Ja, dat zeg ik.quote:Op maandag 9 april 2012 16:55 schreef jpjedi het volgende:
reiskosten vergoeding bij je netto salaris optellen..
dus? als het constant is, is dat je netto inkomen. En voor de belasting moet je ook alles opgeven. Zelfs wat kleine bijverdiensten uit hobbywerk is niet veilig voor de fiscus. Ik zie het probleem niet, afgezien van een formaliteit.quote:Op maandag 9 april 2012 16:55 schreef jpjedi het volgende:
reiskosten vergoeding bij je netto salaris optellen..
Dus het was echt maar een kleine moeite omdat ik de OP op te nemen?quote:Op maandag 9 april 2012 16:52 schreef Blik het volgende:
[..]
het is alleen maar een reeks die bestaat uit verschillende topics
En dat moet ik weten n.a.v. die post?quote:Op maandag 9 april 2012 20:06 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus het was echt maar een kleine moeite omdat ik de OP op te nemen?
Ok thanks voor de opheldering
Het is geen inkomen, het is vergoeding! Ga je 20km dichterbij wonen dan vervalt dat deel en je "verdient" er niets mee. Het is geen beloning en niet eens belast.quote:Op maandag 9 april 2012 18:31 schreef Frith het volgende:
[..]
dus? als het constant is, is dat je netto inkomen. En voor de belasting moet je ook alles opgeven. Zelfs wat kleine bijverdiensten uit hobbywerk is niet veilig voor de fiscus. Ik zie het probleem niet, afgezien van een formaliteit.
Alleen in uitzonderlijke situaties kan het nog wel eens gezien worden als 'extra' inkomsten.quote:Op maandag 9 april 2012 23:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Het is geen inkomen, het is vergoeding! Ga je 20km dichterbij wonen dan vervalt dat deel en je "verdient" er niets mee. Het is geen beloning en niet eens belast.
Get my point?
Kijk... das slim !quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Alleen in uitzonderlijke situaties kan het nog wel eens gezien worden als 'extra' inkomsten.
Maharbal heeft zelf tijdens zijn werk nog een tijdje een OV-jaarkaart (studenten weekkaart) gehad, waarmee hij gratis door de week kon reizen. Kreeg gewoon netjes een reiskostenvergoeding van de baas
Tja er zijn zeker truukjes mee uit te halen. Zo denk ik dat carpoolers ook zeker wel wat opstrijken. Maar dat is met zoveel zaken.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Alleen in uitzonderlijke situaties kan het nog wel eens gezien worden als 'extra' inkomsten.
Maharbal heeft zelf tijdens zijn werk nog een tijdje een OV-jaarkaart (studenten weekkaart) gehad, waarmee hij gratis door de week kon reizen. Kreeg gewoon netjes een reiskostenvergoeding van de baas
Hier ook, met de fiets en rond de ¤ 40 per maand km vergoeding. Maar dat zijn de uitzonderingen. De meesten zijn het kwijt voor het reizen zelf.quote:Op dinsdag 10 april 2012 19:38 schreef APK het volgende:
Fietsen helpt ook, ik krijg zo'n ¤50 pm en zo vaak koop ik niet een nieuwe fiets
Ik kreeg vorig jaar netto 406 euro reiskostenvergoeding. Een NS-jaarkaart kostte 3600 per jaar dat ik in 10 termijnen maandelijks betaalde. De laatste 2 maanden van dat jaar had je dus geen kosten, maar wel je 406 euro reiskosten. Geen trucje, maar wel lekker.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:35 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja er zijn zeker truukjes mee uit te halen. Zo denk ik dat carpoolers ook zeker wel wat opstrijken. Maar dat is met zoveel zaken.
Sja totdat ze er achter komen, gewoon fraude.quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:35 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja er zijn zeker truukjes mee uit te halen. Zo denk ik dat carpoolers ook zeker wel wat opstrijken. Maar dat is met zoveel zaken.
Mijn vriendin en ik carpoolen en krijgen beiden reiskostenvergoeding.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:40 schreef Geerd het volgende:
[..]
Sja totdat ze er achter komen, gewoon fraude.
Het mag toch ook? Al ga je lopend...quote:Op woensdag 11 april 2012 22:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Mijn vriendin en ik carpoolen en krijgen beiden reiskostenvergoeding.
Bij dezelfde baas (andere BV) ook nog...geen probleem hoor!
Want? Bij mijn werkgever mag het ook. Je declareert kilometers. Of je nou fiets, loopt, stept, carpoolt, vliegt, treint of met de auto gaat.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:40 schreef Geerd het volgende:
[..]
Sja totdat ze er achter komen, gewoon fraude.
Als je terug leest, zul je zien dat hij zijn reisvergoeding bij zijn netto salaris op telt...quote:Op donderdag 12 april 2012 10:56 schreef starla het volgende:
Bruto 2000 en netto 2100?
Hoe zit die vork in de steel?
Wanneer krijgen we jouw salaris te lezen?quote:Op donderdag 12 april 2012 11:22 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Als je terug leest, zul je zien dat hij zijn reisvergoeding bij zijn netto salaris op telt...
Nee hoor!quote:Op donderdag 12 april 2012 15:28 schreef ArnosL het volgende:
Die heeft hij volgens mij al wel eens gepost.
Nee, hoewel het wel verleidelijk is.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:28 schreef ArnosL het volgende:
Die heeft hij volgens mij al wel eens gepost.
Ook niet, hoewel je niet de enige bent met die veronderstelling.quote:
Wat houdt je tegen? Het is toch wel DE topic waar iedereen anoniem zijn inkomsten kan droppenquote:Op donderdag 12 april 2012 16:14 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, hoewel het wel verleidelijk is.
In mijn wereld is iedereen daar vrij open over, maar ik begrijp je punt. Verbaasd me sowieso altijd, zodra ik in Nederland ben is iedereen vrij gesloten of een enorme patser. Hier in Londen is men vrij open, alleen maar handig om te weten of je onder/over betaald wordt.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:19 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Wat houdt je tegen? Het is toch wel DE topic waar iedereen anoniem zijn inkomsten kan droppenZie dat maar eens in het echte leven uit iemand te krijgen...
Natuurlijk wel, dat is stijlvolquote:Op donderdag 12 april 2012 19:45 schreef Kaas- het volgende:
Bajskorv, komt u maar met uw salaris. Je wil toch niet de topposter in uitgerekend deze topics zijn zonder ooit zelf een salaris gepost te hebben.
Hoe kom je eigenlijk aan zoveel tijd om op Fok te posten als je zo'n druk bezet en succesvolle zakenman bent die de hele wereld overvliegt?quote:Op donderdag 12 april 2012 18:28 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
In mijn wereld is iedereen daar vrij open over, maar ik begrijp je punt. Verbaasd me sowieso altijd, zodra ik in Nederland ben is iedereen vrij gesloten of een enorme patser. Hier in Londen is men vrij open, alleen maar handig om te weten of je onder/over betaald wordt.
quote:Op donderdag 12 april 2012 22:38 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Hoe kom je eigenlijk aan zoveel tijd om op Fok te posten als je zo'n druk bezet en succesvolle zakenman bent die de hele wereld overvliegt?
Dat.quote:
'Druk' is subjectief. Als ik mijn vrienden van 9-5 werktijden mag geloven werken ze ook 'hard' en zijn ze ook elke avond 'te moe' om wat te doen.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:38 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Hoe kom je eigenlijk aan zoveel tijd om op Fok te posten als je zo'n druk bezet en succesvolle zakenman bent die de hele wereld overvliegt?
Wat een smoesjes allemaal, som die "baantjes" op, tel de salarissen bij elkaar, en klaar is Bajskorv.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:47 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, dat is stijlvol![]()
Nee, niet voor mij. Daarnaast toch erg ondoorzichtig doordat het bestaat uit verschillende "baantjes" en andere inkomsten.
Als startende HBO'er mag je je handjes samenknijpen met ¤ 2000,- per 4 weken. Dus waarom niet daarop inzetten?quote:Op donderdag 12 april 2012 23:00 schreef Guidetti het volgende:
Even even een ander vraagje tussendoor. Ik ben momenteel aan het afstuderen en ik verwacht daar deze zomer mee klaar te zijn. Nu heb ik deze week een eerste sollicitatiegesprek bij een bedrijf in de sector media en verkoop en ik mag daar op een tweede gesprek komen. Nu vroegen ze bij mijn eerste gesprek al naar een salaris indicatie. Ik ga aan dat ik mezelf daar nog niet in verdiept had. Op de site van het bedrijf waar de vacature stond was er ook geen salaris indicatie opgegeven. Alleen dat de primaire en secundaire arbeidsomstandigheden goed zijn.
Even alles op een rijtje:
- 26 jaar
- HBO MER afstudeerder
- Wel wat ervaring in het vak qua werk maar ik ben niet in die richting afgestudeerd
- Ze willen dat ik nog een Nima A diploma ga halen
Nu was ik net even aan het zoeken naar wat vacatures die op de functie waar ik op gesolliciteerd heb leken. Toen kwam ik toevallig de vacature waar ik op gesolliciteerd heb tegen op een site van een uitzendbureau. Daar stond wel een salaris indicatie op van 2000 euro.
Nu is mijn vraag; als ik dadelijk aan moet gaan geven wat ik zou willen verdienen, op welk salaris zouden jullie dan inzetten? Het gaat om een functie van 38 uur per week en ze werken daar met een salaris om de 4 weken (dus 13 keer per jaar en niet per maand). Op de site van het uitzendbureau staat niet of die 2000 euro per maand of per 4 weken is.
Omdat ik het idee heb dat het uitzendbureau ook zijn graantje mee wil pakken in het geval als ik via hun aangenomen wordt. Ik solliciteer nu direct bij ze dus misschien kunnen ze dan iets meer bieden? En om nou meteen toe te happen op wat ze mij bieden... dat is niet echt onderhandelen over het salaris.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:13 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als startende HBO'er mag je je handjes samenknijpen met ¤ 2000,- per 4 weken. Dus waarom niet daarop inzetten?
ik maak de uren nog steeds en heb juist zeeen met tijd om te Fok!en..quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:00 schreef Bombshell het volgende:
Hij laat zichzelf voorkomen als iemand die 60 uur in de week werkt plus veel vlieguren. Ik heb een tijdje ook zulke uren gemaakt nog zonder het vliegen erbij en zat dan echt niet meer regelmatig te fokken.
Maar laat hem maar zn salaris enz posten kunnen we eens zien wat we daar van vinden
wat een bullshit.... reistijden e.d. wordt ook gewoon als werktijd gezien...quote:Op vrijdag 13 april 2012 00:00 schreef Bombshell het volgende:
Hij laat zichzelf voorkomen als iemand die 60 uur in de week werkt plus veel vlieguren. Ik heb een tijdje ook zulke uren gemaakt nog zonder het vliegen erbij en zat dan echt niet meer regelmatig te fokken.
Maar laat hem maar zn salaris enz posten kunnen we eens zien wat we daar van vinden
Het tarief wat het uzb doorberekend is inderdaad hoger om hun overhead te dekken, het bedrijf koopt daar echter ook onzekerheid mee af (ze hebben jou bijvoorbeeld niet onder contract en kunnen makkelijker van je af). Reken er dus niet op dat je een hoger salaris krijgt als je direct in dienst gaat i.p.v. via een uzb.quote:Op vrijdag 13 april 2012 08:31 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Omdat ik het idee heb dat het uitzendbureau ook zijn graantje mee wil pakken in het geval als ik via hun aangenomen wordt. Ik solliciteer nu direct bij ze dus misschien kunnen ze dan iets meer bieden? En om nou meteen toe te happen op wat ze mij bieden... dat is niet echt onderhandelen over het salaris.
Maar dit is mijn eerste keer dus voor mij is het allemaal nieuw en ik weet niet hoe dat in de praktijk gaat.
Daar zit wat in idd. Maar een klein beetje onderhandelen en inzetten op 2250 zou jij niet doen?quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:14 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Het tarief wat het uzb doorberekend is inderdaad hoger om hun overhead te dekken, het bedrijf koopt daar echter ook onzekerheid mee af (ze hebben jou bijvoorbeeld niet onder contract en kunnen makkelijker van je af). Reken er dus niet op dat je een hoger salaris krijgt als je direct in dienst gaat i.p.v. via een uzb.
Te hoog inzetten kan ook verkeerd aflopenquote:Op vrijdag 13 april 2012 09:38 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Daar zit wat in idd. Maar een klein beetje onderhandelen en inzetten op 2250 zou jij niet doen?
Als het om een maandsalaris zou gaan wel, bij 4 weken is dat net te hoog naar mijn idee. Maar vragen kan altijd natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:38 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Daar zit wat in idd. Maar een klein beetje onderhandelen en inzetten op 2250 zou jij niet doen?
Ik weet idd niet of die 2000 euro die op de website van het UZB staat per 4 weken of per maand is. Nog even afwachtend dus.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:42 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Als het om een maandsalaris zou gaan wel, bij 4 weken is dat net te hoog naar mijn idee. Maar vragen kan altijd natuurlijk.
Wellicht kan je ook de afspraak maken als je niet direct tevreden ben over je start salaris dit na je proeftijd nog eens een keer te evalueren, je werkgever weet dan ook beter wat hij aan je heeft.
Ten eerstequote:Op donderdag 12 april 2012 22:38 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Maar ga je je lijstje nou nog posten of wat?quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:58 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ten eerste![]()
Ten tweede zit jou blijkbaar iets dwars, want ik beweer nergens een "druk bezet en succesvolle zakenman" te zijn. Sterker nog, dat ben ik ook niet. Succes is doen wat je wilt doen met je leven, en ik ben een van die jammere mensen die nog steeds niet weet wat hij wil met zijn leven. Geld verdienen maakt je niet meer of minder succesvol. De meest succesvolle vrienden die ik heb verdienen geen drol, maar maken hun dromen waar.
Tevreden?
PS: Was ik bijna vergeten. Maar je punt is terecht, ik Fok erg veel tijdens werk. Ik Fok in de taxi 's ochtends, op de plee op kantoor, tussen meetings, op vliegvelden en zelfs tijdens mijn werk achter mijn PCtje. Ik verveel me snel en kan me niet 60 minuten achter elkaar op mijn werk concentreren. Helaas, een van mijn vele tekortkomingen![]()
Nee. Ik heb van Static geleerd dat onthouding goed voor je is.quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:01 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar ga je je lijstje nou nog posten of wat?
quote:
Dus....quote:Op maandag 9 april 2012 16:38 schreef Anonymousz het volgende:
Ik zag dat ik het vorige topic vol had gemaakt, ik zal een nieuwe voor 2012 beginnen
01: Bedrijfstak: Insurance
02: Functie: Technisch Projectmanager
03: Opleiding: Informatica HBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: Krijg er 36 uitbetaald, werk er 40 a 50.
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: +/- 3300
09: Netto maand salaris: +/- 2200 (geloof ik)
10: Overuren betaald: Nee, tijd voor tijd, die ik niet op genomen krijg
11: Werkervaring: 6 jaar
12: Goodies: Winstuitkering, Treinabo naar standplaats, ruime km-vergoeding naar andere locaties en de usual stuff die stoer schijnt te zijn maar die ik liever inlever (telefoon, laptop, etc)
Tevreden?
Jain, overall ben ik blij met waar ik ben als ik dat vergelijk met mijn omgeving qua salaris en baan, en zolang ik nog kan slapen s'nachts moet ik niet zeuren.
Wel wil ik dit jaar een aardige verhoging erbij (+10%) anders wordt ik wat chagrijnig.
Dit doordat imho mijn salaris momenteel niet in lijn is met de verantwoordelijkheden (team van 30 man op een erg groot crisisproject).
Ik zeg lijfstraffen. Je moet die kerel gewoon manieren leren.quote:
Wat hou je netto over?quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:49 schreef Rekkie het volgende:
Nou vooruit dan:
01: Bedrijfstak: Dienstverlening, ICT
02: Functie: Senior Consultant BI / Business Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 5300
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: Leaseauto, telefoon, laptop, internet, onkostenvergoeding, bonus
Typo in bruto salaris verwijderd
Bijna 4k mede door wat extra salariscomponenten die ik niet heb verwerkt in het bruto salaris.quote:
Nicequote:Op vrijdag 13 april 2012 12:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Bijna 4k mede door wat extra salariscomponenten die ik niet heb verwerkt in het bruto salaris.
Zou 2200 obv 40 uur per maand vragen. Waars kom je op 2000 uit.quote:Op donderdag 12 april 2012 23:00 schreef Guidetti het volgende:
Even even een ander vraagje tussendoor. Ik ben momenteel aan het afstuderen en ik verwacht daar deze zomer mee klaar te zijn. Nu heb ik deze week een eerste sollicitatiegesprek bij een bedrijf in de sector media en verkoop en ik mag daar op een tweede gesprek komen. Nu vroegen ze bij mijn eerste gesprek al naar een salaris indicatie. Ik ga aan dat ik mezelf daar nog niet in verdiept had. Op de site van het bedrijf waar de vacature stond was er ook geen salaris indicatie opgegeven. Alleen dat de primaire en secundaire arbeidsomstandigheden goed zijn.
Even alles op een rijtje:
- 26 jaar
- HBO MER afstudeerder
- Wel wat ervaring in het vak qua werk maar ik ben niet in die richting afgestudeerd
- Ze willen dat ik nog een Nima A diploma ga halen
Nu was ik net even aan het zoeken naar wat vacatures die op de functie waar ik op gesolliciteerd heb leken. Toen kwam ik toevallig de vacature waar ik op gesolliciteerd heb tegen op een site van een uitzendbureau. Daar stond wel een salaris indicatie op van 2000 euro.
Nu is mijn vraag; als ik dadelijk aan moet gaan geven wat ik zou willen verdienen, op welk salaris zouden jullie dan inzetten? Het gaat om een functie van 38 uur per week en ze werken daar met een salaris om de 4 weken (dus 13 keer per jaar en niet per maand). Op de site van het uitzendbureau staat niet of die 2000 euro per maand of per 4 weken is.
Ik zou voor dat salaris denk ik 20 uur per week gaan werkenquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Zozo. Da's wel een héél gunstige deal dan.
Dit moest t zijn. Wat een komma een verschil maakt.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:46 schreef Piger het volgende:
[..]
Zou 2200 obv 40 uur, per maand vragen. Waars kom je op 2000 uit.
Met die komma is het nog steeds discutabel.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:52 schreef Piger het volgende:
[..]
Dit moest t zijn. Wat een komma een verschil maakt.
Dat lees jij. Per maand aangezien t niet per 4 weken is.quote:Op vrijdag 13 april 2012 17:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Met die komma is het nog steeds discutabel.
He leest namelijk alsof je werkweken van 10 uur bedoeld, dus een uurloon van 50 eur per uur.
Kortom, typ gewoon 40 uur per week en niet per maand.
Soms droom ik ook dat mijn baas mij mijn eigen uren zou laten kiezen. Dan zou ik lekker van 5 naar 2 dagen in de week werk gaan voor 40% van mijn huidige compensatie...quote:Op vrijdag 13 april 2012 13:38 schreef k_man het volgende:
[..]
Zozo. Da's wel een héél gunstige deal dan.
Dan ben ik wel benieuwd wat die salariscomponenten zijn. Gezien je ook nog een lease auto hebt, zijn het wel significante componenten.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Bijna 4k mede door wat extra salariscomponenten die ik niet heb verwerkt in het bruto salaris.
Leuk salaris, Rek!quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:49 schreef Rekkie het volgende:
Nou vooruit dan:
01: Bedrijfstak: Dienstverlening, ICT
02: Functie: Senior Consultant BI / Business Consultant
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 5300
09: Netto maand salaris:
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: Leaseauto, telefoon, laptop, internet, onkostenvergoeding, bonus
Typo in bruto salaris verwijderd
Onder andere onkostenvergoeding en additionele bonus die maandelijks wordt bepaald.quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:10 schreef DarkerThanBlack het volgende:
[..]
Dan ben ik wel benieuwd wat die salariscomponenten zijn. Gezien je ook nog een lease auto hebt, zijn het wel significante componenten.
Aaah beetje jammer hoor! Dat is toch bijna niet te verantwoorden... wel vaak posten in dit topic maar geen staatje invullen...quote:Op vrijdag 13 april 2012 10:06 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee. Ik heb van Static geleerd dat onthouding goed voor je is.
You care...quote:Op vrijdag 13 april 2012 21:55 schreef 02626 het volgende:
[..]
Aaah beetje jammer hoor! Dat is toch bijna niet te verantwoorden... wel vaak posten in dit topic maar geen staatje invullen...
Wat maakt t uit? Of je nou 1/m per maand binnen harkt of 15/m.. who cares?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |