GreetZz elegancez
quote:Van Unfinished Sympathy van Massive Attack. Een paar dagen geleden nog hoorde ik 'm weer in de auto. Ik kreeg gelijk een partij kippenvel, niet te zuinig. Ik was al bijna op plaats van bestemming, maar heb nog even een stukje omgereden om 'm helemaal te kunnen luisteren. Koude rillingen, 4 minuten lang... brrr... wat een SCHITTEREND nummer blijft dat toch. Mijn nummer 2 aller tijden. Ik vind het een absoluut kunstwerk.
Op 08 september 2000 20:06 schreef elegancez het volgende:
Maar van welk nummer krijg jij nou echt de kriebels?
Het begint al met het gefluister. Dan beginnen de strijkers. Eerst nog rustig... ook start het zweverige "hey hey hey hey hey". Een prachtige sample. Dan begint één van de mooiste strijkerpartijen ooit, samen met de door-merg-en-been stem van Sarah Nelson. Deze zingt 2 coupletten en zet dan aan voor één van de fraaiste stukken van het nummer: "Like a song without a mind, in a body without a heart, I'm missing every part" en dan die schitterende uithaal "heey heey heey aay aay aay". Tot op het bot, echt... Dan klinkt ook voor het eerst het huiveringwekkende sampletje "a-a-are you ready?". Ongelofelijk mooi. Het nummer bouwt dan langzaam op naar een strijkerintermezzo. Even daarna volgen de wellicht mooiste 10 seconden ooit gemaakt... (vanaf 4:07 is dat). Eerst al de schitterende pianotonen, dan nog 's het "a-a-are you ready?" sampletje en dan een sampletje waar ik ALTIJD megakippenvel van krijg: "Talkin' about this one" (of zoiets). Dit gaat nog ff zo door en het nummer eindigt met een Twilight Zone-achtig geluid...
Een muzikaal orgasme. Hèt hoogtepunt in de moderne muziek. Sindsdien (voorjaar 1991) is er nog geen mooier nummer weer gemaakt.
quote:En nummer 1?
Op 08 september 2000 20:22 schreef Arcee het volgende:
Van Unfinished Sympathy van Massive Attack. Een paar dagen geleden nog hoorde ik 'm weer in de auto. Ik kreeg gelijk een partij kippenvel, niet te zuinig. Ik was al bijna op plaats van bestemming, maar heb nog even een stukje omgereden om 'm helemaal te kunnen luisteren. Koude rillingen, 4 minuten lang... brrr... wat een SCHITTEREND nummer blijft dat toch. Mijn nummer 2 aller tijden. Ik vind het een absoluut kunstwerk.
Mijn favoriet: Starless van King Crimson
quote:Enjoy The Silence van Depeche Mode (1990).
Op 08 september 2000 20:33 schreef MuadDib het volgende:
En nummer 1?
Savage Garden - Hold me
Goo Goo Dolls - Black balloon
The Corrs - Runaway
Bryan Adams - Please forgive me
Larry Mullen & Adam Clayton - M.I. 1 Theme
Rage Against The Machine - Wake up
Lunatic Calm - Leave you far behind
Bic Runga - Sway
Matchbox 20 - 3am
Maar er zijn nog veeeeeel anderen
Als ik uit deze 10 zou moeten kiezen zou ik denk ik voor Bic Runga - Sway gaan...
Ik vergeet Chantal Kreviazuk - Surrounded...Schijnt van een of andere serie te zijn ofzo...Providence ofzo? Geen idee, ik boycot Net5-tv
[Dit bericht is gewijzigd door twi op 08-09-2000 22:48]
quote:Die vind ik ook errug mooi..
Op 08 september 2000 23:03 schreef Vork het volgende:
Hoorde net weer Tori Amos - Cornflake Girl, toch wel een van me toppers.
quote:Dan DIE Unfinished Sympathy... dat klinkt alsof je 'm niet kent..
FOUT dus Arcee, na 1991 zijn er wel degelijk mooiere numemrs gemaakt, dan die Unfinished Sympathy
*Radiohead-Street Spirit. Mijn nummer 1!
*Hole-Violet. Wat een agressie en energie!
*Michael Jackson-Smooth Criminal. Heerlijk dansbaar. Waarom horen we nix meer van hem ?
*16 Horsepower-Black Soul Choir. Heerlijke snelle folk/blues/country.
*Osdorp Posse-Onkwetsbaarheid is eenzaamheid. Zeer gevoelige ballad van Def P en de zijnen. Kippenvel!
*Falco-Jeanny. Eén van de mooiste jaren '80-nummers...
*De Slijpers-Puntje d'rin, puntje d'ruit.
quote:Niet iedereen, Fannetje niet bijvoorbeeld
Op 09 september 2000 00:30 schreef twi het volgende:
Ik denk dat iedereen Unfinished Sympathy wel kent.
quote:Exact. Die clip is in 1 lang camerashot opgenomen. Daar zit geen enkele knip in. Toch wel een redelijk briljante clip:
Dat is die song dat die donkere meid door die straat loopt
Naam band werd later gewijzigd in Massive i.v.m. de Golfoorlog.
quote:Neuj, niet later, maar juist op dat moment. Unfinished Sympathy was een hit precies midden in de Golfoorlog.
Op 09 september 2000 03:03 schreef Juan Zueco het volgende:
Mooi nummer van Massive Attack.Naam band werd later gewijzigd in Massive i.v.m. de Golfoorlog.
quote:OMdat hij eindelijk tot de ontdekking is gekomen hoe hij zijn lichaan verminkt heeft d.m.v.al die operaties en noem maar op!
Op 09 september 2000 00:44 schreef Djeez het volgende:
*Michael Jackson-Smooth Criminal. Heerlijk dansbaar. Waarom horen we nix meer van hem ?
Ik vind trouwens het nieuwe nummer van R.Kelly ook wel goed...bad man!
En morcheeba - Rome wasn't build in a day..
GreetZz elegancez
Pink Floyd -- Shine on you crazy diamond
U.N.K.L.E. (featuring Richard Ashcroft) -- Lonely Soul
Maar van de wat recentere albums vind ik het nummer Passenger van Deftones(+Maynard van TOOL), ontzettend geweldig.
quote:In deze drie kan ik me prima vinden. Groots!
Op 09 september 2000 12:22 schreef Kozzmic het volgende:
Cuby & The Blizzards -- Ginhouse BluesPink Floyd -- Shine on you crazy diamond
U.N.K.L.E. (featuring Richard Ashcroft) -- Lonely Soul
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |