Voor mensen met deze lijfspreuk stel ik voor om de hier al eerder genoemde meldingsplicht op te krikken van 4 naar 6x per dag, en meldinglokaties op gepaste afstand van elkaar.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:31 schreef Bankfurt het volgende:
De kunst is een uitkering te trekken en te behouden; wees creatief !
Beter 1 uitkering in de hand dan 10 vacatures in de lucht.
Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?quote:Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef quo_ het volgende:
[..]
VVD-Wientjes-Pechtold geleuter. Iemand ontslaan als er een goede reden voor bestaat kost geen drol. Mensen lozen omdat hun gezicht je niet langer aanstaat of een andere kulsmoes kost inderdaad geld, een van de zegeningen van deze tijd en dit deel van de wereld.
zal wel mentaliteitsverschil zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:25 schreef nikky het volgende:
[..]
Wanneer ik met pensioen 'mag' ben ik 67 en heb ik 51 jaar fulltime gewerkt. Zo ziet het er uit voor het gros van de werkende mensen en jullie vinden dat je 27.5 jaar p.p. voldoende hebben bijgedragen?![]()
![]()
![]()
Wat een instelling zeg.
Heb ook de achterlijkste baantjes gehad, ook lichamelijke ongemakken (rsi) opgelopen en altijd braaf mijn premies betaald. In totaal twee keer werkloos geweest voor een periode van 6 weken.
Verdien ik het nu ook om mijn handje op te mogen houden?
Hoezo? Iedereen toont zich bereid te betalen voor mensen die echt niet kunnen. Zeer menselijk zou ik zeggen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:24 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Je hebt het over mensen ? Ik ga er mee stoppen hier, want het menselijkheidsniveau is echt bedroevend.
Ben het absoluut niet eens met de TT hoor laat ik dat voorop stellen. Ik vind alleen dat we een beetje erg doorgeslagen zijn met het sociale stelsel.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee dat snap ik niet, wat er nu gebeurt is (lees de TT eens voor de aardigheid) dat men uitkeringstrekker hetzelfde wegzet. Gelukkig hebben we een overheid die dat wel bepaald, dat de overheden het niet goed doen is een ander verhaal.
Mijn advies is dat iemand jullie heel snel een schop onder de kont gaat geven met je "voldoende gewerkt en afgedragen...".quote:Op woensdag 11 april 2012 22:50 schreef Apuleius het volgende:
Mijn vriendin en ik hebben samen ruim 55 jaar gewerkt. De meest achterlijke baantje aangenomen en onafgebroken gewerkt. Al die jaren braaf premie afgedragen. Ploegendiensten waren ons ook niet te min. Door die jaren werken hebben we beiden lichamelijke 'ongemakken' gekregen.
Nu 'genieten' we een bijstandsuitkering'. We komen niet meer aan de bak op onze leeftijd. Wij vinden dat we voldoende gewerkt en afgedragen hebben. En wat is jouw 'advies'?
Eens, dat maakt bij 800.000 uitkeringen dus 24 miljoen stiptheids-controles per week; en al die administratie en beschikkingen eromheen niet te vergeten.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Voor mensen met deze lijfspreuk stel ik voor om de hier al eerder genoemde meldingsplicht op te krikken van 4 naar 6x per dag, en meldinglokaties op gepaste afstand van elkaar.
En met "gepast" bedoel ik dat het wel haalbaar moet zijn. Stevig doortrappen is genoeg, het hoeft van mij geen wielerwedstrijd te worden.
Als ik de reactie van sommigen lees dan mogen ze blij zijn met aalmoezen en nog op de knieën gaan ook. Dat noem ik geen menselijkheid, sorry.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:41 schreef Sachertorte2 het volgende:
[..]
Hoezo? Iedereen toont zich bereid te betalen voor mensen die echt niet kunnen. Zeer menselijk zou ik zeggen.
Stel dat een bedrijf een uitbreiding wil maar het niet geheel zeker is of het wel zo winstgevend zal zijn dan is het wel handig dat je mensen ook kan ontslaan als het tegen zit. Met deze regelingen die we nu hebben zie je dus dat werkgevers nauwlijks fatsoenlijke contracten willen geven en liever mensen via een uitzendbureau aannemen of jaarcontractjes aan te bieden omdat het risico nu eenmaal te groot is om mensen in vaste dienst aan te nemen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:44 schreef Life2.0 het volgende:
"Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?"
Cijfertjes knutselen, als wij het aanbod niet meetellen kun je inderdaad stellen dat er meer vraag is. Objectief meer banen door mensen te ontslaan, dat truukje kennen we ook met fictief geld
Grappig, want ik kan zo 3 economische hoogleraren noemen die mijn mening delen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:37 schreef betyar het volgende:
[..]
De werkgever zal i.p.v. de twee man die het nu zo afkunnen er een derde man erbij zetten want het ontslagrecht is versoepeld.![]()
Het antwoord zit al in de vraag opgesloten.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:41 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom is dan uit onderzoeken van het CPB gebleken dat versoepeling meer banen oplevert?
grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).quote:Op woensdag 11 april 2012 23:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Eens, dat maakt bij 800.000 uitkeringen dus 24 miljoen stiptheids-controles per week; en al die administratie en beschikkingen eromheen niet te vergeten.
zo houdt iedereen elkaar aan het werk, zonder dat het 1 ruk oplevert.
Uitkeringen zijn een zegen voor de mensheid, bij jouw voorstel.
quote:Op woensdag 11 april 2012 21:46 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Bizar?
Dat is normaal...en gebeurd al jaren gebrekkig, dat moet je echter wel de controleur verwijten...niet de mensen zelf...tenzij je het probleem wil laten voortduren
Ik heb een beter idee, we zetten ze allemaal op zo`n hometrainer fiets en die sluiten we aan op een dynamo. Mischien kun je dan wel een heel dorp van stroom voorzien.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:50 schreef robdegroot het volgende:
[..]
grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).
ingangspoortjes met registratiekaart. met die kaart kun je eten halen en blijft je kosten betaald worden.
paar controleurs aan de poort en gaan.
hoeft relatief weinig te kosten.
juist de mensen die echt niet kunnen werken worden nu het hardst genaaid door die parasieten.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:47 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Als ik de reactie van sommigen lees dan mogen ze blij zijn met aalmoezen en nog op de knieën gaan ook. Dat noem ik geen menselijkheid, sorry.
Voor het zover is zijn er al weer 25 jaar politieke discussies hierover verstreken ..quote:Op woensdag 11 april 2012 23:50 schreef robdegroot het volgende:
[..]
grote leegstaande fabriekshal/kantorenpand (moet er toch zijn in rotterdam/grote steden).
ingangspoortjes met registratiekaart. met die kaart kun je eten halen en blijft je kosten betaald worden.
paar controleurs aan de poort en gaan.
hoeft relatief weinig te kosten.
En daar gaan ze op termijn dan ook op inzetten vermoed ik, mensen die prima kunnen die zullen vast en zeker ook gemotiveerd gaan worden. En terecht denk ik.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:51 schreef robdegroot het volgende:
[..]
juist de mensen die echt niet kunnen werken worden nu het hardst genaaid door die parasieten.
Ik denk dat niemand van de belastingbetalers er problemen mee heeft dat de minder bedeelden wat meer luxe krijgen.
tja, hebben ze iig een dagbesteding en volgensmij kunnen ze ook wel wat gezonde lichaamsbeweging gebruiken.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:51 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik heb een beter idee, we zetten ze allemaal op zo`n hometrainer fiets en die sluiten we aan op een dynamo. Mischien kun je dan wel een heel dorp van stroom voorzien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |