abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:17:21 #1
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110269131
quote:
Echtpaar dat dochtertje aanbood voor rechter

DORDRECHT - De rechtbank in Dordrecht behandelt vrijdag de zaak tegen het echtpaar uit Hardinxveld-Giessendam dat hun 8-jarige dochtertje aan een pedofiel aanbood voor seks. In ruil daarvoor zou de man hun een lening geven.

De ouders liepen tegen de lamp, toen zij hun laptop uitleenden aan een familielid. Die ontdekte de onderhandelingen over het kind in mailverkeer en schakelde de politie in. Het meisje is voordat het misbruik plaats kon vinden uit huis geplaatst en verblijft sindsdien op een veilige plek.
De 33-jarige pedofiel met wie de ouders onderhandelden, werd begin deze maand veroordeeld tot 20 maanden cel, waarvan 8 maanden voorwaardelijk.

bron: Telegraaf
Hoe ziek moet je als ouders wel niet zijn om je dochter aan te bieden voor sex?

De celstraf voor de pedofiel is terecht en ik vind dat de ouders minstens nog een stukje zwaarder gestraft mogen worden. Uiteraard mogen deze mensen ook nooit meer kinderen onder hun hoede krijgen. Het familielid dat het misbruik heeft weten te voorkomen verdient een medaille.... wat een held(in) _O_
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:24:07 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_110269405
het ongeoorloofd lezen van anders mans mail is ook strafbaar toch¿ Is briefgeheim
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:40:19 #3
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110270152
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:24 schreef wise het volgende:
het ongeoorloofd lezen van anders mans mail is ook strafbaar toch¿ Is briefgeheim
Nee hoor... alleen als je daarvoor het account moet kraken, als je gewoon bij de informatie kan en je de laptop op legale wijze in gebruik hebt gekregen... is er niets mis mee.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_110270939
quote:
Als dat al zo was heft de ernst van de zaak dit wel op.
pi_110271247
quote:
Dit is serieus het eerste wat in jou opkomt bij het lezen van het bericht in de OP?
pi_110271312
Tering hee, hoe ziek kun je zijn om je eigen dochter aan te bieden voor geld. Ik las ooit eens dat beide ouders in de bijstand zitten. Ga dan godverdomme zwart bijklussen ofzo (als je toch de wet wilt breken) in plaats van deze misselijke actie.
pi_110271443
Zijn dit dan loverparents?
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:20:37 #8
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_110271777
Hoe lelijk was die moeder dan als ze zelfs voor prostitutie haar dochter moest inzetten :')?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:21:40 #9
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110271820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:09 schreef Nielsch het volgende:
Tering hee, hoe ziek kun je zijn om je eigen dochter aan te bieden voor geld. Ik las ooit eens dat beide ouders in de bijstand zitten. Ga dan godverdomme zwart bijklussen ofzo (als je toch de wet wilt breken) in plaats van deze misselijke actie.
Ik vermoed dat het van die zwakbegaafde asociale idioten zijn, die zien het probleem er niet van in en zwartwerken? Zelfs daar word je moe van, kan je veel beter je minderjarige dochter aan stukken laten trekken door een andere malloot met ongezonde bedoelingen.
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:28:59 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_110274748
Jaja, ontwikkelde cultuur, die Nederlanders, gewoon je kind tot hoer maken, vanwege je eigen lustgevoelens....waar is rechts veroordelend nederland met zn vingertjes en dood verwensingen?

Oh oops, het gaat inderdaad om niet buitenlanders....vandaar weer ;)

Beetje druk in de kelder zeker? ;)
pi_110274905
Hey Calimero, ga je nu elk topic op deze manier verneuken?
pi_110275069
Volgens mij zijn er zelfs smeerlappen op deze site die diep in hun hart hier willen typen: dit moet toch kunnen in een vrij land.....

Ja ik weet het wel zeker ;)
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:40:06 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_110275091
Hulde aan het familielid.
pi_110275166
En de ouders worden niet vervolgt omdat ze tijdens het verhoor geen advocaat hadden.
Blunder van de NL rechtsstaat... ik zou zeggen, kind inleveren!
pi_110275237
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:41 schreef -moppie- het volgende:
En de ouders worden niet vervolgt omdat ze tijdens het verhoor geen advocaat hadden.
Dat zou je denken ja....
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:44:03 #17
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110275254
quote:
99s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:41 schreef -moppie- het volgende:
Blunder inderdaad... maar ik ga ervan uit dat ze in ieder geval hun kind niet meer terug krijgen? De pedofiel die het misbruik zou plegen zit immers wel vast. De rechter twijfelt dus in ieder geval niet aan de ernst van de zaak.
pi_110275550
Het artikel maakt niet duidelijk of de pedofiel vanwege deze zaak is bestraft of ergens anders voor. Ik vind dat die ouders minstens zo zwaar mogen worden gestraft als de pedofiel. Dieper kun je als mens volgens mij niet zinken zeg...
pi_110277810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:31 schreef DontGiveAFok het volgende:
Jaja, ontwikkelde cultuur, die Nederlanders, gewoon je kind tot hoer maken, vanwege je eigen lustgevoelens....waar is rechts veroordelend nederland met zn vingertjes en dood verwensingen?

Oh oops, het gaat inderdaad om niet buitenlanders....vandaar weer ;)

Beetje druk in de kelder zeker? ;)
Kan iemand hier die gasten dan even pro forma verdedigen? Dan is hij ook weer blij.

Ik ga dat in elk geval níet op me nemen. Ziek stel beesten! :r
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110280500
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Kan iemand hier die gasten dan even pro forma verdedigen? Dan is hij ook weer blij.

Ja het is dat het moet....maar soms denk ik kunnen we de rechtzaak niet overslaan...dit is toch duidelijk...maarja, zo simpel werkt het niet
pi_110280676
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:09 schreef Nielsch het volgende:
Ga dan godverdomme zwart bijklussen ofzo (als je toch de wet wilt breken) in plaats van deze misselijke actie.
Of doe eens gek, en ga gewoon wit bij klussen :D
pi_110281038
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:48 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Ja het is dat het moet....maar soms denk ik kunnen we de rechtzaak niet overslaan...dit is toch duidelijk...maarja, zo simpel werkt het niet
Ik had het over híer in dit topic, om het even voor de daders op te nemen...
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_110281124
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:48 schreef Ferdo het volgende:

[..]

leek een beetje anders ;)
pi_110282112
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee hoor... alleen als je daarvoor het account moet kraken, als je gewoon bij de informatie kan en je de laptop op legale wijze in gebruik hebt gekregen... is er niets mis mee.
1.Grondrechten Artikel 13
lid 1. Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.
lid 2. Het telefoon- en telegraafgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, door of met machtiging van hen die daartoe bij de wet zijn aangewezen.

Het is dus wel inbreuk op het briefgeheim.
Cause I'm a motherlover,
You're a motherlover.
We should fuck each others mothers
  vrijdag 13 april 2012 @ 16:51:09 #25
325019 jennie-pen
het is wat het is.....
pi_110283120
Ja uit de ouderlijke macht ontzetten en verplichte anti conceptie! Als moeder ga je dan zelf maar voor hoer liggen maar je kind dat aandoen toch nooit
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:04:29 #26
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_110283590
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 16:24 schreef dreamzk het volgende:

[..]

1.Grondrechten Artikel 13
lid 1. Het briefgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, op last van de rechter.
lid 2. Het telefoon- en telegraafgeheim is onschendbaar, behalve, in de gevallen bij de wet bepaald, door of met machtiging van hen die daartoe bij de wet zijn aangewezen.

Het is dus wel inbreuk op het briefgeheim.
Maar is er hier sprake van briefgeheim? Stel jij laat een brief open en bloot op tafel liggen? Ter inzage voor iedereen die het onder ogen krijgt? Ik kan toch moeilijk mijn ogen uitsteken omdat er een brief open en bloot op tafel ligt?

In dit geval heeft de broer van de verdachte de laptop op legale wijze in bezit gekregen, zodra vertrouwelijke informatie gewoon 'open en bloot' toegankelijk zijn is er geen sprake meer van een geheim, me dunkt.

Daarnaast geld natuurlijk dat de justitie getipt is en deze onderzoek verricht zal hebben, gegeven het feit dat er pas na enkele dagen arrestaties verricht zijn.

overigens een update:

quote:
Eis 2 jaar voor man die dochter aanbood

DORDRECHT - De 46-jarige vader Harm M. uit Hardinxveld-Giessendam die zijn 8-jarige dochter op internet aanbood voor seksuele diensten moet wat het Openbaar Ministerie betreft voor twee jaar de cel in, waarvan een half jaar voorwaardelijk. Dat eiste de officier van justitie D. Woei-a-Tsoi vrijdag bij de rechtbank in Dordrecht.

De rechter stelde tijdens de behandeling van de zaak de 46-jarige moeder Astrid H. op vrije voeten. Zij is tijdens haar aanhouding niet op haar rechten gewezen, terwijl ze als getuige wel belastende informatie over zichzelf gaf. De rechter vond dat verzuim zo ernstig, dat zij tijdens de behandeling van de zaak direct mocht gaan. Het OM gaat tegen dit besluit in beroep.
De ouders liepen vorig jaar tegen de lamp toen zij hun laptop uitleenden aan de broer van de verdachte. Die ontdekte naast een advertentie en foto's van zijn nichtje ook mailtjes over onderhandelingen over het aanbieden van seksuele diensten. Het familielid meldde dit bij de politie die enkele dagen later de ouders aanhield.

bron: Telegraaf
2 jaar is natuurlijk een hele lage strafmaat voor het aanbieden van je minderjarige dochter om deze te laten verkrachten door een malloot die op kleine meisje geilt :(
  vrijdag 13 april 2012 @ 17:25:28 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_110284262
Moeten we hier nu ook al kaartjes verplichten voor de agenten om voor te lezen? :{.

Breng de belastende informatie gewoon niet in de zaak, dan ben je er toch ook? Hoef je de moeder niet te laten lopen.

En twee jaar waarvan één jaar voorwaardelijk klinkt wel als een passende eis voor mensenhandel, er moet tenslotte ook nog ruimte overblijven om de professionele gasten zwaarder te straffen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_110284494
Het erge vind ik nog dat de moeder ontkomt aan straf terwijl ze net zo hard meedoet?
Rustig aan.
pi_110307829
quote:
Moeder vrijuit die dochter (8) aanbood voor seks

Een vrouw die vorig jaar haar 8-jarige dochter aanbood als seksspeeltje aan pedofielen, gaat door een blunder van politie en justitie vrijuit. Door een vormfout kwam de vrouw gisteren op vrije voeten. Tweede Kamerleden reageren geschokt.

Het AD schrijft vandaag dat Astrid H. (44) en haar partner Harm M. (45) uit Hardinxveld-Giessendam hun dochtertje aan zeker acht pedofielen aanboden en onderhandelden al over de prijs, die opliep tot 50.000 euro. Ze hadden ook naaktfoto's van het meisje verstuurd. Tot misbruik kwam het uiteindelijk niet.

De arrestatie van beide ouders leidde vorig jaar tot veel commotie. Het stel had geldproblemen en besloot zijn dochtertje aan te bieden in advertenties op internet.

Klanten
Al snel aasden diverse mannen op de 8-jarige dochter en werd er stevig onderhandeld. De ouders zaten daarbij altijd samen achter de computer en ze dreven de prijs op. Een man van 70 bood zelfs 50.000 euro om wekelijks seks te kunnen hebben met het meisje. 'Hij verzocht me om iets op onze zolder te maken, waaraan hij haar kon vastbinden,' verklaarde de vader. 'Hij wilde haar misbruiken en invalide maken.' Dat ging blijkbaar zelfs hem te ver.

Schadeclaim
Toch ontloopt moeder Astrid celstraf door gepruts in haar zaak. De vrouw werd bij het politieonderzoek ruim 3,5 uur verhoord als getuige, terwijl zij toen al verdachte was en recht had op een advocaat. Justitie heeft het recht de vrouw te vervolgen verspeeld, vinden de rechters: haar recht op een eerlijk proces is te ernstig geschonden. H. wandelde gisteren, na een jaar in voorarrest, vrij de rechtbank uit. Ze kan nu zelfs een schadeclaim van 35.000 euro eisen, omdat ze ten onrechte in voorarrest zat.

Tweede Kamerleden van CDA, SP en PvdA reageren geschokt. 'De politie lijkt een ernstige blunder te hebben gemaakt. Dat mag nooit gebeuren, zeker niet in een zaak die heel Nederland geschokt heeft,' zegt CDA'er Madeleine van Toorenburg. Ze wil opheldering van minister Opstelten (Veiligheid).

Strafeis vader
Vader Harm M. kreeg nog wél een strafeis te horen: justitie wil dat hij 1,5 jaar cel krijgt. Met het meisje gaat het naar verluidt 'naar omstandigheden goed'. Ze verblijft nu in haar vierde pleeggezin, zeggen de advocaten. 'Ze wil haar ouders graag zien,' aldus Van Dijk. 'Ze weet van niets en mist ze.'
Een vormfout. ^O^.
pi_110309403
quote:
Een man van 70 bood zelfs 50.000 euro om wekelijks seks te kunnen hebben met het meisje. 'Hij verzocht me om iets op onze zolder te maken, waaraan hij haar kon vastbinden,' verklaarde de vader. 'Hij wilde haar misbruiken en invalide maken.'
God wat word ik hier naar van...zum kotzen. Ik wil eigenlijk weten of dit zieke beest nog vrij rondloopt. En of dat meisje nu ergens veilig zit. En of die moeder niet gepakt kan worden op iets anders. Het kán toch niet dat iemand die zo weinig besef heeft van haar moederrol weer vrij is om keuzes van dezelfde proporties te maken...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')