Je moet er alleen wel even op wachten, en het is gewoon vervelend. Maar met wat gezond verstand, en opletten op welke site je je gegevens invult, is er niks aan de hand, en is het zeker veilig.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:29 schreef opgebaarde het volgende:
als je geskimd wordt krijg je sowieso je geld terug (toevallig wel heel Nederlands)
Jij kunt toch ook geld van je eigen rekening naar je credit card storten? Waarom zou dat vanaf een ander rekeninnummer niet kunnen?quote:Op donderdag 12 april 2012 20:34 schreef Zinedinho het volgende:
Geld ontvangen op een creditcard? Kan dat ook al tegenwoordig?
Het is zo veilig als ze het zelf maken. Net als met je portemonnee/pinpas en weet ik wat. Als je moeder met de handtas open 2x de kalverstraat op en af loopt, is de beurs weg, of de tas compleet van de schouders gerukt. Als ze die kruislings draagt voor de buik, met de rits dicht, loopt ze veel minder risico.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:52 schreef Outlined het volgende:
Maar goed, mijn ouders denken dat het onveilig is. Terecht?
Niet onveiliger dan betalen met hun bankrekening, PayPal of andere methoden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:52 schreef Outlined het volgende:
Ja.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:52 schreef Outlined het volgende:
Als het in jou handen is denken ze dat terecht, daarom moet je gewoon je eigen CC aanschaffen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:52 schreef Outlined het volgende:
Of de KLB of SC maar natuurlijk ook zou het zo naar PUB kunnen want daarop komt het neer,TS wilt iets gebruiken wat zijn ouders hebben maar hij zelf niet wilt aanschaffen omdat hij het zo weinig zal gaan gebruiken.quote:
Ja, een 100% veilige cc bestaat simpelweg niet. De kans op misbruik neemt dus toe naar mate je meer transacties verricht.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:52 schreef Outlined het volgende:
Ik geef het in principe alleen af aan Amazon, dacht ik, die gaan immers tussen koper en verkoper in zitten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:20 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, een 100% veilige cc bestaat simpelweg niet. De kans op misbruik neemt dus toe naar mate je meer transacties verricht.
De kans op misbruik in de horeca of winkels is veel groter dan op internet, omdat de meeste verkopers tegenwoordig jouw cc nummer helemaal niet krijgen, maar een okay op de transactie van de cc maatschappij.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:20 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, een 100% veilige cc bestaat simpelweg niet. De kans op misbruik neemt dus toe naar mate je meer transacties verricht.
En jij gaat een meer of minder bindend contract aan via hen, onder Amerikaanse wetgeving ook nog. Daar zou ik zeker even de kleine lettertjes van lezen, het is geen marktplaats waar je zo je kont uit een afspraak kan draaien, maar meer vergelijkbaar met eBay, waar een winnend bod uitbrengen ook een juridisch valide koop-verplichting betekend. Als je kopersbescherming door en tussenpersoon als Amazon wilt, kan je beter via paypal en ebay zaken doen, daar is het volgens mij beter geregeld. En een paypal account kan je ook koppelen aan een Nederlandse bankrekening, ben je dit hele CC gezever met je ouders ook kwijt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:44 schreef Outlined het volgende:
[..]
Ik geef het in principe alleen af aan Amazon, dacht ik, die gaan immers tussen koper en verkoper in zitten.
Amazon eist een CCquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En jij gaat een meer of minder bindend contract aan via hen, onder Amerikaanse wetgeving ook nog. Daar zou ik zeker even de kleine lettertjes van lezen, het is geen marktplaats waar je zo je kont uit een afspraak kan draaien, maar meer vergelijkbaar met eBay, waar een winnend bod uitbrengen ook een juridisch valide koop-verplichting betekend. Als je kopersbescherming door en tussenpersoon als Amazon wilt, kan je beter via paypal en ebay zaken doen, daar is het volgens mij beter geregeld. En een paypal account kan je ook koppelen aan een Nederlandse bankrekening, ben je dit hele CC gezever met je ouders ook kwijt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |