Ik denk dat je je niet zo moet bemoeien met het leven van je zusje, wellicht vindt ze het gewoon wel prima zo.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:21 schreef MrNovember het volgende:
Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?
Volgens mij bemoeit hij nog helemaal nergens mee en het is op zijn minst wel fatsoenlijk als hij wat tips geeft aan z'n zusje.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik denk dat je je niet zo moet bemoeien met het leven van je zusje, wellicht vindt ze het gewoon wel prima zo.
ow, sorry, dan ben je een lieve broer!quote:Op woensdag 11 april 2012 21:43 schreef MrNovember het volgende:
TS is inderdaad een broer![]()
Vroeger leefden mijn zusje en ik vooral langs elkaar heen, hadden we veel ruzie, maar nu we toch wat ouder worden kunnen we het ook beter met elkaar vinden. Zodoende dat het mij ook meer opvalt de laatste tijd.
Op zich is het denk ik inderdaad een goed idee om eerst aan haar te vragen hoe ze zich erbij voelt, maar ik verwacht eigenlijk dat ze daar niet echt over wil praten of dat ze aangeeft dat ze het inderdaad wel zo goed vindt.
Een goede vriend van mij heeft wel een oogje op mijn zusje, maar hij maakt geen move en komt ook niet verder dan het liken en reageren van wat posts op facebook.
Ze ziet er gemiddeld goed uit denk ik. Zeker niet lelijk. Blond, slank, blauwe ogen en een beetje een alternatieve stijl van kleden.quote:Is ze knap ? ( niet om haar te willen hoor )...
Maar vriendschappen zijn overrated.
Je eigen er niet mee bemoeien, dat is denk ik het beste. Niet iedereen is hetzelfde. En ik krijg uit je tekst nou ook niet direct de indruk dat je zusje ongelukkig is. Als ze die indruk wel maakt is het wat anders natuurlijk. Kijk, het is goed bedoeld hoor, maar ik denk dat ze op die leeftijd prima zelf in staat is om haar leven in te delen en dus ook te bepalen hoeveel en met wie dat ze sociale contacten heeft.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:21 schreef MrNovember het volgende:
De laatste tijd maak ik mij wat zorgen om mijn zusje. Ze is net 18 geworden (zelf ben ik 20) en is een vlotte en spontane meid. Ze heeft alleen geen vrienden of sociale contacten. Ze gaat naar school en zit vervolgens elke avond achter de computer.
'S avonds vertelt ze wel vaak over haar dag op school en dan krijg ik de indruk dat ze het prima kan vinden met haar klasgenoten. Alleen vreemd genoeg bloeien er voor haar nooit vriendschappen op. De afgelopen paar jaar heeft ze maar een paar keer met "vriendinnen" afgesproken.
Eigenlijk wil ik haar stimuleren om wat meer contacten op te doen en vriendschappen te onderhouden. Ze is nu nog jong en dit is toch wel de tijd om de basis te leggen voor verdere vriendschappen. Ook voor het vinden van een partner lijkt het mij belangrijk dat je een sociale kring hebt en zo steeds meer mensen kunt leren kennen. Mijn zusje heeft nu, los van haar opleiding, een gesloten bestaan en ik zou niet willen dat ze altijd zo geïsoleerd blijft.
Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?
soms ziet een persoon zelf niet dat ie zich geïsoleerd voelt. en wil je zeggen met:quote:Op donderdag 12 april 2012 10:11 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Je eigen er niet mee bemoeien, dat is denk ik het beste. Niet iedereen is hetzelfde. En ik krijg uit je tekst nou ook niet direct de indruk dat je zusje ongelukkig is. Als ze die indruk wel maakt is het wat anders natuurlijk. Kijk, het is goed bedoeld hoor, maar ik denk dat ze op die leeftijd prima zelf in staat is om haar leven in te delen en dus ook te bepalen hoeveel en met wie dat ze sociale contacten heeft.
Ik ben zelf nogal introvert, je zus misschien ook wel, maar ik zou het echt verschrikkelijk vinden als iemand zich zo met mij zou bemoeien, vooral het gedeelte Ook voor het vinden van een partner lijkt het mij belangrijk dat je een sociale kring hebt en zo steeds meer mensen kunt leren kennen. stuit mij wat dat betreft nogal tegen de borst, ik zou echt zoiets hebben van waar de fuck bemoei je je mee. Nogmaals, het is goed bedoeld, maar ik zou wanneer je zus niet de indruk maakt dat ze ongelukkig is je er niet mee bemoeien. En je eigen ook niet druk maken over haar toekomstige partner.
Nee, ik wil daar mee zeggen dat jij, of wie dan ook, niet voor een ander hoeft te bepalen hoe zij hun leven leiden en indelen.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:22 schreef deadlytown het volgende:
[..]
soms ziet een persoon zelf niet dat ie zich geïsoleerd voelt. en wil je zeggen met:
stuit mij wat dat betreft nogal tegen de borst
dat helemaal niet nodig is om sociale contacten hebben? om een partner tegen het lijf te lopen?
quote:Op donderdag 12 april 2012 00:04 schreef MrNovember het volgende:
[..]
Ze ziet er gemiddeld goed uit denk ik. Zeker niet lelijk. Blond, slank, blauwe ogen en een beetje een alternatieve stijl van kleden.
Je hebt ook mensen die het fijn vinden als er iemand is die het vraagt, omdat ze het moeilijk vinden om er zelf voor uit te komen dat ze toch wel wat meer willen. Dan is zo'n broer die zich om je bekommert toch wel handig.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:26 schreef PixieDot het volgende:
Ze klaagt toch zelf niet, waarom bemoei je je er dan mee. Als ze zelf contacten zou willen maken zou ze zelf wel aan de gang gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |