Niet tegenwoordig.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:34 schreef Zinedinho het volgende:
Geld ontvangen op een creditcard? Kan dat ook al tegenwoordig?
Dit vroeg ik me dus ook afquote:Op donderdag 12 april 2012 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
Waarom hebben ze uberhaupt dan zon kaart?
Zal het aan ze vragen, spreek ze dadelijk weer.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:36 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Dit vroeg ik me dus ook af.
Dat overtuigd ze niet ben ik bangquote:Op donderdag 12 april 2012 20:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Creditcard is de beste beveiligde manier om te betalen.
jawel maar heb daar geen behoefte aan, weinig intentie om hem te gebruiken in de toekomst.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:40 schreef kwiwi het volgende:
Maar jij kunt dus zelf nog geen creditcard aanvragen neem ik aan?
Zeik dan niet over je ouders en hun spastisch gedrag wanneer jij hun creditcard gebruikt.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:43 schreef Outlined het volgende:
[..]
jawel maar heb daar geen behoefte aan, weinig intentie om hem te gebruiken in de toekomst.
En zo is het.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zeik dan niet over je ouders en hun spastisch gedrag wanneer jij hun creditcard gebruikt.
natuurlijk zeik ik daar wel over?quote:Op donderdag 12 april 2012 20:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zeik dan niet over je ouders en hun spastisch gedrag wanneer jij hun creditcard gebruikt.
quote:Op donderdag 12 april 2012 20:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Creditcard is de beste beveiligde manier om te betalen.
Dat zij wel een creditcard hebben is net zo onlogisch als dat jij er geen hebt.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:49 schreef Outlined het volgende:
[..]
natuurlijk zeik ik daar wel over?
flikker effe op uit mijn topic wil jequote:Op donderdag 12 april 2012 20:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zij wel een creditcard hebben is net zo onlogisch als dat jij er geen hebt.
Dat wil ik niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:50 schreef Outlined het volgende:
[..]
flikker effe op uit mijn topic wil je
Ik heb dan ook een creditcard, maar nog nooit geld erop ontvangen.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Niet tegenwoordig.
Kan al lang.
quote:Op donderdag 12 april 2012 20:49 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]![]()
Als er een manier van betalen echt onveilig is dan is het wel met een creditcard.
Ach gossie, staat het commentaar je niet aan?quote:Op donderdag 12 april 2012 20:50 schreef Outlined het volgende:
[..]
flikker effe op uit mijn topic wil je
ga even met hem mee, geen enkele aanleiding om als een azijnpisser hier rond te lopen ondanks dat je hier en daar wat nuttigs zegt.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ach gossie, staat het commentaar je niet aan?
Kijk hier even: http://www.creditcardvergelijking.nl/geld-storten/quote:Op donderdag 12 april 2012 20:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik heb dan ook een creditcard, maar nog nooit geld erop ontvangen.
Hoe werkt zoiets dan? Wordt dat bedrag dan doorgestuurd naar de aan de cc gekoppelde bankrekening, of blijft het als een soort tegoed op de cc staan voor gebruik bij een volgende aankoop?
Jij begint hier een klaagtopic, dan doe ik simpelweg mee. Dus loop niet te zeiken op je ouders en regel zelf een creditcard.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:55 schreef Outlined het volgende:
[..]
ga even met hem mee, geen enkele aanleiding om als een azijnpisser hier rond te lopen ondanks dat je hier en daar wat nuttigs zegt.
Geloof me. In mijn tijd dat ik nog hackte had ik miljardair kunnen worden door het verkopen van creditcard nummers (met alle bijbehorende gegevens). Nooit gedaan en altijd de websites op hun lekken geattendeerd. Maar het grote probleem bij de meeste creditcard betalingen is, is dat het niet centraal geregeld wordt (zoals IDeal) en je echt afhankelijk bent van de website waar je iets besteld.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]![]()
Nee.
Omgekeerde bewijslast.
Geloof me. Als creditcard houder ben je het best beveiligd bij betalingen dan op welke andere manier dan ook.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:58 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Geloof me. In mijn tijd dat ik nog hackte had ik miljardair kunnen worden door het verkopen van creditcard nummers (met alle bijbehorende gegevens). Nooit gedaan en altijd de websites op hun lekken geattendeerd. Maar het grote probleem bij de meeste creditcard betalingen is, is dat het niet centraal geregeld wordt (zoals IDeal) en je echt afhankelijk bent van de website waar je iets besteld.
->quote:Op donderdag 12 april 2012 21:11 schreef Five_Horizons het volgende:
@TS: dit is niet echt een [WGR]-topic, want ik mis even wat je eigenlijk zou willen vragen.
quote:Dit maakt natuurlijk geen sense, maar waarom niet? Mijn ouders zijn creditcard paranoid en ik kan ze niet overtuigen dat dat nergens op slaat?
Nouja 'verzekerd'. Zoals Ruigmans(tm) al aangaf: de bewijslast ligt bij de accepterende (lees: verkopende) partij. Als die niet kan aantonen dat Ruigmans(tm) de transactie heeft gedaan, kan de verkopende partij fluiten naar z'n geld EN het product. De creditcard maatschappij keert de verkopende partij gewoon geen geld uit namelijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:50 schreef Fer het volgende:
Creditcard was al verzekerd tegen misbruik/diefstal/fraude toenwe hier nog dachten dat skimmen en pinpassen copieren niet mogelijk was.
Dit is best een aardige samenvatting.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:49 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat zij wel een creditcard hebben is net zo onlogisch als dat jij er geen hebt.
quote:Op donderdag 12 april 2012 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
Dat vraag ik me ook af.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:31 schreef Dennis101 het volgende:
Als ze op vakantie gaan kunnen ze die gebruiken bhij de tolpoortjes in frankrijk en gaan ze ervanuit dat hun CC nummer niet opgeslagen wordt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af.
Ik betaal meer met met cc dan met pinpas, en ik koop meer online dan in winkels
Je moet er alleen wel even op wachten, en het is gewoon vervelend. Maar met wat gezond verstand, en opletten op welke site je je gegevens invult, is er niks aan de hand, en is het zeker veilig.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:29 schreef opgebaarde het volgende:
als je geskimd wordt krijg je sowieso je geld terug (toevallig wel heel Nederlands)
Jij kunt toch ook geld van je eigen rekening naar je credit card storten? Waarom zou dat vanaf een ander rekeninnummer niet kunnen?quote:Op donderdag 12 april 2012 20:34 schreef Zinedinho het volgende:
Geld ontvangen op een creditcard? Kan dat ook al tegenwoordig?
Het is zo veilig als ze het zelf maken. Net als met je portemonnee/pinpas en weet ik wat. Als je moeder met de handtas open 2x de kalverstraat op en af loopt, is de beurs weg, of de tas compleet van de schouders gerukt. Als ze die kruislings draagt voor de buik, met de rits dicht, loopt ze veel minder risico.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:52 schreef Outlined het volgende:
Maar goed, mijn ouders denken dat het onveilig is. Terecht?
Niet onveiliger dan betalen met hun bankrekening, PayPal of andere methoden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:52 schreef Outlined het volgende:
Ja.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:52 schreef Outlined het volgende:
Als het in jou handen is denken ze dat terecht, daarom moet je gewoon je eigen CC aanschaffen.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:52 schreef Outlined het volgende:
Of de KLB of SC maar natuurlijk ook zou het zo naar PUB kunnen want daarop komt het neer,TS wilt iets gebruiken wat zijn ouders hebben maar hij zelf niet wilt aanschaffen omdat hij het zo weinig zal gaan gebruiken.quote:
Ja, een 100% veilige cc bestaat simpelweg niet. De kans op misbruik neemt dus toe naar mate je meer transacties verricht.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:52 schreef Outlined het volgende:
Ik geef het in principe alleen af aan Amazon, dacht ik, die gaan immers tussen koper en verkoper in zitten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:20 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, een 100% veilige cc bestaat simpelweg niet. De kans op misbruik neemt dus toe naar mate je meer transacties verricht.
De kans op misbruik in de horeca of winkels is veel groter dan op internet, omdat de meeste verkopers tegenwoordig jouw cc nummer helemaal niet krijgen, maar een okay op de transactie van de cc maatschappij.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:20 schreef eight het volgende:
[..]
Ja, een 100% veilige cc bestaat simpelweg niet. De kans op misbruik neemt dus toe naar mate je meer transacties verricht.
En jij gaat een meer of minder bindend contract aan via hen, onder Amerikaanse wetgeving ook nog. Daar zou ik zeker even de kleine lettertjes van lezen, het is geen marktplaats waar je zo je kont uit een afspraak kan draaien, maar meer vergelijkbaar met eBay, waar een winnend bod uitbrengen ook een juridisch valide koop-verplichting betekend. Als je kopersbescherming door en tussenpersoon als Amazon wilt, kan je beter via paypal en ebay zaken doen, daar is het volgens mij beter geregeld. En een paypal account kan je ook koppelen aan een Nederlandse bankrekening, ben je dit hele CC gezever met je ouders ook kwijt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:44 schreef Outlined het volgende:
[..]
Ik geef het in principe alleen af aan Amazon, dacht ik, die gaan immers tussen koper en verkoper in zitten.
Amazon eist een CCquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En jij gaat een meer of minder bindend contract aan via hen, onder Amerikaanse wetgeving ook nog. Daar zou ik zeker even de kleine lettertjes van lezen, het is geen marktplaats waar je zo je kont uit een afspraak kan draaien, maar meer vergelijkbaar met eBay, waar een winnend bod uitbrengen ook een juridisch valide koop-verplichting betekend. Als je kopersbescherming door en tussenpersoon als Amazon wilt, kan je beter via paypal en ebay zaken doen, daar is het volgens mij beter geregeld. En een paypal account kan je ook koppelen aan een Nederlandse bankrekening, ben je dit hele CC gezever met je ouders ook kwijt.
Wat is er zo speciaal dat je dwingt om zaken te doen via amazon als ik vragen mag? En de CC verstrekker (visa of ec/mc) stelt in de algemene voorwaarden dat je een persoonlijke creditcard, niet ter beschikking stelt van derden. Wat jij wilt, dwingt je ouders dus tot het schenden van de algemene voorwaarden.quote:
goed puntquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:33 schreef fruityloop het volgende:
En de CC verstrekker (visa of ec/mc) stelt in de algemene voorwaarden dat je een persoonlijke creditcard, niet ter beschikking stelt van derden. Wat jij wilt, dwingt je ouders dus tot het schenden van de algemene voorwaarden.
inderdaad, ooit gaan ze dood, kan heel snel gaan!quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:26 schreef geevee het volgende:
Gewoon een eigen kaart aanschaffen,paps en mams zullen er niet altijd meer zijn.
vooral als je ze stress bezorgd!quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:59 schreef Dorst het volgende:
[..]
inderdaad, ooit gaan ze dood, kan heel snel gaan!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |