quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ADHD wordt toch niet op basis van ECG's en MRI's vastgesteld?
Goh, en ik maar denken dat de DSM internationaal wordt ontwikkeld en bijgehouden door een groep van experts.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:33 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Bovendien bepaalt de zorgverzekeraar en niemand anders wat juiste diagnostiek is. Jammer, maar helaas.
Een brein dat moet hyperen en een lichaam dat niet wil. Dat is toch wel een zeldzaam onaangename combinatie.quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:24 schreef lesleyjr het volgende:
ja hoor heb me ADHD rapport bespreking gehad en op alle 8 punten een 9 gescoord heb nog nooit van mijn leven een 9 gehaald en nu gelijk 8. Dus nu is het officieel ik heb ADHD iets wat ik eigenlijk al heel lang weet maarja zonder test geen medicatie en die heb ik echt nodig nu mijn lichaam door (reuma???) niet alles meer kan. En het in mijn hoofd en huis een steeds grotere puinhoop word. Nu moet ik nog wachten op mijn therapie maar hoop dat dat snel opgestart word want kan nu helemaal niet meer wachten
Nee. Maar maak je geen zorgen. Een slecht geheugen is niet vervelend, het is een talent!quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:17 schreef Gray het volgende:
[..]
Jij zat toch in de gezondheidszorg? Lekker dan.
Dat is precies wat ze je willen laten geloven. Er zijn ook onderzoeken dat die redenering niet hard gemaakt kan worden of op toeval is berust. Roken en afmeting van hersenen met elkaar vergelijken is als vingerafdrukken vergelijken met je huidskleur.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:17 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]![]()
Bij een individueel persoon is het (nog) niet via een scan vast te stellen. Maar als er grote groepen mensen worden gescand, heeft de groep met de diagnose ADHD steevast kleinere hersenen, minder witte hersenstof (als er als kind nooit is behandeld), afwijkingen in de basale ganglia en een frontale hersenkwab die zo'n beetje in coma ligt. Dat allemaal ontkennen en keihard blijven roepen dat het je persoonlijkheid of iets dergelijks is, is net zoiets als roepen dat roken niet dodelijk is omdat je opa er ook 80 mee is geworden.
True.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:19 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Nee. Maar maak je geen zorgen. Een slecht geheugen is niet vervelend, het is een talent!
Laura Batstra? Meh... ik lees liever Tais Teng of Paul Harland. Die doen tenminste nog een beetje hun best hun science-fiction verhalen logisch te laten klinken.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:06 schreef Tommelaer het volgende:
[..]
Dat is precies wat ze je willen laten geloven. Er zijn ook onderzoeken dat die redenering niet hard gemaakt kan worden of op toeval is berust. Roken en afmeting van hersenen met elkaar vergelijken is als vingerafdrukken vergelijken met je huidskleur.
Iedereen heeft andere vingertoppatronen elk mens is anders qua gedrag en heeft een andere smaak.
adhd is een label ontwikkeld door de eisen van gedrag te koppelen aan de huidige maatschappij.
Hogere eisen etc. Mijn dochter in groep 1 krijgt nu al taal en rekenen. Kreeg jij in de eerste en tweede klas van de lagere/basisschool al die vakken? Wat ik hiermee wil zeggen is dat de eisen steeds hoger worden voor kinderen met alle gevolgen van dien,
Interessante link: http://www.rug.nl/corporate/nieuws/opinie/2012/18LauraBatstra
Wordt jij gesponsord door een fabrikant?quote:Op maandag 9 juli 2012 20:01 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat ik toch maar gewoon lid wordt van Oprah's Bookclub
Dat verandert niets aan wat ik zeg hoorquote:Op donderdag 5 juli 2012 19:17 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Goh, en ik maar denken dat de DSM internationaal wordt ontwikkeld en bijgehouden door een groep van experts.
Fucking hell! Maanden weggeweest in dit topic en ik heb zowaar een vervanger!quote:Op maandag 9 juli 2012 20:01 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
Laura Batstra? Meh... ik lees liever Tais Teng of Paul Harland. Die doen tenminste nog een beetje hun best hun science-fiction verhalen logisch te laten klinken.![]()
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het misschien een kwestie van smaak is. Haar boek wordt zelfs aanbevolen door het Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens http://www.ncrm.nl/![]()
He, wat is dat daar onderaan de pagina?
*googelt*
Ik voel mijn IQ halveren http://rationalwiki.org/wiki/Church_of_Scientology
Wat die gasten ook roken, ik wil ook wat http://rationalwiki.org/wiki/Xenu
Help! Bad Trip! http://rationalwiki.org/w(...)HD_and_autism_denial
Ritalin werkt niet als je het in je oor stopt, Tom http://rationalwiki.org/wiki/Tom_Cruise
Echte brandweermannen eten E-meters als ontbijt http://www.xenu.net/archive/events/20010911-tragedy/
If you cant beat 'em, buy 'em! http://en.wikipedia.org/wiki/Cult_Awareness_Network
En als dat laatste niet lukt? http://www.xenu-directory.net/mirrors/www.whyaretheydead.net/
Hmm, ik denk dat ik toch maar gewoon lid wordt van Oprah's Bookclub
Ik heb niks met sciencetoligy. Ik heb met geen religie een connectie. Iedereen zo zijn verhaaltje, zeg maar.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:24 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Fucking hell! Maanden weggeweest in dit topic en ik heb zowaar een vervanger!
Bronnen controleren -> concluderen dat het scientology is -> Afmaken die handel
Dikke props![]()
Nog een noot aan Tommelaer: Mijn afschuw is werkelijk aan scientology hoor. Ik heb helemaal niks tegen jou. Het is gewoon vervelend dat zij, scientology dus, de waarheid anders afdoen dan zoals hij is en daar ook nog is mensen in meenemen.
En als je er ook zo eentje bent die ook in science geloofd en daarom denkt dat uitspraken van de scientology kerk dus wel enige waarheid zou moeten bevatten. (net als ik.. circa 5 jaar geleden). Moet je even uitzoeken wat scientology is. Dat heeft driee keer niks met wetenschap te maken en is de grootste lulkoek ooit verzonnen.
Lijkt ook wel een beetje op zelfversterkend gedrag. Je weet dat je het hebt en plots ga je er meer op letten en het meer doen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:26 schreef Rezzy het volgende:
Ook maar ff melden doet hiero. Misschien dat iemand advies heeft, ik weet echt door de bomen even het bos niet meer. Aantal weken geleden is vastgesteld dat mijn zoontje ADHD heeft. Vervolgens ik met mijn ex (moeder van zoon) plus mijn nieuwe partner naar zo'n verplichte voorlichtingsbijeenkomst. Bij bespreken van de symptomen begonnen er ineens bij mij allerlei stukjes op zijn plaats te vallen. Impulsiviteit, friemelen, jobhoppen, ongedurigheid, voortdurend spanning zoeken enzovoort enzovoort. Op dat moment keken ook mijn huidige en ex-partner mij aan en gaven aan 'dit gaat gewoon over jou!'. Anyway, dat was de start van het proces waar ik nu mee bezig ben. Mijn zoontje is trouwens aan de ritalin en dat helpt hem echt enorm.
Inmiddels ben ik zelf via de HA terechtgekomen bij een diagnosepsych. Vandaag diagnosegesprek gehad, eerder allerlei vragenlijsten in moeten vullen etc etc. Probleem waar ik nu mee zit is het volgende. Het duurt 3 weken voordat ik de uitslag krijg. Psych gaf overigens wel aan dat ik hoog scoor op ADHD maar formeel rapport heeft ze dus 3 weken de tijd voor. En dan moet ik nog eens wachten tot ik als zijinstromer via de GGZ kan starten met behandeling. Het stomme is dus dat ik al 34 jaar weet te leven met dit gebeuren. Maar nu ik eenmaal gestart ben met dit traject en ook over mijn extreme ggz-aversie heen heb moeten stappen lijkt het wel alsof alles alleen maar heftiger is. Aan mezelf toegeven dat ik geen superman ben en dus ook mijn limit en beperkingen heb is nogal een opgave. Met als gevolg dat ik megaprikkelbaar ben , ontplof bij het minste of geringste, in de rij bij de albert heijn is een strijd op zich enzvoort. Vrijdag ga ik op vakantie en ik weet niet goed hoe ik nu deze periode door moet komen. Het was een drama om zover te komen dat ik start met diagnose, maar nu ik eenmaal gestart ben wil ik ook NU uitslag, behandeling en me niet meer zo fucking druk voelen.
Damn. Gewoon geen moer aan te doen volgens mij. Huisarts gaat echt geen ritalin voorschrijven en al helemaal niet zolang de diagnose niet is afgerond. Maar ik trek dit niet zo. Aaargh. Kutzooi.
Bij mij was het alleen een gesprek, een gesprek waar mijn moeder bij zat. En dat was het.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:04 schreef Exaltatie het volgende:
Hoe hebben ze bij jullie eigenlijk ADD/ADHD vastgesteld?
Ik kwam vorig jaar bij een professionele kliniek met soortgelijke klachten, heb daar uiteindelijk na wat gesprekken een soort IQ test moeten doen. Hier kwam niks bijzonders uit en was ADD voor mij dus uitgesloten. Bij nader onderzoek was er dus depressie uitgekomen, medicijnen etc. maar het nam de concentratie problemen niet weg. Omdat ik er nog steeds veel last van heb krijg ik dus een nieuw onderzoek maar dit keer door gewoon te 'praten' en geen gekke testjes. Vraag me toch wel even af hoe dat bij anderen is vastgesteld.
Hm het gaat bij mijn kliniek wel iets lastiger. Heb ergens in de vakantie een extra afspraak staan met de psychiator die ook mijn prozac regelt (heb ook wekelijkse gesprekken met een psycholoog) en dan moet ik ook rapporten etc. meenemen van de basisschool, om te kijken of ze daar iets van af kunnen leiden. Blijft vaag inderdaad.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:39 schreef Tommelaer het volgende:
[..]
Bij mij was het alleen een gesprek, een gesprek waar mijn moeder bij zat. En dat was het.
Ik moet wel zeggen dat ik de uitslagrapport van een professionele IQ test kon inleveren.
Het blijft vaag hoe ze een diagnose kunnen stellen. ze gaan er vanuit dat je de waarheid spreekt. Als je dus erop uit bent om aan de ritalin te gaan dan is dit met goed toneelspel zo te regelen, bij PsyQ
tenminste.
Nou, dan moet je toch wel van goede huize komen. Tenminste bij mij vroegen ze wel heel diep door, ik betwijfel het dat je daar met wat toneelspel ff makkelijk doorheen manoevreert, maar dat kan bij elke instelling, cq locatie net iets anders zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2012 20:39 schreef Tommelaer het volgende:
[..]
Bij mij was het alleen een gesprek, een gesprek waar mijn moeder bij zat. En dat was het.
Ik moet wel zeggen dat ik de uitslagrapport van een professionele IQ test kon inleveren.
Het blijft vaag hoe ze een diagnose kunnen stellen. ze gaan er vanuit dat je de waarheid spreekt. Als je dus erop uit bent om aan de ritalin te gaan dan is dit met goed toneelspel zo te regelen, bij PsyQ
tenminste.
Enige naam die ik nu herken is die Haesbrouck. Als je zijn uitspraken leest weet je al dat ie knettergek in z'n bol is. Maar volgens mij is hij niet van scientology.quote:Op woensdag 11 juli 2012 16:29 schreef Tommelaer het volgende:
[..]
Ik heb niks met sciencetoligy. Ik heb met geen religie een connectie. Iedereen zo zijn verhaaltje, zeg maar.
Bronnen zoals Paul Verhaeghe en Fernand Haesbrouck zijn die ook van die sekte? Ik zie nergens een connectie. Omdat het stellen van de diagnose ook vaak een kwestie is van gokken heb ik het idee dat er iets niet klopt. Dat gokken is volgens mij omdat ADD, Dyslectie, ADHD en PDD-NOS heel veel raakvlakken hebben. Medicatie is gewoon een goude handel. Bij Psyq vertelde ze mij dat ADD en ADHD hetzelfde was en daarom standaard gestart werd met ritalin of concerta en anders geen behandeling. Vreemd vind ik.
Batstra en sciencetechnolgie moet ik nog ff googlen. Die connectie heb ik ook nog niet gevonden.
Zo moeilijk is dat niet. Afhankelijk van de behandelaars en de subjecten uiteraard.quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:48 schreef Clerxify het volgende:
[..]
Nou, dan moet je toch wel van goede huize komen. Tenminste bij mij vroegen ze wel heel diep door, ik betwijfel het dat je daar met wat toneelspel ff makkelijk doorheen manoevreert, maar dat kan bij elke instelling, cq locatie net iets anders zijn.
Het is ook een beetje een kwestie van logisch nadenken en weten wat voor stofjes je slikt.quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:54 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Als er echt wetenschappelijk bewijs is dat alles slecht, lees: de nadelen bij gebruik van medicatie zijn vele malen zwaarder dan de voordelen, zou het dan nog niet van de markt zijn gehaald? XTC en talloze andere drugs waren ook ooit geneesmiddelen you know.
Ja ik heb mijn mening ook gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring. Dat er behandelaars bij zitten van lik me vestje, dat heeft mijn psychiater goed duidelijk gemaakt. ik heb deafgelopen tijd regelmatig controle gehad i.v.m. mijn medicatie. 45 minuten rijden voor een oudere man ik denk dat hij van origine marokaans is die daar toendertijd zijn diploma's en oorkonde bij een pakje boter heeft gekregen. Dat maakt me niet uit, wantquote:Op vrijdag 13 juli 2012 01:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet. Afhankelijk van de behandelaars en de subjecten uiteraard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |