Oh, ik vond dat trouwens zó knap van mijn lijf. Het heeft blijkbaar precies de cyclus die het volgens de biologieboeken zou moeten hebben. Vroegah, voordat ik aan de pil ging, was mijn cyclus bagger. Maar daarna ging het echt perfect. Dus mijn zelf-uitgerekende termijn & datum was precies gelijk aan de echo en de door de gyn uitgerekende datum.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn uitgerekende datum is trouwens ten tijde van mijn echo vorige week met maarliefst 1 dag () verzet ... staat nu op 31 oktober
Waar we verder paraderen met onze bolle buiken!
Oh, ik vind de tijd toch best snel gaan. Een van de belangrijkste mijlpalen was voor mij -gevoelsmatig- de 8 weken. Toen is het de vorige keer misgegaan. En nu zit ik al op 10! Plus 2 dagen zelfsquote:Op donderdag 12 april 2012 11:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww Coco dat duurt nog zooooo lang .. Tenminste, dat vondi k.. Ik was zo ongeduldig!
En nu heb ik hem gehad en nu wil ik weer!
Heb volgende week donderdag de prenatale screening.. zou ik ons boontje dan ook weer te zien krijgen denken jullie?
Ik hoef geen plakplaatje maar vind het gewoon fijn om te weten dat alles nog beweegt en doet en het hartje nog klopt enzo.
Iemand hier had het al eens gezegd.. maar zo lang je je kind nog niet voelt bewegen kan je dat zo onzeker maken!
Ik heb nog steeds vrijwel nergens last van. Heb tegen de gyn gezegd dat ik soms wou dat ik meer last had, want dat is dan een soort bevestigingquote:Op donderdag 12 april 2012 11:53 schreef Vulpenballetje het volgende:
Dat gevoel herken ik wel. Ik zit nu ook een beetje in niemandsland, ben (nog) niet misselijk, heb nergens last van. Maar ik ben dan ook pas net zwanger. Ik heb intussen 2 testen gedaan en de strepen knalden er van af, dat is m'n enige houvast nu. En vanmiddag komt de MvM mevrouw dus dan krijg ik weer een testje!![]()
Nog 3,5 week wachten en dan heb ik de intake en eerste echo bij de vk! Kan niet wachten!
Gefikst!quote:Op donderdag 12 april 2012 11:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn uitgerekende datum is trouwens ten tijde van mijn echo vorige week met maarliefst 1 dag () verzet ... staat nu op 31 oktober
Ja precies, dat heb ik dus ook. Nu denk ik soms dat ik die strepen op de test gedroomd heb.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:56 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds vrijwel nergens last van. Heb tegen de gyn gezegd dat ik soms wou dat ik meer last had, want dat is dan een soort bevestiging
Enige wat ik heb is iets grotere borsten (helaas maar 'iets'), 's ochtends wat vage misselijkheid. Heel soms heb ik een dag dat ik echt niet in orde ben, maar dat kan ook toeval zijn
Oh, ben wel snel en veel moe. Maar dat kan voor mijn idee ook aan mijn harde werken liggen![]()
Yup, ik merk het helaas ook niet echt duidelijk. Al ben ik daar inmiddels ook alweer gewend aan en maak ik me tussendoor gelukkig geen zorgen. Al blijft het op echo-momenten wel heel spannendquote:Op donderdag 12 april 2012 11:58 schreef Vulpenballetje het volgende:
[..]
Ja precies, dat heb ik dus ook. Nu denk ik soms dat ik die strepen op de test gedroomd heb.
En bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook even gehad, maar toen kwam de misselijkheid na een paar dagen opzetten, om pas na week 16 weer weg te gaan. Toen was het wel duidelijk!
Je weet wat de prenatale screening inhoudt?? Zo ja, dan heb je ook antwoord op je vraag!quote:Op donderdag 12 april 2012 11:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Heb volgende week donderdag de prenatale screening.. zou ik ons boontje dan ook weer te zien krijgen denken jullie?
De nekplooimeting kan niet zonder je kindje te zien :-). Ze meten echt letterlijk de nekplooi op via een echo. Ik vond het toen een hele leuke echo, kleine stuiterbal die al heus op een mensje leek!quote:Op donderdag 12 april 2012 13:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ik neem aan dat ik hem wel te zien krijg maar wilde het even voor de zekerheid vragen aan jullie ervaringsdeskundigen![]()
Tis niet dat ik het alleen doe om ons boontje te zien natuurlijk, voornamelijk voor dat andere doel.
ik niet, maarjaquote:Op donderdag 12 april 2012 14:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
De nekplooimeting kan niet zonder je kindje te zien :-). Ze meten echt letterlijk de nekplooi op via een echo. Ik vond het toen een hele leuke echo, kleine stuiterbal die al heus op een mensje leek!
Toch blijft het altijd een ver-van-je-bed-show, tot je uiteindelijk met zekerheid te horen krijgt dat het toch echt jóuw kind is dat doodgaat. Ik heb altijd hoop gehouden, tot het telefoontje kwam dat er geen hoop meer was. Ik wil ook niemand plezier ergens in ontnemen, maar ik vind het moeilijk als mensen enthousiast gaan vertellen dat de nekplooimeting zo'n leuke echo is. De mijne was de echo waarbij de grond zich onder me opende en me verzwolg.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:48 schreef Mangostine het volgende:
Ja je hebt van die nachtmerrieverhalen, van plotseling ontdekte afwijkingen of dat een kindje bij de zoveelste echo ineens overleden is...
Ik mag volgende week vrijdag weer, maar die eerste paar seconden dat er goed beeld wordt gezocht is toch echt even peentjes zweten.
Wat minder uitpakte is wel enigszins de understatement of the year... vind die opmerking een tikkie verkeerd, al bedoel je hem ongetwijfeld niet verkeerd.....quote:Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ja en nee Mango ... Tuurlijk hoop je dat het allemaal goed is tijdens een echo. Maar ergens schuilt dan toch een stemmetje bij mij dat zegt: het kan ook ineens helemaal anders zijn.
Maar we proberen van he positieve uit te gaan![]()
Oww en Inca.., Ken het inhoudelijke verhaal niet maar dat hoef ik ook niet te weten. Vervelend dat het bij jou minder uitpakte.
quote:Op donderdag 12 april 2012 14:36 schreef Incantrix het volgende:
Ik kom even enorm hard jompelen voor LeNeHeeen meisje, wat leuk
[..]
ik niet, maarja![]()
Och, Incantrix, ik ken jouw verhaal inderdaad. Lag daar ook wel met jouw verhaal in mijn achterhoofd zenuwachtig te zijn. Begrijp dat mijn opmerking voor jou niet leuk is.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:53 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Toch blijft het altijd een ver-van-je-bed-show, tot je uiteindelijk met zekerheid te horen krijgt dat het toch echt jóuw kind is dat doodgaat. Ik heb altijd hoop gehouden, tot het telefoontje kwam dat er geen hoop meer was. Ik wil ook niemand plezier ergens in ontnemen, maar ik vind het moeilijk als mensen enthousiast gaan vertellen dat de nekplooimeting zo'n leuke echo is. De mijne was de echo waarbij de grond zich onder me opende en me verzwolg.
Twinkle, mijn verhaal is beknopt te lezen in de OP van het moeilijk zwanger-wordentopic. Succes met jouw echo, ik hoop dat 'ie voor jou ook mooi en fijn mag zijn
Incaquote:Op donderdag 12 april 2012 14:36 schreef Incantrix het volgende:
Ik kom even enorm hard jompelen voor LeNeHeeen meisje, wat leuk
[..]
ik niet, maarja![]()
quote:Op donderdag 12 april 2012 14:52 schreef Mangostine het volgende:
Dus nu heb ik de onbedwingbare neiging om parmantig met van die onderop halfopen geknoopte vestjes rond te gaan lopen! Maar dat heeft nog zo weinig nut met een mini bultje.
Morgen is het precies 4 maanden geleden dat Gabriël geboren werd.. En ik ben een beetje wiebelig vandaag, over het algemeen hebben we ons best wel weer aardig bij elkaar geraapt geloof ikquote:Op donderdag 12 april 2012 14:55 schreef Mangostine het volgende:
Buh inca...![]()
Ik lurkte hier mee in jouw tijd, maar wat is dat eigenlijk nog maar kort geleden hè.
En ik snap je wel hoor, het is meer dat ik vandaag weer even een heftig dagje heb dat het me opvielquote:Op donderdag 12 april 2012 14:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
[..]
Och, Incantrix, ik ken jouw verhaal inderdaad. Lag daar ook wel met jouw verhaal in mijn achterhoofd zenuwachtig te zijn. Begrijp dat mijn opmerking voor jou niet leuk is.
Dan is jouw nekplooimeting heel vlak voor de mijne geweest (van mij was op vrijdag 13 januari ben nooit bijgelovig, maar toen...!). Ik ben dan ook wel heel bewust van het mogelijke slecht nieuws die echo ingegaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Morgen is het precies 4 maanden geleden dat Gabriël geboren werd.. En ik ben een beetje wiebelig vandaag, over het algemeen hebben we ons best wel weer aardig bij elkaar geraapt geloof ik
[..]
En ik snap je wel hoor, het is meer dat ik vandaag weer even een heftig dagje heb dat het me opvielthnx voor je begrip
![]()
Wel gek hoor, ik zou eigenlijk nog gewoon hier in het lijstje staan als de nekplooimeting bij mij ook leuk was geweest.
Lucky 13 danquote:Op donderdag 12 april 2012 15:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dan is jouw nekplooimeting heel vlak voor de mijne geweest (van mij was op vrijdag 13 januari ben nooit bijgelovig, maar toen...!). Ik ben dan ook wel heel bewust van het mogelijke slecht nieuws die echo ingegaan.
Trix is de sterkste vrouw die ik ken... Wat die allemaal heeft aangekuntquote:Op donderdag 12 april 2012 15:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, dat is toch langer daarvoor dan ik dacht. Het lijkt korter geleden. Ik wist toen niet zo goed hoe te reageren geloof ik, daar kreeg ik later spijt van. Ik kan me nog herinneren dat ik jullie verhaal half huilend aan mijn vriend heb verteld. Achteraf bleek ik toen al zwanger te zijn (zonder het te weten overigens) dus het kwam extra hard aan. Toen ik zwanger bleek te zijn was ook jullie verhaal één van de eerste dingen die door mijn hoofd schoot, ik had nl veel onderzoeken gehad die allemaal slecht voor de foetus konden zijn. Die nekplooimeting was dan ook, naast leuk, best beladen. Blijven plakken is niet voldoende inderdaad, dat is slechts het begin.
Als ik jou zo 'hoor' klink je sterk dus ik denk zeker dat jullie je goed bij elkaar geraapt hebben. Ik vind dit trouwens ook geen topic kaping wilde ik nog zeggen, dit is ook een kant van zwangerschap die er helaas bij kan horen.
Och ja, en dan al hormonaal emotioneel natuurlijkquote:Op donderdag 12 april 2012 15:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, dat is toch langer daarvoor dan ik dacht. Het lijkt korter geleden. Ik wist toen niet zo goed hoe te reageren geloof ik, daar kreeg ik later spijt van. Ik kan me nog herinneren dat ik jullie verhaal half huilend aan mijn vriend heb verteld. Achteraf bleek ik toen al zwanger te zijn (zonder het te weten overigens) dus het kwam extra hard aan. Toen ik zwanger bleek te zijn was ook jullie verhaal één van de eerste dingen die door mijn hoofd schoot, ik had nl veel onderzoeken gehad die allemaal slecht voor de foetus konden zijn. Die nekplooimeting was dan ook, naast leuk, best beladen. Blijven plakken is niet voldoende inderdaad, dat is slechts het begin.
Als ik jou zo 'hoor' klink je sterk dus ik denk zeker dat jullie je goed bij elkaar geraapt hebben. Ik vind dit trouwens ook geen topic kaping wilde ik nog zeggen, dit is ook een kant van zwangerschap die er helaas bij kan horen.
Dit!!quote:Op donderdag 12 april 2012 15:37 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Trix is de sterkste vrouw die ik ken... Wat die allemaal heeft aangekuntTopwijf!
Ik had het ook best al eerder kunnen weten inderdaad, (heb nog nooit zo gehuild om kerstliedjesquote:Op donderdag 12 april 2012 15:47 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Och ja, en dan al hormonaal emotioneel natuurlijkdat is voor mij altijd het eerste moment dat ik denk 'zou ik misschien weer zwanger zijn?' als ik dan half zit te huilen op de fiets omdat er een liedje van Michael Jackson voorbij komt en ik me dan ineens bedenk hoe zíelig het wel niet is dat hij dood is
of laatst bij de Berlijnse muur, dat vond ik ook zó ontroerend
maar ik ben dan vooral blij dat het bij jou anders is
wie weet zijn we nog even samen zwanger
![]()
En tja, sterk, ik weet niet. Ik ben volledig ingestort, pas na een paar maanden weer gaan werken en ik heb nog steeds moeite om bijvoorbeeld contacten te onderhouden.. Maar we komen er wel, we hebben in elk geval Stefmet veel dandbaarheid
Lijntje en Keshet, zo sterk voel ik me niet, maar wel dankjulliewel![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 april 2012 16:13 schreef covie het volgende:
LeNeHesuperfijn dat het goed was! Een meisje
Ja, je hebt helemaal gelijk en dat was ook zeker niet mijn bedoeling. Lees mee op m'n telefoon en dan mis je wel eens wat...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LeNeHe, wat fijn dat je een goede echo het gehad en wat leuk waarschijnlijk een meid! Ook jouw verhaal heb ik meegelezen en ik vind het zo fijn voor je dat je weer zwanger bent!
Kursor, succes zo!
Vond t wel fijn om een bevestiging te krijgen van wat ik voelde.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:45 schreef Mangostine het volgende:
Ik twijfel zo of ik het geslacht wil weten! Op dit moment is voor mij het helemaal geen issue en vind ik het werkelijk fantastisch dat we een BABY krijgen, een kindje waarvan ik hoop dat straks alles erop en eraan zit en het doet. Jongetje, meisje, dat boeit me nu nog niks.
Lief wel, die wil het wel weten.
Maar. Als dan de hamvraag gesteld wordt tijdens de echo... of ik dan nog steeds volhoud dat ik het niet hoef te weten?
Dames hier, wat voegt het naar jullie idee toe om te weten of je een jongen of meisje krijgt? Ja de naamkeuze wordt eenvoudiger, maar verder?
Is dat niet het risico van een vroegere echo? (en trouwens, bij de 20 weken kunnen ze er een enkele keer ook naastzitten)quote:Op donderdag 12 april 2012 16:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
*collega vertelde me dat een oud-collega van hem ook dacht een dochter te krijgen (bij een echo rond de 16 weken). Bij de 20 weken echo bleek het een jongetje te zijn
Ik wil het wel weten hoor, vanwege de naamkeuze, kamertje inrichten, kaartje, shoppen (ik vind alles wat geslachtsneutraal is vaak wat saai). En ook buiten dat alles om wil ik het weten, ik ben te nieuwsgierig om het niet te weten.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:45 schreef Mangostine het volgende:
Maar. Als dan de hamvraag gesteld wordt tijdens de echo... of ik dan nog steeds volhoud dat ik het niet hoef te weten?
Dames hier, wat voegt het naar jullie idee toe om te weten of je een jongen of meisje krijgt? Ja de naamkeuze wordt eenvoudiger, maar verder?
quote:Op donderdag 12 april 2012 16:13 schreef covie het volgende:
LeNeHesuperfijn dat het goed was! Een meisje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:01 schreef Incantrix het volgende:
ANYWAY: ik kwam hier niet om het topic te kapen, maar omdat ik LeNeHe even eenkwam brengen. Continue
3!
De geijkte meuk wordt ik ook niet altijd gelukkig van, maar als ik kijk wat ik voor een jongetje of meisje zou kopen zit daar wel echt verschil in.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:54 schreef Mangostine het volgende:
Ik vind geslachtsneutraal dus helemaal niet saai... stiekem heb ik een beetje een hekel aan de geijkte jongetjes- of meisjesproducten. Dus ja... denk dat we het toch lekker een verrassing houden voor onszelf.
Inderdaad, dat heb ik ook.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
De geijkte meuk wordt ik ook niet altijd gelukkig van, maar als ik kijk wat ik voor een jongetje of meisje zou kopen zit daar wel echt verschil in.
quote:Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
De geijkte meuk wordt ik ook niet altijd gelukkig van, maar als ik kijk wat ik voor een jongetje of meisje zou kopen zit daar wel echt verschil in.
Dat dus!quote:Op donderdag 12 april 2012 16:58 schreef Gerberaatje het volgende:
Daarbij kan ik heel slecht tegen verrassingen(hoe mijn kind eruit ziet en ís is genoeg verrassing zeg maar
) ik vind het dan ook echt heel knap als mensen het niet weten tot aan de geboorte!
Serieus? Ik niet, zeker niet in het begin. Babykamer houden we lekker licht, met wit en hout. Speelgoed heeft ie dan toch niet, alleen knuffeltjes/ boekjes e.d.. Boxkleden, wagens, draagdoeken... Kan me niet voorstellen dat ik daarin per geslacht een andere uitvoering zou kopen.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, en Vriendlief nog wel meer denk ik.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:58 schreef Gerberaatje het volgende:
Voor mij helpt het beide keren om het 'echter' te maken, maar dat is gewoon heel persoonlijk!
Dat heb ik ook heel sterk, maar ik vond het zo vreemd staan toen ik het schreefquote:Daarbij kan ik heel slecht tegen verrassingen(hoe mijn kind eruit ziet en ís is genoeg verrassing zeg maar
)
Mooi hequote:Op donderdag 12 april 2012 17:05 schreef Mangostine het volgende:
Zo raar, in het algemeen ben ik ook verschrikkelijk nieuwsgierig in alles... maar als het gaat om deze baby heb ik bijna een soort van idee dat het geslacht vooraf al weten, afbreuk doet aan de bijzonderheid van het wezentje.
Ik krijg gewoon een kindje
genoeg verrassingen idd.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
Iemand zei eens tegen mij 'he, wat jammer, dan is de verrassing er helemaal vanaf'. Ehm... hoor, eerst de verrassing dat je zwanger bent, dan halverwege weten wat het wordt en uiteindelijk de geboorte en je kindje leren kennen. 3 verrassingen, prima gedoseerd!![]()
Haha das wel lekker duidelijk idd!quote:Op donderdag 12 april 2012 17:01 schreef Gerberaatje het volgende:
Ja dat ookklinkt gek maar wat dat betreft was ik wel 'blij' met de inleiding de vorige keer
Op maandag: we gaan op woensdag inleiden! Gewoon duidelijk, dan gebeurd het uiterlijk!
Zal dit keer wel heel raar zijn als het vanzelf begint
Wat leukquote:Op donderdag 12 april 2012 17:01 schreef Kersjes het volgende:
Hier voelde ik de baby net voor het eerst echt goed, middenin mijn buik! Normaal voel ik hem altijd alleen helemaal onderin vanwege voorliggende placenta. En nu is hij zo hard aan het bewegen dat ik hem daar dwars doorheen de boel voel verbouwen![]()
Hij is sowieso heel beweeglijk vandaag. Ik ben weer veel aan het spugen en elke keer voel ik hem. Protest misschien?
quote:Op donderdag 12 april 2012 17:22 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb me bij de oudste nog wel aardig ingehouden qua échte meisjesdingen bij kinderwagen en dat soort dingen (idd qua eventueel geslacht volgende beeb) maar nu dit muppetje ook een meisje blijkt, ga ik wel veel meer losondanks dat een eventuele 3e hier nog steeds geen echt gesloten boek is
![]()
Pff ja logisch..quote:Op donderdag 12 april 2012 18:30 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik lees in een ander topic dat Diaan morgen haar echo heeft, dus die zit ook al vol spanning als ik het zo lees
Foliumzuur hoef je in principe niet meer te slikken na je 10e week (of vanaf je tiende week). Je kunt het wel doen voor je eigen gemoedsrust, maar het maakt eigenlijk niet meer veel uit.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Tinuviel .. fijn dat je weer thuis bent!
Geen idee verder .. slik zelf wel die zwangerschapsvitamines van eerst Centrum en nu Davitamon .. maar da's meer voor het foliumzuur en ijzer en dat beetje extra vitamines.
Als ik jou zo hoor heb je inderdaad iets meer nodig dan dat dat kan bieden.
Het kan in elk geval geen kwaad en er zijn momenteel wel wat onderzoeken gaande over hersenontwikkeling en foliumzuur tijdens de zwangerschap...quote:Op donderdag 12 april 2012 20:07 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Foliumzuur hoef je in principe niet meer te slikken na je 10e week (of vanaf je tiende week). Je kunt het wel doen voor je eigen gemoedsrust, maar het maakt eigenlijk niet meer veel uit.
Dankje Twinkle20, het voelt heel fijn.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:04 schreef Twinkle20 het volgende:
Tinuviel .. fijn dat je weer thuis bent!
Geen idee verder .. slik zelf wel die zwangerschapsvitamines van eerst Centrum en nu Davitamon .. maar da's meer voor het foliumzuur en ijzer en dat beetje extra vitamines.
Als ik jou zo hoor heb je inderdaad iets meer nodig dan dat dat kan bieden.
Oh, ik slik gewoon van die alles in 1 pillen (davitamon?) en daar zit foliumzuur wel bij. En wat ik alk aangaf, je kunt het uiteraard gewoon wel doen. Kwaad kan het sowieso niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:09 schreef Gerberaatje het volgende:
[..]
Het kan in elk geval geen kwaad en er zijn momenteel wel wat onderzoeken gaande over hersenontwikkeling en foliumzuur tijdens de zwangerschap...
Dus als het kan zou ik het zeker niet laten!
Thanks Inca, vind ik echt tof van je. En een knuffel voor jou. Ik hoop echt dat je je hier weer snel mag melden met goed nieuws.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:01 schreef Incantrix het volgende:
ANYWAY: ik kwam hier niet om het topic te kapen, maar omdat ik LeNeHe even eenkwam brengen. Continue
Stom!quote:Op donderdag 12 april 2012 21:31 schreef Kersjes het volgende:
Er liggen geen Liuk's meer in de vriezer. En sorbet-ijs hebben we ook al niet
Getver!quote:
Oeh je brengt me op een idee!quote:Op donderdag 12 april 2012 21:31 schreef Kersjes het volgende:
Er liggen geen Liuk's meer in de vriezer. En sorbet-ijs hebben we ook al niet
Ik heb alleen zin in renniesquote:Op donderdag 12 april 2012 21:43 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb ook nog heel veel paasspul uit die aanbieding, maar in in hartigs...
Ja maar hoe vaak is vaak?quote:Op donderdag 12 april 2012 21:46 schreef Kersjes het volgende:
Rennies mag je vaak gebruiken zegt de reclame.
Nee joh zo erg.is.t.gelukkig niet.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:49 schreef Kersjes het volgende:
Son, je kan als je echt zo'n last hebt ook iets krijgen van de huisarts he? Het heet Omeprazol en kan veilig gebruikt worden tijdens de zwangerschap. 1 zo'n capsule per dag en je hebt bijna geen last meer.
Ik heb dit net gegetenquote:Op donderdag 12 april 2012 21:43 schreef covie het volgende:
Bij gebrek aan een mcDonalds maar gewoon pak mars ice creams in de vriezer gelegd en die gaat NU open!
Wij willen het straks ook niet weten. Kamertje is geverfd in de kleuren witgeelachtig met één wand grasgroen.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:05 schreef Mereltje het volgende:
Je hoort nog maar weinig mensen die het geslacht niet weten. Wij hebben daar wel voor gekozen, ondanks mijn nieuwsgierigheid. Ik vind het wel erg bijzonder om bij de geboorte deze verrassing te hebben. Nadeel zijn wel de neutrale kleertjes. Echt alleen maar grijs of wit.. waarom niet wat meer kleur? Rood, geel, groen bijvoorbeeld.
Ik begin last te krijgen van mijn lage bloeddruk 50/90. Duidelijkheid, moet nu echt rustiger aandoen. Gelukkig nog 4 weken werken.
Rennies.werken hier.tot nu toe goed.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:07 schreef covie het volgende:
@sonnetje ik gebruik meestal voor 's nachts de vloeibare gaviscon die werkt echt heel snel en goed(anijs smaak heb ik, pepermunt lijkt op sperma) en aan 1 eetlepel heb ik meestal genoeg.
Zijn er serieus die gewoon meer dan 10 rennies op een dag hebben genomen?![]()
Ik durf dat niet eens, wat er ook op de bijsluiter staat.
Ja! Dat wilde ik nog zeggen Kers! Je had gelijk, ben gister toch maar even naar de dokter geweest, omdat mijn rechterarm zo'n zeer deed. Dat in combi met dat drukkende gevoel op mijn borst en keel vond ik toch niet zo heel jofel. Anywayz: maagzuur it is, met een flink geirriteerde maag en slokdarm als gevolg.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:49 schreef Kersjes het volgende:
Son, je kan als je echt zo'n last hebt ook iets krijgen van de huisarts he? Het heet Omeprazol en kan veilig gebruikt worden tijdens de zwangerschap. 1 zo'n capsule per dag en je hebt bijna geen last meer.
Hihiquote:Op donderdag 12 april 2012 22:16 schreef Mereltje het volgende:
Vanavond voor het slapen alvast maar wat slikken.
Nee die vloeibare ziet eruit als spermaquote:Op donderdag 12 april 2012 22:20 schreef Mereltje het volgende:
[..]
Pepermunt smaakt naar sperma, ik geloof het niet hoor...
Ik vond het al vreemd.. hahaquote:Op donderdag 12 april 2012 22:27 schreef covie het volgende:
[..]
Nee het ziet eruit als sperma![]()
Als pepermunt nou smaakte als sperma, of beter gezegd sperma naar pepermunt smaakte weet ik niet of ik al zwanger was geweest
quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:51 schreef Kursor het volgende:
Ging gewoon even mis Sorbi, ga vandaag volgens mij overal om huilen. Kan helemaal niemand wat aan doen. Had het ook niet op moeten schrijven.
Niet echt fijn om na mijn post om 3 uur 's nachts een enorm opgewekte (jompel) goedemorgen te zien. Dat was het denk ik.
Joh, kun je daar al zo snel last van krijgen? Meh, lijkt me ook annoying.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:41 schreef Vulpenballetje het volgende:
Ik heb gisteren m'n eerste gaviscon tabletje op.![]()
Gelukkig heeft m'n man ook rennies meegenomen!
Dat lijkt me toch ook niet nodig?quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Zelfbescherming? Voor mij niet hoor! Ik vind het echt ontzettend sneu en vervelend voor je Kursor, ik heb je gisteren al geprobeerd sterkte te wensen en ik weet niet zo goed hoe ik je nu verder nog kan helpen.
Het is niet de eerste keer dat er hier nu over 'vrolijke' posts gevallen wordt. Ik voel me bijna bezwaard om hier te posten inmiddels. Het ontneemt me de lol in elk geval, dus ik zal me voorlopig afzijdig houden!
Succes allemaal!
+1quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch ook niet nodig?Ja, er is een contrast, maar dat is nu eenmaal de aard van het topic. Iemand die net te horen heeft gekregen dat het mis is, is daar gevoeliger voor. Zou dat misschien niet zo duidelijk moeten uiten (zegt dat zelf ook!), maar hee, in die situatie reageer je anders / geprikkelder dan normaal.
Voor vrolijkheid moet net zo goed ruimte zijn.
Zwanger... en dan gaat het mis #10quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:23 schreef Kursor het volgende:
Trek het je niet teveel aan naamgenoot. Blijf vooral vrolijk doorschrijven, vooral ook over de leuke dingen.
Wat ik al zei, ik had het niet moeten schrijven. Het is nu eenmaal een topic van uitersten en dan steken dingen soms nogal raar tegen elkaar af.
Ik weet gewoon zelf ook even niet waar ik hoor...ben zomaar ineens uit dit topic gevallen terwijl ik gisteren nog hoopte vandaag m'n naam juist in de OP te mogen laten zetten.
Ze weet wel dat dit topic bestaat hoor, sterker nog, ze postte er al in.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:29 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Zwanger... en dan gaat het mis #10
Sorry dat ik het zeg maar jij hebt echt het empathisch vermogen van een baksteenquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:12 schreef Mangostine het volgende:
Het heeft ook weinig zin om er te lang in mee te gaan denk ik... ik zelf denk dan inderdaad, ok sterkte, en lurk/ post op momenten in de verdrietige topics, maar ik wil hier ook ontzettend zorgeloos zwanger kunnen zijn. Ofzo.
Das hard, sorry, maar je doet het jezelf ook wel een beetje aan door hier mee te lezen.
Oh, ja kijk, zo ver ben ik nog niet gekomenquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:36 schreef Troeta het volgende:
Nou, ook als je baby gewoon geboren is is het vaak moeilijk om naar het volgende topic te gaan, of als je baby dreumes word. Je moet gewoon je plekje weer even vinden altijd.
met alle respect hoor, maar ik leef met iemand mee, wens haar sterkte, en nog eens, maar als diegene dan gaat vallen over vrolijkheid in dit topic (nofi kursor want ik snap je gevoel best en je bent er ook op teruggekomen) en iedereen ineens delicaat met elkaars gevoelens moet omgaan... ja, daar word ik persoonlijk dan een beetje moe van.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:33 schreef Oognip het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg maar jij hebt echt het empathisch vermogen van een baksteen
Nou voor mij wel een beetje, deels in elk geval. Beetje hetzelfde idee als dat ik nu geen filmpjes van bevallingen ga kijkenquote:Op vrijdag 13 april 2012 08:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Zelfbescherming? Voor mij niet hoor! Ik vind het echt ontzettend sneu en vervelend voor je Kursor, ik heb je gisteren al geprobeerd sterkte te wensen en ik weet niet zo goed hoe ik je nu verder nog kan helpen.
Het is niet de eerste keer dat er hier nu over 'vrolijke' posts gevallen wordt. Ik voel me bijna bezwaard om hier te posten inmiddels. Het ontneemt me de lol in elk geval, dus ik zal me voorlopig afzijdig houden!
Succes allemaal!
Achteraf gezien was dat met 16 weken, maar ik wist het rond de 18 weken zeker. De placenta ligt aan de achterkant, dat scheelt welquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:15 schreef Kwisted het volgende:
Wanneer ga ik mijn meisje nou eens voelen!! Zit er op te wachten haha. Dat lijkt me nou zo leuk. Ik ben nu bijna 18 weken, dus ik hoef vast niet zo heel lang meer te wachten. Met hoeveel weken konden jullie de kleine voelen? (1e zwangerschap)
Ik voel trouwens wel dat er veel werk aan de winkel is in mijn buik. Beetje dat kramperige ongesteldheidsgevoel.
Weten jullie nog leuke winkels waar je matchende lakentjes/aankleedkussenhoezen/gordijntjes kunt vinden? Wil de stofjes in de kinderkamer gaan matchen en ben vast aan het orienteren.
Ach Diaan. Wat ontzettend jammer voor jullie. Dikke smakkerd!quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:10 schreef Diaan73 het volgende:
Wil iemand mij uit de OP halen? De echo was duidelijk! Er zat niets meer. Ons cadeautje is ons weer afgenomen.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:10 schreef Diaan73 het volgende:
Wil iemand mij uit de OP halen? De echo was duidelijk! Er zat niets meer. Ons cadeautje is ons weer afgenomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:29 schreef Mangostine het volgende:
Ik ken echt werkelijk niemand die er zo openlijk over praat. De meeste mensen die ik ken durven niet eens toe te geven dat ze er een hebben. Wat tof![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En doet ie t goed ?
![]()
Goed bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maare, 'n serieuze vraag - in de literatuur die we van ons VK kregen staat het advies geen speeltjes te gebruiken tijdens de zwangerschap - is dat overdreven?
Ja euh, ik ken niemand hier irl hè (hoop ik)quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:31 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik ken echt werkelijk niemand die er zo openlijk over praat. De meeste mensen die ik ken durven niet eens toe te geven dat ze er een hebben. Wat tof
Oh! Echt waar? Dat wist ik heul niet. Misschien alleen als ze voor inwendig gebruik zijn?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:33 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Goed bezig
Maare, 'n serieuze vraag - in de literatuur die we van ons VK kregen staat het advies geen speeltjes te gebruiken tijdens de zwangerschap - is dat overdreven?
Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen JA overdrevenquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:33 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Goed bezig
quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:34 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ja euh, ik ken niemand hier irl hè (hoop ik)![]()
PE, hij ligt aan de oplader... /taptaptap
ohquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:33 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Goed bezig
Waar wil je anders een vibo indouwen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh! Echt waar? Dat wist ik heul niet. Misschien alleen als ze voor inwendig gebruik zijn?
Je hebt genoeg vibo's die niet erin moeten, maar die puur voor clitorale stimulatie zijn. Als je de vorm van die dingen bekijkt... Ik zou ze niet graag naar binnen duwenquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:37 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Waar wil je anders een vibo indouwen?
quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:37 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Waar wil je anders een vibo indouwen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Zoë23 is jaloers
Jaquote:Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef Mangostine het volgende:
Fijn Katy! En prima toch, een gezonde koterhollands welvaren!
Ach tuurlijk lukt dat! Eerst je zus maar eens dan he. Weet zij het geslacht? Dat er geen namendebacle komt zeg maar?quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:55 schreef Zoë23 het volgende:
KatyMgoedgekeurd!
spekbaby'tjes
Zo mooi van die bolle wangetjes en mollige armpjes
ja ok 't moet er ook uit..down there.. maar dat komt vast wel goed!![]()
Kan nog 4.5week duren!
(vannacht had ik ff zo'n moment van.. Kan ik t wel.. etc.. Maar das missch wel normaal)
quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:43 schreef Mangostine het volgende:
[..]!
Google zegt prima, zeker na de eerste 3 maanden, zo lang het ding schoon is en niet te diep geforceerd wordt.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:46 schreef Zoë23 het volgende:
[..]+1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Zoë23 is jaloers![]()
2e trimester hier ging het helemaal prima...maar ergens is er toch wat misgegaan..
Hier niet. Extra doorbloeding...nicequote:Op vrijdag 13 april 2012 13:06 schreef covie het volgende:
Ach nee Diaan, jij ook al![]()
Echt kursor en Diaan ik hoop jullie hier snel weer te zien hoor, ga lekker even coconnen en uithuilen.![]()
![]()
[..]
+1![]()
2e trimester hier ging het helemaal prima...maar ergens is er toch wat misgegaan..
Oooh een Coco-story! Wat fijn, wat een schrik ook, maar super dat het gewoon goed blijkt te zittenquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:23 schreef OooLizaooO het volgende:
Kursor en Diaanwat erg. Zoals hier al gezegd werd: neem maar lekker even de tijd voor julliezelf en je verdriet.
Ik dacht vorige week ook dat het mis was. Ineens dagen na elkaar bloedverlies. Ging er van uit dat ik ook mocht verhuizen van topic, maar toch even naar de gyn gebeld (als het zo was, dan wou ik het gewoon graag zeker weten om het te kunnen afsluiten).
Mocht de dag erop langskomen.
Zat er een serieus knipperlicht in m'n buik. Helemaaldus!
En meteen wat vroege echofotootjes. En m'n eigen berekening van de bevallingsdatum zou juist moeten zijn.
Nu wel nog 5 weken wachten voor volgende controle, wat duren de weken lang...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk vulpenballetje!![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:25 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Oooh een Coco-story! Wat fijn, wat een schrik ook, maar super dat het gewoon goed blijkt te zitten
Ik voel me tot nu toe prima! Maar dat maakt me ook wel erg onzeker merk ik. Alsof ik heb gedroomd dat ik twee streepjes heb geplast. Maar gisteren bij de MvM test stonden er weer 2 streepjes op de test, dus dat was toch wel weer een bevestiging!quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:23 schreef Mangostine het volgende:
Leuk Vpb, hoe voel je je verder? En al een idee hoe jullie het willen vertellen?
Wat een leuk idee!quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:28 schreef Vulpenballetje het volgende:
[..]
Ik voel me tot nu toe prima! Maar dat maakt me ook wel erg onzeker merk ik. Alsof ik heb gedroomd dat ik twee streepjes heb geplast. Maar gisteren bij de MvM test stonden er weer 2 streepjes op de test, dus dat was toch wel weer een bevestiging!
Ik heb vanmorgen, samen met ons dochtertje 2 tekeningen gemaakt (lees:dochter heeft wat rondjes en strepen gezet en ik heb er wat harkenpoppetjes van gemaakt) en daar heb ik een beetje het Draw Something schermpje omheen getekend, 4 vlakjes waar het te raden woord moet komen en letters eronder waar dus de letters B A B Y tussen staan. Ben benieuwd hoe snel ze het zien!
Gemeen!quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:17 schreef KatyM het volgende:
[..]
Hier niet. Extra doorbloeding...nice.
quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:29 schreef covie het volgende:
[..]
Gemeen!![]()
![]()
![]()
Maar spreek je snel weer, zo ver loop je niet achter op mij.
Als je het gevoel hebt dat je gekneusd bent van onderen door het indalen![]()
Overigens heb ik ook wel dat de kleine als je net in de "opstartfase" zit, ineens begint te schoppen of te draaien. Dan stoppen we toch maar want dat voelt toch ook een bietje ongemakkelijk vind ik.
Fijn dat het er goed uit zag! Hoever ben je als ik vragen mag?!quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:23 schreef OooLizaooO het volgende:
Kursor en Diaanwat erg. Zoals hier al gezegd werd: neem maar lekker even de tijd voor julliezelf en je verdriet.
Ik dacht vorige week ook dat het mis was. Ineens dagen na elkaar bloedverlies. Ging er van uit dat ik ook mocht verhuizen van topic, maar toch even naar de gyn gebeld (als het zo was, dan wou ik het gewoon graag zeker weten om het te kunnen afsluiten).
Mocht de dag erop langskomen.
Zat er een serieus knipperlicht in m'n buik. Helemaaldus!
En meteen wat vroege echofotootjes. En m'n eigen berekening van de bevallingsdatum zou juist moeten zijn.
Nu wel nog 5 weken wachten voor volgende controle, wat duren de weken lang...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |