Ik heb het zelf ook heel lang gehad hoor... soms zette ik mezelf ook gewoon voor schut.
in de middelbare tijd durfde ik nieteens de hond te gaan uitlaten zonder make-up ect...
als ik bij mn ouders op de zaak kwam (horeca) zorgt ik altijd een rede om mezelf achter te houden..
servetten vouwen ofzo en bestek poetsen.. was als de dood dat iemand me zag
op school was ik altijd braaf, ik werd niet gepest maar ik durfde gewoon geen ongein uit te halen enzo.
tegen de tijd dat ik oud genoeg was om te mogen uitgaan zat ik soms uren voor de spiegel mn haren te doen, make-uppen en bedenken wat ik zou zeggen als iemand me zou aanspreken...
en dan na 4 uur belde ik alsnog me vriendinnen op dat ik niet mee ging omdat ik moe was ofzo
ik heb na de middelbare school een kappersopleiding gedaan en al mijn diploma's gehaald...
maarja als kapster heb je elk halfuur iemand anders op de stoel, praatjes maken vragen stellen ect, en dan was ik als de dood dat ik nog verkeerd zou knippen ook
eigenlijk toen ik 19 was en ik een relatie kreeg met mijn vriend trok het allemaal bij..
ten eerste had ik nog wel mijn vriendin voor gek verklaard toen ze zei dat iemand me leuk vond

, ik dacht dat ze gewoon een grapje uithaalde dus ik ging er niet echt op in
maargoed ik moest dus gaan kennismaken met mijn schoonouders enzo ik was als de dood

mijn ouders zette me altijd voor het blok als ik bang/verlegen was...
maar toen ik ging samenwonen met mijn vriend, en ik alles zelf moest doen maar wel op mijn eigen manier toen kwam het vanzelf goed...
ik werk nu zelfs in de horeca en lul soms zoveel dat ik daarna in mezelf denk '' mens stfu

''
als ik nu terugkijk weet ik niet precies wat het probleem nou precies was, behalve dat ik mezelf juist opvallend maakte door zo raar te doen... in tegenovergestelde richting van wat de bedoeling was
juist door stil te zijn en niet durven meepraten ect maakt jezelf opvallend...
gewoon mengen met de rest en met de stroming mee gaan