abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110222463
21 april: Xanteh
26 april: Roosje84 (jongen)

02 mei: Zoë23 (meisje)
03 mei: Knife (papa)
06 mei: Soohr (papa) (meisje)
07 mei: Sproet-je (jongen)
17 mei: Sam1993
18 mei: Tinuviel en iamredleader
24 mei: Covie

02 juni: thistleweed
16 juni: adesse
23 juni: Phaidra (jongetje)
26 juni: KatyM (jongetje)
26 juni: Marjolijntje (meisje)
29 juni: bijtje84 (2 jongens)
29 juni: Lunta
30 juni: clauwheee (meisje)

4 Juli: Bodpa09
*** 8 juli: mereltje en Forno ***
12 juli: Fenne
12 juli: Kersjes (jongen)
13 juli kin238 (meisje)
17 juli: Sonnetje85 (meisje)
21 juli: Gerberaatje (meisje)
24 juli: Tante_Soesa (meisje)
26 juli: Troeta (meisje)

1 augustus: Nanadu (jongen)
3 augustus: _Bunny_ (meisje)
6 augustus: maffemuts (jongetje)
16 augustus: SupremeEvil
21 augustus: Labelloo
27 augustus: MixedEmotions
28 augustus: Cantare

1 september: Sopho
10 september: LeNeHe
***10 september: Loodje en Blijepeen***
11 September: Frups
17 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje of nichtje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
31 oktober: Twinkle20

6 november: Cocotrimonium
11 november: Qeza
26 november: Regenboogjes
27 november: OooLizaooO

Diaan73 & Peaceman
Nijnepijn
Nytar

December: Vulpenballetje
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door bijtje84 op 12-04-2012 11:57:15 ]
pi_110222477
En ik gooide hem met mijn laatste post dicht, dus nieuw deel!
Als er in de OP iets veranderd moet worden laat maar horen.
pi_110222510
Mijn uitgerekende datum is trouwens ten tijde van mijn echo vorige week met maarliefst 1 dag ( :') ) verzet ... staat nu op 31 oktober

Waar we verder paraderen met onze bolle buiken! :D
pi_110223010
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn uitgerekende datum is trouwens ten tijde van mijn echo vorige week met maarliefst 1 dag ( :') ) verzet ... staat nu op 31 oktober

Waar we verder paraderen met onze bolle buiken! :D
Oh, ik vond dat trouwens zó knap van mijn lijf. Het heeft blijkbaar precies de cyclus die het volgens de biologieboeken zou moeten hebben. Vroegah, voordat ik aan de pil ging, was mijn cyclus bagger. Maar daarna ging het echt perfect. Dus mijn zelf-uitgerekende termijn & datum was precies gelijk aan de echo en de door de gyn uitgerekende datum.

Ik kijk steeds meer uit naar de 12-weken echo O+ Nog maar twee weken :)
pi_110223070
Oww Coco dat duurt nog zooooo lang .. Tenminste, dat vondi k.. Ik was zo ongeduldig!
En nu heb ik hem gehad en nu wil ik weer!

Heb volgende week donderdag de prenatale screening.. zou ik ons boontje dan ook weer te zien krijgen denken jullie?

Ik hoef geen plakplaatje maar vind het gewoon fijn om te weten dat alles nog beweegt en doet en het hartje nog klopt enzo.

Iemand hier had het al eens gezegd.. maar zo lang je je kind nog niet voelt bewegen kan je dat zo onzeker maken!
pi_110223234
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Oww Coco dat duurt nog zooooo lang .. Tenminste, dat vondi k.. Ik was zo ongeduldig!
En nu heb ik hem gehad en nu wil ik weer!

Heb volgende week donderdag de prenatale screening.. zou ik ons boontje dan ook weer te zien krijgen denken jullie?

Ik hoef geen plakplaatje maar vind het gewoon fijn om te weten dat alles nog beweegt en doet en het hartje nog klopt enzo.

Iemand hier had het al eens gezegd.. maar zo lang je je kind nog niet voelt bewegen kan je dat zo onzeker maken!
Oh, ik vind de tijd toch best snel gaan. Een van de belangrijkste mijlpalen was voor mij -gevoelsmatig- de 8 weken. Toen is het de vorige keer misgegaan. En nu zit ik al op 10! Plus 2 dagen zelfs :D

Vind de 12-weken echo wel ook heel spannend ivm de nekplooimeting enzo. Ik houd mezelf maar voor dat die kans heel klein is (in principe hebben we het -volgens de statistieken- over 0,1%...). We zullen zien :)
pi_110223298
Dat gevoel herken ik wel. Ik zit nu ook een beetje in niemandsland, ben (nog) niet misselijk, heb nergens last van. Maar ik ben dan ook pas net zwanger. Ik heb intussen 2 testen gedaan en de strepen knalden er van af, dat is m'n enige houvast nu. En vanmiddag komt de MvM mevrouw dus dan krijg ik weer een testje! *O*
Nog 3,5 week wachten en dan heb ik de intake en eerste echo bij de vk! Kan niet wachten!
vragen mag!
pi_110223425
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:53 schreef Vulpenballetje het volgende:
Dat gevoel herken ik wel. Ik zit nu ook een beetje in niemandsland, ben (nog) niet misselijk, heb nergens last van. Maar ik ben dan ook pas net zwanger. Ik heb intussen 2 testen gedaan en de strepen knalden er van af, dat is m'n enige houvast nu. En vanmiddag komt de MvM mevrouw dus dan krijg ik weer een testje! *O*
Nog 3,5 week wachten en dan heb ik de intake en eerste echo bij de vk! Kan niet wachten!
Ik heb nog steeds vrijwel nergens last van. Heb tegen de gyn gezegd dat ik soms wou dat ik meer last had, want dat is dan een soort bevestiging :+

Enige wat ik heb is iets grotere borsten (helaas maar 'iets' :)), 's ochtends wat vage misselijkheid. Heel soms heb ik een dag dat ik echt niet in orde ben, maar dat kan ook toeval zijn :+

Oh, ben wel snel en veel moe. Maar dat kan voor mijn idee ook aan mijn harde werken liggen :7 :+
pi_110223496
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:32 schreef Twinkle20 het volgende:
Gefikst! ;)
pi_110223524
Coco dat sneller moe zijn herken ik wel hoor.. Ik sta smorgens om 5 uur op voor mijn werk .. en normaal bleef ik dan wakker tot een uur of half 10/10 's avonds. Nu moet ik echt een urutje eerder mijn bed opzoeken. Nog eerder naar bed gaan heeft voor mij geen zin, want dan word ik halverwege de nacht een keer wakker. Dus dat is wel logisch hoor!

En boobies ja :P

Lastig he, die onzekerheid
pi_110223534
Thanks bijtje!!
pi_110223535
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds vrijwel nergens last van. Heb tegen de gyn gezegd dat ik soms wou dat ik meer last had, want dat is dan een soort bevestiging :+

Enige wat ik heb is iets grotere borsten (helaas maar 'iets' :)), 's ochtends wat vage misselijkheid. Heel soms heb ik een dag dat ik echt niet in orde ben, maar dat kan ook toeval zijn :+

Oh, ben wel snel en veel moe. Maar dat kan voor mijn idee ook aan mijn harde werken liggen :7 :+
Ja precies, dat heb ik dus ook. Nu denk ik soms dat ik die strepen op de test gedroomd heb.
En bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook even gehad, maar toen kwam de misselijkheid na een paar dagen opzetten, om pas na week 16 weer weg te gaan. Toen was het wel duidelijk! :+
vragen mag!
pi_110223624
Wow, wat staat de openingspost vol O+ gewoon 59 O+
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_110223631
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:58 schreef Vulpenballetje het volgende:

[..]

Ja precies, dat heb ik dus ook. Nu denk ik soms dat ik die strepen op de test gedroomd heb.
En bij mijn vorige zwangerschap heb ik dat ook even gehad, maar toen kwam de misselijkheid na een paar dagen opzetten, om pas na week 16 weer weg te gaan. Toen was het wel duidelijk! :+
Yup, ik merk het helaas ook niet echt duidelijk. Al ben ik daar inmiddels ook alweer gewend aan en maak ik me tussendoor gelukkig geen zorgen. Al blijft het op echo-momenten wel heel spannend :)

En ik krijg nu dus een iets dikkere pens. Maar ja. Ik lijk er niet zwanger door, maar eerder gewoon dikkig :')
pi_110223646
Dat vond ik in het begin ook het moeilijkst. Als je nog niks voelt, geen symptomen ofzo. Alleen maar die streepjes op dat staafje.
Ik had ook zo'n 'psychologische' grens van 8 weken, dat was ook mijn eerste miskraam termijn. Daarna werd ik wel wat zekerder, en in de 8e week kwam ook keihard de misselijkheid binnen knallen. Niet lekker, maar de bevestiging was wel fijn.
  donderdag 12 april 2012 @ 12:36:58 #16
258612 nytar
boys boys boys
pi_110225010
pff nou ik heb zat symptomen, zere tieten, bolle buik, om 9 uur 's morgens al weer zin in een dutje. Emotioneel tot en met!

En toch nog onzeker of het wel goed zit...nog anderhalve week onzekerheid. Dan eindelijk die eerst echo. Daarna valt hopelijk de meeste onzekerheid weg en kan ik gaan genieten.

En hoef ik niet meer te liegen tegen vrienden en familie... Kan niet wachten! :)
  donderdag 12 april 2012 @ 12:37:23 #17
258612 nytar
boys boys boys
pi_110225028
en oh ja...misselijk!
pi_110225209
Ik heb van de beginkwaaltjes alleen last van vermoeidheid, maar dan vooral midden op de dag. Deze keer wel een stuk minder erg dan bij m'n dochter. Baal wel flink van de beginnende bekkenklachten. Het is echt nog niet zo erg als het geweest is, maar naar m'n werk fietsen is eigenlijk te ver. Laatste paar kilometer doen echt pijn. Een boodschappenkarretje of de wandelwagentje duwen gaat ook niet. Had ik er toch liever een klein beetje borst (van niets naar iets zeg maar) of een opgezette darmenbuikje voor terug. Zelfs m'n meest strakke spijkerbroek (gekocht op gewichtsdieptepunt na jaar borstvoeding) geeft nog geen enkel probleem. En ondertussen kijk ik de klok vooruit. Kan m'n aandacht richten op m'n peutertje en d'r verjaardagscadeaus, maar nu slaapt ze. Dan maar een ontplofte woonkamer opruimen, was doen en de badkamer. Ik hoef me niet te vervelen...maar m'n gedachten dwalen steeds af.

Sorry, ondanks dat ik wat probeer mee te praten is het toch vooral een ego-post geworden.
pi_110225273
Kursor dat kan ik me in jouw geval ook heel goed voorstellen. daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen hoor!

Moet je om half 5 van huis weg?

Doe vooral waar jij je nu goed bij voelt!
pi_110225463
Half vijf hebben we de afspraak, maar al eerder weg om de kleine meid bij m'n ouders te droppen. Tot vorige week wad het idee dat ze mee zou gaan. We hadden geen zin om met een smoes oppas te regelen. Nu zijn onze ouders geïnformeerd, dus is wegbrengen wel zo slim als het toch al zo beladen is.

Ik weet niet hoe laat ik hier kan posten na afloop. Gaan daarna naar m'n ouders (ook eten, staat m'n hoofd niet naar om daar dan zelf over na te denken). Schoonouders komen 's avondspits langs en afgesproken na de echo de vk te informeren.
pi_110227628
Kursor heel veel succes vanmiddag! :*
  donderdag 12 april 2012 @ 13:41:55 #22
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110227805
Succes vanmiddag Kursor, ik zal voor je duimen!
pi_110228308
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:47 schreef Twinkle20 het volgende:

Je weet wat de prenatale screening inhoudt?? Zo ja, dan heb je ook antwoord op je vraag! :D

Kursor, ik duim duim duim!!

Dametje is bij opa en oma, daardoor tot 10 uur in mijn bed kunnen rotten, kwam eruit, en om half 12 viel ik al weer om.. ben net pas weer wakker :o zal het wel nodig gehad hebben....
pi_110228530
Succes straks Kursor, ik duim voor je!
vragen mag!
pi_110228570
Ja ik neem aan dat ik hem wel te zien krijg maar wilde het even voor de zekerheid vragen aan jullie ervaringsdeskundigen :@
Tis niet dat ik het alleen doe om ons boontje te zien natuurlijk, voornamelijk voor dat andere doel. :Y
  donderdag 12 april 2012 @ 14:03:43 #26
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110228719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:59 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ik neem aan dat ik hem wel te zien krijg maar wilde het even voor de zekerheid vragen aan jullie ervaringsdeskundigen :@
Tis niet dat ik het alleen doe om ons boontje te zien natuurlijk, voornamelijk voor dat andere doel. :Y
De nekplooimeting kan niet zonder je kindje te zien :-). Ze meten echt letterlijk de nekplooi op via een echo. Ik vond het toen een hele leuke echo, kleine stuiterbal die al heus op een mensje leek!
pi_110229092
Hmm... de middag lijkt voorbij te kruipen hierzo :{ .. Kan me niet echt meer concentreren in de middag.
pi_110229447
De Moeders voor Moeders mevrouw is geweest!
De twee streepjes doen het nog *O*
En mijn eerste bijdrage zit al in het vat!
vragen mag!
pi_110229491
*O*
pi_110229588
Kursor, veel succes vanmiddag!

Vanmorgen controle gehad bij de gyn, heb afgesproken dat ik elke 2 weken op controle ga; ene keer bij de vk en de andere keer bij haar.
En, we hebben echo gehad. Het zag er allemaal goed uit, we krijgen echt een stuiterbeeb! :o eigenwijsje lag geen moment stil.
Ze heeft de navelstreng bekeken voor zover het lukte en wat ze evan zag, zag er goed.
Het is Waarschijnlijk een meisje! Maar we moesten nog maar geen roze spullen kopen want ze wil met de 20 weken echo nog een checken :D

Een meisje! O+ even de knop weer andere kant opzetten :D
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_110229702
Fijn Lenehe dat alles okay lijkt te zijn! En misschien een meisje! O+
pi_110229714
LeNeHe *O* Fijn dat het goed was en een meisje *O*
pi_110229732
Lenehe!! *O* hoe ver ben je nu?

En meisjes zijn tha bomb!! O+
pi_110229813
Wat fijn dat alles goed was Lenehe! *O*
vragen mag!
pi_110229886
LeNeHe, wat fijn *O*

Ik vond het verschil tussen de echo's met 10 en 12 weken zó groot, echt heel bijzonder! Met 10 weken hadden we de termijnecho, met 12 de nekplooimeting. Toen was het gewoon al een kindje met alles erop en eraan, zo gedetailleerd al O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110229914
Ja dat zal bij mij ook zijn.. Ik was 9 weken en 6 dagen met de termijnecho (bleek achteraf) en dadelijk 12 weken en 2 dagen met de nekplooi. Ben zo benieuwd O+
  donderdag 12 april 2012 @ 14:36:28 #37
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_110230102
Ik kom even enorm hard jompelen voor LeNeHe *O* een meisje, wat leuk :*

quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:03 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

De nekplooimeting kan niet zonder je kindje te zien :-). Ze meten echt letterlijk de nekplooi op via een echo. Ik vond het toen een hele leuke echo, kleine stuiterbal die al heus op een mensje leek!
ik niet, maarja :') :@
3!
pi_110230234
*O* Een meisje voor LeNeHe O+ super fijn dat alles goed was :*
pi_110230235
logisch Incan :*
pi_110230426
Incantrix :*.

Achteraf vond ik het een leuke echo, helemaal niet kil / puur medisch, waar ik me wel een beetje op in had gesteld. Maar ik was me van tevoren heel erg bewust dat er ook slecht nieuws zou kunnen komen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110230465
Maar even hoor, slecht nieuws kun je volgens mij bij elke echo wel krijgen. Je gaat er alleen nooit vanuit.
pi_110230552
Ja ja en nee Mango ... Tuurlijk hoop je dat het allemaal goed is tijdens een echo. Maar ergens schuilt dan toch een stemmetje bij mij dat zegt: het kan ook ineens helemaal anders zijn.

Maar we proberen van he positieve uit te gaan :)

Oww en Inca :* .., Ken het inhoudelijke verhaal niet maar dat hoef ik ook niet te weten. Vervelend dat het bij jou minder uitpakte.
pi_110230733
Ja je hebt van die nachtmerrieverhalen, van plotseling ontdekte afwijkingen of dat een kindje bij de zoveelste echo ineens overleden is...

Ik mag volgende week vrijdag weer, maar die eerste paar seconden dat er goed beeld wordt gezocht is toch echt even peentjes zweten.
pi_110230771
LeNeHe fijn dat je controle en echo weer goed waren! En wat leuk [waarschijnlijk] een meisje! O+ Wil je het in de OP hebben of maar even wachten tot de 20w echo?
pi_110230897
Oh en ik heb trouwens een plofbuik!
Normaal heb ik een soort vacuum buikstreek :P dus als er een beetje vetjes opkomen/ baby tegenaan zit te duwen valt het wel al op.

Dus nu heb ik de onbedwingbare neiging om parmantig met van die onderop halfopen geknoopte vestjes rond te gaan lopen! Maar dat heeft nog zo weinig nut met een mini bultje.
  donderdag 12 april 2012 @ 14:53:09 #46
95408 Incantrix
pi_110230926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:48 schreef Mangostine het volgende:
Ja je hebt van die nachtmerrieverhalen, van plotseling ontdekte afwijkingen of dat een kindje bij de zoveelste echo ineens overleden is...

Ik mag volgende week vrijdag weer, maar die eerste paar seconden dat er goed beeld wordt gezocht is toch echt even peentjes zweten.
Toch blijft het altijd een ver-van-je-bed-show, tot je uiteindelijk met zekerheid te horen krijgt dat het toch echt jóuw kind is dat doodgaat. Ik heb altijd hoop gehouden, tot het telefoontje kwam dat er geen hoop meer was. Ik wil ook niemand plezier ergens in ontnemen, maar ik vind het moeilijk als mensen enthousiast gaan vertellen dat de nekplooimeting zo'n leuke echo is. De mijne was de echo waarbij de grond zich onder me opende en me verzwolg.

Twinkle, mijn verhaal is beknopt te lezen in de OP van het moeilijk zwanger-wordentopic. Succes met jouw echo, ik hoop dat 'ie voor jou ook mooi en fijn mag zijn :)
3!
pi_110230930
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef Twinkle20 het volgende:
Ja ja en nee Mango ... Tuurlijk hoop je dat het allemaal goed is tijdens een echo. Maar ergens schuilt dan toch een stemmetje bij mij dat zegt: het kan ook ineens helemaal anders zijn.

Maar we proberen van he positieve uit te gaan :)

Oww en Inca :* .., Ken het inhoudelijke verhaal niet maar dat hoef ik ook niet te weten. Vervelend dat het bij jou minder uitpakte.
Wat minder uitpakte is wel enigszins de understatement of the year... vind die opmerking een tikkie verkeerd, al bedoel je hem ongetwijfeld niet verkeerd.....
pi_110230975
Inca :*

Lenehe
Wat fijn!
En misschien een meisje! :D
pi_110231009
Buh inca... ;(
Ik lurkte hier mee in jouw tijd, maar wat is dat eigenlijk nog maar kort geleden hè. :*
  donderdag 12 april 2012 @ 14:55:15 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110231016
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:36 schreef Incantrix het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:53 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Toch blijft het altijd een ver-van-je-bed-show, tot je uiteindelijk met zekerheid te horen krijgt dat het toch echt jóuw kind is dat doodgaat. Ik heb altijd hoop gehouden, tot het telefoontje kwam dat er geen hoop meer was. Ik wil ook niemand plezier ergens in ontnemen, maar ik vind het moeilijk als mensen enthousiast gaan vertellen dat de nekplooimeting zo'n leuke echo is. De mijne was de echo waarbij de grond zich onder me opende en me verzwolg.

Twinkle, mijn verhaal is beknopt te lezen in de OP van het moeilijk zwanger-wordentopic. Succes met jouw echo, ik hoop dat 'ie voor jou ook mooi en fijn mag zijn :)
Och, Incantrix, ik ken jouw verhaal inderdaad. Lag daar ook wel met jouw verhaal in mijn achterhoofd zenuwachtig te zijn. Begrijp dat mijn opmerking voor jou niet leuk is. :*
pi_110231066
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:36 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Inca :* ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:52 schreef Mangostine het volgende:
Dus nu heb ik de onbedwingbare neiging om parmantig met van die onderop halfopen geknoopte vestjes rond te gaan lopen! Maar dat heeft nog zo weinig nut met een mini bultje.
:D Gewoon doen als je thuis bent ;)
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 14:58:10 #52
309370 Nanadu
pi_110231129
Succes vanmiddag kursor! Ik hoop op een positief resultaat
  donderdag 12 april 2012 @ 15:00:30 #53
95408 Incantrix
pi_110231231
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:55 schreef Mangostine het volgende:
Buh inca... ;(
Ik lurkte hier mee in jouw tijd, maar wat is dat eigenlijk nog maar kort geleden hè. :*
Morgen is het precies 4 maanden geleden dat Gabriël geboren werd.. En ik ben een beetje wiebelig vandaag, over het algemeen hebben we ons best wel weer aardig bij elkaar geraapt geloof ik :)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

[..]

Och, Incantrix, ik ken jouw verhaal inderdaad. Lag daar ook wel met jouw verhaal in mijn achterhoofd zenuwachtig te zijn. Begrijp dat mijn opmerking voor jou niet leuk is. :*
En ik snap je wel hoor, het is meer dat ik vandaag weer even een heftig dagje heb dat het me opviel :) thnx voor je begrip :*

Wel gek hoor, ik zou eigenlijk nog gewoon hier in het lijstje staan als de nekplooimeting bij mij ook leuk was geweest.
3!
pi_110231234
Nah Gerb misschien heb ik me met een understatement uitdrukte is meer omdat ik het verhaal er achter niet ken, zoals gezegd. Ik merk vanuit jullie reacties en vanuit die van Inca dat er inderdaad iets verschrikkelijks is gebeurd. Uiteraard niet zo bedoeld om iemand te kwetsen.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:01:18 #55
95408 Incantrix
pi_110231268
ANYWAY: ik kwam hier niet om het topic te kapen, maar omdat ik LeNeHe even een *O* kwam brengen. Continue :)
3!
pi_110231304
En nu ik de naam van je kindje hoor begint er inderdaad iets bij mij te dagen Inca. Ik meen mij te herinneren dat verhaal wel gelezen te hebben. Erg rot voor jullie :*
  donderdag 12 april 2012 @ 15:09:50 #57
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110231613
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:00 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Morgen is het precies 4 maanden geleden dat Gabriël geboren werd.. En ik ben een beetje wiebelig vandaag, over het algemeen hebben we ons best wel weer aardig bij elkaar geraapt geloof ik :)

[..]

En ik snap je wel hoor, het is meer dat ik vandaag weer even een heftig dagje heb dat het me opviel :) thnx voor je begrip :*

Wel gek hoor, ik zou eigenlijk nog gewoon hier in het lijstje staan als de nekplooimeting bij mij ook leuk was geweest.
Dan is jouw nekplooimeting heel vlak voor de mijne geweest (van mij was op vrijdag 13 januari ben nooit bijgelovig, maar toen...!). Ik ben dan ook wel heel bewust van het mogelijke slecht nieuws die echo ingegaan.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:14:17 #58
95408 Incantrix
pi_110231795
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:09 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Dan is jouw nekplooimeting heel vlak voor de mijne geweest (van mij was op vrijdag 13 januari ben nooit bijgelovig, maar toen...!). Ik ben dan ook wel heel bewust van het mogelijke slecht nieuws die echo ingegaan.
Lucky 13 dan :) gelukkig maar :) onze nekplooimeting was op 23 november, de dag erna moesten we naar Leiden voor de vlokkentest op de verjaardag van onze zoon Stef. Wij waren ons er ook van bewust, maar we waren wel heel positief omdat dit het eerste kindje was dat was blijven plakken in 4 zwangerschappen. We konden, simpelgezegd, bijna niet geloven dat het lot zo wreed zou zijn. Maar blijven plakken alleen is soms dus niet genoeg.
3!
  donderdag 12 april 2012 @ 15:31:23 #59
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110232575
Oh, dat is toch langer daarvoor dan ik dacht. Het lijkt korter geleden. Ik wist toen niet zo goed hoe te reageren geloof ik, daar kreeg ik later spijt van. Ik kan me nog herinneren dat ik jullie verhaal half huilend aan mijn vriend heb verteld. Achteraf bleek ik toen al zwanger te zijn (zonder het te weten overigens) dus het kwam extra hard aan. Toen ik zwanger bleek te zijn was ook jullie verhaal één van de eerste dingen die door mijn hoofd schoot, ik had nl veel onderzoeken gehad die allemaal slecht voor de foetus konden zijn. Die nekplooimeting was dan ook, naast leuk, best beladen. Blijven plakken is niet voldoende inderdaad, dat is slechts het begin.

Als ik jou zo 'hoor' klink je sterk dus ik denk zeker dat jullie je goed bij elkaar geraapt hebben. Ik vind dit trouwens ook geen topic kaping wilde ik nog zeggen, dit is ook een kant van zwangerschap die er helaas bij kan horen.
pi_110232899
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:31 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh, dat is toch langer daarvoor dan ik dacht. Het lijkt korter geleden. Ik wist toen niet zo goed hoe te reageren geloof ik, daar kreeg ik later spijt van. Ik kan me nog herinneren dat ik jullie verhaal half huilend aan mijn vriend heb verteld. Achteraf bleek ik toen al zwanger te zijn (zonder het te weten overigens) dus het kwam extra hard aan. Toen ik zwanger bleek te zijn was ook jullie verhaal één van de eerste dingen die door mijn hoofd schoot, ik had nl veel onderzoeken gehad die allemaal slecht voor de foetus konden zijn. Die nekplooimeting was dan ook, naast leuk, best beladen. Blijven plakken is niet voldoende inderdaad, dat is slechts het begin.

Als ik jou zo 'hoor' klink je sterk dus ik denk zeker dat jullie je goed bij elkaar geraapt hebben. Ik vind dit trouwens ook geen topic kaping wilde ik nog zeggen, dit is ook een kant van zwangerschap die er helaas bij kan horen.
Trix is de sterkste vrouw die ik ken... Wat die allemaal heeft aangekunt ;( Topwijf!
  donderdag 12 april 2012 @ 15:39:09 #61
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_110232966
Ik sluit me bij Lijn aan.

Trix, voor jou, P. Stef en Gabriël: :*
A grand adventure has begun.
  donderdag 12 april 2012 @ 15:47:15 #62
95408 Incantrix
pi_110233376
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:31 schreef Tante_Soesa het volgende:

Och ja, en dan al hormonaal emotioneel natuurlijk :D dat is voor mij altijd het eerste moment dat ik denk 'zou ik misschien weer zwanger zijn?' als ik dan half zit te huilen op de fiets omdat er een liedje van Michael Jackson voorbij komt en ik me dan ineens bedenk hoe zíelig het wel niet is dat hij dood is ;) of laatst bij de Berlijnse muur, dat vond ik ook zó ontroerend :') maar ik ben dan vooral blij dat het bij jou anders is :) wie weet zijn we nog even samen zwanger :)

En tja, sterk, ik weet niet. Ik ben volledig ingestort, pas na een paar maanden weer gaan werken en ik heb nog steeds moeite om bijvoorbeeld contacten te onderhouden.. Maar we komen er wel, we hebben in elk geval Stef O+ met veel dandbaarheid :)

Lijntje en Keshet, zo sterk voel ik me niet, maar wel dankjulliewel O+ :*
3!
pi_110233575
Kursor ik duim!

En een dikke :* voor Trix
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_110233582
Inca voor jullie een dikke :* gewoon omdat het kan.
pi_110233598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:37 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Trix is de sterkste vrouw die ik ken... Wat die allemaal heeft aangekunt ;( Topwijf!
Dit!!
  donderdag 12 april 2012 @ 15:54:08 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110233734
Inca, dat je ingestort bent wil nog niet zeggen dat je dan niet sterk bent he! :*
  donderdag 12 april 2012 @ 15:59:53 #67
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110233996
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:47 schreef Incantrix het volgende:

[..]

Och ja, en dan al hormonaal emotioneel natuurlijk :D dat is voor mij altijd het eerste moment dat ik denk 'zou ik misschien weer zwanger zijn?' als ik dan half zit te huilen op de fiets omdat er een liedje van Michael Jackson voorbij komt en ik me dan ineens bedenk hoe zíelig het wel niet is dat hij dood is ;) of laatst bij de Berlijnse muur, dat vond ik ook zó ontroerend :') maar ik ben dan vooral blij dat het bij jou anders is :) wie weet zijn we nog even samen zwanger :)

En tja, sterk, ik weet niet. Ik ben volledig ingestort, pas na een paar maanden weer gaan werken en ik heb nog steeds moeite om bijvoorbeeld contacten te onderhouden.. Maar we komen er wel, we hebben in elk geval Stef O+ met veel dandbaarheid :)

Lijntje en Keshet, zo sterk voel ik me niet, maar wel dankjulliewel O+ :*
Ik had het ook best al eerder kunnen weten inderdaad, (heb nog nooit zo gehuild om kerstliedjes :D )maar ik dacht in de overgang te zijn dankzij medicatie :').

En eigenlijk wat Brighteyes zegt, dat je bent ingestort betekent niet dat je niet sterk bent. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat je ingestort bent. Ik heb dan iets heel anders meegemaakt, niet te vergelijken ook, maar het verwerken van de medische achtbaan waar ik in terecht was gekomen en het besef hoe ernstig ik er eigenlijk voor stond toen heeft ook wel even geduurd. Het was zo'n bizarre periode. Ik kan mij indenken dat jij dat gevoel x 1000 hebt. Bij mij is het dan nog goed afgelopen hoewel ik niet weet hoe ik er voor sta na de zwangerschap. Besef mij heel goed dat ik hier ook heel dankbaar voor moet zijn.

Ik hoop heel erg dat we nog samen zwanger zijn, dat zou te gek zijn! :*
  donderdag 12 april 2012 @ 16:12:07 #68
95408 Incantrix
pi_110234645
Ohai Roosje :) joh, je staat al bijna bovenaan! :o laatste loodjes voor jou! :*

clauwheee, een dikke :* terug :)

BE, ik heb geen idee :) maar thnx :*

En Soesa, haha, zulke dingen vallen ook wat meer op als je het al eens hebt meegemaakt. Emotioneel zijn van hormonen voelt ook echt anders dan gewoon emotioneel zijn, maar ik kan niet uitleggen hoe ;) en ik weet ook niet eens wat voor medische situatie er bij jou is, maar fijn dat je in elk geal zwanger bent :* ik wens je een goede gezondheid, nu en na je bevalling :* ik hoop ook dat we nog samen mogen zwangeren. Wie weet ;)

En nu is Stef weer wakker, buhbaai chickies! :W :*
3!
pi_110234732
LeNeHe *O* superfijn dat het goed was! Een meisje O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 12 april 2012 @ 16:20:09 #70
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110235148
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:13 schreef covie het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, je hebt helemaal gelijk en dat was ook zeker niet mijn bedoeling. Lees mee op m'n telefoon en dan mis je wel eens wat...

LeNeHe, wat fijn dat je een goede echo het gehad en wat leuk waarschijnlijk een meid! Ook jouw verhaal heb ik meegelezen en ik vind het zo fijn voor je dat je weer zwanger bent!

Kursor, succes zo!
pi_110235453
Nou, dat overheen walsen vind ik ook wel weer meevallen. Zo blijven we onszelf tot vervelens toe met de beste bedoelingen verontschuldigen, hè. ;)
pi_110236003
Ik ben in alle drukte wel vergeten op LeNeHe te reageren (dus ik ben wel blij dat covie het even benoemt) :@
*O* Een meisje *O*
pi_110236334
LeNeHe! Hurrah voor een goede echo! *O* En een voorzichtige hoera voor een meisje! *O* *

*collega vertelde me dat een oud-collega van hem ook dacht een dochter te krijgen (bij een echo rond de 16 weken). Bij de 20 weken echo bleek het een jongetje te zijn :+
pi_110236528
Ik twijfel zo of ik het geslacht wil weten! Op dit moment is voor mij het helemaal geen issue en vind ik het werkelijk fantastisch dat we een BABY krijgen, een kindje waarvan ik hoop dat straks alles erop en eraan zit en het doet. Jongetje, meisje, dat boeit me nu nog niks.
Lief wel, die wil het wel weten.

Maar. Als dan de hamvraag gesteld wordt tijdens de echo... of ik dan nog steeds volhoud dat ik het niet hoef te weten?
Dames hier, wat voegt het naar jullie idee toe om te weten of je een jongen of meisje krijgt? Ja de naamkeuze wordt eenvoudiger, maar verder?
pi_110236573
Lenehe
Wanneer heb je de 20wkn echo?

:@ heb de kinderwagen schoon gemaakt
Er lag stof op en nu issie weer helemaal netjes :9

*nestelnestel*
pi_110236716
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:45 schreef Mangostine het volgende:
Ik twijfel zo of ik het geslacht wil weten! Op dit moment is voor mij het helemaal geen issue en vind ik het werkelijk fantastisch dat we een BABY krijgen, een kindje waarvan ik hoop dat straks alles erop en eraan zit en het doet. Jongetje, meisje, dat boeit me nu nog niks.
Lief wel, die wil het wel weten.

Maar. Als dan de hamvraag gesteld wordt tijdens de echo... of ik dan nog steeds volhoud dat ik het niet hoef te weten?
Dames hier, wat voegt het naar jullie idee toe om te weten of je een jongen of meisje krijgt? Ja de naamkeuze wordt eenvoudiger, maar verder?
Vond t wel fijn om een bevestiging te krijgen van wat ik voelde.
Had al voordat we t geslacht wisten roze rompertjes gekocht, zo zeker wist ik t :@

M'n lief is super geduldig enz die kon makkelijk wachten, maar ik vind t praktisch gezien wel handig..en daarnaast vind ik t ook super leuk om nu al de naam tegen ons kleintje te zeggen als ik gedachten tegen dr praat.
pi_110236760
LeNeHe *O*

Ik wilde het eerst niet weten, m'n vriend wel. Ben overstag gegaan en nu vind ik het toch wel handig, met naam, kleren, kamer, kinderwagen uitzoeken enzo. Dat kan dan toch iets specifieker.
pi_110236775
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
*collega vertelde me dat een oud-collega van hem ook dacht een dochter te krijgen (bij een echo rond de 16 weken). Bij de 20 weken echo bleek het een jongetje te zijn :+
Is dat niet het risico van een vroegere echo? (en trouwens, bij de 20 weken kunnen ze er een enkele keer ook naastzitten)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:45 schreef Mangostine het volgende:
Ik wil het wel weten hoor, vanwege de naamkeuze, kamertje inrichten, kaartje, shoppen (ik vind alles wat geslachtsneutraal is vaak wat saai). En ook buiten dat alles om wil ik het weten, ik ben te nieuwsgierig om het niet te weten.
  donderdag 12 april 2012 @ 16:50:37 #79
95408 Incantrix
pi_110236827
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:13 schreef covie het volgende:

SPOILER
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:01 schreef Incantrix het volgende:
ANYWAY: ik kwam hier niet om het topic te kapen, maar omdat ik LeNeHe even een *O* kwam brengen. Continue :)
3!
pi_110237045
Ik vind geslachtsneutraal dus helemaal niet saai... stiekem heb ik een beetje een hekel aan de geijkte jongetjes- of meisjesproducten. Dus ja... denk dat we het toch lekker een verrassing houden voor onszelf.
pi_110237098
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:54 schreef Mangostine het volgende:
Ik vind geslachtsneutraal dus helemaal niet saai... stiekem heb ik een beetje een hekel aan de geijkte jongetjes- of meisjesproducten. Dus ja... denk dat we het toch lekker een verrassing houden voor onszelf.
De geijkte meuk wordt ik ook niet altijd gelukkig van, maar als ik kijk wat ik voor een jongetje of meisje zou kopen zit daar wel echt verschil in.
pi_110237192
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:56 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

De geijkte meuk wordt ik ook niet altijd gelukkig van, maar als ik kijk wat ik voor een jongetje of meisje zou kopen zit daar wel echt verschil in.
Inderdaad, dat heb ik ook.
En ik ben veel te nieuwsgierig om het met de 20 weken echo niet te laten vertellen!
Het duurt al zo lang, wachten tot 40 weken zou ik echt niet volhouden!
vragen mag!
pi_110237196
quote:

[..]

:Y

We hebben 't kamertje neutraal maar met kleuraccenten
En de kinderwagen ook neutraal met neutraal dekentje, zelfde voor de box enz

Maar sommige dingen zijn echt leuk om specifiek voor n jongen/meisje te kopen
pi_110237197
Neutraal vind ik maar zo neutraal en tegenwoordig valt het met geijkte jongetjes- of meisjesproducten wel mee, als je daar niet bewust voor kiest. Wat Ophelia zegt inderdaad. Oh edit en nog een paar anderen :P
pi_110237205
Ik was heel blij dat we beide keren al vroeg wisten wat het geslacht was! Maar irl vertellen wij over het algemeen ook de naam al, nu bij de 2e vind ik het helemaal fijn te weten dat het weer een meid is, ivm spullen van de eerste :)

Voor mij helpt het beide keren om het 'echter' te maken, maar dat is gewoon heel persoonlijk! Bij de eerste duurde het 6 jaar voor ik zwanger was, dus ik wilde het voor mezelf zo écht mogelijk maken! Het geslacht weten heeft daar in mijn geval absoluut aan bijgedragen.

Daarbij kan ik heel slecht tegen verrassingen :D (hoe mijn kind eruit ziet en ís is genoeg verrassing zeg maar :D) ik vind het dan ook echt heel knap als mensen het niet weten tot aan de geboorte!
pi_110237292
O+

Zwanger zijn is al spannend opzich haha
& vol verrassingen, vind ik.

En niet weten wanneer de bevalling gaat beginnen ook :o

:@
pi_110237319
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:58 schreef Gerberaatje het volgende:

Daarbij kan ik heel slecht tegen verrassingen :D (hoe mijn kind eruit ziet en ís is genoeg verrassing zeg maar :D) ik vind het dan ook echt heel knap als mensen het niet weten tot aan de geboorte!
Dat dus!
vragen mag!
pi_110237346
Ja dat ook :D klinkt gek maar wat dat betreft was ik wel 'blij' met de inleiding de vorige keer :D

Op maandag: we gaan op woensdag inleiden! Gewoon duidelijk, dan gebeurd het uiterlijk!

Zal dit keer wel heel raar zijn als het vanzelf begint :D
pi_110237349
Lenehe, hoera voor je goede echo *O*

Incantrix :*

Mangostine, het weten wat je krijgt maakt het zoveel echter, zoveel leuk vind ik zelf. En natuurlijk kun je makkelijker shoppen, namen verzinnen etc.

Hier voelde ik de baby net voor het eerst echt goed, middenin mijn buik! Normaal voel ik hem altijd alleen helemaal onderin vanwege voorliggende placenta. En nu is hij zo hard aan het bewegen dat ik hem daar dwars doorheen de boel voel verbouwen :D
Hij is sowieso heel beweeglijk vandaag. Ik ben weer veel aan het spugen en elke keer voel ik hem. Protest misschien?
.... met gevoel voor drama....
pi_110237359
quote:

[..]

Serieus? Ik niet, zeker niet in het begin. Babykamer houden we lekker licht, met wit en hout. Speelgoed heeft ie dan toch niet, alleen knuffeltjes/ boekjes e.d.. Boxkleden, wagens, draagdoeken... Kan me niet voorstellen dat ik daarin per geslacht een andere uitvoering zou kopen.

En ik was natuurlijk zelf als kind wel van de stoere kleren, auto's en ravotten, dus ik heb misschien al wat sneller de neiging om een jongetje "lief" te vinden en een meisje "stoer". Als ik er later ineens behoefte aan krijg, koop ik op dat moment wel jurkjes of autotruien.
  donderdag 12 april 2012 @ 17:02:33 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110237396
Iemand zei eens tegen mij 'he, wat jammer, dan is de verrassing er helemaal vanaf'. Ehm... hoor, eerst de verrassing dat je zwanger bent, dan halverwege weten wat het wordt en uiteindelijk de geboorte en je kindje leren kennen. 3 verrassingen, prima gedoseerd! :Y ^O^
pi_110237411
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:58 schreef Gerberaatje het volgende:
Voor mij helpt het beide keren om het 'echter' te maken, maar dat is gewoon heel persoonlijk!
Dat heb ik ook, en Vriendlief nog wel meer denk ik.
quote:
Daarbij kan ik heel slecht tegen verrassingen :D (hoe mijn kind eruit ziet en ís is genoeg verrassing zeg maar :D)
Dat heb ik ook heel sterk, maar ik vond het zo vreemd staan toen ik het schreef :D
pi_110237488
Haha, ik heb zojuist DE naam voor ons kindje bedacht: Bob de Verbouwer _O-
pi_110237540
Zo raar, in het algemeen ben ik ook verschrikkelijk nieuwsgierig in alles... maar als het gaat om deze baby heb ik bijna een soort van idee dat het geslacht vooraf al weten, afbreuk doet aan de bijzonderheid van het wezentje.

Ik krijg gewoon een kindje O+
pi_110237608
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:05 schreef Mangostine het volgende:
Zo raar, in het algemeen ben ik ook verschrikkelijk nieuwsgierig in alles... maar als het gaat om deze baby heb ik bijna een soort van idee dat het geslacht vooraf al weten, afbreuk doet aan de bijzonderheid van het wezentje.

Ik krijg gewoon een kindje O+
Mooi he O+
pi_110237613
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:02 schreef Brighteyes het volgende:
Iemand zei eens tegen mij 'he, wat jammer, dan is de verrassing er helemaal vanaf'. Ehm... hoor, eerst de verrassing dat je zwanger bent, dan halverwege weten wat het wordt en uiteindelijk de geboorte en je kindje leren kennen. 3 verrassingen, prima gedoseerd! :Y ^O^
genoeg verrassingen idd.
( + alles wat er verandert aan je lichaam enz)

quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:01 schreef Gerberaatje het volgende:
Ja dat ook :D klinkt gek maar wat dat betreft was ik wel 'blij' met de inleiding de vorige keer :D

Op maandag: we gaan op woensdag inleiden! Gewoon duidelijk, dan gebeurd het uiterlijk!

Zal dit keer wel heel raar zijn als het vanzelf begint :D
Haha das wel lekker duidelijk idd!

Vind t best spannend, vooral door de krampen die ik heb, de vk die iets wazigs zegt, m'n zus die volgende week is uitgerekend (en die niet wil dat we tegelijk gaan bevallen :9 ik denk daar niet zoveel aan, 't kindje komt wanneer 't wil komen, als dat op dezelfde dag is.. Niks aan te doen)
pi_110237653
Oh maar zoals het kamertje hebben wij heel neutraal hoor! Bruin met wit en verder wat neutrale kleuraccenten (oranje aankleedkussen en oranje deken bijv..) enige echte meidendingen in de babykamer zijn de roze bloemknoppen aan de kastdeurtjes 8-)

Maar voor kleding vind ik het wel verschil maken... niet eens qua jurk/broek dingen, maar wel qua kleuren of patronen!
pi_110237719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:01 schreef Kersjes het volgende:

Hier voelde ik de baby net voor het eerst echt goed, middenin mijn buik! Normaal voel ik hem altijd alleen helemaal onderin vanwege voorliggende placenta. En nu is hij zo hard aan het bewegen dat ik hem daar dwars doorheen de boel voel verbouwen :D
Hij is sowieso heel beweeglijk vandaag. Ik ben weer veel aan het spugen en elke keer voel ik hem. Protest misschien?
Wat leuk *O* !

(t spugen natuurlijk niet :( )
pi_110237836
Kers, hij zal ook de beweging van je middenrif wel voelen... hoop dat je je snel beter voelt!
pi_110237942
Ik ben super nieuwsgierig en dol op verrassingen, het enige voordeel om niet te kijken is dat je wss geld uitspaart op kleertjes.

Verder is het soms best lastig ja, maar dat is toch een luxeprobleem.
Maar wij weten het niet in elk geval :+

En ach we hebben een suuuuuuuuuuuuuuper leuk kamertje O+

De meubels\kinderwagen zou ik trouwens altijd neutraal houden want de techniek is nog niet zo ver dat ze wat kunnen zeggen over het geslacht van evt. volgende kinderen :+
pi_110238106
Meubels en kinderwagen hebben wij ook heel neutraal, ondanks dat we het weten. Handig voor een eventuele tweede inderdaad. Maar daar kun je in de accenten eventueel genoeg mee doen. We hebben voor de zekerheid zelfs een jongensnaam. Een meisjesnaam nog niet trouwens :')
  donderdag 12 april 2012 @ 17:21:00 #102
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110238189
Onze reiswieg van de wagen is paars en de buggy-inzet rood. Hebben we gekocht toen we al lang en breed wisten dat ons 1e kindje een jongetje was. Ik vind dat best kunnen en bovendien: wij lopen ermee, dus moeten wij het mooi vinden. Toby heeft ook veel in mijn paars/rozige draagdoek gehangen.

En dat spugen is de laatste dagen weer even heel heftig helaas. Heb al een beetje hoofdpijn maar ik maak me nog geen echte zorgen over uitdroging.
pi_110238259
Ik heb me bij de oudste nog wel aardig ingehouden qua échte meisjesdingen bij kinderwagen en dat soort dingen (idd qua eventueel geslacht volgende beeb) maar nu dit muppetje ook een meisje blijkt, ga ik wel veel meer los :@ ondanks dat een eventuele 3e hier nog steeds geen echt gesloten boek is :')
pi_110238384
Wij hebben bij de oudste ook een neutrale kinderwagen gekocht, zwart!
Dus die kan prima een volgende ronde mee, voor zowel jongen als meisje.
vragen mag!
pi_110238450
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:22 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb me bij de oudste nog wel aardig ingehouden qua échte meisjesdingen bij kinderwagen en dat soort dingen (idd qua eventueel geslacht volgende beeb) maar nu dit muppetje ook een meisje blijkt, ga ik wel veel meer los :@ ondanks dat een eventuele 3e hier nog steeds geen echt gesloten boek is :')
:D Zul je zien, gaan jullie ervoor, wordt dat een jongetje :D

*O* LeNeHe!!

Hier ben ik op het moment vooral bezig met bedenken wat ik sowieso echt echt anders wil bij deze nr 2.. Kleintje wordt in november geboren, en ondanks de hopelijk grote verbouwing, is dit een koud huis. Dus veel pakjes uit een stuk, misschien zelfs een paar wollen rompers, een wollen (onder)deken en mutsjes met een striktouwtje zodat deze dan wél blijven zitten..

Ik heb ook nog minimaal 10 weken tot de SEO, dus daarna kan ik nog wel los op leuke meisjes/jongenskleertjes.. Iets nieuws moet het kleintje toch wel hebben, toch O-)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_110238553
Helaas helemaal mis... (misschien later vanavond meer info)
  donderdag 12 april 2012 @ 17:29:59 #107
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110238582
-O-

Sterkte, Kursor
  donderdag 12 april 2012 @ 17:30:11 #108
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110238592
Oh nee Kursor ;(
Sterkte!
pi_110238648
Ow Kursor.. ;(
pi_110238687
-O- ... Kursor meiske ... :'(

Pfff .. weet even niet wat ik nog moet zeggen.

Wilde een blij bericht plaatsen maar dat vind ik nu even niet op zijn plaats.

Heel veel sterkte!!
  donderdag 12 april 2012 @ 17:32:48 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110238690
Och Kursor... :'(
  donderdag 12 april 2012 @ 17:34:02 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_110238726
Kursor :*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_110238790
Och Kursor ;( -O-
pi_110238800
Kursor :* -O-
  donderdag 12 april 2012 @ 17:46:40 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_110239158
Och Kursor toch :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_110239250
Oh kursor :* ..
pi_110239353
Kursor :* ;(
pi_110239444
-O- Kursor ;(
vragen mag!
pi_110239831
Kursor... :*
pi_110239959
Kursor :'( ;(
Dikke :*
pi_110240165
Bah, sterkte kursor ;(
pi_110240303
kursor -O-
pi_110240481
En ik lees in een ander topic dat Diaan morgen haar echo heeft, dus die zit ook al vol spanning als ik het zo lees :{
pi_110240593
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 18:30 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik lees in een ander topic dat Diaan morgen haar echo heeft, dus die zit ook al vol spanning als ik het zo lees :{
Pff ja logisch..

... Lijkt me echt verschrikkelijk om zo in onzekerheid te zitten

Diaan, mocht je hier lezen,
Veel succes morgenvroeg :*
pi_110241258
Nooo kursor ;(
  donderdag 12 april 2012 @ 19:07:53 #127
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_110241975
Kursor.. jeetje... -O- :'( Heel veel sterkte en dikke knuffel :*

Ik lees hier nog af en toe mee... ik heb idd morgenvroeg een echo. Ik heb eigenlijk niet veel spanning omdat ik na zondag het gevoel heb dat het al niet meer goed is en niets meer zit. Het is voor mij een kwestie van duidelijkheid/zekerheid. Maar lief dat jullie meeleven. :*
Make love, not war ☮
pi_110242018
:*
pi_110242030
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110242050
Diaan, voor jou ook een :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_110242247
Diaan... :*
je surprise-ei ;(
pi_110242536
Kursor... :*
pi_110242589
Sterkte morgen Diaan. :*
pi_110243931
Kursor :'( :* sterkte!

Diaan sterkte morgen. Hoop dat je vermoedens toch niet correct waren.

LeNeHe wat fijn van de goede echo, gefeliciteerd ermee!

Ik mocht vandaag gelukkig toch weer naar huis. Daar ben ik heel blij mee, al is het nog niet allemaal koek en ei.

Heeft een van jullie toevallig ervaring met advies ter verbetering van het immuunafweersysteem tijdens de zwangerschap. Weten jullie wat je voor een betere immuunafweer zou kunnen doen. Is er iets wat ikzelf kan doen of kan innemen (en wat tijdens de zwangerschap mag). Ik zal het voor de zekerheid ook nog aan de arts c.q. verloskundige vragen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tinuviel op 12-04-2012 19:54:06 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  donderdag 12 april 2012 @ 19:52:31 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110244198
Kursor, veel sterkte :*

Diaan, veel succes morgen

------

en LeNeHe een *O* voor jou!
pi_110244631
Tinuviel, echinaforce (van Dr. Vogel) mag tijdens de zwangerschap!! Wat fijn dat je weer thuis bent trouwens...
pi_110244720
verdorie kursor :( :*
pi_110244731
Tinuviel .. fijn dat je weer thuis bent!

Geen idee verder .. slik zelf wel die zwangerschapsvitamines van eerst Centrum en nu Davitamon .. maar da's meer voor het foliumzuur en ijzer en dat beetje extra vitamines.

Als ik jou zo hoor heb je inderdaad iets meer nodig dan dat dat kan bieden.
pi_110244911
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:04 schreef Twinkle20 het volgende:

Geen idee verder .. slik zelf wel die zwangerschapsvitamines van eerst Centrum en nu Davitamon .. maar da's meer voor het foliumzuur en ijzer en dat beetje extra vitamines.

Foliumzuur hoef je in principe niet meer te slikken na je 10e week (of vanaf je tiende week). Je kunt het wel doen voor je eigen gemoedsrust, maar het maakt eigenlijk niet meer veel uit.
pi_110245017
Dank voor alle meelevende berichtjes.

Het bloedverlies van afgelopen weekend was helaas toch de voorbode voor slecht nieuws. De echoscopiste moest naar mijn idee te lang zoeken en ik herkende zelf niets in de beelden. Uiteindelijk kwam de uitleg: twee vruchtzakjes, maar geen van beide met een herkenbaar vruchtje. Alleen onduidelijke structuren erin. De echoscopiste had het vermoeden dat de splitsing naar tweeling niet goed is gegaan en dat geen van de twee zich heeft kunnen ontwikkelen...helaas.

Gezien het late tijdstip is er nog geen vervolgplan. Voor morgen probeert de vk een afspraak op de poli in het ziekenhuis te regelen (maar dat hoort in een ander topic thuis).
pi_110245024
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:07 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Foliumzuur hoef je in principe niet meer te slikken na je 10e week (of vanaf je tiende week). Je kunt het wel doen voor je eigen gemoedsrust, maar het maakt eigenlijk niet meer veel uit.
Het kan in elk geval geen kwaad en er zijn momenteel wel wat onderzoeken gaande over hersenontwikkeling en foliumzuur tijdens de zwangerschap...

Dus als het kan zou ik het zeker niet laten!
pi_110245120
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:04 schreef Twinkle20 het volgende:

Dankje Twinkle20, het voelt heel fijn.

Ik slik ook zwangerschapsvitamines. Die van Davitamon en ik bedoelde idd iets wat meer aangepast is aan het opbouwen van een zwak immuunsysteem, als dat er is. Ik heb weleens iets genomen toen ik niet zwanger was en daarvan weet ik toevallig dat het tijdens de zwangerschap niet mag. Ook stom, was ik eerder bij de apotheek en daar had ik er niet aan gedacht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_110245183
Ja ik weet het .. slik het vooral voor mijn eigen gemoedsrust. En extra ijzer en vitamientjes kan ik zeker goed gebruiken!

He gut Kursor.. dus het waren er misschien zelfs wel twee geweest ... Pff erg heftig om te lezen hoor. Leef echt met je mee!

Ik wens jullie heel veel sterkte meid!
pi_110245271
Wat een verdrietig nieuws Kursor. Sterkte voor jullie!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 20:17:52 #145
309370 Nanadu
pi_110245579
Kursor wat naar voor jullie :(
pi_110245710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 20:09 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Het kan in elk geval geen kwaad en er zijn momenteel wel wat onderzoeken gaande over hersenontwikkeling en foliumzuur tijdens de zwangerschap...

Dus als het kan zou ik het zeker niet laten!
Oh, ik slik gewoon van die alles in 1 pillen (davitamon?) en daar zit foliumzuur wel bij. En wat ik alk aangaf, je kunt het uiteraard gewoon wel doen. Kwaad kan het sowieso niet.
pi_110245784
Jasses Kursor, wat een klote nieuws -O-

Sterkte jullie! :*
pi_110245862
Och kursor wat heftig... :*
  donderdag 12 april 2012 @ 20:24:10 #149
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_110245998
Ow Kursor, wat een rotnieuws! Ik had zo gehoopt op beter nieuws.
Sterkte meis :*

Ik had nog even een vraag.
Heb je nog spullen over uit je kraampakket en zou je er mensen in Afrika blij mee willen maken?
Mijn kraamverzorgster 'spaart' de spullen voor een oude dame die deze 2x per jaar zelf wegbrengt naar een Afrikaans ziekenhuis/kliniek.
Het spreekt voor zich dat het gaat om onaangebroken verpakkingen. Alle beetje helpen dus ook handschoenen of navelklemmetjes zijn welkom.
Dus mocht je wat kwijt willen, dan mag je het naar mij opsturen.
pi_110246431
Kursor sterkte komende tijd :*
pi_110246445
Kursor wat naar ;( :*

En beetje dubbel in 1 bericht, maar lenehe wat leuk een meisje O+

Hier vandaag gewerkt, ben een beetje moe nu...en last van mn rug, maar op tijd naar bed vanavond.
Kind ligt hoog vandaag geloof ik. Beetje last van maagzuur :D moet ook geen,vruchtensap drinken :')
pi_110246789
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:01 schreef Incantrix het volgende:
Thanks Inca, vind ik echt tof van je. En een knuffel voor jou. Ik hoop echt dat je je hier weer snel mag melden met goed nieuws. :*

En alle andere meiden ook bedankt natuurlijk voor alle jompels! :D

Bijtje; ik wacht even tot de 20 weken echo om het in de OP te (laten) zetten.
I found myself alone,
pi_110247357
En even verder gelezen... Kursor, wat ontzettend verdrietig dat het geen goed nieuws is. :'( veel sterkte :*

Diaan; jij ook alvast veel sterkte voor morgen. Ik duim voor je.
I found myself alone,
pi_110247625
Oh en ik las over geslacht enzo.
Ik vind heel veel neutrale dingen toch nog.best jongen/meisje gericht.
Ik heb bv een pakje wat t eerste was dat ik kocht bij Floris. Dat vond.k toen neutraal, maar achteraf vind.k t.meer jongens. Hoewel k t mn meisje.ook aan ga trekken (olifantjes O+). Ze.moeten toch iets t zelfde aan :P plus dat t een heerlijk pakje is.
Van mn zus kreeg k een pakje dit keer dat ook neutraal leuk, maar.ik vind t meer.meisje :D oh en ik ben heel traditioneel, zoon heeft veel blauw. Voor mn meisje heb k zowat alleen roze :') maar vooral omdat k blauwe spullen nu minder leuk vind om te.kopen haha.
Ik hou sowieso van roze :D
Floris staat blauw heel goed (ook ivm ogen en haarkleur) dus daarom koop ik t ook veel.
Floris zn kamer is neutraal. Muren zijn wit, met dierenmuurstickers (van zn geboortekaartje). Mn meisje krijgt.dezelfde basis. Accessoires worden wel roze :D
Onze.wageb is grijs.met petrol. Vonden we toen ook prima voor een meisje kunnen, nog steeds trouwens. Heb aleen een roze dekentje voor.erbij gekocht. Tis.dat ik t zonde vind nieuwe reiswieg en buggyinzet te kopen (hoewel die. Volgens mij niet los te koop is), anders had k die wel roze gewild :D
pi_110248460
Kursor :'( wat een naar nieuws. Sterkte!

Diaan sterkte morgenochtend bij de echo!
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 21:02:19 #156
309370 Nanadu
pi_110248748
Lenehe wat fijn dat je een goede echo had en misschien een meisje. Misschien dat ik het even gemist heb, maar krijg je nu vaker controles door hoe het de vorige keer is gegaan?

Ik baal op dit moment even heel erg. Er zou deze week een stagiaire bij ons op de groep beginnen waardoor ik mij, na mijn vakantie van volgende week, bijna volledig kon terugtrekken van de groep. Nu blijkt vandaag dat de stagiaire helemaal niet gaat komen, zoals het er nu naar uit ziet. Binnenkort beginnen alle vakanties van de medewerkers bij ons en staan we met 1 man minder op de groep. Dit is normaal geen probleem, maar aangezien ik nu al continue met pijn in mijn rug en bil zit aan het eind van de dag en al regelmatig last begin te krijgen van mijn buik die hard wordt kijk ik er niet echt naar uit om met 1 minder te staan. Ik heb vandaag aan mijn baas aangegeven dat we het hier na mijn vakantie over moeten gaan hebben, omdat ik het gewoon niet meer redt om volledig op de groep te werken. Ik hoop dat er een oplossing kan komen zonder dat ik moeilijk moet gaan doen. Daarnaast baal ik er van dat mijn collega's niks zomaar uit zichzelf van mijn overnemen. Ik moet continue vragen "wil jij die even naar bed brengen", " wil jij die even optillen voor mij". Ik snap ook wel dat ze dit niet gewend zijn, maar toch :{ Maar goed morgen werk ik nog een halve dag, want moet 's middags naar de verloskundige voor controle en daarna lekker een week vrij en bijkomen :Y

Klinkt een beetje stom dit berichtje na het bericht van kursor en Diaan die morgen voor echo moet, maar moest het echt even kwijt, sorry meiden :*
pi_110248816
Ik wist bij mijn dochter het geslacht niet. En op zich heb ik er toen ook nooit behoefte aan gehad. Alleen toen ze eenmaal geboren was vond ik de neutrale kleertjes echt helemaal niet leuk meer.
Nu weten we de geslachten wel en ik vind dit echt veel fijner. Met namen zoeken, kaartje, kleertjes.
En het idee dat er twee zonen in mijn buik zitten vind ik ook heel bijzonder O+
pi_110249206
Kursor, :* wat naar meis! Sterkte!
  donderdag 12 april 2012 @ 21:28:42 #159
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110250795
Nanadu, klinkt pittig allemaal. Goed voor jezelf opkomen hoor, het is jouw lichaam.

Diaan :*
  donderdag 12 april 2012 @ 21:31:14 #160
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110250964
Er liggen geen Liuk's meer in de vriezer. En sorbet-ijs hebben we ook al niet :(
pi_110251111
quote:
13s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:31 schreef Kersjes het volgende:
Er liggen geen Liuk's meer in de vriezer. En sorbet-ijs hebben we ook al niet :(
Stom!
Hier wel liuks trouwens :')
(maagzuur heb k t toch al)
pi_110251218
Ik heb net een halve kaas naar binnen gepropt, dus nu Liuks is niet zo'n goed plan!
  donderdag 12 april 2012 @ 21:35:40 #163
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110251267
Een halve kaas? :D
pi_110251350
Ja :@ in blokjes met pittige mosterd :9
  donderdag 12 april 2012 @ 21:37:33 #165
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110251388
Lekkerrrrr :9
pi_110251453
Kursor ;( :*.

Diaan sterkte morgen :*.

Ik vind het trouwens fijn om het geslacht te weten, maakt het een stuk concreter. Ik had niet echt een voorgevoel en nu ik weet dat er een jochie in m'n buik zit, voelt dat toch anders. Het is ook gewoon praktisch, wij zijn al slecht in knopen doorhakken, dus fijn dat we nu maar een naam en kaartje voor 1 geslacht uit hoeven te zoeken :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110251651
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:36 schreef Gerberaatje het volgende:
Ja :@ in blokjes met pittige mosterd :9
Getver!

Ik net een zak nep,maltezers naar binnen gewerkt.....waren niet zo lekker.eigenlijk,:')
  donderdag 12 april 2012 @ 21:42:46 #168
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110251770
En nu wil ik ook kaas!!
brb
pi_110251800
Ik heb ook nog heel veel paasspul uit die aanbieding, maar zin in hartigs... :9
pi_110251829
Bij gebrek aan een mcDonalds maar gewoon pak mars ice creams in de vriezer gelegd en die gaat NU open! :D
pi_110251872
quote:
13s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:31 schreef Kersjes het volgende:
Oeh je brengt me op een idee! :) vanmiddag nieuwe gehaald!
pi_110251918
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:43 schreef Gerberaatje het volgende:
Ik heb ook nog heel veel paasspul uit die aanbieding, maar in in hartigs... :9
Ik heb alleen zin in rennies :')
Hoeveel,mag je er eigenlijk ook alweer op een dag?
Vanochtend had k een rennie en ik voelde.mn maagzuur gewoon pepermunterig worden, volgens.mij ging t.bruisen
Was wel fijn (na 4 uur maagzuur :'))
  donderdag 12 april 2012 @ 21:46:03 #173
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110251967
Rennies mag je vaak gebruiken zegt de reclame.
pi_110252011
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:46 schreef Kersjes het volgende:
Rennies mag je vaak gebruiken zegt de reclame.
Ja maar hoe vaak is vaak?
Heb er al aardig wat op vandaag :P
pi_110252083
16 Son!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_110252130
Geen idee eigk, staat er niks in de bijsluiter? Ik moet het even afkloppen, maar het gaat hier aardig met de maagzuur!
  donderdag 12 april 2012 @ 21:49:17 #177
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_110252167
Son, je kan als je echt zo'n last hebt ook iets krijgen van de huisarts he? Het heet Omeprazol en kan veilig gebruikt worden tijdens de zwangerschap. 1 zo'n capsule per dag en je hebt bijna geen last meer.
pi_110252277
16 inderdaad (en gelukkig :P ) weet ik nog uit de zwangerschap van Amy.

Lenehe een meisje wat leuk O+ Fijn ook dat de echo goed was!

Kursor, wat verdrietig! ;( Hopelijk kan de vk morgen een plekje regelen. Sterkte :*
pi_110252286
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:48 schreef Vicky het volgende:
16 Son!
Dank je!
pi_110252442
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:49 schreef Kersjes het volgende:
Son, je kan als je echt zo'n last hebt ook iets krijgen van de huisarts he? Het heet Omeprazol en kan veilig gebruikt worden tijdens de zwangerschap. 1 zo'n capsule per dag en je hebt bijna geen last meer.
Nee joh zo erg.is.t.gelukkig niet.
Dacht vanochtend alleen dat ik nog.rennies in mn tas.had, wat.dus niet.zo was.
Dus.moest wachten op mn pauze om nieuwe te halen :P en ik had vruchtensap op, hielp ook niet.
Denk dat ze vandaag gewoon hoog.ligt. want.normaal niet zo'n last, meestal heb k er aan t eind.vd dag een paar nodig.

Met 16 kom k iig.goed.uit vandaag :D
pi_110252444
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:43 schreef covie het volgende:
Bij gebrek aan een mcDonalds maar gewoon pak mars ice creams in de vriezer gelegd en die gaat NU open! :D
Ik heb dit net gegeten O+

Wel maar een beetje, want ik word er anders snel misselijk van :+
pi_110253159
Kursor sterkte!

Hier ook last van maagzuur en aan de rennies.. haha.
Je hoort nog maar weinig mensen die het geslacht niet weten. Wij hebben daar wel voor gekozen om het niet te weten, ondanks mijn nieuwsgierigheid. Ik vind het wel erg bijzonder om bij de geboorte deze verrassing te hebben. Nadeel zijn wel de neutrale kleertjes. Echt alleen maar grijs of wit.. waarom niet wat meer kleur? Rood, geel, groen bijvoorbeeld.
Ik begin last te krijgen van mijn lage bloeddruk 50/90. Moet nu echt rustiger aandoen. Gelukkig nog 4 weken werken.
pi_110253261
@sonnetje ik gebruik meestal voor 's nachts de vloeibare gaviscon die werkt echt heel snel en goed(anijs smaak heb ik, pepermunt lijkt op sperma) en aan 1 eetlepel heb ik meestal genoeg.

Zijn er serieus die gewoon meer dan 10 rennies op een dag hebben genomen? :o
Ik durf dat niet eens, wat er ook op de bijsluiter staat.
pi_110253349
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:05 schreef Mereltje het volgende:
Je hoort nog maar weinig mensen die het geslacht niet weten. Wij hebben daar wel voor gekozen, ondanks mijn nieuwsgierigheid. Ik vind het wel erg bijzonder om bij de geboorte deze verrassing te hebben. Nadeel zijn wel de neutrale kleertjes. Echt alleen maar grijs of wit.. waarom niet wat meer kleur? Rood, geel, groen bijvoorbeeld.
Ik begin last te krijgen van mijn lage bloeddruk 50/90. Duidelijkheid, moet nu echt rustiger aandoen. Gelukkig nog 4 weken werken.
Wij willen het straks ook niet weten. Kamertje is geverfd in de kleuren witgeelachtig met één wand grasgroen.

We zijn het hele huis aan het verbouwen, vandaar dat de kamer qua plafond/muren/vloer al af is. Met alle andere dingen wil ik wachten tot na de 12 weken echo. En ik denk dat ik ook dan nog niet helemaal losga, mgoed :+

Vier weekjes nog maar :) Lekker! Dat is nog wel te overzien. Zorg maar goed voor jezelf!
pi_110253529
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:07 schreef covie het volgende:
@sonnetje ik gebruik meestal voor 's nachts de vloeibare gaviscon die werkt echt heel snel en goed(anijs smaak heb ik, pepermunt lijkt op sperma) en aan 1 eetlepel heb ik meestal genoeg.

Zijn er serieus die gewoon meer dan 10 rennies op een dag hebben genomen? :o
Ik durf dat niet eens, wat er ook op de bijsluiter staat.
Rennies.werken hier.tot nu toe goed.
Maar k hou m in gedachte!
Vorige.zwangerschap werd.k s.nachts vaak wakker van maagzuur. Even rechtop rennies erin en dan weer slapen :')
Voordeel, zodra ie eruit was was mn maagzuur ook over O+

Vandaag zit.ik pas op 9 rennies :P
pi_110253597
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 21:49 schreef Kersjes het volgende:
Ja! Dat wilde ik nog zeggen Kers! Je had gelijk, ben gister toch maar even naar de dokter geweest, omdat mijn rechterarm zo'n zeer deed. Dat in combi met dat drukkende gevoel op mijn borst en keel vond ik toch niet zo heel jofel. Anywayz: maagzuur it is, met een flink geirriteerde maag en slokdarm als gevolg.
Wat is die Omeprazol een zegen zeg, dat spul helpt echt goed. ^O^

@Kursor: wat een ontzettend verdrietig bericht. Heel veel sterkte. :*

@Lenehe: heel erg gefeliciteerd, geweldig voor jullie. *O*
pi_110253617
Ik Covie!
Ik.leefde op dat spul :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_110253775
Die pepermunt rennies zijn net snoepjes. Werd afgelopen nacht ook al wakker van maagzuur. Vanavond voor het slapen alvast maar wat slikken.
pi_110253802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:16 schreef Mereltje het volgende:
Vanavond voor het slapen alvast maar wat slikken.
Hihi :@
pi_110254049
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Hihi :@
Pepermunt smaakt naar sperma, ik geloof het niet hoor...
pi_110254317
Ik heb m.n. 's avonds last van maagzuur, maar nog niet zodanig dat ik er iets voor wil innemen. /klopt af

Ik merk wel dat mijn libido weer aardig terug is :Y)
pi_110254595
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:20 schreef Mereltje het volgende:

[..]

Pepermunt smaakt naar sperma, ik geloof het niet hoor...
Nee die vloeibare ziet eruit als sperma :D

Als pepermunt nou smaakte als sperma, of beter gezegd sperma naar pepermunt smaakte weet ik niet of ik al zwanger was geweest :X
pi_110254744
Antagel is ook fijn spul met maagzuur! Ik nam het 's avonds en werd dan 's nachts niet wakker!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_110254807
Wow, mereltje jouw bloeddruk is echt laag! Ik ga al veel eerder duizelen :o.

Ik heb vanavond een sundae caramel op, om ook maar even een duit in het zakje te doen :P.

Omeprazol heb ik nog liggen van de vakantie vorig jaar, mocht ik het nodig hebben kan ik wel kijken of die nog houdbaar zijn :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110254829
quote:
2s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:27 schreef covie het volgende:

[..]

Nee het ziet eruit als sperma :D
Als pepermunt nou smaakte als sperma, of beter gezegd sperma naar pepermunt smaakte weet ik niet of ik al zwanger was geweest :X
Ik vond het al vreemd.. haha
  donderdag 12 april 2012 @ 22:34:30 #196
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_110254977
Die gaviscon smaakt er echt naar :')
Ik leefde op paar slokken gaviscon 16 rennies en 40mg Omeprazol :+
En nog zuur ;(
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_110255158
Hahahahaha!!! Gaviscon ziet er echt dubieus uit inderdaad! Ik verafschuwde het in het begin, zooo goor! Maar uiteindelijk ben ik van de anijs toch een beetje gaan houden. Ik gebruikte ook geen lepel meer maar klokte 's nachts om de paar uur een klein slokje uit de fles naar binnen. :7
  donderdag 12 april 2012 @ 22:40:21 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110255283
Ik kom zelfs nu nog overal rennies tegen :')
pi_110255353
Ik heb gisteren m'n eerste gaviscon tabletje op. :r
Gelukkig heeft m'n man ook rennies meegenomen!
vragen mag!
pi_110255379
Vervelend hè Mereltje. Hier ook zo'n lage bloeddruk. Ik gooi er best vaak wat zout en drop tegenaan, maar krijg het maar niet omhoog. Ook hier nu nog 4,5 week werken, fijn dat jij dan ook niet zo lang meer hoeft. Goed om jezelf denken!
pi_110255564
:o Echt te belachelijk voor woorden volgens mij, mijn vriend vind ook dat ik overdrijf hoor..
Maar ik heb zo'n afkeer van medicijnen! Vind die 2 tabletjes en 1 eetlepel gaviscon al veel :@

Drink wel zeker meer dan een liter melk per dag, anders hou ik het ook niet vol.
pi_110256354
Gaviscon staat hier ook naast mijn bed, snachts neem ik ook zo een slokje uit de fles. Zooo goor in het begin, maar zoals al gezegd, je gaat er vanzelf een beetje van houden :)
Overdag neem ik rennies. De laatste dagen niet veel nodig gehad, maar er zijn dagen... :X
pi_110262529
Ik hoop dat ik degenen met een prille zwangerschap en weinig echte beginkwaaltjes niet teveel angst aan heb gejaagd met mijn verhaal van gisteren. Zelf had ik daar geen slecht gevoel bij aangezien ik bij mijn eerste zwangerschap de eerste vier maanden ook alleen maar last had van (extreme) vermoeidheid. Ook toen niet hoeven spugen, geen groeiende borsten en al helemaal geen beginnend (darm)buikje.

(en verder weet ik nu niet hoe het gaat...in ieder geval nog steeds niet geslapen; de meeste tijd ben ik wel rustig)
pi_110263418
Goedenmorgen *O*!

De hele week is mijn oudste niet uit bed te schoppen, leg haar om half 6 naast me neer en dan snurkt ze zo nog verder tot 8 uur op zijn minst... Vandaag mijn man vrij, dus dacht: dat wordt heeeerljk uitslapen met zijn allen!

:') 6 uur!! :')

Maargoed, ik heb echt een fijn nachtje gehad in tijden, na een bijna hele slaapdag gisteren :O dus ik ben er maar uit gegaan ;)

Ik mis het maagzuur absoluut niet :P vorige zwangerschap heel erg gehad, nu heel af en toe en keer maar verder moet ik het afkloppen...
pi_110263543
Goedemorgen! Zo weer even bijgelezen :)

Eerst een *O* voor LeNeHe haar goede echo!

En een dikke :* voor Kursor en ik duim hard voor Diaan.

Hier ook een maagzuur klant, heel fijn. Ik heb die kauwtabletten van gaviscon, die helpen mij wel goed. :)

En vanmiddag naar Centerparcs *O*
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_110263562
Lekker Marjolijntje!

Ik zie in mijn ticker dat ik onder de 100 dagen zit :o nog 99 dagen tot de uitgerekende datum :o wowowow!!
pi_110263570
Sorry, zo'n vrolijke opening van de dag kan ik even niet hebben. Heb de hele nacht wakker gelegen en helaas was er echt niemand wakker...
pi_110263698
Goedemorgen!

Kursor, hoe bedoel je dat je het niet kunt hebben? :*
pi_110263702
Diaan en Kursor succes vandaag :*
pi_110263704
hoop dat je er vandaag een cocoondagje voor jezelf van kunt maken.

G'morgen :W
Brakke nacht hier, obstipatie maakt me misselijk. Zo nog wat bijslapen.

Gisteren gehoord dat onze overburen (6 wk te vroeg) ouders zijn geworden van een dochter, wij wisten niet eens dat ze zwanger was! Kindje krijgt nog ademondersteuning. Zielig, zo'n klein wurm van 2 wk oud ;(
Maar wel al een speelkameraadje O+
pi_110263741
Ging gewoon even mis Sorbi, ga vandaag volgens mij overal om huilen. Kan helemaal niemand wat aan doen. Had het ook niet op moeten schrijven.

Niet echt fijn om na mijn post om 3 uur 's nachts een enorm opgewekte (jompel) goedemorgen te zien. Dat was het denk ik.
pi_110263744
Zal je altijd zien,gerbera :D hier was t half 8, dus prima. Hoewel langer had gemogen van mij :P
En zitten we onder de 100 dagen :o heb ik helemaal gemist!

Sterkte
pi_110263818
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:51 schreef Kursor het volgende:
Ging gewoon even mis Sorbi, ga vandaag volgens mij overal om huilen. Kan helemaal niemand wat aan doen. Had het ook niet op moeten schrijven.

Niet echt fijn om na mijn post om 3 uur 's nachts een enorm opgewekte (jompel) goedemorgen te zien. Dat was het denk ik.
:* Sterkte!!
pi_110263844
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:41 schreef Vulpenballetje het volgende:
Ik heb gisteren m'n eerste gaviscon tabletje op. :r
Gelukkig heeft m'n man ook rennies meegenomen!
Joh, kun je daar al zo snel last van krijgen? Meh, lijkt me ook annoying.
pi_110263858
Kursor, veel sterkte!! En diaan ook !

Het is altijd een bizar topic dit, iemand krijgt een miskraam, we wensen degene sterkte en we praten weer verder over leuke echo''s, getrappel in de buik en vervelende kwaaltjes, maar we weten echt wel hoeveel verdriet er achter een miskraam zit. :*
pi_110263874
Is ook een soort zelfbescherming denk ik. Het zijn de onderwerpen waar je je hoofd toch een klein beetje voor in het zand probeert te steken als je zelf zwanger bent. Ook al is het soms gewoon de keiharde realiteit.
pi_110263928
Ik denk ook dat dit bij uitstek een topic is waar intense vreugde en verdriet heel dicht bij elkaar liggen. Soms iets te dicht en ik kan me voorstellen dat dat af en toe verkeerd uitpakt :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110263950
Zelfbescherming? Voor mij niet hoor! Ik vind het echt ontzettend sneu en vervelend voor je Kursor, ik heb je gisteren al geprobeerd sterkte te wensen en ik weet niet zo goed hoe ik je nu verder nog kan helpen.

Het is niet de eerste keer dat er hier nu over 'vrolijke' posts gevallen wordt. Ik voel me bijna bezwaard om hier te posten inmiddels. Het ontneemt me de lol in elk geval, dus ik zal me voorlopig afzijdig houden! :*

Succes allemaal!
pi_110263953
Het heeft ook weinig zin om er te lang in mee te gaan denk ik... ik zelf denk dan inderdaad, ok sterkte, en lurk/ post op momenten in de verdrietige topics, maar ik wil hier ook ontzettend zorgeloos zwanger kunnen zijn. Ofzo.
Das hard, sorry, maar je doet het jezelf ook wel een beetje aan door hier mee te lezen.
pi_110264089
Trek het je niet teveel aan naamgenoot. Blijf vooral vrolijk doorschrijven, vooral ook over de leuke dingen.

Wat ik al zei, ik had het niet moeten schrijven. Het is nu eenmaal een topic van uitersten en dan steken dingen soms nogal raar tegen elkaar af.

Ik weet gewoon zelf ook even niet waar ik hoor...ben zomaar ineens uit dit topic gevallen terwijl ik gisteren nog hoopte vandaag m'n naam juist in de OP te mogen laten zetten.
pi_110264100
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:12 schreef Gerberaatje het volgende:
Zelfbescherming? Voor mij niet hoor! Ik vind het echt ontzettend sneu en vervelend voor je Kursor, ik heb je gisteren al geprobeerd sterkte te wensen en ik weet niet zo goed hoe ik je nu verder nog kan helpen.

Het is niet de eerste keer dat er hier nu over 'vrolijke' posts gevallen wordt. Ik voel me bijna bezwaard om hier te posten inmiddels. Het ontneemt me de lol in elk geval, dus ik zal me voorlopig afzijdig houden! :*

Succes allemaal!
Dat lijkt me toch ook niet nodig? :? Ja, er is een contrast, maar dat is nu eenmaal de aard van het topic. Iemand die net te horen heeft gekregen dat het mis is, is daar gevoeliger voor. Zou dat misschien niet zo duidelijk moeten uiten (zegt dat zelf ook!), maar hee, in die situatie reageer je anders / geprikkelder dan normaal.

Voor vrolijkheid moet net zo goed ruimte zijn :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 april 2012 @ 08:26:32 #222
258612 nytar
boys boys boys
pi_110264142
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch ook niet nodig? :? Ja, er is een contrast, maar dat is nu eenmaal de aard van het topic. Iemand die net te horen heeft gekregen dat het mis is, is daar gevoeliger voor. Zou dat misschien niet zo duidelijk moeten uiten (zegt dat zelf ook!), maar hee, in die situatie reageer je anders / geprikkelder dan normaal.

Voor vrolijkheid moet net zo goed ruimte zijn :).
+1
pi_110264180
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:23 schreef Kursor het volgende:
Trek het je niet teveel aan naamgenoot. Blijf vooral vrolijk doorschrijven, vooral ook over de leuke dingen.

Wat ik al zei, ik had het niet moeten schrijven. Het is nu eenmaal een topic van uitersten en dan steken dingen soms nogal raar tegen elkaar af.

Ik weet gewoon zelf ook even niet waar ik hoor...ben zomaar ineens uit dit topic gevallen terwijl ik gisteren nog hoopte vandaag m'n naam juist in de OP te mogen laten zetten.
Zwanger... en dan gaat het mis #10
pi_110264219
quote:
Ze weet wel dat dit topic bestaat hoor, sterker nog, ze postte er al in.

Tis meer een gevoelsmatige kwestie. Je hebt NET te horen gekregen dat je nog even geen kindje gaat krijgen. Dat duurt soms even voor het besef er volledig is. Dus voor je gevoel weet je dan even niet waar je thuis hoort.

Dat had ik beide keren na het plassen van twee streepjes. Officieel hoor je dan hier, maar ik voelde me thuis in het tweede streepje en dit was te ver weg ofzo.

Idem voor de miskraam. Dan 'moet' je hier ineens weer weg, want eigenlijk is dit niet meer jouw topic. Dat is best even lastig.

En ik snap Kursor wel. Ik vond het ook best apart om te merken dat iedereen meteen weer super vrolijk was, terwijl je zelf nog bezig bent met het accepteren en verwerken. Dat kan even steken. Maar ik snap het wel hoor. Wat al eerder gezegd is, verdriet en geluk kunnen hier soms heel dicht bij elkaar liggen.
pi_110264222
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:12 schreef Mangostine het volgende:
Het heeft ook weinig zin om er te lang in mee te gaan denk ik... ik zelf denk dan inderdaad, ok sterkte, en lurk/ post op momenten in de verdrietige topics, maar ik wil hier ook ontzettend zorgeloos zwanger kunnen zijn. Ofzo.
Das hard, sorry, maar je doet het jezelf ook wel een beetje aan door hier mee te lezen.
Sorry dat ik het zeg maar jij hebt echt het empathisch vermogen van een baksteen :')
pi_110264274
Nou, ook als je baby gewoon geboren is is het vaak moeilijk om naar het volgende topic te gaan, of als je baby dreumes word. Je moet gewoon je plekje weer even vinden altijd.
pi_110264296
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:36 schreef Troeta het volgende:
Nou, ook als je baby gewoon geboren is is het vaak moeilijk om naar het volgende topic te gaan, of als je baby dreumes word. Je moet gewoon je plekje weer even vinden altijd.
Oh, ja kijk, zo ver ben ik nog niet gekomen :+ Maar dat is het idee wel, ja, je moet ineens een omschakeling maken terwijl het net zo goed voelt op de plek waar je zit :)
pi_110264472
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:33 schreef Oognip het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg maar jij hebt echt het empathisch vermogen van een baksteen :')
met alle respect hoor, maar ik leef met iemand mee, wens haar sterkte, en nog eens, maar als diegene dan gaat vallen over vrolijkheid in dit topic (nofi kursor want ik snap je gevoel best en je bent er ook op teruggekomen) en iedereen ineens delicaat met elkaars gevoelens moet omgaan... ja, daar word ik persoonlijk dan een beetje moe van.
De balans is dan een beetje zoek wmb. Want ineens durven mensen geen vrolijk bericht meer te posten "omdat dat even niet op zijn plaats zou zijn". Jawel, daar is hier, juist hier toch óók plaats voor?
pi_110264536
Kursor, wat vervelend dat je zo'n rotnacht hebt gehad. Ik kan me niet goed voorstellen hoe het voelt om te horen te krijgen dat je toch geen kindje gaat krijgen maar dat zal zeker wel gepaard gaan met veel verdriet en ik kan me goed voorstellen dat je dan wat sneller reageert op dingen die er geschreven worden.
Ik vind het zo'n suffe discussie om het dan te gaan hebben of je wel of niet vrolijk mag zijn na zo'n post. Kursor geeft aan dat ze het rottig vond, maar dat mag, dat is wat ze nu voelt, dat nemen we haar toch niet kwalijk? Net als Gerberaatje, die voelt zich goed deze ochtend en meld dat, dat is toch ook geen probleem. Dat Kursor uitspreekt dat ze dat moeilijk vind wil toch nog niet zeggen dat ze er iets aan wilt veranderen?

Moeilijk hoor, zoveel verschillende emoties in een topic. Maaruh.. Gerberaatje, wie moet me anders constant lekker maken met Liuk ijsjes, je gaat toch niet echt minder posten hé? Dat is helemaal niet leuk.

Dus, verder over de orde van de dag

Ik hoef nog maar 8 dagen te werken en dan heb ik verlof!!! Ben al onwijs aan het aftellen want ik heb het zwaar gehad. Vandaag vrij en ik voel me erg goed, mijn buik voelt heerlijk ontspannen aan en ik zit lekker in mijn joggingbroek op de bank nog een beetje na te doezelen van een goede nachtrust. Mijn buik voelt zo heerlijk ontspannen aan vandaag, de kleine is ook lekker aan het bewegen. Ik denk dat ik de afgelopen weken erg gespannen was, nu voel ik het contrast zo duidelijk.
pi_110265355
Ach, hier nog 1 met het empatisch vermogen van een deurbel.Werd me gisteren nog verweten door een soort van vriendin. Haar vriend wil echt geen kinderen en zij heeft het daar moeilijk mee. Dus ik schijn een opmerking te hebben gemaakt waar zij al maanden boos over is. Ja, rot voor je, maar als je niks zegt ruik ik ook niet dat je gekwetst bent.

Thistleweed: jeeeh verlof is in zicht! Je wordt er nu al relaxter van ;)

Hier alles goed, groeit lekker en ik heb zin in de echo volgende week.
pi_110265897
Nanadu
Hoop dat je na je vakantie 't e.e.a kunt regelen op t werk :*

Kursor
Heel veel sterkte! :*

Gerberaatje
Jou vrolijke posts horen hier ook :*

Er moet ruimte zijn voor iedereen toch?

Thistleweed
Fijn dat je nu lekker even kunt ontspannen!

Marjolijntje
mmm lekker naar centerparcs!
:( vind t zo jammer dat ik niet heb kunnen zwemmen de afgelopen maanden
Mis t heel erg, maar dat komt ook wel weer :)

Verder veel lekkers voorbij zien komen :9
M'n lief was gister weer minder fit, dus t bleef hier bij thee met biscuitjes :9

gisteravond&vannacht veel kramp. gedroomd over 'de bevalling gaat beginnen' echt heel apart.
maar ik wacht op m'n zus :P die is over de 39weken haha, ze mag eerst ;)

Oh & m'n lief heeft na vandaag 2weken vakantie! *O*
pi_110266338
oja, Marjolijntje naar centerparcs! Ik ben wel jaloers hoor, ik wil ook wel een weekendje centerparcs, lijkt me heerlijk, veel plezier!
pi_110266615
Goedemorgen!
Zoe, heeft je vriend dan straks na de geboorte weer vrij of dan niet meer?
Wel vervelend dat je zo'n last hebt van voorwerk. Ik heb er gelukkig (klopt het even af) helemaal geen last van. Bij mijn vorige zwangerschap ook niet en toen had ik met 38,5 toch 2 cm ontsluiting. Ik hoop dus nu op een wonder dat ik een keer wakker wordt met 10 cm ontsluiting :+

En Gerberaatje, je hebt hier al veel te lang niet gepost :7 , terugkomen jij!!
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_110267007
Sproetje
Ja na de bevalling heeft ie ook 2weken vrij (flexibel dus wanneer 't kindje er is dan gaan die 2weken in)
Hij moest nu anders naar Duitsland voor 2weken, maar ik zag dat zo op t eind niet zitten(en hij gelukkig ook niet)
En z'n hele groep (van t leger) gaat wel, dus voor hem nutteloos daar te blijven als alle collega's weg zijn. Hij heeft veel vakantiedagen over (moest vorig jr veel overwerken, kon bijna geen vakantie opnemen enz) dus dat komt nu goed uit :)

:D haha dat zou een leuk wonder zijn
:9
  vrijdag 13 april 2012 @ 10:23:48 #235
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_110267115
Ik haalde juist altijd heel veel hoop uit de goeie verhalen...

Overigens verdween ik bij elke miskraam direct uit dit topic... If you can't stand the heat, stay out of the kitchen...

Ik geloof niet dat ik me ooit zo mislukt hebt gevoeld als vrouw als in die periode, wilde me wentelen in verdriet... Vandaar dat ik blij was met het andere topic. In dit topic hoort ook vreugde, we hoeven elkaar geen depressies aan te praten...

* deelt prozacjes uit

Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_110267277
LeNeHe! *O* *O* *O*
Een goede echo! *O* En een meisje! O+

Kursor, wat ongeloofelijk kut zeg! (understatement) Zolang er nog wat hoop is hou je je daar toch aan vast en ik kan me voorstellen dat gisteren de wereld even onder je voeten wegviel. Heel veel sterkte. :*

Diaan, ik heb nog geen update van je gelezen. Ik blijf duimen. :*

*O* voor andere goede echo's! *O*

Ik ben gister weer voor de 3D echostudie geweest. Hendrik is een centimeter gegroeid ten opzichte van vorige week! Toen 4mm, nu 1,4 cm. Vanochtend intake bij de gyn gehad. Confronterend maar goed gesprek. Ook nog een echo gehad. O+ 't wordt al bijna routine. :')
Qua termijn lijkt het allemaal te kloppen en het hartje klopte 'dapper' volgens de gyn. De meeste van mijn vragen zijn beantwoord en er is een beleid voor de komende tijd. Over 3 weken mag ik weer op audiëntie komen. O+
pi_110267436
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:12 schreef Gerberaatje het volgende:

Succes allemaal!
Nou voor mij wel een beetje, deels in elk geval. Beetje hetzelfde idee als dat ik nu geen filmpjes van bevallingen ga kijken :D
Ik ben overigens groot voorstander van veel blijheid hier, niet geforceerd hallelujahgedoe, maar gewoon normaal.. Dus blijft u vooral aub.
pi_110267455
Jeeeej voor Regenboogjes!
pi_110268544
jee gaat goed hier de afgelopen week zeg.
Lijkt wel of er over elk dingetje dat net even niet goed verwoord is wordt gevallen.

lapje tekst weer weggehaald
samenvatting: hormonsters :p
pi_110268800
en ik ben ook blij!
Na wekenlang niet slapen heb ik dan gewoon de hele nacht doorgetrokken. Heb bijna 12 uur achter elkaar geslapen en lig nu lekker nog in bed :D
pi_110269061
Wanneer ga ik mijn meisje nou eens voelen!! Zit er op te wachten haha. Dat lijkt me nou zo leuk. Ik ben nu bijna 18 weken, dus ik hoef vast niet zo heel lang meer te wachten. Met hoeveel weken konden jullie de kleine voelen? (1e zwangerschap)

Ik voel trouwens wel dat er veel werk aan de winkel is in mijn buik. Beetje dat kramperige ongesteldheidsgevoel.

Weten jullie nog leuke winkels waar je matchende lakentjes/aankleedkussenhoezen/gordijntjes kunt vinden? Wil de stofjes in de kinderkamer gaan matchen en ben vast aan het orienteren. :P
pi_110269578
:d ik voelde de kleine vamaf 18 weken.
Heb wel de placenta achter liggen...

Als je die voor heb liggen kan het nog even duren hoor.
Het kan ookk best zijn dat je de beeb wel hebt gevoeld maar dat je denjt dat het je darmen ofzo zijn.
pi_110269680
placenta ligt voorkant/bovenkant. Echodame zei dat als ik iets voel, het waarschijnlijk aan de onderkant zal zijn.

Ik vond trouwens dat tot 12 weken de tijd zooooo langzaam ging. Nu gaat het eindelijk wat sneller. Waarschijnlijk omdat ik er net wat minder mee bezig ben dan voorheen :)
pi_110270688
Ik voel (met 14 wk) af en toe een soort gevlinder in mijn buik... een onbekend gevoel, duidelijk tegen mijn blaas aan. Soms denk ik, zou het...? :X Zou nl wel erg vroeg zijn.

Kwisted, dat gevoel heb ik ook, eerst kon het me niet rap genoeg gaan... Nu merk ik dat een week gek genoeg al sneller voorbij lijkt. Over een week mag ik alweer naar de vk!
pi_110270873
Ik voel de baby sinds een paar dagen. En da's best vroeg met 13 weken, maar het is onmiskenbaar.
pi_110270958
Vorige.keer.voelde k m vanaf 17 weken. maar dat besefte k pas bij 21 weken (denk dat ik t vanaf 19 weken op baby schoof).
Dacht eerst darmen omdat ik t iedere keer op dezelfde plek voelde. (placenta achter)
Nu vanaf 14 weken t gevoel dat ik wat voelde. Maar toen ook weken niks meer. Ik geloof.dat ik dr rond de 20 weken iedere dag voelde. Ook gelijk aan de buitenkant hehe.
Nu placenta voor.
pi_110270987
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:15 schreef Kwisted het volgende:
Wanneer ga ik mijn meisje nou eens voelen!! Zit er op te wachten haha. Dat lijkt me nou zo leuk. Ik ben nu bijna 18 weken, dus ik hoef vast niet zo heel lang meer te wachten. Met hoeveel weken konden jullie de kleine voelen? (1e zwangerschap)

Ik voel trouwens wel dat er veel werk aan de winkel is in mijn buik. Beetje dat kramperige ongesteldheidsgevoel.

Weten jullie nog leuke winkels waar je matchende lakentjes/aankleedkussenhoezen/gordijntjes kunt vinden? Wil de stofjes in de kinderkamer gaan matchen en ben vast aan het orienteren. :P
Achteraf gezien was dat met 16 weken, maar ik wist het rond de 18 weken zeker. De placenta ligt aan de achterkant, dat scheelt wel :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:10:10 #248
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_110271336
Wil iemand mij uit de OP halen? De echo was duidelijk! Er zat niets meer. Ons cadeautje is ons weer afgenomen.
Make love, not war ☮
pi_110271416
Aw Diaan. Klote. Sterkte :*
pi_110271421
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:10 schreef Diaan73 het volgende:
Wil iemand mij uit de OP halen? De echo was duidelijk! Er zat niets meer. Ons cadeautje is ons weer afgenomen.
Ach Diaan. Wat ontzettend jammer voor jullie. Dikke smakkerd! :*
pi_110271492
quote:
18s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:10 schreef Diaan73 het volgende:
-O- Sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_110271493
Diaan, wat een vervelend voor jullie :*
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:22:49 #253
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110271863

Be happy with the little things in life
pi_110272120
Diaan .. wat vervelend voor jullie! Veel sterkte!
pi_110272130
SPOILER
pi_110272184
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:29 schreef Mangostine het volgende:
SPOILER
:D

Ik ken echt werkelijk niemand die er zo openlijk over praat. De meeste mensen die ik ken durven niet eens toe te geven dat ze er een hebben. Wat tof :D
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:32:01 #257
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110272228
quote:
SPOILER
_O- En doet ie t goed ? :P
pi_110272263
Diaan heel veel sterkte!!
  FOK!fotograaf vrijdag 13 april 2012 @ 12:33:59 #259
13368 NiGeLaToR
pi_110272298
quote:
SPOILER
Goed bezig :D
Maare, 'n serieuze vraag - in de literatuur die we van ons VK kregen staat het advies geen speeltjes te gebruiken tijdens de zwangerschap - is dat overdreven?
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:34:02 #260
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110272299
ja wouu ik ook nog zeggen, Diaan en Kursor Sterkte! :*
pi_110272322
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ken echt werkelijk niemand die er zo openlijk over praat. De meeste mensen die ik ken durven niet eens toe te geven dat ze er een hebben. Wat tof :D
Ja euh, ik ken niemand hier irl hè (hoop ik) :')

PE, hij ligt aan de oplader... /taptaptap
pi_110272350
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:33 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Maare, 'n serieuze vraag - in de literatuur die we van ons VK kregen staat het advies geen speeltjes te gebruiken tijdens de zwangerschap - is dat overdreven?
Oh! Echt waar? Dat wist ik heul niet. Misschien alleen als ze voor inwendig gebruik zijn?
pi_110272362
Oh Diaan, dus toch ;( Wat verdrietig, ook al was het een onverwacht cadeautje.. Sterkte!
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:35:40 #264
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110272367
quote:

[..]

Uit mijn eigen ervaring kan ik zeggen JA overdreven :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:34 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Ja euh, ik ken niemand hier irl hè (hoop ik) :')

PE, hij ligt aan de oplader... /taptaptap
:o Jij hebt er 1 op 220? Lucky you :+
pi_110272372
quote:

[..]

oh -O-
Ik ga es effe google aanslingeren.
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:37:02 #266
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_110272418
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:35 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh! Echt waar? Dat wist ik heul niet. Misschien alleen als ze voor inwendig gebruik zijn?
Waar wil je anders een vibo indouwen?
pi_110272596
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:37 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Je hebt genoeg vibo's die niet erin moeten, maar die puur voor clitorale stimulatie zijn. Als je de vorm van die dingen bekijkt... Ik zou ze niet graag naar binnen duwen :+
  vrijdag 13 april 2012 @ 12:41:59 #268
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110272614
Diaan, wat naar. Sterkte :*
pi_110272663
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:37 schreef PureEvil het volgende:

[..]

:D !

Google zegt prima, zeker na de eerste 3 maanden, zo lang het ding schoon is en niet te diep geforceerd wordt.
pi_110272736
Oh diaan... :* !
pi_110272793
quote:
SPOILER

SPOILER
* Zoë23 is jaloers
pi_110272848
Diaan, wat een naar nieuws! Sterkte :*

De pocketrocket is ook een aanrader hoor dames. *).

Net goedgekeurd bij vk *O*. IJzer en bloeddruk prima. Alleen de baby was wel fors gegroeid. Hoe fors zien we volgende week met de echo. Maar ik vrees dat het geen 7 ponder meer wordt :o. Spekbaby *O*
pi_110272905
Oh en ik zag nog een goede echo voorbij komen van LeNeHe, toch? *O*

En een meiske voor Nanadu O+. Hoe leuk.

Hoop dat ik dit goed onthouden heb
pi_110272909
Fijn Katy! En prima toch, een gezonde koter O+ hollands welvaren!
pi_110272938
Goed zo Katy dat je weer goed gekeurd bent!

Ben ook benieuwd naar mijn uitslagen van ijzer en bloeddruk want daar ben ik altijd een beetje onzeker over
pi_110272974
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:49 schreef Mangostine het volgende:
Fijn Katy! En prima toch, een gezonde koter O+ hollands welvaren!
Ja :D. Ben benieuwd nu naar de echo. En hij lag al in prima houding voor de bevalling en ze dacht dat ie zo ook wel bleef liggen, dus daar hopen we op.

Verder heb ik pijn in m'n onderrug en heup, maar is het bijna weekend *O*

Zoë, het gaat zo snel, je gaat bijna bevallen :o *O*
pi_110273183
KatyM
*O* goedgekeurd!
O+ spekbaby'tjes
Zo mooi van die bolle wangetjes en mollige armpjes :D
ja ok 't moet er ook uit..down there.. maar dat komt vast wel goed! :9 *O*

:o
Kan nog 4.5week duren! :P
(vannacht had ik ff zo'n moment van.. Kan ik t wel.. etc.. Maar das missch wel normaal)
pi_110273293
Zoe tuurlijk kan jij dat!! honderden miljoenen vrouwen gingen je voor!

Anders moet je eens een vrouw in gedachten nemen met kinderen waar je tegenop kijkt.. en dan denken: als zij het kan, kan ik het ook!

(doe ik tenminste ... oma van mijn man heeft 12 koters op de wereld geschopt.. dus dan moet mij dat ook vast gaan lukken met eentje :+ ... En toen hadden ze nog geen ruggeprikken of Refentadingespompje of petidine ofzo)
pi_110273338
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:55 schreef Zoë23 het volgende:
KatyM
*O* goedgekeurd!
O+ spekbaby'tjes
Zo mooi van die bolle wangetjes en mollige armpjes :D
ja ok 't moet er ook uit..down there.. maar dat komt vast wel goed! :9 *O*

:o
Kan nog 4.5week duren! :P
(vannacht had ik ff zo'n moment van.. Kan ik t wel.. etc.. Maar das missch wel normaal)
Ach tuurlijk lukt dat! Eerst je zus maar eens dan he. Weet zij het geslacht? Dat er geen namendebacle komt zeg maar?

Gerbera, kom terug gek :D Dan ben ik de enige die hier constant blij post :+.
  FOK!fotograaf vrijdag 13 april 2012 @ 13:01:32 #280
13368 NiGeLaToR
pi_110273452
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:43 schreef Mangostine het volgende:

[..]

:D !

Google zegt prima, zeker na de eerste 3 maanden, zo lang het ding schoon is en niet te diep geforceerd wordt.
:P Weer wat geleerd.. :+
pi_110273642
Wat is het stil ineens hier?! :o :P
pi_110273726
Ach nee Diaan, jij ook al :{
Echt kursor en Diaan ik hoop jullie hier snel weer te zien hoor, ga lekker even coconnen en uithuilen. :* :* :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 12:46 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

SPOILER
* Zoë23 is jaloers
+1 ;(

2e trimester hier ging het helemaal prima...maar ergens is er toch wat misgegaan..
pi_110274177
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:06 schreef covie het volgende:
Ach nee Diaan, jij ook al :{
Echt kursor en Diaan ik hoop jullie hier snel weer te zien hoor, ga lekker even coconnen en uithuilen. :* :* :*

[..]

+1 ;(

2e trimester hier ging het helemaal prima...maar ergens is er toch wat misgegaan..
Hier niet. Extra doorbloeding...nice :9.
pi_110274207
Goedemiddag leute!

Ik ga het zanik en gezeur hier (en in het wohts topic) gewoon naast me neer leggen en niet omdat ik het niet erg vind dat het mis is gegaan bij sommigen en omdat het niet lukt bij anderen en weet ik wat allemaal nog meer, maar omdat ik er gewoon geen zin in heb! 't is mooi weer (hier iig wel) geniet van de dingen!
Zo, dat moest ik nu even kwijt.

En verder *O* mijlpaal vandaag------------->> 5 weken! Naja, het begin is er!
Nog meer mijlpalen vandaag?! Ben nog niet zo op de hoogte, moet er nog even inkomen hier!

En dit weekend gaan we het aan onze ouders vertellen! Vind het toch wel rete spannend hoe ze erop gaan reageren!
vragen mag!
pi_110274419
Kursor en Diaan :'( wat erg. Zoals hier al gezegd werd: neem maar lekker even de tijd voor julliezelf en je verdriet.

Ik dacht vorige week ook dat het mis was ;(. Ineens dagen na elkaar bloedverlies. Ging er van uit dat ik ook mocht verhuizen van topic, maar toch even naar de gyn gebeld (als het zo was, dan wou ik het gewoon graag zeker weten om het te kunnen afsluiten).
Mocht de dag erop langskomen.
Zat er een serieus knipperlicht in m'n buik. Helemaal :') dus!
En meteen wat vroege echofotootjes O+. En m'n eigen berekening van de bevallingsdatum zou juist moeten zijn.
Nu wel nog 5 weken wachten voor volgende controle, wat duren de weken lang -O-...
pi_110274425
Leuk Vpb, hoe voel je je verder? En al een idee hoe jullie het willen vertellen?
pi_110274449

Kwisted, bij beide zwangerschappeb had ik de placenta aan de voorkant. Amber voelde ik pas met een week of 24, Tess met 20 volgrns mij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_110274506
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:23 schreef OooLizaooO het volgende:
Kursor en Diaan :'( wat erg. Zoals hier al gezegd werd: neem maar lekker even de tijd voor julliezelf en je verdriet.

Ik dacht vorige week ook dat het mis was ;(. Ineens dagen na elkaar bloedverlies. Ging er van uit dat ik ook mocht verhuizen van topic, maar toch even naar de gyn gebeld (als het zo was, dan wou ik het gewoon graag zeker weten om het te kunnen afsluiten).
En meteen wat vroege echofotootjes O+. En m'n eigen berekening van de bevallingsdatum zou juist moeten zijn.
Nu wel nog 5 weken wachten voor volgende controle, wat duren de weken lang -O-...
Oooh een Coco-story! Wat fijn, wat een schrik ook, maar super dat het gewoon goed blijkt te zitten *O*
pi_110274556
Twinkle
Wow, je oma
Ja das wel een goed voorbeeld idd :)

M'n moeder vind ik ook n kanjer, tussen mij en m'n broertje zat ongv 3uren.

KatyM
Ja we hebben t erover gehad, zelfde geslacht en beide namen begonnen met een S :D (dus toen hebben we de namen aan elkaar verteld, gelukkig lijkt t verder niet heel erg op elkaar.. En ook t geboorte kaartje enz.)

Covie
:( bwuh
SPOILER
Leuk vulpenballetje! *O*
pi_110274576
Iedereen is daar ooit begonnen VPB! Ik kan me nog goed herinneren dat ik 5 weken was en helemaal hyper de pieper :D (nu 'slechts' 11 weken :') )

Liza leuk om te gaan vertellen tegen je echt dierbaren! En dan die reacties te zien :D .. krijg je echt energie van hoor! Fijn datj e een hartje hebt zien knipperen.. dat geeft je dan voor even zo veel rust! Alleen inderdaad balen dat je nu lang moet wachten ..

Echt frustrerend in het begin.. dat wachten wachten wachten ... en die onzekerheid.

Werd vanochtend op mijn buik wakker en was al bang dat ik ons boontje geplet had :')

Hoop dat ik binnenkort gewoon niet meer op mijn buik kan liggen en dat ik ook vlindertjes ga voelen! Ja .. die voel ik natuurlijk als ik naar mijn vent kijk O+ ... Maar ik bedoel die andere vlindertjes :9
pi_110274587
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:25 schreef Mangostine het volgende:

[..]

Oooh een Coco-story! Wat fijn, wat een schrik ook, maar super dat het gewoon goed blijkt te zitten *O*
:Y
Wat fijn Liza!!
pi_110274608
En met coco is het uiteindelijk ook helemaal goed gekomen gelukkig!
pi_110274623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:23 schreef Mangostine het volgende:
Leuk Vpb, hoe voel je je verder? En al een idee hoe jullie het willen vertellen?
Ik voel me tot nu toe prima! Maar dat maakt me ook wel erg onzeker merk ik. Alsof ik heb gedroomd dat ik twee streepjes heb geplast. Maar gisteren bij de MvM test stonden er weer 2 streepjes op de test, dus dat was toch wel weer een bevestiging!

Ik heb vanmorgen, samen met ons dochtertje 2 tekeningen gemaakt (lees:dochter heeft wat rondjes en strepen gezet en ik heb er wat harkenpoppetjes van gemaakt) en daar heb ik een beetje het Draw Something schermpje omheen getekend, 4 vlakjes waar het te raden woord moet komen en letters eronder waar dus de letters B A B Y tussen staan. Ben benieuwd hoe snel ze het zien!
vragen mag!
pi_110274652
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:28 schreef Vulpenballetje het volgende:

[..]

Ik voel me tot nu toe prima! Maar dat maakt me ook wel erg onzeker merk ik. Alsof ik heb gedroomd dat ik twee streepjes heb geplast. Maar gisteren bij de MvM test stonden er weer 2 streepjes op de test, dus dat was toch wel weer een bevestiging!

Ik heb vanmorgen, samen met ons dochtertje 2 tekeningen gemaakt (lees:dochter heeft wat rondjes en strepen gezet en ik heb er wat harkenpoppetjes van gemaakt) en daar heb ik een beetje het Draw Something schermpje omheen getekend, 4 vlakjes waar het te raden woord moet komen en letters eronder waar dus de letters B A B Y tussen staan. Ben benieuwd hoe snel ze het zien!
Wat een leuk idee! O+

(en die onzekerheid is niet leuk :* maar wel normaal denk ik )
pi_110274674
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:17 schreef KatyM het volgende:

[..]

Hier niet. Extra doorbloeding...nice :9.
Gemeen! }:| :{w :+

Maar spreek je snel weer, zo ver loop je niet achter op mij.
Als je het gevoel hebt dat je gekneusd bent van onderen door het indalen O-)

Overigens heb ik ook wel dat de kleine als je net in de "opstartfase" zit, ineens begint te schoppen of te draaien. Dan stoppen we toch maar want dat voelt toch ook een bietje ongemakkelijk vind ik. :')
pi_110274703
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:29 schreef covie het volgende:

[..]

Gemeen! }:| :{w :+

Maar spreek je snel weer, zo ver loop je niet achter op mij.
Als je het gevoel hebt dat je gekneusd bent van onderen door het indalen O-)

Overigens heb ik ook wel dat de kleine als je net in de "opstartfase" zit, ineens begint te schoppen of te draaien. Dan stoppen we toch maar want dat voelt toch ook een bietje ongemakkelijk vind ik. :')
:D ja
Lig je tegen elkaar aan, voel je de baby lekker vrolijk bewegen

Nah dan hoeft t van mij niet meer :@
pi_110274754
Vulpenballetje leuk dit weekend vertellen!
En *O* voor je.mijlpaal! Wanneer is je uitgerekende datum ongeveer? (of staat dat al in de op?)

Liza, fijn toch een knipper!

Ik lig.nog.gewoon op mn buik..vorige.keer ook tot 40.4 :P
Godzijdank, anders zou ik niet kunnen slapen. Rugslapen wordt m niet...
pi_110274779
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 13:23 schreef OooLizaooO het volgende:

Fijn dat het er goed uit zag! Hoever ben je als ik vragen mag?!
vragen mag!
pi_110274793
Jullie zijn lief :') *snotter*
die emo-zwangerschapshormonen, man!

Ik weet niet meer wanneer ik zoonlief voor 't eerst voelde schoppen. Had placenta vooraan, dus in 't begin was 't af en toe 1 stomp nu en dan en daarna werd 't meer, maar 't is nooit een drukke wroeter geweest.

Ondanks alle "bij een tweede zie je 't veel sneller" hier nog geen uiterlijke (buik)tekenen van de baby, dus nog geen mentaal issue in bed ;) :9
pi_110274824
quote:
Fijn dat het er goed uit zag! Hoever ben je als ik vragen mag?!
7w3d :)
pi_110274869
Vpb, ik had ook de eerste weken nergens last van... de eerste keer dat ik 's ochtends misselijk was helemaal in jubelstemming :D hopen dat je klachtenvrij blijft, nu genieten! En wat een leuk idee, die tekening ik schoot een beetje vol O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')