Prob, sorry hoor, maar je komt nu niet echt serieus over. Natuurlijk maakt het wel uit of je 100 kf 1000 of 10.000 km ver weg zit. Ik heb in 3 verschillende landen gezeten en de voordelen/nadelen van een ver land waren voor mij:quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:39 schreef Probability het volgende:
Lekker flauw, de stap lijkt mij sowieso eng of ik nou 100 of 1000 km van huis ben, dat maakt mij niet zo veel uit.
Dat is waar, maar als je in duitsland zit ben je in 3uur weer thuis. Als je vanuit midden afrika terug wilt dan duurt dan wel iets langer en is het iets gecompliceerder.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Probability het volgende:
Mij lijkt de stap zelf gewoon eng, dat hangt voor mij niet van het land af. Of ik nou in Duitsland zit of in Canada, het is beide weg/ver van huis.
Ik snap wel wat je bedoelt, beide is gewoon eng en nieuw, dan kan je beter maar meteen voor het leukste land gaanquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Probability het volgende:
Mij lijkt de stap zelf gewoon eng, dat hangt voor mij niet van het land af. Of ik nou in Duitsland zit of in Canada, het is beide weg/ver van huis.
Oh, dat heb ik wel echt. Gewoon het feit dat je in je eentje naar een vreemde plek toe gaat waar niets uit je oude omgeving er nog is en je alles opnieuw moet inrichten. Dat heeft mij heel veel over mezelf geleerd, en veel zelfvertrouwen gegeven.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
Ik vind dat jezelf beter leren kennen enz. eigenlijk nogal overrated, tenminste, bij mij. Ik heb in Engeland gewoond en echt totaal niet het idee dat ik mijzelf daardoor beter ken, mij makkelijker dan voorheen staande kan houden etc., beter om kan gaan met whatever, maar dat is dus voor iedereen anders, blijkt
/agree!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
Ik vind dat jezelf beter leren kennen enz. eigenlijk nogal overrated, tenminste, bij mij. Ik heb in Engeland gewoond en echt totaal niet het idee dat ik mijzelf daardoor beter ken, mij makkelijker dan voorheen staande kan houden etc., beter om kan gaan met whatever, maar dat is dus voor iedereen anders, blijkt
Ik vind dat ook niet maar de buitenwereld vind van welquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
http://www.samenbeleven.nl/dineren-in-het-donker.htmlquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Siral het volgende:
Wat zouden jullie gaan doen op een eerste (blind) date?
Panzermaus heeft doorgezet?quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Siral het volgende:
Raften.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Siral het volgende:
Ja precies! Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Novem het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, beide is gewoon eng en nieuw, dan kan je beter maar meteen voor het leukste land gaan
Ik hield bezoekers vaak af, ik dacht van jaja, jullie zie ik in Holland wel weer!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:47 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja precies! Dat bedoel ik.
En ik zou zeker niet naar Spanje/Engeland/etc gaan zodat vrienden/familie makkelijk langs kan komen. In de praktijk blijkt het makkelijker gezegd dan gedaan te zijn en met een dag vliegen ben je ook al een heel eind aan de andere kant van de wereld en zo duur zijn tickets tegenwoordig niet meer. Waarschijnlijk komt iedereen toch maar 1x langs of ik nou in Spanje zit of ik New York.
En ik wil dan zeker naar een leuke stad of naar een bedrijf waar ik veel leer..
Ik ben een keer daarheen meegenomen als verrassing.. Had ik een witte outfit aanquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
http://www.samenbeleven.nl/dineren-in-het-donker.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Voor mij ging het wel op, maar dat heeft misschien ook niet per sé met buitenland te maken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
Jij zit daar ook nog wel een tijdje, is misschien ook anders. Ik zat voor (dacht ik toen) maar 6 maanden in het hoge noorden, ik had het veel te druk! Achteraf was het 1 jaar en toen zijn er ook wel mensen langs gekomen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:49 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn ouders komen over twee weken weer een paar dagen hierheen, en mijn zusje komt langs in de zomer, en m'n schoonzusje + man zijn in februari geweest en komen ook in de zomer nog een keer! En motorvrienden komen begin juni langs
Ik vind 't wel leuk eigenlijk, zolang 't maar bij een paar daagjes blijft en ze het niet als een vakantiehuis voor >week gaan zien
Misschien heel saai en cliche, maar toch het liefst gewoon een etentje waarbij je rustig kan kletsen en als het saai is een extra fles wijn bestellen om toch de avond een beetje lollig door te komen ofzoquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:43 schreef Siral het volgende:
Nou ja heel stom voorbeeld maar wintersporten was ook gewoon net zoals op de tv. Mooi, wit, sneeuw. Ik had het mij exact zo voorgesteld. Terwijl iedereen heel erg verbaasd en onder de indruk was. Dus ik had zo iets van 'waarom voel ik het niet?'quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:45 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ik vind dat ook niet maar de buitenwereld vind van wel. En, afhankelijk van waar je hebt gezeten denk ik dat je er onbewust wel wat van meekrijgt. Merk aan mezelf dat ik wel meer "relaxed" ben, meer waardeer wat we in NL hebben enzo, en ook minder vooroordelen heb over andere culturen. Maar als je dat sowieso al bent dan verandert er wellicht weinig
.
soms zeggen mensen ook van "whoio dat zou ik echt niet durven, een vriendinnetje van mij is politieagente en zij vindt mij superstoer. Maar ik vind haar veel stoerder met wat ze in haar dagelijks leven doet!
leuk! waar??quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef Novem het volgende:
In die tijd dat ik in de UK zat is alleen mijn moeder langsgeweest, al die vrienden die leuk een weekendje zouden komen zijn nooit geweest
Als alles volgens plan loopt gaan we begin volgend jaar weer terug naar Engeland en ik heb er eigenlijk wel veel zin in. In NL is alles zoveel beter geregeld, maar de charme van Engeland ontbreekt toch wel
Juist. Ik ben op m'n 16e een jaar weg geweest, naar Alaska. Voordat ik wegging was ik het verlegen meisje dat gepest werd op de middelbare school. Maar, omdat niemand me daar kende kon ik opnieuw beginnen, en ben daardoor heel veel meer open en spontaan geworden, en veel zekerder van mezelf! Maakte het daarna ook makkelijker om naar het buitenland te gaan!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:42 schreef Novem het volgende:
Nou, ik moet zeggen dat dat meevalt! Ben in al die jaren vakantie juist verliefd geworden op het VK en was bang dat het juist tegen zou vallen, maar het is eigenlijk nog steeds 'net zoals op vakantie'. Natuurlijk heb ik m'n dagelijkse leven nu hier, maar dat (studeren, vrienden) is eigenlijk nog steeds een aanvulling op het algehele vakantiegevoelquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:53 schreef the85mc het volgende:
Vakantie is natuurlijk wel heel anders dan wanneer je daar echt een half jaar bent. Dan is je dagelijkse leven daar..
Je hebt anders best ook je momenten gehad dat het allemaal nog niet zo makkelijk en romantisch was meis. Dat heb je op vakantie alvast niet, maar fijn te lezen dat het je daar nu zo goed bevalt!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, ik moet zeggen dat dat meevalt! Ben in al die jaren vakantie juist verliefd geworden op het VK en was bang dat het juist tegen zou vallen, maar het is eigenlijk nog steeds 'net zoals op vakantie'. Natuurlijk heb ik m'n dagelijkse leven nu hier, maar dat (studeren, vrienden) is eigenlijk nog steeds een aanvulling op het algehele vakantiegevoel
Weten we nog niet, hangt een beetje af van werkgelegenheid voor mijn vriend, zijn maar weinig plaatsen waar hij zijn beroep kan uitoefenen, maar waarschijnlijk Camebridgeshire/Kent/Hampshirequote:
Juist dat ja. Ik woon nu bijna 4 jaar in Zweden, en veel vrienden zijn nog steeds niet langs geweest..quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:52 schreef Novem het volgende:
In die tijd dat ik in de UK zat is alleen mijn moeder langsgeweest, al die vrienden die leuk een weekendje zouden komen zijn nooit geweest
Als alles volgens plan loopt gaan we begin volgend jaar weer terug naar Engeland en ik heb er eigenlijk wel veel zin in. In NL is alles zoveel beter geregeld, maar de charme van Engeland ontbreekt toch wel
Je kan je afvragen in hoeverre dat dan echte vrienden zijn.. Vind ikquote:Op dinsdag 10 april 2012 13:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Juist dat ja. Ik woon nu bijna 4 jaar in Zweden, en veel vrienden zijn nog steeds niet langs geweest..
heb je je wel eens ingelezen over de stadia van cultuurshock? Ik vond dat het bij mij precies klopte!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nou, ik moet zeggen dat dat meevalt! Ben in al die jaren vakantie juist verliefd geworden op het VK en was bang dat het juist tegen zou vallen, maar het is eigenlijk nog steeds 'net zoals op vakantie'. Natuurlijk heb ik m'n dagelijkse leven nu hier, maar dat (studeren, vrienden) is eigenlijk nog steeds een aanvulling op het algehele vakantiegevoel
Ja, dat heb ik in 't begin dat ik hier woonde wel 's voorbij zien komen, kan 't me niet echt meer herinnerenquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
heb je je wel eens ingelezen over de stadia van cultuurshock? Ik vond dat het bij mij precies klopte!
oh ja, ik ook. Maar goed, ik ben natuurlijk ook lang bezig geweest met weggaan. Het was niet de bedoeling dat het zo lang zou zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je kan je afvragen in hoeverre dat dan echte vrienden zijn.. Vind ik.
Dat vind ik ook een beetje kort door de bocht, niet iedereen is in de gelegenheid om zomaar ff naar het buitenland te komen voor een bezoekje.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Waarom? Zweden is een ver land. Als je maar een x aantal weken per jaar vakantie hebt vind ik het wel begrijpelijk dat mensen niet allemaal langs willen of kunnen komen!quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nou ja... wat Jagär zegt: ik ben verhuisd.. en daarbij had ik sowieso al niet zoveel vriendenquote:Op dinsdag 10 april 2012 14:00 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
wat ik stommer vind is dat het blijkbaar voor mij veel makkelijker is om skype te installeren en iemand te bellen dan voor andere mensen. Dat vind ik wel erg frustrerend.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
oh ja, ik ook. Maar goed, ik ben natuurlijk ook lang bezig geweest met weggaan. Het was niet de bedoeling dat het zo lang zou zijn.
Maar goed, in die 4 jaar tijd ben ik ook nooit bij hun op bezoek geweest. Het is altijd dubbel, je kunt natuurlijk niet verwachten dat mensen altijd maar hierheen komen. Ik ben degene die verhuist.
Oh dat heb ik nooit zo gevoeld. Toen ik weer terug kwam pakte ik de draad zo weer op. Om eerlijk te zijn vind ik het vreemd dat er blijkbaar verplichtingen zitten aan een vriendschap.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind dat als je in 4 jaar tijd geen ruimte weet te vinden om bij een vriend / vriendin langs te gaan, je het stempel 'vriend' niet echt meer kan krijgen. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik doelde nu op Jagar, in Zweden. Australie vind ik anders, want ver weg en de reis er naartoe is VEEL duurder. Zweden rijd je in een dag heen als je je ff kwaad maakt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nou ja, ik heb voorlopig ook nog geen plannen om bij m'n vriendin in Australië langs te gaan hoor... Het scheelt dat ze vorig jaar, dit jaar en volgend jaar wel steeds even in Nederland was/is. Wellicht dat we in 2014 die kant op kunnen gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |