1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <?php var aux = { // navigates left / right navigate : function( dir, $el, $wrapper, opts, cache ) { var scroll = opts.scroll, factor = 1, idxClicked = 0; if( cache.expanded ) { scroll = 1; // scroll is always 1 in full mode factor = 3; // the width of the expanded item will be 3 times bigger than 1 collapsed item idxClicked = cache.idxClicked; // the index of the clicked item } ?> |
http://www.quora.com/What(...)CSS-Javascript-gamesquote:Op woensdag 11 april 2012 11:06 schreef Mirel het volgende:
Ik doe het bij de regels waar comments staan over clonen en geclonede dingen deleten. Het is nu weg
Een vriendin vraagt of er ergens sites of tutorials zijn over games maken in HTML 5. Iemand tips voor een beginner?
Wat voor game wilt ze gaan maken dan? Ik denk dat Flash dan makkelijker en laagdrempeliger is.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:06 schreef Mirel het volgende:
Ik doe het bij de regels waar comments staan over clonen en geclonede dingen deleten. Het is nu weg
Een vriendin vraagt of er ergens sites of tutorials zijn over games maken in HTML 5. Iemand tips voor een beginner?
Zonde om nu nog flash te leren aangezien het binnen 1/2 jaar nergens meer gebruikt gaat worden.quote:Op woensdag 11 april 2012 12:52 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Wat voor game wilt ze gaan maken dan? Ik denk dat Flash dan makkelijker en laagdrempeliger is.
Beter eerst goed javascript leren, jquery en al die meuk. Voordat ze aan zoiets wil beginnen. En wat simpele dingen met het HTML5 Canvas klooien.quote:Op woensdag 11 april 2012 11:06 schreef Mirel het volgende:
Ik hoorde juist dat het voor games enzo best nog nuttig is om Flash te leren. Ik heb er verder niet zoveel onderzoek naar gedaan, maar ik had 5 weken geleden mijn eerste les in een module over Flash. Toen werd dat ook geroepen door iedereen, maar volgens mijn leraar was het gelul. Maar as I said, zelf geen onderzoek naar gedaanquote:Op woensdag 11 april 2012 12:59 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Zonde om nu nog flash te leren aangezien het binnen 1/2 jaar nergens meer gebruikt gaat worden.
[..]
Beter eerst goed javascript leren, jquery en al die meuk. Voordat ze aan zoiets wil beginnen. En wat simpele dingen met het HTML5 Canvas klooien.
HTML5 word juist de vervanging van flash. Flash is oud en word steeds meer ouderwets. Als je al kijkt naar wat er kan met HTML5 is het wel overduidelijk dat dit flash gaat vervangen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:04 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik hoorde juist dat het voor games enzo best nog nuttig is om Flash te leren. Ik heb er verder niet zoveel onderzoek naar gedaan, maar ik had 5 weken geleden mijn eerste les in een module over Flash. Toen werd dat ook geroepen door iedereen, maar volgens mijn leraar was het gelul. Maar as I said, zelf geen onderzoek naar gedaan
Kijk hier bijvoorbeeld maar.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:04 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik hoorde juist dat het voor games enzo best nog nuttig is om Flash te leren. Ik heb er verder niet zoveel onderzoek naar gedaan, maar ik had 5 weken geleden mijn eerste les in een module over Flash. Toen werd dat ook geroepen door iedereen, maar volgens mijn leraar was het gelul. Maar as I said, zelf geen onderzoek naar gedaan
Op mijn school gelukkig niet, hij ook niet, hij is gewoon enorme fan van Flash.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:04 schreef Catch22- het volgende:
leraren leven altijd minimaal 6 jaar in het verleden he
Ik weet wat er kanquote:Op woensdag 11 april 2012 13:05 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Kijk hier bijvoorbeeld maar.
http://html5games.com/
Dan leeft hij nog wel in het verleden hoor. Flash is opgegeven door de hele wereld.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:09 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Op mijn school gelukkig niet, hij ook niet, hij is gewoon enorme fan van Flash.
Echt he. Ergste is nog dat RennieRen het ook aangeleerd krijgt, die gekke ideetjes van hem. Brrrrr.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Dat is wel erg dat je al docent niet mee kan gaan met de laatste ontwikkelingen.Juist hij moet concluderen dat flash dood is.
Maaaar apps voor Android zijn toch ook veelal gemaakt met Flash? Of is die informatie ook uit iemand zijn reet getrokken?quote:Op woensdag 11 april 2012 13:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan leeft hij nog wel in het verleden hoor. Flash is opgegeven door de hele wereld.
quote:Op woensdag 11 april 2012 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt he. Ergste is nog dat RennieRen het ook aangeleerd krijgt, die gekke ideetjes van hem. Brrrrr.
Nee apps voor android worden in native java gemaakt als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Maaaar apps voor Android zijn toch ook veelal gemaakt met Flash? Of is die informatie ook uit iemand zijn reet getrokken?
[..]Ik word gewoon verkeerd opgeleid.
Nee, Java over het algemeen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Maaaar apps voor Android zijn toch ook veelal gemaakt met Flash? Of is die informatie ook uit iemand zijn reet getrokken?
Dat had ik allang door...quote:Ik word gewoon verkeerd opgeleid.
Herkenbaar. Heerlijk toch, lekker met CSS3, HTML5 en jQuery stoeien?quote:Op woensdag 11 april 2012 13:34 schreef Tijn het volgende:
Ik heb de laatste tijd hartstikke veel werk omdat de projecten die voorheen in Flash gedaan zouden worden nu met HTML5/CSS/Javascript uitgevoerd moeten worden.
Ik heb laatst nog zo'n klus gedaan voor een bedrijf die zeiden dat ze eerst op zoek waren geweest naar een goede Flash programmeur, maar dat ze gewoon niet meer te vinden zijn.
De grap is trouwens ook dat er bijna nooit daadwerkelijk veel HTML5 aan te pas komt trouwensZo'n beetje alles wat leken HTML5 noemen is in feite meestal CSS3 en jQuery
Klopt maar je wil niet weten hoeveel mensen niks met jQuery of CSS3 kunnen.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:34 schreef Tijn het volgende:
Ik heb de laatste tijd hartstikke veel werk omdat de projecten die voorheen in Flash gedaan zouden worden nu met HTML5/CSS/Javascript uitgevoerd moeten worden.
Ik heb laatst nog zo'n klus gedaan voor een bedrijf die zeiden dat ze eerst op zoek waren geweest naar een goede Flash programmeur, maar dat ze gewoon niet meer te vinden zijn.
De grap is trouwens ook dat er bijna nooit daadwerkelijk veel HTML5 aan te pas komt trouwensZo'n beetje alles wat leken HTML5 noemen is in feite meestal CSS3 en jQuery
Heuj je hebt het verkeerd begrepen he. En niet mijn producten jatten!quote:Op woensdag 11 april 2012 13:48 schreef stefanhaan het volgende:
Tevens is dit ook wel vet
http://www.sencha.com/products/touch
HTML5 cross OS app making
Gratis commerciële license
Ik jat niks?quote:Op woensdag 11 april 2012 13:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heuj je hebt het verkeerd begrepen he. En niet mijn producten jatten!
Sencha Touch is iig niet commercieel te gebruiken zonder je source te openbaren of een licentie aan te schaffen.quote:
De Touch wel. Lees de licentie maar.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sencha Touch is iig niet commercieel te gebruiken zonder je source te openbaren of een licentie aan te schaffen.
Niet als je een Touch app voor in de App store maakt.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:55 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
De Touch wel. Lees de licentie maar.
Alleen de Webversie niet
Mijne komt ook niet in de storequote:Op woensdag 11 april 2012 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet als je een Touch app voor in de App store maakt.
Oke, dan is het goed. En de desktop versie is idd betaald.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:57 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Mijne komt ook niet in de storeBedrijfs app.
De mobiele heb ik nergens gelezen dat zodra app store dat je ook moet dokken. Maar zou me niks verbazen neequote:Op woensdag 11 april 2012 13:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, dan is het goed. En de desktop versie is idd betaald.
Tevens dit:quote:Op woensdag 11 april 2012 13:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, dan is het goed. En de desktop versie is idd betaald.
quote:Commercial Software License (Embedded Devices)
This is the appropriate option if you want to use Sencha Touch to build applications targeting embedded devices. This option is free for distribution of less than 5,000 units annually. If you plan to exceed this amount of devices, Embedded device licenses are available that can be customized for your needs. You may create unlimited numbers of applications with NO per seat or per user payments.
framework om apps mee te maken.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:48 schreef n8n het volgende:
sensa touch een website-framework of om native apps mee te maken zoals phonegap?
Nee niks websites. Je maakt er apps mee flapdrol. Lees ff in op die website manquote:Op donderdag 12 april 2012 02:08 schreef n8n het volgende:
gewoon websites dus, maak ik dan liever zelf zitten voor mij te veel nadelen aan zulke frameworks. Voordeel is dat het sneller ontwikkelt maar ik hou liever zelf de controle.
1 2 3 | <button onclick="toggleByClass('1');">bla1</button> <button onclick="toggleByClass('2');">bla2</button> <button onclick="toggleByClass('3');">bla3</button> |
1 2 3 | function toggleByClass(className) { $("."+className).toggle("slow"); } |
zijn gewoon websites met een lelijk app-laagje. flapdrolquote:Op donderdag 12 april 2012 20:51 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Nee niks websites. Je maakt er apps mee flapdrol. Lees ff in op die website man
1 2 3 4 5 | img.topicoptions { float: left; margin-top: 3px; padding: 0px 1px; } |
1 2 3 4 | .pagesholder > div { left: -***px; top: ***px; } |
Werkt deels. Er is een soort van "barriere" een paar pixels links van de "stop volgen" button. (Bij margin-left)quote:Op zaterdag 14 april 2012 23:42 schreef KomtTijd... het volgende:
[ code verwijderd ]
beetje schuiven tot het goed staat
Hoe is je css nu dan?quote:Op zondag 15 april 2012 00:08 schreef DrNick het volgende:
[..]
Werkt deels. Er is een soort van "barriere" een paar pixels links van de "stop volgen" button. (Bij margin-left)
Lekkere chaos.quote:Op zondag 15 april 2012 11:18 schreef DrNick het volgende:
[..]
http://i.fokzine.net/templates/forum2009/usercss/5/332405.css
1 2 3 | .pagesholder > div { margin-right: 8px !important; } |
1 2 3 4 | .pagesholder > div { top: 20px !important; left: 120px; } |
Dat doet niets, ik blijf die barriere houden.quote:Op zondag 15 april 2012 13:28 schreef Light het volgende:
[..]
Lekkere chaos.
Verder is dit niet echt handig:
[ code verwijderd ]
Die div heeft namelijk een inline style "position:absolute;top:-3px". Als je die naast de volgen/stop volgen knoppen wilt plaatsen, zul je met die positie aan de slag moeten.
[ code verwijderd ]
Misschien moeten die getallen een beetje anders, daar moet je zelf maar mee spelen.
Da's vaag. Hier werkt het wel, iig als ik in Firebug met die css regels ga spelen. Overigens zonder de rest van je css, dus misschien dat daar nog iets in zit dat de boel verstoort. Je kunt nog proberen om "left: 120px !important;" te gebruiken. Als dat niet helpt, moet je uitzoeken wat er blokkeert. En eens kijken wat er gebeurt als je een css neemt met alleen de regels voor het verplaatsen van die icons.quote:Op zondag 15 april 2012 13:43 schreef DrNick het volgende:
Top lukt me wel, maar links/rechts verschuiven niet.
Ik zou het serverside doen. Met PHP bijvoorbeeld zoiets:quote:Op zondag 15 april 2012 13:00 schreef killfrenzy het volgende:
weet iemand hoe ik tekst in een box kan opslaan (als een .txt of word bestand) als ik op Save Note druk?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { header('Content-Type: text/plain'); header('Content-Length: '.strlen($_POST['notitie'])); header('Content-Disposition: attachment;filename="notitie.txt"'); die($_POST['notitie']); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | <!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Notitie opslaan</title> </head> <body> <form method="post" action="notitie_opslaan.php"> <fieldset> <legend>Notitie opslaan</legend> <textarea name="notitie"></textarea> </fieldset> <button type="submit">opslaan</button> </form> </body> </html> |
Jeps, !important deed het. Bedanktquote:Op zondag 15 april 2012 14:05 schreef Light het volgende:
[..]
Da's vaag. Hier werkt het wel, iig als ik in Firebug met die css regels ga spelen. Overigens zonder de rest van je css, dus misschien dat daar nog iets in zit dat de boel verstoort. Je kunt nog proberen om "left: 120px !important;" te gebruiken. Als dat niet helpt, moet je uitzoeken wat er blokkeert. En eens kijken wat er gebeurt als je een css neemt met alleen de regels voor het verplaatsen van die icons.
Nou, het is nogal een last resort en geeft eigenlijk aan dat je CSS een beetje een puinhoop isquote:
Joh, als je tegen de CSS van FOK! aan zit te werken...quote:Op zondag 15 april 2012 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, het is nogal een last resort en geeft eigenlijk aan dat je CSS een beetje een puinhoop is
Gelukkig is het niet mijn cssquote:Op zondag 15 april 2012 15:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou, het is nogal een last resort en geeft eigenlijk aan dat je CSS een beetje een puinhoop is
Top, werkt uitstekend!quote:Op zondag 15 april 2012 14:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou het serverside doen. Met PHP bijvoorbeeld zoiets:
notitie_opslaan.php:
[ code verwijderd ]
Ik ga er vanuit dat je HTML er ongeveer zo uitziet:
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | function showNotesBox() { $this->tag = "<div id='notes'>"; $this->tag .= "<h2 id='title'>Notities</h2>"; $this->tag .= "<form action='' method='post'>"; $this->tag .= "<textarea rows='20' cols='50'></textarea><br />"; if (isset($SESSION['status'])) { $this->tag .= "<a href='index.php?page=save'><input id='savenote' class='button' type='button' value='Save note ' /></a>"; $this->tag .= "<a href='index.php?page=share'><input id='postnote' class='button' type='button' value='Share with' /></a>"; $this->tag .= "<a href='index.php?page=help'><input id='savecommunity' class='button' type='button' value='Help the community!' /></a>"; } else { $this->tag .= "<a href='index.php?page=save'><input id='savenote' class='button' type='button' disabled='disabled' value='Save note' /></a>"; $this->tag .= "<a href='index.php?page=share'><input id='savenote' class='button' type='button' disabled='disabled' value='Share with' /></a>"; $this->tag .= "<a href='index.php?page=help'><input id='savecommunity' class='button' type='button' disabled='disabled' value='Help the community!' /></a>"; } |
1 2 3 4 5 6 | $.ajax({ url: "test.html", context: document.body }).done(function() { $(this).addClass("done"); }); |
1 2 | $('#savenote').click(function() { } |
exactquote:Op zondag 15 april 2012 15:02 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Joh, als je tegen de CSS van FOK! aan zit te werken...
quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | .pagesholder { display: block; left: 470px; line-height: 5px; position: absolute; text-align: right; top: 25px; width: 350px; } |
Heb je dit al opgelost?quote:Op zaterdag 14 april 2012 21:29 schreef MrNiles het volgende:
jQuery n00b-vraagje
ik heb diverse buttons
[ code verwijderd ]
nu verdwijnt met de click op de button de bijbehorende class
[ code verwijderd ]
maar ik wil het eigenlijk net anders om
alle classes moeten verdwijnen behalve die aangeklikt wordt...
1 2 3 4 5 6 7 8 | $('.example_class').click(function() { //alles verbergen. $('.example_class').hide('slow', function() { alert('Animation complete.'); }); //toon de ene die je hebt aangeklikt. $(This).show(); }); |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan kan ik dus dit gebruiken :
1
2
3$('savenote').click(function() {
});'
Met een functie van AJAX:
1
2
3
4
5
6
7
8$.post('toolkit/saveNote.php', {
movie_id : movie_id,
user_id : user_id,
note : note
},
function(output) {
$('confirmID').html.text(output);
}'
Om ervoor te zorgen dat de notities (showNotesbox) opgeslagen worden op de server. Het lukt mij alleen niet helemaal, ik krijg foutmeldingen.And remember, respect is everything!
1 2 3 | <button onclick="toggleByClass('sectie1');">bla1</button> <button onclick="toggleByClass('sectie12');">bla2</button> <button onclick="toggleByClass('sectie13');">bla3</button> |
1 2 3 | function toggleByClass(className) { $("."+className).toggle("slow"); } |
Dan nog, een linkje waar veel naar gezocht wordt mag wel een beetje duidelijk worden geplaatst. "Onze users zijn slim dus mogen ze lekker zoeken" is zo ongeveer het tegenovergestelde van gebruiksvriendelijk.quote:Op maandag 16 april 2012 13:02 schreef Catch22- het volgende:
van developers mogen ze verwachten dat ze wel iets beter lezen dan de gemiddelde gebruiker.
Fucking 1e google hit: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=googlemaps+developer+api+keyquote:Op maandag 16 april 2012 13:45 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dan nog, een linkje waar veel naar gezocht wordt mag wel een beetje duidelijk worden geplaatst. "Onze users zijn slim dus mogen ze lekker zoeken" is zo ongeveer het tegenovergestelde van gebruiksvriendelijk.
Paar weken terug was het nog code.developers.comquote:Op maandag 16 april 2012 13:43 schreef Catch22- het volgende:
dan moet je lekker bij developers.google.com wegblijven.
Wat is het nou, klaag je nu over de documentatie die je niet goed gelezen hebt, de links in de documentatie die je niet gelezen hebt, de doorzoekbaarheid van de documentatie die je niet gegoogled hebt of het gebrek aan begrijpend kunnen lezen?quote:Op maandag 16 april 2012 13:58 schreef Mirel het volgende:
Google gebruiken om te googlen binnen google.Binnenin de documentatie moet het gewoon gelinkt worden, klaar.
Dat is dus echt kankerhard gelul van de bovenste plank, want je komt er wel hier in dit topic om mekkeren dat je het niet meer kan vinden in plaats van een mailtje naar Google te sturen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:18 schreef Mirel het volgende:
Gebrekkigheid aan links in de documentatie naar de API generator. Wat is daar niet aan te snappen? Ik ga expres niet googlen, wil weten of ze het zelf in orde hebben. Off-hand opmerkingen ga ik maar hier niet maken, allemachtig hee
Mail Google dan in plaats van hier te vragen naar die link. Gaan wij ons druk maken om de mensen die wel degelijk hulp nodig hebben.quote:Op maandag 16 april 2012 14:22 schreef Mirel het volgende:
Da's heel geen gelul Ik vind dat absoluut wel een issue, noem me mierenneukerig als je wil.
Daar is dit topic toch niet voor? Slowchatten doe je maar in DIG slowchat topic.quote:Op maandag 16 april 2012 14:27 schreef Mirel het volgende:
Waarom veronder stel je dat ik van alles vraag, mag een beetje slowchat niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |