abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110263476
quote:
Pieter van Vollenhoven, oud-voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid, wil dat er een wettelijke regeling komt die gedwongen anticonceptie bij zwaarverslaafden, psychiatrisch patiënten en verstandelijk gehandicapten mogelijk maakt. Dat zegt hij vanavond in het televisieprogramma Zembla.

Vijftig kinderen
Een aantal deskundigen valt hem in de uitzending bij. Jaarlijks sterven er naar schatting vijftig kinderen door mishandeling. Een veelvoud wordt (ernstig) mishandeld.

Op dit moment is de meest verregaande maatregel die mogelijk is het interneren van een verslaafde zwangere vrouw na 24 weken zwangerschap en het onmiddellijk weghalen van de baby na de geboorte.

Drugs
In de eerste periode van de zwangerschap worden alle vitale organen aangelegd. Als een aanstaande moeder dan bijvoorbeeld drugs gebruikt of als er dan sprake is van mishandeling van de zwangere vrouw, kan dat grote gevolgen hebben voor het ongeboren kind.

De overheid moet kinderen daar tegen beschermen, vindt Van Vollenhoven. Hij is zich ervan bewust dat gedwongen toepassing van anticonceptie heel ver gaat.

Van Vollenhoven: "Mensen zullen zeggen: 'Dat gaat te ver', en ik moet eerlijk zeggen, dat zeg je ook makkelijk als je de werkelijkheid niet kent. Voor mij was die problematiek ook een eye opener, dan schrik je ook. Je ziet dat je die ouders moet helpen, want die hebben zichzelf niet in de hand. Als je dat zo signaleert, dan moet je misschien toch overgaan tot anticonceptiemiddelen."

Kindermishandeling gedogen
Deskundigen als Erik Gerritsen, de directeur van jeugdzorg Amsterdam, en directeur Sjef Czyzewski van GGZ Bouman in Rotterdam zijn het met Van Vollenhoven eens. Net als voormalig kinderrechter en SP-senator Nanneke Quick-Schuyt en onderzoeker Rob Bilo van het Nederlands Forensisch Instituut.

"Deze ouders hebben soms al een of twee keer laten zien dat ze niet in staat zijn om voor hun kinderen te zorgen", zegt Gerritsen, "met alle afschuwelijke gevolgen van dien. Als je deze ouders elke keer weer een nieuwe kans geeft, dan gedoog je kindermishandeling".

Fatale afloop
Van Vollenhovens laatste onderzoek als voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid ging over 27 kinderen die mishandeld werden tot de dood er (bijna) op volgde .

De Onderzoeksraad concludeerde onder meer dat "de overheid onvoldoende in staat is om haar verantwoordelijkheid voor de veiligheid van jonge kinderen tussen 0 en 12 jaar binnen gezinnen waar te maken".

De ouders van die kinderen hadden volgens Van Vollenhoven geen kinderen moeten krijgen.

ZEMBLA: 'Vader Moeder Ongeschikt', vrijdag 13 april 2012 om 21.20 uur bij de VARA op Nederland 2.

http://nos.nl/artikel/361(...)ceptie-mogelijk.html
Ben blij dat er eindelijk wordt ingezien dat er strengere regels moeten komen aan 'het recht op kinderen'.
  vrijdag 13 april 2012 @ 07:21:05 #2
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_110263487
Ik ben niet tegen, maar verwacht veel weerstand.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_110263492
Ik zie nu al de nieuwe onderhandelingseis van de SGP: castreer ook homos en atheisten. Waarna de PVV natuurlijk vraagt om castratie van PvdAers.

Serieuzer: dit soort dingen werden in het verleden gedaan. Ook in andere landen. Men spreekt daar nu niet voor niets schande van.
pi_110263525
Ok, ik heb ADD en functioneer gewoon, heb een baan enzo, maar in theorie zou men mij dus een psychiatrisch patiënt kunnen noemen en kan er dus worden doorgevoerd dat ik, en mensen zoals ik, geen kinderen mogen krijgen?

Serieus? :') Waar leg je de grens dan?

Hele enge ontwikkelingen..
  vrijdag 13 april 2012 @ 07:30:07 #5
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_110263555
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:26 schreef Selestha het volgende:
Ok, ik heb ADD en functioneer gewoon, heb een baan enzo, maar in theorie zou men mij dus een psychiatrisch patiënt kunnen noemen en kan er dus worden doorgevoerd dat ik, en mensen zoals ik, geen kinderen mogen krijgen?

Serieus? :') Waar leg je de grens dan?

Hele enge ontwikkelingen..
Wat denk je nou zelf :')

Ben heel benieuwd hoe ze dit voor zich zien.
pi_110263579
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:30 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf :')

Ben heel benieuwd hoe ze dit voor zich zien.
Ik denk aan fascistische regimes van vroeger, die met een oogkleurkaart bijv. bekeken of je mogelijk ''Joods bloed'' had, of whatever.

Ze zorgen eerst voor een breed maatschappelijk draagvlak door de extremen aan te voeren als reden, en dan wordt het opeens op iedereen losgelaten die in aanraking komt met de psychiatrie of het gevangeniswezen etcetera.
pi_110263607
Nu al een Godwin?
  vrijdag 13 april 2012 @ 07:41:10 #9
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_110263657
De gedachte er achter is niet slecht. Maar het grijpt wel diep in op iemands zelfstandigheid. Jezelf voortplanten is een fundamentele functie van je lichaam.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_110263672
God gelijk al die lekkere-gekkies die dit op zichzelf betrekken.

Er staat toch duidelijk "deze mensen hebben al 1 of 2 keer bewezen niet in staat te zijn voor hun kinderen te zorgen."

Nee we mogen niet voorkomen dat ze een derde kind ook weergaloos kunnen verpesten omdat jij ook wel eens een pilletje tegen de sip slikt en jezelf dus een prima moeder acht. Hou toch op.

Ik wil niet zeggen dat ik vind dat jij geen kinderen mag nemen/krijgen, maar ik raad je wel aan jezelf op begrijpend lezen bij te spijkeren voor je er aan begint, zodat je je kind hierin kunt ondersteunen mocht het nodig zijn :')

Het moge duidelijk zijn, ik ben voor. Let wel, "in principe theoretisch voor". De uitvoering van dit soort dingen laat dusdanig vaak te wensen over (en escaleert dus in ongewenste uitwassen) dat ik het er niet van zo komen in de praktijk op een manier waar ik ook praktisch voor zou kunnen zijn.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_110263673
Och, iedereen mag van mij kinderen krijgen, maar dan moeten ze de lasten ook zelf dragen. Dat hoeft de samenleving niet te doen.

Geen collectieve hulp dus :)
pi_110263710
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:42 schreef robin007bond het volgende:
Och, iedereen mag van mij kinderen krijgen, maar dan moeten ze de lasten ook zelf dragen. Dat hoeft de samenleving niet te doen.

Geen collectieve hulp dus :)
Ja als kinderen zo nodig geboren verslaafd geboren moeten worden, dan is dat hun eigen keuze.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_110263732
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja als kinderen zo nodig geboren verslaafd geboren moeten worden, dan is dat hun eigen keuze.
Wel die van de ouders. Mij hoor je niet klagen als ze voor de hulp moeten opdraaien.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2012 07:52:25 ]
pi_110263774
Helemaal terecht en veel te laat als je het mij vraagt, als we dit 40 jaar geleden hadden gedaan had SBS6 niet zoveel kijkers gehad en had Frans Bauer niet zoveel platen verkocht.
Bij alles mag je kweken op eigenschappen behalve met mensen, planten, huisdieren, paarden, noem het maar op maar om mensen met bepaalde goede eigenschappen te kweken is dan weer geen animo, geen wonder dat we aan het degenereren zijn en zoveel achterstandswijken aan het kweken zijn.
pi_110263802
Dat werd eens tijd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_110263840
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:35 schreef Klipnap het volgende:
Eng als dit doorgaat :N
Voor wie?
pi_110263889
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

Er staat toch duidelijk "deze mensen hebben al 1 of 2 keer bewezen niet in staat te zijn voor hun kinderen te zorgen."

Nee we mogen niet voorkomen dat ze een derde kind ook weergaloos kunnen verpesten omdat jij ook wel eens een pilletje tegen de sip slikt en jezelf dus een prima moeder acht. Hou toch op.

Ik wil niet zeggen dat ik vind dat jij geen kinderen mag nemen/krijgen, maar ik raad je wel aan jezelf op begrijpend lezen bij te spijkeren voor je er aan begint, zodat je je kind hierin kunt ondersteunen mocht het nodig zijn :')

Het moge duidelijk zijn, ik ben voor. Let wel, "in principe theoretisch voor". De uitvoering van dit soort dingen laat dusdanig vaak te wensen over (en escaleert dus in ongewenste uitwassen) dat ik het er niet van zo komen in de praktijk op een manier waar ik ook praktisch voor zou kunnen zijn.
Dit dus. *O*

Maar ook: Jaarlijks sterven er naar schatting vijftig kinderen door mishandeling. Een veelvoud wordt (ernstig) mishandeld.

Wie het lef heeft om hier tegen te zijn, keurt in wezen moord en mishandeling goed.

Los daarvan: kinderen hebben geen stemrecht en dus zal het de politiek aan hun reet roesten. Ik zie dit voorstel niet in wet omgezet worden. Daar zijn de meeste partijen simpelweg te onverschillig voor en zijn bepaalde partijen (mn CDA, CU en SGP) teveel tegen geboortebeperking. Ik gok dat het op de "vrije keuze" of "mensenrecht" gegooid zal worden.
pi_110263924
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:42 schreef DancingPhoebe het volgende:

Je doet wel enorm bijdehand, maar het simpele feit is dat dat we niet in een zwart-wit wereld leven. Dat betekent dus dat er geen haarscherpe grens is tussen prima ouders en mensen die we verplicht aan de anticonceptica zouden moeten zetten.

Want mishandeling en verwaarlozing zijn niet van die makkelijk af te bakenen begrippen. Er zijn vele manieren waarop je als ouder schade kunt aanrichten, en de de mensen die er voor geleerd hebben zijn het er volgens mij ook nog niet helemaal over eens. Dan heb je mensen die op zich wel kunnen functioneren, maar met bepaalde problemen kampen in hun eigen leven. Hoe groot is de kans dat dit z'n weerslag gaat hebben op het komende kind? Een ouder die een keer de fout in is gegaan maar ook veel verbetering heeft laten zien, wat doen we daarmee?

Het is niet zo makkelijk af te bakenen als jij nu doet voorkomen. Sommige mensen zitten hun leven lang aan de goede kant van de lijn en kunnen in 5 minuten tijd overgaan tot de meest verschrikkelijke daden.

Laten we alsjeblieft geen vergaande maatregelen doorvoeren omdat mensen als jij uit pure vooringenomenheid menen exact te weten over welke mensen we het hebben.
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
pi_110263932
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:06 schreef stopnaald het volgende:

Wie het lef heeft om hier tegen te zijn, keurt in wezen moord en mishandeling goed.
Een orgaandonor O+
pi_110263934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:10 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Je doet wel enorm bijdehand, maar het simpele feit is dat dat we niet in een zwart-wit wereld leven. Dat betekent dus dat er geen haarscherpe grens is tussen prima ouders en mensen die we verplicht aan de anticonceptica zouden moeten zetten.

Want mishandeling en verwaarlozing zijn niet van die makkelijk af te bakenen begrippen. Er zijn vele manieren waarop je als ouder schade kunt aanrichten, en de de mensen die er voor geleerd hebben zijn het er volgens mij ook nog niet helemaal over eens. Dan heb je mensen die op zich wel kunnen functioneren, maar met bepaalde problemen kampen in hun eigen leven. Hoe groot is de kans dat dit z'n weerslag gaat hebben op het komende kind? Een ouder die een keer de fout in is gegaan maar ook veel verbetering heeft laten zien, wat doen we daarmee?

Het is niet zo makkelijk af te bakenen als jij nu doet voorkomen. Sommige mensen zitten hun leven lang aan de goede kant van de lijn en kunnen in 5 minuten tijd overgaan tot de meest verschrikkelijke daden.

Laten we alsjeblieft geen vergaande maatregelen doorvoeren omdat mensen als jij uit pure vooringenomenheid menen exact te weten over welke mensen we het hebben.
Dat meen ik niet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_110263948
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:11 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Dat meen ik niet.
Ik meen altijd precies het tegenovergestelde van wat ik post. Dat geldt ook voor deze post.
pi_110263951
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:12 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Ik meen altijd precies het tegenovergestelde van wat ik post. Dat geldt ook voor deze post.
Goed zo poes.
pi_110263963
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:12 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Goed zo poes.
Geen kinderen voor jou.
pi_110263969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:13 schreef Prins_Eerlijk het volgende:

[..]

Geen kinderen voor jou.
Inderdaad.
  vrijdag 13 april 2012 @ 08:14:20 #25
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_110263971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:02 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Voor wie?
Voor de zelfstandigheid van mensen in het algemeen. Dat de overheid zich steeds meer met mensen bemoeit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')