Nee, dat is niet mogelijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:28 schreef devtje het volgende:
Ik ben geboren in Portugal. Op 2 jarige leeftijd ben ik naar Nederland toe gekomen. Mijn ouders hebben me als kind genaturaliseerd tot Nederlander. Als geboorteplaats staat een Portugese provincie vermeld in mijn paspoort. Ik wil dit laten wijzigen in de stad waar ik geboren ben geboorteplaats volgens Nederland definitie. Hoe doe je dat? Is dat mogelijk?
Ooit hadden ze het erover dat een kind als geboorteplaats ook de toenmalige woonplaats van de moeder erkende als geboorteplaats. Weet niet of je daar veel wijzer van wordt.quote:
Geboorteplaats is daar waar je geboren bent. Dus ben je in het ziekenhuis 3 dorpen verderop geboren, dan ben je daar geboren, en hoort dat in je paspoort te staan.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:32 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Ooit hadden ze het erover dat een kind als geboorteplaats ook de toenmalige woonplaats van de moeder erkende als geboorteplaats. Weet niet of je daar veel wijzer van wordt.
Dit dus. Ik geloof niet dat veel Nederlanders een Portugese provincie van een Portugees dorpje kunnen onderscheiden.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:53 schreef Joe-Momma het volgende:
Wat is de toegevoegde waarde daarvan?
Geboorteplaats: Algarvequote:Op donderdag 12 april 2012 14:06 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Dit dus. Ik geloof niet dat veel Nederlanders een Portugese provincie van een Portugees dorpje kunnen onderscheiden.
In mijn paspoort staat de gemeente (ook de naam van de grootste plaats in die gemeente) waar ik geboren ben. Maar ik ben in een andere plaats geboren.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:49 schreef RaymondK het volgende:
Geboorteplaats is daar waar je geboren bent. Dus ben je in het ziekenhuis 3 dorpen verderop geboren, dan ben je daar geboren, en hoort dat in je paspoort te staan.
Staat er dan Lissabon (district) in je paspoort, want Amadora is volgens wiki gewoon een plaats?quote:
Klopt. Geboorteplaats is in Nederland de naam van de gemeente waar je geboren bent. Als je bv in Emmeloord geboren bent, is je geboorteplaats "Noordoostpolder", ook al bestaat er geen plaats met die naam.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
In mijn paspoort staat de gemeente (ook de naam van de grootste plaats in die gemeente) waar ik geboren ben. Maar ik ben in een andere plaats geboren.
Amadora lijkt een gemeente te zijn, niet een provincie. Als jij in die bewuste gemeente geboren bent, ook al is het in een andere stad, dan wordt nu al geboorteplaats volgens de Nederlandse definitie correct vermeld.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:28 schreef devtje het volgende:
Ik ben geboren in Portugal. Op 2 jarige leeftijd ben ik naar Nederland toe gekomen. Mijn ouders hebben me als kind genaturaliseerd tot Nederlander. Als geboorteplaats staat een Portugese provincie vermeld in mijn paspoort. Ik wil dit laten wijzigen in de stad waar ik geboren ben geboorteplaats volgens Nederland definitie. Hoe doe je dat? Is dat mogelijk?
Ok, dus wat RaymondK zegt klopt niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:27 schreef freako het volgende:
Klopt. Geboorteplaats is in Nederland de naam van de gemeente waar je geboren bent. Als je bv in Emmeloord geboren bent, is je geboorteplaats "Noordoostpolder", ook al bestaat er geen plaats met die naam.
Nee, het klopt wel. Als je in het ziekenhuis bent geboren, wordt de gemeente waar het ziekenhuis staat als geboorteplaats vermeld.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ok, dus wat RaymondK zegt klopt niet.
Klopt, je geboorteplaats/-gemeente wijzigt niet.quote:En trouwens, de gemeente waar ik geboren ben, is wegens gemeentelijke herindeling opgegaan in een andere gemeente. Dus mijn geboortegemeente bestaat niet eens meer
Ja, dat was een proefballonnetje van CDA & PvdA van vorig jaar. Totnutoe is er niets mee gebeurd.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:32 schreef Poison_Mushroom het volgende:
[..]
Ooit hadden ze het erover dat een kind als geboorteplaats ook de toenmalige woonplaats van de moeder erkende als geboorteplaats. Weet niet of je daar veel wijzer van wordt.
Ja, maar dat is om te voorkomen dat er niemand meer in Schubbekutteveen geboren wordt, omdat Schubbekutteveen geen ziekenhuis heeft en te ver van het ziekenhuis ligt om nog veilig vervoerd te kunnen worden als het tijdens de bevalling nodig blijkt...quote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat was een proefballonnetje van CDA & PvdA van vorig jaar. Totnutoe is er niets mee gebeurd.
Zie hier: http://nos.nl/artikel/221(...)-geboorteplaats.html
idd. ik vergiste me door het schrijven van dorp i.p.v. gemeente.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:47 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, het klopt wel. Als je in het ziekenhuis bent geboren, wordt de gemeente waar het ziekenhuis staat als geboorteplaats vermeld.
[..]
Klopt, je geboorteplaats/-gemeente wijzigt niet.
Geen flauw idee, ik ben geen ambtenaar. Denk het niet, tenzij er echt een fout gemaakt is bij het inschrijven (zoals hierboven al gezegd is). Maar de fout zie ik momenteel niet. Jij hebt nu blijkbaar de naam van de gemeente waar je geboren bent als geboorteplaats. Dit is conform de Nederlandse praktijk, ook hier wordt de gemeentenaam als geboorteplaats gebruikt.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:16 schreef devtje het volgende:
freako Kan ik Gebroorteplaats wijzigen ?
Dan klopt het toch? Jij bent geboren in de gemeente Amadora, dus jouw geboorteplaats is Amadora. Zo werkt het in Nederland ook.quote:
Je woont vanaf je tweede in Nederland??quote:Op donderdag 12 april 2012 21:20 schreef devtje het volgende:
Quyxz_ geboren jij in portugal of Nederland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |