abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110284628
Wij zitten met een probleem. In ons nieuwbouwhuis zijn twee inbouwtoiletten geplaatst door een loodgieter. Het toilet beneden stinkt echter. De ene keer is dit erger dan anders. Eigenlijk is dit al vanaf het begin zo. Soms is de stank zo erg dat het echt gaat frustreren.
Ik ben al in de kruipruimte geweest, onder het toilet. De rioolbuis was echter helemaal droog en ook was het daar compleet stankvrij. Ook het sifonnetje van het fontijntje staat niet droog. Als ik het bedieningspaneel verwijder lijkt de lucht daar vandaan te komen. Echter niet zo sterk als het stinkt. Die lucht moet dus wel uit de pot komen. Het is een Gröhe inbouwreservoir met een V&B pot. Iemand tips en trucs? Oh jah, de loodgieter is wezen kijken en zegt dat het niet aan het toilet kan liggen, maar heeft ook niet meer gedaan dan even overal snuffelen en wat kranen open draaien en doorspoelen.
Hoe..hoe..hoe..
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:43:23 #2
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110284835
Je zou haast gaan denken dat het waterslot niet in stand gehouden wordt.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_110285678
Wat cv boer dus zegt: is de ontluchting wel goed? (loopt de standbuis wel verder omhoog voorbij het bovenste toilet naar een ontluchting?)
pi_110287513
Wat zeer vaak gebeurt bij dit type toiletten is dat ze het rubber wat tussen de afvoer en de pot zit niet insmeren met een glijmiddel maar het gewoon droog erop drukken met als gevolg dat het rubber deels weggedrukt wordt, dit veroorzaakt dan een luchtlek.
In het ergste geval lekkage van het gedeelte waarvan je het juist niet wilt hebben.

De pot dus demonteren en het rubber controleren, niet zoals sommigen doen de complete rand rondom afkitten, dat helpt slechts tijdelijk.
pi_110287534
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:43 schreef cvboer het volgende:
Je zou haast gaan denken dat het waterslot niet in stand gehouden wordt.
Dat zou hij moeten zien in de pot zelf.
  vrijdag 13 april 2012 @ 19:28:02 #6
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110288092
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 19:12 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat zou hij moeten zien in de pot zelf.
Ik heb geen idee of hij daar na gekeken heeft. Verder wat jij ook zegt, de rubbers achter de pot controleren.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_110290618
Het waterpeil in de pot staat hoog genoeg en blijft constant bij doortrekken van het andere toilet en andere grote hoeveelheden water die we in het riool loslaten(volle wasbak uit verschillende ruimtes).
Ik denk dat ik de pot maar eens ga verwijderen en de ringen goed ingevet terug plaats. Dit is niet voor mij dus eerst maar even uitzoeken hoe dat moet en waar ik op moet letten.
Hoe..hoe..hoe..
pi_110291928
Misschien niet relevant, maar weet je zeker dat de stank uit het toilet komt en niet uit het wasbakje? Wij hebben dezelfde situatie gehad en de stank kwam bij ons uit het wasbakje terwijl we eerst dachten dat het aan het toilet lag. Het probleem bleek in de beluchting van het wasbakje te zitten.
pi_110292832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:48 schreef Nessajah het volgende:
Misschien niet relevant, maar weet je zeker dat de stank uit het toilet komt en niet uit het wasbakje? Wij hebben dezelfde situatie gehad en de stank kwam bij ons uit het wasbakje terwijl we eerst dachten dat het aan het toilet lag. Het probleem bleek in de beluchting van het wasbakje te zitten.
Sifon was prima in orde. Stond vol met water en geen geborrel te horen bij doorspoelen van de wasbak in de keuken of doortrekken van het toilet.

Ik heb net de pot los gehad en nu weer vast zitten. Rubbers schoongemaakt en alles hopelijk op de goed plaats gezet of laten zitten(het glibberde er niet al te soepel in). Nu is het even afwachten. Morgen hoort u meer :)
Hoe..hoe..hoe..
  vrijdag 13 april 2012 @ 21:20:17 #10
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110293647
Daarom smeer ik zulke rubbers ook in met vaseline of glijmiddel, dat monteert een stuk sneller en voorkomt zulke problemen.
pi_110296164
In de categorie wat stinkt er in een wanhopig poging uit te vinden of het de pot, het fonteintje of het douche putje was. Uiteindelijk het fonteintje en de de pot omstebeurten in gepakt in krimpfolie.
De winnaar bleek het douche putje te zijn waarvan een heel klein scheurtje de oorzaak was. Dus daarvoor de hele vloer rond het putje opengehakt. Na het verwijderen van het putje bleek een lasnaad in het kunststof van het putje niet helemaal goed te zijn. :%
Jeroentje.
pi_110298044
Wat ook weleens gebeurt , misschien uit kostenbesparing of lamlendigheid weet ik niet, maar dat is dat de afvoerbuis van het fonteintje rechtstreeks in de afvoer is gestopt zonder afdichtingsring, soms wel afgekit, maar dat is ook niet de goede manier.
Dus controleer dat ook even voor de zekerheid, het rubber wat gebruikt moet worden is bij iedere lokale bouwmarkt verkrijgbaar.
  vrijdag 13 april 2012 @ 22:45:15 #13
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110298283
Zo eentje.
pi_110298533
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:45 schreef cvboer het volgende:
Zo eentje. [ afbeelding ]
:Y
Foto's invoegen via de iPad vind ik nog niet echt ideaal, vandaar dat ik dat dan vrijwel ook niet doe.
  zaterdag 14 april 2012 @ 10:56:57 #15
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110308924
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:50 schreef klipper het volgende:

[..]

:Y
Foto's invoegen via de iPad vind ik nog niet echt ideaal, vandaar dat ik dat dan vrijwel ook niet doe.
Dat werkt niet echt prettig inderdaad. Gelukkig wil het met een Imac wel.
pi_110309031
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 10:56 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat werkt niet echt prettig inderdaad. Gelukkig wil het met een Imac wel.
Inderdaad, via de iMac gaat het dan weer geweldig makkelijk, maar die heb ik niet in mijn woonkamer staan.
Die horen daar niet vindt ik, die horen in een aparte kamer.
En de iPad is lekker makkelijk voor op de bank.
pi_110315267
Zo'n probleem met het hangtoilet heb ik ooit ook eens gehad: heb me rotgezocht en uiteindelijk een vervangingssetje van Geberit aangeschaft. Volgens de manual de 2 buisjes afgekort en alles vervangen qua rubbers en buizen. Probleem opgelost, hoewel ik dus nooit de oorzaak bij de oude set heb gevoden.

Invetten is een must!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110348130
Na maanden in met de stank in wisselende sterkte te hebben geleefd is het nu lastig om te zeggen of het honderd procent fris ruikt. Wij zijn het er tot nog toe wel over eens dat de stank minder is, maar nog niet overtuigd dat het weg is. De tip van dat vervangingssetje zal ik in gedachten houden. Ik neem aan dan Gröhe dat ook wel heeft.
Hoe..hoe..hoe..
pi_110350387
Je rioolsysteem heeft ook een ontluchting tot boven het dak(beschot)?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110353851
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 14:51 schreef blomke het volgende:
Je rioolsysteem heeft ook een ontluchting tot boven het dak(beschot)?
Jep, alles is hier splinternieuw. Het enige probleem kan alleen maar de pot zijn. Die aansluiting zat(zit) gewoon niet helemaal lekker.
Hoe..hoe..hoe..
pi_110354592
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:05 schreef G.J.K het volgende:

[..]

Jep, alles is hier splinternieuw. Het enige probleem kan alleen maar de pot zijn. Die aansluiting zat(zit) gewoon niet helemaal lekker.
Hoe lang geleden is de woning opgeleverd ?
Volgens mij kan deze klacht vallen onder de garantie en zal de loodgieter dit moeten verhelpen
pi_110355464
Woning is casco opgeleverd en de loodgieter was via een zwager geregeld. Aardige vakman maar een beetje eigenwijs. Het enige punt waar het aan kon liggen, daar kon het volgens hem niet aan liggen }:| . Natuurlijk kan ik hem weer bellen en dan komt ie ook wel, maar stiekem vond ik het zelf ook wel eens interessant om die pot van de muur te halen. Weet ik ook weer hoe dat werkt ;)
Hoe..hoe..hoe..
pi_110355642
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:42 schreef G.J.K het volgende:
Woning is casco opgeleverd en de loodgieter was via een zwager geregeld. Aardige vakman maar een beetje eigenwijs. Het enige punt waar het aan kon liggen, daar kon het volgens hem niet aan liggen }:| . Natuurlijk kan ik hem weer bellen en dan komt ie ook wel, maar stiekem vond ik het zelf ook wel eens interessant om die pot van de muur te halen. Weet ik ook weer hoe dat werkt ;)
kroontje.png Koning Keizer Admiraal, poepen kennen we allemaal. kroontje.png _O_
Jeroentje.
pi_110356707
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:42 schreef G.J.K het volgende:
Probleem kan ook zijn dat de afvoerbuis (na afzagen) niet goed ontbraamd en afgeschuind is. Via een schuin randje moet ie nl. in de vette rubbers glijden. Als dat scheef gaat, zie je dat niet bij het monteren, maar je hebt dan wel een lekke mof
pi_110356898
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Probleem kan ook zijn dat de afvoerbuis (na afzagen) niet goed ontbraamd en afgeschuind is. Via een schuin randje moet ie nl. in de vette rubbers glijden. Als dat scheef gaat, zie je dat niet bij het monteren, maar je hebt dan wel een lekke mof
Ok. Volgens mij was dat wel goed gedaan. Mocht ik de pot er binnenkort weer afhalen omdat de stank terugkomt dan zal ik daar ook even aandacht aan besteden.
Hoe..hoe..hoe..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')