http://www.nu.nl/economie(...)lliciteren-niet.htmlquote:Uitkeringstrekkers Rotterdam solliciteren niet
Laatste update: 11 april 2012 17:28 info
ROTTERDAM - Bijna de helft (14.000) van de arbeidsgeschikte uitkeringsgerechtigden in Rotterdam zoekt niet actief naar werk, terwijl dat wel moet.
Foto: Thinkstock
De groep denkt niet sollicitatieplichtig te zijn vanwege gezondheidsproblemen. Dit kost Rotterdam jaarlijks zo'n 200 miljoen euro.
Dat staat in het tweede koopkrachtonderzoek van de gemeente Rotterdam, waar Leefbaar Rotterdam bij monde van Maarten Struijvenberg woensdag vragen over stelde in de commissie Maatschappelijke Ondersteuning, Volksgezondheid, Sociale Zaken en Participatie.
Struijvenberg zegt de cijfers ''schrikbarend hoog'' te vinden. ''Het gaat om zo'n 14.000 mensen die gewoon niet op zoek gaan naar werk, terwijl ze wettelijk een sollicitatieplicht hebben.
De sociale dienst moet hen controleren en maatregelen tegen hen nemen, alleen al omdat dit de gemeente jaarlijks 200 miljoen euro aan bijstand kost.''
Schrijnend
Struijvenberg vindt het vooral schrijnend omdat uit hetzelfde onderzoek blijkt dat mensen met een laagbetaalde baan het vaak slechter hebben dan mensen met een uitkering. Bijstandsgerechtigden kunnen in tegenstelling tot mensen met een baan vaak aanspraak doen op allerlei financiële regelingen.
en de luie uitkeringstrekker:quote:Uit protest ben ik al één dag in de week minder gaan werken. Het scheelt netto niet eens zo veel door die volslagen idiote belastingdruk. Ik ben niet bereid om me het lazerus te werken om asocialen uit de wind te houden.
Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1rlG3EhRz
quote:Ik zit ook in de bijstandsuitkering en solliciteer ook niet, hoezo zou ik het wel moeten doen als ik thuis hetzelfde verdien en dat voor niks doen ook nog, nou het kan niet leuker.
Ik heb in 3 ploegendienst gewerkt en kreeg 1600 euro per maand nu thuis krijg ik 1250 van de uitkering + heel veel andere subsidies en geloof me ik hou nu veel meer over dan eerst.
Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1rlGGG09E
sinds wanneer verdienen de kamerleden gezamelijk 200 miljoenquote:WOOOOOOW jullie zijn echt raar,
Jullie maken je druk voor een paar uitkeringtrekkers maar vergeten wel de leden van het kabinet die een gigantisch hoge salarissen, vrijstand huis, auto met chauffeurs etc hebben. En wat doen ze er allemaal voor?. Jep, niks tot heel weinig.
Ik zal je wat vertellen, behalve jou plukt iedereen wat van de staat. Eerlijke mensen heb je maar heel weinig van, het lijkt erop dat ze zijn uitgestorven lol.
Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1rlGZ6jlm

Dit stukje dekt eigenlijk heel de lading wel, waarom zou iemand gaan werken als hij er financieel niet beter van word.quote:Struijvenberg vindt het vooral schrijnend omdat uit hetzelfde onderzoek blijkt dat mensen met een laagbetaalde baan het vaak slechter hebben dan mensen met een uitkering. Bijstandsgerechtigden kunnen in tegenstelling tot mensen met een baan vaak aanspraak doen op allerlei financiële regelingen.

daarom moet het systeem worden veranderd.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:26 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dit stukje dekt eigenlijk heel de lading wel, waarom zou iemand gaan werken als hij er financieel niet beter van word.
Als ik in die positie zou zitten hadden ze ook de tering kunnen krijgen.

En dat is nu precies wat de heren politici jou willen laten denken. Waarom denkt men niet eens aan het gegeven dat de loonbelasting omlaag kan zodat het werken weer loont?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:30 schreef robdegroot het volgende:
[..]
daarom moet het systeem worden veranderd.
dat tuig dat niet wil werken gewoon keihard korten en het leven zo vervelend mogelijk maken.
Met het geld dat je bespaard, 200.000.000 kun je die minimumloon wel aanvullen met subsidie of extra's.

het is te makkelijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:31 schreef Stupendous76 het volgende:
Dus dat wat al jaren bekend is 'op de straat' wordt nu eindelijk ook eens opgepikt door de mensen die dit laten bestaan?
Ik ben het niet met die uitkeringsgerechtigde eens, maar hij heeft wel gelijk.

Ik moet zeggen dat dit vaak ook wel onduidelijk is. Zo is mijn moeder, terwijl haar situatie redelijk gelijk bleef, meerdere malen gekeurd waarbij ze de ene keer deels afgekeurd is, de andere keer volledig goedgekeurd en nog een andere keer weer volledig afgekeurd. En onder druk van de parasieten en bezuinigingen moeten artsen verplicht strenger zijn (het 'bonnenquota-gevoel' komt bij me naar boven), waarbij je weliswaar de slechten er wat uit vist, maar ook de goeden treft. Al met al heb je als uitkeringsgerechtigde ook geen duidelijkheid.quote:De groep denkt niet sollicitatieplichtig te zijn vanwege gezondheidsproblemen. Dit kost Rotterdam jaarlijks zo'n 200 miljoen euro.

http://www.uitzendbureau.nl/zoek-vacature?s=&p=Rotterdam&days=quote:Op woensdag 11 april 2012 21:34 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat dit vaak ook wel onduidelijk is. Zo is mijn moeder, terwijl haar situatie redelijk gelijk bleef, meerdere malen gekeurd waarbij ze de ene keer deels afgekeurd is, de andere keer volledig goedgekeurd en nog een andere keer weer volledig afgekeurd. En onder druk van de parasieten en bezuinigingen moeten artsen verplicht strenger zijn (het 'bonnenquota-gevoel' komt bij me naar boven), waarbij je weliswaar de slechten er wat uit vist, maar ook de goeden treft. Al met al heb je als uitkeringsgerechtigde ook geen duidelijkheid.
Maar je kunt zeiken wat je wilt. Zolang er gigantisch bezuigingd moet worden bij het UWV, waardoor de medewerkers die al niet eens genoeg tijd hadden om alle mensen te helpen met werk zoeken nu nog minder kunnen doen, dan ga je mensen ook niet meer aan het werk krijgen. Maar vooral niet aan de HRA zitten regering

Met welk doel? Je komt er immers niet beter uit dan dat je een uitkering zou hebben.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:37 schreef robdegroot het volgende:
[..]
http://www.uitzendbureau.nl/zoek-vacature?s=&p=Rotterdam&days=
kijk eens, je kunt zelf ook op zoek gaan naar een baan.

omdat als iedereen zo denkt niemand meer werkt en er geen geld meer is voor uitkeringen.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:39 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Met welk doel? Je komt er immers niet beter uit dan dat je een uitkering zou hebben.

Dit jaquote:Op woensdag 11 april 2012 21:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En dat is nu precies wat de heren politici jou willen laten denken. Waarom denkt men niet eens aan het gegeven dat de loonbelasting omlaag kan zodat het werken weer loont?
Het is de wereld op z`n kop deze gedachtengoed.

Nee, ze gaan meer zwart werken en 'hosselen'quote:Op woensdag 11 april 2012 21:40 schreef robdegroot het volgende:
[..]
omdat als iedereen zo denkt niemand meer werkt en er geen geld meer is voor uitkeringen.
schijnbaar is uitkering trekken te royaal en makkelijk.
maak ze het dan maar armzalig en moeilijk.
Dan gaan mensen wel weer werken.

zwart werken, dan gewoon de uitkering stop zetten.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:40 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dit ja
Uitkeringen verlagen, toeslagen stoppen etc, heeft allemaal geen zin want dan gaan ze alleen maar vaker zwart werken en verdienen ze zo altijd meer dan iemand met een baan.
Pas als werken ook loont voor laagopgeleiden schieten we er misschien iets mee op.

Dan moet je ze wel kunnen betrappenquote:Op woensdag 11 april 2012 21:41 schreef robdegroot het volgende:
[..]
zwart werken, dan gewoon de uitkering stop zetten.
zo moeilijk is het allemaal niet

Volgens het artikel 14.000. Waarom neem je daar de helft van?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:23 schreef robdegroot het volgende:
dus 7.000 luie flikkers parasiteren op kosten van de belastinbetaler

zoals gezegd, eten in gaarkeukens, verplicht melden tussen 7 en 8 om 12 uur en om 17.00 uur.quote:

Ik post het nog maar een keer want iedereen schijnt erover heen te lezen....quote:

lees gewoon maar eens lezen...kleuterquote:Op woensdag 11 april 2012 21:44 schreef robdegroot het volgende:
[..]
zoals gezegd, eten in gaarkeukens, verplicht melden tussen 7 en 8 om 12 uur en om 17.00 uur.
In de tussentijd verplicht solliciteren.
gewoon behandelen als kleuters dus.

veranderen dus, maar het is al bizar dat zoiets gecontroleerd moet worden op massale schaal.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:44 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Ik post het nog maar een keer want iedereen schijnt erover heen te lezen....
De groep denkt niet sollicitatieplichtig te zijn vanwege gezondheidsproblemen. Dit kost Rotterdam jaarlijks zo'n 200 miljoen euro.
De sociale dienst moet hen controleren en maatregelen tegen hen nemen, alleen al omdat dit de gemeente jaarlijks 200 miljoen euro aan bijstand kost.''

Bizar?quote:Op woensdag 11 april 2012 21:45 schreef robdegroot het volgende:
[..]
veranderen dus, maar het is al bizar dat zoiets gecontroleerd moet worden op massale schaal.

quote:Op woensdag 11 april 2012 21:49 schreef robin007bond het volgende:
De armoedeval is ook zo'n ellende.
Uitkeringen lager zodat werken meer loont.

ach zolang we polen importeren om hier te werken zal het wel meevallen.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:50 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
....zucht
wat denkje dat er daarna omlaag gaat?
Jouw loon, kortzichtige *^&(!$

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |