abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110080277
Ik heb een paar dagen geleden voor de tweede keer het verschijnsel slaapverlamming ervaren, inclusief het zien van een figuur, de zogenaamde "shadow people". Ben een paar dagen aardig in de war geweest, ik heb namelijk ooit een psychose gehad waar ik veel met satanisme en demonen bezig was en ik dacht dat ik wederom mijn verstand aan het verliezen was.

Ik lag op mijn rug in bed, net wakker en kon me totaal niet bewegen. Toen zag ik rechts naast mijn bed een figuur staan, die zich op een gegeven moment over me heen boog. Ik kon niet bewegen, niet schreeuwen, niks.

Wat nu dus speelt is dat ik in mijn broek schijt in het donker, niet durf te slapen en alles wat reflecteert in huis heb weggehaald of afgedekt (posterlijsten, tv enz.)

Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt, en zo ja: hoe gaan jullie er mee om?
pi_110080903
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:27 schreef Stratocruiser het volgende:
Ik heb een paar dagen geleden voor de tweede keer het verschijnsel slaapverlamming ervaren, inclusief het zien van een figuur, de zogenaamde "shadow people". Ben een paar dagen aardig in de war geweest, ik heb namelijk ooit een psychose gehad waar ik veel met satanisme en demonen bezig was en ik dacht dat ik wederom mijn verstand aan het verliezen was.

Ik lag op mijn rug in bed, net wakker en kon me totaal niet bewegen. Toen zag ik rechts naast mijn bed een figuur staan, die zich op een gegeven moment over me heen boog. Ik kon niet bewegen, niet schreeuwen, niks.

Wat nu dus speelt is dat ik in mijn broek schijt in het donker, niet durf te slapen en alles wat reflecteert in huis heb weggehaald of afgedekt (posterlijsten, tv enz.)

Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt, en zo ja: hoe gaan jullie er mee om?
Volgens mij is je angst irrationeel. Hoe kunnen die figuren jou iets aandoen dan?
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_110080923
Er zijn mensen die er regelmatig last van hebben.

Misschien blijft het bij een paar keer. Zo niet, kan je misschien een psycholoog om raad vragen. Er is helaas nog niet heel veel bekend over de oorzaken van slaapverlamming. Je hebt geen idee wat het mogelijk getriggerd zou kunnen hebben?
pi_110081016
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:38 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Volgens mij is je angst irrationeel. Hoe kunnen die figuren jou iets aandoen dan?
Er is ook geen reden om bang te zijn, maar zelfs als je weet dat het hallucinaties zijn, dan nog is zoiets angstaanjagend, zeker als je je niet kan bewegen.
pi_110081075
Ik heb zelf ook een keer slaapverlamming gehad, na afloop van 5 dagen carnaval vieren. Ik heb dan wel geen figuren gezien of gehoord, maar wel allerlei psychedelische beelden en muziek wat vaag wat weg had van klassiek gemixed met drum&bass en dubstep. :')
Burning bridges gives you so much more
pi_110081085
Ontspannen en gaan slapen met het idee dat het toch wel kan gebeuren. Gewoon over je heen laten komen die angst. Als je je er tegen gaat verzetten zal het toch wel gebeuren.

Voor de rest goed uitrusten en je kamer goed ventileren en niet te warm maken. Slaapverlamming komt vaak voor als je extreem moe ben of te veel stress op je dak hebt. Ik zie het als een verlengde van een nachtmerrie.

Verder ook niks spiritueels achter zoeken of zo. Mag best, maar t speelt zich allemaal af in je hoofd.
  zondag 8 april 2012 @ 23:43:11 #7
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_110081169
Slaapverlamming is geen erkend ziektenbeeld op zichzelf. Behandeling is er dus ook niet voor. Je beschrijft overigens zo te lezen eerder een levendige droom.

Soms is een wit ding met zwarte stippen dat in een wei staat en boe roept ook gewoon een koe.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_110081291
@Strawberry: Nee, dat weet ik niet. Nu is het wel zo dat ik meer problemen heb op het moment, misschien dat dat er mee te maken heeft...
pi_110081543
quote:
Slaapverlamming komt vaak voor als je extreem moe ben of te veel stress op je dak hebt. Ik zie het als een verlengde van een nachtmerrie.
Extreem moe en stress klopt wel. Zoek er ook niet direct iets spiritueels achter, maar het was echt angstaanjagend. Paniek en niet kunnen bewegen.
  maandag 9 april 2012 @ 11:02:05 #10
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_110088889
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:49 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Extreem moe en stress klopt wel. Zoek er ook niet direct iets spiritueels achter, maar het was echt angstaanjagend. Paniek en niet kunnen bewegen.
Ik had er nog niet eerder van gehoord. Een vriend van mij heeft ook eens zoiets beschreven. Hij lag op zijn rug en toen hij zijn ogen opende keek iemand hem van heel dichtbij met wijd opengesperde ogen aan. Alsof iemand boven op hem zat. Brrrr! Hij dacht echt dat hij paranormaal bezocht was, maar ik dacht toen al dat het een soort toestand tussen dromen en wakker worden was. Je hersenen zitten nog in de REM-slaapstand, dus je lichaam werkt niet mee.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 9 april 2012 @ 11:51:17 #11
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_110090042
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Hij dacht echt dat hij paranormaal bezocht was,
Sommige mensen denken dat inderdaad. :')

Ik heb trouwens redelijk vaak slaapverlamming gehad inclusief hallucinaties van wezens/spoken/aliens plus auditieve hallucinaties, maar nu al een hele tijd niet meer. :)
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
pi_110090132
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:41 schreef Faazz het volgende:
Ontspannen en gaan slapen met het idee dat het toch wel kan gebeuren. Gewoon over je heen laten komen die angst. Als je je er tegen gaat verzetten zal het toch wel gebeuren.

Dat lijkt me echt onmogelijk op het moment dat het gebeurt. Dan zul je je eerst moeten realiseren dat je in die toestand bevindt. Ik heb het gelukkig nog maar één keer meegemaakt en niet met enge figuren erbij, maar de angst die je dan voelt is zo realistisch...
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_110091842
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 11:02 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Ik had er nog niet eerder van gehoord. Een vriend van mij heeft ook eens zoiets beschreven. Hij lag op zijn rug en toen hij zijn ogen opende keek iemand hem van heel dichtbij met wijd opengesperde ogen aan. Alsof iemand boven op hem zat. Brrrr! Hij dacht echt dat hij paranormaal bezocht was, maar ik dacht toen al dat het een soort toestand tussen dromen en wakker worden was. Je hersenen zitten nog in de REM-slaapstand, dus je lichaam werkt niet mee.
Jouw post verklaar een heleboel :)
Ik had ook zoiets een halfjaar geleden, verder nooit gehad hoor
Niets met donkere figuren of zoiets, maar ik lag ineens wakker in bed, kon me niet helemaal bewegen, en ik hoorde in mijn hoofd zo'n dissonante (valse) noot, eerst zacht, maar hij werd harder en harder en keihard, totdat ie langzaam verdween.
Was best creepy.
Maar die noot kwam dus uit de soundtrack van een horror-rpg (niet zozeer horror, meer occult, wel eng) videogame genaamd Shin Megami Tensei voor de NES.
Zulke dingen sluipen wel vaker stiekem iemands dromen in

Maar met die occulte shit moet je je nooit bezig in het echte leven houden hoor :(
Dan gaan er degelijk wel gekke dingen gebeuren in je hoofd. Net zoals bij dat Amityville Horror gebeuren, die familie Lutz bleek aan transcendentale meditatie te doen en dat gaat langzamerhand met je kop klooien waardoor je allemaal gekke enge dingen gaat ziet gebeuren. Ze hadden een leugendetectortest gedaan, de uitkomst was positief! Ze geloofden dat die dingen die in dat huis gebeurden ook echt gebeurd waren, maar het speelde zich in hun kop af, wss door die transcendentale meditatie. De families die daarna in dat huis zouden gaan wonen, hadden helemaal niets paranormaals vernomen (omdat zij dus normaal waren _O- )
Ik doe trouwens zelf niet aan die paranormale troep hoor, ik had gewoon even laatst toevallig die film gezien (The Amityville Horror uit 1979)
Andere gekke shit kan ook bijdragen natuurlijk, waaronder die psychose die jij had met demonen en zo

[ Bericht 3% gewijzigd door NickGrouwen op 09-04-2012 13:04:28 ]
  maandag 9 april 2012 @ 20:06:28 #14
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_110106845
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 11:51 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik heb trouwens redelijk vaak slaapverlamming gehad inclusief hallucinaties van wezens/spoken/aliens plus auditieve hallucinaties, maar nu al een hele tijd niet meer. :)
Ze hebben het aan gene zijde opgegeven, want je gelooft er niet in :Y :P

OT: Het lijkt mij geen prettige ervaring. :{
  maandag 9 april 2012 @ 20:08:46 #15
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_110106950
Mij lijkt het wel cool om het een keer mee te maken. :D
  maandag 9 april 2012 @ 20:12:24 #16
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_110107099
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:54 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Niets met donkere figuren of zoiets, maar ik lag ineens wakker in bed, kon me niet helemaal bewegen, en ik hoorde in mijn hoofd zo'n dissonante (valse) noot, eerst zacht, maar hij werd harder en harder en keihard, totdat ie langzaam verdween.
Was best creepy.
Maar die noot kwam dus uit de soundtrack van een horror-rpg (niet zozeer horror, meer occult, wel eng) videogame genaamd Shin Megami Tensei voor de NES.

Maar met die occulte shit moet je je nooit bezig in het echte leven houden hoor :(
Dan gaan er degelijk wel gekke dingen gebeuren in je hoofd. Net zoals bij dat Amityville Horror gebeuren, die familie Lutz bleek aan transcendentale meditatie te doen en dat gaat langzamerhand met je kop klooien waardoor je allemaal gekke enge dingen gaat ziet gebeuren. Ze hadden een leugendetectortest gedaan, de uitkomst was positief! Ze geloofden dat die dingen die in dat huis gebeurden ook echt gebeurd waren, maar het speelde zich in hun kop af, wss door die transcendentale meditatie. De families die daarna in dat huis zouden gaan wonen, hadden helemaal niets paranormaals vernomen (omdat zij dus normaal waren _O- )
Ik doe trouwens zelf niet aan die paranormale troep hoor, ik had gewoon even laatst toevallig die film gezien (The Amityville Horror uit 1979)
Andere gekke shit kan ook bijdragen natuurlijk, waaronder die psychose die jij had met demonen en zo
Er staat ook één en ander over op wikipedia

Dat gevoel van vallen herken ik wel. En ook stemmen horen. Maar ik ben er nooit angstig van ofzo, gelukkig. Ik hoor dan stemmen die iets zeggen, maar ik versta er geen woord van.
pi_110107909
Wtf? Volgens mij ben je bezeten TS :P
pi_110108864
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 11:51 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik heb het ook vaak meegemaakt en na een paar keer ben je het wel gewend. Het is vooral erg irritant en pijnlijk.
signatuurloos
pi_110114586
quote:
Dat ik me daar mee bezig hield is al zeker 15 jaar geleden, wil er niks meer mee te maken hebben. Was op een gegeven moment zover dat ik hele passages uit de Necronomicon uit mijn hoofd kende...
pi_110114648
quote:
Ik heb het ook vaak meegemaakt en na een paar keer ben je het wel gewend. Het is vooral erg irritant en pijnlijk.
Pijnlijk als in spierpijn? Dat had ik namelijk ook.
pi_110116245
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:45 schreef Stratocruiser het volgende:
@Strawberry: Nee, dat weet ik niet. Nu is het wel zo dat ik meer problemen heb op het moment, misschien dat dat er mee te maken heeft...
Dat kan ervoor zorgen dat je niet goed wakker wordt
en dan kan het gebeuren dat delen van je hersenen die voor het bewustzijn zorgen al gedeeltelijk wakker worden terwijl de delen voor je motoriek doorslapen.
pi_110116336
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:16 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Dat ik me daar mee bezig hield is al zeker 15 jaar geleden, wil er niks meer mee te maken hebben. Was op een gegeven moment zover dat ik hele passages uit de Necronomicon uit mijn hoofd kende...
passages van een fictief boek uit je hoofd leren :P
pi_110116699
quote:
passages van een fictief boek uit je hoofd leren
Haha ja ik weet het... had wel meer "eigenaardigheden" toen.
pi_110117537
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:43 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

passages van een fictief boek uit je hoofd leren :P
Dat deed ik met The Lord of the Rings :')
pi_110118021
EUREKA!!!!!!
Kijk vanaf nu dit voor het slapengaan
pi_110118564
Ik heb het één keer gehad. Half jaar geleden ofzo. Had toen een vrij drukke week gehad en had de nachten daarvoor ook te weinig geslapen. Ik werd op een gegeven moment wakker, kon me niet bewegen en mijn ademhaling ook niet controleren (ging in 1 tempo door). Ook leek er een soort 'entiteit' in de kamer aanwezig te zijn.

Van het verschijnsel had ik echter al eens gehoord (vast op internet gelezen ;)). Ik kon het dus plaatsen op het moment dat het gebeurde (behalve die 'aanwezigheid van een entiteit', dat heb ik later gelezen), waardoor ik het niet als extreem angstig ervoer. Als je niet weet wat het is kun je volgens mij best wel flippen. Ben zelf iig niet echt bang om het weer te krijgen.

[edit] heb zelf verder niks met drugs of psychische aandoeningen. Denk dat het gewoon een normale reactie is van je lichaam, net als wanneer je als je inslaapt soms even het idee hetb dat je valt en wakker schrikt :P
pi_110119357
Als kind regelmatig gehad dus ik begrijp waar je angst vandaan komt. Ik kan je alleen de tip geven het niet al te serieus te nemen en de rust in je zelf te vinden. Kan je niet gelijk wakker worden, dan niet. Je gaat er niet dood door ofzo. Maar ik moet wel zeggen dat ik vroeger geen "schaduwfigueren" zag. Het was alleen de verlamming en een hard pulserend geluid. Maar wel het gevoel alsof ik niet alleen was zeg maar.

Misschien kun je proberen het te voorkomen door de stress in je leven een beetje te minderen. Dat kun je doen door overdag goed te sporten en je met leuke dingen bezig te houden.
pi_110119526
quote:
Als kind regelmatig gehad dus ik begrijp waar je angst vandaan komt. Ik kan je alleen de tip geven het niet al te serieus te nemen en de rust in je zelf te vinden. Kan je niet gelijk wakker worden, dan niet. Je gaat er niet dood door ofzo. Maar ik moet wel zeggen dat ik vroeger geen "schaduwfigueren" zag. Het was alleen de verlamming en een hard pulserend geluid. Maar wel het gevoel alsof ik niet alleen was zeg maar.

Misschien kun je proberen het te voorkomen door de stress in je leven een beetje te minderen. Dat kun je doen door overdag goed te sporten en je met leuke dingen bezig te houden.
Volg op dit moment therapie wat aardig wat stress oplevert, maar mocht ik het nog eens meemaken hoop ik dat ik er anders mee om kan gaan ipv in paniek te raken. Heel stom maar de angst ervoor zit er nog steeds, ik snap niet waarom ik het niet van me af kan zetten.
pi_110119727
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:54 schreef NickGrouwen het volgende:

[..]

Was best creepy.

bedoel je die noot die je aan het begin steeds hoort?

pi_110119874
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:54 schreef hlmllp het volgende:

[..]

bedoel je die noot die je aan het begin steeds hoort?

Nee het was van deeltje één :) (óf SMT Persona 2 IS ik weet het niet meer zeker)
Sorry ik zei noot ik bedoelde toon
Gewoon een dissonante toon met een noot en dan nog een noot die een valse harmonie maakt
  dinsdag 10 april 2012 @ 00:15:56 #31
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_110120643
I see dead people.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aoűt 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_110120813
Kan je hem niet vinden op youtube?
pi_110120858
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:20 schreef hlmllp het volgende:
Kan je hem niet vinden op youtube?
Is het zo belangrijk :)
Volgens mij is het niet eens in zo'n official soundtrack te vinden maar was het gewoon een klein geluidseffect voor bepaalde scenes. Wel een enge
pi_110120964
Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar dat soort vage dingen en misschien de rest die in dit topic post en slaapverlammingen heeft gehad ook. Misschien komt het overeen met het geluid dat anderen ook hoorden :{

Edit: Jammer
pi_110121073
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:24 schreef hlmllp het volgende:
Ik ben altijd wel nieuwsgierig naar dat soort vage dingen en misschien de rest die in dit topic post en slaapverlammingen heeft gehad ook. Misschien komt het overeen met het geluid dat anderen ook hoorden :{

Edit: Jammer
Dan heb ik wat wel interessants voor je
Google "pokemon lavender town syndrome"
Dat muziekje heeft me altijd al de kriebels gegeven :{
pi_110121348
quote:
Dan heb ik wat wel interessants voor je
Google "pokemon lavender town syndrome"
Dat muziekje heeft me altijd al de kriebels gegeven
Heb het ge-youtubed, freaky idd zeker als dat rare achtergrondgeluid erbij komt.
pi_110121358
Die kon ik al haha
gelukkig nooit pokemon met headphones gespeeld vroeger anders was ik er misschien niet meer geweest vandaag de dag
pi_110121480
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:35 schreef hlmllp het volgende:
Die kon ik al haha
gelukkig nooit pokemon met headphones gespeeld vroeger anders was ik er misschien niet meer geweest vandaag de dag
Ah joh het is toch allemaal verzonnen :')
Toch?
pi_110121779
Dat er doden zijn gevallen en kinderen in coma geraakt zijn vind ik een beetje moeilijk te geloven.. Maar dat je er door de war van raakt en misselijk wordt en nachtmerries krijgt kan ik inkomen. Muziek/geluid kan veel met een mens doen.
pi_110121876
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 00:48 schreef hlmllp het volgende:
Dat er doden zijn gevallen en kinderen in coma geraakt zijn vind ik een beetje moeilijk te geloven.. Maar dat je er door de war van raakt en misselijk wordt en nachtmerries krijgt kan ik inkomen. Muziek/geluid kan veel met een mens doen.
oh ja en trouwens dat was die eerste testbatch van de Japanse versies van Red en Green waar dat verhaal over gaat
Dat hadden ze er dan natuurlijk al uitgehaald in de uiteindelijke versies en dan zeker in de Amerikaanse en Europese Red and Blue :)
Ja ik luister geen enge muziek (behalve als het in die videogames komt)
Alleen AC/DC en My Little Pony voor mij :P
pi_110124183
Dat hele Pokémon lavender town syndrome-verhaal is helemaal langs me heen gegaan, terwijl ik toch echt Pokémon heb gespeeld.
signatuurloos
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:47:15 #42
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_110153844
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 03:24 schreef Captain_Maximum het volgende:
Dat hele Pokémon lavender town syndrome-verhaal is helemaal langs me heen gegaan, terwijl ik toch echt Pokémon heb gespeeld.
Volgens mij is het gewoon een leipe publiciteitsstunt. Gestresste kinderen, ja. Dat kan. Maar het hele verhaal is gewoon aangedikt. Zeker als er staat: supposedly about twohundred children have committed suďcide. Het is dus niet bevestigd.
Net als dat geblaat over dat de Unown al in een eerder spel zouden zijn verschenen met de boodschap: 'leave now'. Dat zou dan suggereren dat pokémon echt bestaan....creepy creepy. :')
pi_110263051
En jawel, vanochtend vroeg was het weer zover; ik schrik wakker, ogen wijd open maar niet kunnen bewegen. Geen schim gezien deze keer, ik lag helemaal onder mijn deken maar kon nog net de wekkerradio zien, 5:09.

Maar dan geklop op het voeteneind van mijn bed, ik hoorde en voelde het! Een verschrikkelijke angst kwam opzetten maar ik kon niks doen. Na een minuut of tien kon ik wat rare keelgeluidjes maken wat uiteindelijk een schreeuw werd. Toen mijn bed uit (nog steeds schreeuwend) en elke lamp die in huis is aangedaan en overal gekeken of er iemand in huis was.

Zit nu nog met alle lichten aan, te shaken en met tranen in mijn ogen. Dit is niet leuk.
pi_110264225
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 05:47 schreef Stratocruiser het volgende:
En jawel, vanochtend vroeg was het weer zover; ik schrik wakker, ogen wijd open maar niet kunnen bewegen. Geen schim gezien deze keer, ik lag helemaal onder mijn deken maar kon nog net de wekkerradio zien, 5:09.

Maar dan geklop op het voeteneind van mijn bed, ik hoorde en voelde het! Een verschrikkelijke angst kwam opzetten maar ik kon niks doen. Na een minuut of tien kon ik wat rare keelgeluidjes maken wat uiteindelijk een schreeuw werd. Toen mijn bed uit (nog steeds schreeuwend) en elke lamp die in huis is aangedaan en overal gekeken of er iemand in huis was.

Zit nu nog met alle lichten aan, te shaken en met tranen in mijn ogen. Dit is niet leuk.
Shit serieus? Zoiets heb ik nog nooit gehoord...
Ja dan moet je toch wel even professionele hulp gaan zoeken. :{
Woon je helemaal alleen?
pi_110264516
quote:
Shit serieus? Zoiets heb ik nog nooit gehoord...
Ja dan moet je toch wel even professionele hulp gaan zoeken. :{
Woon je helemaal alleen?
Yep, woon alleen. Ik krijg binnenkort een slaaponderzoek (ivm vermoedelijk slaapapneu), misschien kan ik daar vragen of ze er iets van weten?
pi_110264582
ik heb het 2 keer gehad. de eerste keer vond ik het behoorlijk eng, dacht dat ik ontvoerd werd door aliens :P

daarna kwam ik erachter wat het was. toen het vervolgens nog een keer gebeurde vond ik het niet eng meer, omdat ik wist wat het was.
pi_110264657
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 08:51 schreef Stratocruiser het volgende:

[..]

Yep, woon alleen. Ik krijg binnenkort een slaaponderzoek (ivm vermoedelijk slaapapneu), misschien kan ik daar vragen of ze er iets van weten?
Nou ik heb daar geen verstand van, maar vraag ze ernaar! Ik weet nog dat mijn vader laatst nog een nachtje in het ziekenhuis verbleef. Hij had ook een slaapprobleem, dat is nu wel redelijk verholpen ^O^

Maar wees niet al te bang hoor, iedereen heeft wel zoiets. Het is niet leuk, dat wel.
Maar jouw situatie lijkt mij wat intenser dan normaal!
pi_110264665
quote:
ik heb het 2 keer gehad. de eerste keer vond ik het behoorlijk eng, dacht dat ik ontvoerd werd door aliens :P

daarna kwam ik erachter wat het was. toen het vervolgens nog een keer gebeurde vond ik het niet eng meer, omdat ik wist wat het was.
Dat heb ik eerder gelezen, dat het na meerdere keren niet meer (of minder) eng is. Ik heb het nu drie keer meegemaakt, maar de angst die ik vanochtend voelde.... damn. Ik herkende het nu wel, maar de angst was er niet minder door.

Ik was net over de tweede keer heen, niet meer bang voor schaduwen en doeken van reflecterende dingen gehaald. Ging redelijk relaxed naar bed.
pi_110264847
quote:
99s.gif Op maandag 9 april 2012 20:08 schreef Gary_Oak het volgende:
Mij lijkt het wel cool om het een keer mee te maken. :D
Vind je? Het lijkt me behoorlijk eng als ik zo de Wikipedia doorlees.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
pi_110264848
quote:
Nou ik heb daar geen verstand van, maar vraag ze ernaar! Ik weet nog dat mijn vader laatst nog een nachtje in het ziekenhuis verbleef. Hij had ook een slaapprobleem, dat is nu wel redelijk verholpen
Goed om te horen. Als ik vragen mag: wat had hij voor slaapprobleem en hoe is het verholpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')