abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110259156
Hmm, beetje bizar dit maar toch...zit een beetje met een vraag die door mijn hoofd speelt.

Even kort gezegd:
Heb al een paar jaar een goede vriendin. Nooit meer geweest dan dat, wel spanning. We hebben echt een mega close band, alhoewel we elkaar niet zo vaak zien. Maar steeds als we elkaar zien, begrijpen we elkaar volledig, steunen we elkaar, hebben lol, etcetera.
Vroeger (ook paar jaar terug) was er wel een tijdje sprake van dat er "iets meer" zou kunnen ontstaan. Concreet: tegen elkaar aanliggen in het park, handjes vatshoudend door stad lopen, knuffelen, een vluchtige kus op de mond bij afscheid.
Dat is toen op een of andere manier nooit ergens op uitgemondt. Hoe, laat ik even in het midden.

Ook daarna nog: niet zo veel, maar wel steeds heftig en intens contact (soms ook wel eens wat problematisch). Wel wordt ons contact continue belemmerd door haar flinke problemen (zware therapie) en mijn enigszins grote onzekerheid en niet weten te handelen bij vrouwen. ;)
Dit alles mondt wel eens uit in miscommunicatie, jaloezie en zelfs irritatie.

Steeds als we elkaar zien is het supergezellig en bezweert ze: snel weer.
En, zegt ze, ze heeft geen relatie met een goede vriend.

Toch zie ik op een mediasite wel eens dingen die kunnen duiden op het wél hebben van een relatie. Of zijn het maar plagerijtjes en gevoed door mijn jaloezie? :?

Voorheen (laatste aantal jaren) dacht ik dat we alles wel eerlijk konden bespreken, tot en met haar diepste problemen/angsten/dingen in het verleden en mijn onzekerheden. Ze heeft altijd verteld na de laatste relatie geen nieuwe meer te hebben.

Nu weet ik het echter niet meer zo. Heeft ze wellicht toch een relatie en zo ja, waarom verteld ze dat dan niet eerlijk tegen mij?

Ik begrijp dat jullie niet kunnen weten en vertellen of zij een relatie heeft, maar wellicht kunnen jullie mij vertellen óf iemand zou kunnen liegen over het al dan niet hebben van een relatie en zo ja, waarom en onder welke omstandigheden en met welk doel?

Hebben jullie dit ooit meegemaakt of kennen jullie iemand die dit heeft meegemaakt (buiten het reguliere vreemdgaan om dan!).

Zou iemand kunnen liegen om:
- opties bij anderen open te laten;
- interesses te peilen van anderen;
- iemand (mij dus) niet te kwetsen door te zeggen geen relatie te hebben;
- aandachtsgeil te zijn
- etcetera.

Beetje vreemd dit, maar moest het even kwijt. Wie? :)
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_110259254
quote:
Iemand zou kunnen liegen om:
- aandachtsgeil te zijn
- etcetera.
Je geeft antwoord op je eigen vraag
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  vrijdag 13 april 2012 @ 00:17:55 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_110259295
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:17 schreef Cara het volgende:

[..]

Je geeft antwoord op je eigen vraag
Ik wou net zeggen: alle bovenstaande :P
pi_110259514
Etcetera voldoet wel aardig ja.
Rustig aan.
pi_110259544
maar ts wil graag weten welke optie de juiste is,maar ja dat kunnen wij ookniet beoordelen :)
pi_110259558
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:24 schreef kingtoppie het volgende:
Hee ga naar bed jij! :(
pi_110259602
Anders contact je gewoon via die facebook of hij haar vriend is?
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:25 schreef KwadeAfdronk het volgende:

[..]

Hee ga naar bed jij! :(
Slaap knus :*
Rustig aan.
pi_110264005
Het zou best wel helpen als mensen duidelijk zijn tegen elkaar.

TS als je een relatie wil met de gene over wie je het hebt, wees daar dan duidelijk in naar die persoon, als je dat niet wilt moet je niet zo miepen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110264030
Ik snap er niks van. Maar heb de OP ook niet helemaal gelezen :@
...dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams....
  Redactie Frontpage vrijdag 13 april 2012 @ 08:23:06 #10
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_110264082
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:24 schreef kingtoppie het volgende:
Hou mij hier buiten ja :(
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 13 april 2012 @ 08:25:34 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_110264122
Heb ik ook wel eens gehad, hoor. Héúl lang geleden, op de middelbare school. Flirten met een meisje, vriendschap vrij close, maar ik deed er te lang over om er werk van te maken. Dus op een gegeven moment trek ik de stoute schoenen aan, zeg dat ik haar leuk vind, en of ze zin heeft om een avondje te stappen. Toen kwam het hoge woord eruit: ze had een vriendje sinds kort. Wou ze niet vertellen, want ze was bang dat het de sfeer zou verpesten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  vrijdag 13 april 2012 @ 08:33:42 #12
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110264228
Nou ik gok dat ze je niet kwijt wilt als vriend, je niet wilt kwetsen, maar gezien de tijd die er zit tussen wanneer jullie elkaar weer zien, is ze niet verliefd van je of weg van je. Jij ziet tussen jou en haar een beetje wat je wilt zien, terwijl als ik de OP zo lees, je verdome goed weet wat er zoal speelt.
Waarschijnlijk is dr relatie ook niet alles, meestal liegen mensen daarover als ze zich er of voor schamen of geen toekomst in zien. Althans daarom kwam ik d'r vroeger wel eens niet voor uit. Tegenwoordig heb ik die fase gehad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:23 schreef Etcetera het volgende:

[..]

_O_ :P
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_110264676
Wat is precies een 'mediasite'? Bijzonder vaag begrip.
pi_110264901
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:00 schreef Friek_ het volgende:
Social media?
Facebook o.i.d.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_110264993
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:23 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Het is gewoon allemaal jouw schuld dat mensen liegen! :(
Rustig aan.
pi_110289894
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 09:00 schreef Friek_ het volgende:
Ik ben niet zo supermodern, maar ik bedoelde dus social media. Een hele bekende.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_110289941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:17 schreef DroogDok het volgende:
Het zou best wel helpen als mensen duidelijk zijn tegen elkaar.

TS als je een relatie wil met de gene over wie je het hebt, wees daar dan duidelijk in naar die persoon, als je dat niet wilt moet je niet zo miepen.
Goede tip, ik ga binnenkort ook heel duidelijk zijn. Maar dan is het voor mij ook meteen klaar.

Even een update: vandaag heb ik toch wel min of meer bevestigd gezien dat ze al lang (bijna jaar) een relatie heeft. Sinds de zomer heb ik weer contact met haar. Erg jammer dat ze dus die relatie altijd verzwegen heeft. Waarschijnlijk heeft ze wel aangevoeld dat ik het niet zo goed zou kunnen handelen als zij zou gezegd hebben dat ze een relatie had. Omdat er altijd wel spanning is geweest tussen ons en ze weet dat ik er niet tegen zou kunnen als zij een relatie zou hebben (ehm, denk ik!).

Hoe dan ook, ik vind dit echt behoorlijk pijnlijk.
Ten eerste omdat ik inderdaad gevoelens voor haar heb (gehad in het verleden en later weer teruggekomen) en die nooit echt duidelijk heb geuit, en ten tweede omdat ze dus driekwart jaar heeft gelogen tegen mij. Een van haar allerbeste vrienden.
Zij is trouwens tevens een van mijn weinige vrienden, dus dat maakt het er niet minder klote door.

Ik ben al iemand die afstand neemt als ik iemand leuk vind en die persoon heeft een relatie (te pijnlijk om dan contact te blijven houden), maar als iemand ook nog eens liegt tegen mij is de hel helemaal losgebroken bij mij. Ik denk niet dat deze vriendschap ooit nog goed gaat komen, althans bij mij is dit een behoorlijke vertrouwensbreuk.

Waarschijnlijk zal ik haar binnenkort duidelijk maken dat ik wel degelijk gevoelens voor haar heb (dit vind ik wel behoorlijk eng, maar goed, er is nu toch niets meer te verliezen), en zal ik daarna de boel voor mezelf afsluiten en verder contact met haar vermijden. Ik heb geen zin in zelfpijniging, dus dat lijkt me de enige juiste oplossing.

In ieder geval bedankt voor de tips/informatie/invalshoeken/steun, mensen. ;)

[ Bericht 56% gewijzigd door Salina op 13-04-2012 20:24:44 ]
pi_110290008
Welcome in the friendzone.
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 13 april 2012 @ 20:36:40 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_110291249
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef Salina het volgende:

[..]
Waarschijnlijk zal ik haar binnenkort duidelijk maken dat ik wel degelijk gevoelens voor haar heb (dit vind ik wel behoorlijk eng, maar goed, er is nu toch niets meer te verliezen), en zal ik daarna de boel voor mezelf afsluiten en verder contact met haar vermijden. Ik heb geen zin in zelfpijniging, dus dat lijkt me de enige juiste oplossing.
Jij hebt het wel over vertrouwensbreuk, maar ze had niet ongelijk door het te verzwijgen. Jullie hebben nog een lange tijd vriendschap gehad.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_110303444
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:36 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Jij hebt het wel over vertrouwensbreuk, maar ze had niet ongelijk door het te verzwijgen. Jullie hebben nog een lange tijd vriendschap gehad.
Ergens snap ik je wel hoor, en snap ik die vriendin dan ook wel. De afweging van wel vertellen en vriendschap weg of niet vertellen en...

Maar sta me toe dat ik er (zeker op dit moment) toch echt anders tegen aan kijkt. Misschien begrijp je het zelfs nog.
pi_110303538
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:33 schreef Frag_adder het volgende:
Waarschijnlijk is dr relatie ook niet alles, meestal liegen mensen daarover als ze zich er of voor schamen of geen toekomst in zien. Althans daarom kwam ik d'r vroeger wel eens niet voor uit. Tegenwoordig heb ik die fase gehad.
Dit snap ik dus niet zo. :?
Waarom je schamen als je een relatie hebt? Zelfs als het niet de perfecte relatie is?

En wat bedoel je dan met liegen, zelfs tegen vrienden/familie/collega's?

Misschien ben ik wel te wereldvreemd voor deze bizarre wereld. :?
  zondag 15 april 2012 @ 10:19:30 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_110342272
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:43 schreef Salina het volgende:

[..]

Ergens snap ik je wel hoor, en snap ik die vriendin dan ook wel. De afweging van wel vertellen en vriendschap weg of niet vertellen en...

Maar sta me toe dat ik er (zeker op dit moment) toch echt anders tegen aan kijkt. Misschien begrijp je het zelfs nog.
Jazeker begrijp ik het. Maar ik zou het niet helemaal afkappen. Ik zou zeggen dat je even een paar maanden moet afkoelen omdat je toch echt verliefd op haar bent, maar dat je het daarna misschien als vriendschap weer wil oppakken.
pi_110343375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 00:14 schreef Salina het volgende:
Hmm, beetje bizar dit maar toch...zit een beetje met een vraag die door mijn hoofd speelt.

Even kort gezegd:
Heb al een paar jaar een goede vriendin. Nooit meer geweest dan dat, wel spanning. We hebben echt een mega close band, alhoewel we elkaar niet zo vaak zien. Maar steeds als we elkaar zien, begrijpen we elkaar volledig, steunen we elkaar, hebben lol, etcetera.
Vroeger (ook paar jaar terug) was er wel een tijdje sprake van dat er "iets meer" zou kunnen ontstaan. Concreet: tegen elkaar aanliggen in het park, handjes vatshoudend door stad lopen, knuffelen, een vluchtige kus op de mond bij afscheid.
Dat is toen op een of andere manier nooit ergens op uitgemondt. Hoe, laat ik even in het midden.

Ook daarna nog: niet zo veel, maar wel steeds heftig en intens contact (soms ook wel eens wat problematisch). Wel wordt ons contact continue belemmerd door haar flinke problemen (zware therapie) en mijn enigszins grote onzekerheid en niet weten te handelen bij vrouwen. ;)
Dit alles mondt wel eens uit in miscommunicatie, jaloezie en zelfs irritatie.

Steeds als we elkaar zien is het supergezellig en bezweert ze: snel weer.
En, zegt ze, ze heeft geen relatie met een goede vriend.

Toch zie ik op een mediasite wel eens dingen die kunnen duiden op het wél hebben van een relatie. Of zijn het maar plagerijtjes en gevoed door mijn jaloezie? :?

Voorheen (laatste aantal jaren) dacht ik dat we alles wel eerlijk konden bespreken, tot en met haar diepste problemen/angsten/dingen in het verleden en mijn onzekerheden. Ze heeft altijd verteld na de laatste relatie geen nieuwe meer te hebben.

Nu weet ik het echter niet meer zo. Heeft ze wellicht toch een relatie en zo ja, waarom verteld ze dat dan niet eerlijk tegen mij?

Ik begrijp dat jullie niet kunnen weten en vertellen of zij een relatie heeft, maar wellicht kunnen jullie mij vertellen óf iemand zou kunnen liegen over het al dan niet hebben van een relatie en zo ja, waarom en onder welke omstandigheden en met welk doel?

Hebben jullie dit ooit meegemaakt of kennen jullie iemand die dit heeft meegemaakt (buiten het reguliere vreemdgaan om dan!).

Zou iemand kunnen liegen om:
- aandachtsgeil te zijn
- etcetera.

Beetje vreemd dit, maar moest het even kwijt. Wie? :)
Wat een lap tekst -O-

Samenvatting: TS rommelt met een meisje aan, maar ze hebben nietss officieel. Echter TS vermoed wel dat ze iets heeft met een andere gast en vraagt ons of het mogelijk is dat ze erover liegt :p

TS is friendzoned :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 15 april 2012 @ 11:23:07 #24
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110343659
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:46 schreef Salina het volgende:

[..]

Dit snap ik dus niet zo. :?
Waarom je schamen als je een relatie hebt? Zelfs als het niet de perfecte relatie is?

En wat bedoel je dan met liegen, zelfs tegen vrienden/familie/collega's?

Misschien ben ik wel te wereldvreemd voor deze bizarre wereld. :?
Wat snap je niet? Zeker jongeren nog, vinden het hebben van een relatie fijn maar zijn heel anders bij vrienden, nog volslagen randebielen waarbij ze hun vriendin afzeiken, maar als ze dan samen zijn zijn ze oh zo verliefd.

Deze mensen schamen zich er toch een beetje voor :) Als je volwassen wordt verdwijnt dit hopelijk!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  zondag 15 april 2012 @ 18:39:07 #25
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_110359787
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 20:13 schreef Salina het volgende:
Is het niet een beetje te laat om haar dat nu nog te vertellen? Je maakt daar dingen alleen maar ingewikkelder mee. Laat haar lekker in die relatie en verbreek contact als dat nodig is, maar nu nog met je gevoels aan komen zetten is mosterd na de maaltijd.

Hoewel ze het waarschijnlijk wel zal weten, anders had ze het niet geheim gehouden.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')