kopen in DSM en na uitkering bij winst weer te verkopen of om ze te houden tot bepaalde waarde?
Die uitkering is niet zo belangrijk. Je kunt nu ongeveer 36 aandelen kopen (met 1500). Koop je ze nu, dan heb je 36 aandelen die recht geven op 36 euro dividend. Dit krijg je cash op je rekening. Wacht je met kopen tot na de ex-dividend datum dan kun je er 37 kopen, tegen een koers die een euro lager is (ceteris paribus). Als je 36 cash krijgt ga je dit niet herinvesteren, ivm met transactiekosten van minimaal 10 euro. Maar zelfs als je verwacht dat het aandeel 25% gaat stijgen, dan loop je hooguit 10 euro mis.quote:Op maandag 23 april 2012 22:51 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ja ik heb het vorige week woensdag op post gedaan. Maandag mailde ik of het compleet was en ze miste die vertegenwoordigers verklaring (zat niet in map). En die had ik maandag gelijk gestuurd, nu dus wachten op de mail met me rekekning nummerquote:Op woensdag 25 april 2012 00:03 schreef leolinedance het volgende:
Taciho, heb je je Binck papieren al binnen? Ik wacht er nogsteeds op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |