Ze weten wel dat ik 16 ben omdat de rekening gewoon op mijn naam komt alleen toestemming van ouder erbij.quote:Op maandag 16 april 2012 00:49 schreef miro86 het volgende:
[..]
TS, Shispeed heeft een punt.
Als ik me MIFID nog goed kan herineren is het zo dat Binck je hoort te vertellen dat complexe producten niet geschikt zijn voor je, maar je mag ze nog steeds aanschaffen. (Natuurlijk zal Binck niet weten dat TS 16 is, dat mag dus niet, als ik het nog goed weet
[..]
Juist, een 16-jarige en turbo's... we moeten dankbaar zijn dat je geen financieel adviseur bent.
ah oke dan kan ik net zo goed zo dicht mogelijk bij de ¤10 euro transactiekosten zitten om niet teveel te hoeven te betalenquote:Op maandag 16 april 2012 00:50 schreef miro86 het volgende:
[..]
Nee, kleine lettertjes: "Voor deze transacties geldt een minimum van ¤ 10 en een maximum van ¤ 150 per transactie."
quote:Op maandag 16 april 2012 00:54 schreef Taciho het volgende:
[..]
ah oke dan kan ik net zo goed zo dicht mogelijk bij de ¤10 euro transactiekosten zitten om niet teveel te hoeven te betalen
Ik ben het hier grotendeels mee eens. Ik zou alleen niet zo lang wachten.quote:Op maandag 16 april 2012 01:05 schreef JimmyJames het volgende:
Sowieso moet je mijns inziens minstens 1000e per fonds investeren om nog wat over te houden na de transactiekosten. Met 500e per fonds betaal je aan aan- en verkoopkosten 20e oftewel 4% van het bedrag. Dat is werkelijk gigantisch als je bedenkt dat het gemiddelde historische rendement per jaar van aandelen iets van 6% is.
En ja, je inleg is ruimschoots te laag voor lynx.
Het beste wat je kunt doen met 1000e is wachten totdat de waarderingen zodanig laag zijn dat een fors rendement min of meer gegarandeerd is (AEX ruim onder de 200 punten) en dan in een ETF stappen zoals de ishares Europe of Netherlands.
ik zou een fonds nemen die veel in china doet en een hoog rendement qua dvidend geeft dan kom je op DSM en daar zou ik alles indoen , vervolgens niet verkopen tot je 21 bentquote:Op zondag 15 april 2012 21:37 schreef Taciho het volgende:
Oke ben er uit, ik ga beleggen bij binck en heb de map opgevraagd als minderjarige is het geen probleem alleen toestemming ouders nodig. Ik ga me inleg verhogen naar ¤1500 euro omdat ik toch geen scooter of zoiets ga kopen. Ik heb nog een vraag
Als ik 1500 euro inleg, zou ik dan 5 fondsen kiezen met elk 300 euro inleg (-transactie kosten e.d)
of zou ik 3 fondsen doen en daar 500 p,s inleggen?
Bij voorbaat dank
Wat heeft iedereen toch met China?...quote:Op maandag 16 april 2012 10:48 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik zou een fonds nemen die veel in china doet en een hoog rendement qua dvidend geeft dan kom je op DSM en daar zou ik alles indoen , vervolgens niet verkopen tot je 21 bent
Ik zat zelf te denken aan ING omdat er misschien meer geld in het IMF wordt gestopt door landen als Japan en Amerika. Dit zal een positief effect hebben op ING denk ik ( zou zomaar 10% kunnen zijn in een dag). Is dit een logische redenatie of heb ik het nu helemaal fout?quote:Op maandag 16 april 2012 10:48 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik zou een fonds nemen die veel in china doet en een hoog rendement qua dvidend geeft dan kom je op DSM en daar zou ik alles indoen , vervolgens niet verkopen tot je 21 bent
zou kunnen en misschien, dat is dus gokken , dat heeft niets met beleggen en rendement te makenquote:Op maandag 16 april 2012 14:05 schreef Taciho het volgende:
[..]
Ik zat zelf te denken aan ING omdat er misschien meer geld in het IMF wordt gestopt door landen als Japan en Amerika. Dit zal een positief effect hebben op ING denk ik ( zou zomaar 10% kunnen zijn in een dag). Is dit een logische redenatie of heb ik het nu helemaal fout?
nou stagneren op 8% groeiquote:Op maandag 16 april 2012 13:09 schreef floris_b het volgende:
[..]
Wat heeft iedereen toch met China?...
Hun economie begint langzaam te stagneren.
ja en ook voor 2008 keerde ing regelmatig dividend uit (elk half jaar) en als ze ooit weer op hun oude koers zitten (rond 40 euro) laat ik die 1500 euro uitkeren en dan zou ik 8560 euro krijgen ik dit een mooie toekomstvisie gezien mijn leeftijd? heb het trouwens over deze http://www.google.com/finance?q=NYSE%3AINGquote:Op maandag 16 april 2012 14:09 schreef HD9 het volgende:
[..]
zou kunnen en misschien, dat is dus gokken , dat heeft niets met beleggen en rendement te maken
als, dan en misschien ...quote:Op maandag 16 april 2012 14:13 schreef Taciho het volgende:
[..]
ja en ook voor 2008 keerde ing regelmatig dividend uit (elk half jaar) en als ze ooit weer op hun oude koers zitten (rond 40 euro) laat ik die 1500 euro uitkeren en dan zou ik 8560 euro krijgen ik dit een mooie toekomstvisie gezien mijn leeftijd? heb het trouwens over deze http://www.google.com/finance?q=NYSE%3AING
Is er kans dat ING nog verder in kan storten dan dit? Lijkt me sterk dat zo bedrijf nog verder kan krimpenquote:
Lager kan altijd natuurlijk...quote:Op maandag 16 april 2012 14:46 schreef Taciho het volgende:
[..]
Is er kans dat ING nog verder in kan storten dan dit? Lijkt me sterk dat zo bedrijf nog verder kan krimpen
je zit fout.quote:Op maandag 16 april 2012 16:24 schreef Taciho het volgende:
Oke ben er wel zo beetje uit denk.
Ik ben van plan om voor ¤1500 aan aandelen van ING in Amerika
Hier onderbouw ik mijn keuze:
De banken in Amerika gaan in bosjes failliet en ING wordt gesteund door de staat als er echt iets mee gebeurt. Daarom ben ik van mening dat het aandeel alleen maar sterker kan worden dan voorheen door de verminderde concurrentie. Ook denk ik dat er geen nieuwe schuldencrisis komt en dat dit vroegtijdig wordt opgelost en anders wacht ik gewoon, want ik ben van plan om het er pas tegen 19-20 eraf te halen en in de tussentijd van verdiend geld weer nieuwe beleggingen te doen zodat ik zo mijn portefeuille kan verhogen en langzaam kan opbouwen (als het goed gaat) met de tijd i.p.v laat beginnen. En als ik eindelijk werk is ¤1500 euro toch niet zo groot bedrag dus als het slecht gaat zit ik er niet echt mee. Alle extra is mooi meegenomen!
Verbeter me als ik fout zit!
Kan je onderbouwen dat dit aandeel nog verder kan stijgen met de tijd ?quote:Op maandag 16 april 2012 16:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
je zit fout.
Doe maar voor 1500 euro aan DSM in je schaduw/ testportefeuille
DSM zit in onder andere in de volgende sectoren: de voedingsmiddelenindustrie, de gezondheidssector, auto-industrie, verf en bouw.quote:Op maandag 16 april 2012 16:25 schreef HD9 het volgende:
[..]
je zit fout.
Doe maar voor 1500 euro aan DSM in je schaduw/ testportefeuille
Als ik nou 35 aandelen DSM koop voor ongeveer ¤1500 voor ¤42 p.a.quote:Op maandag 16 april 2012 16:41 schreef floris_b het volgende:
[..]
DSM zit in onder andere in de volgende sectoren: de voedingsmiddelenindustrie, de gezondheidssector, auto-industrie, verf en bouw.
De auto-industrie en de bouw hebben allebei een klap gehad.
Verf wordt voor een groot gedeelte gebruikt in de bouw en in de auto-industrie.
Gewoon doen jonge!quote:Op maandag 16 april 2012 17:46 schreef Taciho het volgende:
[..]
Als ik nou 35 aandelen DSM koop voor ongeveer ¤1500 voor ¤42 p.a.
Zou ik ze dan weer verkopen als het aandeel op ¤50 staat dan heb ik ¤280 winst min 20 transferkosten dan kom ik uit op een portefeuille van ¤1760 euro en kan ik hiermee weer verder.
Is dit slim?
Een aandeel kopen en weer verkopen als het gestegen is, is de basis van de handel 'buy low, sell high'. Echter kan DSM net zo gemakkelijk de andere kant op gaan en weer dalen naar +30e.quote:Op maandag 16 april 2012 17:46 schreef Taciho het volgende:
[..]
Als ik nou 35 aandelen DSM koop voor ongeveer ¤1500 voor ¤42 p.a.
Zou ik ze dan weer verkopen als het aandeel op ¤50 staat dan heb ik ¤280 winst min 20 transferkosten dan kom ik uit op een portefeuille van ¤1760 euro en kan ik hiermee weer verder.
Is dit slim?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |