abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110177904
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_110177987
8-)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_110178025
Dat is wel een heel mooie weg :D
  woensdag 11 april 2012 @ 13:09:34 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110178082
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110178090
Is veel mooier!
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_110178115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[ afbeelding ]Is veel mooier!
Wel typisch voor dit topic ja! Die andere past meer bij mij :+ .
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_110178117
Oh maar ik vind helemaal niet dat anderen ook geen koffie zouden moeten drinken hoor, integendeel! Koffie O+.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_110178160
Ter infomatie: mijn bulghur salade was niet meer goed, ik heb honger ondanks mijn wokmaaltijd als lunch en ik heb geen zin.
Zou het ooit nog goed gaan komen?
Doe wat je niet durft.
pi_110178331
quote:
11s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ter infomatie: mijn bulghur salade was niet meer goed, ik heb honger ondanks mijn wokmaaltijd als lunch en ik heb geen zin.
Zou het ooit nog goed gaan komen?
Alles komt altijd op een bepaalde manier weer goed ;)

En ik ben blij met m'n gekochte hoop stenen en m'n ene koffie verkeerd per dag O+
Be someone that makes you happy
pi_110178439
Ik heb ook een koopwoning en ben toch voor afschaffing van de HRA. Sowieso voor tweede huizen en/of huizen boven de 5 ton. Het is wel makkelijk hoor, scheelt me enorm in de maandlasten, maar zonder zou ik het nog steeds redden en ik neem aan dat al dat geld ergens anders ook heel erg goed van pas komt (niet voor huursubsidies dan, though :P ).
pi_110178600
Morgen een her-afspraak bij het uitzendbureau, de 17e een sollicitatie gesprek voor vrijwilligerswerk, en de 26e een "speed-date" voor een eventuele opleidingsplaats + werkplek!! *O*

EN ZATERDAG EEN DATE :')
Ohmygod, life's good, lol.
pi_110178635
Lijstje!
O: twee boterhammen appelstroop
T: banaan
L: pistolet met komkommer, ei, tomaat, flinke unit rauwkostsalade, flesje jus
T: appel
D: zalm met pesto en ham a la Karin, italiaanse salade en opgebakken krieltjes
B: wandelingetje
G: Ik voel me een beetje hmpffff, misschien is dit wel 'niet zo lekker in je vel zitten'.

Nallie, wat ga je met een gekochte hoop stenen doen?
pi_110178816

Deze heb ik gereden (in de auto, natuurlijk)

Boh, ik ben moe. Nog even werken, en dan maar naar huis. M'n lunch was wel lekker!
pi_110178885
Ik ga er eens een lijstje ingooien:
Gisteren:
O: 2 beschuitjes met boter en extra pure hagelslag
L: 2x geroosterd Allinson met rauwkostsalade en makreel (dressing van citroenmayo met kerrie)
T: volle Griekse yoghurt
S: hardlopen
T: wodka, katjang
D: aardappelpuree, witlof met ham en kaas uit de ovenrauwkostsalade, 1 stoofpeertje en schouderkarbo van Sigme's big.
T: beetje fruit 'n fibre met melk

Vandaag:
O: 2 beschuitjes met boter en extra pure hagelslag
L: Broccolisoep, gevuld met in boter gestoofde Italiaanse wokgroenten en gestoofde kip
T: 2 rozemarijncrackers met makreel en preiringetjes
S: hardlopen
T: wodka, katjang
D: laagje aardappelpuree, laagje mexicaanse groentensaus, laagje Italiaanse wokgroenten, onder de grill met wat geraspte kaas erover. gevulde portobello erbij.
pi_110178886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:58 schreef Goodbye het volgende:

En verder gaat het me niet om de koffiediscussie, maar de laatste tijd merk ik gewoon dat er bijvoorbeeld een groepje mensen een bepaald initiatief heeft en iemand anders vindt dat dan weer niks en weer iemand anders zweert bij dit en dit en dat mag dan weer niet opgedrongen worden enzovoorts. Kritisch zijn is niet erg, maar we doen het gewoon allemaal op onze eigen manier denk ik zo.

Even voor de zekerheid: ik heb niks tegen koffie an sich hoor. In tegendeel! Het is lekker, je wordt er wakker van en zoals Isa al zei: in koffie zitten allerlei zaken waar je lijf iets nuttigs mee kan. Ik ben allerminst anti-koffie. Ik wil er alleen voor mijn gevoel niet zo van afhankelijk zijn op kantoor: ik associeer koffie op mijn werk met wakker zijn en goed presteren en dan zit ik zomaar ineens aan idiote hoeveelheden op een dag, en daar krijg ik dan weer de bibbers van. :) Dat ligt niet aan koffie, dat ligt aan mij.
Ik wil gewoon van die gewoonte af.
Let me see you stripped down to the bone
pi_110178915
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:24 schreef anna82 het volgende:
Lijstje!
O: twee boterhammen appelstroop
T: banaan
L: pistolet met komkommer, ei, tomaat, flinke unit rauwkostsalade, flesje jus
T: appel
D: zalm met pesto en ham a la Karin, italiaanse salade en opgebakken krieltjes
B: wandelingetje
G: Ik voel me een beetje hmpffff, misschien is dit wel 'niet zo lekker in je vel zitten'.

Nallie, wat ga je met een gekochte hoop stenen doen?
In wonen voornamelijk ;)

Sporten helpt misschien wel?!
Be someone that makes you happy
pi_110178923
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]

Wat ziet dat er gaaf uit!
Stel je eens voor dat je daarop met de fiets bergje af kunt! :D
pi_110178930
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:16 schreef Nallie het volgende:

[..]

En ik ben blij met m'n gekochte hoop stenen en m'n ene koffie verkeerd per dag O+
Ik overdrijf natuurlijk ook een beetje, alhoewel ik in jouw situatie ook had gekocht. Maar zonder flinke zak (spaar)geld vind ik het risico te hoog, ik blijf niet eeuwig zoveel verdienen als nu. Om me nu aan banden te leggen voor 180.000 pleuro vind ik niets. Als ik al een deel had kunnen aanbetalen en daarmee een hypotheek van zeg, 150.000 nemen, da's al anders.
pi_110178947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Even voor de zekerheid: ik heb niks tegen koffie an sich hoor. In tegendeel! Het is lekker, je wordt er wakker van en zoals Isa al zei: in koffie zitten allerlei zaken waar je lijf iets nuttigs mee kan. Ik ben allerminst anti-koffie. Ik wil er alleen voor mijn gevoel niet zo van afhankelijk zijn op kantoor: ik associeer koffie op mijn werk met wakker zijn en goed presteren en dan zit ik zomaar ineens aan idiote hoeveelheden op een dag, en daar krijg ik dan weer de bibbers van. :) Dat ligt niet aan koffie, dat ligt aan mij.
Ik wil gewoon van die gewoonte af.
Ik bedoelde dus te zeggen dat ik de kritiek op jullie probeersel niet snap! ;)
pi_110178963
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:33 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus te zeggen dat ik de kritiek op jullie probeersel niet snap! ;)
Oooh! :)
pi_110178995
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:16 schreef Nallie het volgende:

[..]

Dat is ook zo. En dat weet ik ook. :)
Misschien moet ik zo mijn laptop maar even meenemen en ergens heel relaxed gaan zitten flexwerken ofzo. In de koffiebar, gewoon om in de juiste stemming te blijven. :P

Ik ben overigens ook best blij met mijn hoop stenen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_110179008
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:18 schreef Goodbye het volgende:
Ik heb ook een koopwoning en ben toch voor afschaffing van de HRA. Sowieso voor tweede huizen en/of huizen boven de 5 ton. Het is wel makkelijk hoor, scheelt me enorm in de maandlasten, maar zonder zou ik het nog steeds redden en ik neem aan dat al dat geld ergens anders ook heel erg goed van pas komt (niet voor huursubsidies dan, though :P ).
Ik las dat Samson het wil afschaffen voor inkomens boven de 56.000 euro per jaar, dan heb ik liever GB'tje in de politiek hiervoor. Al krijg je volgens mij voor tweede huizen sowieso al geen HRA?

Ik moet ineens denken aan die vriendin die VVD ging stemmen zodra ze een huis kocht en bovenmodaal ging verdienen. :'(.
pi_110179021
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:29 schreef Jagärtrut het volgende:
[ afbeelding ]

Boh, ik ben moe. Nog even werken, en dan maar naar huis. M'n lunch was wel lekker!
Mooi, waar is dat?
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_110179045
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:34 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik las dat Samson het wil afschaffen voor inkomens boven de 56.000 euro per jaar, dan heb ik liever GB'tje in de politiek hiervoor. Al krijg je volgens mij voor tweede huizen sowieso al geen HRA?

Ik moet ineens denken aan die vriendin die VVD ging stemmen zodra ze een huis kocht en bovenmodaal ging verdienen. :'(.
Dan alleen voor het stuk boven de 56.000 toch?
Zit je trouwens al vrij snel aan volgens mij. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_110179051
Anna, heb je niet een beetje weinig gegeten? Succes met de G(rumpiness?) :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')