abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110144363
Hallo allemaal. Ik ben 14 jaar en ik heb last van hyperventilatie. Ik krijg het niet vaak, meestal maar 1 of 2 keer per week. Dit gebeurt niet om een reden, de hyperventilatie komt vaak vanzelf opdagen. Sinds een paar weken geleden heeft mijn hyperventilatie er een nieuw symptoom bijgebracht waar ik heel bang van ben en de paniek alleen maar verhoogt, namelijk gevoelloosheid rond mijn mond en ín mijn mond. Als ik ga slapen en weer wakker word is het meestal wel weer over, maar ik kan geen manier vinden om het over te laten gaan zonder te gaan slapen. Ik heb er nu dus ook last van omdat ik net ging hyperventileren zonder enige aanleiden ertoe. Kan iemand me helpen? Ik kan trouwens ook merken dat mijn keel heel droog wordt..
pi_110144446
huisarts, hoe moeten wij dat weten, misschien iemand ervaring? die kans is redelijk klein
pi_110144481
Nou, hyperventilatie heeft psychologisch gezien met angst te maken, dus dacht ik dat er op dit subforum mensen waren met ervaring.
pi_110144488
Treedt die op tijdens de aanvallen of tussendoor, want tijdens de aanvallen kan het optreden (is gebruikelijk hoor) ? Daarnaast lijkt het me logisch dat een arts je kan helpen. Heb je last van angst dan?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:55:06 #5
352041 Mr.Fahrenheit
burning through the sky
pi_110144509
Je moet hiermee naar een huisarts gaan.
pi_110144510
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:54 schreef iPancakeMix het volgende:
Nou, hyperventilatie heeft psychologisch gezien met angst te maken, dus dacht ik dat er op dit subforum mensen waren met ervaring.
Daar had ik ook last van hyperventilatie en wat je opnoemt en een advies zoek je huisarts even op ;)
Vooral niet zelf gaan liggen doktertje spelen.
pi_110144599
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:51 schreef iPancakeMix het volgende:
Hallo allemaal. Ik ben 14 jaar en ik heb last van hyperventilatie. Ik krijg het niet vaak, meestal maar 1 of 2 keer per week.
Dat noem je niet vaak? Ik heb nog maar 1 keer in mijn leven gehyperventileerd.

quote:
Dit gebeurt niet om een reden, de hyperventilatie komt vaak vanzelf opdagen. Sinds een paar weken geleden heeft mijn hyperventilatie er een nieuw symptoom bijgebracht waar ik heel bang van ben en de paniek alleen maar verhoogt, namelijk gevoelloosheid rond mijn mond en ín mijn mond. Als ik ga slapen en weer wakker word is het meestal wel weer over, maar ik kan geen manier vinden om het over te laten gaan zonder te gaan slapen. Ik heb er nu dus ook last van omdat ik net ging hyperventileren zonder enige aanleiden ertoe. Kan iemand me helpen? Ik kan trouwens ook merken dat mijn keel heel droog wordt..
Ga eens snel naar de huisarts jij! Weten je ouders ervan?
pi_110144635
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:54 schreef Seam het volgende:
Treedt die op tijdens de aanvallen of tussendoor, want tijdens de aanvallen kan het optreden (is gebruikelijk hoor) ? Daarnaast lijkt het me logisch dat een arts je kan helpen. Heb je last van angst dan?
Het treedt tijdens de aanval op, maar daarna blijft het gewoon bijna constant (soms verergerd en soms verminderd) totdat ik ga slapen. Als ik dan de volgende ochtend wakker word is het helemaal weg.
pi_110144680
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:57 schreef iPancakeMix het volgende:

[..]

Het treedt tijdens de aanval op, maar daarna blijft het gewoon bijna constant (soms verergerd en soms verminderd) totdat ik ga slapen. Als ik dan de volgende ochtend wakker word is het helemaal weg.
Jij gaat gewoon een afspraak bij je huisarts maken... En weten je ouders hiervan?
pi_110144694
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat noem je niet vaak? Ik heb nog maar 1 keer in mijn leven gehyperventileerd.

[..]

Ga eens snel naar de huisarts jij! Weten je ouders ervan?
Het is relatief gezien niet vaak, want in groep 8 (zit nu in de 2de) hyperventileerde ik iedere dag. Mijn ouders weten hiervan, maar ze vertellen mij dat het niets ernstigs is, en het kan heus geen keelkanker zijn want ik heb nog nooit gerookt of gedronken. Ik ga ook naar een psychiater voor mijn ADD/ODD en hij zegt ook dat het niets ernstigs is en gewoon door de hyperventilatie komt.. Toch wou ik hier een bevestiging.
pi_110144788
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:59 schreef iPancakeMix het volgende:

[..]

Het is relatief gezien niet vaak, want in groep 8 (zit nu in de 2de) hyperventileerde ik iedere dag. Mijn ouders weten hiervan, maar ze vertellen mij dat het niets ernstigs is, en het kan heus geen keelkanker zijn want ik heb nog nooit gerookt of gedronken. Ik ga ook naar een psychiater voor mijn ADD/ODD en hij zegt ook dat het niets ernstigs is en gewoon door de hyperventilatie komt.. Toch wou ik hier een bevestiging.
quote:
De verschijnselen van hyperventilatie zijn:

Ademhalingsklachten:
Parasthesieën:
Cardiale klachten:

Psychische klachten:
Neuromusculair (zenuwen, spieren):
Cerebrovasculair (bloedbaan):
Algemene klachten:

- benauwdheid, het gevoel niet genoeg te kunnen ademen
- tintelingen en gevoelloosheid in ledematen
- steken in de hartstreek, druk of pijn op de borst, toename hartslagfrequentie
- angst,onrust
- stijfheid, tremoren, kramp
- duizelig, wazig zien, gevoel flauw te vallen
- zwakte, moeheid
Zal er dus wel bij horen inderdaad. Hyperventilatie is mss medisch gezien niet ernstig, maar het is voor jou psychisch wel heel vervelend. Maar als je al naar een psych gaat dan wordt er hopelijk wat gedaan aan de onderliggende problemen. :)

Geen zorgen om de tintelingen/gevoelloosheid dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 10-04-2012 18:08:39 ]
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:07:42 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_110144971
quote:

[..]

Het is relatief gezien niet vaak, want in groep 8 (zit nu in de 2de) hyperventileerde ik iedere dag. Mijn ouders weten hiervan, maar ze vertellen mij dat het niets ernstigs is, en het kan heus geen keelkanker zijn want ik heb nog nooit gerookt of gedronken.
Hyperventilatie is echt héél naar. Dat dat af en toe voorkomt, dat kan. Maar zo vaak, dat is niet goed hoor.

Dan moet er echt structureel iets veranderen in je woonsituatie, als je onder zulke stress leeft. Ik heb echt met je te doen.
pi_110145066
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Hyperventilatie is echt héél naar. Dat dat af en toe voorkomt, dat kan. Maar zo vaak, dat is niet goed hoor.

Dan moet er echt structureel iets veranderen in je woonsituatie, als je onder zulke stress leeft. Ik heb echt met je te doen.
Het had ook echt daadwerkelijk met mijn woonsituatie te maken. Begin groep 7 gingen we verhuizen en begonnen we te bouwen aan het nieuwe huis. Midden groep 8 gingen we er wonen. Ik kreeg toen een héél nieuwe kamer. Ik had nog een soort van schippers-achtig thema als slaapkamer van vroeger. Nu ben ik helemaal van heel modern zwart-wit en zo ziet mijn kamer er nu ook uit. 1 week nadat ik een nieuwe kamer had kreeg ik in bed mijn eerste hyperventilatie-aanval, dus volgens mij had het wel met mijn woonsituatie te maken.
pi_110146225
Iemand anders enige ervaringen of tips? Ben nogal nieuwsgierig ^^
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:47:38 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_110153866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:10 schreef iPancakeMix het volgende:

[..]

Het had ook echt daadwerkelijk met mijn woonsituatie te maken. Begin groep 7 gingen we verhuizen en begonnen we te bouwen aan het nieuwe huis. Midden groep 8 gingen we er wonen. Ik kreeg toen een héél nieuwe kamer. Ik had nog een soort van schippers-achtig thema als slaapkamer van vroeger. Nu ben ik helemaal van heel modern zwart-wit en zo ziet mijn kamer er nu ook uit. 1 week nadat ik een nieuwe kamer had kreeg ik in bed mijn eerste hyperventilatie-aanval, dus volgens mij had het wel met mijn woonsituatie te maken.
En weet je ook hoe het komt dat het maar niet overgaat...?
pi_110162983
Dat je keel heel droog wordt kan natuurlijk komen doordat je met je mond open loopt te ademen, dat heeft iedereen. En hyperventileren is een uiting van stress. Dus why don't you take a seat in the sportschool. Train je de stress uit je lichaam. Altijd leuk om op die manier van je hyperventileren en andere angst/stress klachten af te komen toch?
pi_110163046
o wacht je bent 14.. je kan ook gaan hardlopen. Samen met een chickie, wat wil je nog meer.
pi_110163219
quote:

[..]

ODD.. echt de grootste bullshit ooit. Laat je niet zoveel labels aanpraten. Ga anders gewoon op een vechtsport of in ieder geval iets met sport. (dammen niet mee gerekend) Sport is de magische oplossing.
pi_110164597
Ik meen het. Ik ben erop getest en volgens die test beb ik een mix tussen ADD en ODD.
pi_110170651
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:42 schreef iPancakeMix het volgende:
Heb het ook een tijd gehad... alleen de verkeerde ademhaling kwam bij mij door een verwaarloosde astma..... symptomen blijven echter hetzelfde... Ik was toen ong. jouw leefttijd.. ben nu 23 en al een tijd klachtenvrij.. (behalve de astma dan }:| )

ik ben er zelf een keer mee op de hartbewaking geweest.. mijn hart sloeg op hol en ben met 200 bpm binnen gebracht :').... waar je heel erg mee moet uitkijken is dat je niet in een cirkel blijft hangen !!! Hyperventilatie is eng en je kunt in paniek raken.. juist daardoor worden de klachten erger, raak je nog meer in paniek en ga zo dus maar even door ..

laat je wel eerst helemaal tjekken door je huisarts !! Er kan altijd een andere oorzaak zijn voor je klachten en wij zijn geen doktoren !!... als dat allemaal uitgesloten is, ga in therapie.. ademhalingsoefeningen doen en het vertrouwen in je lichaam weer opbouwen..
Playing guitar is a religion.
  woensdag 11 april 2012 @ 09:41:16 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_110171030
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:42 schreef iPancakeMix het volgende:
in een zakje ademen :). dan gaat het weer over.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_110171160
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

in een zakje ademen :). dan gaat het weer over.
:') dat is net als roken tegen kriebelhoest
pi_110171899
Ik heb t laatst ook gehad ik dacht steeds flauw te vallen en werd heeeeeel bang ging ook hyperventileren.. ( ik dacht dat ik zou stikken ) ik had ook een hele droge keel ik had 2 liter water gedronken en nog was mn keel droog
pi_110171921
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:46 schreef Bahamut0503 het volgende:

[..]

:') dat is net als roken tegen kriebelhoest
Nee is echt zo.. omdat je in het zakje ademt krijg je minder koolmonoxide binnen omdat je je eigen adem weer inademt en dit helpt
pi_110172099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:14 schreef Geester het volgende:

[..]

Nee is echt zo.. omdat je in het zakje ademt krijg je minder koolmonoxide binnen omdat je je eigen adem weer inademt en dit helpt
dat klopt;.... roken helpt ook tegen kriebelhoest... alleen het probleem wordt er niet mee opgelost... dat gaat veel verder dan dat :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')