abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110120573
Beste Lezers,

Ik ben een jongen van 18 jaar.

Ik zit de laatste tijd erg in de knoop met mezelf met als reden de keuzes die ik in het verleden heb gemaakt.

Ik zal bij het begin beginnen.

Toen ik nog op de basisschool zat heb ik mijzelf altijd heel erg slecht en dwars gedragen. De leraren wisten niet wat ze met mij aanmoesten.

Ze hebben mij wat test laten doen voor adhd en hoogbegaaftheid.

Uit beide testen kwam dat ik idd adhd had en ook hoogbegaaft was met een iq van 139.

Ze hebben toen besloten mij een klas over te laten slaan met de reden dat ik dan misschien wat mee uitdaging in mijn schoolwerk zou krijgen en mijn gedrag erop vooruit ging.

Dit had helaas niet het gewensten resultaat ik bleef vervelend omdat het mij allemaal niet uit maakten.

Toen ben ik naar het vmbo onderwijs gehad na van een school gestuurd tezijn en toen met gemak op me volgende school mijn diploma te hebben gehaald. Maar nog steeds met erg slecht gedrag veel spijbellen vervelend tegen over mijn mede leerlingen mensen onder druk zetten en hun in mijn slechte gedrag mee te slepen. Ben ik toen na mijn examens gestopt met school en na een moeilijke periode waarin mijn moeder en mijn opa kanker kregen en verschrikelijk dingen te hebben gezien in het ziekenhuis ben ik uiteindelijk belandt in de bouw op mijn 16e. Ik dacht dat werken de beste oplossing was voor mij en heb vrijstelling van de leerplicht gehad. Ben ik dus gaan werken maar hoe langer ik dit nu doen ben ik steeds meer gaan relaliseren dat ik dit niet wil en eigenlijk weer gewoon naar school wil zoals ieder kind. Maar ik weet niet hoe ik dit moet gaan doen ik denk er vaak aan om te beginnen maar ben bang om mijn ouders weer teleur te stellen en mijzelf ook.

Ik heb nog nooit een vriendin gehad omdat ik soms heel vervelend kan zijn en bot als mensen mij teleurstellen ik kan ook afknappen op de kleinste dingen en nooit iemand goed genoeg vinden.

Ik heb ook veel moeite van mensen te houden.

Hoop dat jullie nog een beetje kunnen begrijpen want volgens mij in het niet erg duidelijk maar heb hier nog nooit over gepraat omdat ik bang voor de reactie van bekenden ben.
Leef je leven.
pi_110120687
Zoek eens informatie op over de VAVO.

En die vriendin komt vanzelf. :*
#TeamMiley
pi_110120708
Laat het verleden en alle bullshit die gebeurd is en of mensen tegen je gezegd achter je, en focus je volledig op het hier en nu.
Je grootste probleem lijkt dat je carriere enigsinds in het slop zit. Dus wat zou je willen doen? Kun je geen toelatingsexamen doen en dan hbo bouw/techniek gaan volgen?
Of wil je echt iets compleet anders?
  dinsdag 10 april 2012 @ 00:17:50 #4
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110120712
Ooit gedacht om naar de vavo te gaan? Misschien kun je na een intakegesprek vwo doen. Als je wat iq-testen kunt overleggen van gevestigde psychologen/ggd etc.
pi_110120749
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:17 schreef arachide. het volgende:
Zoek eens informatie op over de VAVO.

En die vriendin komt vanzelf. :*
Bullshit.
Je moet wel degelijk initiatief nemen en de deur uit gaan mensen/meiden opzoeken.

Zijn genoeg jongens die in een dusdanig wereldje leven dat ze nauwelijks vrouwen tegen komen toch?
  dinsdag 10 april 2012 @ 00:19:11 #6
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110120774
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:18 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Bullshit.
Je moet wel degelijk initiatief nemen en de deur uit gaan mensen/meiden opzoeken.

Zijn genoeg jongens die in een dusdanig wereldje leven dat ze nauwelijks vrouwen tegen komen toch?
Klopt helemaal. Ze komen niet vanzelf.

Het belangrijkste is dat TS eerst zijn leven op orde krijgt. De vraag is wat hij wil. Als zijn intelligentie 139 is dan doet hij vwo met twee vingers in zijn neus. Maar dan moet hij het wel willen!!! Anders maakt het niet uit hoe slim je bent.

Wat wil je bereiken in het leven TS?
pi_110120840
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:19 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Ze komen niet vanzelf.
Goed likken. Ook belangrijk.
  dinsdag 10 april 2012 @ 00:22:02 #8
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110120869
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:21 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Goed likken. Ook belangrijk.
Laten we ontopic blijven. :P
pi_110120923
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:18 schreef Das-Phantom het volgende:

[..]

Bullshit.

Dat is waar, maar wanhopig zoeken als je zelf een puinhoop bent, is ook niet alles.
#TeamMiley
pi_110121126
De vriendin is niet heel belangrijk. Ik wil gewoon een goede opleiding gaan toen in me toekomst gaan investeren en het verleden achter me laten. maar de stap er naartoe is gewoon heel moeilijk voor mij moet ik alles wat ik nu aan doen ben gewoon aan de kant gooien en opnieuw beginnen? Ik zou bijvoorbeeld heel graag een hbo bouwkunde opleiding willen gaan doen maar kan dat met een vmbo kader diplomatje?
Leef je leven.
pi_110121201
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:23 schreef arachide. het volgende:

[..]

Dat is waar, maar wanhopig zoeken als je zelf een puinhoop bent, is ook niet alles.
Hij moet eigenlijk iets gaan doen in de zorg.
Zo een openbaring/confrontatie en daar leert hij zichzelf echt wel kennen.

O en leuke meiden zijn daar genoeg :D
  dinsdag 10 april 2012 @ 00:34:29 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_110121337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:28 schreef Kortekaas het volgende:
De vriendin is niet heel belangrijk. Ik wil gewoon een goede opleiding gaan toen in me toekomst gaan investeren en het verleden achter me laten. maar de stap er naartoe is gewoon heel moeilijk voor mij moet ik alles wat ik nu aan doen ben gewoon aan de kant gooien en opnieuw beginnen? Ik zou bijvoorbeeld heel graag een hbo bouwkunde opleiding willen gaan doen maar kan dat met een vmbo kader diplomatje?
Je moet een mbo 4, havo of vwo papiertje hebben. Helaas. :{ Kun je niet even gaan informeren bij de vavo? Dan kun je misschien een versneld traject volgen.

Je zult zelf aan de slag moeten. Wij kunnen je alleen wat advies geven!
pi_110124980
Zeer herkenbaar. Ben je ook een autist? Met dat IQ zou ik wel een betere baan zoeken maar de rest...het verschilt per persoon maar ik probeer er mee te leven.
pi_110164405
Ben geen autist
Leef je leven.
  donderdag 12 april 2012 @ 11:02:36 #15
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110221444
Herkenbaar verhaal, ik kom nu op mijn 28e dingen tegen waarvan ik denk: waarom valt dat kwartje nu pas?

Maar beter laat dan nooit.

Als ik naar jouw verhaal kijk, denk ik dat je eerst stabiliteit moet vinden. Zorg dat je weet wat je wil en neem intussen klotebaantjes aan om jezelf in leven te houden als het moet. Maar zorg dat je uitzoekt in de komende drie jaar dat je weet waar je naartoe wil, wat je drijft in dit leven. Doe cursussen, probeer diverse dingen uit en leer mensen kennen uit verschillende sectoren.
Zorg dat je tegen je 21e deel kunt nemen aan een 21+ toets als je weer naar school wil, maar zoek eerst uit wat je wil leren en hoe/wat je wil zijn.

Dat vereist wel dat je uit je comfort-zone moet hier en daar, maar daar wordt je over het algemeen sterker van al voelt dat niet direct zo.

Als je werkelijk ADHD hebt, krijg je hier hulp voor en zo ja: hoe? Je geeft aan dat je hoogintelligent bent maar niet te porren voor standaard dingen (nogmaals: klinkt me allemaal bekend), krijg je hier ondersteuning in in de vorm van vrienden die op jouw niveau mee kunnen denken of familie die je aanspreekt op je gedrag/onderhoud van je leven? Sluit dit aan bij je behoeften?

Die vrouwen komen idd vanzelf wel, al kan ik me de wens en het verlangen/de behoefte goed voorstellen. Probeer gewoon af en toe een praatje, kweek wat meer zelfvertrouwen, kijk naar je positieve eigenschappen en bedenk hoe je je eigen zwakheden wilt overbruggen ipv daar over te vallen.

En dit is allemaal makkelijk gezegd, maar jij moet het doen.
Jij.
Niemand anders.

Het gaat veel werk zijn, het gaat veel energie kosten en het gaat confronterend zijn hier en daar, maar je leven kan er zoveel makkelijker op worden als je niet meer je geconstrueerde-zelf hoeft te zijn maar de ware jij, zonder vrees, zonder scrupule, zonder wroeging of angst.

Maar jij moet het doen, anderen kunnen je slechts ondersteunen als jij er om vraagt.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 12 april 2012 @ 11:21:03 #16
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_110222098
Maak je niet druk om de vriendin, je bent nog jong. Ga eerst werken aan hoe je in het leven staat, zorg dat je verkeerde keuzes in het verleden je toekomst niet belemmeren en ga er voor :) als je dat succes over neemt dan komt de rest van zelf!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  donderdag 12 april 2012 @ 11:32:23 #17
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110222505
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 11:21 schreef Frag_adder het volgende:
Maak je niet druk om de vriendin, je bent nog jong. Ga eerst werken aan hoe je in het leven staat, zorg dat je verkeerde keuzes in het verleden je toekomst niet belemmeren en ga er voor :) als je dat succes over neemt dan komt de rest van zelf!
Ook van relaties kun je een hoop leren. Alleen betrek je er dan wel twee personen in. Beiden leren, maar beiden voelen pijn als het niet goed gaat.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')