Prob, sorry hoor, maar je komt nu niet echt serieus over. Natuurlijk maakt het wel uit of je 100 kf 1000 of 10.000 km ver weg zit. Ik heb in 3 verschillende landen gezeten en de voordelen/nadelen van een ver land waren voor mij:quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:39 schreef Probability het volgende:
Lekker flauw, de stap lijkt mij sowieso eng of ik nou 100 of 1000 km van huis ben, dat maakt mij niet zo veel uit.
Dat is waar, maar als je in duitsland zit ben je in 3uur weer thuis. Als je vanuit midden afrika terug wilt dan duurt dan wel iets langer en is het iets gecompliceerder.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Probability het volgende:
Mij lijkt de stap zelf gewoon eng, dat hangt voor mij niet van het land af. Of ik nou in Duitsland zit of in Canada, het is beide weg/ver van huis.
Ik snap wel wat je bedoelt, beide is gewoon eng en nieuw, dan kan je beter maar meteen voor het leukste land gaanquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Probability het volgende:
Mij lijkt de stap zelf gewoon eng, dat hangt voor mij niet van het land af. Of ik nou in Duitsland zit of in Canada, het is beide weg/ver van huis.
Oh, dat heb ik wel echt. Gewoon het feit dat je in je eentje naar een vreemde plek toe gaat waar niets uit je oude omgeving er nog is en je alles opnieuw moet inrichten. Dat heeft mij heel veel over mezelf geleerd, en veel zelfvertrouwen gegeven.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
Ik vind dat jezelf beter leren kennen enz. eigenlijk nogal overrated, tenminste, bij mij. Ik heb in Engeland gewoond en echt totaal niet het idee dat ik mijzelf daardoor beter ken, mij makkelijker dan voorheen staande kan houden etc., beter om kan gaan met whatever, maar dat is dus voor iedereen anders, blijkt
/agree!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
Ik vind dat jezelf beter leren kennen enz. eigenlijk nogal overrated, tenminste, bij mij. Ik heb in Engeland gewoond en echt totaal niet het idee dat ik mijzelf daardoor beter ken, mij makkelijker dan voorheen staande kan houden etc., beter om kan gaan met whatever, maar dat is dus voor iedereen anders, blijkt
Ik vind dat ook niet maar de buitenwereld vind van welquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
http://www.samenbeleven.nl/dineren-in-het-donker.htmlquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Siral het volgende:
Wat zouden jullie gaan doen op een eerste (blind) date?
Panzermaus heeft doorgezet?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Siral het volgende:
Raften.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Siral het volgende:
Ja precies! Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Novem het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, beide is gewoon eng en nieuw, dan kan je beter maar meteen voor het leukste land gaan
Ik hield bezoekers vaak af, ik dacht van jaja, jullie zie ik in Holland wel weer!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:47 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja precies! Dat bedoel ik.
En ik zou zeker niet naar Spanje/Engeland/etc gaan zodat vrienden/familie makkelijk langs kan komen. In de praktijk blijkt het makkelijker gezegd dan gedaan te zijn en met een dag vliegen ben je ook al een heel eind aan de andere kant van de wereld en zo duur zijn tickets tegenwoordig niet meer. Waarschijnlijk komt iedereen toch maar 1x langs of ik nou in Spanje zit of ik New York.
En ik wil dan zeker naar een leuke stad of naar een bedrijf waar ik veel leer..
Ik ben een keer daarheen meegenomen als verrassing.. Had ik een witte outfit aanquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
http://www.samenbeleven.nl/dineren-in-het-donker.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Voor mij ging het wel op, maar dat heeft misschien ook niet per sé met buitenland te maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
Jij zit daar ook nog wel een tijdje, is misschien ook anders. Ik zat voor (dacht ik toen) maar 6 maanden in het hoge noorden, ik had het veel te druk! Achteraf was het 1 jaar en toen zijn er ook wel mensen langs gekomen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn ouders komen over twee weken weer een paar dagen hierheen, en mijn zusje komt langs in de zomer, en m'n schoonzusje + man zijn in februari geweest en komen ook in de zomer nog een keer! En motorvrienden komen begin juni langs
Ik vind 't wel leuk eigenlijk, zolang 't maar bij een paar daagjes blijft en ze het niet als een vakantiehuis voor >week gaan zien
Misschien heel saai en cliche, maar toch het liefst gewoon een etentje waarbij je rustig kan kletsen en als het saai is een extra fles wijn bestellen om toch de avond een beetje lollig door te komen ofzoquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Siral het volgende:
Nou ja heel stom voorbeeld maar wintersporten was ook gewoon net zoals op de tv. Mooi, wit, sneeuw. Ik had het mij exact zo voorgesteld. Terwijl iedereen heel erg verbaasd en onder de indruk was. Dus ik had zo iets van 'waarom voel ik het niet?'quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:45 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik vind dat ook niet maar de buitenwereld vind van wel. En, afhankelijk van waar je hebt gezeten denk ik dat je er onbewust wel wat van meekrijgt. Merk aan mezelf dat ik wel meer "relaxed" ben, meer waardeer wat we in NL hebben enzo, en ook minder vooroordelen heb over andere culturen. Maar als je dat sowieso al bent dan verandert er wellicht weinig
.
soms zeggen mensen ook van "whoio dat zou ik echt niet durven, een vriendinnetje van mij is politieagente en zij vindt mij superstoer. Maar ik vind haar veel stoerder met wat ze in haar dagelijks leven doet!
leuk! waar??quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef Novem het volgende:
In die tijd dat ik in de UK zat is alleen mijn moeder langsgeweest, al die vrienden die leuk een weekendje zouden komen zijn nooit geweest
Als alles volgens plan loopt gaan we begin volgend jaar weer terug naar Engeland en ik heb er eigenlijk wel veel zin in. In NL is alles zoveel beter geregeld, maar de charme van Engeland ontbreekt toch wel
Juist. Ik ben op m'n 16e een jaar weg geweest, naar Alaska. Voordat ik wegging was ik het verlegen meisje dat gepest werd op de middelbare school. Maar, omdat niemand me daar kende kon ik opnieuw beginnen, en ben daardoor heel veel meer open en spontaan geworden, en veel zekerder van mezelf! Maakte het daarna ook makkelijker om naar het buitenland te gaan!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat dat meevalt! Ben in al die jaren vakantie juist verliefd geworden op het VK en was bang dat het juist tegen zou vallen, maar het is eigenlijk nog steeds 'net zoals op vakantie'. Natuurlijk heb ik m'n dagelijkse leven nu hier, maar dat (studeren, vrienden) is eigenlijk nog steeds een aanvulling op het algehele vakantiegevoelquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef the85mc het volgende:
Vakantie is natuurlijk wel heel anders dan wanneer je daar echt een half jaar bent. Dan is je dagelijkse leven daar..
Je hebt anders best ook je momenten gehad dat het allemaal nog niet zo makkelijk en romantisch was meis. Dat heb je op vakantie alvast niet, maar fijn te lezen dat het je daar nu zo goed bevalt!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, ik moet zeggen dat dat meevalt! Ben in al die jaren vakantie juist verliefd geworden op het VK en was bang dat het juist tegen zou vallen, maar het is eigenlijk nog steeds 'net zoals op vakantie'. Natuurlijk heb ik m'n dagelijkse leven nu hier, maar dat (studeren, vrienden) is eigenlijk nog steeds een aanvulling op het algehele vakantiegevoel
Weten we nog niet, hangt een beetje af van werkgelegenheid voor mijn vriend, zijn maar weinig plaatsen waar hij zijn beroep kan uitoefenen, maar waarschijnlijk Camebridgeshire/Kent/Hampshirequote:
Juist dat ja. Ik woon nu bijna 4 jaar in Zweden, en veel vrienden zijn nog steeds niet langs geweest..quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef Novem het volgende:
In die tijd dat ik in de UK zat is alleen mijn moeder langsgeweest, al die vrienden die leuk een weekendje zouden komen zijn nooit geweest
Als alles volgens plan loopt gaan we begin volgend jaar weer terug naar Engeland en ik heb er eigenlijk wel veel zin in. In NL is alles zoveel beter geregeld, maar de charme van Engeland ontbreekt toch wel
Je kan je afvragen in hoeverre dat dan echte vrienden zijn.. Vind ikquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Juist dat ja. Ik woon nu bijna 4 jaar in Zweden, en veel vrienden zijn nog steeds niet langs geweest..
heb je je wel eens ingelezen over de stadia van cultuurshock? Ik vond dat het bij mij precies klopte!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, ik moet zeggen dat dat meevalt! Ben in al die jaren vakantie juist verliefd geworden op het VK en was bang dat het juist tegen zou vallen, maar het is eigenlijk nog steeds 'net zoals op vakantie'. Natuurlijk heb ik m'n dagelijkse leven nu hier, maar dat (studeren, vrienden) is eigenlijk nog steeds een aanvulling op het algehele vakantiegevoel
Ja, dat heb ik in 't begin dat ik hier woonde wel 's voorbij zien komen, kan 't me niet echt meer herinnerenquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
heb je je wel eens ingelezen over de stadia van cultuurshock? Ik vond dat het bij mij precies klopte!
oh ja, ik ook. Maar goed, ik ben natuurlijk ook lang bezig geweest met weggaan. Het was niet de bedoeling dat het zo lang zou zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je kan je afvragen in hoeverre dat dan echte vrienden zijn.. Vind ik.
Dat vind ik ook een beetje kort door de bocht, niet iedereen is in de gelegenheid om zomaar ff naar het buitenland te komen voor een bezoekje.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Waarom? Zweden is een ver land. Als je maar een x aantal weken per jaar vakantie hebt vind ik het wel begrijpelijk dat mensen niet allemaal langs willen of kunnen komen!quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou ja... wat Jagär zegt: ik ben verhuisd.. en daarbij had ik sowieso al niet zoveel vriendenquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
wat ik stommer vind is dat het blijkbaar voor mij veel makkelijker is om skype te installeren en iemand te bellen dan voor andere mensen. Dat vind ik wel erg frustrerend.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oh ja, ik ook. Maar goed, ik ben natuurlijk ook lang bezig geweest met weggaan. Het was niet de bedoeling dat het zo lang zou zijn.
Maar goed, in die 4 jaar tijd ben ik ook nooit bij hun op bezoek geweest. Het is altijd dubbel, je kunt natuurlijk niet verwachten dat mensen altijd maar hierheen komen. Ik ben degene die verhuist.
Oh dat heb ik nooit zo gevoeld. Toen ik weer terug kwam pakte ik de draad zo weer op. Om eerlijk te zijn vind ik het vreemd dat er blijkbaar verplichtingen zitten aan een vriendschap.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dat als je in 4 jaar tijd geen ruimte weet te vinden om bij een vriend / vriendin langs te gaan, je het stempel 'vriend' niet echt meer kan krijgen. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik doelde nu op Jagar, in Zweden. Australie vind ik anders, want ver weg en de reis er naartoe is VEEL duurder. Zweden rijd je in een dag heen als je je ff kwaad maakt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nou ja, ik heb voorlopig ook nog geen plannen om bij m'n vriendin in Australië langs te gaan hoor... Het scheelt dat ze vorig jaar, dit jaar en volgend jaar wel steeds even in Nederland was/is. Wellicht dat we in 2014 die kant op kunnen gaan.
Ja dat is ook wel zo natuurlijk..quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:48 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik hield bezoekers vaak af, ik dacht van jaja, jullie zie ik in Holland wel weer!
Dan neem je gewoon de bus:quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik doelde nu op Jagar, in Zweden. Australie vind ik anders, want ver weg en de reis er naartoe is VEEL duurder. Zweden rijd je in een dag heen als je je ff kwaad maakt.
Maar dat is toch ook wel een beetje zo? Kaartje / telefoontje bij verjaardagen, over en weer uitnodigen voor dingen. Als ik ergens een hekel aan heb, is als ik steeds de initiator moet zijn. Het moet wel van twee kanten komen. Anders krijg ik zo'n trekken aan een dood paard gevoel en alsof de ander er klaarblijkelijk niet op zit te wachten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:04 schreef conleche het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik het vreemd dat er blijkbaar verplichtingen zitten aan een vriendschap.
Daar ben ik het helemaal mee eens, je vakantieland wijzigen omdat een van je vrienden gaat verhuizen vind ik nogal drastisch en zou ik nooit van een vriend vragen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:04 schreef conleche het volgende:
[..]
Oh dat heb ik nooit zo gevoeld. Toen ik weer terug kwam pakte ik de draad zo weer op. Om eerlijk te zijn vind ik het vreemd dat er blijkbaar verplichtingen zitten aan een vriendschap.
Jawel, dat is ook wel zo, ik schreef ook wel brieven en dergelijke en kreeg ze ook. Maar dat was wel voldoende en eigenlijk was het bij sommige minder schrijfgrage types ook zo dat de vriendschap tijdens mijn afwezigheid op een wat lager pitje stond, maar dat was ook niet zo'n probleem. Bij de meesten ging ik daarna gewoon weer verder.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:10 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook wel een beetje zo? Kaartje / telefoontje bij verjaardagen, over en weer uitnodigen voor dingen. Als ik ergens een hekel aan heb, is als ik steeds de initiator moet zijn. Het moet wel van twee kanten komen. Anders krijg ik zo'n trekken aan een dood paard gevoel en alsof de ander er klaarblijkelijk niet op zit te wachten.
En tuurlijk kan je wel eens hebben dat er een tijd lang radiostilte enzo is en je daarna de draad gewoon weer oppikt, maar enige investering qua tijd en energie hoort er toch wel bij. Vind ik dan.
Mijn echte vrienden zijn allemaal langsgekomen (niet in zuid amerika en niet allemaal in het hoge noorden maar wel dichterbij huis). Maar het hangt ook van de relatie af - sommige kan ik een jaar niet spreken en dan gerust een weekend mee op vakantie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:13 schreef Novem het volgende:
Ik hou totaal niet van het verplichte bellen/mailen etc in een vriendschap, maar ik vond het wel heel jammer dat ik toen ik wegging allemaal beloftes kreeg over bezoekjes en weekendjes etc. maar toen puntje bij paaltje kwam konden er nog maar net een paar mailtjes vanaf. En zoveel kost een ticket van Easyjet naar Stansted niet, dus toen ben ik wel gaan twijfelen aan die vriendschappen.
Haha niks voor mijquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
http://www.samenbeleven.nl/dineren-in-het-donker.html
ik heb dat in Belgie gedaan, was best weird. Dacht je dat je bijv. aardbei at was het ananasquote:
Ja ik had er ook zo een! Dat is nu mijn exquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:21 schreef Novem het volgende:
Mijn vrienden hadden geen gezin te onderhouden, dus het is niet zo dat ze hun gezinsbudget aan mij moesten uitgeven. Het ging oa om een van mijn (toen) beste vriendinnen, tranen met tuiten toen ik wegging en zeker weten dat ze langskwam, maar ze deed het gewoon niet.
Ik heb het aan haar (en een paar anderen) gevraagd en de redenen gingen van geen geld tot geen tijd tot oh ik ga al een weekendje naar Parijs. Prima, maar zeg dan niet dat je langs gaat komen.
Mijn vriend woont nu al 2.5 jaar in NL en zijn vrienden zijn ook nooit hier geweest, op 1 na die ons hielp verhuizen, maar zij zijn wel nog steeds heel hecht met regelmatig Facebook en email contact etc.
Als je het zo ervaart vind ik het ook niet overrated, maar het is geen feit dat je veel over jezelf leert etc. als je naar het buitenland gaat, ik heb al die dingen namelijk niet zo ervaren. Ik vond het wel leuk hoor, daar niet vanquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:19 schreef creepycookie het volgende:
Ik zei net al tegen Billy, ik heb een half jaar in Engeland gewoond en ben er heel blij uitgekomen! Dus ik vind het feit dat je veel over jezelf leert enz. helemaal niet overated.
Heel apart zeg..!quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:20 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik heb dat in Belgie gedaan, was best weird. Dacht je dat je bijv. aardbei at was het ananas
Vlees was ook moeilijk te differentieren. Wat wel tof is is dat blinden de ober zijn, dus die helpen ze ook nog een soort van aan werk
Valt tegen inderdaadquote:
Voor een eerste date en je kent elkaar niet is een drankje doen wel handig. Stel je voor dat het al niet klikt bij het voorgerecht, dan kan het nog een lange zit worden..quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Siral het volgende:
[..]
Heel apart zeg..!![]()
Maar zou zoiets als savonds ergens eten stom zijn voor een eerste -blind- date? Ik heb hem nog nooit gezien dus misschien is gewoon standaard ouwehoeren op een middag op het terras het beste?Maar da's ook wel weer zo saai.
Zohooquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Perruche het volgende:
Sport schema dinges:
vandaag Evy les 7 + bodybalance
morgen bodypump
donderdag bodycombat
vrijdag Evy les 8 + bodybalance
zaterdag niets
zondag bodycombat + evy les 9
Afgelopen dagen vrij weinig gedaan behalve 2x Evy (vrijdag en zondag). Zaterdag en maandag helemaall niets gedaan, dus weer even de draad oppakken! Nu nog zien dat ik het volhoud,m ze geschreven is het wel engquote:
Je kan ook gewoon een lunch doen of een koffiedate of een terrasje iddquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Siral het volgende:
[..]
Heel apart zeg..!![]()
Maar zou zoiets als savonds ergens eten stom zijn voor een eerste -blind- date? Ik heb hem nog nooit gezien dus misschien is gewoon standaard ouwehoeren op een middag op het terras het beste?Maar da's ook wel weer zo saai.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:27 schreef Perruche het volgende:
[..]
Afgelopen dagen vrij weinig gedaan behalve 2x Evy (vrijdag en zondag). Zaterdag en maandag helemaall niets gedaan, dus weer even de draad oppakken! Nu nog zien dat ik het volhoud,m ze geschreven is het wel eng.
Goed bezig!quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Perruche het volgende:
Sport schema dinges:
morgen bodypump
donderdag bodycombat
zaterdag niets
Lekker bezigquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Perruche het volgende:
Sport schema dinges:
morgen bodypump
donderdag bodycombat
zaterdag niets
Iets "doen" vind ik nooit zo opschieten als je elkaar nog moet leren kennen, gewoon zitten kletsen en kijken of het klikt. Succes en veel plezier in elk gevalquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:29 schreef Siral het volgende:
Ja gewoon een koffiedate lijkt me het beste! Alleen hij had het erover dat hij wat wilde "gaan doen"...
Maarja wat doe je op een eerste dateAls je die persoon nu al langer kent is het natuurlijk een ander en makkelijker verhall.
Ik zou een drankje doen om een uur of 7. Als het dan leuk is kan je voorstellen ergens wat te gaan eten, zoniet dan ga je naar huis.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Siral het volgende:
[..]
Heel apart zeg..!![]()
Da's ook een goeie inderdaad. Gewoon later op de middag afspreken zo voor het eten, en als het echt leuk is kun je altijd nog ergens aanschuiven!quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:32 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik zou een drankje doen om een uur of 7. Als het dan leuk is kan je voorstellen ergens wat te gaan eten, zoniet dan ga je naar huis.
Thanks hehequote:Op dinsdag 10 april 2012 14:32 schreef MarMar het volgende:
[..]
Iets "doen" vind ik nooit zo opschieten als je elkaar nog moet leren kennen, gewoon zitten kletsen en kijken of het klikt. Succes en veel plezier in elk gevalHopelijk is het een leukerd!
Heb twee zachtgekookte eitjes genomen vanochtend, en werd daarna misselijkquote:
Moeten nog zien wat ervan komtquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:31 schreef Novem het volgende:
[..]
Lekker bezig
Mijn vriend is Engels, ben eerst naar Engeland verhuisd en toen zijn we samen naar Nederland teruggekomen.
Da's eigenlijk heel simpel. In de lente/zomer eet ik heel gezond en vooral ook niet al te veel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef creepycookie het volgende:
Minilot, ik ben best jaloers op jou, dat je zo lekker kan eten en toch afvalt. Hoe kom je dan eigenlijk aan steeds? Eet je gewoon veel meer in de winter of beweeg je minder?
Je kunt ook gewoon lekker en veel eten, en tegelijkerdtijd afvallen hoorquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:50 schreef creepycookie het volgende:
Minilot, ik ben best jaloers op jou, dat je zo lekker kan eten en toch afvalt. Hoe kom je dan eigenlijk aan steeds? Eet je gewoon veel meer in de winter of beweeg je minder?
Voor een blind date zou ik afspreken in een cafe en alleen een drankje doen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Siral het volgende:
[..]
Heel apart zeg..!![]()
Agh wie komt er niet aan in de winter, je lijft schreeuwt vaak ook naar iets meer voedsel en een laagje vet. Ik was afgelopen winter ook hoger in vet dan dat ik nu ben, en ik ben niet gaan lijnen. Je gaat alleen anders eten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:56 schreef minilot het volgende:
[..]
Da's eigenlijk heel simpel. In de lente/zomer eet ik heel gezond en vooral ook niet al te veel.
Dit omdat ik weet dat ik het élke herfst weer reuze leuk begin te vinden om onafgebroken in de keuken te staan om te koken, stoven en bakken. Zodra het november wordt krijg ik zin in warme chocolademelk, in zelfgebakken gevulde broden, in taarten, hoge bergen versgebakken koekjes, etcetera. De herfst en de winter zijn mijn kookseizoenen en inherent daaraan kom ik aan. Da's ook prima, want als het buiten koud is is een speklaagje om je lijf heen wel zo comfortabel.
Als er weer blaadjes aan de bomen komen en de temperatuur stijgt, dan verschuiven mijn eetgewoonten zich naar fruit, groenten, vaker vegetarisch, lichter eten en meer bewegen en buiten zijn. En dan floept het gewicht er weer af.
Dat valt tegenquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:47 schreef Perruche het volgende:
[..]
Moeten nog zien wat ervan komt![]()
Romantisch heur. Kan hij al een beetje goed Hollandsch praten?
Jaja, ff aankijken, ik hoef echt geen hele middag op pad te zijn met zo'n gozer.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:57 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Voor een blind date zou ik afspreken in een cafe en alleen een drankje doen.
Als het leuk is kan je blijven eten en als het niks is dan ben je zo weg.
Weet ik wel hoorquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:56 schreef Siral het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon lekker en veel eten, en tegelijkerdtijd afvallen hoorAls jij 1500 of 1700 calorieen per dag vult met allemaal gezonde en lekkere dingen kun je echt wel veel eten zonder honger!
Dit. Ik denk dat ik de meeste dagen zo tussen de 1200 en de 1700 kcals zit. Dat in combinatie met mijn huidige toename in lichaamsbeweging zorgt dat ik tamelijk rap afval, zonder dat ik het gevoel heb dat ik ook maar -iets- te kort kom aan voedingsstoffen. Goed eten is iets anders dan veel eten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:56 schreef Siral het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon lekker en veel eten, en tegelijkerdtijd afvallen hoorAls jij 1500 of 1700 calorieen per dag vult met allemaal gezonde en lekkere dingen kun je echt wel veel eten zonder honger!
quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:47 schreef minilot het volgende:
En Viz, het werden wel drie volkoren getoaste boterhammen! De homemade whiskeysaus en de hollandse garnaaltjes waren té lekker!Vanavond maar een lamsschenkeltje minder.
![]()
Nu vlug terug te keuken in en strakjes voor het eerst Jillian met drie kilo. Ben benieuwd.
Ik maak alles zelf, dat scheelt nogal in de kosten. Ik doe voor maximaal twintig euro per week boodschappen, meestal minder.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:59 schreef creepycookie het volgende:
[..]
Weet ik wel hoor![]()
Maar minilot haar gerechten klinken altijd zo uitgebreid en feestelijk, vandaar. Ik ben student en maak meestal wat simpelere dingen
Dat haal ik ècht nietquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:59 schreef minilot het volgende:
Ik maak alles zelf, dat scheelt nogal in de kosten. Ik doe voor maximaal twintig euro per week boodschappen, meestal minder.En da's voor twee personen.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik maak alles zelf, dat scheelt nogal in de kosten. Ik doe voor maximaal twintig euro per week boodschappen, meestal minder.En da's voor twee personen.
Je moet daarbij alleen wél erg veel van koken houden.![]()
Dat vind ik dan ook weer het andere uiterste! Ik doe meestal voor minder dan 10 euro per dag mijn boodschappen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:01 schreef Novem het volgende:
Ik doe echt wel voor 120 euro per week boodschappen denk ik, 20 euro is net genoeg voor de kattenbakkorrels
Check. Maar ik tel de uitgaven voor de hond en konijnen dan verder niet mee (behalve groen voor de nijnen dan..)quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:01 schreef Novem het volgende:
Ik doe echt wel voor 120 euro per week boodschappen denk ik, 20 euro is net genoeg voor de kattenbakkorrels
Nou ja, iedereen vind hier dat ik te weinig eet, daar zal het ook wel aan kunnen liggen. Als ik zoveel zou eten als hier wordt voorgeschreven (ik noem maar iets, zes boterhammen op een dag), dan ging het bij mij ook lang zo hard niet, denk ik.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:00 schreef creepycookie het volgende:
Was geen aanval ofzo trouwens, meer bewondering.![]()
Mijn lijf werkt namelijk niet zo. Ik beweeg me een ongeluk en eet netjes en bij mij gaat het niet zo, vandaar.
Wij eten wel heel vaak vegetarisch/veganistisch hè? Dat scheelt echt bizar veel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat haal ik ècht nietIk kook ook vrijwel alles zelf en er komen hier ook geen pakjes, zakjes, blikjes en snoepjes in huis, maar ik kan niet voor 20 euro per week koken hoor
Ja maar ik vind verse groente/fruit ook best kostbaar eigenlijk..quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Wij eten wel heel vaak vegetarisch/veganistisch hè? Dat scheelt echt bizar veel.
Juistquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja maar ik vind verse groente/fruit ook best kostbaar eigenlijk..
De markt, Lidl, groothandel en eten wat er in het seizoen is scheelt heel veel. Ik eet alleen aardbeien in de zomer, en in de winter eet ik veel wortel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja maar ik vind verse groente/fruit ook best kostbaar eigenlijk..
Daar heb je gelijk inquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:04 schreef minilot het volgende:
Wij eten wel heel vaak vegetarisch/veganistisch hè? Dat scheelt echt bizar veel.
Rijst, bloem, bonen, dat soort dingen koop ik groot in en het kost bijna niks.
Klopt. Juist omdat ik zo clean mogelijk probeer te eten valt het me op HOEVEEL ik eigenlijk moet eten om op gewicht te blijven.... ik zit vaak ook maar rond de 1700 terwijl ik er echt 2100 nodig heb!quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Dit. Ik denk dat ik de meeste dagen zo tussen de 1200 en de 1700 kcals zit. Dat in combinatie met mijn huidige toename in lichaamsbeweging zorgt dat ik tamelijk rap afval, zonder dat ik het gevoel heb dat ik ook maar -iets- te kort kom aan voedingsstoffen. Goed eten is iets anders dan veel eten.
Dan nog.. Lidl is hier qua groente niet belachelijk veel goedkoper dan de groenteboer of de Appie, markt valt ook altijd weer tegen.. Zelf kweken doe ik idd ook. Maar goed, ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet zo heel veel moeite voor doe hoor, om het heel goedkoop te maken en het liefst biologisch haal, dat scheelt natuurlijk. Maar 20,- met 2 personen haal ik ammenooitnietquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:06 schreef minilot het volgende:
[..]
De markt, Lidl, groothandel en eten wat er in het seizoen is scheelt heel veel. Ik eet alleen aardbeien in de zomer, en in de winter eet ik veel wortel.
En ik groei mijn eigen kruiden in de vensterbank.
Maar jullie werken ook veel enzo toch? Nu ik werk betaal ik me ook blauwer dan toen ik student was, toen had ik tijd om naar de markt te gaan enzo. En nu heb ik geld voor luxe dingenquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:07 schreef _aurum_ het volgende:
LOL! Als ik die bedragen zie dan betalen wij ons blauw per maand aan boodschappen
Ik zou het voor zo weinig ook niet redden als we elke dag vlees en zuivel zouden eten hoor. In periodes dat we wat meer dierlijke producten gebruiken zijn onse bestedingen wel wat hoger dan twintig euro per week, maar als we dan weer een daar dagen plantaardig eten zakt het er weer ruim onder.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:06 schreef Perruche het volgende:
Wij (lees: ik) betalen zo'n 40 euro per week aan boodschappen. 1x in de twee weken ga ik naar de markt en dan is het meer omdat ik dan onmeunig duur vlees koop... Maar ik wil eigenlijk weer 1x per week naar de Lidl gaan, veel is daar gewoon prima te eten! En dan alleen vlees/eieren/kaas/andere zuivel bij de bio--winkel...
Ik weet niet waar jij woont, maar ik koop bij de lidl letterlijk 2x zoveel dingen als bij de appie voor hetzelfde geldquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:08 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Dan nog.. Lidl is hier qua groente niet belachelijk veel goedkoper dan de groenteboer of de Appie, markt valt ook altijd weer tegen.. Zelf kweken doe ik idd ook. Maar goed, ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook niet zo heel veel moeite voor doe hoor, om het heel goedkoop te maken en het liefst biologisch haal, dat scheelt natuurlijk. Maar 20,- met 2 personen haal ik ammenooitniet
Is mij nog nooit gelukt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:08 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont, maar ik koop bij de lidl letterlijk 2x zoveel dingen als bij de appie voor hetzelfde geld
Ik ook niet, alleen chocolade in Belgie. En vlees eet ik ook lang niet elke dag. En ik hoef mijn lunch niet zelf te betalen. Erg eigenlijkquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik zou het voor zo weinig ook niet redden als we elke dag vlees en zuivel zouden eten hoor. In periodes dat we wat meer dierlijke producten gebruiken zijn onse bestedingen wel wat hoger dan twintig euro per week, maar als we dan weer een daar dagen plantaardig eten zakt het er weer ruim onder.
Gemiddeld dus echt niet meer dan twintig euro per week.
We kopen ook nooit frisdrank, chips, koekjes, snacks, toetjes of wat dan ook hè? Dan red je het best makkelijk.
Ik zal de volgende 'ns bewaren. Maar het zijn saaie lijstjes hoor, er staan alleen groenten, fruit, noten en granen op, met af en toe vis, af en toe vlees, soms wat room en één keer in de twee maanden bloem, rijst, pasta in bulkverpakking. O, en wijn, maar daar zijn we heel erg cheap in.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Twintig euro per week? Say what? Doe eens je laatste boodschappenlijstje dan?.
Voor 20 euro per week zou ik niet eens genoeg groente en fruit kunnen halen voor 2 personen... laat staan vlees, drinken, melk(producten), brood, boter, beleg, etc..quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:59 schreef minilot het volgende:
[..]
Je moet daarbij alleen wél erg veel van koken houden.![]()
quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:09 schreef Perruche het volgende:
Nou ja, op de markt waar ik kom is een bloemkool al snel 3,50 dus dan tikt het wel snel aan.
Nee, inderdaad... (ik ben nog steeds van de 'dat is zeven euro zeventig!!' generatie).quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:12 schreef minilot het volgende:
![]()
Dat zou ik echt nóóit voor een bloemkool willen betalen!
Same, die koop ik alleen maar als ze een keer rond 1 euro zijn in een aanbieding.. maar dan nog.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:12 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Dat zou ik echt nóóit voor een bloemkool willen betalen!
Hmm wel een idee.. ik heb nog lamskoteletten..quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:13 schreef minilot het volgende:
Goed, dan ga ik -nu- de lamsschenkels in de pan gooien, anders zijn ze vanavond niet klaar!
Wat heb je daarvoor betaald dan? Dan zit je toch al een heel eind in die 20 voor de hele week?quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:13 schreef minilot het volgende:
Goed, dan ga ik -nu- de lamsschenkels in de pan gooien, anders zijn ze vanavond niet klaar!
Bij de groothandel: een euro of tien voor twee kilo. Maar daar eten we drie keer van: vanavond, morgen, en een restje in de vriezer.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:14 schreef MarMar het volgende:
[..]
Wat heb je daarvoor betaald dan? Dan zit je toch al een heel eind in die 20 voor de hele week?
Die zijn dus veel duurder!quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:14 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Hmm wel een idee.. ik heb nog lamskoteletten..
Nja die heb ik een tijdje terug gekregen bij een bestelling bij de Bioslager, dus eigenlijk gratizzzquote:
Mijn broodmeel is 10 euro voor een zak, daar haal ik ongeveer 10 broden uit, maar dan komt het gist en de rest er nog bij. Veel groente eet je niet dan? Hier gaat er per dag zeker 2 ons per persoon doorheen, meestal meer. Reken maar globaal 1 kilo groentes per dag, voor 2 personen zou dat dan een pond zijn. 3.5 kilo per week dan, dan zit je zelfs met goedkope groentes en vlees al wel op 15 euro, dan nog alle andere dingen erbij want we drinken niet alleen maar water.. Ik ben heel benieuwd naar een lijstje van je weekboodschappen eigenlijk, wil je dat eens posten? Wie weet kunnen we nog eens bezuinigen dan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:14 schreef minilot het volgende:
[..]
Bij de groothandel: een euro of tien voor twee kilo. Maar daar eten we drie keer van: vanavond, morgen, en een restje in de vriezer.
Ik bedoel ook niet dat ik élke week op precies twintig euro of minder uitkom, maar gemiddeld genomen echt wel. Tegenover één uitgave voor lamsvlees staat bijvoorbeeld een week lang bijna gratis spul als bonensalades, hummus en zelfgebakken brood.
[..]
Die zijn dus veel duurder!
quote:Kledingmaten worden steeds groter
Laatste update: 10 april 2012 10:24 info
AMSTERDAM - Mensen kunnen nu vaak een kleinere kledingmaat dragen dan twintig jaar geleden, terwijl hun gewicht hetzelfde is gebleven. Dat komt omdat de kledingmaten groter zijn geworden.
Foto: Thinkstock
Dat blijkt uit een onderzoek van het Britse tijdschrift The Economist. Het tijdschrift noemt het ‘Size Inflation’. Het gaat hierbij vooral om vrouwenkleding, maar ook mannenkleding met dezelfde maat is groter geworden.
Volgens het tijdschrift komt dit voor bij zowel Europese als Amerikaanse kleding.
Kledingsmaten zijn bij ieder merk anders, maar uit het onderzoek van het tijdschrift blijkt dat de gemiddelde maat 14 bij vrouwenbroeken bij de taille nu meer dan 10 centimeter groter is dan 40 jaar geleden. Maat 14 van nu staat daarmee gelijk aan maat 18 van vroeger.
Smokkelen
Bij mannenkleding speelt dit iets minder, aangezien die maten vaak in inches worden uitgedrukt. Maar ook hier blijkt dat merken vaak smokkelen. Een Amerikaans onderzoek laat zien dat een heupomtrek van 36 inches (91,4 centimeter) soms wel vijf inches (12,7 centimeter) breder is.
Dikker
Fabrikanten zouden volgens het blad bewust de maten groter maken om mensen het gevoel te geven dat ze nog steeds dezelfde maat hebben, terwijl ze nu kleding nodig hebben die twee maten groter is.
Volgens het tijdschrift brengt dit risico’s met zich mee, aangezien mensen nu niet gestimuleerd worden om op dieet te gaan en zo steeds dikker worden
Mijn lief studeert nog hequote:Op dinsdag 10 april 2012 15:08 schreef Perruche het volgende:
[..]
Maar jullie werken ook veel enzo toch? Nu ik werk betaal ik me ook blauwer dan toen ik student was, toen had ik tijd om naar de markt te gaan enzo. En nu heb ik geld voor luxe dingen.
quote:
Als ik zelf zou moeten betalen, ik ook niet! Maar nu betaalt de baasquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:11 schreef Isabeau het volgende:
Lunch neem ik altijd mee, dat koop ik echt niet. Veel te duur dat restaurant op mijn werk
Niet? Mensen laten zich nu eenmaal graag voor de gek houden en toegegeven, al weet ik best dat die broek veel groter valt dan een 36, toch vind ik het leuk dat ik tenminste 1 broek in maat 36 hebquote:
Er zouden gewoon wetten moeten zijn over kledingmatenquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:22 schreef MarMar het volgende:
Niet? Mensen laten zich nu eenmaal graag voor de gek houden en toegegeven, al weet ik best dat die broek veel groter valt dan een 36, toch vind ik het leuk dat ik tenminste 1 broek in maat 36 heb
Hm?! Ik betaal in de supermarkt zestig cent voor een kilo bloem en als ik groot inkoop vier euro voor tien kilo! En ik eet tussen de halve en hele kilo groenten per dag, dus dat zit wel snor. Groenten zijn in mijn eetpatroon juist het állerbelangrijkste: de rest is wat mij betreft bijzaak.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:20 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mijn broodmeel is 10 euro voor een zak, daar haal ik ongeveer 10 broden uit, maar dan komt het gist en de rest er nog bij. Veel groente eet je niet dan? Hier gaat er per dag zeker 2 ons per persoon doorheen, meestal meer. Reken maar globaal 1 kilo groentes per dag, voor 2 personen zou dat dan een pond zijn. 3.5 kilo per week dan, dan zit je zelfs met goedkope groentes en vlees al wel op 15 euro, dan nog alle andere dingen erbij want we drinken niet alleen maar water.. Ik ben heel benieuwd naar een lijstje van je weekboodschappen eigenlijk, wil je dat eens posten? Wie weet kunnen we nog eens bezuinigen dan.
nou dan ben je geen zeikerd hoor. Men hoort gewoon van je spul af te blijven.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:27 schreef Probability het volgende:
Ik was in de veronderstelling dat iedereen zijn/haar eigen shampoo gebruikt, wat volgens mij ook is.. Kom ik terug van een weekendje weg: zijn echt al mijn flessen weg
Echt 2 volle ook van 17 euro p.s. dat vind ik best stom![]()
Nu ben ik misschien een zeikerd dat ik dat vervelend vind, maar ik heb wel even een mailtje gestuurd om te vragen of men mijn spullen terug wil gevenStom!!
Mjah, maar dan ga je bij mij toch beneden de goede voedingswaarden zitten.. die goedkope bloem van de supermarkt kan je niet super gezonde broden van maken, die gebruik ik wel voor koekjes, cake, taart en pannenkoeken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Hm?! Ik betaal in de supermarkt zestig cent voor een kilo bloem en als ik groot inkoop vier euro voor tien kilo! En ik eet tussen de halve en hele kilo groenten per dag, dus dat zit wel snor. Groenten zijn in mijn eetpatroon juist het állerbelangrijkste: de rest is wat mij betreft bijzaak.
Maar wij drinken dus echt alleen water en goedkope wijn, en we kopen nóóit snoep, chips, koekjes of wat voor gemaksproducten dan ook. Geen premade tomatensaus, geen potten mayonaise, geen vruchtenyoghurt, geen voorgesneden kaas, niks van dat alles.
Deze week is het een beetje een zooitje door Pasen-nasleep en het wegwerken van veel restjes, maar ik wil volgende week best eens bijhouden wat ik gedurende de week zoal koop.![]()
Nu écht de keuken in. Lamsstoof maakt zichzelf niet.
Ik zou zelfs durven stellen dat gezond eten doorgaans duurder is dan veel prefab en onzinetenquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:29 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mjah, maar dan ga je bij mij toch beneden de goede voedingswaarden zitten.. die goedkope bloem van de supermarkt kan je niet super gezonde broden van maken, die gebruik ik wel voor koekjes, cake, taart en pannenkoeken.
Ik koop ook zelden tot nooit gemaksproducten, maar als ik dan een goede tomatensaus maak, zit daar toch wel voor minstens 5 euro aan groentes en vlees in en een beetje olijfolie, laurierblaadjes, kruiden.. Een pakje pennywafels kost overigens maar 50 cent, gezond eten is niet altijd goedkoper dan prefab en onzineten.
Groente en fruit alleen al (2 stuks fruit per persoon per dag, minimaal 2 ons groente per persoon per dag) kost hier per persoon zo'n 15 euro per week.
Ik gebruik ook wel eens wat van mn huisgenoot, maar dan koop ik in ieder geval wel nieuwe.. Andersom ook en zolang niemand er misbruik van maakt gaat dat prima.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:29 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
nou dan ben je geen zeikerd hoor. Men hoort gewoon van je spul af te blijven.
^^quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:29 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
nou dan ben je geen zeikerd hoor. Men hoort gewoon van je spul af te blijven.
Ik heb die dingen ook nooit, maar bio tomaten zijn sowieso duurder dan een pot premade tomatensaus bijvoorbeeld!quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:24 schreef minilot het volgende:
[..]
Hm?! Ik betaal in de supermarkt zestig cent voor een kilo bloem en als ik groot inkoop vier euro voor tien kilo! En ik eet tussen de halve en hele kilo groenten per dag, dus dat zit wel snor. Groenten zijn in mijn eetpatroon juist het állerbelangrijkste: de rest is wat mij betreft bijzaak.
Maar wij drinken dus echt alleen water en goedkope wijn, en we kopen nóóit snoep, chips, koekjes of wat voor gemaksproducten dan ook. Geen premade tomatensaus, geen potten mayonaise, geen vruchtenyoghurt, geen voorgesneden kaas, niks van dat alles.
Deze week is het een beetje een zooitje door Pasen-nasleep en het wegwerken van veel restjes, maar ik wil volgende week best eens bijhouden wat ik gedurende de week zoal koop.![]()
Nu écht de keuken in. Lamsstoof maakt zichzelf niet.
Ja inderdaad.. Nou ben wel benieuwd.. Heb gewoon gevraagd of ze terug gezet kunnen worden ga er niet meteen van uit dat ze op zijn gegaan in een wk-end..quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:30 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik gebruik ook wel eens wat van mn huisgenoot, maar dan koop ik in ieder geval wel nieuwe.. Andersom ook en zolang niemand er misbruik van maakt gaat dat prima.
Je mag tussen 9 en 5 niet meer naar buiten? Je wordt binnengelaten door een bewaker? Je moet een bepaald uniform aan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:53 schreef Viking84 het volgende:
En we gaan verhuizen naar een afgesloten ruimte. Erg jammer!
lol. We zitten nu op een open afdeling en gaan dus naar een eigen ruimte. Veel minder gezellig.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je mag tussen 9 en 5 niet meer naar buiten? Je wordt binnengelaten door een bewaker? Je moet een bepaald uniform aan?
So many questions.
Ik had een beetje hetzelfde. Ik vond mijn vakantie naar Thailand al zo goedkoop. Tot ik de afrekening van mijn cc binnen kreeg. Oeps.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:07 schreef Perruche het volgende:
Shit, tijdje vergeten mn rekeningen te betalen en nu is al mn geld op
Doen! Wie weet vergoeden ze het welquote:Op dinsdag 10 april 2012 16:10 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik had een beetje hetzelfde. Ik vond mijn vakantie naar Thailand al zo goedkoop. Tot ik de afrekening van mijn cc binnen kreeg. Oeps.was een beetje vergeten dat mijn gewone pinpas dienst weigerde. Daarom moest ik met mijn creditcard pinnen. Dat kost trouwens ook nog ruim 10 euro per keer. Idioot gewoon. En als ik dat had geweten had ik natuurlijk ineens een groot bedrag gepind.
Ik zit eraan te denken om de Rabo om schadevergoeding te vragen. Want waarom deed die stomme kaart het niet?
Duitsland is iets groter dan datquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef the85mc het volgende:
Dat is waar, maar als je in duitsland zit ben je in 3uur weer thuis. Als je vanuit midden afrika terug wilt dan duurt dan wel iets langer en is het iets gecompliceerder.
Maar wat houd je tegen, of wat is je angst?
Hold your stokpaardjes...quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:03 schreef minilot het volgende:
Nou ja, iedereen vind hier dat ik te weinig eet, daar zal het ook wel aan kunnen liggen. Als ik zoveel zou eten als hier wordt voorgeschreven (ik noem maar iets, zes boterhammen op een dag), dan ging het bij mij ook lang zo hard niet, denk ik.
Als je genoeg energie hebt om tegen de bankbureaucratie te vechten zou ik het doen! Je moet tegenwoordig toch ook ieder kwartaal betalen voor die kaart? Dan mogen ze best een deugdelijk product leveren.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:10 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik had een beetje hetzelfde. Ik vond mijn vakantie naar Thailand al zo goedkoop. Tot ik de afrekening van mijn cc binnen kreeg. Oeps.was een beetje vergeten dat mijn gewone pinpas dienst weigerde. Daarom moest ik met mijn creditcard pinnen. Dat kost trouwens ook nog ruim 10 euro per keer. Idioot gewoon. En als ik dat had geweten had ik natuurlijk ineens een groot bedrag gepind.
Ik zit eraan te denken om de Rabo om schadevergoeding te vragen. Want waarom deed die stomme kaart het niet?
That's my workquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je mag tussen 9 en 5 niet meer naar buiten? Je wordt binnengelaten door een bewaker? Je moet een bepaald uniform aan?
So many questions.
Ik zou eerst even aan Henk vragen of je dat als vakantieganger vooraf had kunnen weten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:49 schreef Laureline het volgende:
[..]
Als je genoeg energie hebt om tegen de bankbureaucratie te vechten zou ik het doen! Je moet tegenwoordig toch ook ieder kwartaal betalen voor die kaart? Dan mogen ze best een deugdelijk product leveren.
Je kan ook nog naar de Rijdende Rechtergaan bedenk ik me, of dreigen met melden aan Kassa/Radar. In deze populistische tijd helpt dat vast!
Ja ik wist het wel, normaal gesproken staat het er ook bij als je pint met de ATM en CC dat je bank extra kosten kan rekenen. Volgens mij binnen Europa (inclusief NL) 5 euro per keer en daarbuiten 10.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:50 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zou eerst even aan Henk vragen of je dat als vakantieganger vooraf had kunnen weten.
Als je ze aanhebt zie je alleen het bruine leren deel hè, en ze lopen superlekker voor pumps!quote:
Geen snickers? Mishandeling!quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
That's my work
Uniform, geen snickers, geen gsm, geen persoonlijke spullen, niet meer naar buiten zonder je om te kleden.....
Ben per dag alleen al 7 euro aan groente kwijt..
Mini die schoenen... uhmmm
Dat bedoelde ik, of je erop bedacht moet zijn dat je pinpas het alleen op specifieke locaties doet.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:56 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja ik wist het wel, normaal gesproken staat het er ook bij als je pint met de ATM en CC dat je bank extra kosten kan rekenen. Volgens mij binnen Europa (inclusief NL) 5 euro per keer en daarbuiten 10.
Maar het gaat erom dat haar pinpas het niet deed en dat ze daarom de CC moest gebruiken, dat heeft dus niets met inlezen vandoen
ik ben een stoofpot aan het maken waar een pot tomaten doorheen moest, en ik dacht dat ik die nog wel had staan. Niet dus.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:34 schreef minilot het volgende:
Even tussendoor vanuit de keuken: ik maak mijn tomatensauzen als het geen hoogzomer is gewoon van gepelde tomaten uit blik, en ik maak liters in één keer!
Hé, dat heb ik hier ook! Alleen wel jammer dat ze zo snel slap wordenquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik koop ook veel diepgevroren groente, dat is tenminste te betalen hier. Vooral zaken als sperciebonen zijn diepgevroren goed te doen, en zijn hier vers bijna niet te vinden.
Deed hij het bij andere pinautomaten wel? Ik zou het gewoon proberen, briefje/mailtje sturen kan nooit kwaad.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef conleche het volgende:
Mijn bankpas heeft het tot nog toe over de hele wereld gedaan. Ik geef toe, dat mijn hele wereld vooral uit Europa bestaat, maar ook uit Egypte en Amerika. Dus ik zie geen reden waarom Azie niet zou kunnen. Op de ATM stond ook gewoon een maestro logo. Ik was trouwens al lang blij dat ik die credit card bij me had, anders was het pas echt irritant geworden.
Ik had eerst contant geld bij me, dus had het pas na een tijdje nodig. Maar heb het wel in drie automaten geprobeerd en ook op verschillende dagen. Dus het is ook geen algehele maestro-storing geweest waarschijnlijk. Ach ja, misschien kan ik er een mailtje aan wagen. Is toch ruim dertig euro. Ik ga er niet dood aan als het niet lukt, maar een mailtje van 5 minuten is worth the try.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:03 schreef Perruche het volgende:
[..]
Deed hij het bij andere pinautomaten wel? Ik zou het gewoon proberen, briefje/mailtje sturen kan nooit kwaad.
oh je bedoelt sneakers!quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
That's my work
Uniform, geen snickers, geen gsm, geen persoonlijke spullen, niet meer naar buiten zonder je om te kleden.....
Ben per dag alleen al 7 euro aan groente kwijt..
Mini die schoenen... uhmmm
Ze ís bodyfat? Bij wie? En verdient dat nog wat?quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:23 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ben al voorzien, en mijn vriendin is 19% bf.
Zij begon.quote:
Nee, ze is een echt meisje.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:31 schreef the85mc het volgende:
[..]
En heeft ze een snor en een diepere stem dan jij?
Nog steeds Mo? Dat is niet goed hoor! Beterschap!quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:52 schreef motorbloempje het volgende:
Beuh, ik ben echt ontzettend misselijkals ik nu ook maar aan hupsen of hardlopen denk ga ik echt over m'n nek. Misschien ook maar doen dan, want dan ben ik het misschien kwijt
![]()
Thanks. Heb ook niet echt een idee waar het van kan zijn. Is ook niet alsof ik al de hele middag boven de wc hang, maar 'goed' is andersquote:
2e qua uiterlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb een paar nieuwe sneakers nodig:
[ afbeelding ]
of
[ afbeelding ]
Let wel, het zijn sneakers. Dus ban nature niet zo charmant. Wel comfortabel, hoop ik.
Voordeel van de eerste is dat per verkocht paar er ook een paar naar een kind gaat die het kan gebruiken...
Leuk, doe's posten! Heb nieuwe nodig!quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zal maar geen skate gympies linken want da's vloeken in de kerk hiero![]()
Die 2e vind ik tof!!quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Al zag ik laatst een stoffen paar van Esprit wat ik wel leuk vond, beetje tussen sneaker en ballerina in, zal even zoeken! DezeIk vind deze ook leuk btw. Zal maar geen skate gympies linken want da's vloeken in de kerk hiero
![]()
Vooruit dan maar he!quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:33 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Leuk, doe's posten! Heb nieuwe nodig!
Hee Em El! Hoe is Spanjeee!quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:34 schreef Ml-etje het volgende:
activeren? Heb mijn nieuwe pas net gebruikt in Spanje en die deed het gelukkig gewoon.
2 sets oorbellen rijker
Wat leuk!quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Vooruit dan maar he!Ik wil deze! Denk ik. Keuzes maken is niet mijn sterke kant
En mijn favo platte laarzen hebben het begeven dus daar moet ik eigenlijk ook nieuwe van, voor onder rokjes en jurkjes enzo
Keuzes keuzes.
Ik kan er gewoon niet aan wennen, dat soort schoeiselquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
En mijn favo platte laarzen hebben het begeven dus daar moet ik eigenlijk ook nieuwe van, voor onder rokjes en jurkjes enzo
Keuzes keuzes.
ik heb schoenmaat 44, dus zal het bij de mannen moeten vinden...quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:24 schreef MariaEtcetera het volgende:
Hm ik vind ze geen van beide heel tof, Jatje! Qua sneakers houd ik meer van 'standaard' modellen zoals adidasjes met van die ribbelneuzen en skate gympies.
Al zag ik laatst een stoffen paar van Esprit wat ik wel leuk vond, beetje tussen sneaker en ballerina in, zal even zoeken! DezeIk vind deze ook leuk btw. Zal maar geen skate gympies linken want da's vloeken in de kerk hiero
![]()
Leukquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:40 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Keuzes keuzes.
EU niet, daarbuiten e...quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:34 schreef Ml-etje het volgende:
activeren? Heb mijn nieuwe pas net gebruikt in Spanje en die deed het gelukkig gewoon.
2 sets oorbellen rijker
Oh maar ik vind mannengympen vaak ook leuk!quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:44 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ik heb schoenmaat 44, dus zal het bij de mannen moeten vinden...
O die is best leukquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:55 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Hm, deze van Vans vind ik ook tofheb echt nieuwe gympen nodig, loop nog net niet door de zool heen
Ja, ik vond ze ook zo leuk dat ik ze net besteld hebquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:09 schreef Ml-etje het volgende:
die vind ik zelfs leuk Moal heb ik als enige gympen pastelkleurige all stars
Allstars vind ik super leuk, maar zijn voor mijn poezelige voetjes een beetje te smalquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:19 schreef Novem het volgende:
Ik heb Superga's en all stars! Vind ik beide wel leuker dan wat je laat zien Jag, die tweede zijn echt mannelijk. Zalando heeft wel Superga, maar ik weet niet of ze er ook in Zweden zijn? Misschien op Nelly.com?
Nu weet ik weer waarom ik een hekel heb aan het OV.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:22 schreef Goodbye het volgende:
Over het OV gesproken, ik stond net met een stuk of 15 mensen op het balkon van de trein.Heel dicht naast een rokende alcoholist die in het dagelijks leven op een kippenboerderij werkt of iets in die strekking. Nou goed, smerig in ieder geval.
Had ie sneakers aan?quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:22 schreef Goodbye het volgende:
Over het OV gesproken, ik stond net met een stuk of 15 mensen op het balkon van de trein.Heel dicht naast een rokende alcoholist die in het dagelijks leven op een kippenboerderij werkt of iets in die strekking. Nou goed, smerig in ieder geval.
Het was zo druk in de trein dat ik dat niet eens kon zien!quote:
Zo heet dat toch? Waar je instapt, zeg maar, voor de schuifdeur naar de zitplekken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:24 schreef Novem het volgende:
Klinkt lekkermaarreh, balkon van de trein? Wasda?
Jammer Mo, ze zijn zo makkelijk!
Nee, je mag in geen enkele trein in NL nog roken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:28 schreef Novem het volgende:
Haha dat wist ik helemaal niet! Dacht een speciaal rokersbalkon ofzo
Roken in de trein mag al heel lang niet meer, volgens mij!quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:28 schreef Novem het volgende:
Haha dat wist ik helemaal niet! Dacht een speciaal rokersbalkon ofzo
Dat is toch geen D? Eerder een tussendoortje.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oja, lijstje. Ook zeer fraai.
O: kwarkcombi
T: klein slagroomsoesgebakje
T: appel
L: dubbele bth kaas, 1 kleine plak krentenbrood
T: grapefruit
S: RPM
D: 1/4 stuk turks brood met wat smeersels
Zo'n brood dus:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:34 schreef Perruche het volgende:
XM als je nou bij je D nog groenten zou hebben gehad, was het een tof lijstje geweest! Hoe ging de RPM?
quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:37 schreef XcUZ_Me het volgende:
Fietsen ging lekker. Boven verwachting, aangezien ik mezelf echt naar de sportschool moest slépen.
Ik ben trots op jequote:Op dinsdag 10 april 2012 19:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
[..]
En 1 van de smeersels is pittige groentensmeur!*reddingspoging doet*
getsie, doperwten met mosterd? dat lijkt me erg vies.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:38 schreef uniekhoorn het volgende:
Zie je XM dat het fietsen goed ging, dat gaat vaak zo als je helemaal geen puf/pijn/moe bent.. Mensen zitten vreemd in elkaar![]()
Lekker een tomaatje en wat spinazie erbij? Of wat doperwten met wat mosterd?
Heb je ooit allstars in maat 44 gezien? Dat is net een zeilboot!quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:41 schreef anna82 het volgende:
Wat is een tiet-alarm?
Ha de D van XM lijkt op een schoenzool![]()
Jagar, en de al eerder genoemde all stars dan? Deze zijn zo manly /spuitje 11
Van onder mijn deken op de bank juich ik je toe! Rescept!quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:44 schreef Perruche het volgende:
Ik ga nu omkleden en hopen dat het niet regent en dan hardlopen en dan linea reacta naar den sportschule.
Zeker weten? Zou toch wachten of het eerst wil wegtrekken. Soepje ofzo?quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Thanks. Heb ook niet echt een idee waar het van kan zijn. Is ook niet alsof ik al de hele middag boven de wc hang, maar 'goed' is anders.
Straks toch maar aan het avondeten beginnen. En als 't niet binnen blijft, dan niet, maar moet toch etenDus we gaan 't proberen!
Tiet alarm is, dat zodra de baby merkt dat er een tiet aanwezig is, hij/zij de hele tijd gaat 'zoeken' en smakken. Genant.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:41 schreef anna82 het volgende:
Wat is een tiet-alarm?
Ha de D van XM lijkt op een schoenzool![]()
Jagar, en de al eerder genoemde all stars dan? Deze zijn zo manly /spuitje 11
Dit is wel een smal model:quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:18 schreef Jagärtrut het volgende:
ik vind die schoenen vaak zo breed lijken. Ik speur nog even verder, al blijf ik wel bij de 2e die ikl iet zien hangen.
Boh, teveel nootjes gegeten en nu geen zin meer in avondeten. Toch zo maar een beetje eten..
En die vind ik nou echt leukquote:Op dinsdag 10 april 2012 18:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb een paar nieuwe sneakers nodig:
Voordeel van de eerste is dat per verkocht paar er ook een paar naar een kind gaat die het kan gebruiken...
quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:49 schreef V1z0R het volgende:
[ afbeelding ] Ik hoorde een alarm afgaan!?
Het model, met die randjes, is best leuk voor gympen, maar de print is minder, rare kleurtjes. Zoiets in effen met contrastbiesje bv is dan weer een stuk leuker.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En die vind ik nou echt leukmaar zo te zien niemand met mij.
Effen is zo saaiquote:Op dinsdag 10 april 2012 19:52 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het model, met die randjes, is best leuk voor gympen, maar de print is minder, rare kleurtjes. Zoiets in effen met contrastbiesje bv is dan weer een stuk leuker.
Ik 1 keer! Dat was toen ik twee babies op 1 dag zag en nummertje 1 iets had uitgespuugd op die hoogtequote:Op dinsdag 10 april 2012 19:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nog nooit meegemaakt. Zal wel aan de hoeveelheid tiet liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |