quote:ach ja welke metalhead niet he
Op zaterdag 27 juli 2002 21:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
met deze lijst kan ik wel leven
quote:Die icon van jou is anders ook niet echt metal.
Op woensdag 31 juli 2002 15:52 schreef metalheadBOC het volgende:[..]
ach ja welke metalhead niet he
alleen moet die troep van guano apes en korn enzo eruit want dat is geen metal!
quote:na.. Korn hoort er natuurlijk wel bij anders kun je net zo goed metallica,within temptation,sepultura en alle andere metalbands met hits er uitlaten... Guano Apes vind ik inderdaad niet echt erin thuishoren...
Op woensdag 31 juli 2002 23:15 schreef Summoner het volgende:
Maar je hebt wel gelijk.
Dat was mijn nummer 1 ![]()
Veel cd's van mijn top 50 staan er trouwens in, vooral tussen 500 en 665
quote:Daar ben ik het nie mee eens, vind dat Sepultura wel degelijk metal is, meer dan de overige bands die je noemt....
Op woensdag 31 juli 2002 23:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:na.. Korn hoort er natuurlijk wel bij anders kun je net zo goed metallica,within temptation, sepultura en alle andere metalbands met hits er uitlaten... Guano Apes vind ik inderdaad niet echt erin thuishoren...
quote:Same here.
Op donderdag 01 augustus 2002 22:31 schreef DOMINIUM het volgende:
109 Carcass - Necroticism Descanting The Insalubrious 3
Dat was mijn nummer 1
Verder vind ik het erg jammer dat Tool 2 x in de top 10 staat, ipv een legendarische band als Black Sabbath, Megadeth, Anthrax of Motorhead. En als laatste dat er niet 1 death, black metal of grindcore band in de top 20 (!) staat. Een band als Morbid Angel verdient wat dat betreft beter in een echte metal top, en niet onder bijvoorbeeld Deftones te staan.
Redelijke lijst, maar ik vind dat je kunt merken aan het aantal hoge noteringen van recente albums (god hates us all boven hell awaits
) en jonge bands, dat het vooral door jonge metalheads is ingevuld.
Metal_Mart is zelf 20
quote:Mja
Op vrijdag 02 augustus 2002 00:20 schreef Metal_Mart het volgende:En als laatste dat er niet 1 death, black metal of grindcore band in de top 20 (!) staat.
quote:Neem een cursus lezen oelewapper
Op zaterdag 27 juli 2002 21:49 schreef matthijn99 het volgende:
Zie mijn post ---> De grote Fok! Metaltop 666!Ik mis in jouw definitieve lijst:
KISS - Craetures of the night
Sodom - Persecution Mania
Van Halen - 5150die staan wel in mijn top 50
-edit-
of kwamen die uiteindelijk lager dan nr 666?dan heb ik niks gezegd
![]()
quote:Niet echt correct. Gemiddeld jaar van uit komen van de top 10 is 1990, en van de top 20 in totaal 1991.
Op vrijdag 02 augustus 2002 12:18 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Mja
, ik heb iig mijn best gedaan. Aan deze lijst kan je vooral zien wat de laatste tijd nogal in is, de echte klassiekers krijgen hun waardering niet.
In de top 20 staan 10 LPs van voor 1990 en slechts 2 LPs minder dan een jaar oud...
.2. Iron Maiden - The Number of The Beast 1982
14. Metallica - Kill em All 1983
.6. Metallica - Ride The Lightning 1984
18. Iron Maiden - Powerslave 1984
.4. Iron Maiden - Live after Death 1985
.1. Metallica - Master of Puppets 1986
.3. Slayer - Reign in Blood 1986
15. Metallica - And Justice for All 1988
12. Queensrÿche - Operation Mindcrime 1988
.8. Iron Maiden - Seventh Son of A Seventh Son 1988
.9. Metallica - Black Album 1991
13. Dream Theater - Images & Words 1992
20. Korn - Korn 1994
.5. Tool - Aenima 1996
17. Deftones - Around The Fur 1997
19. Iced Earth - Something Wicked This Way Comes 1998
11. Rammstein - Sehnsucht 1998
16. Blind Guardian - Nightfall in Middle-Earth 1998
.7. Tool - Lateralus2001
10. System of A Down - Toxicity 2001
quote:Alle bands die ik noem zijn metal. (of hebben zeer sterke banden daarmee) Ik noemde die bands alleen om aan te geven dat Korn niet meer tot de metal gerekend wordt, omdat ze toevallig een hitje hebben gehad. Belachelijk natuurlijk. Korn bezit soms zelfs meer energie dan menig black deathmetal bandje....
Op donderdag 01 augustus 2002 23:12 schreef Evil het volgende:[..]
Daar ben ik het nie mee eens, vind dat Sepultura wel degelijk metal is, meer dan de overige bands die je noemt....
Metal_Mart: Ænima van Tool moet in top10... Lateralus niet per se... (tis nog geen echte klassieker)...
Verder nogmaals: de lijst zou waardeloos zijn als er geen crossover/metalbands (zoals FNM,Jane's Addiction of RHCP) of Grungebands als Alice in Chains,PJ,Nirvana en Soundgarden in zouden staan.
Of is het zo dat dit niet meer bij de hard-rock, metal behoort? Ga gewoon uit van Aardschok... lekker breed en interessant...
quote:Dus om een goede band te zijn moet je veel energie hebben????
Op vrijdag 02 augustus 2002 13:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:Alle bands die ik noem zijn metal. (of hebben zeer sterke banden daarmee) Ik noemde die bands alleen om aan te geven dat Korn niet meer tot de metal gerekend wordt, omdat ze toevallig een hitje hebben gehad. Belachelijk natuurlijk. Korn bezit soms zelfs meer energie dan menig black deathmetal bandje....
quote:ooow... daar gaat toch niet om. Ik erger me aan mensen die liegen dat Korn soft is en niet meer metal is... toevallig omdat ze hits hebben (en 14 jarige fans...) nou en...
Op vrijdag 02 augustus 2002 16:59 schreef Evil het volgende:[..]
Dus om een goede band te zijn moet je veel energie hebben????
Volgens mij
quote:Mij zie je nergens zeggen dat Korn geen metal meer is....
Op vrijdag 02 augustus 2002 17:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:ooow... daar gaat toch niet om. Ik erger me aan mensen die liegen dat Korn soft is en niet meer metal is... toevallig omdat ze hits hebben (en 14 jarige fans...) nou en...
quote:klopt, jij niet... MetalheadBOC wel... met zijn posts begon deze discussie ook...
Op vrijdag 02 augustus 2002 17:09 schreef Evil het volgende:[..]
Mij zie je nergens zeggen dat Korn geen metal meer is....
quote:Dan had je iets eerder moeten verschijnen.
Op zondag 04 augustus 2002 13:55 schreef Thomasumo het volgende:
Ik ben nieuw hier, maar dit voorspelt weinig goeds, :)Cannibal Corpse staat met bloodthirst in de lijst, een van hun minste platen! Zet dan Tomb of the mutilated neer, of VILE!
quote:224. Marduk-Nightwing
Op zondag 04 augustus 2002 21:18 schreef Thomasumo het volgende:
Hehehe, misschien kan ik nog wat rede in de verdorven geesten slaan,..... En waar zijn de fakking Mardukplaten?
goed, ze staan niet zo hoog, maar ze staan er wel in. Tomb Of the M. staat er ook in geloof ik, geen zin om verder te zoeken
. Vind dat trouwens niet zo'n sterke cd.
quote:In mijn collectie hier thuis.
Op zondag 04 augustus 2002 21:18 schreef Thomasumo het volgende:
Hehehe, misschien kan ik nog wat rede in de verdorven geesten slaan,..... En waar zijn de fakking Mardukplaten?
quote:Ehm volgend jaar ofzo?
Op maandag 05 augustus 2002 08:48 schreef Thomasumo het volgende: Wanneer is de volgende stemming?
Het kost erg veel tijd, dus is het niet iets dat je elke week doet.
quote:Panzer Division Marduk is gewoon te verwoestend en snel voor de grote massa, dat weet je vast ook wel. Dat album zal slechts door de Marduk die hard genoemd worden.
Op maandag 05 augustus 2002 08:48 schreef Thomasumo het volgende:
Ja alleen Nightwing, een van de mindere mini's maar ik mis Opus Nocturne of Panzer division.
En Nightwing is geen mini-cd, maar een full length album.
quote:Jij kennelijk wel, aangezien je er de tijd voor neemt om dit topic omhoog te kicken.
Op donderdag 13 februari 2003 11:53 schreef Heosphoros het volgende:
Heb je tijd teveel ofzo?
[Dit bericht is gewijzigd door Ixian_Herald op 20-06-2003 09:14]
quote:Is ook een oude lijst
Op vrijdag 14 februari 2003 17:37 schreef BDisOKE het volgende:
lekker lijstje wel!
Beetje veel oude shit.
Maar ook zeker een heleboel goeie platen!
Wanneer dan welquote:Op maandag 9 mei 2005 20:18 schreef Seborik het volgende:
Nee, het is nog geen tijd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |