http://www.telegraaf.nl/b(...)r_voedselbank__.htmlquote:Veel meer mensen naar de voedselbank
ROTTERDAM - Het aantal mensen dat zich in de eerste drie maanden van 2012 bij Voedselbanken Nederland heeft aangemeld, is schrikbarend.
Volgens Clara Sies van de Stichting Voedselbanken Nederland zijn er in het eerste kwartaal al net zoveel aanmelding als in heel 2011. Dat zei ze vrijdag in het Radio 1 Journaal.
Alleen al in Rotterdam zijn er dit jaar 500 nieuwe aanmeldingen binnengekomen. Ongetwijfeld komt dat door de economische crisis. Mensen hebben meer kosten zoals hogere eigen bijdragen, hogere energierekeningen, aldus Sies.
Dat zou goed kunnen, maar geloof me (ik weet het uit ervaring), dat zegt niks!quote:Op donderdag 12 april 2012 11:06 schreef Re het volgende:
[..]
komt volgens mij allemaal uit dezelfde fabriek
Ik heb geen idee waar de Euro Shopper producten vandaan komen. Maar dezelfde fabriek zegt niks over of het dezelfde kwaliteit is.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:06 schreef Re het volgende:
komt volgens mij allemaal uit dezelfde fabriek
komt volgens mij allemaal uit dezelfde fabriek. Wij zijn nu bezig met vergelijkend waren onderzoek tusse AH en de Lidl, er is geen absolute winnaarquote:Op donderdag 12 april 2012 11:05 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, je zegt het goed: 'zooi'
Nu wil ik niet beweren dat álles van Euro Shopper kwalitatief heel slecht is, maar de meeste producten van de Aldi (Lidl kom ik nooit) in dezelfde prijsklasse als Euro Shopper zijn kwalitatief gewoon stukken beter.
Andere verhoudingen van ingrediënten, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Zijn er verschillende kwaliteitseisen dan binnen diezelfde fabriek ?
Jazeker. Ze kijken o.a. voor wie ze produceren en passen daar de ingredienten enzo op aan.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Precies, dan heb je al verschil per merk !quote:Op donderdag 12 april 2012 11:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Andere verhoudingen van ingrediënten, bijvoorbeeld.
Ja. Andere (betere/slechtere) verpakking, andere ingrediënten, het is gewoon een heel ander product!quote:Op donderdag 12 april 2012 11:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Precies, dan heb je al verschil per merk !
Ja. Kijk maar naar de bieren. Er wordt in één brouwerij meestal naast de topmerken zoals Grolsch meerdere bieren gemaakt voor andere klanten die hun eigen huismerk willen bijvoorbeeld de AH.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Daarom, dus dat het uit dezelfde fabriek komt maakt dan niet uit.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:11 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja. Andere (betere/slechtere) verpakking, andere ingrediënten, het is gewoon een heel ander product!
Dat maakt ook niet uit, dat probeer ik duidelijk te maken.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Daarom, dus dat het uit dezelfde fabriek komt maakt dan niet uit.
nou is dat AH bier best te pruimenquote:Op donderdag 12 april 2012 11:12 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja. Kijk maar naar de bieren. Er wordt in één brouwerij meestal naast de topmerken zoals Grolsch meerdere bieren gemaakt voor andere klanten die hun eigen huismerk willen bijvoorbeeld de AH.
Lekker voor onderwegquote:Op donderdag 12 april 2012 11:14 schreef Re het volgende:
[..]
nou is dat AH bier best te pruimen
maar goed dat zit niet in een voedselpakket hoop ik
Ahh, ok.quote:Op donderdag 12 april 2012 11:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat maakt ook niet uit, dat probeer ik duidelijk te maken.
Vertel?quote:Op donderdag 12 april 2012 11:15 schreef Re het volgende:
(er vallen trouwens wel veel mensen in de marketing truukjes van de verkopers)
Wat een goed idee van je zeg. Je moet natuurlijk eerst de mensen elke vorm van "luxe" afnemen voordat ze hulp krijgen van anderen. Die mensen met G-W-L in huis ook uitsluiten, ze moeten maar eerst afgesloten worden voordat ze bij de voedselbank aan kunnen kloppen. Sommige hebben ook nog familieleden die wel rond kunnen komen, daar maar eerst schooien. Verrekte uitzuigers dat het zijn, de mensen met een fiets ook wegblijven, die fiets kun je eerst nog verkopen. Inboedel? Eerst verkopen. Eigenlijk zouden ze alleen de daklozen moeten helpen vind je niet?quote:Op donderdag 12 april 2012 12:10 schreef GJonline het volgende:
als ze degene die het met de auto komen ophalen eruit filteren zijn het er stukken minder..
Hm dit is een zwakke manier van beargumenteren. Een punt van een ander uittrekken tot in het belachelijke.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat een goed idee van je zeg. Je moet natuurlijk eerst de mensen elke vorm van "luxe" afnemen voordat ze hulp krijgen van anderen. Die mensen met G-W-L in huis ook uitsluiten, ze moeten maar eerst afgesloten worden voordat ze bij de voedselbank aan kunnen kloppen. Sommige hebben ook nog familieleden die wel rond kunnen komen, daar maar eerst schooien. Verrekte uitzuigers dat het zijn, de mensen met een fiets ook wegblijven, die fiets kun je eerst nog verkopen. Inboedel? Eerst verkopen. Eigenlijk zouden ze alleen de daklozen moeten helpen vind je niet?
ik werk in een brouwerij en kan je vertellen dat deze huismerken hun eigen productielijn hebben. Ze zijn dus compleet gescheiden van het hoofdmerk (het komt dus niet uit hetzelfde vatquote:Op donderdag 12 april 2012 11:12 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja. Kijk maar naar de bieren. Er wordt in één brouwerij meestal naast de topmerken zoals Grolsch meerdere bieren gemaakt voor andere klanten die hun eigen huismerk willen bijvoorbeeld de AH.
Met koekjes is dit ook zoquote:Op donderdag 12 april 2012 12:35 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ik werk in een brouwerij en kan je vertellen dat deze huismerken hun eigen productielijn hebben. Ze zijn dus compleet gescheiden van het hoofdmerk (het komt dus niet uit hetzelfde vat)
ingredienten verschillen ook
Zijn punt is dan ook ronduit belachelijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hm dit is een zwakke manier van beargumenteren. Een punt van een ander uittrekken tot in het belachelijke.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |