abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 15 april 2012 @ 09:32:58 #1
70532 loveli
N
pi_110341541
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_110341587
Ooo, bijna vergeten: eetlijstje van vandaag!

S: Jillian: level 2, 2kg
S: Indien zon, stukje hollen op blote voeten
D: Avocado vooraf
D: Volkoren tortilla's met:
- Bergje cole slaw van rode kool, komkommer, appel, wortel, bosui, rijstazijn, olie, gember en citroen
- Gegrilde tonijnsteaks met sesamzaadjeskorst
- Wasabimayonaise
D: Rest van koolsla als salade ernaast
D: Mango als toetje

Ik kom uit op zo'n 1650 kcals, dus ik heb nog een gaatje voor een snack vanavond, in de bios. *)

Dag vier op feast&fast-regime, en voor het eerst tijdens een dagje thuis in plaats van op kantoor. Ik ben benieuwd!

Nu eens afwassen en opruimen en tienduizend eenzame sokken matchen.
Let me see you stripped down to the bone
  Vis een optie? zondag 15 april 2012 @ 09:36:49 #3
70532 loveli
N
pi_110341588
Heb een oude kersehouten bank (zal inmiddels een jaar of 40 zijn, bank die m'n moeder voor zichzelf kocht toen ze haar eerste huis had gekocht) professioneel laten ontlakken en zelf blank gelakt. Nieuwe kussens laten maken, moet alleen nog de kussenhoezen naaien.
crap in = crap out
  zondag 15 april 2012 @ 09:46:56 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110341704
Ga je ook naar Titanic in 3D? :P.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? zondag 15 april 2012 @ 09:48:04 #5
70532 loveli
N
pi_110341717
Ik niet.
crap in = crap out
  zondag 15 april 2012 @ 09:49:17 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_110341733
Ik wil wel, M. niet :').
Niet meer actief op Fok!
pi_110341766
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 09:49 schreef Viking84 het volgende:
Goh,raar :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_110341774
quote:
Zelfde probleem hier :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Vis een optie? zondag 15 april 2012 @ 10:11:44 #9
70532 loveli
N
pi_110342107
quote:
Verkoopskillz: "Zou het niet geweldig zijn om Leo in 3D te zien verzuipen?"
crap in = crap out
pi_110342214
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 10:11 schreef loveli het volgende:

[..]

Verkoopskillz: "Zou het niet geweldig zijn om Leo in 3D te zien verzuipen?"
Of je gaat gewoon in je eentje, als je het zo graag wil zien.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? zondag 15 april 2012 @ 10:16:34 #11
70532 loveli
N
pi_110342224
Of je gaat niet. Scheelt weer 4 uur verkrampt zitten scheelkijken door zo'n akelige bril.
crap in = crap out
  zondag 15 april 2012 @ 10:19:37 #12
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_110342275
Mijn lijstje van gister.. (niet zo best).

O: 6x eieren, 2x (of 3) kipfilet, 2x toast, glas sap met glutamine
T: banaan
L: focaccia met eiersalade, koffie
T: kibbeling (met ravigotsaus)
D: rijst met witvis, wortels en sperziebonen
T: 2x cola en appeltaart
T: water met glutamine
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_110342436
Gisteren:
O: 1 meergranencracker met filet A., 1 beschuitje met boter en hagelslag
L: 2x geroosterd Allinson. 1 met kaas, prei, komkommer en zoete paprika en 1 met filet A en prei
T: 4 paaseitjes
T: meergranen cracker met makreel en prei
T: volle griekse yoghurt
S: rustdag
T: wodka, katjang
D: gebakken aardappeltjes, witlofsalade met oa mango en prei, tartaartje met gebakken champignons stuk kiprollade en een beetje ketchup
T: 4 paaseitjes, glas coolbest vitaminesap

Vandaag:
O: 2x beschuit met boter en hagelslag
L: 2 x geroosterd Allinson met witlofsalade en kiprollade
T: 4 paaseitjes
T: volle griekse yoghurt met wat diepvriesframboosjes
S: als ik zin heb een klein rondje rennen, maar mag ook nog een rustdag
T: wodka, katjang
D: witlof met ham/kaas uit de oven. Kiprollade.
  Vis een optie? zondag 15 april 2012 @ 10:27:39 #14
70532 loveli
N
pi_110342464
Paaseitjes voor de helft van de helft en Coolbest 3 halen 2 betalen, right?
crap in = crap out
pi_110342545
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 10:27 schreef loveli het volgende:
Paaseitjes voor de helft van de helft en Coolbest 3 halen 2 betalen, right?
Yup!! :P En nu ik je toch spreek; als je boodschappen laat bezorgen, doen ze dan niet meer aan bonus? Want dan doe ik niet meer aan bezorgen. :+
  Vis een optie? zondag 15 april 2012 @ 10:33:10 #16
70532 loveli
N
pi_110342579
Geen idee, ik neem aan van wel, maar ik doe niet aan bezorgen :+

Mijn paaseitjesteller staat op 4.
crap in = crap out
pi_110342716
Titanic was mooi hoor, maar ik blijf een sucker voor die film! O+

Ik ga vanmiddag waarschijnlijk hardloopschoenen kopen! *) *O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_110342880
lijstje voor vandaag:

O: yoghurt met muesli
T: cappuccino, laatste plakje cake (die is nu op)
L: raapsteelsalade met geitenkaas en pijnboompitten en zulks, 2 crackers met ham, karnemelk
T: cappuccino, appel
D: wortelsoep, paksoitaart (soort quiche, maar dan veel groente in verhouding met het ei)
T: yoghurt met een sinaasappel

Weer even rustig aan doen, paasweekend en deze week toch af en toe een paasei en een glas wijn maakt de weegschaal niet lief :P Denk dat het meerendeel ervan wel vocht is en dat vinden mijn dikke enkels ook, komt wel goed.
pi_110343035
Goedemorgen!

Ik heb cacao door mijn havermout gedaan... waarom ik daar nooit eerder aan gedacht heb :9
Be someone that makes you happy
pi_110343082
Ohai!

Ontbijtje was volle bioyoghurt met een peer in dunne plakjes, een beetje agavesiroop en geroosterde zonnepitten/walnoten en een lepel lijnzaad. Nom!

Als ik de kracht heb, straks naar de combat. Lunchen met desembrood met tomaat en kaas.

Diner met zeebaars uit de oven en zeekraal, met aardappelpuree.

Toetje eton mess met rabarberspul. Whoei!
pi_110343122
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 10:55 schreef Nallie het volgende:
Goedemorgen!

Ik heb cacao door mijn havermout gedaan... waarom ik daar nooit eerder aan gedacht heb :9
Dat is idd lekker :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 15 april 2012 @ 11:06:32 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110343289
Ik heb Titanic nog nooit gezien en ben ook niet voornemens daar verandering in te brengen :P.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110343523
Morgen slankies! :W

Ik heb niet bij gelezen. Is er een samenvatting van twee dagen? :@

Hier druk. Freud is vandaag jarig en helemaal blij met zijn DJ les! Vandaag vieren we de verjaardag van zijn vader, die twee dagen eerder jarig was.

Gisteren stond ik sinds lange tijd zelf weer eens voor de camera, met een vriendin samen. Ik blijf er toch echt liever achter staan :') Maar het was erg tof. We hadden mijn vaste kapster gevraagd die een opleiding haarstyling voor shoots en catwalks doet.

Hoe is het met jullie?
pi_110343577
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 11:17 schreef An24 het volgende:
Morgen slankies! :W

Ik heb niet bij gelezen. Is er een samenvatting van twee dagen? :@

Hier druk. Freud is vandaag jarig en helemaal blij met zijn DJ les! Vandaag vieren we de verjaardag van zijn vader, die twee dagen eerder jarig was.

Gisteren stond ik sinds lange tijd zelf weer eens voor de camera, met een vriendin samen. Ik blijf er toch echt liever achter staan :') Maar het was erg tof. We hadden mijn vaste kapster gevraagd die een opleiding haarstyling voor shoots en catwalks doet.

Hoe is het met jullie?
Leuk An! en dat x3 :D
Zijn vast mooie foto's geworden!

Mogge! Lang leve de codiëne ik heb 8 uur geslapen O+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  zondag 15 april 2012 @ 11:22:24 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_110343639
Heb de Titanic ooit eens gezien en ben er, op zijn zacht gezegd, niet trots op.

DJ les, wat tof!

Ook vandaag niet hardlopen, volgende week woensdag nog een keertje voor de vakantie, vind het wel even prima.

Lijst:
O: boterham ham/tomaat/gekookt ei, beschuit kaas, beker melk, cappuccino.
B: 2 uur wandelen
T: peer
L: 2 boterhammen kaas, beschuit jam
T's: wortelen, appel, mandarijn, dropjes, blokje choco, plakje suikerbrood met boter
D: witlof ham/kaas met tagliatelle en room
T: kwark en vla, zoute stokjes
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')