quote:Op maandag 9 april 2012 14:38 schreef Xiphos het volgende:
Moet je niet ook de knop van de radiator dichtzetten?
ja dat is wel handig inderdaadquote:Op maandag 9 april 2012 14:38 schreef Xiphos het volgende:
Moet je niet ook de knop van de radiator dichtzetten?
Maar als ik de moer, onderaan de radiator, losdraai....dan bulkt toch in 1 keer al het water eruit?]quote:Op maandag 9 april 2012 14:44 schreef cvboer het volgende:
Die moer moet je ook vanaf blijven. Je draait de koppeling die bij de radiator zit los en de moer die bij de kraan tegen de radiator zit los. Dan moet het goed gaan
Zie mijn bewerkte bericht. Ik ga met een bakje aan de slag voor deze. De 2 anderen hebben wel een aftapplug. Ben benieuwd....quote:Op maandag 9 april 2012 14:46 schreef cvboer het volgende:
Nee, daar zet je een bakje onder. Zit er geen aftapkraan op je radiator?
Geen dank.quote:Op maandag 9 april 2012 14:52 schreef WebbySP het volgende:
Vooral je opmerking "die moer moet je ook vanaf blijven" was een eye-opener. Inmiddels is deze radiator leeg en los. Nog even nadruppelen en dan kan die naar de garage. De andere 2 ga ik nu doen. Thanks man(nen) !!
quote:Op maandag 9 april 2012 15:31 schreef klipper het volgende:
Staat de radiatorkraan bij radiator 3 wel dicht?
Je moet ze eens de kost geven.quote:
Deze stond dicht. Alleen is het een ander systeem zoals je ziet. Ik heb uiteindelijk de boel leeg laten lopen en de voetventiel die je op de laatste foto ziet sluit simpelweg niet genoeg af. Ik moet de stukadoors dus vragen om zo goed en zo kwaad als het kan de radiator iets naar voren te kantelen en dan maar zo ver mogelijk te stuken. Ik heb bij de Gamma (die was vandaag open hier) niet iets gevonden waarmee ik het voetventiel kan afdoppen of vervangen. Ze hebben wel iets van "flex-fit" of zoiets, maar dat is denk ik toch net even anders dan de grijze buis die bij mij uit de vloer komt. Ik durf het in ieder geval niet af te snijden om dat Flex-fit erop te proberen. Als dat niet lukt, dan kan ik namelijk niets meer.....quote:Op maandag 9 april 2012 15:31 schreef klipper het volgende:
Staat de radiatorkraan bij radiator 3 wel dicht?
als je optijd aan een voetventiel komt dan heeft dat natuurlijk de voorkeur, maar ik denk niet dat ze die zo bij de gamma hebben liggenquote:Op maandag 9 april 2012 19:21 schreef WebbySP het volgende:
Thanks. Ja, dat zou idd kunnen. Dan moet ik de konstruktie zoals die nu is deels uit elkaar halen en dan afdoppen. Alleen zou ik dan liever een nieuw voetventiel erop zetten. Dilemma, dilemma. Punt is dat ze woensdag al komen en dan zou ik morgen na mijn werk de bouwmarkt in moeten duiken en dan hopen dat ik de juiste materialen kan vinden. Ik vind het net even te tricky om dan in de avonduurtjes met een klus bezig te zijn waar ik te weinig kaas van heb gegeten. Als ik een hele dag de tijd zou hebben gehad dan was ik nog wel zover te krijgen om dit op te pakken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |