abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110467402
Na een maand of 2 de basgitaar maar weer eens afgestoft, Ramble On is best geinig om mee te spelen maar ik kom nog niet verder dan de Intro/Verse _O-

Mooie versie overigens :)
pi_110470127
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:27 schreef mr-green het volgende:

[..]

Ik stel voor ga eens langs bij iemand die al gitaar kan spelen. Laat die persoon wat uitleg geven en kijk of je het gitaar spelen leuk vindt. Andere optie en die raad ik zeker aan: neem les. Je kan altijd stoppen met les als je het niet meer leuk vindt en vaak heeft de leraar(es) wel een gitaar te leen :)
ja gitaar en piano hebben nu zo'n gedeelde eerste plaats het eerste wilde ik al van kinds af aan maar dat was niks geworden.ook mijn moeder die niet geintereseert was en piano vind ik ook leuk en is makkelijker te lerren dan gitaar echt moeilijke keuzes maken niet mijn ding
pi_110471313
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:03 schreef redboyke het volgende:
hoe lang duurt het voor je deftig een liedje kan spelen?
ik weet niet of gitaar wel iets voor mij is omdat mijn rechterhand niet zo mee wilt die is wat trager
zit vanaf vandaag wat te oefenen maar de snaren zijn kapot van de gitaar die ik in bruikleen heb.

nu wil ik zelf een gitaar maar hoe duur moet een beginners gitaar zijn.
heb ook al wat zitten googlen en wist nieteens dat er zoveel verschillende waren en dat het hout en de snaren ook de klank bepalen.
nu heb ik wat zitten zoeken op http://www.thomann.de/ en daar kan je bij sommige een sample horen hoe die klinken, maar ik vind ze eigenlijk allemaal hetzelfde klinken of het nu 200 is of 700 hoor ik niet echt verschil behalve bij die dat zo over de 1000 zijn heb ik wel het gevoel dat die wat zuiverder klinken en luider.

is dit een goeie? http://www.thomann.de/be/yamaha_fg_700s_nt_gloss.htm
welke is nu de gemakkelijkste waarbij het nietveel moeite kost om die snaren in te drukken?
zat eerst de denken aan eentje van 600 maar ik weet niet of ik het ga volhouden gitaar spelen
vind het best moeilijk in vergelijking met piano ofzo daar kon ik uit mezelf al helemaal alleen broeder jacob spelen met een hand. die gitaar dat ik nu in bruikleen heb is een classic en ik vind dat dat zo groot is. heb ook gezien op youtube dat sommige die schuin houden maar dan zie ik de snaren nietmeer en weet ik niet of ik juist duw.

alvast bedankt
ik ben 2 jaar geleden begonnen ofzo, na een paar weken kun je al iets heel simpels als jingle bells spelen, na enkele maanden als je de basis akkoorden onder de knie hebt kun je makkelijke bekende liedjes meespelen, en daarna is het vooral door blijven gaan, steeds een stapje moeilijker enzo, en ff door de barre akkoorden heenbijten, die vond ik toch wel erg kut toen ik een paar maandjes speelde, ik meende dat het nooit ging lukken, maar uiteindelijk lukt het toch wel.

als je zelf een gitaar gaat kopen, koop dan niets van 100 euro of minder, want geloof me, dat heb ik ook gedaan, om na 2 maanden toch een duurdere te kopen. Die hele goedkope gitaren, je krijgt wat je betaald, en dat is gewoon een plank met snaren, speelt echt ruk en klinkt kut en dat is gewoon niet leuk spelen. Ik zou minimaal richting de 300 euro kijken, en dan zou ik aanraden om 2e hands te kopen, voor 300 euro koop je een 2e hands die nieuw 500 heeft gekost, en vaak is zo'n gitaar nog in topstaat en merk je 0,0 verschil met een nieuwe.

Kijk of je iemand kent die met je meewilt om een gitaar uit te zoeken, want als je niet speelt weet je niet waar je op moet letten en zul je geen verschil menen te vinden tussen een martin en een stuk brandhout.

Lessen zijn altijd goed, dan wordt het je in een keer goed aangeleerd, al heb ik het mijzelf geleerd, wat ook gaat al duurt het waarschijnlijk allemaal iets langer, voordeel is wel dat je kunt, na de basis, zelf kunt kiezen wat je speelt en het daardoor leuk blijft. En ik vond lessen ook te duur, hier in de buurt vroegen ze allemaal rond de 50 euro per les (1 uur) en met 10 lessen kan je nog niet heel veel dus reken maar uit hoeveel je dat gaat kosten.

Mijn grootste tip is, niet opgeven, soms lijkt het niet te gaan maar dan neem je even 2 dagen pauze en pak je het gewoon weer op en blijf je volhouden, want uiteindelijk lukt het, geloof me!

veel succes en bij vragen weet je dit topic wel te vinden!
<hr>
  woensdag 18 april 2012 @ 09:38:19 #229
20720 brother52
Dus..........
pi_110473565
Weinig aan toe te voegen. Behalve dat ik me af vraag hoe je deftig een liedje speelt. Met de pink omhoog?
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_110473755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 23:03 schreef redboyke het volgende:
hoe lang duurt het voor je deftig een liedje kan spelen?
ik weet niet of gitaar wel iets voor mij is omdat mijn rechterhand niet zo mee wilt die is wat trager
zit vanaf vandaag wat te oefenen maar de snaren zijn kapot van de gitaar die ik in bruikleen heb.

nu wil ik zelf een gitaar maar hoe duur moet een beginners gitaar zijn.
heb ook al wat zitten googlen en wist nieteens dat er zoveel verschillende waren en dat het hout en de snaren ook de klank bepalen.
nu heb ik wat zitten zoeken op http://www.thomann.de/ en daar kan je bij sommige een sample horen hoe die klinken, maar ik vind ze eigenlijk allemaal hetzelfde klinken of het nu 200 is of 700 hoor ik niet echt verschil behalve bij die dat zo over de 1000 zijn heb ik wel het gevoel dat die wat zuiverder klinken en luider.

is dit een goeie? http://www.thomann.de/be/yamaha_fg_700s_nt_gloss.htm
welke is nu de gemakkelijkste waarbij het nietveel moeite kost om die snaren in te drukken?
zat eerst de denken aan eentje van 600 maar ik weet niet of ik het ga volhouden gitaar spelen
vind het best moeilijk in vergelijking met piano ofzo daar kon ik uit mezelf al helemaal alleen broeder jacob spelen met een hand. die gitaar dat ik nu in bruikleen heb is een classic en ik vind dat dat zo groot is. heb ook gezien op youtube dat sommige die schuin houden maar dan zie ik de snaren nietmeer en weet ik niet of ik juist duw.

alvast bedankt
Hoe lang voor je redelijk soepel wat mee kan spelen? Nou, ik speel nu een jaartje (met lessen) en kan nog amper wat spelen :P Neh, zo erg is het niet... maar het duurt even hoor.

Het ligt aan verschillende dingen (leeftijd, hoe ouder hoe lastiger je leert), de tijd/moeite die je er in kunt en wil steken om te oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Het zal even duren voor je echt soepel iets kunt spelen, maar dat ligt heel erg aan wat jij wil gaan spelen... Simpele akkoordjes meespelen of lastigere solos enzo.

Lessen zijn toch wel heel erg aan te raden vind ik. Een gitaarleraar kan je toch wijzen op de details (en grovere dingen) die mis gaan of waar je aan kunt werken. Vind het zelf ook leuk om meer achtergrond theorie te horen (waarom werken dingen wel en waarom niet, waar komen bepaalde stijlen vandaan). Het kan wel vrij prijzig zijn (betaal nu zelf zo'n 30 euro per drie kwartier, maar dat is dan in centrum utrecht) maar ook leuk en motiverend. Mijn leraar laat me zelf de nummers kiezen die ik wil leren en dan gaan we er gewoon op mijn niveau mee aan de slag, op die manier blijft het ook leuk.

Na een paar maandjes kun je dan gaan evalueren of je met lessen door wil gaan of het vanaf dan zelf verder wil proberen.

Qua gitaar, je gaat dus voor akoestisch? Die Yamaha lijkt me een prima starters model, yamaha staat wel bekend om zn goede prijs/kwaliteit verhouding maar inderdaad... Kijk ook eens naar 2e hands modellen vanaf zo'n 200 euro. Daar kun je dan net wat langer mee vooruit.

Hoe dan ook, het zal zeker niet zo makkelijk gaan maar uiteindelijk lukt het echt!
  woensdag 18 april 2012 @ 10:27:06 #231
347864 HerrPiet
Ze zeggen het.
pi_110475053
Als ik het zo lees heb ik volgens mij mazzel met mijn leraar. Hij vraagt ¤15,- per drie kwartier en naar mijn idee is het een goede leraar.

Mijn eerste akoestische gitaar was/is een Greg Bennet. Het enige wat ik heb vervangen zijn de snaren en hij was ¤199,- volgens mij. Naar mijn idee een prima beginners gitaar waar je wat langer plezier van hebt dan een gitaar van onder de ¤100,-

Succes en barré akkoorden = doorbijten!
  woensdag 18 april 2012 @ 10:29:14 #232
20720 brother52
Dus..........
pi_110475115
Klopt, die akoestische dingen uit de Samickfabriek is niets mis mee. Heb hier ook al jaren een Vantage staan die het nog steeds prima doet.
pi_110477295
ik zit in de psychiatry en krijg 1ne keer per week individuele muziek therapy.had toen ook nooit de behoefte om iets te kunnen spelen omdat ik veel te streng ben voor mezelf en ik bang ben van kritiek.ik wil dat iets goed klinkt en dat het identiek hetzelfde is. sinds vorig jaar in juli luister ik eigenlijk alleen maar naar youtube en daarna praten hoe je je voelt als je dat hoort enzo.en begon steeds meer te kriebelen om zelf iets te spelen.hij had het wel paar keer gevraagd maar toen durfde ik niet.ik heb het nu zelf gevraagd en hij heeft gezegd dat het goed is. probleem is dat ik soms vind dat een uur te kort is en dat dat niet gaat vragen voor een extra uur omdat die ook nog andere patienten moet zien. maar tís in ieder geval wel gratis want muziek lessen kan ik niet betalen. ook heb ik moeite om buiten te komen zelfs al had ik geld voor nog een muziekleraar dan zou ik gewoon niet durven.

maar ik kijk al uit naar volgende keer dan gaat die helpen een gitaar te kiezen.desnoods probeer ik hem zelf naar de winkel te sturen.
wat me ook opvalt is dat alleen de spotgoedkope en de peperdure accoustische gitaren er goed uitzien en die ertussen maar een saai uiterlijk hebben en dan nog lijken ze allemaal op elkaar.

EDIT: ja ik wil een accoustische maar weet nog niet of zo'n electrische accoustische veel verschilt met een gewone.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2012 11:49:16 ]
  woensdag 18 april 2012 @ 11:41:09 #234
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_110477438
Als je nou in Delft woonde had ik je zo wel gratis wat lesjes kunnen geven ook om aan de slag te gaan. Succes ermee in ieder geval! Muziek luisteren en maken is een goeie uitlaatklep
  Moderator woensdag 18 april 2012 @ 12:05:05 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_110478344
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 17:10 schreef brother52 het volgende:

[..]

2 juni is Fortarock, die datum valt dus sowieso al af.
En ik kom alleen als er een barbecue bij is.
Je kunt altijd van te voren gaan steengrillen in de trein :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 april 2012 @ 12:11:04 #236
20720 brother52
Dus..........
pi_110478565
quote:
2s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je kunt altijd van te voren gaan steengrillen in de trein :D
Er moeten wel hele rare dingen gebeuren wil je mij in een trein zien.
  woensdag 18 april 2012 @ 12:27:11 #237
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110479075
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2012 09:38 schreef brother52 het volgende:
Weinig aan toe te voegen. Behalve dat ik me af vraag hoe je deftig een liedje speelt. Met de pink omhoog?
Ik speel wel altijd met de pink omhoog :') :')
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
  woensdag 18 april 2012 @ 12:27:25 #238
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110479080
kom naar fortarock man, ik ben er ook met nijntje _O_

Je gaat al, baas. :7
  woensdag 18 april 2012 @ 12:44:31 #239
20720 brother52
Dus..........
pi_110479650
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:27 schreef stefanhaan het volgende:
kom naar fortarock man, ik ben er ook met nijntje _O_

Je gaat al, baas. :7
Natuurlijk ga ik naar Fortarock. Heb het kaartje al 3 maand thuis liggen :)
  woensdag 18 april 2012 @ 12:49:16 #240
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_110479839
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:44 schreef brother52 het volgende:

[..]

Natuurlijk ga ik naar Fortarock. Heb het kaartje al 3 maand thuis liggen :)
Tof, even jou checken ditdat.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  woensdag 18 april 2012 @ 12:49:32 #241
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110479853
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:49 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Tof, even jou checken ditdat.
Jij herkent hem toch niet :9
  woensdag 18 april 2012 @ 12:50:34 #242
302898 RockNijntje
pi_110479899
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:49 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Goh...

Op dit moment mis ik een emogif PI.
  woensdag 18 april 2012 @ 12:51:22 #243
302898 RockNijntje
pi_110479934
Vanmiddag Friday I'm In Love maar eens wat verder leren :+.
  woensdag 18 april 2012 @ 12:51:23 #244
20720 brother52
Dus..........
pi_110479935
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:49 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

Hier staan wel ergens foto's
http://www.myspace.com/greencheese0
  woensdag 18 april 2012 @ 12:52:04 #245
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110479968
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:51 schreef brother52 het volgende:

[..]

toffe foto's wel :Y
  woensdag 18 april 2012 @ 12:52:07 #246
302898 RockNijntje
pi_110479969
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:51 schreef brother52 het volgende:

[..]

:D
  woensdag 18 april 2012 @ 12:52:38 #247
302898 RockNijntje
pi_110479991
Wow, deze is best wel baas.
  woensdag 18 april 2012 @ 12:52:44 #248
20720 brother52
Dus..........
pi_110479997
Oh ja, daar staan ook ergens liedjes geloof ik...
  woensdag 18 april 2012 @ 12:54:09 #249
20720 brother52
Dus..........
pi_110480058
quote:
10s.gif Op woensdag 18 april 2012 12:52 schreef stefanhaan het volgende:

[..]

toffe foto's wel :Y
Er moeten weer eens wat nieuwe foto'sop komen, ze zijn alweer een jaar of 2 oud.
En er zijn plannen voor een erg foute video.
  woensdag 18 april 2012 @ 12:54:48 #250
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_110480084
foute video's zijn altijd tof _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties