abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_111259999
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:48 schreef Taciho het volgende:
Wil zo snel mogelijk DSM verkopen (misschien deels), dan kan ik daarna de helft omzetten naar dollars en ga ik investeren in Amerikaanse beurs (voor als de euro instort).
Wanneer de euro instort, wat ik overigens echt niet verwacht, dan heb je met je aandelen dsm toch een stukje echte waarde in handen?
Als je bang bent dat currencies instorten lijkt het me juist handig om aandelen te hebben, die gaan dan door het dak.
Misschien moet je dat plan nog eens heroverwegen.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_111265132
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:56 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Wanneer de euro instort, wat ik overigens echt niet verwacht, dan heb je met je aandelen dsm toch een stukje echte waarde in handen?
Als je bang bent dat currencies instorten lijkt het me juist handig om aandelen te hebben, die gaan dan door het dak.
Misschien moet je dat plan nog eens heroverwegen.
Met dat soort doemscenario's kun je misschien beter investeren in kippen, eetbare planten, een fiets en handvaardigheid. :') Als het echt die kant op zou gaan, dan zou Duitsland uiteindelijk toch Eurobonds moeten slikken. De Euro laten vallen kost simpelweg vele malen meer. Wereldwijde diversificatie is echter nooit een slecht idee an sich, alleen zie ik weinig voordelen met dit soort lage bedragen.
  maandag 7 mei 2012 @ 21:37:41 #163
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111265602
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 19:48 schreef Taciho het volgende:
Wil zo snel mogelijk DSM verkopen (misschien deels), dan kan ik daarna de helft omzetten naar dollars en ga ik investeren in Amerikaanse beurs (voor als de euro instort).
Dat raad ik zeker af, aan Amerikaanse aandelen kleven ook flink wat nadelen. Ten eerste zul je je euro's moeten omwisselen wat geld kost, en zijn de transactiekosten veel hoger. Daarnaast heb je een valutarisico, zakt de dollar dan worden je aandelen minder waard in euro's, ook al zou er met het aandeel zelf niks gebeuren. Bovendien is handelen in Nederland voor een Nederlander simpeler en doorzichtiger, omdat dit toch je thuismarkt is en je veel meer inzicht en snelle informatie beschikbaar hebt voor Nederlandse aandelen dan voor Amerikaanse aandelen.

Met een klein bedrag in dollars handelen is sowieso niet geschikt, omdat de relatieve kosten dan veel te groot worden. Ik zou dat alleen doen wanneer je een groter bedrag hebt en je je wilt focussen op iets wat in Nederland niet te krijgen is (bv. mijnbouwbedrijven etc.).

ik zou eerst maar eens afwachten wat DSM gaat doen, als de resultaten positief zijn, zou ik ze nog even aanhouden. De euro gaat heus niet instorten. ;)
pi_111269340
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2012 21:37 schreef Shispeed het volgende:

[..]

Met een klein bedrag in dollars handelen is sowieso niet geschikt, omdat de relatieve kosten dan veel te groot worden.

Vanaf welk bedrag raad jij het aan? Ervan uitgaande dat er via Lynx gehandeld wordt.
Van de zomer heb ik ¤5000,- waar ik mee wil gaan beginnen en dan gedurende mijn studietijd (5/6 jaar) in Amerikaanse aandelen beleggen met hoogstens 2 transacties per jaar. Een juiste beslissing of raad je aan dichter bij huis te investeren?
pi_111270487
Hey sommige zeggen dat DSM een geschikte overnamekandidaat is. Hoe denken jullie hierover?
graag verwijderen
  maandag 7 mei 2012 @ 23:07:24 #166
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111271093
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 22:55 schreef Taciho het volgende:
Hey sommige zeggen dat DSM een geschikte overnamekandidaat is. Hoe denken jullie hierover?
dat wordt bij heel veel aandelen geroepen, niet te veel waarde aan hechten! DSM is een grote jongen, een bedrijf wat DSM overneemt zal dus een van de grootste spelers ter wereld op Chemiegebied moeten zijn. Bovendien zijn de aandelen van DSM vrij duur, meestal zie je dat een bedrijf wordt overgenomen wanneer de koers flink ingekakt is, zodat de keet goedkoop kan worden overgenomen.

ik denk dus niet dat DSM op de korte termijn een grote kans maakt om overgenomen te worden, er zijn zat andere aandelen in Nederland waarbij die kans veel groter is ;)

ga je trouwens morgen vroeg opstaan voor de kwartaalcijfers? :P
pi_111273274
quote:
10s.gif Op maandag 7 mei 2012 23:07 schreef Shispeed het volgende:

[..]

dat wordt bij heel veel aandelen geroepen, niet te veel waarde aan hechten! DSM is een grote jongen, een bedrijf wat DSM overneemt zal dus een van de grootste spelers ter wereld op Chemiegebied moeten zijn. Bovendien zijn de aandelen van DSM vrij duur, meestal zie je dat een bedrijf wordt overgenomen wanneer de koers flink ingekakt is, zodat de keet goedkoop kan worden overgenomen.

ik denk dus niet dat DSM op de korte termijn een grote kans maakt om overgenomen te worden, er zijn zat andere aandelen in Nederland waarbij die kans veel groter is ;)

ga je trouwens morgen vroeg opstaan voor de kwartaalcijfers? :P
Ik moet morgen naar school :p heb nog gym ook dus kan ze ook niet stiekem verkopen hehe.
Maar de week hiervoor had ik vakantie en was ik elke dag 8 uur op, niet dat ik me wekker zette, maar gewoon omdat ik zenuwachtig was denk ik xD
graag verwijderen
pi_111277486
Hehe de cijfers van DSM zijn positiever als verwacht dus waarschijnlijk staan ze vandaag in de lift :)
graag verwijderen
  dinsdag 8 mei 2012 @ 07:42:29 #169
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111277553
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 07:35 schreef Taciho het volgende:
Hehe de cijfers van DSM zijn positiever als verwacht dus waarschijnlijk staan ze vandaag in de lift :)
ik zag het, geluksvogel! als ik jou was zou ik ze nog een tijdje aanhouden :D
  dinsdag 8 mei 2012 @ 08:15:18 #170
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_111277832
Je houdt het wel lekker bij moet ik zeggen ^O^
  dinsdag 8 mei 2012 @ 09:05:40 #171
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111278592
hmm apart de resultaten worden toch minder ontvangen, terwijl ze erg degelijk zijn en er een positieve outlook voor de rest van het jaar met genoeg groeikansen wordt gegeven :N

met een beetje geluk draait het sentiment jegens DSM vandaag nog wel :P

[ Bericht 6% gewijzigd door Shispeed op 08-05-2012 09:11:27 ]
pi_111279498
De cijfers zien er goed uit, maar dit komt deels door uitgestelde kosten en de outlook is niet veranderd dus dit biedt weinig aanleiding tot enorm optimisme. Wellicht zit er nog wel een klein plusje in vandaag, maar tenzij de eurocrisis vandaag opgelost wordt zal het daarbij blijven.
pi_111305160
En dan wordt het tijd voor de vraag: wat nu? Geen uitschieter voor DSM vandaag, slechts een beperkte min. Verlies nemen? Nu al? Of aanhouden en de komende weken hopen dat de schade met Griekenland op de achtergrond beperkt blijft?

Hoe kom je eigenlijk aan je startkapitaal als ik vragen mag? Geloof niet dat het ergens gemeld is, maar je houdt niet zomaar 1.500 euro over lijkt me.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 21:15:30 #174
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111307677
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 20:35 schreef Apollon het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan je startkapitaal als ik vragen mag? Geloof niet dat het ergens gemeld is, maar je houdt niet zomaar 1.500 euro over lijkt me.
Sparen?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_111310556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 21:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sparen?
:+ Als TS 1.500 euro bij heeft weten te sparen door vakken te vullen of kranten te bezorgen, dan kan het best pijnlijk zijn om zomaar 40-60 euro te zien verdampen (daar moet je toch een goed aantal uren voor maken). Dat zou wat van het hypernerveuze gedrag van TS verklaren. En emoties zijn over het algemeen een slechte raadgever. No offence, maar voorlopig komt TS nog niet over als een geschikte belegger.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:10:26 #176
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_111310832
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:06 schreef Apollon het volgende:

[..]

:+ Als TS 1.500 euro bij heeft weten te sparen door vakken te vullen of kranten te bezorgen, dan kan het best pijnlijk zijn om zomaar 40-60 euro te zien verdampen (daar moet je toch een goed aantal uren voor maken). Dat zou wat van het hypernerveuze gedrag van TS verklaren. En emoties zijn over het algemeen een slechte raadgever. No offence, maar voorlopig komt TS nog niet over als een geschikte belegger.
Gezien het feit TS nog jong is, is het (relatief) gezien niet zo'n probleem dat je vaak op de blaren moet zitten. Ik was liever ook eerder met beleggen begonnen. Des te ouder je bent, des te minder risico je kunt nemen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_111312277
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gezien het feit TS nog jong is, is het (relatief) gezien niet zo'n probleem dat je vaak op de blaren moet zitten. Ik was liever ook eerder met beleggen begonnen. Des te ouder je bent, des te minder risico je kunt nemen.
Eens, maar daarom vraag ik mij ook af waar die nervositeit van TS vandaan komt. Lijkt me niet echt nodig...
pi_111312906
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:06 schreef Apollon het volgende:

[..]

Hehe, ik maak me niet echt zorgen over me geld omdat ik er anders toch weinig mee doe.
Gewerkt voor me geld heb ik bijna nooit, ik heb soms wel een baantje maar dan is dat voor even en niet als krantenbezorger ofzo xD maar dan zijn het ook baantjes die goed verdiende. Nu werk ik bij een restaurant (bediening) en krijg ik 4.50 betaald als 16 jarige. en voor de rest hoef ik weinig zelf te betalen(niks eigenlijk) ik werk ook alleen als ik zin heb dus dat is zo 1-2 keer per maand. 2 jaar geleden had ik geen zin om iets te doen en vanaf toen kreeg ik geen zakgeld meer en krijg nu nog steeds geen zakgeld QQ. en ja de rest komt eigenlijk van verjaardagen e.d

Ik zie het beleggen meer als een uitdaging en doe het niet perse voor het geld (wat wel mooi zou zijn) en ook om mezelf te motiveren om weer te werken nu ik weer minder geld op me rekening heb (want ben behoorlijk lui geworden).

Al met al ben ik toch een redelijk geschikte belegger volgens mij :)
graag verwijderen
  dinsdag 8 mei 2012 @ 22:53:31 #179
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111313533
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 22:42 schreef Taciho het volgende:

[..]

Hehe, ik maak me niet echt zorgen over me geld omdat ik er anders toch weinig mee doe.
Gewerkt voor me geld heb ik bijna nooit, ik heb soms wel een baantje maar dan is dat voor even en niet als krantenbezorger ofzo xD maar dan zijn het ook baantjes die goed verdiende. Nu werk ik bij een restaurant (bediening) en krijg ik 4.50 betaald als 16 jarige. en voor de rest hoef ik weinig zelf te betalen(niks eigenlijk) ik werk ook alleen als ik zin heb dus dat is zo 1-2 keer per maand. 2 jaar geleden had ik geen zin om iets te doen en vanaf toen kreeg ik geen zakgeld meer en krijg nu nog steeds geen zakgeld QQ. en ja de rest komt eigenlijk van verjaardagen e.d

Ik zie het beleggen meer als een uitdaging en doe het niet perse voor het geld (wat wel mooi zou zijn) en ook om mezelf te motiveren om weer te werken nu ik weer minder geld op me rekening heb (want ben behoorlijk lui geworden).

Al met al ben ik toch een redelijk geschikte belegger volgens mij :)
zo ben ik ook begonnen, met zelfs maar 1000 euro :P al werk ik er juist wel veel bij. je moet je met beleggen vooral niet laten demotiveren door anderen omdat ze zeggen dat je te weinig geld hebt, te jong bent, niet geschikt e.d. gewoon je eigen plan trekken :Y
pi_111322588
Ik begon zelf op m'n 19e, alleen met 5000 euro en met wat meer risico :')

Achteraf ging dat verbazingwekkend genoeg (laat ik eerlijk zijn) best goed, heb alleen veel geld gedoneerd aan mijn broker.

Het is een klassieke beginnersfout om teveel transacties te maken, of de relatieve omvang hiervan te onderschatten. Vandaar dat mijn advies voor TS is om meer risico (hoeft niet enorm te zijn, maar minstens offensievere aandelen) te nemen (dat kan hij in theorie wel dragen), of juist meer richting een buy & hold strategie te gaan. Aan een neutraal aandeel als DSM (beta van bijna 1) heeft TS niet zoveel.
pi_111323013
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 08:38 schreef Apollon het volgende:
Het is een klassieke beginnersfout om teveel transacties te maken, of de relatieve omvang hiervan te onderschatten. Vandaar dat mijn advies voor TS is om meer risico (hoeft niet enorm te zijn, maar minstens offensievere aandelen) te nemen (dat kan hij in theorie wel dragen), of juist meer richting een buy & hold strategie te gaan. Aan een neutraal aandeel als DSM (beta van bijna 1) heeft TS niet zoveel.
Wat hij ook doet, hij zou zich iets meer in het betreffende bedrijf kunnen verdiepen. Mijn tip is dan ook een kleiner bedrijf te kiezen met een makkelijker te begrijpen product. Dan kan hij z'n eigen visie ontwikkelen over de groei van de markt van dat product.

Als TS zich na DSM nu weer op ING of Aegon zou storten, dan gebeurt er mogelijk weer hetzelfde als nu met DSM. Dat is als blind in een lift stappen met geen enkel idee op welke verdieping de deur weer open gaat.
pi_111324087
Hoi Taciho, je eerste miljoen al binnen? :)
pi_111335126
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 09:48 schreef Outrun12 het volgende:
Hoi Taciho, je eerste miljoen al binnen? :)
Nou.... op dit moment alles behalve dat :P.
heb nu een min van 60 euro ongeveer QQ, vooral door weer een adviesverlaging ( en een verhoging van koersdoel van ING ). Maar DSM houdt het aardig vol en staat wel in het rijtje van minst harde dalers :).

Nu is het hopen op betere dagen :D
graag verwijderen
pi_111335740
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 14:47 schreef Taciho het volgende:

[..]

Nou.... op dit moment alles behalve dat :P.
heb nu een min van 60 euro ongeveer QQ, vooral door weer een adviesverlaging ( en een verhoging van koersdoel van ING ). Maar DSM houdt het aardig vol en staat wel in het rijtje van minst harde dalers :).

Nu is het hopen op betere dagen :D
Pas maar op, beleggen kan leiden tot verslaving :)
pi_111336455
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:01 schreef Outrun12 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ?
graag verwijderen
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:31:57 #186
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111336968
quote:

[..]

terechte klacht :')

ik kan ook moeilijk stoppen denk ik, maar zolang ik er ook geld aan overhoud maakt dat mij niet zo heel veel uit :P ik heb zelfs er een tijdje over gedacht om ook een dollarrekening te openen zodat ik ook 's avonds kon traden. gelukkig kon ik mezelf beheersen. :')___!

overigens houdt DSM het heel mooi TS ^O^ ik begin alleen wel steeds meer te vrezen dat de huidige koersval geen dipje of correctie meer is, maar dat we weer dieper gaan zakken. Ik heb altijd gedacht dat Griekenland wel in de Eurozone zou blijven en niet failliet zou gaan, maar ik begin daar steeds meer over te twijfelen, zeker nu ze waarschijnlijk alweer nieuwe verkiezingen krijgen. Maar ach, dat bied ook weer kansen :+
pi_111337533
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:31 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ik kan ook moeilijk stoppen denk ik, maar zolang ik er ook geld aan overhoud maakt dat mij niet zo heel veel uit :P ik heb zelfs er een tijdje over gedacht om ook een dollarrekening te openen zodat ik ook 's avonds kon traden. gelukkig kon ik mezelf beheersen. :')___!

Binck heeft standaard al een dollarrekening toch?
Ik zat er ook aan te denken omdat de S&P het altijd nog best redelijk doet met al die onrust in de EU

En het is ook wel leuk om iets te doen te hebben in de avond haha.
graag verwijderen
  woensdag 9 mei 2012 @ 15:57:05 #188
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111337953
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:46 schreef Taciho het volgende:

[..]

Binck heeft standaard al een dollarrekening toch?
Ik zat er ook aan te denken omdat de S&P het altijd nog best redelijk doet met al die onrust in de EU

[ afbeelding ]

En het is ook wel leuk om iets te doen te hebben in de avond haha.
klopt, maar als ik in Amerika ga traden doe ik dat liever bij een Amerikaanse broker, omdat ik dan niet hoef te betalen voor real time koersen en omdat die meestal (veel) goedkoper zijn qua transactiekosten.

opzich maakt mij die onrust in europa niet zo veel uit, ik doe meer speculeren dan beleggen, dus een beetje volatiliteit vind ik opzich wel lekker (tot bepaalde hoogte dan :P), veel beter dan van die saaie vlakke dagen ^O^
pi_111338362
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:19 schreef Taciho het volgende:

[..]

Hoe bedoel je ?
Hoe meer je snapt / leert, hoe leuker het allemaal wordt..het kan echt een tijdvreter worden en behoorlijke impact op je rl leven (lees - met een beetje beleggen in NL aandelen etc heb je hier niet echt last van :) )

Tijdzones, de verschillende beurzen, contacten in het buitenland etc. Tijden gehad dat ik vergat te slapen / eten c_/

Het is moeilijk om er niet de hele dag mee bezig te zijn (voor mij en vele andere).

Beleggen zonder emotie is voor sommige mensen best moeilijk, wat erg vermoeiend kan zijn.

Maar goed, ben benieuwd hoe jij dit in de toekomst ervaart :)
pi_111338395
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 15:31 schreef Shispeed het volgende:

[..]

overigens houdt DSM het heel mooi TS ^O^ ik begin alleen wel steeds meer te vrezen dat de huidige koersval geen dipje of correctie meer is, maar dat we weer dieper gaan zakken. Ik heb altijd gedacht dat Griekenland wel in de Eurozone zou blijven en niet failliet zou gaan, maar ik begin daar steeds meer over te twijfelen, zeker nu ze waarschijnlijk alweer nieuwe verkiezingen krijgen. Maar ach, dat bied ook weer kansen :+
Klacht? :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:12:22 #191
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111338465
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:10 schreef Outrun12 het volgende:

[..]

Klacht? :')
sorry ik zit te veel in de Klaagbaak :')
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:13:17 #192
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111338499
Ik zou het neit doen, maar zo te zien is dat advies al te laat ;)
Beleggen met zo'n minimale portefeuille lijkt me gewoon geen zin hebben tenzij je het echt als 'leergeld' ziet. Voor jou is 1500 nog enorm veel geld iig lijkt me?

Hiermee wil ik niet elitair overkomen, maar meer dat ik me kan voorstellen dat dat je gehele vermogen is :o
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_111338805
quote:
19s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:13 schreef kingmob het volgende:
Ik zou het neit doen, maar zo te zien is dat advies al te laat ;)
Beleggen met zo'n minimale portefeuille lijkt me gewoon geen zin hebben tenzij je het echt als 'leergeld' ziet. Voor jou is 1500 nog enorm veel geld iig lijkt me?

Hiermee wil ik niet elitair overkomen, maar meer dat ik me kan voorstellen dat dat je gehele vermogen is :o
Nee is niet heel me vermogen haha had het zelfs verhoogd naar 1750 euro ( zit al in DSM haha).
Ik heb genoeg geld over op me bank om nog dingen te kunnen doen ;)
En ik ben het niet met je eens dat het geen zin heeft want ik kan, als ik alles in zoveel mogelijk in een fonds doe, redelijke winsten maken (en verliezen). De transactie kosten (eerste 50 euro gratis) waren minder dan 1% rendement dus het kan snel gaan
graag verwijderen
  woensdag 9 mei 2012 @ 16:24:51 #194
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_111338956
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:20 schreef Taciho het volgende:

[..]

Nee is niet heel me vermogen haha had het zelfs verhoogd naar 1750 euro ( zit al in DSM haha).
Ik heb genoeg geld over op me bank om nog dingen te kunnen doen ;)
En ik ben het niet met je eens dat het geen zin heeft want ik kan, als ik alles in zoveel mogelijk in een fonds doe, redelijke winsten maken (en verliezen). De transactie kosten (eerste 50 euro gratis) waren minder dan 1% rendement dus het kan snel gaan
Nouja, zin is relatief. Als jij winst maakt en je hebt plezier haal je er misschien idd uit wat je wil. Zelf ben ik geen 'liefhebber' en heb dus de conclusie getrokken dat het het niet waard was. Te veel werk om (misschien) een klein beetje meer rendement er uit te slepen dan een goed spaarplan, of heel veel risico nemen. Zolang je maar niet de verkeerde verwachtingen van gouden bergen hebt :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_111338968
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:09 schreef Outrun12 het volgende:

[..]

Beleggen zonder emotie is voor sommige mensen best moeilijk, wat erg vermoeiend kan zijn.

Haha ja ik begrijp wat je hiermee bedoelt.
Ik kon me nog redlijk beheersen toen de koers van DSM in een dag 4.5% naar beneden ging :(.
Maar ik heb het nu al een beetje geaccepteerd dat het nog wel even duurt voordat ik weer op het oude niveau zit.
graag verwijderen
pi_111338992
Nee ik heb al lang ingezien dat het niet allemaal zo makkelijk gaat op de beurs :)
graag verwijderen
pi_111339082
quote:
10s.gif Op woensdag 9 mei 2012 16:12 schreef Shispeed het volgende:

[..]

sorry ik zit te veel in de Klaagbaak :')
np :)
pi_111341405
Hup DSM Hup *O* :s)
graag verwijderen
pi_111342778
Sparen is niet echt een optie. Een rente van maximaal 3% kan niet op tegen 1,2% belasting + inflatie. De enige manier om je vermogen echt te laten groeien is door te investeren. Gelukkig kan dat laatste best leuk zijn :P

Met name in het begin kun je er veel tijd aan kwijt zijn. Na verloop van tijd voel je wel aan wat belangrijk is en wat niet, dus dan gaat het meeste nieuws langs je heen.
pi_111344611
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:21 schreef Taciho het volgende:
Hup DSM Hup *O* :s)
Haha, onze Warren Junior :)
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 17:55 schreef Apollon het volgende:
Sparen is niet echt een optie. Een rente van maximaal 3% kan niet op tegen 1,2% belasting + inflatie. De enige manier om je vermogen echt te laten groeien is door te investeren. Gelukkig kan dat laatste best leuk zijn :P

Met name in het begin kun je er veel tijd aan kwijt zijn. Na verloop van tijd voel je wel aan wat belangrijk is en wat niet, dus dan gaat het meeste nieuws langs je heen.
Klopt helemaal, neemt niet weg dat ik soms nog steeds uren naar dezelfde charts kan kijken :)

Ik ben een nieuws-junkie, zal helaas altijd zo blijven :)
pi_111346928
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 18:46 schreef Outrun12 het volgende:

[..]

Haha, onze Warren Junior :)

[..]

Klopt helemaal, neemt niet weg dat ik soms nog steeds uren naar dezelfde charts kan kijken :)

Ik ben een nieuws-junkie, zal helaas altijd zo blijven :)
Haha nou ik sta nog steeds 3.5% verlies dus dat duurt nog wel even.

Wel heb ik dat wanneer de beurs sluit ik dat jammer vind en niet kan wachten tot die weer open gaat xD. Daarom wil ik ook aandelen in de VS :p
graag verwijderen
pi_111351296
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2012 19:38 schreef Taciho het volgende:

[..]

Haha nou ik sta nog steeds 3.5% verlies dus dat duurt nog wel even.

Wel heb ik dat wanneer de beurs sluit ik dat jammer vind en niet kan wachten tot die weer open gaat xD. Daarom wil ik ook aandelen in de VS :p
Ach, ik sta zelf 12% in de min over mijn hele portefeuille, de afgelopen 20 dagen ging het hard :+ Maar het kan net zo hard weer de andere kant op gaan, dus zo spannend is dat nou ook weer niet :P Wat mij betreft mag het allemaal nog verder naar beneden (en dat zal het ook wel gaan), ben voorlopig toch nog niet klaar met kopen :')
pi_111355141
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 20:57 schreef Apollon het volgende:

[..]

Ach, ik sta zelf 12% in de min over mijn hele portefeuille, de afgelopen 20 dagen ging het hard :+ Maar het kan net zo hard weer de andere kant op gaan, dus zo spannend is dat nou ook weer niet :P Wat mij betreft mag het allemaal nog verder naar beneden (en dat zal het ook wel gaan), ben voorlopig toch nog niet klaar met kopen :')
Hoeveel geld heb jij dan ongeveer in je portefeuille zitten ?
graag verwijderen
pi_111357603
9k pas, dus dat is een min van meer dan 1k :+ Ik ben trouwens tegenwoordig wel enigzins beperkt in mijn handelen uit hoofde van mijn functie (ik mag bijvoorbeeld niet zomaar het ene moment verkopen om het op een later moment goedkoper weer aan te kopen), anders had ik wel geprobeerd mijn transacties nog wat beter te timen. Maar goed, het zij zo, met de focus op de lange termijn maakt het niet zo heel veel uit en moet ik het maar slikken.

[ Bericht 26% gewijzigd door Apollon op 09-05-2012 22:49:23 ]
pi_111360993
quote:

[..]

Jups.
Beste oplossing om daarvanaf te komen is een baan waarbij je authorisatie moet vragen voor alle transacties. (*Frustrated)...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_111365582
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2012 23:57 schreef miro86 het volgende:

[..]

Jups.
Beste oplossing om daarvanaf te komen is een baan waarbij je authorisatie moet vragen voor alle transacties. (*Frustrated)...
Dat dus :') Al is het voordeel dat je minder kosten maakt aan transacties, maar verder ga je nooit een optimaal rendement meer halen :(
  donderdag 10 mei 2012 @ 10:28:49 #207
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111368702
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 07:33 schreef Apollon het volgende:

[..]

Dat dus :') Al is het voordeel dat je minder kosten maakt aan transacties, maar verder ga je nooit een optimaal rendement meer halen :(
wat van banen gaat het dan om?
pi_111369871
quote:
10s.gif Op donderdag 10 mei 2012 10:28 schreef Shispeed het volgende:

[..]

wat van banen gaat het dan om?
Risicomanagement in de bancaire sector.
  donderdag 10 mei 2012 @ 11:15:05 #209
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_111370157
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 11:07 schreef Apollon het volgende:

[..]

Risicomanagement in de bancaire sector.
ok dan begrijp ik het wel ja :)
pi_111385381
Zo was weer redelijke dag op de beurs en ook een bescheiden plusje voor DSM. Nu wachten op morgen want dan is de jaarlijkse AVA van DSM. Misschien hebben ze nog wat te melden wat het aandeel kan laten stijgen.
graag verwijderen
pi_111386140
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:53 schreef Taciho het volgende:
Zo was weer redelijke dag op de beurs en ook een bescheiden plusje voor DSM. Nu wachten op morgen want dan is de jaarlijkse AVA van DSM. Misschien hebben ze nog wat te melden wat het aandeel kan laten stijgen.
Een AVA is van nature niet verrassend (geen verrassing, geen prijsverandering), omdat de agenda ruim van tevoren vastgelegd is. Dit is een wettelijke verplichting; voor bijzondere zaken zou nu een buitengewone vergadering gepland moeten worden omdat het niet meer meegenomen mag worden. Dus nee, dit heeft geen enkel effect op de koers.
pi_111386281
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:13 schreef Apollon het volgende:

[..]

Een AVA is van nature niet verrassend (geen verrassing, geen prijsverandering), omdat de agenda ruim van tevoren vastgelegd is. Dit is een wettelijke verplichting; voor bijzondere zaken zou nu een buitengewone vergadering gepland moeten worden omdat het niet meer meegenomen mag worden. Dus nee, dit heeft geen enkel effect op de koers.
Het dividend e.d wordt wel vastgesteld toch?
graag verwijderen
pi_111386573
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2012 18:17 schreef Taciho het volgende:

[..]

Het dividend e.d wordt wel vastgesteld toch?
Vastgesteld/goedgekeurd. Het is de directie die een voorstel doet, wat al bekend is namelijk 1,45 per aandeel (waarvan 1 euro overblijft na een interim dividend van 0,45 in augustus vorig jaar).
pi_111428009
Op de AVA is besloten dat er aandelen ingetrokken worden door DSM. Heeft dit effect op de koers op korte termijn?

P.s: ik heb me verlies bijna weer terugverdiend vandaag :)
graag verwijderen
pi_111428503
Lijkt me niet. DSM geeft volgens mij een keuzedividend, dus is het intrekken van aandelen een logische stap om verwatering van de WPA te voorkomen (bij een stockdividend komen juist meer aandelen in omloop). Dit zou geen prijseffect tot gevolg moeten hebben.
pi_111428774
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:03 schreef Apollon het volgende:
Lijkt me niet. DSM geeft volgens mij een keuzedividend, dus is het intrekken van aandelen een logische stap om verwatering van de WPA te voorkomen (bij een stockdividend komen juist meer aandelen in omloop). Dit zou geen prijseffect tot gevolg moeten hebben.
Ze zeiden dat de aandelen uit hun eigen voorraad komen dus dan komen er geen nieuwe aandelen in omloop toch? En intrekken van aandelen betekent toch dat ze niet meer in omloop zijn ?
graag verwijderen
pi_111430226
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:10 schreef Taciho het volgende:

[..]

Ze zeiden dat de aandelen uit hun eigen voorraad komen dus dan komen er geen nieuwe aandelen in omloop toch? En intrekken van aandelen betekent toch dat ze niet meer in omloop zijn ?
Bij een stockdividend komen automatisch nieuwe aandelen in omloop. Stel, een bedrijf heeft 100 geplaatste aandelen met een waarde van 10 euro. De winst is 1000 euro dus de WPA is ook 10 euro. Het bedrijf keert 10% uit, dus 1 euro per aandeel. Kiest men voor stockdividend dan krijgt men 1 nieuw aandeel per 10 bestaande aandelen. Kiest iedereen voor stockdividend, dan zijn er na uitkering 110 aandelen in omloop. De WPA gaat hierdoor omlaag naar ong. 9,09 per aandeel.

Als het bedrijf er zelf 10 had voor uitkering (11 na uitkering). Dan kunnen ze besluiten er 10 in te trekken (hierna bestaan de aandelen niet meer). De WPA komt dan terug op 10. Dus het is puur het tegengaan van verwatering.
pi_111430420
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:47 schreef Apollon het volgende:

[..]

Bij een stockdividend komen automatisch nieuwe aandelen in omloop. Stel, een bedrijf heeft 100 geplaatste aandelen met een waarde van 10 euro. De winst is 1000 euro dus de WPA is ook 10 euro. Het bedrijf keert 10% uit, dus 1 euro per aandeel. Kiest men voor stockdividend dan krijgt men 1 nieuw aandeel per 10 bestaande aandelen. Kiest iedereen voor stockdividend, dan zijn er na uitkering 110 aandelen in omloop. De WPA gaat hierdoor omlaag naar ong. 9,09 per aandeel.

Als het bedrijf er zelf 10 had voor uitkering (11 na uitkering). Dan kunnen ze besluiten er 10 in te trekken (hierna bestaan de aandelen niet meer). De WPA komt dan terug op 10. Dus het is puur het tegengaan van verwatering.
Ah ok maar de omwisselverhouding wordt het gemiddelde van 3 dagen. Stel dat kom uit op 42 euro dan krijg je per 42 aandelen een aandeel. Ik heb nu 40 aandelen, krijg ik nu niks?
graag verwijderen
pi_111430602
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:51 schreef Taciho het volgende:

[..]

Ah ok maar de omwisselverhouding wordt het gemiddelde van 3 dagen. Stel dat kom uit op 42 euro dan krijg je per 42 aandelen een aandeel. Ik heb nu 40 aandelen, krijg ik nu niks?
Ik meen me te herinneren dat ik ooit ergens een optie heb gezien om een eventueel verschil bij te kopen, maar of dit bij Binck was... Dit gebeurt mogelijk automatisch, maar wellicht krijg je anders cash. Je krijgt sowieso iets, check het even bij de klantenservice.
pi_111430913
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 18:57 schreef Apollon het volgende:

[..]

Ik meen me te herinneren dat ik ooit ergens een optie heb gezien om een eventueel verschil bij te kopen, maar of dit bij Binck was... Dit gebeurt mogelijk automatisch, maar wellicht krijg je anders cash. Je krijgt sowieso iets, check het even bij de klantenservice.
Ja ik kan kiezen tussen Stock of cash nu maar als ik ze wil bijkopen moet dat dan voordat ze ex-dividend gaan (volgende week dinsdag) of kan het ook nog daarna. De omwisselverhouding wordt namelijk pas eind mei bekend.
graag verwijderen
pi_111432640
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:05 schreef Taciho het volgende:

[..]

Ja ik kan kiezen tussen Stock of cash nu maar als ik ze wil bijkopen moet dat dan voordat ze ex-dividend gaan (volgende week dinsdag) of kan het ook nog daarna. De omwisselverhouding wordt namelijk pas eind mei bekend.
Ik bedoelde bijkopen als het verschil in euro's tussen wat een uitgekeerd aandeel waard zou zijn, en waar je verhoudingsgewijs recht op zou hebben. Als 42 aandelen recht geeft op 1 nieuwe, dan zou het deel wat je tekort komt in cash (als je er bijvoorbeeld 40 hebt) verrekend kunnen worden (dus dan leg je in het voorbeeld automatisch 2 euro bij). Maar hoe de broker dit afhandelt zou je even kunnen checken, bij de Rabobank kon je het altijd aangeven.
pi_111433808
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:43 schreef Apollon het volgende:

[..]

Ik bedoelde bijkopen als het verschil in euro's tussen wat een uitgekeerd aandeel waard zou zijn, en waar je verhoudingsgewijs recht op zou hebben. Als 42 aandelen recht geeft op 1 nieuwe, dan zou het deel wat je tekort komt in cash (als je er bijvoorbeeld 40 hebt) verrekend kunnen worden (dus dan leg je in het voorbeeld automatisch 2 euro bij). Maar hoe de broker dit afhandelt zou je even kunnen checken, bij de Rabobank kon je het altijd aangeven.
Ah zo ik dacht altijd dat je aandelen moest bijkopen 8)7 .
In ieder geval bedankt voor de uitleg :) , heb ze een mail gestuurd of het mogelijk is,
graag verwijderen
pi_111433980
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 19:43 schreef Apollon het volgende:

[..]

Ik lees net dat als je nadat het aandeel ex dividend gaat en je het aandeel dan verkoopt dat je dan alsnog dividend krijgt.

Is dit echt zo?
graag verwijderen
pi_111434146
Hehe er is trouwens net nog een nieuwe advies uitgegeven voor DSM (nabeurs)

11-05-2012 ABN Amro Buy 50,00 :D :D
graag verwijderen
pi_111434572
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:08 schreef Taciho het volgende:

[..]

Ik lees net dat als je nadat het aandeel ex dividend gaat en je het aandeel dan verkoopt dat je dan alsnog dividend krijgt.

Is dit echt zo?
De dag vóór de ex-dividend datum is bepalend voor wie er recht heeft op dividend, dit wordt na sluiting van de beurs vastgesteld. Mocht je maandag de 14e om half 6 in de middag nog aandelen bijkopen, dan geven deze recht op dividend. Mocht je je aandelen dan verkopen, dan heb je geen recht meer op dividend. Op de 15e is de koers van DSM vanaf de opening gecorrigeerd voor de dividenduitkering.
pi_111434748
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:19 schreef Apollon het volgende:

[..]

De dag vóór de ex-dividend datum is bepalend voor wie er recht heeft op dividend, dit wordt na sluiting van de beurs vastgesteld. Mocht je maandag de 14e om half 6 in de middag nog aandelen bijkopen, dan geven deze recht op dividend. Mocht je je aandelen dan verkopen, dan heb je geen recht meer op dividend. Op de 15e is de koers van DSM vanaf de opening gecorrigeerd voor de dividenduitkering.
Dus als ik alles op de 16de verkoop dan krijg ik gewoon het dividend?
graag verwijderen
pi_111434796
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:22 schreef Taciho het volgende:

[..]

Dus als ik alles op de 16de verkoop dan krijg ik gewoon het dividend?
Zelfs als je het verkoopt op de 15e, om 1 (seconde :')) over 9 :+
pi_111435267
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:23 schreef Apollon het volgende:

[..]

Zelfs als je het verkoopt op de 15e, om 1 (seconde :')) over 9 :+
Hehe als ik dat zou doen maak ik 0,0 euro winst met dividend xD
graag verwijderen
pi_111436210
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:30 schreef Taciho het volgende:

[..]

Hehe als ik dat zou doen maak ik 0,0 euro winst met dividend xD
Je maakt sowieso geen winst op het dividend. Wellicht heb je over een tijdje een extra aandeel, maar voorlopig gaat de koers van DSM ook omlaag met een euro. Of je nu 42 aandelen hebt die 42 euro waard zijn, of 43 die 41 waard zijn maakt niks uit (eigenlijk scheelt het een euro, maar dit is een simpel voorbeeld - in werkelijkheid is het verschil 0).

Trouwens is het wel handig te bedenken of je echt stockdividend wilt, want het gaat nog even duren voor je die ene hebt. Ga je alles verkopen op de 15e, dan moet je uiteindelijk ook nog eens 10 euro betalen om die ene te verkopen als je die eenmaal hebt. Kies je daarentegen voor cash, dan betaal je 15% dividendbelasting + nog een paar cent aan kosten dus krijg je rond de 34 euro uitgekeerd (iets meer dan wanneer je een aandeel krijgt, die je uiteindelijk los verkoopt).
pi_111436955
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:46 schreef Apollon het volgende:

[..]

Je maakt sowieso geen winst op het dividend. Wellicht heb je over een tijdje een extra aandeel, maar voorlopig gaat de koers van DSM ook omlaag met een euro. Of je nu 42 aandelen hebt die 42 euro waard zijn, of 43 die 41 waard zijn maakt niks uit (eigenlijk scheelt het een euro, maar dit is een simpel voorbeeld - in werkelijkheid is het verschil 0).

Trouwens is het wel handig te bedenken of je echt stockdividend wilt, want het gaat nog even duren voor je die ene hebt. Ga je alles verkopen op de 15e, dan moet je uiteindelijk ook nog eens 10 euro betalen om die ene te verkopen als je die eenmaal hebt. Kies je daarentegen voor cash, dan betaal je 15% dividendbelasting + nog een paar cent aan kosten dus krijg je rond de 34 euro uitgekeerd (iets meer dan wanneer je een aandeel krijgt, die je uiteindelijk los verkoopt).
Ja daar zat ik ook al over te denken omdat ik bij binck waarschijnlijk toch niet automatisch kan bijkopen.

Al ik ze verkoop dan ga ik voor ASML denk ik, want nu ik zo kijk naar Nvidia die gewoon leeg gekocht is door de vele orders zullen er ook wel grote winsten zijn voor bijvoorbeeld Intel waar ASML zaken mee doet
graag verwijderen
pi_111437834
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 20:46 schreef Apollon het volgende:

[..]

Meestal stijgt een aandeel weer snel als het ex-dividend gaan omdat mensen dan kopen omdat het aandeel dan laag staat dus ja met dividend heb je meer zekerheid op een vast bedrag.
graag verwijderen
pi_111438515
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:15 schreef Taciho het volgende:

[..]

Meestal stijgt een aandeel weer snel als het ex-dividend gaan omdat mensen dan kopen omdat het aandeel dan laag staat dus ja met dividend heb je meer zekerheid op een vast bedrag.
De koers is misschien lager, maar de waarde van het bedrijf is dat automatisch ook. Een deel van de waarde wordt immers uitgekeerd, dus fundamenteel is de nieuwe prijs correct (niet lager of hoger dan voorheen). Voor kleine beleggers kan het misschien nog wel wat uitmaken of men voor of na de ex-dividend datum instapt (vanwege de -minimale- kosten), maar voor de echte market movers is dit geen factor. :P
pi_111438937
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:27 schreef Apollon het volgende:

[..]

De koers is misschien lager, maar de waarde van het bedrijf is dat automatisch ook. Een deel van de waarde wordt immers uitgekeerd, dus fundamenteel is de nieuwe prijs correct (niet lager of hoger dan voorheen). Voor kleine beleggers kan het misschien nog wel wat uitmaken of men voor of na de ex-dividend datum instapt (vanwege de -minimale- kosten), maar voor de echte market movers is dit geen factor. :P
Ah oké, werd net gebeld door Binck en ze zeiden dat het niet mogelijk was :(. Nu hebben ze het als suggestie in het systeem gezet dus misschien kan het ooit toch wel :).

Maarja dan wordt het dus cash dividend of maandag verkopen als ik nog op winst uitkom.
graag verwijderen
pi_111440541
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 21:34 schreef Taciho het volgende:

[..]

Ah oké, werd net gebeld door Binck en ze zeiden dat het niet mogelijk was :(. Nu hebben ze het als suggestie in het systeem gezet dus misschien kan het ooit toch wel :).

Maarja dan wordt het dus cash dividend of maandag verkopen als ik nog op winst uitkom.
Na 9 nog? :o Grappig dat ze daar nog niet aan gedacht hadden dan trouwens.. :P

Het aandeel had trouwens wel kunnen stijgen als het echt substantieel "goedkoper" werd, denk aan Apple. Veel mensen hikken tegen die prijs van $566 aan nu. Veel particulieren zouden instappen als dat $56,6 werd bijvoorbeeld (door een 1:10 splitsing). Maar 1 euro op 42 euro veranderd niet zoveel aan de perceptie ;) De gedachtegang is wel aardig, maar dan moet het dus wat extremer zijn :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Apollon op 12-05-2012 14:06:49 ]
  zondag 13 mei 2012 @ 11:10:46 #235
375155 HarmsonFX
Twitmeister
pi_111485387
Plus500 betaal je geen transactiekosten.. Binck vind ik wel ok. Op zich is het nu wel een goed moment om in te stappen maar dan moet je wel even geduld hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kaas- op 13-05-2012 20:00:02 (spam) ]
Tips: Betaalde linkverkorter Adf.ly Plus500 affilaite program Plus500 affiliate Snel online handelen Plus500 broker Informatiesite Forex Theforexcompass.com
pi_111487629
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2012 11:10 schreef HarmsonFX het volgende:
Plus500 betaal je geen transactiekosten.. Binck vind ik wel ok. Op zich is het nu wel een goed moment om in te stappen maar dan moet je wel even geduld hebben. Anders kijk je even op mijn site.. staat veel tips op.
Dat klinkt mooi... Totdat je vervolgens leest dat ze in eerste plaats de slechtste prijs aanbieden (ze verdienen aan spreads) en dat je moet betalen voor overnight posities, dan zijn ze opeens een van de duurste (alleen minder transparant). Voor daytraden is het echter ook niet optimaal, omdat je zelf niet mag scalpen (je mag een positie blijkbaar niet sluiten in 10 minuten). :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Apollon op 13-05-2012 16:52:38 ]
pi_111533791
Hey,

Bij binck heb je de optie om geavanceerde orders uit te voeren.
Ik heb me ingelezen en weet wat alles inhoud.
Maar vinden jullie dat het iets toevoegt en is het handig ( het is gratis bij binck).

Bij voorbaat dank
graag verwijderen
  maandag 14 mei 2012 @ 20:54:05 #238
375155 HarmsonFX
Twitmeister
pi_111550542
@Apollon veel brokers verdienen aan spreads inderdaad. Dat je niet mag scalpen bij Plus500 was mij onbekend. Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet? Spreads krijgen ze toch.. waar vond je die info?

Waar ik zelf wel enthousiast over ben is Etoro maar dat is meer een investment network en puur op de Forex gericht. Je kan er social traden.. dat wil zeggen je kan handelaren kopiėren. Die handelaren verdienen weer een fee voor hun kopieerders zodat ze er alles aan doen je tevreden te stellen. Zo kun je dus professionele en succesvolle handelaren kopiėren. Wel eerst goed in verdiepen want een flapdrol kopiėren kan je wel geld kosten ;-)
Ik heb mijn bevindingen opgeschreven op http://theforexcompass.com daar staat ook een fimpje erover. Kiek maar ff..
Tips: Betaalde linkverkorter Adf.ly Plus500 affilaite program Plus500 affiliate Snel online handelen Plus500 broker Informatiesite Forex Theforexcompass.com
  maandag 14 mei 2012 @ 20:55:18 #239
375155 HarmsonFX
Twitmeister
pi_111550629
Ohja en daytraden op de Forex is sowieso af te raden omdat daar zowat geen voorspellingen op te doen zijn.
pi_111555802
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 20:54 schreef HarmsonFX het volgende:
@Apollon veel brokers verdienen aan spreads inderdaad. Dat je niet mag scalpen bij Plus500 was mij onbekend. Ik zou eigenlijk niet weten waarom niet? Spreads krijgen ze toch.. waar vond je die info?

Waar ik zelf wel enthousiast over ben is Etoro maar dat is meer een investment network en puur op de Forex gericht. Je kan er social traden.. dat wil zeggen je kan handelaren kopiėren. Die handelaren verdienen weer een fee voor hun kopieerders zodat ze er alles aan doen je tevreden te stellen. Zo kun je dus professionele en succesvolle handelaren kopiėren. Wel eerst goed in verdiepen want een flapdrol kopiėren kan je wel geld kosten ;-)
Ik heb mijn bevindingen opgeschreven op http://theforexcompass.com daar staat ook een fimpje erover. Kiek maar ff..
Ja had je site al bekeken, staan inderdaad wel handige dingen op ( termen die ik nog niet kende).
Maar ik zit nu al bij Binck en denk niet dat ik bij Etoro onder de 18 mag meedoen.

Maar toch bedankt voor de info :)
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')