Klopt.quote:Op zondag 15 april 2012 21:38 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, net na een weekje flink de griep te hebben gehad even bijgelezen, en eigenlijk niks gemist zie ik
-Schuldbezitters komen hier nog steeds om voor zichzelf te bevestigen dat ze toch echt goed zittenquote:Op zondag 15 april 2012 22:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Klopt.
- CC/Xeno jammert nog steeds
- MM geeft nog steeds zijn EWF stokpaardje te eten, en klaagt zonder schroom over zijn eigen vergane voordelen.
- Wannabee kopers begrijpen nog steeds niet dat willen verkopen != moeten verkopen.
- Scheefhuurders denken nog steeds dat die 5% extra er niet komt, en als die er wel komt, dat die maar voor 1 jaar is.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_door_fraude__.htmlquote:ma 16 apr 2012, 07:16
Vestia wankelt door fraude
Door Bart Mos
ROTTERDAM - Faillissement dreigt voor woningbouwcorporatie Vestia. Met de recente arrestatie van financieel topman Marcel de V., wegens corruptie, kunnen de banken die de woningstichting vele honderden risicovolle beleggingen verkochten, onmiddellijk alle contracten beëindigen, en Vestia tot betaling van zo’n drie miljard euro dwingen.
De corporatie kan dit bedrag niet ophoesten en valt dan om. Ontdekking van fraude bij Vestia staat als ontbindende clausule vermeld in enkele Britse derivatencontracten van betrokken banken. Zodra één bank haar contract opzegt, is de rest gerechtigd hetzelfde te doen. Indien de banken besluiten te volgen, waaronder met name ABN Amro en Deutsche Bank, kunnen zij een groot deel van de Nederlandse sociale woningbouw in handen krijgen. Dit melden goed geïnformeerde bronnen.
Je lijkt wel een ambtenaar waarom zo extreem moeilijk willen doen als het heel makkelijk kan door alleen nog maar annuitaire hypotheken in aanmerking te laten komen voor HRA?quote:Op maandag 16 april 2012 07:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Polletje: HRA aanpassen:
-Een drempelwaarde instellen (mensen die minder dan de sociale huurgrens aan hypotheekkosten hebben (grofweg 650 euro per maand) krijgen geen aftrek meer omdat dat geacht wordt zelfs voor arme drommels een betaalbaar maandbedrag te zijn, alleen alles daarboven is nog aftrekbaar)
-Een maximumbedrag aan HRA (dus niet het percentage van het salaris maar het totaal aan aftrek) van 1000 euro per maand (mensen die duurder wonen betalen dat maar gewoon zelf)
-Een maximumpercentage van de WOZ-waarde aftrekbaar (om te voorkomen dat mensen maximaal lenen), te beginnen op 75% en jaarlijks 3% minder
-Het maximum belastingpercentage waartegen kan worden afgetrokken gaat jaarlijks ook 3% omlaag zodat aflossen weer zinnig wordt
Resultaat: HRA wordt daadwerkelijk ingekort op het moment dan het nodig is, en neemt daarna jaarlijks af
Op 87.000 woningen is die 3 miljard natuurlijk een schijntje t.o.v. de "marktwaarde". Oftewel de bank doet een executieverkoop van de woningen, en de huidige bewoners kunnen hem tegen executiewaarde kopen. Lijkt me een win-win situatie, Vestia zelf heeft geen toegevoegde waarde.quote:Op maandag 16 april 2012 07:40 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_door_fraude__.html
Gaat 'leuk' worden dan. Geluk bij een ongeluk is dat de ABN Amro een soort van staatsbank is.
Ik vraag me dan af in hoeverre de banksters op de hoogte waren van fraude.... ik ga ervan uit dat het geen domme jongens zijn en ze zelf ook corrupt zijn tot in de kern.quote:Op maandag 16 april 2012 07:40 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_door_fraude__.html
Gaat 'leuk' worden dan. Geluk bij een ongeluk is dat de ABN Amro een soort van staatsbank is.
Maar helaas door hun grote juridische afdelingen waarschijnlijk zover ingedekt zijn dat hun wederom niets te verwijten zal zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 09:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af in hoeverre de banksters op de hoogte waren van fraude.... ik ga ervan uit dat het geen domme jongens zijn en ze zelf ook corrupt zijn tot in de kern.
Enkele britse derivatencontracten? Geleverd door de ABN en deutsche bank? Waarom britse derivaten zijn deze in ponden en hebben ze nog een valutaswap erin zitten? Te vaag televaag bericht dat meer vragen oproept dan antwoorden geeft.quote:. Ontdekking van fraude bij Vestia staat als ontbindende clausule vermeld in enkele Britse derivatencontracten van betrokken banken. Zodra één bank haar contract opzegt, is de rest gerechtigd hetzelfde te doen.
Ik heb gehoord dat er wel wat hedgefunds zijn die een deel van de portefeuille willen overnemen, nu er meer marktwerking gaat komen in de huursector.quote:Op maandag 16 april 2012 09:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op 87.000 woningen is die 3 miljard natuurlijk een schijntje t.o.v. de "marktwaarde". Oftewel de bank doet een executieverkoop van de woningen, en de huidige bewoners kunnen hem tegen executiewaarde kopen. Lijkt me een win-win situatie, Vestia zelf heeft geen toegevoegde waarde.
Dat is om het starters moeilijker te maken, en de mensen die net te veel verdienen voor de sociale huur? Als ze dan toch kopen maar hun baan kwijtraken hebben ze wel relatief hoge maandlasten maar geen recht op HRA of huurtoeslag?quote:Op maandag 16 april 2012 07:33 schreef RemcoDelft het volgende:
-Een drempelwaarde instellen (mensen die minder dan de sociale huurgrens aan hypotheekkosten hebben (grofweg 650 euro per maand) krijgen geen aftrek meer omdat dat geacht wordt zelfs voor arme drommels een betaalbaar maandbedrag te zijn, alleen alles daarboven is nog aftrekbaar)
Ik wist wel dat onze WOZ-waarde veel te laag geschat is door de gemeentequote:-Een maximumpercentage van de WOZ-waarde aftrekbaar (om te voorkomen dat mensen maximaal lenen), te beginnen op 75% en jaarlijks 3% minder
Daar is toch de toezichthouder voor om die aantallen te bewakenquote:Op maandag 16 april 2012 09:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat er wel wat hedgefunds zijn die een deel van de portefeuille willen overnemen, nu er meer marktwerking gaat komen in de huursector.Lijkt me een drama, maar goed. Wel weer goed voor het deel van Nederland wat van zelfkastijding houdt. Whatever floats your boat, zeg maar.
Britse contracten kunnen 'gewoon' in euro's zijn afgesloten.quote:Op maandag 16 april 2012 09:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Enkele britse derivatencontracten? Geleverd door de ABN en deutsche bank? Waarom britse derivaten zijn deze in ponden en hebben ze nog een valutaswap erin zitten? Te vaag televaag bericht dat meer vragen oproept dan antwoorden geeft.
Dat zou kunnen, maar waarom zou je via een nederlandse of duitse intermediar enkele britse contracten afsltuiten. Vooral die benoeming van enkele britse contracten waarbij bij fraude alles gevroderd kan worden impliceerd helemaal niet dat het geldt voor alle andere contracten. Wat de televaag wel probeert aan elkaar te verbinden. Maar totaal niet duidelijk maakt in dit bericht.quote:Op maandag 16 april 2012 12:07 schreef malleable het volgende:
[..]
Briste contracten kunnen 'gewoon' in euro's zijn afgesloten.
Komen die hier om dat voor zichzelf te bevestigen ja? Volgens mij is het afhankelijk van je portomonnee om te weten of je goed zit, niet van Fok!?quote:Op maandag 16 april 2012 07:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
-Schuldbezitters komen hier nog steeds om voor zichzelf te bevestigen dat ze toch echt goed zitten
-Wannabee verkopers begrijpen nog steeds niet dat wachten met verkopen != meer opbrengst
-Enz. enz.
-Een maximumbedrag aan HRA (dus niet het percentage van het salaris maar het totaal aan aftrek) van 1000 euro per maand (mensen die duurder wonen betalen dat maar gewoon zelf)
-Een maximumpercentage van de WOZ-waarde aftrekbaar (om te voorkomen dat mensen maximaal lenen), te beginnen op 75% en jaarlijks 3% minder
-Het maximum belastingpercentage waartegen kan worden afgetrokken gaat jaarlijks ook 3% omlaag zodat aflossen weer zinnig wordt
Resultaat: HRA wordt daadwerkelijk ingekort op het moment dan het nodig is, en neemt daarna jaarlijks af
quote:Kadaster registreert minder verkochte woningen dan in maart vorig jaar
In maart 2012 registreerde het Kadaster 9.064 verkochte woningen. Dit is een daling van 13,1% ten opzichte van maart 2011 (10.432). Vergeleken met februari 2012 is er sprake van een stijging van 16,1%. Het Kadaster registreerde toen 7.805 verkochte woningen.
Woningtypen
De grootste daling deed zich voor bij de tussenwoningen met 14,4% in vergelijking tot maart 2011. Hoekwoningen daalden het minst in die periode met 8,9%. Ten opzichte van de voorgaande maand (februari 2012) laten de tussenwoningen dan weer de grootste stijging zien (18,9%). Vrijstaande woningen stegen met 7,9% het minst.
Provincies
Ten opzichte van maart 2011 is in alle provincies een daling te zien van het aantal geregistreerde verkochte woningen. De grootste daling doet zich voor in de provincie Friesland met 25,9%. Overijssel laat de kleinste daling zien van 3,5%. Ten opzichte van februari 2012 is er een stijging in alle provincies. De grootste stijging is in Overijssel met 23,9%, de kleinste in Flevoland met 7,1%.
Hypotheken
Het aantal geregistreerde hypotheken nam in maart 2012 met 33,3% af ten opzichte van maart 2011, van 23.968 naar 15.992. Vergeleken met februari 2012 is er een stijging van 12,9%.
Executieveilingen
In maart 2012 vonden 259 executieveilingen plaats. In maart 2011 waren dat er 270.
Bronquote:Op maandag 16 april 2012 09:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..] de banksters [..] zelf ook corrupt zijn tot in de kern.
Wordt jij per onzinnige regel betaald ofzoquote:Op maandag 16 april 2012 07:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Gewoon een gevalletje van 'waar rook is....'quote:
Nee, daarom vraagt hij ook aan je om met cijfers te komenquote:Op maandag 16 april 2012 16:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon een gevalletje van 'waar rook is....'
Of ben jij zo goedgelovig van aard?
Ach anders zouden we met dit topic pas bij deel #20 of zo zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 16:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, daarom vraagt hij ook aan je om met cijfers te komen![]()
Feit blijft dat jij nog niks hebt ondersteund met cijfers. Je roept een hoop, maar elke keer dat er naar cijfermatige onderbouwing van je stellingen wordt gevraagd reageer jij met een oneliner, maar onderbouwingen blijven uit.
Nee, maar anders zou ik nog niet rijk wordenquote:Op maandag 16 april 2012 15:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Wordt jij per onzinnige regel betaald ofzo![]()
Ik had die opmerking verwacht... Het meest eenvoudige zou zijn ALLE financiele bemoeiienis van de overheid bij de huizenmarkt afschaffen. Echter, dan gaan heel veel mensen klagen, dus blijkbaar moet het langzaam ingeperkt worden. Zo kom je ironisch genoeg inderdaad op MEER regelgeving, en ik verwacht ook dat het Catshuis (als er al iets uitkomt) hetzelfde doet... De overheid zal niet zelfstandig minder regelgeving opleveren.quote:Jij wilt 1 systeem dat niet werkt vervangen door een hele zwik aan regels die vast hetzelfde gaan kosten aan bureacratie en ambtenarij als ze op zouden leveren. Ik dacht dat jij zo'n voorstander was van minder regelgeving?
Search your feelings, You know it to be truequote:Op maandag 16 april 2012 16:08 schreef CoolGuy het volgende:
Nee, daarom vraagt hij ook aan je om met cijfers te komen![]()
Feit blijft dat jij nog niks hebt ondersteund met cijfers. Je roept een hoop, maar elke keer dat er naar cijfermatige onderbouwing van je stellingen wordt gevraagd reageer jij met een oneliner, maar onderbouwingen blijven uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |