abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110211757
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:31 schreef Bankfurt het volgende:
De kunst is een uitkering te trekken en te behouden; wees creatief !

Beter 1 uitkering in de hand dan 10 vacatures in de lucht. :)
Voor mensen met deze lijfspreuk stel ik voor om de hier al eerder genoemde meldingsplicht op te krikken van 4 naar 6x per dag, en meldinglokaties op gepaste afstand van elkaar.
En met "gepast" bedoel ik dat het wel haalbaar moet zijn. Stevig doortrappen is genoeg, het hoeft van mij geen wielerwedstrijd te worden.
-
  woensdag 11 april 2012 @ 23:38:32 #177
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110211795
jeez wat is ts een pareltje, dat ie weer snel mag vertrekken..
pi_110211924
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef quo_ het volgende:

[..]

VVD-Wientjes-Pechtold geleuter. Iemand ontslaan als er een goede reden voor bestaat kost geen drol. Mensen lozen omdat hun gezicht je niet langer aanstaat of een andere kulsmoes kost inderdaad geld, een van de zegeningen van deze tijd en dit deel van de wereld.
Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?

Zo lang van waarde bent voor een werkgever zal hij je niet zo snel ontslaan. Daarnaast kun je met een soepeler ontslagrecht ook sneller doorstromen naar een andere baan.
pi_110211926
quote:
13s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef nikky het volgende:

[..]

:{

Wanneer ik met pensioen 'mag' ben ik 67 en heb ik 51 jaar fulltime gewerkt. Zo ziet het er uit voor het gros van de werkende mensen en jullie vinden dat je 27.5 jaar p.p. voldoende hebben bijgedragen? :') ;( :D :'( Wat een instelling zeg.

Heb ook de achterlijkste baantjes gehad, ook lichamelijke ongemakken (rsi) opgelopen en altijd braaf mijn premies betaald. In totaal twee keer werkloos geweest voor een periode van 6 weken.
Verdien ik het nu ook om mijn handje op te mogen houden?
zal wel mentaliteitsverschil zijn.
Mijn ouders zorgden voor kleding, gezond voedsel en sport.
toen ik echter in de puberfase kwam en dure merkkleding wou hebben, een dure gsm (swing ;)) zeiden ze dat ik dan maar moest werken.
Toen ik nog te jong was ging ik kastanjes, eikels, beukennootjes verzamelen en verkopen aan boeren.
De buurt in met heitje voor karweitje. Later in kassen met 40 a 50 graden beugelen en slepen.
later in de supermarkt, horeca en supermarkt, uitzendwerk gedaan en soms klusjes als helpen verhuizen (lees te zwaar tillen voor te weinig).
Soms kwam ik thuis met mijn loon om savonds keihard te gaan zuipen. Kwam alleen soms niet verder dan de bank omdat ik daar in slaap viel.

En zo was dat overal wel in mijn vriendenkring en omgeving. Wat opviel is dat juist de kinderen van parasiterende uitkeringstrekkers super verwende kutkinderen waren.

En ik ken ook gezinnen waarvan een vader of moeder echt arbeidsongeschikt was maar de ander de grootste rotbaantjes aannam om maar rond te komen en wat eigenwaarde te behouden.

En dan lees je dit soort berichten, wat misselijkmakend.
pi_110211938
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Je hebt het over mensen ? Ik ga er mee stoppen hier, want het menselijkheidsniveau is echt bedroevend.
Hoezo? Iedereen toont zich bereid te betalen voor mensen die echt niet kunnen. Zeer menselijk zou ik zeggen.
pi_110211960
Onze stroom betrekken we uiteraard van de lokale lantaarnpaal. Douchen in de dichtsbijzijnde hotelketen, dit alles gratis uiteraard.

9:30 duiven voeren op het plein, krantje meepikken op het station, om vervolgens gratis koffie te drinken in de Ah.

Zo tegen twaalven even een boterhammetje en weer het centrum in voor de nodige bezienswaardigheden.

Dan...
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_110212025
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee dat snap ik niet, wat er nu gebeurt is (lees de TT eens voor de aardigheid) dat men uitkeringstrekker hetzelfde wegzet. Gelukkig hebben we een overheid die dat wel bepaald, dat de overheden het niet goed doen is een ander verhaal.
Ben het absoluut niet eens met de TT hoor laat ik dat voorop stellen. Ik vind alleen dat we een beetje erg doorgeslagen zijn met het sociale stelsel.
Ik ben er voor om de inkomstenbelastingen te verlagen of het liefst helemaal af te schaffen zodat werken gewoon weer loont en wij zelf mogen beslissen wat wij met onze centen gaan doen. Ik vind het vreselijk en word er ook serieus chagerijnig van dat de belasting een groot deel van je loon afpakt om vervolgens het weer aan andere mensen te geven zonder dat ik daar enige inspraak over heb.
De enigste oplossing moeten we toch echt zoeken bij het belastingsstelsel waardoor we echt eens van onze vrijheid kunnen genieten en de uitkeringstrekkers hebben dan direct een echt motief om aan de slag te gaan.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:44:24 #183
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212070
"Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?"

Cijfertjes knutselen, als wij het aanbod niet meetellen kun je inderdaad stellen dat er meer vraag is. Objectief meer banen door mensen te ontslaan, dat truukje kennen we ook met fictief geld :')
pi_110212098
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:50 schreef Apuleius het volgende:

Mijn vriendin en ik hebben samen ruim 55 jaar gewerkt. De meest achterlijke baantje aangenomen en onafgebroken gewerkt. Al die jaren braaf premie afgedragen. Ploegendiensten waren ons ook niet te min. Door die jaren werken hebben we beiden lichamelijke 'ongemakken' gekregen.

Nu 'genieten' we een bijstandsuitkering'. We komen niet meer aan de bak op onze leeftijd. Wij vinden dat we voldoende gewerkt en afgedragen hebben. En wat is jouw 'advies'?
Mijn advies is dat iemand jullie heel snel een schop onder de kont gaat geven met je "voldoende gewerkt en afgedragen...".

Gewoon inzet blijven tonen. Niet zeuren. Als je recht wil hebben op niets doen... dat heb je... gewoon de uitkering stop laten zetten. Heb je ook geen verplichting meer om te solliciteren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110212144
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:37 schreef quo_ het volgende:

[..]

Voor mensen met deze lijfspreuk stel ik voor om de hier al eerder genoemde meldingsplicht op te krikken van 4 naar 6x per dag, en meldinglokaties op gepaste afstand van elkaar.
En met "gepast" bedoel ik dat het wel haalbaar moet zijn. Stevig doortrappen is genoeg, het hoeft van mij geen wielerwedstrijd te worden.
Eens, dat maakt bij 800.000 uitkeringen dus 24 miljoen stiptheids-controles per week; en al die administratie en beschikkingen eromheen niet te vergeten.

zo houdt iedereen elkaar aan het werk, zonder dat het 1 ruk oplevert.

Uitkeringen zijn een zegen voor de mensheid, bij jouw voorstel. ^O^
  woensdag 11 april 2012 @ 23:46:30 #186
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212159
Wat maakt die plicht om werk te zoeken nou uit als je toch al weer dat niemand je wilt hebben?
pi_110212219
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:41 schreef Sachertorte2 het volgende:

[..]

Hoezo? Iedereen toont zich bereid te betalen voor mensen die echt niet kunnen. Zeer menselijk zou ik zeggen.
Als ik de reactie van sommigen lees dan mogen ze blij zijn met aalmoezen en nog op de knieën gaan ook. Dat noem ik geen menselijkheid, sorry.
pi_110212271
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:44 schreef Life2.0 het volgende:
"Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?"

Cijfertjes knutselen, als wij het aanbod niet meetellen kun je inderdaad stellen dat er meer vraag is. Objectief meer banen door mensen te ontslaan, dat truukje kennen we ook met fictief geld :')
Stel dat een bedrijf een uitbreiding wil maar het niet geheel zeker is of het wel zo winstgevend zal zijn dan is het wel handig dat je mensen ook kan ontslaan als het tegen zit. Met deze regelingen die we nu hebben zie je dus dat werkgevers nauwlijks fatsoenlijke contracten willen geven en liever mensen via een uitzendbureau aannemen of jaarcontractjes aan te bieden omdat het risico nu eenmaal te groot is om mensen in vaste dienst aan te nemen.
pi_110212308
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:37 schreef betyar het volgende:

[..]

De werkgever zal i.p.v. de twee man die het nu zo afkunnen er een derde man erbij zetten want het ontslagrecht is versoepeld. |:( |:(
Grappig, want ik kan zo 3 economische hoogleraren noemen die mijn mening delen.
pi_110212351
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:41 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?

Het antwoord zit al in de vraag opgesloten.
Onderzoeken zijn gedaan door een ambtenarenclubje met allemaal zelf een rechtspositie tot in het oneindige en doorgaans een bovengemiddelde opleiding, en dat alles op kosten van de belastingbetaler.
Vervolgens wordt er geadviseerd aan andere ambtenaren en politici die in datzelfde luxe schuitje zitten.
Een hele club figuren die los van de werkelijkheid van normale banen in het bedrijfsleven staat zal wel even vertellen wat goed is voor jan modaal.
Vervolgens duikt daar een hele kudde werkgevers op die het ideale aziatische model "voor jou 10 anderen" haalbaar ziet worden.

En ondertussen zit iedereen zich te verbazen dat de nederlandse consument geen stuiver meer uitgeeft vanwege al die bangmakerij. De nederlandse werknemer=consument=gangmaker van de economie! Dat zijn al die rechtese bral apen totaal vergeten.
-
pi_110212354
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:46 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Eens, dat maakt bij 800.000 uitkeringen dus 24 miljoen stiptheids-controles per week; en al die administratie en beschikkingen eromheen niet te vergeten.

zo houdt iedereen elkaar aan het werk, zonder dat het 1 ruk oplevert.

Uitkeringen zijn een zegen voor de mensheid, bij jouw voorstel. ^O^
grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).
ingangspoortjes met registratiekaart. met die kaart kun je eten halen en blijft je kosten betaald worden.
paar controleurs aan de poort en gaan.

hoeft relatief weinig te kosten.
pi_110212381
ik stel voor dat iedereen die een uitkering heeft beloond wordt omdat het goed is voor het milieu om uitkeringen te verstrekken.
pi_110212382
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:46 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Bizar?

Dat is normaal...en gebeurd al jaren gebrekkig, dat moet je echter wel de controleur verwijten...niet de mensen zelf...tenzij je het probleem wil laten voortduren ;)
:')

dus het is de schuld van de politie als criminelen meerdere malen een geweldadige overval plegen, want niet (eerder) opgepakt?
"Pools are perfect for holding water"
pi_110212407
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:50 schreef robdegroot het volgende:

[..]

grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).
ingangspoortjes met registratiekaart. met die kaart kun je eten halen en blijft je kosten betaald worden.

Ik heb een beter idee, we zetten ze allemaal op zo`n hometrainer fiets en die sluiten we aan op een dynamo. Mischien kun je dan wel een heel dorp van stroom voorzien. :D
pi_110212418
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:47 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Als ik de reactie van sommigen lees dan mogen ze blij zijn met aalmoezen en nog op de knieën gaan ook. Dat noem ik geen menselijkheid, sorry.
juist de mensen die echt niet kunnen werken worden nu het hardst genaaid door die parasieten.
Ik denk dat niemand van de belastingbetalers er problemen mee heeft dat de minder bedeelden wat meer luxe krijgen.
pi_110212436
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:50 schreef robdegroot het volgende:

[..]

Voor het zover is zijn er al weer 25 jaar politieke discussies hierover verstreken .. :')
  woensdag 11 april 2012 @ 23:52:36 #197
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110212442
"liever mensen via een uitzendbureau aannemen of "

Nou wat is het probleem dan? Dat bedrijven niet zomaar idiote investeringen doen die niets op gaan leveren maar eens na moeten denken? Anders ga je weer richting tijdelijke contracten ed.
De stelling dat het meer banen oplevert is gewoon een hoax.
pi_110212452
DIt bericht toont voor de zoveelste keer aan dat we te weinig eisen stellen. Heb je een uitkering en ben je arbeidsgeschikt dan zou je je gewoon iedere dag moeten melden op het gemeentehuis. Daarmee krijg je iig een ritme en wordt zwartwerken vanuit de uitkering zo goed als onmogelijk gemaakt.

En er zijn vast vaak genoeg wat klusjes die je dan kan opknappen.

Het is onder een steeds grotere groep mensen die in het geheel niet werken heel modern om te zeiken over topsalarissen (die ook al krijgen ze 100 mio per week nog steeds per gewerkt uur minder vangen dan iemand die geen werk heeft) en dat daar iets aan gedaan moet worden, maar men blijft maar vergeten dat er een hele grote groep mensen is die wel werkt voor de kost, geen donder meer overhoudt dan iemand in de bijstand, maar die wel een deel van dat geld af moet staan...

En dat valt alleen maar vol te houden als de groep die dat geld ontvangt gewoon de weinige verplichtingen die ze hebben nakomen.

Het moet, kortom, wel van twee kanten komen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_110212463
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:51 schreef robdegroot het volgende:

[..]

juist de mensen die echt niet kunnen werken worden nu het hardst genaaid door die parasieten.
Ik denk dat niemand van de belastingbetalers er problemen mee heeft dat de minder bedeelden wat meer luxe krijgen.
En daar gaan ze op termijn dan ook op inzetten vermoed ik, mensen die prima kunnen die zullen vast en zeker ook gemotiveerd gaan worden. En terecht denk ik.
pi_110212471
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:51 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik heb een beter idee, we zetten ze allemaal op zo`n hometrainer fiets en die sluiten we aan op een dynamo. Mischien kun je dan wel een heel dorp van stroom voorzien. :D
tja, hebben ze iig een dagbesteding en volgensmij kunnen ze ook wel wat gezonde lichaamsbeweging gebruiken.
het mooie van je voorstel is dat ze zelfs dan al meer bijdragen aan de samenleving dan dat ze nu doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')