abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110286707
Centraal Zweden topic

Over Zweden

Zweden, officieel het Koninkrijk Zweden (Zweeds: Konungariket Sverige), is een land in Scandinavië in Noord-Europa. Het wordt omringd door Noorwegen in het westen en noorden, Finland in het noordoosten, de Botnische Golf in het oosten, de Oostzee in het zuidoosten en het zuiden en het Skagerrak en het Kattegat in het zuidwesten. In de Oostzee liggen de eilanden Öland en Gotland die ook tot Zweden behoren. De hoofdstad en tevens grootste stad is Stockholm.
Het land heeft een oppervlakte van 450.000 km˛ en 9.059.651 inwoners (2009). Het land wordt voor ongeveer 82% bevolkt door de Zweden. De staat Zweden is ontstaan in de middeleeuwen en groeide in de vroegmoderne tijd uit tot grootmacht, die onder meer delen van de tegenwoordige Baltische staten, Finland en het Heilige Roomse Rijk omvatte. In de achttiende, negentiende en aan het begin van de twintigste eeuw werd echter veel gebied verloren. Sinds 1814, toen het land Noorwegen annexeerde en hiermee bijna een eeuw lang een personele unie vormde, is Zweden niet meer in oorlog geweest.

FOK!ers in Zweden

Jagärtrut - Uppsala
Tonio-Mcdo - Stockholm
heaven7&Stepho - Stockholm
Knutknuttsson- Uppsala
Bajskorv - Stockholm (part-time)
pi_110286733
MIjn laatste post
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 18:49 schreef Jagärtrut het volgende:
Hier is het open, zonder inschrijven ofzo. Als je overdag wast is het vaak helemaal leeg, en dan kan ik in theorie 10 machines voor mezelf hebben, en 6 drogers.

Als ik eens een dag thuis werk is het ideaal! En anders op zaterdagmorgen 8 uur, wassen terwijl ik hardloop en als ik thuiskom de was de droger in.

Ik ben een wasstrategist.
pi_110286759
Trouwens voor midsommer weer lekker de Archipelago in! Zin in, even 2 dagen veel schnaps drinken met vrienden. Bootjes erbij, BBQ, hmmmm
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110286841
Ik kan ook niet wachten tot de zomer. Weet iemand wat de waterkwaliteit in Stockholm stad is? Ik woon aan de Munkbroleden, lijkt me niet heel hygiënisch daar?
  vrijdag 13 april 2012 @ 18:56:55 #5
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_110286941
Ik ga dit deel even volgen, ga in juni een week naar zweden voor mijn werk. :)
The Admirals......1995-2007
pi_110286956
Wij doen de hele was voor twee volwassenen en twee kinderen op één avond, één keer per week. Ik vind het ideaal. En goed boekingssysteem hier, ook fijn.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_110287050
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 18:53 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ik kan ook niet wachten tot de zomer. Weet iemand wat de waterkwaliteit in Stockholm stad is? Ik woon aan de Munkbroleden, lijkt me niet heel hygiënisch daar?
Geen idee eigenlijk, maar het zal wel niet enorm slecht zijn. Anders pak je in de zomer gewoon een bootje de stad uit. Je zit zo in de archipelago, met genoeg plek om lekker te zwemmen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_110293521
Ook Stockholm City nu weer sneeuw. ;(

Hebben Uppsala en Göteborg trouwens ook fietsprojecten als Stockholm Citybikes? Kan er niks over vinden op internet. Ik heb een Stockholm citybike-abonnement (300 SEK voor hele seizoen) sinds een paar dagen, echt een uitkomst!
pi_110294637
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 21:17 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Ook Stockholm City nu weer sneeuw. ;(

Hebben Uppsala en Göteborg trouwens ook fietsprojecten als Stockholm Citybikes? Kan er niks over vinden op internet. Ik heb een Stockholm citybike-abonnement (300 SEK voor hele seizoen) sinds een paar dagen, echt een uitkomst!
In Uppsala niet.
pi_110303595
Eh. In Zweden gaan wonen en dan klagen over sneeuw? :').
pi_110305121
Ik zit sinds januari in Jönköping voor mijn studie en tot nu toe bevalt Zweden mij erg goed :)
pi_110306675
En we gaan winterbanden verwisselen en de fucking hele wereld is wit :') En niet zo'n beetje ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2012 07:54:08 ]
pi_110307198
En GRMBL die stomme garage heeft antwoordapparaat aanstaan :r
pi_110307971
-O-
pi_110307980
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:48 schreef r8v2 het volgende:
in januari niet. In mid-April. Ja, dan is het wel genoeg geweest.
pi_110310346
Sneeuw kun je nooit genoeg hebben O+.
pi_110310521
Wow zo'n beetje maar in Uppsala? Hier ligt zeker 10 cm!
pi_110311823
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:48 schreef r8v2 het volgende:
Het is een keer genoeg geweest, sneeuw na eind maart is niet acceptabel. ;( Het is ook vervelend aangezien het een maand geleden hier al bijna 20 graden was..

Hier trouwens hetzelfde beeld:

pi_110316930
Heb net 2.5 uur met de hond door de sneeuw lopen ploeteren in het bos, ik hou er wel van. O+

pi_110328806
Hier ligt geen sneeuw meer :( afgelopen week een minimaal laagje, maar dat was het dan ook wel. Ik zou het helemaal niet erg vinden als alles weer mooi wit was.
pi_110329928
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:54 schreef Gftw het volgende:
Hier ligt geen sneeuw meer :( afgelopen week een minimaal laagje, maar dat was het dan ook wel. Ik zou het helemaal niet erg vinden als alles weer mooi wit was.
Ik heb normaal gesproken ook geen moeite met de winter, maar ik heb er nu echt genoeg van. En helemaal van die vieze prutsneeuw zoals vandaag. Dat komt natuurlijk ook omdat we al heerlijk lenteweer hebben gehad. Ik wil zon.
pi_110381458
Als iemand een tip heeft voor een web development baan in omgeving Uppsala/Stockholm, ik houd me aanbevolen! :)
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 16 april 2012 @ 09:59:52 #23
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_110386239
Nog een maandje en dan ben ik in Västervik *O* zinin!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_110387870
Woon nu 1.5 maand in Zweden voor werk, samen met m'n vrouw. We wisten dat het niet makkelijk zou zijn om een baan te vinden, maar nu ze afgewezen is voor vrijwilligerswerk bij het katten asiel omdat ze geen Zweeds spreekt.. :')

Verder leuk land hoor, van de zomer naar Kiruna/Lofoten :Y
pi_110396586
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:58 schreef superheist het volgende:
Woon nu 1.5 maand in Zweden voor werk, samen met m'n vrouw. We wisten dat het niet makkelijk zou zijn om een baan te vinden, maar nu ze afgewezen is voor vrijwilligerswerk bij het katten asiel omdat ze geen Zweeds spreekt.. :')

Verder leuk land hoor, van de zomer naar Kiruna/Lofoten :Y
Heeft ze zich al aangemeld voor SFI oid? Mijn vriendin is nu ook bezig. :)
pi_110410198
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:55 schreef Murazor4096 het volgende:

[..]

Heeft ze zich al aangemeld voor SFI oid? Mijn vriendin is nu ook bezig. :)
Nee mag niet omdat we er maar 6 maanden zullen wonen.. (minimaal 12 voor SFI geloof ik)
pi_110411062
Hoe kunnen ze dat nou checken? Wij zijn er voor een aantal jaar maar als wij na een half jaar naar Nederland gaan omdat alles in de soep loopt kan niemand ons tegenhouden hoor :P Alleen heb je wel een personnummer nodig.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2012 20:29:06 ]
pi_110411728
Oh had ze gemaild en ze zeiden dat we bewijs van de Migrationsverket moesten tonen dat we permanent in Zweden settelen. Collegas van me kregen hetzelfde te horen trouwens. Zal wel vasteras zijn.
pi_110413346
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:39 schreef superheist het volgende:
Oh had ze gemaild en ze zeiden dat we bewijs van de Migrationsverket moesten tonen dat we permanent in Zweden settelen. Collegas van me kregen hetzelfde te horen trouwens. Zal wel vasteras zijn.
hier in uppsala doen ze het zelfs voor de masterstudenten!
  donderdag 19 april 2012 @ 14:08:37 #30
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_110530625
Aangemeld om een Master te gaan volgen in Stockholm :) Hopen op toelating! Heeft iemand hier nog tips qua een kamer huren? Heb zelf al enkele sites gevonden, maar meer is altijd welkom natuurlijk :) (Alvast voor eventuele voorbereiding :P )
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_110675736
De zon in Stockholm! :o O+ Volgende week 20 graden volgens yr.no

* Tonio-mcdo juist dan even Zweden uit is.
pi_110678659
quote:
ja joh, dat is over de poolcirkel!
pi_110680558
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 16:13 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ja joh, dat is over de poolcirkel!
ja, maar dan nog.. :P

het begon net weg te smelten viel er vannacht weer 10 cm :')
pi_110694847
Kan je wel weer lekker skiën :)
pi_110695562
quote:
4s.gif Op maandag 23 april 2012 16:55 schreef gogosweden het volgende:

[..]

ja, maar dan nog.. :P

het begon net weg te smelten viel er vannacht weer 10 cm :')
Wanneer is de sneeuw weg bij jou?
pi_110711524
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 21:49 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Wanneer is de sneeuw weg bij jou?
meestal half mei hoorde ik ze zeggen, maar ik heb verhalen gehoord dat er in begin juni nog een dik pak sneeuw gevallen is :')
pi_110711641
quote:
4s.gif Op dinsdag 24 april 2012 10:43 schreef gogosweden het volgende:

[..]

meestal half mei hoorde ik ze zeggen, maar ik heb verhalen gehoord dat er in begin juni nog een dik pak sneeuw gevallen is :')
vorig jaar was ik mid juni in kiruna en richting narvik, en toen sneeuwde het daar inderdad!
pi_110713368
Ben 3 jaar terug eind maart in Kiruna geweest en toen was het nog -10 met hopen sneeuw :o
pi_110713722
Ik ben er wel eens geweest in de voorzomer, toen hadden we ook nachtvorst. Maar sneeuw lag er toen niet.
pi_110755616
Toen ik er in begin maart was lag er genoeg sneeuw, maar viel het me toch tegen met de kou en de sneeuw (naar de verhalen die ik gehoord had). Ik hoorde dat er deze winter sowieso milder was dan normaal. Dat was trouwens ook leuk, 2 x 24 uur in de bus voor een paar dagen Kiruna.
pi_110759353
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 05:45 schreef Gftw het volgende:
Toen ik er in begin maart was lag er genoeg sneeuw, maar viel het me toch tegen met de kou en de sneeuw (naar de verhalen die ik gehoord had). Ik hoorde dat er deze winter sowieso milder was dan normaal. Dat was trouwens ook leuk, 2 x 24 uur in de bus voor een paar dagen Kiruna.
deze winter is wel de koudste temperatuur ooit gemeten in Kiruna. -35 of iets dergelijks, in het centrum!

(toen stond ik nog te protesteren met een groepje mensen, dat is verdomd koud :') )

nu schijnt het zonnetje weer en volgens klart.se wordt het volgende week + 17 (!!!!) graden :o
pi_110760289
Wij waren destijds met het vliegtuig gegaan. Dat vliegveldje van Kiruna! :D O+

Mag ik ook ff klagen? Ik mis Nederland :{ Ja stom he, ik mis familie en vrienden. Vrienden hebben we hier nog niet gemaakt (ja ik weet we zitten hier net 6 weken) en das af en toe behoorlijk eenzaam en kut :{ En ik mis dat je weet waar je alles kunt krijgen en hoe het heet. En ik mis het Kruidvat :D

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2012 11:07:21 ]
pi_110760563
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:06 schreef heaven7 het volgende:
Wij waren destijds met het vliegtuig gegaan. Dat vliegveldje van Kiruna! :D O+

Mag ik ook ff klagen? Ik mis Nederland :{ Ja stom he, ik mis familie en vrienden. Vrienden hebben we hier nog niet gemaakt (ja ik weet we zitten hier net 6 weken) en das af en toe behoorlijk eenzaam en kut :{ En ik mis dat je weet waar je alles kunt krijgen en hoe het heet. En ik mis het Kruidvat :D
is het niet de kruidvat?

wat doen jullie eigenlijk in Zweden? Werk?

Gek, ik had het er van de week met m'n vriend over dat ik Nederland eigenlijk helemaal niet meer mis. En op de een of andere manier kan ik me ook niet meer voorstellen daar te wonen....
pi_110760770
Ik mis Kruidvat dan. Wij werken en wonen ja. Niet voor altijd, jaartje of wat.
pi_110761114
Het voordeel van Nederland is wel dat je een stuk eenvoudiger naar de dokter/tandarts kan gaan. Hier moet ik alles weer opnieuw uitzoeken (incl. verzekeringen). En ik mis mijn vriendin, gelukkig komt ze volgende week een weekje langs :D
pi_110761707
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Nederland eigenlijk helemaal niet meer mis. En op de een of andere manier kan ik me ook niet meer voorstellen daar te wonen....
pi_110761819
Nou fantastisch jongens, mag ik het land waar ik 27 jaar gewoond heb en nu sinds 6 weken mis ff missen? Jeetje.
pi_110762932
jij voelt je ook snel aangevallen zeg :')
pi_110767186
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 11:53 schreef heaven7 het volgende:
Nou fantastisch jongens, mag ik het land waar ik 27 jaar gewoond heb en nu sinds 6 weken mis ff missen? Jeetje.
Hij zegt toch helemaal niets? Hij benadrukt dat hij Nederland ook niet mist? :?

Ik ga dit weekend voor een week weg uit Stockholm naar Nederland, maar heb hier in zeven weken zoveel toffe mensen ontmoet dat ik eigenlijk niet weg wil. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Tonio-mcdo op 25-04-2012 20:44:51 (:')) ]
pi_110767439
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:23 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Hij zegt toch helemaal niets? Hij benadrukt dat hij Nederland ook niet mist? :?

Ik ga dit weekend voor een week weg uit Stockholm naar Nederland, maar heb hier in zeven mensen zoveel toffe mensen ontmoet dat ik eigenlijk niet weg wil. :')
Lees je post nog es :P.
pi_110767454
quote:
4s.gif Op woensdag 25 april 2012 12:27 schreef gogosweden het volgende:
jij voelt je ook snel aangevallen zeg :')
Ik ben niet de enige :').
pi_110779905
Nu wen ik altijd snel op een nieuwe plek, maar ik heb Nederland ook nog geen seconde gemist. Zeker niet nu ik eindelijk rozenbotteljam gevonden heb. :P
pi_110780768
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:29 schreef Murazor4096 het volgende:
Nu wen ik altijd snel op een nieuwe plek, maar ik heb Nederland ook nog geen seconde gemist. Zeker niet nu ik eindelijk rozenbotteljam gevonden heb. :P
_O- mijn pa vond dit ook helemaal geweldig toen hij dit in de winkel had gevonden :D
pi_110780952
quote:
4s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:44 schreef gogosweden het volgende:

[..]

_O- mijn pa vond dit ook helemaal geweldig toen hij dit in de winkel had gevonden :D
Ja, nyponsoppa is best ok, maar ik mis de suiker. :@

Maarre, waar heeft je pa het gevonden dan? Want degene die ik hier heb is eigenlijk nog net niet zoet genoeg. :D
pi_110781236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:47 schreef Murazor4096 het volgende:

[..]

Ja, nyponsoppa is best ok, maar ik mis de suiker. :@

Maarre, waar heeft je pa het gevonden dan? Want degene die ik hier heb is eigenlijk nog net niet zoet genoeg. :D
pa heeft het ook steeds over dat gebak enzo hier niet te eten is omdat er te weinig suiker in zit _O-

Ehm gewoon bij de ICA dacht ik (maxi) maar kan ook bij de Öob geweest zijn :P
pi_110784575
quote:
6s.gif Op woensdag 25 april 2012 14:28 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Lees je post nog es :P.
Pardon. :')
pi_110785795
quote:
4s.gif Op woensdag 25 april 2012 19:52 schreef gogosweden het volgende:

[..]

pa heeft het ook steeds over dat gebak enzo hier niet te eten is omdat er te weinig suiker in zit _O-

Ehm gewoon bij de ICA dacht ik (maxi) maar kan ook bij de Öob geweest zijn :P
Taarten en zo zijn goed te doen hier, maar die kaneelbollen e.d. vind ik inderdaad ook lang niet zoet genoeg. En bedankt, ik ga die twee nog ns goed uitchecken!
pi_110785899
Hm, ik heb qua zoetigheid nooit klachten in Zweden.
pi_110787855
Had gewoon graag wat medeleven ofzo gehad maar dat hoef ik blijkbaar niet te verwachten hier.
pi_110788832
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:25 schreef heaven7 het volgende:
Had gewoon graag wat medeleven ofzo gehad maar dat hoef ik blijkbaar niet te verwachten hier.
Volgens mij reageren mensen vrij normaal, maar je moet het allemaal niet zo negatief interpreteren. Bijna iedereen mist zijn vaderland voor een kortere of langere periode. Ik had er zelf, zoals sommige anderen, nooit last van. Maar ik kan het me best voorstellen.
pi_110789329
Het zijn wel normale reacties maar ik zeg dat ik heimwee heb en prompt komen er 2 reacties van mensen dat zij dat helemaal niet hebben en zich niet meer kunnen voorstellen hoe het is om in NL te wonen :P Dat geeft mij geen medeleven gevoel maar wellicht ligt dat aan mij ja.
pi_110789474
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:44 schreef heaven7 het volgende:
Het zijn wel normale reacties maar ik zeg dat ik heimwee heb en prompt komen er 2 reacties van mensen dat zij dat helemaal niet hebben en zich niet meer kunnen voorstellen hoe het is om in NL te wonen :P Dat geeft mij geen medeleven gevoel maar wellicht ligt dat aan mij ja.
Het is een forum. Mensen posten comments en anderen reageren. Het is nu eenmaal geen praatgroep, mensen vertellen hun eigen ervaringen. Als je dat vervelend vindt, ligt het echt aan jezelf.
pi_110789719
Een beetje medeleven van mensen die in hetzelfde schuitje zitten is toch niet zo gek..
pi_110790044
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:49 schreef heaven7 het volgende:
Een beetje medeleven van mensen die in hetzelfde schuitje zitten is toch niet zo gek..
Het is gewoon niet wat mensen op een forum doen... En blijkbaar zitten er niet veel mensen in hetzelfde schuitje.
pi_110791249
Correctie, in dit topic gebeurt het blijkbaar niet maar medeleven tonen aan een ander is zeker wél iets op wat fora gebeurt. En met hetzelfde schuitje bedoel ik Nederlanders die nu in Zweden wonen. Dat niet iedereen heimwee (meer) heeft verwacht ik ook niet maar wel dat mensen snappen wat ik nu voel.

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2012 22:12:32 ]
pi_110791279
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:11 schreef heaven7 het volgende:
Correctie, in dit topic gebeurt het blijkbaar niet maar medeleven tonen aan een ander is zeker wél iets op wat fora gebeurt.
Wat jij wil.
pi_110791328
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:12 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Wat jij wil.
Dat is niet wat ik wil, dat is een feit. Ga maar eens in overige subfora neuzen.
pi_110791533
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:12 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik wil, dat is een feit. Ga maar eens in overige subfora neuzen.
Nogmaals, wat jij wilt, het is ongetwijfeld een feit.
pi_110793593
Ik mis Nederland ook niet. Alleen de familie en vrienden die er wonen. Vooral nu mijn ouders sukkelen met hun gezondheid en straks twee jaar niet in staat zijn geweest om hier te komen. Mijn ouders hebben het daar moeilijk mee, weet ik. En ik weet ook dat het hun meer om de kleinkinderen te doen is, dan om mij. Maar dat is ze vergeven ;)

En de dingen die ik wel mis, zijn dan ook weer gebonden aan personen en niet aan Nederland zelf. Zoals elke twee weken met mijn vader en vrienden naar het stadion. Of Paaslunch met de hele familie. Dat soort dingen. Maar dat ik Nederland mis, kan ik absoluut niet zeggen. Als ik ooit remigreer dan is het om familie, niet om Nederland.
pi_110794218
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:43 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik mis Nederland ook niet. Alleen de familie en vrienden die er wonen. Vooral nu mijn ouders sukkelen met hun gezondheid en straks twee jaar niet in staat zijn geweest om hier te komen. Mijn ouders hebben het daar moeilijk mee, weet ik. En ik weet ook dat het hun meer om de kleinkinderen te doen is, dan om mij. Maar dat is ze vergeven ;)

En de dingen die ik wel mis, zijn dan ook weer gebonden aan personen en niet aan Nederland zelf. Zoals elke twee weken met mijn vader en vrienden naar het stadion. Of Paaslunch met de hele familie. Dat soort dingen. Maar dat ik Nederland mis, kan ik absoluut niet zeggen. Als ik ooit remigreer dan is het om familie, niet om Nederland.
Bijna hetzelfde hier. Familie en de kroeg. Ik mis een goeie Amsterdamse kroeg...
pi_110794731
Wie gaat er allemaal naar "valborg" maandag btw?
pi_110795003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Bijna hetzelfde hier. Familie en de kroeg. Ik mis een goeie Amsterdamse kroeg...
Dat soort dingen.....een avondje dom in de kroeg zitten en waar je af en toe een bekende tegenkomt van vroeger. Praatje hier, praatje daar. Op de fiets naar huis
quote:
4s.gif Op woensdag 25 april 2012 22:59 schreef gogosweden het volgende:
Wie gaat er allemaal naar "valborg" maandag btw?
Half Zweden komt naar Uppsala maandag. In ieder geval half Stockholm. Vind Valborg altijd heel gezellig en leuk, maar sla dit jaar over. Het is ook nog een lang weekend met 1 mei erachteraan, dus misschien last-minute cruise naar Tallin of Riga vanuit Stockholm boeken.
pi_110797589
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 23:03 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Dat soort dingen.....een avondje dom in de kroeg zitten en waar je af en toe een bekende tegenkomt van vroeger. Praatje hier, praatje daar. Op de fiets naar huis

[..]

Half Zweden komt naar Uppsala maandag. In ieder geval half Stockholm. Vind Valborg altijd heel gezellig en leuk, maar sla dit jaar over. Het is ook nog een lang weekend met 1 mei erachteraan, dus misschien last-minute cruise naar Tallin of Riga vanuit Stockholm boeken.
Ok _O_

ik bereid me voor op een avond met liters vodka, vuur en veul muziek _O-
Die Zweden weten wel hoe ze moeten feesten :D
pi_110799719
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 21:25 schreef heaven7 het volgende:
och schatteke toch. Bij deze mijn medeleven.
Ik zeg altijd maar zo, met drie wielen heb je nog geen auto.
pi_110803313
quote:
4s.gif Op woensdag 25 april 2012 23:36 schreef gogosweden het volgende:

[..]

Ok _O_

ik bereid me voor op een avond met liters vodka, vuur en veul muziek _O-
Die Zweden weten wel hoe ze moeten feesten :D
een avond? Tijdens de avond is het meeste gedaan. Een dag.

Ik ga denk ik naar Stockholm. Nu 3x valborg meegemaakt, en ik vind het wel goed. Maar goed, in Uppsala zijn en niet vieren is ook lastig, dus maar eens de hort op.
pi_110804340
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 08:36 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

een avond? Tijdens de avond is het meeste gedaan. Een dag.

Ik ga denk ik naar Stockholm. Nu 3x valborg meegemaakt, en ik vind het wel goed. Maar goed, in Uppsala zijn en niet vieren is ook lastig, dus maar eens de hort op.
op de avond gaat t vuur aan en vuurwerk etc etc.

Dan gaan de flessen open en de muziek aan _O_
pi_110814199
quote:
4s.gif Op donderdag 26 april 2012 09:30 schreef gogosweden het volgende:

[..]

op de avond gaat t vuur aan en vuurwerk etc etc.

Dan gaan de flessen open en de muziek aan _O_
ben je ooit in Uppsala geweest met valborg?

Hier beginnen we om half 8 met champagne, en gaat het drinken de hele dag door. Tegen de avond zijn velen te lam om nog maar wat te doen!
pi_111605677
Heb een optie op een kamer in Uppsala per 1 juli *O*. Nu nog werk er bij vinden...
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_111605809
quote:
0s.gif Op donderdag 26 april 2012 14:20 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ben je ooit in Uppsala geweest met valborg?

Hier beginnen we om half 8 met champagne, en gaat het drinken de hele dag door. Tegen de avond zijn velen te lam om nog maar wat te doen!
nee! jammer genoeg niet.

Ik zal dit jaar ergens bij kalmar zijn, hopen dat het daar wel wat leuker is _O_
pi_111605854
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 23:05 schreef gogosweden het volgende:

[..]

nee! jammer genoeg niet.

Ik zal dit jaar ergens bij kalmar zijn, hopen dat het daar wel wat leuker is _O_
Je bedoelt volgend jaar?
pi_111606309
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 mei 2012 23:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Je bedoelt volgend jaar?
ja klopt _O-

Midsommar bedoelde ik eigenlijk met mijn post
pi_111614822
Hier ook maar even mijn post uit trv;

Misschien al bekend bij jullie, maar ik wist het niet; Norwegian vliegt ook van Arlanda naar Amsterdam. Als ik de prijzen bekijk is het een mooi alternatief voor wie met ryanair reist. Duurder, maar wel vanaf Arlanda
pi_111615033
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:59 schreef Knutknuttsson het volgende:

Misschien al bekend bij jullie, maar ik wist het niet; Norwegian vliegt ook van Arlanda naar Amsterdam. Als ik de prijzen bekijk is het een mooi alternatief voor wie met ryanair reist. Duurder, maar wel vanaf Arlanda
Ja, dat had ik ook gezien. Ik hoorde dat ze ook op Maastricht gaan vliegen!
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:09:49 #85
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111615152
Ik rij morgen naar Västervik *O* zin in mooi Zweden :)

Hopen dat de snoeken een beetje honger hebben
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_111615162
quote:
11s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:09 schreef Catch22- het volgende:
Ik rij morgen naar Västervik *O* zin in mooi Zweden :)

Hopen dat de snoeken een beetje honger hebben
+ - 12 uur rijden
pi_111615193
welke vliegmaatschappijen vliegen er trouwens op Kiruna?

Voor zover ik weet is het alleen SAS
pi_111615251
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook gezien. Ik hoorde dat ze ook op Maastricht gaan vliegen!
En ryanair vliegt nu ook op Eelde/Groningen, alleen nog niet deze kant op. Maar daar wordt wel over nagedacht, zeiden ze. Voor mij zou dat ideaal zijn.
  woensdag 16 mei 2012 @ 10:13:26 #89
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_111615258
quote:
4s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:10 schreef gogosweden het volgende:

[..]

+ - 12 uur rijden
Dat klopt.
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_111615310
quote:
11s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:13 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dat klopt.
ik moet straks 18 tot 20 uur rijden naar kalmar, en dan blijf ik nog binnen de grenzen van Zweden ook _O-
pi_111615391
quote:
4s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:10 schreef gogosweden het volgende:
welke vliegmaatschappijen vliegen er trouwens op Kiruna?

Voor zover ik weet is het alleen SAS
norwegian ben ik daar wel eens mee naar toe gevlogen...
pi_111615401
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:13 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

En ryanair vliegt nu ook op Eelde/Groningen, alleen nog niet deze kant op. Maar daar wordt wel over nagedacht, zeiden ze. Voor mij zou dat ideaal zijn.
ik ben veel blijer met Bremen...
pi_111615486
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

norwegian ben ik daar wel eens mee naar toe gevlogen...
staat er anders niet tussen op hun website hoor ;(
pi_111615740
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:19 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik ben veel blijer met Bremen...
Is voor mij ook nog goed te doen. Ik vind alleen Nyköping-Uppsala een rotstuk. Maar zolang het zķveel in prijs scheelt in vergelijking met Stockholm, neem ik het wel voor lief.
Mijn vriendin en dochter vliegen trouwens in september met Norwegian retour voor 1600 kroon. Daar kan Ryanair zelfs nauwelijks tegenop. Als ze deze prijzen blijven hanteren, dan vlieg ik denk ik niet meer met Ryanair.
pi_111615835
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2012 10:31 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Is voor mij ook nog goed te doen. Ik vind alleen Nyköping-Uppsala een rotstuk. Maar zolang het zķveel in prijs scheelt in vergelijking met Stockholm, neem ik het wel voor lief.
Mijn vriendin en dochter vliegen trouwens in september met Norwegian retour voor 1600 kroon. Daar kan Ryanair zelfs nauwelijks tegenop. Als ze deze prijzen blijven hanteren, dan vlieg ik denk ik niet meer met Ryanair.
Mijn vriend woont in Bremen, vandaar! Dus voor mij schiet naar Amsterdam vliegen niet zoveel op.

Al komt hij waarschijnlijk in de zomer hier wonen, dus ik hoop erg binnenkort m'n laatste ryanairvlucht te maken. Ik krijg er langzamerhand een hekel aan!
pi_111617054
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 09:59 schreef Knutknuttsson het volgende:

Klopt, ik ben vorige week met Norwegian van Amsterdam naar Stockholm teruggevlogen. Tijd is beetje ongunstig (21.20 vanaf Schiphol) maar voor 65 euro enkeltje, halfleeg vliegtuig en Wi-Fi aan boord. Bij aankomst op Arlanda rijdt de Arlanda Express nog om het kwartier.
pi_111634249
Een andere optie is Germanwings vanaf Keulen (2.5 uur rijden vanaf Utrecht, maar de trein is ook vrij goedkoop) naar Arlanda. Vluchten zijn op het moment tussen de 50 en 100 (enkele reis), maar heb ze ook wel rond de 25 gezien. Als je in het zuiden moet zijn is Ryanair van Weeze naar Växjo ook goedkoop. Ben heen en weer gevlogen voor 80 euro.

Irritant dat KLM naar zo'n beetje heel Europa vliegt voor 99 euro, maar Arlanda is 160 :S.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_111647078
Als ik het zo zie zijn de meeste appartementen in Zweden zijn koop, met alsnog een bizar hoge bewonersvereniging "contributie". Waar kan je gewone huur-appartementen vinden?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_111648044
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:13 schreef jakkop het volgende:
Als ik het zo zie zijn de meeste appartementen in Zweden zijn koop, met alsnog een bizar hoge bewonersvereniging "contributie". Waar kan je gewone huur-appartementen vinden?
Mwah...die "contributie" valt vaak wel mee als je ziet wat je ervoor terug krijgt.. Ligt ook een beetje aan de stabiliteit van de vereniging en hoe groot het appartement is. Ik woon ook zo en bevalt me prima.

Je ging naar Uppsala, toch? Voor huurappartementen buiten studentvestiging om zul je je moeten inschrijven. Uppsalahem, HSB. Er zijn er nog wel meer.
pi_111648609
quote:
0s.gif Op woensdag 16 mei 2012 23:29 schreef Knutknuttsson het volgende:
Je ging naar Uppsala, toch? Voor huurappartementen buiten studentvestiging om zul je je moeten inschrijven. Uppsalahem, HSB. Er zijn er nog wel meer.
Heb me inderdaad ingeschreven, maar dat duurt nogal lang natuurlijk. Ben nu aan het kijken naar de particuliere markt, maar die is van nature lastiger te doorzien.
Eins, zwei, hoeplakai.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')