abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110202987
Tja harde titel maar ook niets meer dan de waarheid:

quote:
Uitkeringstrekkers Rotterdam solliciteren niet
Laatste update: 11 april 2012 17:28 info
ROTTERDAM - Bijna de helft (14.000) van de arbeidsgeschikte uitkeringsgerechtigden in Rotterdam zoekt niet actief naar werk, terwijl dat wel moet.

Foto: Thinkstock
De groep denkt niet sollicitatieplichtig te zijn vanwege gezondheidsproblemen. Dit kost Rotterdam jaarlijks zo'n 200 miljoen euro.
Dat staat in het tweede koopkrachtonderzoek van de gemeente Rotterdam, waar Leefbaar Rotterdam bij monde van Maarten Struijvenberg woensdag vragen over stelde in de commissie Maatschappelijke Ondersteuning, Volksgezondheid, Sociale Zaken en Participatie.
Struijvenberg zegt de cijfers ''schrikbarend hoog'' te vinden. ''Het gaat om zo'n 14.000 mensen die gewoon niet op zoek gaan naar werk, terwijl ze wettelijk een sollicitatieplicht hebben.
De sociale dienst moet hen controleren en maatregelen tegen hen nemen, alleen al omdat dit de gemeente jaarlijks 200 miljoen euro aan bijstand kost.''
Schrijnend
Struijvenberg vindt het vooral schrijnend omdat uit hetzelfde onderzoek blijkt dat mensen met een laagbetaalde baan het vaak slechter hebben dan mensen met een uitkering. Bijstandsgerechtigden kunnen in tegenstelling tot mensen met een baan vaak aanspraak doen op allerlei financiële regelingen.
http://www.nu.nl/economie(...)lliciteren-niet.html

dus 7.000 luie flikkers parasiteren op kosten van de belastinbetaler voor alleen al in rotterdam 200.000 miljoen euro. Onlangs konden we wel 200.000 miljoen besparen op het onderwijs...landelijk.

een reactie op nujij die ik ook al in mijn omgeving gezien heb:

quote:
Uit protest ben ik al één dag in de week minder gaan werken. Het scheelt netto niet eens zo veel door die volslagen idiote belastingdruk. Ik ben niet bereid om me het lazerus te werken om asocialen uit de wind te houden.

Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1rlG3EhRz
en de luie uitkeringstrekker:

quote:
Ik zit ook in de bijstandsuitkering en solliciteer ook niet, hoezo zou ik het wel moeten doen als ik thuis hetzelfde verdien en dat voor niks doen ook nog, nou het kan niet leuker.

Ik heb in 3 ploegendienst gewerkt en kreeg 1600 euro per maand nu thuis krijg ik 1250 van de uitkering + heel veel andere subsidies en geloof me ik hou nu veel meer over dan eerst.

Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1rlGGG09E
quote:
WOOOOOOW jullie zijn echt raar,

Jullie maken je druk voor een paar uitkeringtrekkers maar vergeten wel de leden van het kabinet die een gigantisch hoge salarissen, vrijstand huis, auto met chauffeurs etc hebben. En wat doen ze er allemaal voor?. Jep, niks tot heel weinig.

Ik zal je wat vertellen, behalve jou plukt iedereen wat van de staat. Eerlijke mensen heb je maar heel weinig van, het lijkt erop dat ze zijn uitgestorven lol.

Lees meer: http://www.nujij.nl/econo(...).lynkx#ixzz1rlGZ6jlm
sinds wanneer verdienen de kamerleden gezamelijk 200 miljoen :')
wat een redenatie.

als dit alleen al in rotterdam 200 miljoen is, wat is het landelijk wel niet...

Word eens tijd dat men deze parasieten keihard aanpakt.
pi_110203282
quote:
Struijvenberg vindt het vooral schrijnend omdat uit hetzelfde onderzoek blijkt dat mensen met een laagbetaalde baan het vaak slechter hebben dan mensen met een uitkering. Bijstandsgerechtigden kunnen in tegenstelling tot mensen met een baan vaak aanspraak doen op allerlei financiële regelingen.
Dit stukje dekt eigenlijk heel de lading wel, waarom zou iemand gaan werken als hij er financieel niet beter van word.
Als ik in die positie zou zitten hadden ze ook de tering kunnen krijgen.
pi_110203558
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:26 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Dit stukje dekt eigenlijk heel de lading wel, waarom zou iemand gaan werken als hij er financieel niet beter van word.
Als ik in die positie zou zitten hadden ze ook de tering kunnen krijgen.
daarom moet het systeem worden veranderd.
dat tuig dat niet wil werken gewoon keihard korten en het leven zo vervelend mogelijk maken.
Met het geld dat je bespaard, 200.000.000 kun je die minimumloon wel aanvullen met subsidie of extra's.
pi_110203648
De groep denkt niet sollicitatieplichtig te zijn vanwege gezondheidsproblemen. Dit kost Rotterdam jaarlijks zo'n 200 miljoen euro.

Oh....dus de gemeente is er nooit ingeslaagd die mensen duidelijk te maken hoe de regels in elkaar zitten? want anders kan ik het niet zien....

De sociale dienst moet hen controleren en maatregelen tegen hen nemen, alleen al omdat dit de gemeente jaarlijks 200 miljoen euro aan bijstand kost.''

Dat doen/deden ze dus niet?

wiens fout is dat dan?

TS, je bent net zo walgelijk bezig als deze "Achterbaks Nederland" medewerker ;)
  woensdag 11 april 2012 @ 21:31:40 #5
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_110203694
Dus dat wat al jaren bekend is 'op de straat' wordt nu eindelijk ook eens opgepikt door de mensen die dit laten bestaan?

Ik ben het niet met die uitkeringsgerechtigde eens, maar hij heeft wel gelijk.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_110203776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:30 schreef robdegroot het volgende:

[..]

daarom moet het systeem worden veranderd.
dat tuig dat niet wil werken gewoon keihard korten en het leven zo vervelend mogelijk maken.
Met het geld dat je bespaard, 200.000.000 kun je die minimumloon wel aanvullen met subsidie of extra's.
En dat is nu precies wat de heren politici jou willen laten denken. Waarom denkt men niet eens aan het gegeven dat de loonbelasting omlaag kan zodat het werken weer loont?
Het is de wereld op z`n kop deze gedachtengoed.
pi_110203887
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:31 schreef Stupendous76 het volgende:
Dus dat wat al jaren bekend is 'op de straat' wordt nu eindelijk ook eens opgepikt door de mensen die dit laten bestaan?

Ik ben het niet met die uitkeringsgerechtigde eens, maar hij heeft wel gelijk.
het is te makkelijk.
pak ze maar alles af.
de gemeente betaal een dak, massaproductie kleding (liefst uniform), GWE, vreten bij gaarkeukens sochtendsvroeg, smiddags en savonds, geen tv, geen internet, etc.

willen ze meer dan ga maar werken.
  woensdag 11 april 2012 @ 21:34:17 #8
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_110203896
quote:
Ik moet zeggen dat dit vaak ook wel onduidelijk is. Zo is mijn moeder, terwijl haar situatie redelijk gelijk bleef, meerdere malen gekeurd waarbij ze de ene keer deels afgekeurd is, de andere keer volledig goedgekeurd en nog een andere keer weer volledig afgekeurd. En onder druk van de parasieten en bezuinigingen moeten artsen verplicht strenger zijn (het 'bonnenquota-gevoel' komt bij me naar boven), waarbij je weliswaar de slechten er wat uit vist, maar ook de goeden treft. Al met al heb je als uitkeringsgerechtigde ook geen duidelijkheid.

Maar je kunt zeiken wat je wilt. Zolang er gigantisch bezuigingd moet worden bij het UWV, waardoor de medewerkers die al niet eens genoeg tijd hadden om alle mensen te helpen met werk zoeken nu nog minder kunnen doen, dan ga je mensen ook niet meer aan het werk krijgen. Maar vooral niet aan de HRA zitten regering :W
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_110204174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:34 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat dit vaak ook wel onduidelijk is. Zo is mijn moeder, terwijl haar situatie redelijk gelijk bleef, meerdere malen gekeurd waarbij ze de ene keer deels afgekeurd is, de andere keer volledig goedgekeurd en nog een andere keer weer volledig afgekeurd. En onder druk van de parasieten en bezuinigingen moeten artsen verplicht strenger zijn (het 'bonnenquota-gevoel' komt bij me naar boven), waarbij je weliswaar de slechten er wat uit vist, maar ook de goeden treft. Al met al heb je als uitkeringsgerechtigde ook geen duidelijkheid.

Maar je kunt zeiken wat je wilt. Zolang er gigantisch bezuigingd moet worden bij het UWV, waardoor de medewerkers die al niet eens genoeg tijd hadden om alle mensen te helpen met werk zoeken nu nog minder kunnen doen, dan ga je mensen ook niet meer aan het werk krijgen. Maar vooral niet aan de HRA zitten regering :W
http://www.uitzendbureau.nl/zoek-vacature?s=&p=Rotterdam&days=

kijk eens, je kunt zelf ook op zoek gaan naar een baan.
pi_110204284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:37 schreef robdegroot het volgende:

[..]

http://www.uitzendbureau.nl/zoek-vacature?s=&p=Rotterdam&days=

kijk eens, je kunt zelf ook op zoek gaan naar een baan.
Met welk doel? Je komt er immers niet beter uit dan dat je een uitkering zou hebben.
pi_110204389
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:39 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Met welk doel? Je komt er immers niet beter uit dan dat je een uitkering zou hebben.
omdat als iedereen zo denkt niemand meer werkt en er geen geld meer is voor uitkeringen.
schijnbaar is uitkering trekken te royaal en makkelijk.
maak ze het dan maar armzalig en moeilijk.
Dan gaan mensen wel weer werken.
  woensdag 11 april 2012 @ 21:40:59 #12
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110204427
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:32 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

En dat is nu precies wat de heren politici jou willen laten denken. Waarom denkt men niet eens aan het gegeven dat de loonbelasting omlaag kan zodat het werken weer loont?
Het is de wereld op z`n kop deze gedachtengoed.
Dit ja ^O^

Uitkeringen verlagen, toeslagen stoppen etc, heeft allemaal geen zin want dan gaan ze alleen maar vaker zwart werken en verdienen ze zo altijd meer dan iemand met een baan.
Pas als werken ook loont voor laagopgeleiden schieten we er misschien iets mee op.
  woensdag 11 april 2012 @ 21:41:58 #13
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110204502
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:40 schreef robdegroot het volgende:

[..]

omdat als iedereen zo denkt niemand meer werkt en er geen geld meer is voor uitkeringen.
schijnbaar is uitkering trekken te royaal en makkelijk.
maak ze het dan maar armzalig en moeilijk.
Dan gaan mensen wel weer werken.
Nee, ze gaan meer zwart werken en 'hosselen' :D
pi_110204503
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:40 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Dit ja ^O^

Uitkeringen verlagen, toeslagen stoppen etc, heeft allemaal geen zin want dan gaan ze alleen maar vaker zwart werken en verdienen ze zo altijd meer dan iemand met een baan.
Pas als werken ook loont voor laagopgeleiden schieten we er misschien iets mee op.
zwart werken, dan gewoon de uitkering stop zetten.

zo moeilijk is het allemaal niet
  woensdag 11 april 2012 @ 21:42:44 #15
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110204573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:41 schreef robdegroot het volgende:

[..]

zwart werken, dan gewoon de uitkering stop zetten.

zo moeilijk is het allemaal niet
Dan moet je ze wel kunnen betrappen
pi_110204645
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:23 schreef robdegroot het volgende:
dus 7.000 luie flikkers parasiteren op kosten van de belastinbetaler
Volgens het artikel 14.000. Waarom neem je daar de helft van?

Verder overigens een tamelijk stompzinnig topic.
pi_110204704
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:42 schreef Flow3r het volgende:

[..]

zoals gezegd, eten in gaarkeukens, verplicht melden tussen 7 en 8 om 12 uur en om 17.00 uur.
In de tussentijd verplicht solliciteren.

gewoon behandelen als kleuters dus.
pi_110204727
quote:
2s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:42 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik post het nog maar een keer want iedereen schijnt erover heen te lezen....

pi_110204776
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:44 schreef robdegroot het volgende:

[..]

zoals gezegd, eten in gaarkeukens, verplicht melden tussen 7 en 8 om 12 uur en om 17.00 uur.
In de tussentijd verplicht solliciteren.

gewoon behandelen als kleuters dus.
lees gewoon maar eens lezen...kleuter ;)
pi_110204795
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:44 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

Ik post het nog maar een keer want iedereen schijnt erover heen te lezen....

veranderen dus, maar het is al bizar dat zoiets gecontroleerd moet worden op massale schaal.
pi_110204906
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:45 schreef robdegroot het volgende:

[..]

veranderen dus, maar het is al bizar dat zoiets gecontroleerd moet worden op massale schaal.
Bizar?

Dat is normaal...en gebeurd al jaren gebrekkig, dat moet je echter wel de controleur verwijten...niet de mensen zelf...tenzij je het probleem wil laten voortduren ;)
pi_110205227
De armoedeval is ook zo'n ellende.

Uitkeringen lager zodat werken meer loont. ^O^
pi_110205331
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:49 schreef robin007bond het volgende:
De armoedeval is ook zo'n ellende.

Uitkeringen lager zodat werken meer loont. ^O^
:|W

....zucht

wat denkje dat er daarna omlaag gaat?

Jouw loon, kortzichtige *^&(!$ :( _O-

Edit: Uitkeringen gaan al 10% om laag.....en ik heb al vaker gezegd, vaak leven die mensen juist van die 10%....dat is hun enige besteedbare inkomen, en wordt dus straks al wegbezuinigd met alle gevolgen van dien...op een gegeven moment houd het bezuinigen gewoon op ;)
  woensdag 11 april 2012 @ 21:51:57 #24
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_110205434
Valt niet te controleren, al moeten ze zich elk uur melden.
Uitkering + zwart geld is meer dan een baan voor ongeschoolden, ze zullen altijd blijven hosselen, van strijkgoed mee naar eigen huis nemen, tot honden uitlaten, fietsbanden plakken etc. Niet te controleren.

Een beter loon voor 40 uur buffelen aan de onderkant zou misschien helpen.
pi_110205468
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:50 schreef DontGiveAFok het volgende:

[..]

:|W

....zucht

wat denkje dat er daarna omlaag gaat?

Jouw loon, kortzichtige *^&(!$ :( _O-
ach zolang we polen importeren om hier te werken zal het wel meevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')