Je geeft antwoord op je eigen vraagquote:Iemand zou kunnen liegen om:
- opties bij anderen open te laten;
- interesses te peilen van anderen;
- iemand (mij dus) niet te kwetsen door te zeggen geen relatie te hebben;
- aandachtsgeil te zijn
- etcetera.
Hou mij hier buiten jaquote:
quote:
Social media?quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:00 schreef Friek_ het volgende:
Wat is precies een 'mediasite'? Bijzonder vaag begrip.
Ik ben niet zo supermodern, maar ik bedoelde dus social media. Een hele bekende.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:00 schreef Friek_ het volgende:
Wat is precies een 'mediasite'? Bijzonder vaag begrip.
Goede tip, ik ga binnenkort ook heel duidelijk zijn. Maar dan is het voor mij ook meteen klaar.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:17 schreef DroogDok het volgende:
Het zou best wel helpen als mensen duidelijk zijn tegen elkaar.
TS als je een relatie wil met de gene over wie je het hebt, wees daar dan duidelijk in naar die persoon, als je dat niet wilt moet je niet zo miepen.
Jij hebt het wel over vertrouwensbreuk, maar ze had niet ongelijk door het te verzwijgen. Jullie hebben nog een lange tijd vriendschap gehad.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zal ik haar binnenkort duidelijk maken dat ik wel degelijk gevoelens voor haar heb (dit vind ik wel behoorlijk eng, maar goed, er is nu toch niets meer te verliezen), en zal ik daarna de boel voor mezelf afsluiten en verder contact met haar vermijden. Ik heb geen zin in zelfpijniging, dus dat lijkt me de enige juiste oplossing.
Ergens snap ik je wel hoor, en snap ik die vriendin dan ook wel. De afweging van wel vertellen en vriendschap weg of niet vertellen en...quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:36 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Jij hebt het wel over vertrouwensbreuk, maar ze had niet ongelijk door het te verzwijgen. Jullie hebben nog een lange tijd vriendschap gehad.
Dit snap ik dus niet zo.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:33 schreef Frag_adder het volgende:
Waarschijnlijk is dr relatie ook niet alles, meestal liegen mensen daarover als ze zich er of voor schamen of geen toekomst in zien. Althans daarom kwam ik d'r vroeger wel eens niet voor uit. Tegenwoordig heb ik die fase gehad.
Jazeker begrijp ik het. Maar ik zou het niet helemaal afkappen. Ik zou zeggen dat je even een paar maanden moet afkoelen omdat je toch echt verliefd op haar bent, maar dat je het daarna misschien als vriendschap weer wil oppakken.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:43 schreef Salina het volgende:
[..]
Ergens snap ik je wel hoor, en snap ik die vriendin dan ook wel. De afweging van wel vertellen en vriendschap weg of niet vertellen en...
Maar sta me toe dat ik er (zeker op dit moment) toch echt anders tegen aan kijkt. Misschien begrijp je het zelfs nog.
Wat een lap tekstquote:Op vrijdag 13 april 2012 00:14 schreef Salina het volgende:
Hmm, beetje bizar dit maar toch...zit een beetje met een vraag die door mijn hoofd speelt.
Even kort gezegd:
Heb al een paar jaar een goede vriendin. Nooit meer geweest dan dat, wel spanning. We hebben echt een mega close band, alhoewel we elkaar niet zo vaak zien. Maar steeds als we elkaar zien, begrijpen we elkaar volledig, steunen we elkaar, hebben lol, etcetera.
Vroeger (ook paar jaar terug) was er wel een tijdje sprake van dat er "iets meer" zou kunnen ontstaan. Concreet: tegen elkaar aanliggen in het park, handjes vatshoudend door stad lopen, knuffelen, een vluchtige kus op de mond bij afscheid.
Dat is toen op een of andere manier nooit ergens op uitgemondt. Hoe, laat ik even in het midden.
Ook daarna nog: niet zo veel, maar wel steeds heftig en intens contact (soms ook wel eens wat problematisch). Wel wordt ons contact continue belemmerd door haar flinke problemen (zware therapie) en mijn enigszins grote onzekerheid en niet weten te handelen bij vrouwen.
Dit alles mondt wel eens uit in miscommunicatie, jaloezie en zelfs irritatie.
Steeds als we elkaar zien is het supergezellig en bezweert ze: snel weer.
En, zegt ze, ze heeft geen relatie met een goede vriend.
Toch zie ik op een mediasite wel eens dingen die kunnen duiden op het wél hebben van een relatie. Of zijn het maar plagerijtjes en gevoed door mijn jaloezie?
Voorheen (laatste aantal jaren) dacht ik dat we alles wel eerlijk konden bespreken, tot en met haar diepste problemen/angsten/dingen in het verleden en mijn onzekerheden. Ze heeft altijd verteld na de laatste relatie geen nieuwe meer te hebben.
Nu weet ik het echter niet meer zo. Heeft ze wellicht toch een relatie en zo ja, waarom verteld ze dat dan niet eerlijk tegen mij?
Ik begrijp dat jullie niet kunnen weten en vertellen of zij een relatie heeft, maar wellicht kunnen jullie mij vertellen óf iemand zou kunnen liegen over het al dan niet hebben van een relatie en zo ja, waarom en onder welke omstandigheden en met welk doel?
Hebben jullie dit ooit meegemaakt of kennen jullie iemand die dit heeft meegemaakt (buiten het reguliere vreemdgaan om dan!).
Zou iemand kunnen liegen om:
- opties bij anderen open te laten;
- interesses te peilen van anderen;
- iemand (mij dus) niet te kwetsen door te zeggen geen relatie te hebben;
- aandachtsgeil te zijn
- etcetera.
Beetje vreemd dit, maar moest het even kwijt. Wie?
Wat snap je niet? Zeker jongeren nog, vinden het hebben van een relatie fijn maar zijn heel anders bij vrienden, nog volslagen randebielen waarbij ze hun vriendin afzeiken, maar als ze dan samen zijn zijn ze oh zo verliefd.quote:Op zaterdag 14 april 2012 00:46 schreef Salina het volgende:
[..]
Dit snap ik dus niet zo.![]()
Waarom je schamen als je een relatie hebt? Zelfs als het niet de perfecte relatie is?
En wat bedoel je dan met liegen, zelfs tegen vrienden/familie/collega's?
Misschien ben ik wel te wereldvreemd voor deze bizarre wereld.
Is het niet een beetje te laat om haar dat nu nog te vertellen? Je maakt daar dingen alleen maar ingewikkelder mee. Laat haar lekker in die relatie en verbreek contact als dat nodig is, maar nu nog met je gevoels aan komen zetten is mosterd na de maaltijd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef Salina het volgende:
Waarschijnlijk zal ik haar binnenkort duidelijk maken dat ik wel degelijk gevoelens voor haar heb (dit vind ik wel behoorlijk eng, maar goed, er is nu toch niets meer te verliezen), en zal ik daarna de boel voor mezelf afsluiten en verder contact met haar vermijden. Ik heb geen zin in zelfpijniging, dus dat lijkt me de enige juiste oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |