abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110094999
Hoi,

woensdag komt de stukadoor en zal dan een paar dagen bezig zijn om alles te stuken. Een week later (ongeveer) zullen de wanden/plafonds gespoten worden.

Nu wilde ik alvast de radiatoren verwijderen zodat hij erachter ook aan de slag kan. Ik heb altijd gedacht dat de radiatoren die ik heb hangen een systeem hadden zodat je niet het hele systeem hoeft leeg te halen, maar zoals ik het nu bekijk is het OF het systeem leeg laten lopen, OF de radiator. Ik kies dan voor het laatste en draai de inbus in de koppeling dicht (naar binnen). Hiermee sluit ik de radiator af van de rest van het systeem als ik me niet vergis. Nu wil ik de radiator leeg laten lopen, maar het lijkt wel alsof de druk maar niet afneemt. En het is slechts een kleine radiator met slechts 1 paneel. Moet ik gewoon wat meer geduld hebben of is er iets wat ik verkeerd doe?

Een foto van de aansluiting:

pi_110095052
ik denk dat er algauw tussen de 5 en 10 liter water in een radiator zit dus dat is wel een emmer vol
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 9 april 2012 @ 14:38:52 #3
163033 Xiphos
CorSec Commander
pi_110095226
Moet je niet ook de knop van de radiator dichtzetten?
[_] <- Sign here
pi_110095250
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:38 schreef Xiphos het volgende:
:Y
  maandag 9 april 2012 @ 14:40:25 #5
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110095269
Kwestie van geduld hebben. Als de druk bij de cvketel ook afneemt sluit de kraan niet af. En inderdaad de radiatorkraan ook dicht draaien.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_110095306
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:38 schreef Xiphos het volgende:
ja dat is wel handig inderdaad
pi_110095330
Kleine aanvulling: ik heb de knop van de radiator dichtgedraaid. De inbus in het voetventiel is ook ingedraaid. Ik draai de moer boven de '10' (op de foto) los en het water komt er met kracht uit. Ik zie nu ook dat de druk in het systeem is gedaalt. Het lijkt dus niet goed te gaan.

Wat ik natuurlijk wil voorkomen is dat ik straks alles moet aftappen en opnieuw moet vullen. (we willen namelijk wel kunnen douchen in de tussentijd). En dan vervolgens als de radiatoren weer geplaatst zijn alles weer moet aftappen en dan weer vullen. Ik ben alleen bang dat er niets anders op zit ?
  maandag 9 april 2012 @ 14:44:34 #8
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110095396
Die moer moet je ook vanaf blijven. Je draait de koppeling die bij de radiator zit los en de moer die bij de kraan tegen de radiator zit los. Dan moet het goed gaan
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_110095426
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 14:44 schreef cvboer het volgende:
Die moer moet je ook vanaf blijven. Je draait de koppeling die bij de radiator zit los en de moer die bij de kraan tegen de radiator zit los. Dan moet het goed gaan
Maar als ik de moer, onderaan de radiator, losdraai....dan bulkt toch in 1 keer al het water eruit?]

Wacht ff....ik begin het te snappen......alleen....hoe krijg ik het water uit de radiator....bij deze zit toevallig geen aftappplug. Bij de 2 andere wel, dus dat biedt hoop.
  maandag 9 april 2012 @ 14:46:50 #10
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110095468
Nee, daar zet je een bakje onder. Zit er geen aftapkraan op je radiator?
Ninja-edit.
pi_110095489
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 14:46 schreef cvboer het volgende:
Nee, daar zet je een bakje onder. Zit er geen aftapkraan op je radiator?
Zie mijn bewerkte bericht. Ik ga met een bakje aan de slag voor deze. De 2 anderen hebben wel een aftapplug. Ben benieuwd....
  maandag 9 april 2012 @ 14:48:00 #12
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110095510
Gaat helemaal goed komen.
pi_110095662
Vooral je opmerking "die moer moet je ook vanaf blijven" was een eye-opener. Inmiddels is deze radiator leeg en los. Nog even nadruppelen en dan kan die naar de garage. De andere 2 ga ik nu doen. Thanks man(nen) !!
  maandag 9 april 2012 @ 14:55:20 #14
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_110095757
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 14:52 schreef WebbySP het volgende:
Vooral je opmerking "die moer moet je ook vanaf blijven" was een eye-opener. Inmiddels is deze radiator leeg en los. Nog even nadruppelen en dan kan die naar de garage. De andere 2 ga ik nu doen. Thanks man(nen) !!
Geen dank.
Share your talent, move de world.
pi_110096503
Loop toch weer tegen een probleem aan bij radiator 3:

Ik heb aan de rechterkant de inbus ingedraaid en de moer ernaast losgedraaid. Helaas loopt nu de druk in de CV installatie geheel terug. De inbus kan niet strakker, dus hij sluit niet goed af?
pi_110096904
Staat de radiatorkraan bij radiator 3 wel dicht?
pi_110098934
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:31 schreef klipper het volgende:
_O_ move the world, share youre.....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_110100778
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 16:29 schreef blomke het volgende:

[..]

_O_ move the world, share youre.....
Je moet ze eens de kost geven.
Weleens iemand aan de lij gehad die vertelde dat ze alles volgens het boekje gedaan had, tot en met de stekker uit het stopcontact en ontluchten toe, ze had overal water maar geen verwarming of warm water meer.

En de stekker?
Wat is daarmee?
Heb je die ook weer in het stopcontact gedaan?
Ook wat stom helemaal vergeten.
:+
pi_110104552
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 15:31 schreef klipper het volgende:
Deze stond dicht. Alleen is het een ander systeem zoals je ziet. Ik heb uiteindelijk de boel leeg laten lopen en de voetventiel die je op de laatste foto ziet sluit simpelweg niet genoeg af. Ik moet de stukadoors dus vragen om zo goed en zo kwaad als het kan de radiator iets naar voren te kantelen en dan maar zo ver mogelijk te stuken. Ik heb bij de Gamma (die was vandaag open hier) niet iets gevonden waarmee ik het voetventiel kan afdoppen of vervangen. Ze hebben wel iets van "flex-fit" of zoiets, maar dat is denk ik toch net even anders dan de grijze buis die bij mij uit de vloer komt. Ik durf het in ieder geval niet af te snijden om dat Flex-fit erop te proberen. Als dat niet lukt, dan kan ik namelijk niets meer.....

Inmiddels heb ik het systeem weer gevuld en is voor zover ik kan nagaan alle lucht uit de installatie verdwenen en kunnen we weer douchen en stoken. Jammer van die ene radiator die er nu nog zit. Het is helaas niet anders.
pi_110104671
het stuk waar 1/2 op staat kun je losdraaien van de onderste koppeling en daar zul je dan een afsluitdop met 1/2 duims binnendraad moeten opdraaien met teflontape oid

ik neem aan dat ze die ook wel bij de gamma hebben
http://www.klusdiscounter(...)1-2-binnendraad.html
pi_110104872
Thanks. Ja, dat zou idd kunnen. Dan moet ik de konstruktie zoals die nu is deels uit elkaar halen en dan afdoppen. Alleen zou ik dan liever een nieuw voetventiel erop zetten. Dilemma, dilemma. Punt is dat ze woensdag al komen en dan zou ik morgen na mijn werk de bouwmarkt in moeten duiken en dan hopen dat ik de juiste materialen kan vinden. Ik vind het net even te tricky om dan in de avonduurtjes met een klus bezig te zijn waar ik te weinig kaas van heb gegeten. Als ik een hele dag de tijd zou hebben gehad dan was ik nog wel zover te krijgen om dit op te pakken.
pi_110104975
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:21 schreef WebbySP het volgende:
Thanks. Ja, dat zou idd kunnen. Dan moet ik de konstruktie zoals die nu is deels uit elkaar halen en dan afdoppen. Alleen zou ik dan liever een nieuw voetventiel erop zetten. Dilemma, dilemma. Punt is dat ze woensdag al komen en dan zou ik morgen na mijn werk de bouwmarkt in moeten duiken en dan hopen dat ik de juiste materialen kan vinden. Ik vind het net even te tricky om dan in de avonduurtjes met een klus bezig te zijn waar ik te weinig kaas van heb gegeten. Als ik een hele dag de tijd zou hebben gehad dan was ik nog wel zover te krijgen om dit op te pakken.
als je optijd aan een voetventiel komt dan heeft dat natuurlijk de voorkeur, maar ik denk niet dat ze die zo bij de gamma hebben liggen
pi_110105173
Dat geldt eigenlijk hetzelfde voor het afdoppen van de grijze buis die uit de vloer komt. 1 van de 3 radiatoren komt namelijk te vervallen en ik zou het liefst die 2 buisjes af (laten) doppen.

Is er niet een handige Harry die in de buurt van Hoorn komt morgen :) ?
pi_110129210
Ok, vanavond de laatste loodjes mbt de voorbereidingen voor de stukadoors (lampen eraf, stopkontakten enz.).

Iemand een idee waar ik materialen voor deze grijze vloerbuis kan halen? Liefst omgeving Amsterdam, Purmerend, Hoorn? Want dan denk ik zomaar dat ik vanavond toch nog een poging wil wagen om het voetventiel te vervangen en de andere af te doppen op de grijze buis.
pi_110129360
Wat denk je van een installateur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')