abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 april 2012 @ 22:42:03 #76
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_110464705
Als je de materie verder wilt uitdiepen, kan ik je the intelligent investor aanraden. Dat heb ik ook gelezen toen ik nog weinig tot niks van beleggen wist. Het is erg toegankelijk en kan (beginners)fouten helpen voorkomen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_110471885
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 16:39 schreef Taciho het volgende:
Ik had toch gelijk dat ing 5 tot 10 zou stijgen in komende dagen :p
In deze thread worden goede adviezen gegeven en ik merk ook op dat je die leest. Toch bespeur ik een beetje dat je korte-termijn beleggingen wilt doen met speculatieve aannames. Net als in die competitie waar je 10% rendement haalde.

Als dat zo is, dan is mijn advies: ga je gang en probeer het met bijvoorbeeld de helft van je kapitaal. Ik voorspel dat je een slecht rendement gaat halen omdat een werkelijke strategie ontbreekt en je veel transactiekosten kwijt zult zijn. Maar je bent dan tenminste genezen van het idee dat je korte termijn bewegingen kunt voorspellen. Dit kost dan nu een paar honderd euro, maar je bespaart er vele duizenden euro's door dit de rest van je beleggingscarriere te vermijden.

Heel misschien heb je talent in korte termijn handelen ('daytrading'). Je hoort zo nu en dan dat particuliere beleggers hier succes mee hebben, hoewel een herhaling van dat succes meestal ontbreekt.
pi_110491203
Even een update. Ben nu op de helft van het boek en elke keer als je denkt dat je het nu wel snapt komt er weer wat nieuws bij. Ik begrijp nu hoe je fundamentele analyses doe en ben nu bij technise analyse. Morgen ga ik mijn strategie uitschrijven. Zit er aan te denken om een fonds uit die midkap van de aex te kiezen en een fonds in amerika of canada.
graag verwijderen
pi_110501821
Poeh die technische analyses zijn nog best moeilijk te begrijpen.

Weet iemand nog een boek waar dieper wordt ingegaan op technische analyses?
Is Statistiek Voor Dummies zo'n boek?

Bij voorbaat dank
graag verwijderen
pi_110502253
Technische analyse is imo een hoop gebakken lucht dus bespaar je de moeite ;)
pi_110502393
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:30 schreef Bananenman het volgende:
Technische analyse is imo een hoop gebakken lucht dus bespaar je de moeite ;)
En wat vind je dan van de Fundamentele analyse?
graag verwijderen
pi_110502774
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:32 schreef Taciho het volgende:

[..]

En wat vind je dan van de Fundamentele analyse?
Laat die amateurs maar lekker lullen. In werkelijkheid verdienen banken door middel van technische (day)trading elke dag miljoenen. Het is ook de enige manier om met een klein kapitaal te beginnen.
  woensdag 18 april 2012 @ 20:49:05 #83
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_110503340
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Laat die amateurs maar lekker lullen. In werkelijkheid verdienen banken door middel van technische (day)trading elke dag miljoenen. Het is ook de enige manier om met een klein kapitaal te beginnen.
Zeg dat maar tegen warren buffett toen ie op z'n elfde zn eerste aandeel kocht.

[ Bericht 0% gewijzigd door monkyyy op 18-04-2012 21:14:21 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_110503680
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen warren buffet toen ie op z'n elfde zn eerste aandeel kocht.
Op je hoeveelste zijn jullie begonnen met beleggen? en hadden jullie er eerder mee willen beginnen?
graag verwijderen
pi_110505537
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen warren buffett toen ie op z'n elfde zn eerste aandeel kocht.
Welja, ontneem hem maar even al z'n dromen want de kans op een 2e Buffett is afgerond 0,0.
pi_110505913
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:54 schreef Taciho het volgende:

[..]

Op je hoeveelste zijn jullie begonnen met beleggen? en hadden jullie er eerder mee willen beginnen?
Op jouw leeftijd: gewoon lekker aankloten en alles uitproberen want je weet nooit van te voren waar je talenten precies zitten.
Splits desnoods je vermogen in tweeën en doe beide: zowel fundamentele- als technische analyse.

[ Bericht 7% gewijzigd door rsfxrs020 op 18-04-2012 21:37:03 ]
pi_110506446
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:39 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

:')

Lekker vergelijkbaar. En als iets een manier is om snel je geld kwijt te raken met een klein kapitaal is het wel daytrading, lekker al z'n geld opmaken aan transactiekosten. Goeie tip man. En dat banken er veel geld aan verdienen bewijst alleen maar de nutteloosheid van technische analyse voor particuliere beleggers, ga vooral lekker trends en moving averages proberen te ontdekken terwijl banken binnen milisecondes mbv HFT handelen.
  woensdag 18 april 2012 @ 21:33:41 #88
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_110506470
Denken dat je veel geld nodig hebt om te beginnen met beleggen. :')

Toen ik mijn eerste aandeel kocht (MCD) kocht ik dat voor circa 900$, sindsdien stort ik geld dat ik over houd in m'n broker account en blijf in goede, aantrekkelijk geprijsde bedrijven investeren met zelf geïnjecteerd kapitaal en dividend dat ik ontvang.

Dat is eigenlijk waar het om draait: Koop goede bedrijven (dus geen troep) en koop ze tegen een aantrekkelijke prijs (Dus niet Coca Cola kopen tegen een P/E van 30, prachtig bedrijf, maar niet tegen een belachelijke prijs).

En dan nog de laatste vraag: Waarom zou je eerst 50K moeten hebben om je eerste aandeel te kopen?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_110506846
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:33 schreef monkyyy het volgende:
Dat is eigenlijk waar het om draait: Koop goede bedrijven (dus geen troep) en koop ze tegen een aantrekkelijke prijs.
Dit dus.
  vrijdag 20 april 2012 @ 15:47:45 #90
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110559145
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 10:47 schreef 123dudeguys het volgende:
Beleggen in nederland is heel moeilijk, in de VS heb je een broker die $1 per trade doet. Dus niet 20 euro voor een trade maar 2 dollar voor een trade. dus 10 maal goedkoper. :Y :s)
wat ik me dan afvraag he, wat en hoe betaald een broker nou transactiekosten aan het beursbedrijf?

ik bedoel als je $1 per trade betaald, mag je er dus vanuit gaan dat die broker minder kwijt is dan $1 per trade. waarom zijn andere brokers dan veel duurder? je betaald uiteraard ook mee voor het alle overige kosten etc. maar dan nog.

en waarom zijn trades sowieso goedkoper in de VS dan hier? ligt dat de brokers, aan het beursbedrijf, de volumes of wat?
pi_110590785
Kan iemand uitleggen hoe ex dividend werkt?
Ik ben van plan om toch aandelen in DSM te kopen, Het ex dividend is 15 mei.

Ex-dividend Betaalbaarstelling Bedrag
08 aug '11 - ¤0.45
15 mei '12 06 jun '12 ¤1.00

Wanneer krijg je nou het dividend en wanneer moet je het aandeel gekocht hebben?
graag verwijderen
pi_110602661
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 21:33 schreef monkyyy het volgende:
Waarom zou je eerst 50K moeten hebben om je eerste aandeel te kopen?
Niet afhankelijk van de eisen van je broker kan je al vanaf een paar duizend beginnen.

b.v. nu voor 5000 kopen en als je weer wat gespaard hebt weer wat erbij kopen maar wel blijven letten op transactiekosten dus minimaal 2000 euro (oid) per keer kopen/verkopen dan maar de eerste 5 a 10 jaar wat minder spreiding.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_110614751
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:34 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Niet afhankelijk van de eisen van je broker kan je al vanaf een paar duizend beginnen.

b.v. nu voor 5000 kopen en als je weer wat gespaard hebt weer wat erbij kopen maar wel blijven letten op transactiekosten dus minimaal 2000 euro (oid) per keer kopen/verkopen dan maar de eerste 5 a 10 jaar wat minder spreiding.
Ja ik ga ook niet teveel spreiden en zodra ik ¤3000 bij elkaar heb stap ik over naar lynx.
graag verwijderen
pi_110684171
Technische analyse is vooral een selffulfilling prophecy, het werkt alleen omdat voldoende mensen geloven dat het werkt. Afhankelijk van je beleggingshorizon kun je hier gebruik van maken. Hoe langer je horizon, hoe belangrijker fundamentele analyse wordt. Op lange termijn zie je altijd wel een convergentie van koersen en hun fundamentele waarde (behalve in FX markten).

Mocht je eenmaal aan kopen toekomen; een ex-dividend notering geeft aan dat je vanaf dat moment geen recht meer hebt op het aankomende dividend (wat later uitgekeerd zal worden), op de ex-dividend datum zal de koers dan ook gecorrigeerd worden met de waarde van het dividend (de koers van DSM zakt 15 mei dus ongeveer een euro).
pi_110699488
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 18:30 schreef Apollon het volgende:
Technische analyse is vooral een selffulfilling prophecy, het werkt alleen omdat voldoende mensen geloven dat het werkt. Afhankelijk van je beleggingshorizon kun je hier gebruik van maken. Hoe langer je horizon, hoe belangrijker fundamentele analyse wordt. Op lange termijn zie je altijd wel een convergentie van koersen en hun fundamentele waarde (behalve in FX markten).

Mocht je eenmaal aan kopen toekomen; een ex-dividend notering geeft aan dat je vanaf dat moment geen recht meer hebt op het aankomende dividend (wat later uitgekeerd zal worden), op de ex-dividend datum zal de koers dan ook gecorrigeerd worden met de waarde van het dividend (de koers van DSM zakt 15 mei dus ongeveer een euro).
Raad je aan om aandelen te kopen in DSM en na uitkering bij winst weer te verkopen of om ze te houden tot bepaalde waarde?
graag verwijderen
pi_110700289
quote:
1s.gif Op maandag 23 april 2012 22:51 schreef Taciho het volgende:

[..]

Raad je aan om aandelen te kopen in DSM en na uitkering bij winst weer te verkopen of om ze te houden tot bepaalde waarde?
Dividend discount model FTW!
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 23 april 2012 @ 23:04:30 #97
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110700306
quote:

[..]

Heb jij je spullen van Binck al binnen?
pi_110708452
quote:

[..]

Die uitkering is niet zo belangrijk. Je kunt nu ongeveer 36 aandelen kopen (met 1500). Koop je ze nu, dan heb je 36 aandelen die recht geven op 36 euro dividend. Dit krijg je cash op je rekening. Wacht je met kopen tot na de ex-dividend datum dan kun je er 37 kopen, tegen een koers die een euro lager is (ceteris paribus). Als je 36 cash krijgt ga je dit niet herinvesteren, ivm met transactiekosten van minimaal 10 euro. Maar zelfs als je verwacht dat het aandeel 25% gaat stijgen, dan loop je hooguit 10 euro mis.

Ik raad dus vooral aan een verwachting te vormen over waar de koers naartoe kan, en de termijn waarin je verwacht dat dit gebeurt. Daarna is het gewoon een kwestie van kopen op het meest gunstige moment, en wachten totdat je er bent omdat je door die transactiekosten ook geen actieve portefeuille kunt hebben (that's it, alleen is het in de praktijk toch best lastig om dit goed uit te voeren :P).

Edit: niet helemaal zeker, maar het lijkt hier een keuzedividend te betreffen. Dan zou je dat extra aandeel alsnog ontvangen, mits aangegeven in je instellingen dat je stockdividend wilt ontvangen. Verder zul je ivm afronding (je ontvangt 1 aandeel per 40+ aandelen die je bezit) dan aan moeten geven of je het verschil wilt bij- of verkopen (dit is kosteloos), tenzij hier een standaard beleid voor is. Tot slot nog: in het geval van cashdividend betaal je 15% dividendbelasting (5,40 euro over 36 aandelen). Dit zijn allemaal leuke details, maar niet echt belangrijk ofzo als je verder voor 1500 euro aandelen DSM bezit. :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Apollon op 24-04-2012 19:40:45 ]
  woensdag 25 april 2012 @ 00:03:28 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_110752349
Taciho, heb je je Binck papieren al binnen? Ik wacht er nogsteeds op :{
pi_110755874
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 00:03 schreef leolinedance het volgende:
Taciho, heb je je Binck papieren al binnen? Ik wacht er nogsteeds op :{
Ja ik heb het vorige week woensdag op post gedaan. Maandag mailde ik of het compleet was en ze miste die vertegenwoordigers verklaring (zat niet in map). En die had ik maandag gelijk gestuurd, nu dus wachten op de mail met me rekekning nummer
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')