Toendertijd wist bijna niemand van een tsunami af.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom lopen mensen heen en weer te rennen over het strand.![]()
Ga direct het land in dan.
Als het gaat om aardbevingen kan je het beste gewoon deze source gebruiken: http://earthquake.usgs.gov/earthquakes/map/quote:Op woensdag 11 april 2012 13:14 schreef Ryker het volgende:
Breaking News: Indonesia says aftershocks in Aceh include quake of 8.8 on Richter scale
Reuters.com????.... lastig altijd... zoveel bronnen....zoveel tegenstrijdige berichten
Oh, ik lees 1.06 meter in Meulabohquote:Op woensdag 11 april 2012 13:15 schreef mouzzer het volgende:
PTWC: Largest #tsunami detected by a gauge so far (at Sabang ID) was 36cm at 1010 UTC.
Some seismologists saying these are strike-slip quakes & thus low possibility of widespread destructive #tsunami.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het kan lang duren.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoe groot is nu de kans dat er een tsunami bijna 3 uur onderweg is naar een andere kust? Natuurkundig zou je toch verwachten dat de energie af moet nemen naarmate 'ie langer onderweg is?
Nee, de kracht neemt best weinig af. Soms komt een tsunami pas na 12 uur aan. De kracht is echt gigantisch. Ik heb wel eens gelezen dat tsunami 'golven' op zee de geluidsbarriere kunnen doorbreken. Het zijn alleen niet letterlijk golven maar enorme waterverplaatsing.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:55 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoe groot is nu de kans dat er een tsunami bijna 3 uur onderweg is naar een andere kust? Natuurkundig zou je toch verwachten dat de energie af moet nemen naarmate 'ie langer onderweg is?
quote:
Hmm, heftige shit. Maar, als ik het goed begrepen heb, is het een horizontale beving geweest, waardoor er geen gigantische hoeveelheid water is verplaatst..quote:Op woensdag 11 april 2012 13:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee, de kracht neemt best weinig af. Soms komt een tsunami pas na 12 uur aan.
Klopt ja.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:58 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
[..]
Hmm, heftige shit. Maar, als ik het goed begrepen heb, is het een horizontale beving geweest, waardoor er geen gigantische hoeveelheid water is verplaatst..
quote:Naschok met kracht van 6.4 op 709 kilometer van Simeulue (Atjeh). (@mpoppel)
Myanmar geeft waarschuwing uit voor tsunami van 6 meter. (TAN Network)
De EXIF-informatie is in elk geval correct:quote:Op woensdag 11 april 2012 12:53 schreef Infection het volgende:
[..]
En wie zegt dat dat niet gelogen is? Twitter is sowieso geen goede bron voor dit soort dingen...
quote:Camera Maker: Canon
Camera Model: Canon DIGITAL IXUS 870 IS
Image Date: 2012-04-11 17:53:44 (no TZ)
Focal Length: 20.0mm
Aperture: f/5.8
Exposure Time: 0.0063 s (1/160)
ISO equiv: 125
Exposure Bias: none
Metering Mode: Matrix
White Balance: Auto
Flash Fired: No (enforced)
Orientation: Normal
Color Space: sRGB
GPS Coordinate: undefined, undefined
Tsunami's zijn geen verschijnsel dat pas sinds 2004 bestaat hoor.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:13 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Toendertijd wist bijna niemand van een tsunami af.
Als ik eerlijk ben zou ik waarschijnlijk ook zijn blijven kijken en het koraal etc gaan bekijken.
Nu weet iedereen(bijna) wel beter
quote:Op woensdag 11 april 2012 14:21 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Tsunami's zijn geen verschijnsel dat pas sinds 2004 bestaat hoor.
Zelfs als kind wist ik al dat zwaar terugtrekkend water een heel slecht teken was. Maargoed....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |