abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110134166
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Worry is a misuse of imagination
pi_110134249
Mij lijkt de stap zelf gewoon eng, dat hangt voor mij niet van het land af. Of ik nou in Duitsland zit of in Canada, het is beide weg/ver van huis.
pi_110134272
Ik vind dat jezelf beter leren kennen enz. eigenlijk nogal overrated, tenminste, bij mij. Ik heb in Engeland gewoond en echt totaal niet het idee dat ik mijzelf daardoor beter ken, mij makkelijker dan voorheen staande kan houden etc., beter om kan gaan met whatever, maar dat is dus voor iedereen anders, blijkt :)
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_110134306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:39 schreef Probability het volgende:
Lekker flauw, de stap lijkt mij sowieso eng of ik nou 100 of 1000 km van huis ben, dat maakt mij niet zo veel uit.
Prob, sorry hoor, maar je komt nu niet echt serieus over. Natuurlijk maakt het wel uit of je 100 kf 1000 of 10.000 km ver weg zit. Ik heb in 3 verschillende landen gezeten en de voordelen/nadelen van een ver land waren voor mij:
- Je spreekt de taal niet
- je word vet afgezet
- reizen kan gevaarlijk zijn
- je kan niet eens even je ouders bellen vanwege het tijdverschil
- je bent in het begin vrij erg op jezelf aangewezen
Waar ik zo nu even in een halve minuut op kom. Ik was blij dat ik eerst een keer in Europa op reis was geweest voor studie voor ik naar Zuid Amerika ging. En ik weet toch vrij zeker dat dat een heel andere ervaring is dan een half jaartje in Brussel studeren, bijvoorbeeld.
pi_110134312
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Probability het volgende:
Mij lijkt de stap zelf gewoon eng, dat hangt voor mij niet van het land af. Of ik nou in Duitsland zit of in Canada, het is beide weg/ver van huis.
Dat is waar, maar als je in duitsland zit ben je in 3uur weer thuis. Als je vanuit midden afrika terug wilt dan duurt dan wel iets langer en is het iets gecompliceerder.
Maar wat houd je tegen, of wat is je angst?
pi_110134313
Wat zouden jullie gaan doen op een eerste (blind) date? *O*
pi_110134315
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Probability het volgende:
Ik snap wel wat je bedoelt, beide is gewoon eng en nieuw, dan kan je beter maar meteen voor het leukste land gaan :P
pi_110134316
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
Ik vind dat jezelf beter leren kennen enz. eigenlijk nogal overrated, tenminste, bij mij. Ik heb in Engeland gewoond en echt totaal niet het idee dat ik mijzelf daardoor beter ken, mij makkelijker dan voorheen staande kan houden etc., beter om kan gaan met whatever, maar dat is dus voor iedereen anders, blijkt :)
Oh, dat heb ik wel echt. Gewoon het feit dat je in je eentje naar een vreemde plek toe gaat waar niets uit je oude omgeving er nog is en je alles opnieuw moet inrichten. Dat heeft mij heel veel over mezelf geleerd, en veel zelfvertrouwen gegeven. :)
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_110134331
Ik heb geleerd dat ik het liefst in Nederland woon. :P Ik zou nooit meer voor de liefde verhuizen iig. Ze komen maar hier. :+
pi_110134360
Nouja, Prob heeft het over Duitsland en Canada, dat zijn allebei gewoon Westerse landen natuurlijk dus ik kan me wel voorstellen dat dat niet zoveel verschil maakt.
Know that while you sleep
Everything has changed
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:44:47 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_110134363
quote:
/agree!

Wel leuke bevestiging dat ik het best kan, al die dingen regelen en met huisgenootjes wonen enzo :+

Waren wel een boel mensen om me heen toen die idd prompt gingen twijfelen aan hun relatie / toekomstplannen enzo. Zelf niet zo'n last van gehad :P
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_110134408
quote:
Ik vind dat ook niet maar de buitenwereld vind van wel :P. En, afhankelijk van waar je hebt gezeten denk ik dat je er onbewust wel wat van meekrijgt. Merk aan mezelf dat ik wel meer "relaxed" ben, meer waardeer wat we in NL hebben enzo, en ook minder vooroordelen heb over andere culturen. Maar als je dat sowieso al bent dan verandert er wellicht weinig :P.

soms zeggen mensen ook van "whoio dat zou ik echt niet durven, een vriendinnetje van mij is politieagente en zij vindt mij superstoer. Maar ik vind haar veel stoerder met wat ze in haar dagelijks leven doet!
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:45:57 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110134412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Siral het volgende:
http://www.samenbeleven.nl/dineren-in-het-donker.html
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110134434
quote:
Panzermaus heeft doorgezet? :o
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_110134450
Ik vind het gewoon súper, maargoed, ik wil dan ook m'n hele leven al in het VK wonen, in elk geval voor een tijd(je) om te zien hoe 't is, en tot nu toe bevalt het prima O+
Ja doei.
pi_110134453
quote:
Raften.
pi_110134461
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt, beide is gewoon eng en nieuw, dan kan je beter maar meteen voor het leukste land gaan :P
Ja precies! Dat bedoel ik.

En ik zou zeker niet naar Spanje/Engeland/etc gaan zodat vrienden/familie makkelijk langs kan komen. In de praktijk blijkt het makkelijker gezegd dan gedaan te zijn en met een dag vliegen ben je ook al een heel eind aan de andere kant van de wereld en zo duur zijn tickets tegenwoordig niet meer. Waarschijnlijk komt iedereen toch maar 1x langs of ik nou in Spanje zit of ik New York.

En ik wil dan zeker naar een leuke stad of naar een bedrijf waar ik veel leer..
pi_110134477
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Panzermaus heeft doorgezet? :o
Dat dacht ik!
pi_110134509
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:47 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja precies! Dat bedoel ik.

En ik zou zeker niet naar Spanje/Engeland/etc gaan zodat vrienden/familie makkelijk langs kan komen. In de praktijk blijkt het makkelijker gezegd dan gedaan te zijn en met een dag vliegen ben je ook al een heel eind aan de andere kant van de wereld en zo duur zijn tickets tegenwoordig niet meer. Waarschijnlijk komt iedereen toch maar 1x langs of ik nou in Spanje zit of ik New York.

En ik wil dan zeker naar een leuke stad of naar een bedrijf waar ik veel leer..
Ik hield bezoekers vaak af, ik dacht van jaja, jullie zie ik in Holland wel weer!
pi_110134518
quote:
Ik ben een keer daarheen meegenomen als verrassing.. Had ik een witte outfit aan :')!
  dinsdag 10 april 2012 @ 13:48:48 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110134532
Plaatje voor de OP :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_110134549
Ik vond bezoekers ook lastig. Ik was dan gewoon aan het werk en zij wilden feesten en naar het strand. Niet echt een ideale combi.
pi_110134575
quote:
Voor mij ging het wel op, maar dat heeft misschien ook niet per sé met buitenland te maken.
Op je 17e jezelf maar moeten redden, inclusief een taal moeten leren, dat heeft mij wel stevig op de eigen benen gezet. Ik kwam er vooral achter dat ik zelf veel meer voor elkaar kon krijgen dan ik dacht en dat was best prettig :)
pi_110134584
Mijn ouders komen over twee weken weer een paar dagen hierheen, en mijn zusje komt langs in de zomer, en m'n schoonzusje + man zijn in februari geweest en komen ook in de zomer nog een keer! En motorvrienden komen begin juni langs *O*

Ik vind 't wel leuk eigenlijk, zolang 't maar bij een paar daagjes blijft en ze het niet als een vakantiehuis voor >week gaan zien :P
Ja doei.
pi_110134607
Ik wil het gewoon een keer doen en als het verschrikkelijk kut of saai is weet ik dat ik het niet nog een keer hoef te doen :7!
pi_110134642
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn ouders komen over twee weken weer een paar dagen hierheen, en mijn zusje komt langs in de zomer, en m'n schoonzusje + man zijn in februari geweest en komen ook in de zomer nog een keer! En motorvrienden komen begin juni langs *O*

Ik vind 't wel leuk eigenlijk, zolang 't maar bij een paar daagjes blijft en ze het niet als een vakantiehuis voor >week gaan zien :P
Jij zit daar ook nog wel een tijdje, is misschien ook anders. Ik zat voor (dacht ik toen) maar 6 maanden in het hoge noorden, ik had het veel te druk! Achteraf was het 1 jaar en toen zijn er ook wel mensen langs gekomen.
pi_110134649
quote:
Misschien heel saai en cliche, maar toch het liefst gewoon een etentje waarbij je rustig kan kletsen en als het saai is een extra fles wijn bestellen om toch de avond een beetje lollig door te komen ofzo :P
Bioscoop dus bijvoorbeeld helemaal niet, daar kan je net zo goed alleen naartoe gaan.
pi_110134666
In die tijd dat ik in de UK zat is alleen mijn moeder langsgeweest, al die vrienden die leuk een weekendje zouden komen zijn nooit geweest :P

Als alles volgens plan loopt gaan we begin volgend jaar weer terug naar Engeland en ik heb er eigenlijk wel veel zin in. In NL is alles zoveel beter geregeld, maar de charme van Engeland ontbreekt toch wel :)
pi_110134689
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ik vind dat ook niet maar de buitenwereld vind van wel :P. En, afhankelijk van waar je hebt gezeten denk ik dat je er onbewust wel wat van meekrijgt. Merk aan mezelf dat ik wel meer "relaxed" ben, meer waardeer wat we in NL hebben enzo, en ook minder vooroordelen heb over andere culturen. Maar als je dat sowieso al bent dan verandert er wellicht weinig :P.

soms zeggen mensen ook van "whoio dat zou ik echt niet durven, een vriendinnetje van mij is politieagente en zij vindt mij superstoer. Maar ik vind haar veel stoerder met wat ze in haar dagelijks leven doet!
Nou ja heel stom voorbeeld maar wintersporten was ook gewoon net zoals op de tv. Mooi, wit, sneeuw. Ik had het mij exact zo voorgesteld. Terwijl iedereen heel erg verbaasd en onder de indruk was. Dus ik had zo iets van 'waarom voel ik het niet?'
Nou ja misschien omdat ik al jaren de bergen in ga in de zomer. Ik weet het niet.

(Ik ben verder niet naar hele speciale dingen geweest anders had ik dat wel als voorbeeld genoemd..)

Dus ik denk dat ik op zich wel weet wat ik van welk land kan verwachten maar dat ik het gewoon een keer mee kan en wil maken.
pi_110134717
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef Novem het volgende:
In die tijd dat ik in de UK zat is alleen mijn moeder langsgeweest, al die vrienden die leuk een weekendje zouden komen zijn nooit geweest :P

Als alles volgens plan loopt gaan we begin volgend jaar weer terug naar Engeland en ik heb er eigenlijk wel veel zin in. In NL is alles zoveel beter geregeld, maar de charme van Engeland ontbreekt toch wel :)
leuk! waar??
Ja doei.
pi_110134726
Vakantie is natuurlijk wel heel anders dan wanneer je daar echt een half jaar bent. Dan is je dagelijkse leven daar..
pi_110134835
quote:
Juist. Ik ben op m'n 16e een jaar weg geweest, naar Alaska. Voordat ik wegging was ik het verlegen meisje dat gepest werd op de middelbare school. Maar, omdat niemand me daar kende kon ik opnieuw beginnen, en ben daardoor heel veel meer open en spontaan geworden, en veel zekerder van mezelf! Maakte het daarna ook makkelijker om naar het buitenland te gaan!
pi_110134841
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef the85mc het volgende:
Vakantie is natuurlijk wel heel anders dan wanneer je daar echt een half jaar bent. Dan is je dagelijkse leven daar..
Nou, ik moet zeggen dat dat meevalt! Ben in al die jaren vakantie juist verliefd geworden op het VK en was bang dat het juist tegen zou vallen, maar het is eigenlijk nog steeds 'net zoals op vakantie'. Natuurlijk heb ik m'n dagelijkse leven nu hier, maar dat (studeren, vrienden) is eigenlijk nog steeds een aanvulling op het algehele vakantiegevoel :P
Ja doei.
pi_110134916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nou, ik moet zeggen dat dat meevalt! Ben in al die jaren vakantie juist verliefd geworden op het VK en was bang dat het juist tegen zou vallen, maar het is eigenlijk nog steeds 'net zoals op vakantie'. Natuurlijk heb ik m'n dagelijkse leven nu hier, maar dat (studeren, vrienden) is eigenlijk nog steeds een aanvulling op het algehele vakantiegevoel :P
Je hebt anders best ook je momenten gehad dat het allemaal nog niet zo makkelijk en romantisch was meis. Dat heb je op vakantie alvast niet, maar fijn te lezen dat het je daar nu zo goed bevalt!
pi_110134932
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

leuk! waar??
Weten we nog niet, hangt een beetje af van werkgelegenheid voor mijn vriend, zijn maar weinig plaatsen waar hij zijn beroep kan uitoefenen, maar waarschijnlijk Camebridgeshire/Kent/Hampshire :)

Verheug me er nu al op :') :P
pi_110134943
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef Novem het volgende:

Juist dat ja. Ik woon nu bijna 4 jaar in Zweden, en veel vrienden zijn nog steeds niet langs geweest..
pi_110134953
Dat heeft werkelijk nooit aan 'het land' gelegen.
Ja doei.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:00:09 #38
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110134962
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:59 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Juist dat ja. Ik woon nu bijna 4 jaar in Zweden, en veel vrienden zijn nog steeds niet langs geweest..
Je kan je afvragen in hoeverre dat dan echte vrienden zijn.. Vind ik :@.
pi_110134964
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

heb je je wel eens ingelezen over de stadia van cultuurshock? Ik vond dat het bij mij precies klopte!
pi_110134991
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

heb je je wel eens ingelezen over de stadia van cultuurshock? Ik vond dat het bij mij precies klopte!
Ja, dat heb ik in 't begin dat ik hier woonde wel 's voorbij zien komen, kan 't me niet echt meer herinneren :@
Ja doei.
pi_110134994
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

oh ja, ik ook. Maar goed, ik ben natuurlijk ook lang bezig geweest met weggaan. Het was niet de bedoeling dat het zo lang zou zijn.

Maar goed, in die 4 jaar tijd ben ik ook nooit bij hun op bezoek geweest. Het is altijd dubbel, je kunt natuurlijk niet verwachten dat mensen altijd maar hierheen komen. Ik ben degene die verhuist.
pi_110135000
quote:

[..]

Dat vind ik ook een beetje kort door de bocht, niet iedereen is in de gelegenheid om zomaar ff naar het buitenland te komen voor een bezoekje.
Ik heb mijn vrienden ook niet gezien toen ik in Frankrijk zat, maar de vriendschappen gewoon weer opgepikt toen ik weer terug was.
Toen was er ook nog geen internetz enzo.
pi_110135009
quote:

[..]

Waarom? Zweden is een ver land. Als je maar een x aantal weken per jaar vakantie hebt vind ik het wel begrijpelijk dat mensen niet allemaal langs willen of kunnen komen!
pi_110135019
quote:

[..]

Nou ja... wat Jagär zegt: ik ben verhuisd.. en daarbij had ik sowieso al niet zoveel vrienden :')
Ja doei.
pi_110135026
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

oh ja, ik ook. Maar goed, ik ben natuurlijk ook lang bezig geweest met weggaan. Het was niet de bedoeling dat het zo lang zou zijn.

Maar goed, in die 4 jaar tijd ben ik ook nooit bij hun op bezoek geweest. Het is altijd dubbel, je kunt natuurlijk niet verwachten dat mensen altijd maar hierheen komen. Ik ben degene die verhuist.
wat ik stommer vind is dat het blijkbaar voor mij veel makkelijker is om skype te installeren en iemand te bellen dan voor andere mensen. Dat vind ik wel erg frustrerend.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:02:42 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110135035
Ik vind dat als je in 4 jaar tijd geen ruimte weet te vinden om bij een vriend / vriendin langs te gaan, je het stempel 'vriend' niet echt meer kan krijgen. Maar goed, dat is mijn mening.
pi_110135102
Nou ja, ik heb voorlopig ook nog geen plannen om bij m'n vriendin in Australië langs te gaan hoor... Het scheelt dat ze vorig jaar, dit jaar en volgend jaar wel steeds even in Nederland was/is. Wellicht dat we in 2014 die kant op kunnen gaan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_110135104
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dat als je in 4 jaar tijd geen ruimte weet te vinden om bij een vriend / vriendin langs te gaan, je het stempel 'vriend' niet echt meer kan krijgen. Maar goed, dat is mijn mening.
Oh dat heb ik nooit zo gevoeld. Toen ik weer terug kwam pakte ik de draad zo weer op. Om eerlijk te zijn vind ik het vreemd dat er blijkbaar verplichtingen zitten aan een vriendschap.
pi_110135130
Ik vind het wel grappig dat ik helemaal niet bang ben dat het mis gaat of dat ik m'n vriendje heel erg ga missen.

Ik weet niet wat ik verwacht van langsgaan enz. maar dat vind ik veel minder eng om over na te denken dan het weggaan zelf.

Had ik niet verwacht.
  dinsdag 10 april 2012 @ 14:05:26 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_110135136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nou ja, ik heb voorlopig ook nog geen plannen om bij m'n vriendin in Australië langs te gaan hoor... Het scheelt dat ze vorig jaar, dit jaar en volgend jaar wel steeds even in Nederland was/is. Wellicht dat we in 2014 die kant op kunnen gaan.
Ik doelde nu op Jagar, in Zweden. Australie vind ik anders, want ver weg en de reis er naartoe is VEEL duurder. Zweden rijd je in een dag heen als je je ff kwaad maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')